יש המהדרים לא להשתמש בפסח באגוזים שקולפו בבית החרושת אלא מקלפים את האגוזים בעצמם, האם הסיבה היא רק ההשתדלות להימנע בפסח ממאכלים תעשייתיים, או שיש טעם נוסף?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
יש המהדרים לא להשתמש בפסח באגוזים שקולפו בבית החרושת אלא מקלפים את האגוזים בעצמם, האם הסיבה היא רק ההשתדלות להימנע בפסח ממאכלים תעשייתיים, או שיש טעם נוסף?
כאשר ביקרו ראשי ועד הכשרות של בד"ץ העדה החרדית במפעל בארה"ב ראו שמוסיפים חומר 'אנטי אוקסידנט' המכיל שמן קטניות לאגוזים הקלופים, הרי שבנוסף לעניין התעשייתי יש באגוזים שבאים מחו"ל גם חשש קטניות.
מדריך הכשרות לפסח של בד"ץ העדה החרדית תשע"ה עמ' 63 הערה 45.
תוכן