קביעת מזוזה בפתח שראשו עגול, האם צריכה להיות רחוקה טפח מתחילת ההתעגלות? במילים אחרות, מאיפה מודדים את הקצה העליון שממנו צריך להרחיק טפח, האם מתחילת השיפוע או מראש הפתח באמצעיתו?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
קביעת מזוזה בפתח שראשו עגול, האם צריכה להיות רחוקה טפח מתחילת ההתעגלות? במילים אחרות, מאיפה מודדים את הקצה העליון שממנו צריך להרחיק טפח, האם מתחילת השיפוע או מראש הפתח באמצעיתו?
פתח ששני צדדיו ישרים ובראשו מתעגל כקשת, אם בצדדיו הישרים יש גובה עשרה טפחים (כ-80 ס"מ), גם ראשו המתעגל נכלל ב'שיעור גובה הפתח' – עד המקום שבו רוחב הפתח נעשה צר מארבעה טפחים (כ-32 ס"מ) שמשם ואילך נחשב 'משקוף'. במקרה כזה יש לקבוע את המזוזה בתחילת השליש העליון של 'שיעור גובה הפתח' הנ"ל – גם אם זה יוצא במקום העיגול[1]. אך אין לקבוע את המזוזה למעלה מתחילת השליש העליון (גם אם זה רחוק טפח מתחילת ה'משקוף' הנ"ל)[2].
תוכן