האם למנהגינו שאין מקדשים בשעה שביעית אפשר לקדש על יין לבן? והאם הספר 'תקוני שבת' שבשמו מביאים את המנהג הזה הוא באמת מהאריז"ל?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
האם למנהגינו שאין מקדשים בשעה שביעית אפשר לקדש על יין לבן? והאם הספר 'תקוני שבת' שבשמו מביאים את המנהג הזה הוא באמת מהאריז"ל?
[1] מפשטות לשון אדה"ז סי' רעא ס"ג שכתב "יש נזהרים שלא לקדש בשעה ראשונה של הלילה דהיינו שעה שביעית" משמע שהזהירות היא מעצם עשיית הקידוש. וכן משמע מדברי העולת שבת שם שכתב בטעם זהירות זו "שלא יקבל את השבת בקידוש בממשלת הרע רק בממשלת הטוב".
תוכן