האם למנהגינו שאין מקדשים בשעה שביעית אפשר לקדש על יין לבן? והאם הספר 'תקוני שבת' שבשמו מביאים את המנהג הזה הוא באמת מהאריז"ל?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם למנהגינו שאין מקדשים בשעה שביעית אפשר לקדש על יין לבן? והאם הספר 'תקוני שבת' שבשמו מביאים את המנהג הזה הוא באמת מהאריז"ל?
[1] מפשטות לשון אדה"ז סי' רעא ס"ג שכתב "יש נזהרים שלא לקדש בשעה ראשונה של הלילה דהיינו שעה שביעית" משמע שהזהירות היא מעצם עשיית הקידוש. וכן משמע מדברי העולת שבת שם שכתב בטעם זהירות זו "שלא יקבל את השבת בקידוש בממשלת הרע רק בממשלת הטוב".
פה ניתן להקדיש.
תוכן