האם רב/שליח יכול לעשות 'ייעוץ' (counseling) לאשה, כמובן תוך הקפדה על הלכות יחוד? האם יש הבדל בין פעם אחת לייעוץ ממושך?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
האם רב/שליח יכול לעשות 'ייעוץ' (counseling) לאשה, כמובן תוך הקפדה על הלכות יחוד? האם יש הבדל בין פעם אחת לייעוץ ממושך?
[1] ראה: שו"ת משנת יוסף, ליברמן, חי"ג סי' שמה; משפט היחוד, וידר, פט"ז עמ' קצד הערה לח; יסודות הבית וקדושתו, סילבר, פ"ג ס"ו הערה לח עמ' כט; מראות הצובאות, לוגסי, עמ' 394; הליכות והלכות יחוד, נאה, פי"א עמ' 33; גן נעול, לוי, פי"א סי"ח ובהערה; אורות ההלכה עם הלכות צבא, בן שלמה, עמ' 39. וכן פרסמו כמה מרבני בד"ץ עדה החרדית ב'קול קורא'.
[2] בעווה"ר המפורסמות אינן צריכין ראיה. וראה אנציקלופדיה הלכתית רפואית ח"ג עמ' 825: "במחקר ארצי בארה"ב כו' הודו 1075 פסיכיאטרים גברים כו' במגע מיני עם החולים שלהם". מחקר זה נערך בשנות ה-80. מאז ועד היום, לדאבון לב, התופעה התרחבה והמספרים הוכפלו ואף שולשו.
[3] שו"ע אה"ע סי' כב סט"ו.
[4] הרבי באוצר מנהגים והוראות עמ' רמח: "על פי טבע האדם קל יותר ובשלימות יותר הבנת והרגשת טבע והרגשי האשה על ידי אשה, מאשר על ידי איש (וכן להיפך). וכן, בנוגע למדת גילוי הלב בתיאור הפאציענט להרופא".
תוכן