האם פגישת "זום" בין בחור ובחורה יראי שמיים למטרת שידוכים יש בה "חשש איסור ייחוד וירטואלי", כשלפחות אחד משניהם נמצא לבדו בביתו/ה? אולי פתרון קל לבעיה, פשוט שכל אחד מהצדדים לא יהיה לבדו בביתו/ה? או להוסיף לזום עוד מישהו?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
האם פגישת "זום" בין בחור ובחורה יראי שמיים למטרת שידוכים יש בה "חשש איסור ייחוד וירטואלי", כשלפחות אחד משניהם נמצא לבדו בביתו/ה? אולי פתרון קל לבעיה, פשוט שכל אחד מהצדדים לא יהיה לבדו בביתו/ה? או להוסיף לזום עוד מישהו?
אין איסור ייחוד וירטואלי[1]. אך כמובן בכל מקרה צריכים המדוברים לשמור על דיבור מכובד ומתוך יראת שמים.
[1] ראה רמב"ם הלכות איסורי ביאה פכ"ב ה"כ, ושו"ע אה"ע סי' כב ס"א, שיסוד איסור ייחוד הוא משום שהוא הגורם הגדול למעשה עבירה בפועל. ומובן בפשטות שזהו דווקא כששניהם נמצאים במקום אחד לבדם. ולא כשנמצאים בשני מקומות שונים, אף אם מדברים זה עם זה ורואים זה דמותו של זה כאשר אין אחרים עמהם.
תוכן