מי שקנה לבנו תפילין (או בתים או פרשיות) בהקפה, והגיע תאריך הפירעון ועדיין לא שילם, והמוכר אינו מוותר אלא דורש וחוזר ודורש את התשלום, האם יש לבן בעיה עם הנחת תפילין אלו קודם סילוק התשלום?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
מי שקנה לבנו תפילין (או בתים או פרשיות) בהקפה, והגיע תאריך הפירעון ועדיין לא שילם, והמוכר אינו מוותר אלא דורש וחוזר ודורש את התשלום, האם יש לבן בעיה עם הנחת תפילין אלו קודם סילוק התשלום?
[1] משנה ברורה סי' יא ס"ק כז: "אם לקח הציצית בהקפה והמוכר עייל ונפיק אזוזי וזה אינו רוצה לשלם לו דמדינא אינם שלו כדאיתא בחושן משפט סי' ק"צ ע"ש וכל כי האי גונא א"כ לא יצא מן הדין בהציצית".
[2] פתחי חושן גניבה פ"ו הערה יז: "דבעייל ונפיק אזוזי אינו תלוי במה שאינו רוצה לשלם, שאפילו רוצה ואין לו מתבטל המקח, וממילא אינו שלו".
תוכן