מה נחשב 'יבש' שאפשר לחמם על סיר הפוך ע"ג הפלטה של שבת – קוגל איטריות, קוגל תפו"א, שניצל, טבעול, בורקס וכו'?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
מה נחשב 'יבש' שאפשר לחמם על סיר הפוך ע"ג הפלטה של שבת – קוגל איטריות, קוגל תפו"א, שניצל, טבעול, בורקס וכו'?
קוגל, שניצל ובורקס הם מאכלים שהרבה פעמים לא עונים להגדרה 'יבש'. כדי שמאכל ייקרא "יבש" צריך שלא תהיה עליו אפילו "קצת" רטיבות, כלומר אפילו "לחלוחית"[1].
חלה לדוגמא נחשבת אכן מאכל "יבש" שניתן להניחו על סיר הפוך שעל גבי הפלטה בשבת (אך כמובן אין הכוונה לחלה שיצאה זה עתה מההקפאה ויש עליה שביבי קרח).
[1] ראה 'הלכתא רבתא לשבתא' שבסידור רבינו הזקן, ד"ה אע"פ.
תוכן