אבקש לשאול מקדמיכון בענין עריכת חופות לזוגות מבוגרים יוצאי חבר המדינות (מ-50 ומעלה אשר מטעמים מובנים בנקל יותר לפעול עליהם על טהרת המשפחה), האם ישנה איזה מניעה או חשש (ממזרות וכיו"ב) מלזכותם בדבר גדול זה ולערוך להם חופה וקידושין כדת וכדין?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
אבקש לשאול מקדמיכון בענין עריכת חופות לזוגות מבוגרים יוצאי חבר המדינות (מ-50 ומעלה אשר מטעמים מובנים בנקל יותר לפעול עליהם על טהרת המשפחה), האם ישנה איזה מניעה או חשש (ממזרות וכיו"ב) מלזכותם בדבר גדול זה ולערוך להם חופה וקידושין כדת וכדין?
צריך לבדוק את יהדותם. (לממזרות אין צריך לחשוש[1]).
[1] ראה שו"ע אה"ע סי' ב ס"ה ובנו"כ שם בענין ספק תערובת ממזרות. ושם סוף סי' ד ברמ"א ובט"ז ס"ק כה בענין האנוסים החוזרים לדת ישראל.
פה ניתן להקדיש.
תוכן