האם בן נשוי ספרדי שמתארח בשבת אצל אביו יוצא בהדלקתו? והאם יש מקום להחמיר להשתתף עמו בפרוטה?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
האם בן נשוי ספרדי שמתארח בשבת אצל אביו יוצא בהדלקתו? והאם יש מקום להחמיר להשתתף עמו בפרוטה?
[1] שוע"ר סי' רסג ס"ט: "האורח כו' אם אין לו מי שידליק בביתו כו' צריך הוא לקיים מצות הדלקת נר שבת במקום שהוא ע"י שיתן פרוטה לבעל הבית להשתתף עמו בנר שלו או שיקנה לו בעל הבית חלק בנר שלו במתנה כמו שיתבאר בסי' תרע"ז לענין נר חנוכה (במה דברים אמורים כשאוכל שם משלו אבל אם הוא סמוך על שלחן בעל הבית נעשה כבני ביתו של בעל הבית ויוצא בנרו של בעל הבית ואינו צריך להשתתף עמו כלל כמו שיתבאר שם)". ועיין עוד ספר לב השבת סי' יב.
[2] פרי מגדים סי' תרעז אשל אברהם ס"ק ג: "ודע דאכסנאי צריך להדליק, דלא תימא כיון שאוכל על שולחן בעל הבית כבני ביתו דמי ומדינא די בנר אחד, קא משמא לן דלא, כיון שאורח הוא ולמחר ילך לביתו צריך לשתף בפרוטה".
תוכן