בזמן הרחקות, אם האישה מחזיקה פלאפון במרחק ניכר ומראה תמונה לבעלה, האם הדבר מותר?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
בזמן הרחקות, אם האישה מחזיקה פלאפון במרחק ניכר ומראה תמונה לבעלה, האם הדבר מותר?
אם אינם ממש סמוכים זה לזה כך שאין חשש נגיעה בוודאי מותר[1].
[1] יש שכתבו שבזמן הרחקות יש להחמיר שלא יעמדו הבעל ואשתו תחת מטריה אחת, ולא יביטו יחד בספר אחד, מחשש שמא מתוך כך יבואו לידי נגיעה (ראה שיעורי שבט הלוי סי' קצה ס"ב אות ג עמ' רנד). ולמדו כן מדברי המאירי (נדה סד, א) שמנה בין הדברים האסורים בזמן הרחקות – "עמידתו סמוך לה במקום המרגיל". על פי זה, כאשר אינם עומדים "סמוך" זה לזה באופן המרגיל לנגיעה, אלא במרחק ניכר, אין כל מניעה שהבעל יסתכל בתמונה שמחזיקה אשתו.
וראה גם פתחי תשובה סי' קצה ס"ק ג שהביא בשם שו"ת יד אליהו סי' סה שאסור לבעל "לחמם עצמו בנר" שאשתו נידה מחזיקה בידה מפני "שההבל מחבר". משמע שלולא חיבור ההבל אין איסור במה שגופו נהנה ממה שמחזקת בידה. עפ"ז בנדו"ד כל שאין חשש נגיעה – מותרת ההבטה בתמונה שמחזקת בידה.
פה ניתן להקדיש.
תוכן