האם מותר לאישה לספר למנהל העבודה שהיא בהריון, כבר בתחילתו (עוד לפני הזמן שבו נהוג לבשר), כאשר חלק מהגדרת תפקידה בעבודה דורש מאמץ פיזי שאינו מתאים למצבה. (ואין אפשרות להימנע מבלי לפרט את הסיבה וכן המנהל ייאלץ למצוא פיתרון בחלוקת אנשי הצוות)?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם מותר לאישה לספר למנהל העבודה שהיא בהריון, כבר בתחילתו (עוד לפני הזמן שבו נהוג לבשר), כאשר חלק מהגדרת תפקידה בעבודה דורש מאמץ פיזי שאינו מתאים למצבה. (ואין אפשרות להימנע מבלי לפרט את הסיבה וכן המנהל ייאלץ למצוא פיתרון בחלוקת אנשי הצוות)?
נכון שלמנהגנו לא מפרסמים, אבל כשיש צורך לומר – אומרים. ויש לבקש מהמנהל שלא יאמר לאחרים[1].
[1] שלחן מנחם ח"ו סי' ז עמ' לא: "הנה הלשון בזה היה 'שלא תפרסם', ומזה עצמו מובן שבמקום שצריך להודיע מפני איזה טעם שיהיה כו' אין זה בכלל הנ"ל".
פה ניתן להקדיש.
תוכן