כתוב בהלכות תלמוד תורה "עשה תורתך קבע" – מה זה אומר? האם בן אדם נשוי עם ילדים צריך להמנע מלעבוד, או לעבוד מינימום זמן עם משכורת לא מספקת?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
כתוב בהלכות תלמוד תורה "עשה תורתך קבע" – מה זה אומר? האם בן אדם נשוי עם ילדים צריך להמנע מלעבוד, או לעבוד מינימום זמן עם משכורת לא מספקת?
בנוגע לעשיית התורה "קבע", הרי נפסק במפורש בשולחן ערוך שאדם צריך לעסוק במלאכה "כדי חייו" – כלומר עד כדי משכורת מספקת לו ולבני ביתו, ורק לאחר מכן – "ושאר היום והלילה יעסוק בתורה"[1]. והרבי מבאר שאכן אצל בעלי בתים שצריכים לעסוק בפרנסת ביתם, קיום "עשה תורתך קבע" איננו "כפשוטו בזמן", אלא "קביעות בנפש"[2].
תוכן