האם מותר לנגן שירים בתהלוכה המתקיימת בל"ד בעומר

כשל"ג בעומר יוצא במוצאי שבת תהלוכת הילדים מתקיימת בל"ד בעומר כדי למנוע חילולי שבת. מה דינם של תהלוכות הילדים המסורתיות

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
בלילה

אפשר להסתפר בלילה

אפשר לשמוע מוזיקה בלילה

אפשר לרקוד בלילה זה בעצם השאלה אני רק פתחתי אותה

יש בזה מחלוקת בין הפוסקים

השאלה היא אנחנו צריכים להשיג 33 יום של אבלות אנחנו צריכים לדעת איך לעשות את זה

יש לנו עוד כלל בהלכות אבלות מקצת היום ככולו שאף אחד לא ידע מצרות אבל מי שישב שם פעם 7 יודע ששבעה סופרים 6 ימים+ שעה

זה השבעה לא לוקחים 7 ימים מעת לעת מהזמן שהאדם נפטר האדם נפטר בשעה 10 בבוקר באותו יום בשבוע הבא אבל כבר בחמש בבוקר מאז שעלה עלות השחר נגמרה השבעה אבל עדיין לא עבר שבוע ימים לא משנה

היום לפני זה תלוי מתי הוא נקבע

מהקבורה מנצח החמה לפני 6 וחצי

נצח המשבר

6 וחצי 6 31

עכשיו השאלה היא וזה הלכה פסוקה שהעלות מקצת היום ככולו היום מה זה היום

אבל לג בעומר והאבלות של 24 תלמידים של רבי עקיבא היא לא אבלות מוחלטת ויש דעות בפוסקים שאומרות

שכיוון שאנחנו לא עולים על דבר שקרה עכשיו אנחנו נתייחס לעלות הזאת מקצת היום ככולו כבר מהלילה

כתוב בתורה ואי ערב ויהי בוקר יום אחד אז היום מתחיל מהלילה אני לא אמתין לנצח עליו ואני אקח משם דקה מהלילה לכן אדם שרוצה לספר את הילד שלו אופשל איש לפי הדעה הזאתי יחכה שיצאו הכוכבים

שניה אחרי זה מקצת היום ככולו לג בעומר כבר הייתי גם בעבלות בלג בעומר קצת אני יכול כבר לשמוע מוזיקה אני יכול כבר לרקוד אני יכול כבר לעשות אופציו

נקודת המחלוקת הזאת מופיעה באיזה אדמור הזקן בסימן תו צדיק גימל והאדמור הזקן כמדומני או צדיק דלד והאדמור הזקן למעשה לא מכריע שם בצורה ברורה

אבל בסידור שלו הוא מונה את יום למד בית בעומר במנחה כיום שלא אומרים בו תחנות במנחה כלומר מה היא הבין אדמור הזקן שבלג בעומר בלילה אומרים תחנו לא אומרים תחנון לא אומרים את החנון הוא בשולחן ערוך תפתחו ותראו ששמה הוא בונה את כל גדר היסוב על מה אם אומרים את החנון בלילה או לא אומרים את החנון בלילה

סימן שהאדמור הזקן הקל

כבר בלילה של לג בעומר אין אבלילות כלומר שאפשר לספר כבר מהלילה כלומר שאפשר להבחתן כבר בלג בעומר בלילה עכשיו לא הדבר הזה לא ברור שהיה במשנתו של הרבי בצורה מוחלטת אצל הרבי במשנתו היה בזה

מכתבים מסוימים שהוא כתב רק ביום לא בלילה אבל המשנה האחרונה שלו בשנת תו שין ענצין הייתה כיוון שהאדמור הזקן אומר שכבר לא אומרים את החנון מהלילה אין עמידות בלילה אבל דקה אחת אחרי ועדי אחרי שספרת העומר ספרת ספירת העומר עוד שבעוד זהו לג בעומר עבר הזמן אתה יכול כבר ביום הזה לחגוג

אם זה אין לך יותר בעיה השנה יש לנו בעיה קשה מאוד בלג בעומר

ל ג בעומר יוצא במוצאי שבת

והרב שלמה עמר הכניס חוק לג בעומר

שיוכל במוצאי שבת

לא עושים את המדורות

בליל לג בעומר אלא עושים אותם במוצאי לג בעומר מכיוון שזה גרם המון חילולי שבת

זה לא חוק הרב עמר אלא זה גם חוק משרד החינוך שמשרד החינוך מחזיק את הקומזיצים ליום ראשון בלילה וממילא יום שני זה יום חופש ביום ראשון זה יום לימודים במקרה הטוב ערב חג אבל זה יום לימודים ושאלת השאלות נשאלת אנחנו רוצים לעשות תהלוכות אין לנו ילדים ביום ראשון אנחנו לא מדברים על כפר חבד או על רחובות אם הם ירצו

נחלת הרחבת וכדומה שרק מתוך השכונה עצמה יכולים לעשות תהלוכה אנחנו רוצים לעשות הילדים בלי בלימודים ביום ראשון הם בלימודים

יום שני הם היו בקומזיצים ואז נותנים להם יום חופש זאת אומרת יום ראשון בלילה הם היו בקומציצים ביום יום ביום ראשון שני בלילה אני ביום שני ביום יש להם חופש הם יכולים לעשות אתהלוכה ביום אז זה דבר שצריכים הפעילים

של תהלוכופות לג בעומר לקחת אותו בחשבון

אנחנו יכולים להתיר בשעת הצורך שיעשו סיום מסכת כמו שהרבי מזכיר בשיחה

שאפשר לעשות תהלוכה גם אחרי לג בעומר בשעת הצורך ולהתיר אפילו מוזיקה

אבל יצטרכו לעשות איזה שהוא סעודת מצווה זאת אומרת שזה יהיה מצווה שזה יהיה איזה סיום זה מסכת הרבי מזכיר סיום מסכת שם בשיחה שיחה מוגן ולקוטי שיחות בחלק למעין אבל אני עדיין לא מוצא היתר לריקודים

ריקודים אני לא מוצא כי בלמד דלד זאת אומרת יום אחד אחרי ספרדים אין להם בעיה בכלל אתה יכול להרכיד ציבור של ספרדים זאת אומרת ציבור שאין לך בעיה עם זה אבל אתה הרבי כותב שמכיוון שמנהג חבד זה שממשיכים את האבלות אחרי לג בעומר יש לנו עם זה בעיה אז צריכים לעשות אפשר איך אמרו לי כמה שליחים הליקודים זה לא התהלוכות לא חייבות להיות עם ריקוד זה לא זה לא זה לא מה שמפריע

לא סתם אני אומר את הדברים שתיקחו אותם בחשבון

כן כן

מה זה

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא