תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
לענייני ביום הרכת רם ברק ברכת הקשת כשהכנתי את השיעור לא האמנתי שזה יהיה כל כך אקטואלי אבל היה גם כסף אדמור הזקן
כותב את השיעור
הזקן כותב בסדר דקות הנהנים מפרק יוד גימל אם שמר רם וראה ברק אחד מברך על שניהם ברכה אחת ראה באותו שנייה הם היו שניהם שזה יהיה באותו שנייה בדרך הטבע הוא ירצה להיות רם ענן אחר זאת אומרת מקטע אחר וברח ממקום אחר כאילו באותו רגע זה לא יש את המרחק שהמרחק השמיעה שלוקח יותר זמן אם זה אותו אם זה אותו מכה כמו שאומרים אותו התנגשות התנגשות בין העננים זה לא קורה בבת אחת אז אם הוא שומע גם רע וגם ברק בבת אחת הוא מברך על שניהם ברכה אחת ופשוט איזה ברכה עושה מעשה בראשית שהברכה הזאתי היא מוציאה אותנו גם מידי זה וגם ידי זה על כל פנים לדעות מסוימות אם ראיתי אותם אחד אחרי השני אז אני מברך שתי ברכות אני מדגיש את זה לידע למה אבל גם כשהייתי בישיבה וגם עכשיו לאחרונה לפני שבועיים פגשתי אדם ובאמצע הרחוב הוא אומר לי אפשר למנהג חבד לברך על רעם שלא היה בריא או על ברק שלא היה רעם זאת לא בטח שאפשר אולי לא יודע יש לך סיון שאפשר לטעות ולחשוב שזה הכוונה שלו אבל זה לא זה לא זה לא פשט תסתכלו שם זה זין הוא לא הוא לא מתכוון להגיד שצריך שהם יהיו ורק ששניהם נמצאים אני לא יכול עוד בהמשך הדברים יבהרו יותר אני אביא לזה הוכחות אבל אפשר לברך על אחד בלי השני ועל השני בלי הראשון אבל יש לזה תנאי זה צריך להיות שברעיון היה רעם אתה לא יכול לברך על ברק שזה כזה ברק שאין לו רעה למשל בקיצור נמוך היהודי שהיו פריטים כאלה שהיו באים כתוצאה מן החום אני לא יודע מה זה ברקים שבאים ללא רעה אין שום רעש
זה צריך להיות ברק שיש לו רעה מי זה גילם היום איך יש כאלה גם היום אין להם מסה של ענבר יש ברק אבל לא שומעים אותי התפרקות
כשאתה
רואה אותי אתה רוצה להגיד שיכול להיות מציאות כזאת שהרעם לא נשמע בעצם גם למעלה הוא לא נמצא רק שלא רק שהוא לא הגיע לאוזן מישהו היה לו אני מדבר על יש משהו שלפעמים כתוצאה מהחום נעשה איזה שהוא והברק הזה אין לו שום שייכות לעניין של רעה לא שייך לא היה פה רעה במילים אחרות על זה לא מברכים אבל על כל פעם שיש אחד מהם לא משנה אבל בראיון יש פה יש פה רם אתה יכול לברך גם על אחד בלי השני על הברק אנחנו מברך עושה מעשה בראשית הלכה למעשה ועל הרעם שבחור גבורתו מלא עולם כל שכתוב כאחד בסוגריים כאחד איפה כתוב) צריכות פה או סידור על החברים שלי אולי אולי ניפול
אתה
מקרר כאחד בסוגריים כאחד שהוא רואה אותם ביחד בבת אחת את אבל אם הוא ראה אותם אחד אחרי השני יש עוד דרכה שם בהתחל הוא רואה אותם אחד אחרי זה לא משנה אתה רואה פגום באותו מלא עולם ורק תראה ברק תגיד להם ברק הם עושה משהו כזה לא אני שמעתי אותך אני אומר זה יכול להיות בעיניים שלך תמיד ככה אתה שומע אותו אחרי כן אבל יכול להיות מצב שזה הגיע אליך במקרה אחד תוך
כדי בוכה
וראה מפה זה בטח אני מבין את ההערכה 3 מלים לאט לאט
האמת שיש להם מציאות שיש לה פרטי טובים מאוד ששומעים אותם רואים אותם באותו שנייה
זה צריך להיות באנגליה בשביל זה לא מיאן כן אז שמה באמת העננים הם נמוכים שמה הם חיים בתוך העננים הרבה פעמים האורך הזה זה הרבה פעמים בשדה תעופה שמה נסגר בגלל זה כי אי אפשר לראות שום דבר אז זה זה מצב נדיר אבל אנחנו ברוך השם פה התפזרו העננים
סליחה אני הולך להיות
יותר
ברקים ולהעמיד לשרשר אני
הולך לדבר על זה עכשיו בדיוק כשיש ברק וראה מתי אנחנו מברכים מברכים פעם אחת מה שאומרים באותה תקופה פעם 1 4 פעם אחת על ברק מתי מתי אתה יכול לברך עוד פעם אומר אדמור הזאת כשנתפזרו העננים כשמסתכלים בראשונים מה זה נקרא התפזרו העננים שרוב הרקיע היה נקי יכול להיות שנשארו עננים ככה אתה מסתכל על הרקיע רוב השמיים מטוע ושוב מתקשר אז תוכל לברך פעם שניה אפילו באותו יום הרצליות שבאמצע כמו שאומרים יצאה החמה לא החמה זה ההדגשה שהשמיים תוארו רובם רובם לראות עינייך
רואה השמש
שנמצא השמש לא כתוב מאצה רבינו יונה זה לא שומעים התפזרו העננים שבוע והשמיים מתואר
ואם זה בלילה ביום אתה רואה
מה בלילה אי אפשר לראות שחורים
מאוד אין כרגע
7 נעשה לייזר אתה יכול לסגור תבואי הרבה אז זהו עכשיו עוד פרט מאוד חשוב מהאדמור הזקן וגם הפוסקים מהאחים משנה ברורה מה שמה שאם אתה היה לילה ונשארה סופה ככה המשיכה כל הלילה בבוקר אתמול בירכדה עד אותה סופה המשיכה בבוקר אתה מברך עוד פעם כי עושה מעשה בראשית יוצר אור ובורא חושך והמעשה בראשית הולך וחוזר כל הזמן אז על יום חדש ברכה חדשה על הרם והברק אבל האמת אני אומר לכם שקצות השולחן הוא מבין שזה עכשיו באדמור הזקן ואני מוסיף לכם שעוד פוסקים כתבו ככה כתבו את זה במפורש באדמור הזקן זה מא שמה שלב נורא כותב את במפורש הוא אומר צריך היום שאני לא מבין מה הסיבה כאילו אבל היו כבר כאלה שמצאו סיבה וגם אני לא חושב שקצת מבחינת מתכוון שאם הוא לא מצא סיבה לדבר שהוא מפורש זה פירוש שאנחנו לא נעשה מה שכתוב אתה לא מצאת סיבה אולי מישהו אחר כן נמצא סיבה אז לכן למעשה צריך לעשות מה שכתוב כל הפוסקים זאת אומרת שביום חדש
מברכים על רם וברג חדש אפילו שהעננים לא נתפזו אם אתה רוצה לברך פה אותו יום פעם זה רק כאשר העניינים מה שקורה אני חושב שיש לנו כלל לגבי כל ברכה זה צריך להיות מזמן שאפשר לברך על תלמיד קטן מה זה קטן שזה זה משהו קצת לפני נצפות יותר בוודאי " זה מה עשיתי אתמול מין דין תורה היום התחלף בעלות השער אנחנו למעשה בכל עניינים של ספק ברכות אנחנו הולכים לחומרה ולא הולכים לפי עלות השחר אלא לפי נצח המע אז וזהו וזה בשבילנו זה המסקנה האחרונה של אדמור הזקן לכתחילה על כל בניקוד בלבד כשהפתחה אבל בברכים מרעמים באיזה דיעבד משחק אל תתברך משחק זה אחרי נס החמה זה בוודאי אחרי המרכז ובוודאי
הארץ שלנו וזה אם יש אחריות אם יש מאותה מיוחדים בשביל זה
מה זה תמוח הבונה מה זה מה זה על הרוחות ועל הזיקים כותב עושה מעשה זאת אומרת שהיה חווה זה לא שהוא שומע ברדיו ומרגיש פתוח שהוא נמצא במקום לכאורה ואמר על אותו שאנחנו יש לך יום ולילה זה הולך ביחד תחילה של יום חדש ומהיום ככה משהו הרב צריך לראות את הברק הזה כשאדם נמצא באמצע ברכות קריאת שמע או באמצע התפילה פתאום יש רעם או ברק יש כן אומר שאם מותר לנו לפני הכבוד לדבר עם היתר ברעיון לדבר מפני הכבוד אמירה להגיד בברכה מותר אפילו באמצע פסוק אפילו באמצע אמצע פרשה אתה יכול להגיד את הבריכה עושה מעשה בראשית ומעותו מלא עולם בברכות קריאת שמע מי שלא ראה את את הזיגזג הזה של של הברק אבל הוא ראה את האור הוא יושב בבית הוא רואה איזה הבזק הבזק לו שזה לא איזה פלאש מאנ שהוא אלא זה שומע זה חברה ימים רק אם יש סופר עכשיו
אז הוא יכול לברר גם על ההזק הזה ככה כותב היו אצל יתר על הרבה פוסקים מסכימים איתו שלא צריך לראות את העוף בכיוון הנכונים כך שאתה רואה אותו דרך זקוקית אתה רואה משהו ממנו זה גם מספיק כדי שתוכל לברר אדם שנמצא באמצע הוא נתן ידיים לסעודה אבל מטילת ידיים ועד שהמוציא היה רעמים ברקים ראיתי שהתפלפלו בזה והמסקנה על פי שיטת הנורמות שהוא מברך אז על בריכת הראם ברכת ההדברה וזה לא יחשב כהפסד
לא רק
על קריית עכשיו אם הוא לא בירר אחר כך כשהוא שומר מברך כאילו שיותר חברות זה לא ברכת הקוף שמשנה הבריאות שאחרי שראית אותו אתה כבר לא יכול לברך אחרי שראית את הפיל אתה לא יכול לברך אחרי שראית את הכושי פעם אחת אתה לא יכול לברך זה בהחלט אתה יכול לראות יש סיפור שמסרב ומספר בשם כותנו אנא רגע מפני רעמי אנחנו לא יודעים הסבר על הסיפור אבל זה הסיפור לא כל שנות נשיאותו על זנותו ממש היה יראה מפני רעמים אבל לא מפני הברק ואמר כאילו הסביר למה אני אראה מה רעמים יש כתוב סרט ברכות ואלוקים עשה שיראו מפניו על הרעמים כתוב שהקדוש ברוך הוא שהקדוש ברוך הוא תולה אמר אז יש את זה בשביל שיפחדו אני אני חשבתי לפרש אחרת אתם יודעים שחסידות תמיד עושים ככה שהוא לא שמעו לא לא בהמשך של הסיפור קודם בהמשך של הסיפור הוא מעולם לא שמע קול רם הוא היה מפחד מהראמים
הוא תלמיד היה רואה רק את הברק והיה מברך עליו ותרם הוא לא היה שומע אף פעם אני חשבתי שזהו בעצמו הסביר למה הוא למה הוא לא שומע את הרעם כי אלוקים עשה כל הוא מפניו אלה שצריכים יראת שמיים הם אלה ששומעים שמים אלה שכבר יודעים הרי זה לא נעשה סתם המעשה כתוב הוא יאר מפני אז הם אוכלים בתוך המילים יש דברים שהוא ישמע אותם פעם אחת פעם אחת אירח ששמר קול רעה לא- ולא יותר באמצע שהתפלל ב-18 + שאלה של הרבע הקודם מכתב שהוא גימל הוא מספר היה חזן מלובביץ גם איסר חזן הוא זה היה באמצע יום כיפור באמצע סדר העבודה והתחילה סופה של רע ימים והיה כזה רעם כזה שיחיל וכולם רצונו לראות מה קרה התפילה והוא המשיך הלאה עם המנגינה ולא שם לב זה זה לא שם לב שהיה והעם לא שם לב לכולם והרי בעצם הצוות עמד באמצע 18 ושמע את העם ולא רק שהוא שמע אותו והוא אפילו סימן להיום ב-18 שהסבירו את החלום כל פרט פה זה שאלה הלכתית זה צריך לדון עליו בפני עצמו שיצאו החוצה התברר שכמה רחובות ליד
הרם הזה הרס כמה בתים ואז אמרו ככה סיים הרי הקודם את הסיפור והרבע מביא אותו ואז אמרו לא מבין מי אמר את זה ואז אמרו שהאס זה פרס תסודי הוא שמע את הרעם באמצע 18 הוא עשה אור והמשיך וסימן לסגור את החלון והמשיך הלאה להתפלל ואז אמרו שההנחה של הרבי מרצה הצילה את אותם יהודים שהיו שם שלא יהיו נפגעים בנפש רק הבתים נהרסו אבל אף אחד לא מתו אז אולי צריך להציל יהודים אז שומעים גם באמצע 18 אז טובה מערה שקרה או
שברח פה מראה שהוא בתים
הסיפור ככה זה כתוב תחת איך רע מתוך הזה עושה אני לא יודע אבל זה יוצא הסיפור יש בליכוד לוי יצחק שהוא כותב שרמ זה גימטריה יש עוד הסבר למה רבע לא שמע אותו כי רם זה יש מי שיש לו שומע אותו מי שאין לו ישוב אין לו שומע חסידות בכלל כתוב שהרעם שייך לבינה ולכן הוא בא רק בשניה וההברק שייך לראייה לכן רואים אותו והפת גמור
מה שלום בערך אף פעם בחורות
אז כן כי הפעם היחידה שהוא שמע זה היה בעצם
שאלתו של הצדיק שהוא שאל איך רם יכול לגרום לנזק אף פעם שעובר תראו את הכל מייצר רע בזכוכיות מתנפצות בתים יכולים להריץ
יש איזה 1000 אבל אם יש פעם
יהודה יכול לגרום לארץ
עצום חוץ מזה שמשהו שהעננים ברוסיה היו באזור של אובלאב ככה משהו מאחד היקרות של הרבי הרבי מדבר על הקשת כאן אני עובר על הקשר הקשת זה היא מופיעה בשולחן ערוך בזמן תו כפת אין לנו את הסימן הזה באדמור הזקן וכשרואים אותה כתוב שצריך לברך תראו מתי השם אלוקינו זוכר הברית ונאמן בבריתו והיה במאמרו אז הנוסח הזה כמדומני מופיע גם בסידורים שם בפני ברכת המזון מופיע גם הנוסח של ברכת הקשב בסידור אדמור הזקן לא מביא בכלל את הברכה הזאת והרבה בעקבות קודש לחלק את זין מסביר שהסיבה שלא מופיע הקשת זה לא בגלל שאנחנו לא נוהגים לברק על הקשב היום יום בכף תשרי כתוב שאנחנו כן מברכים על הקשר וזה לא מופיע בסידור אמר שברסיה פשוט לא לא רואים קשת אז אדמור זה היה מאוד נדיר שיראו קשת אז לכן האדמור הזה כן לא הביא אתה מכיר את זה ברוסיה לא רואים קשר אולי אני בעזרתם מאזור הכי אבל בטוח שאתה מאזור הכי אז זה מדובר במ סתם מה היו הרבה אני כל הזמן לא ראו אני לא יודע מה הסיבה איך שלא תהיה אנחנו כן מברכים על הקשר עכשיו מתי אנחנו מפסיקים לברך על הקשר
כלומר בירכנו על הקשת היום אחרי צהריים ראינו עוד פעם קשת מברכים על הקשת כאשר זה קשת אחרת או שנעלמה הקשת הזו והיא באה עוד פעם אז מברכים ואפילו שזה בתוך אותם 30 יום אני מברך פעמיים זה לא ישנה אז שוב על הכשת מברכים ומברכים על שתי קשתות שונות אפילו באותו היום אם זה לא אז צריך שזה יהיה קשת רק שניה יותר במפורש בהלכה שאסור להסתכל לא לראות ככה ראיה כן לראות בשביל לבדוק בשביל לברך לא צריך להתקל ביותר לשון של אסור להסתכל ביותר אנחנו יודעים שיש לראות לראות מותר להסתכל להסתכלות חזקה הרבה יותר עוד יותר לחפש כדאי לחפש אפילו אני לא רואה סיבה שלא להסתכל ביותר שאתה מביט נותן ממש סריקה על העיניים וכמו החץ שחתמנו לפניך בסיקור עין אז החטא הזה תוכן גם על הקטע שחיפשת כן
יורד גשם והוא לא גשם ברכה נגד אחרי עומד ניצן פעמים סופות וזה צריך לברר כי זה כבר לא בסדר זה לא טוב
שכל הקשת זה קללה
זה לא הקשר
אין שום סיבה
שלא אבל זה לא סיבה שלא תוכל
לספר לך סיפור שלם והקודם בתף שין מחית אני ישב פעם החסידים וזה היה אחרי שמיעת 10 הדיברות בחג השבועות ופתאום התחיל כזה גשם נדמה לי שזה היה לא בארצות הברית אבל זה היה ברוסיה בעוד התחיל כזה רם וברח בגשמים והרו אמר זה טוב זה טוב זה מזכיר לנו איך שהיה מעמד הר סיני זה היה באמצע הקיץ טוב כל עניין כל מקום עניינו כל דבר לפי טוב אני רוצה לעבור לכמה שאלות