ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

האם מותר לדבר בשירותים

האם מותר לדבר בפלאפון בשירותים? מה הדין כשמדבר בשפה לועזית, והאם יש הבדל בין גבר לאישה

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

מכיוון שרוצים שנדבר משהו שקשור לבחירות אז בחרתי לדבר משהו שקשור לבחירות אז זה המוסכ ההלכתי שאני בחרתי כדי לצאת לידי חובת בריכות בחירות

האם מדובר מותר לדבר בפלאפון בשירותים זה הנושא השני שאני אעשה חובה של הבחירות הנה אמרתי זה הנושא זה נושא הלכתי וזה בערך שווה ערך לנושא בחירות בשבילי

אז כיוון ששבוע שעבר ביקשו לי את השאלה הזאתי לברכה

אז אנחנו נברר את הנושא הזה זה לפני לכאן פסח אנחנו מיד עוברים ללכות פסח אחרי איזה אומר האדמור הזקן ההוא בסימן גימל במהדורה בתרא בסעיף בית

שאין מספרים בבית הכיסא משום צניעות ולא ידברו רק אנשים כשהולכות לבית הכיסא הקבוע לרבים מספרות זו עם זו כדי שישמע קולן שאיש המע קולן מבחוץ ולא יכנס איש לשם ויתייחס עםהם

הנושא הזה של לגדול בבית הכיסא פה מופיע לנו הלכה פשוטה שהיא קשורה באופן ישיר ההלכה הזאתי לענייני צניעות

והם מספרים בבית הכיסא אומר אדמור הזקן משום צניעות ונשים בבתי כיסא שהיו פתוחים היה שמה גם גבר יכול להיכנס גם אישה יכולה להיכנס לא היה הבדל בין איש לאישה אז הם היו מותרות לדבר היום כשיש בתיסה מסודרים ברוב המקומות חוץ מכל מיני מקומות שהשם מרחם עליהם

שבשבילם זה גם כן האדרת נשים יש כאלה מקומות בעולם לדאבוננו

ובכל המקומות הללו הציבוריים שיש שירותים לגברים שירותים לנשים אז אין שום עניין שנשים תדברנה זה ההלכה כמו שהיא מופיעה בשולחן ערוך המשנה הברורה באותו סימן בסעיף קטן איי מוסיף ואם הוא לצורך גדול אפשר ד מותר לדבר כל זמן שאין לפני עדיין אבל בעצם שנבנה אף לצורך גדול אסור כלומר המשנה ברואה אומר שאם אדם צריך דחוף להגיד

אז כל זמן שהוא לא עושה בפועל את הצרכים הוא יכול עדיין לדבר

כשזה מאוד מאוד דחוף אבל אם אין צורך גדול אז לא ובאותו זמן שהוא עושה את הצרכים בפועל גם בצורך גדול לדבר הזה אסור זה ההלכה של המשנהבו רמה הסיבה לכל זה יש לנו חלק מהפוסקים שכתבו שיש איזה שהוא שד של בית הכיסא

ככה כותב ספר חרדים הם מצליחים בבית הכיסא לפני סכנת שדים שיש שמה

היש מהפוסקים הפשטניים שניסו להגיד שהיום אין שדים אז לכאורה אין את הנימוק הזה ואין את הטעם הזה אנחנו יודעים שהדבר הזה הוא לא מדוייק כי יש הלכות אלה שנשואים יודעים אחרי שיוצאים מבית הכיסא צריך להימנע מקיום מסוים של דברים מסוימים זמן מסוים והסיבה לזה ששד של בית הכיסא מלווה את האדם במשך 12 דקות ובשעת הדחק 9 דקות

אז יש שדים גם בארץ ישראל שדים ברמה מסויימת יש שדים בבית הכיסא ואנחנו נזהרים מהדברים האלה זה מעשים שבכל יום אז אז בהחלט הדבר הזה הוא קיים אבל יש טעם הרבה יותר רוחני שכתבו אותו המקובלים וביניהם גם

השבט מוסר המעיל צדקה הרפאל יועץ

והבן איש חי וזה השורש של כל הדברים האלה זה בזוהר שכל דיבור ודיבור שיוצא מהאדם יש ממנו איזה שהם אותיות שנוצרות לא משנה באיזה שפה הוא מדבר

ויש מלאך שלוקח מהאותיות האלה ועושה יוצר מהעברות האלה את שם הוויה שם שהשם הקדוש של הקדוש ברוך הוא וזה לא יפה וזה לא דרך ארץ וזה לא קדוש וזה לא מכובד שהאדם ידבר בבית הכיסא ויעשו מזה המלאכים איזשהו צירוף של שם הוויה כך מביא את זה מביאים את זה הרבה מאוד פוסקים שיש בזה עניין אפילו לא לדבר מילה אחת הנושא הזה הוא נושא קבלי הוא נושא רוחני והוא נושא שהוא לא קשור למה שאמר האדמור הזקן שזה אסור משום צניעות הטעם של האדמור

הזקן זה טעם על פי הנילה הטעם שהם כותבים זה טעם על פי הסוד אבל ככה או ככה הדברים האלה הם קיימים אז מה השורה התחתונה האם אפשר לדבר בבית הכיסא

האם אפשר להרים פלאפון בבית הכיסא וכן הלאה התשובה היא שיש להימנע מדיבור בבית הכיסא אין גברים ואין נשים אפילו מילה אחת יש לכתחילה להימנע במקום צורך גדול אפשר לדבר אבל מעט להמעיט במילים עד כמה שאפשר

ובשעה שהאדם עושה את צרכיו בפועל

יש להימנע אפילו במקום צורך גדול זה ההתחייבות שלי וגם כן לדבר בענייני דיומה אז יצאתי לידי חובה כן

השאלה היא לא דובר במפורש כתבו הפוסקים שזה לא רק בלשון הקודש אסור גם באנגלית וגם ברוסית וגם ביידיש העברות יוצרות אותיות אז זה כבר לא משנה באיזה שפה אתה מדבר הבעיה היא כללית בכל המקומות כן

קריאה טיפולית בבית הכסף לקרוא דברים של

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא