תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
במשך שנים ארוכות
הנוצרים
השתעשו במחשבה
שהעם היהודי
חלילה וחס
לא יחזור לארצו
האמונה שלהם אמרה
שכיוון שמפני חטאינו גלינו מארצנו
אז יותר לא יחזרו חלילה וחס לארץ ישראל
ושהקדוש ברוך הוא החליף את אומתו באומה אחרת
החי ברעיה אהובה יותר כנפשי רגע לפני שאנחנו עוברים
לשיעור אבקש את תשומת ליבכם אני מבקש את עזרתכם היום לקחתי על עצמי בסיעתא דשמיא ובעזרתכם הנדיבה להחזיק את כל אלהוראה ומשפט כהמשך של מורי ורבי הרב מאיר אהרון לב השלום מורי ורבותי אנא ממכם תעזרו לי להחזיק את הכולל בהרחבה בגשמיות ובפניות להחזיק את הדיינים להוסיף עליהם
לעלות מחייל בתורה ויראת שמיים
והקדוש ברוך הוא ישלם לכם כדכם הטוב ובנה בחיה ומזונו ובכל הרוויח בסיעתא דשמיא שתראו אותה בפועל ממש כל שקל ושקל שאתם נותנים יחזור אליכם ביתר שאת ביתר עוז ותראו ברכה והצלחה בכל מה שאתם צריכים גם בגשמיות גם ברוחניות וגם בחינוך הילדים למטה בתיאור הסרטון ישנו לינק שאפשר באמצעותו לתרום באופן ישיר תבורכו מפי אליה
כשעם ישראל התחיל לחזור חזרה לארצו
אחרי השואה איומה שפרדה את עם ישראל
אז הנוצרים היו במשבר אמון
איך יכול להיות הבטיחו לנו במשך 1000 600 שנה שהם לא יחזרו והנה הם הולכים וחוזרים
אז אבי אבות כמו שקורא אותו הרבי האפיפיור אבי אבות הטומאה
ההסבר להם
שהכוונה של
של הנביאים הקדמונים שלהם הייתה זה שהיהודים לא יחזרו לירושלים העתיקה
לא לארץ ישראל אלא ירושלים אתה והנה אתם רואים אף על פי שהם חזרו אהבה הם לא חזרו לירושלים העתיקה זה היה המודל
אוקיי אחרי שעברו כמה שנים והקדוש ברוך הוא עשה נס ועם ישראל ניצח במלחמת 6 הימים ונכנסו לעיר העתיקה אז היה משבר חדש מה קורה עם האמונה
מה קורה עם האמונה ואז קם אבי אבות אחר זה היה פאולה עושה אני חושב 14 וזה היה יוחנן 34 אני לא יודע אבל היו השנים
אמר שלדעתו זה בכלל לא הייתה נבואה
זו הייתה רק שמועה שהלכה בוותיקה ולכן זה לא מחייב
החי וריעי אבל הנוצרים בתוך תוכם הם ראו את העובדות והם לא
הם לא חזרו בהם
בתוך תוכם
הם מאמינים שהעם היהודי באמת לא היה צריך להגיע לכאן אז כנראה הפשט שהם רחמו ליצלן כולם צריכים להתנצר וכיוון שכך הם משקיעים הרבה מאוד כספים על השטח האדמה הזה הנקרא ארץ ישראל הם משקיעים הרבה יותר כספים ממה שהם משקיעים
בכל עוד הוא בכל המזרח
שזה מכפיל את הגודל של ארץ ישראל בעשרות רבות של פעמים
והם משקיעים כאן כסף יותר למה משום שזה יחזק אצלם את האמונה שלהם הם יחזרו
וכשהגיע שנת 2000
והגיע הזמן של המילניום
הם החליטו שהם יבואו פה לארץ 6 מיליון נערים ונערות ויערבו לבחורי ובנות ישראל בכל אתר והאתר וינצרו אותם בעל כורחם ומדינת ישראל שכמו שאתם יודעים מאוד מאוד חשוב לה השמירת הדת פה במדינה וכל העניינים האלה אז היא
סמכה על כל העניין והתחילה לבנות בתי מלון
ולסלול כבישים כי הולכים להגיע אורחים חשובים
והקדוש ברוך הוא יושב בשמיים משחק ה שם יצחק למה ושלושה חודשים לפני שהיו צריכים להגיע פרצה פה האינתיפאדה של שנות 2000 ואז ישראל הוכרזה כמדינה במלחמה והם לא באו עד עצם היום הזה אלפים בודדים וזה מה שקרה למה עשיתי את ההקדמה הארוכה
מפני שהרבה
אנשים מוצאים בתיבות הדואר כל מיני חומרים של מיסיונרים כי פה הם משקיעים כמו שאמרתי לכם משקיעים פה ביתר שאת ביתר אוסט והשאלה היא
האם כאשר אני עומד לפני תיבת הדואר ואני רואה שהיה פה מישהו ששם לכולם בתיבות הדואר חומרים שהם כפירה שהם להפך התורה האם מותר לי מותר לי להוציא את זה מירכואר של כולם
על מנת לא להחתיע אותם
והשאלה הזאת שייכת גם לדברים נוספים לא רק לעיני נצרות ולפעמים יש חומרים של אפיקורסים אחרים שהם לא נוצרים
ולפעמים זה חומרים שקשורים למה שכתוב בפסוק לא טטורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם וגם זה השאלה האם מותר לי להוציא את זה מטיבות הדואר
ולעבד את זה עבד תאבדון מה בעצם השאלה
אנחנו יודעים שנפסק בהלכה שקהיליו של אדם קונים לו בכל מקום הכלי שלך גם כן קונה מאיזה דין הכלי שלך קונה מדין קניין חצר
ולכן אני תמיד אומר לאנשים שיש להם קופת צדקה של איזה שהוא מוסד
והם שמו שם ואחרי שזה התמלא אני לא יודע הוא לא בא לקחת גבאי צדקה אז הם רוצים להעביר את זה למקום אחר שנוח להם יותר אז אני אומר להם מוריי ורבותיי הדבר הזה אסור ולמה זה אסור
מכיוון שהקופה היא החצר וקהילה של קונה
ברשות מקנה קונים וקצע מקום בבית שלו
לחצר של אותו הישיבה של אותו הכולל של אותו הבית חב"ד לא משנה הוא הקצה מקום כל שקל ושקל שנכנס שם כבר שייך למוסד אתה לא יכול לקחת את זה אותו דבר זה לא יהיה פשוט להלוות מהקופה הזאת
יש אנשים שהם רוצים לגמול חסד עם המוסד אז הם לווים אותו מוסד לווים ממנו
אבל זה שייך לו כבר זה לא כסף ניטרלי של צדקה כללית
אלא זה שייך לא צריך לבקש רשות
ולכן כשאנחנו מדברים על תיבות הדואר לא על מצוות הצדקה ברגע שהכניסו לתיבת הדואר איזה שהוא דבר אז החצר שהיא התיבה היא הכלי היא קנתה כבר את הדבר אז מי התיר לך להוציא את זה
אומרת הגמרא במזרת בבא קמה בדף כף חית שכשאני רוצה להציל בן אדם מחטא מותר לי להרביץ לו אפילו מכאן יש ללמוד שאם מותר לי להרביץ לו מותר לי גם לקחת ממנו איזשהו חפץ או איזה שהוא דבר שמביא אותו לידי חכרא ומסכת בברכות מספרת בדף כף שהיה חכם אחד שהלך
והוא ראה אישה אחת הולכת עם בגד אדום
בימים ההם אנשים הלכו עם הרבה בגדים ומעל הבגדים למעלה היה לבגד אדום שזה בהלכה סמל של חוסר צניעות יש איזה זה היה הוא קרא ממנה את הבגד הזה
אחר כך התברר שהיא הייתה בכלל גויה
יכול להיות אבל דרך אגב הרב שור זה לא בד אדום השור הוא עיוור צבעים כשהוא רואה משהו זז לא מש לא איזה בד זה יהיה איזה מעצבן אותו והוא רודף
הוא לא קולט אדום לבן זה לא משנה איזה בד זה יהיה אבל לא משנה לעניינינו הוא קרא את הבגד ואז הוא שאל אותה מה שמך היא אמרה לו מתון בכמה= הבגד 400 אז הוא אמר מתון מתון 400 זוז אם הייתי קצת מתנהג במתינות אז הייתי חוסך לעצמי את הארבע מאות זוזו והוא שילם את 400 זוז האלה אבל מזה אתה לומד שאם זה באמת יהודי שהולך ברחוב ויש לו בגד של כלאיים עם עליו או משהו כזה אתה יכול לקרוע
לו את הבגד להציל אותו שהוא לא יחטא באיסור הזה וזה נפסק בשולחן ערוך בהלכות כלאיים ביורה דעה בסימן שיין גימל בסעיף 1000 זאת אומרת שלכאורה מכל זה אתה יכול להוציא מתיבות הדואר כדי להציל יהודי שלא יהיה לו ענייני כפירה או עניינים שהם קשורים בלוטת התור אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אתה יכול להוציא ממנו אבל מוריי ורבותיי אהוביי
החי יש לכך שני תנאים יסודיים
מאוד שהתנאים היסודיים האלה הם יתנו לנו להבין עד כמה ההלכה ירדה לסוף דעתו של אדם תנאי ראשון כותב אותו אשמה בחוש משפט בסימן תו כאף 1000 אומר אשמה בסעיף קטן כף חיט
שאתה כשאתה רוצה
להוכיח את החבר שלך
אתה צריך להוכיח אותו באופן כזה שזה רק מצוות התוכחה עומדת
לנגד עיניך שום דבר אחר לא עומד לנגד עיניך ואם מעורבב במצוות התוכחה הזאתי גם דבר כזה שהוא לא שייך לכל הקהל הקדוש שיושב כאן אבל קוראים לדבר הזה אגו קוראים לו פניות נגיעות ואתה מערב את זה ביחד אסור לך אסור לך להביא את האדם למצב כזה
ומתוך זה למד רבי ישראל
מאיר מראדין שחיבר ספר שמירת הלשון חפץ חיים הוא למד שכשאתה מכיר איזה שהוא אדם שהוא מוכר הוא מוכר לא כל כך טוב נהג לא יפה עם הלקוחות אתה רוצה לעשות לו שיימינג ברשת בזמן החפץ חיים לא היה שיימינג ברשת אבל היה אפשרות להגיד עליו
לשון הרע לאנשים
האם אתה יכול לעשות את זה או לא אומר החפץ חיים יש פה יש לו רשימה של של 9 בערך דברים שאתה צריך לעמוד בהם כדי שזה יהיה מותר לך ואחד מהדברים היסודיים שכותב הרפת חיים שזה צריך להיות כדי שיהיה מותר לך לעשות לפרסם על הפיצה הזאתי שזה פיצה לא טעימה ומכניסים שם כל מיני וזה וזה וזה וזה ולהפיץ את זה ברשת כדי שזה יהיה מותר לך
אז אתה צריך להגיע למצב כזה שאין לך בזה שום אגו חוץ מזה שאתה רוצה להציל יהודים תמימים מהעוול שהוא עושה
אבל אם נכנס לך בזה אגו הדבר הזה אסור עליך ופוק חזי ותוכל להבין עד כמה יהיה מותר בכלל לעשות את זה כשזהכל השם שמיים לחלוטין ללא שום חשבונות אחרים רק לשם שמיים זה צריך להיות
כדי שזה יהיה מותר ועכשיו אני חוזר חבריי היקרים אני חוזר חזרה להוצאה מתיבת הדואר אתה צריך להיות פנחס שמה שנוגע לך זה שליהודים לא יהיה כפירה ושלא יהיה שום דבר אחר אבל אם מעורב בזה גם
אגו או מה שיותר מתאים תנועת קנאות של נפש הבהמית שהיא
אני הרי אראה להם אתה
מוצא פורקן למידת הגבורה
שנמצאת בתוך
ואתה עושה את זה באמצעות זה הפעולה הזאת זה דבר שלא נכון לעשות אותו כי זה לא יהיה לשם שמיים
למדנו מזה דבר מאוד חשוב שהקדוש ברוך הוא רוצה שאנחנו נהיה יהודים שלשם שמיים וכשאנחנו עושים דברים של חסד אהבת חינם אפשר לחתום קצת באהבת חינם לא יהיה כל כך נורא אבל כשאנחנו עושים דברים שקשורים בגבורות אז אנחנו צריכים לדעת שזה מסוכן מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד
כשאנחנו הולכים ברחוב עוד מעט מתקרב ראש השנה יום כיפור
בהלכות ראש יום כיפור בשולחן ערוך כתוב
שאתה יש עליך מצווה הוכח תוכיח את עמיתך ולא תיסע לאף חי אומרת הגמרא הוכיח תוכיח למה זה כתוב פעמיים הוכיח תוכיח אפילו 100 פעמים כל פעם שיש פעמיים שלח את השלחת וכולו כל פעם זה אפילו היא חוזרת וחוזרת עכשיו תשיבם אפילו 100 פעמים אתה צריך לעשות ובאמת שכתוב 100 פעמים זה לאו דווקא 100 אז אפילו
כמה שצריך
עכשיו אומר השולחן ערוך במה דברים אמורים כאשר הוא האיסור הוא איסור דאורייתא
ואז אתה צריך עוד הפעם+ הפעם+ הפעם עד שיעכה אותך אפילו אם יכה אותך אדם שהוכחת אותו אתה צריך להוכיח שוב ושוב אבל כשמדובר ביסוד רבנן כמו הדוגמה שהוא נותן שמה שיש נשים שהיו אוכלות בבין השמשות של יום ערב יום הכיפורים הוא אומר עדיף שזה דרבנן אז עדיף שהם יהיו שוקגים והיו מזידים עכשיו באיסור דרבנן
אם אתה יודע שלא ישמעו לך אל תגיד כלום
באיסור מן התורה
אם אתה יודע שלא ישמעו לך אתה צריך להגיד
ירביצו לך מה אכפת לי שירביצו לי 100 פעמים אמרתי ולא שמעו לא משנה כבודו של הקדוש ברוך הוא קודם מוריי ורבותיי אני בא אליכם ואני שואל אותכם בשיא האמת והכנות מכונית שנוסעת בשבת
זה איסור דאורייתא או איסור דרבנן איסור הייתה כתוב בתורה לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת כל כל לחיצה על הדוושה יש שמה הצתות הצתות עשרות מאות ואלפים של הצתות זיסר דאורייתא אז למה אתם חכמי חדרה לא יוצאים לרחובות בשבת ומקיימים את פסק ההלכה בשולחן ערוך אדמור הזקן
אורח תוכיח את עמיתך אפילו
פעמים באיסור דאורייתא ואין לכם שום שום תצ"דקי לבוא ולהגיד לא ישמעו לנו מכיוון שזה דאורייתא ואפילו 100 פעמים
אז אז כן עמיתך כן אז אז אז זה יהודי אז מה למה אנחנו באמת לא עושים את זה אז היתר היחיד הכיריים והאהוב היתר היחיד שבגללו אנחנו לא עושים את זה זה מה שכותב המשנה ברורה בשם ספר חסידים שם בביו הלכה בזמן תף רשף באותה הלכה עכשיו
כותב שאם הבנאדם הזה
הוא לומד מה הפשט ולא תיסע עליו חטא אם הבן אדם הזה כתוצאה מזה שאתה אומר לו את הדברים הקשים הללו יבוא לשנוא אותך ולשנוא יהודי זה איסור דאורייתא אז מה אתה עושה אתה מוכיח אותו כדי שלא יעשה איסור אחד דאוריית ותוך כדי התוכחה שלך אתה מביא אותו לאיסור אחר דאורייתא אז מה עשית לא עשית כלום
אז במקרה כזה עדיף שלא תגיד לו כלום
זה ספר חסידים רבי יהודה החסיד מבעלי התוספות ראשון אבל אחרי הכל זה כיוון שהובא בהלכה זה לא מידת חסידות זה הלכה זאת אומרת שכל פעם שבן אדם יכול לבוא לידי שנאה כשאני אעשה תוכך מדאורייתא אז עדיף שאני לא אכיח בכלל וזה ההיתר לא היתר אלא החיוב
לא לזרוק אבנים בשבת ולא להפריע לתנועה ולא להוכיח אותה
מכיוון שהפכו להיות אנשים שכאלה
שהם אני עוד מעט שומע אותך שהם אם אתה תפריע ותצעק עליהם הם כל כך לא מבינים אותך הם כל כך לא מבינים על מה אתה צועק שהם ישנאו אותך אז לכן עדיף לא להגיד שום דבר אבל זה היתר זה הסיבה שאנחנו לא עושים את זה ולכן אני אומר
ל יקיריי ואהוביי אם אתם רוצים להוציא חומר מתיבות דואר של אפיקורסים של כפירה של עבודה זרה
או של גילוי עריות אז אתם צריכים לקחת בחשבון שלא יבואו לשנוא אותכם מה הפשט אם אתם תעשו את זה באופן כזה שהמצלמה מצלמת אותכם אז יש מקומות שיש מצלמה שרואים כן ואז יבואו ויגידו זה הדתי הזה החצוף הזה שולח את ידו בתוך תיבות דואר של אחרים אז אתם יכולים לבוא לידי שנאה
שישנו אותכם ואז זה שאתם רציתם למנוע בן אדם מיסו זה כל הכבוד לכם אבל מצד שני הבאתם לו איסור אחר
אז לכן כשם שבשבת אנחנו לא זורקים אבנים בשבת אז גם להוציא מסיבות הדור להוציא כדי שהבן אדם לא יבוא לידי חטא אבל אם אתה עושה את זה בזמן אחר אתה צריך לבדוק איך אומרים יכול ערום יעשה בחוכמה כדי שלא יווצר מזה איזה שהוא עניין של שנאה מה שאתה עושה וכל זה מעוגן בהלכה
אז בואו נסכם
האם מותר להוציא מטיבות הדואר דבר של איסור כדי לא להכניס
מישהו אחר אז התשובה היא שזה תלוי אם מדובר פה בעצם זה היה צריך זה בעצם זה מותר אבל זה צריך להיות בתנאי שאתה עושה את זה לשלם שמיים והתנאי השני צריך להיות שלא יבואו מי זה שנאה אבל אם יבוא מזה שנאה אז אתה כבר מחטיא אותו באיסור אחר אז עדיף שלא תכטיא אותו ביסוע אחר וכמו שלמדנו לגבי
מחאה בעניינים שהם קשורים לייסוד דאורי הייתה
ואז אתם תבואו ותשאלו אותי כבוד הרב אתה דיברת על עבודה זרה ועל גילוי עריות ומה יהיה עם תעמולת בחירות חומר של תעמולת בחירות שהוא לא של המפלגה שאני מאמין בה האם גם זה מותר להוציא אז זה אני משאיר לחכמים שהם
ברוחב דעתם הם יעשו את ההיקשים לפי מה שאנחנו למדנו