ברכה אחרונה

מי שאכל ענבים ותפוחים האם צריך לברך גם מעין שלוש וגם בורא נפשות? ומה הדין כשאכל ענבים ובננה, איזו ברכה אחרונה יעשה

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

קשורות לברכות הנהנים הלכה ראשונה אכלתי אכלתי ענבים ואכלתי

גם באותה סעודה לפני זה אכלתי גם גזר ומלפפון ועגבניה ועכשיו אני צריך לברכה אחרונה זה לא היה דבר שלא יכולתי סעודה עם לחם אז אני צריך לברר בחברה אחרונה מאין 3 כי זה היה 7 המינים השאלה היא האם הם צריך לברך

גם בורא נפשות על

המלפפון ועל העגבניה

אם

הייתי

אוכל תפוח עץ

או שאר פירות

העץ כיוון שבברכת מחין 3 שנים

מזכיר

את העץ אז אני באמת לא צריך לברך על העץ אבל כיוון שפה אני לא מזכיר את האדמה בברכת המין 3 אז אני צריך לברך את העץ

עוד אדם שואל שאלה כזאת זה שאלה לכאורה פשוטה אבל שואלים

הוא

עשה בצק שהוא לגמרי לגמרי לגמרי בצק של

בצק של חלה

כמו של לחם

רק שהוא

הכניס עשה בורקס

הכניס בפנים בשר הכניס בפנים דגים

הכניס בפנים

ירקות

האם יש דעה אפילו בשעת הדחק

שהוא יכול לברך על דבר כזה גורם לי מזונות

זהו אתה בא

בקסני זה רק אם הוא עשה את זה מתוק הוא הכניס שקדים הכניס אגוז אגוזים הכניס קוקוס

אבל אם הוא הכניס בשר ודגים אז זה תמיד יהיה מוציא לכל הדעות

זה דבר שהוא לא שם לב כאילו היה בטוח שיהיה לו על מי לסמוך על דעות אחרות לא אין מה זה זה לא פתאום

כי זה דבר שהוא בא באיזה שהוא מקום

למזון ולהשביע ולכן אני לא יכול להקל בו

יש לכם עוד סבלנות

כן

פה רואים שאתה באמת יהודי מפעם כי

פעם זה היה מנהג מה השתנה השתנה משהו במוח של

הבני אדם

הם לא

מספיק מכוונים כשהם שומעים ברכה ממישהו

מה שאתה אומר זה ההלכה האורגנלית ואדרבה רוב עם יש בזה אפילו מעלה אבל

כאשר בן

אדם נמצא

בסעודה גדולה

ואחד מברך ואחד בדיוק

באותו זמן

מזיז את

הכיסא

והוא לא שמע את השם השם או לא שמע את המוציא או לא שמע איזה שהוא קטע מהברכה והוא כבר רגיל ואז היה שאני צודק שהיו אצלי זוג לפני שבועיים זה זוג תימנים דווקא והבעל טוען על אשתו

אז לא הייתי צריך להגיד את זה

הבעל טוען על אשתו שהיא לא מברכת ברכת המזון זה לא בסדר לא

חבדניקים

לא מברכת אז היא ענתה וזה מעניין

היא אמרה

שאצלהם היה מקובל

שהאחד מברך ובזה יוצאים לידי חובה אבל בעלה החריף

שכל

ואומר כן אבל היא אוכלת פיצוחים באותו זמן ואז אני הבנתי מה נשתנה היא באמת התרגלה שיוצאים לידי חובת

ברכת המזון אבל היא

לא יודעת את כל ההלכות שזה כרוך אתה יודע כמה צריך להקשיב כל מילה לכוון למה שהוא אומר זה לא פשוט

אז אתה יודע זה

מתחיל ככה שאומרים לא צריך

לברך

אחר

כך מזיזים

גם

לא צריך לברוח הוא בירך הוציא אותנו לידי חובה וכן הלאה שמענו את הסוף לחם מן הארץ

שמענו את הסוף זה לא כל כך פשוט אז כיוון סיכה

האשכנזים שאשם מן

הגבורות והספרדים שהורשם מן החסדים כך כותב

החידה התימנים

אני חושב פוזלים בכיוון הזה אשכנזים אני חושב

הם

מחמירים איפה שהם יכולים

בקושי אבל מה שאתה אומר זה הלכה לשולחן ערוך אין מה להגיד זה ההלכה משכן ערוך ולכן מי שעושה את זה באמת

אני יוצא

לכתחילה

אין פה

שאלה

אבל לפני זה חוששים שמא לא יהיה פחדנים לכן על כן קרה שמו חרדי

הוא מפחד

כדי שזה המצב הזה יהיה אני אגיד לך למה הוא

מברך היה

חמין קודם כל רחמים

בשבת אין דין

ברכה שאינה צריכה קודם כל תדע את הכלל כי צריך לעשות

100 ברכות

אז כתוב בסימן קוף כאף

דלד שהתירו התירו את הבריאות

אין עצמך זה כלל ראשון אז מתי זה יוצא שהם יושבים ביחד וזה זה רק שבתות הם טובים וכל אלה אז אין להם הם באים בעיה עם זה בכלל

אז

תראה זה דיוק בהלכה

שהשליח ציבור

זה

כמו פעם הוא עושה את הכל כן כמו ברמבם הייתי פעם בבית כנסת

תימני אני אומר לך

ככה הוא יושב

יושב

ואז נעמד ואומר ברכו את השם מבורך לא הבנתי מה הקטע פותח את הרמבם נות השליח

יושב עומד ועומד ברכה אז מכינים ככה את ההלכה כמו שהיא כתובה

בערבית של יום חור

יושב

כאן

אומר ברור

ככה

כן פה ברחוב

שמורת טבע פה

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא