בעזרת ה' יתברך
בסימן טוב ובמזל טוב
ב ___________ בשבת ________________ לחדש ___________ שנת חמשת אלפים ושבע מאות ו______________________ לבריאת עולם למנין שאנו מנין כאן עיר ___________, אנן סהדי איך החתן ___________ בן ר' ___________ אמר לה לכלה ___________ שפירתא ___________ בת ר' ___________ הוי לי לאנתו כדת משה וישראל, ואנא במימרא ובסיעתא דשמיא אפלח ואוקיר ואזון ואפרנס ואכלכל ואסובר ואכסה יתיכי כהלכות גוברין יהודאין דפלחין ומוקירין וזנין ומפרנסין ומכלכלין ומסוברין ומכסין ית נשיהון בקושטא, ויהיבנא ליכי ___________ ______________________ דחזו ליכי, ועלי מזונייכי וכסותייכי וסיפוקייכי ומנדע יתיכי כאורח כל ארעא. וצביאת כלתא דא והות ליה לאנתו. ודא נדוניא דהנעלת ליה סך ______________________, והודה החתן הנזכר שקבלם ועלו ובאו לרשותו במושלם עד סוף פרוטה אחרונה, ורצה והעלם על עצמו כנכסי צאן ברזל שאם פחתו פחתו לו ואם הוסיפו הוסיפו לו, והוסיף לה איהו מדיליה סך ______________________, ועלה סך הכל ______________________ שקל, בר מעיקר כתובתה דחזי לה. התנאים שהתנו ביניהם שרירין וקיימין כתנאי בני גד ובני ראובן. ואלו הן, מעשה ידיה לו, מזונה וכל צרכה עליו, הדירה בארץ ישראל, הירושה כפי ההסכמה הנהוגה בעיה"ק ירושלם ת"ו, ולא ישא ולא ישדך ולא יקדש שום אשה אחרת עליה כי אם ברשות בית דין הצדק, ולא ימכור ולא ימשכן שום חפץ מחפציה כי אם ברשותה ורצונה הטוב והגמור, ולא יסיתנה שתמחול לו סכי כתובתה לא כולה ולא מקצתה ולא שום תנאי מתנאי הכתובה, ואם תמחול הרי המחילה ההיא בטלה ומבוטלת מעכשיו כחרס הנשבר וכדבר שאין בו ממש, ולא יצא מארץ ישראל כי אם ברשותה ובהסכמתה. וכך אמר החתן הנזכר אחריות וחומר וחוזק שטר כתובתא דא קבלית עלי ועל ירתאי בתראי ועל כל שפר ארג נכסין וקנינין דאית לי תחות שמיא מקרקעי ואגבן מטלטלי דקנאי ודאקנה כולהון יהון אחראין וערבאין ומשועבדין שעבוד גמור ושלם כתקנת חכמינו ז"ל להתפרעא מנהון שטר כתובתא דא בחיי ובתר חיי ואפילו מגלימא דאכתפאי והכל דלא כאסמכתא ודלא כטופסי דשטרי בביטול כל מודעי ובפיסול עדיהן לדעת הרשב"א זלה"ה, וחומר וחוזק שטר כתובתא דא כחומר וחוזק כל שטרות הכשרים כתיקון חז"ל, ולא יבוטל ולא יפוסל שטר כתובתא דא. וקנינא מיד החתן הנזכר קנין גמור ושלם במנא דכשר למקניא ביה מעכשיו כראוי וכתקנת חכמים ז"ל על כל הנזכר למעלה בלתי שום שינוי ותמורה וערמה ותחבולה כלל ועיקר, והכל שריר ובריר ואמת ויציב ונכון וקיים.
נאום ________________ בן ________________ עד
נאום ________________ בן ________________ עד
מודה אני על כל הנזכר לעיל ומאשרו ובאתי על החתום יום הנ"ל
________________ בן ________________ חתן
♦♦♦♦♦♦♦♦
הנחיות למילוי הכתובה
המספרים מתחייסים לשורות הפנויות למילוי
לפי סדר הכתובה
- יום בשבוע
- יום בחודש העברי
- שם החודש העברי
- מספר שנה העברית (עשרות ויחידות)
- שם העיר/היישוב
- שם פרטי מלא של החתן
- שם פרטי מלא של אבי החתן
- הגדרתה ההלכתית של הכלה: בתולתא/מתרכתא/ארמלתא/אתתא
- שם פרטי מלא של הכלה
- שם פרטי מלא של אבי הכלה
- סכום הכתובה ההלכתי בהתאם למצב הכלה: מהר בתוליכי כסף זוזי מאתן[1] / מהרייכי כסף זוזי מאה[2]
- סכום הנדוניה שמכניסה הכלה. אפשר לכתוב סכום, לדוגמה: מאה אלף שקל, או לכתוב: מסוים.
- הסכום שמוסיף החתן לכלה על עיקר הכתובה. אפשר לכתוב סכום, לדוגמה: מאה ושמונים אלף שקל, או לכתוב: מסוים.
- הסכום המצטבר של הנדוניה שמכניסה הכלה (לעיל 12) ושל התוספת שהוסיף החתן (לעיל 13).
[ויש שכותבים את 5 השורות האחרונות בקיצור: ודא נדוניא דהנעלת ליה עם התוספת שהוסיף לה איהו מדיליה עלו לסך X שקל, בר מעיקר וכו']. - שם פרטי מלא של העד
- שם פרטי מלא של אבי העד
- שם פרטי מלא של העד
- שם פרטי מלא של אבי העד
- שם פרטי של החתן
- שם פרטי של אבי החתן
הערות:
[1] לבתולה. או אפילו למי שיש חשש שנבעלה אך לא אמרה זאת במפורש, שלמרות שכותבים עליה לעיל "איתתא" מכל מקום אפשר כאן לכתוב לה "מהר בתוליכי" (משפט הכתובה ח"ג סוגי המוהר סכ"ג).
[2] למי שיודעים בבירור שנבעלה פעם (שו"ת נצח יוסף ח"ב עמ' שב).
להורדת הכתובה וההנחיות בקובץ PDF לחצו כאן >>>