ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

מתי אוכלים את כזית הלחם בסעודה

מתי כדאי לאכול את כזית הלחם בתוך הסעודה? דינים מעניינים בהלכות ברכות בתוך סעודה

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

כשבן אדם

נוטל לי ידיים

צריך לעשות המוציא

יש עניין על פי השלה

שהוא אוכל כזית

מהחתיכה הראשונה שהוא אוכל הוא משאיר קצת

ובסוף הסעודה לפני שהוא מברך ברכת המזון הוא אוכל את החלק הנוסף

ככה כותב בנחצתי כן זה כותב השללה

והמשנה ברורה מביא אותו להלכה כמדומני בסוף סימן קוף סמך זין

וזה המנהג של הרבי רואים את זה שהרב לוקח את הפרוסה הוא אוכל הוא משאיר ובסוף הסעודה

הוא אוכל

זה ענייני רוחניים

כשבן אדם נוטל ידיים צריך לאכול קזית בכדי אכילת פרס בכדי להתחייב בברכת המזון

דהיינו כמה דקות 4 דקות

יש שיטות יותר אבל לכתחילה כי אנחנו נכנסים פה לספק ברכות תוך 4 דקות הוא צריך לאכול כזית

נשאלת השאלה הקזאית בכדי אכילת פרס האם הוא חייב להיות בתחילת הסעודה או יכול להיות באמצע או בסוף זאת אומרת זה ברור שאתה מברך המוציא לחם מן הארץ אתה צריך להכניס קצת מהלחם לתוך הפה זה ברור

למה זה ברור משום שאחרת על מה בירכת פשיט אבל השאלה היא

אחרי שאני הכנסתי את הקזית בכדי אכילת פרס לפה והברכה היא כבר לא לבטלה אלא מה אני צריך שיהיה לי ברכה אני צריך שיהיה לי ברכה

שיהיה לי כזית

צריך שיהיה לי כזה זית בשביל לברך ברכת המזון בכדי אכילת פרס אז אני אעשה את זה בהמשך מה זה משנה למה זה חייב להיות בהתחלה

כדי לענות על השאלה האם זה חייב להיות בהתחלה או שזה הכזאית הזה יכול להיות בסוף אתם מבינים אותי חברים קזאית צריך לאכול

בכדי לברך האם זה חייב להיות בהתחלה או שזה יכול להיות בהמשך גם כן

ויכול להיות שאתה אוכל בהתחלה ולאו דווקא בכדי אכילת פרס אבל לעשות אותו כבכדי אכילת פרס האם זה חייב להיות בהתחלה או שיכול להיות בהמשך כדי לענות על השאלה הזאת אני רוצה להקדים נושא נוסף הלכה נוספת

יש מחלוקת בין הפרי מגדים לבין ארדואז

מה יהיה הדין כאשר אדם

אכל אני מקדים למחלוקת הזאתי על פי תורה ממתי אנחנו מברכים ברכת המזון עליכם רק כאשר סבלנו כמו שכתוב בפסוק ואכלת ושבעת וברחת אבל חזל חזל תקנו שכבר מכזאית אתה מברר ברכת המזון נשאלת השאלה

מה יהיה הדין כאשר בן אדם 7 אבל הוא לא 7 מהכזאית פת בלבד אלא הוא 7 מהאוכל האחר ובסוף הוא אכל כזהית פת

האם הוא יהיה חייב ברכת המזון מדאוריין כי הכזאית פתגרה לו את השביעה או שאני אגיד לא מה פתאום הוא מכזית פת לא 7 הוא 7 בגלל שהוא אכל קודם אורז אכל פתיתים אכל ירקות אכל בשר

הדגים בסוף הוא אכל כזה אין פת אז זה לא נקרא שהסביעה שלו הייתה בגלל ה לא אז לכן הוא חייב ברכת המזון אבל ברכת המזון שלו היא לא מדאורה את הידירבנן לא הצטרף לכל המקום אז

לכאורה ולכאורה מה הנפקא מינה בשאלה הזאת חברים השיעור ברכות הנהנים היום וזה מספיק צריך להחזיק את הראש אז תעשו שיהיה שקט כדי שיהיה אפשר להחזיק את הראש

מה עם נפקא מינה כאילו מה מה הנקודה שנוגעת לנו

הרי אנחנו יודעים שדאורייתא דרבנן אתה חייב מה זה משנה אתה חייב מדור ראית או מדרבנן יש לזה כן משמעות מה יקרה כאשר בן אדם אכל קציצים פתיתים גם אם תאכל קערות שלמות זה לא הופך להיות המות כי זה בישול זה תבשיל תבשיל של מזונות הוא מזונות גמור והוא אף פעם לא מצטרף כדי צביעה לחייב אותך המוציא

אבל בסוף הוא אכל פתיתים ואכל אפונה וגזר ואכל אורז ואכל בשר ובסוף כי הוא אכל חתיכת עוגה פרוסת עוגה כזה

ומהכזית הזאת הוא השלים את הסביעה שלו

והאדמור הזקן פוסק שמאז רגע שאכלת מזונות

מכזית שאכלת מזונות אבל 7 ממנו נכנסת לספק של ברכה אולי צריך לברך עליו ברכת המזון

כי זה תבשיל פתיתים זה תבשיל תבשיל כל דבר שהוא מבושל גם אם אכלת אותו כמה שאתה רוצה הוא לא מצטרף בכדי לעשות לך ברכת מזון

אפילו אם ברכתו מזונות זה הלכה אותו דבר סופגניה

אומר אדמור הזקן אם שבעתי מכזית מזונות מזונות מזונות הוא לא גמור מזונות כמו ביה וכאלה עוגות אם שבעתי ממנו מהכזית הזה נכנסתי לספק לא שזה בטוח לחם אבל נכנסתי לספק וספק אתה צריך לאכול לחם גמור ולעשות ברכת המזון אחר כך זה השאלה אז המחלוקת בין הרדבז לבין הפרי מגדים

הזאת שאמרתי קודם האם הקזית שמחייב אותי בברכת מזון דאורייתא האם הקזאית הזה כאשר הוא אני אני אני סבלתי מכזאית אומר הרדבז זה יכול להיות כזהית שאכלת אותו בסוף הסעודה כזה סבעת אכלת בשר דגים וכולי וכולי וכולי בסוף אכלת כזאית פתעת אתה חייב ברכת המזון מן התורה אומר הפרינגדים מה פתאום

לא הרי לא 7 בגלל הכזית הזה בפני עצמו אלא

בגלל כל מה שאכלת קודם אז ברכת המזון שלך היא דרבנן ואני שואל אתכם חבריי וידידיי אז מה זה נוגע אלינו הרי מה זה משנה

נברך נברך ברכת מזון מדורייט או נברר ברכת המזון מדרבנן לא זה נפקא מינה אלינו זה נפקא מינה אלינו אם אנחנו לא יכולנו לחם בכלל אלא אכלנו רק תבשילים של מזונות או

אכלנו ירקות או אכלנו משהו של שהכל דג בשר דגים וכולי ובסוף אכלנו פרוסת עוגה

ובסוף התביעה שלנו נסגרה בגלל הפרוסת עוגה הזאת

אז אם אני אבוא ואגיד שצודה הרדבז שברגע שאכלת פת בסוף כזית פת בסוף התחייבת דאורייתא אז אני אגיד אותו דבר לגבי העוגה שברגע שאכלת כזאית עוגה בסוף אז סבלתי מכל מיני דברים אחרים אבל בסוף אכלתי את העוגה הזאתי שבעתי גמר הסביעה תצטרך ליטול ידיים לברך מוציא על לחם גמור

ולעשות ולעשות ברכת המזון של 300 3 ברכות

מוריי ורבותיי ידידיי אהובי יקירי זה דבר שהוא מאוד מצוי אז לפי הרדווה זה מה שצריך לעשות הפרי מגדים אומר לא אם אדם אכל לחם

והוא נניח עשה המוציא אכל לצאת לידי חובה זה פירוק קצת אכל בשר דגים אורז ירקות ובסוף אכל את הקזית נמצא שהסביעה שלו היא לא בגלל הקזאית הזה היא בגלל כל מה שהוא אכל באמצע

אז ברכת המזון שלא דירה בנן מה יגיד הפרי מגדים לגבי העוגה מה יגיד הפרי מגנים כאשר לא יכלתי לחם בכלל אכלתי בשר דגים וכל מיני ובסוף אכלתי פרוזת עוגה לקינוח מה הוא יגיד אז שהסביעה שלך מהעוגה היא כלום למה

מכיוון שלא סבעת מהעוגה 7 מכל הדברים האחרים

אז יש לנו פה שאלה שהיא שאלה מהותית ומה אנחנו עונים על השאלה הזאת בדרך כלל

מקובלנו מהאדמור הזקן שהלכה כארי מגדים בכל מקום בדרך כלל אבל אף על פי כן כאן אתה נכנס לשאלה של ספק בדאורייטה כי אם אני אבוא ואגיד שזה לחם גמור במזונות האלה על צביעה זה לחם גמור

כי צוואעת אז זה ספק שאתה צריך לברר ברכת המזון אז זה ספק לא בדרבנן אלא ספק בדאורייתא ויש לך מחלוקת בין פורים מגדים לריד ואז על הספק אל תעשה את זה

על הספק תחמיר אם בכל אופן זה ספק בדאורייטה לא ספק בדרבנה מי אמר לנו שבספק דאורייתא האדמור הזקן לא יחמיר כמו

הרד ווז עכשיו מה כל זה נוגע אלינו אני אעשה סיכום אל תיבהלו מה כל זה נוגע אלינו

נוגע אלינו בהקשר של מתי גם לאכול את הקז פת

לפי מה שאומר הר אדווה אז מה שיוצא מדבריו

אפשר לאכול את הכזית הזה גם בסוף זאת אומרת אדם נוטל ידיים אוכל קצת לחם בסוף הוא אכל את הכזאית פת הוא הגיע לשביעה זה שהפרידים חולק עליו ואולי אנחנו פוסקים כמו הפרימים מגדלים זה בגלל סיבה אחרת אבל הפרי מגדלים לא חולק על ארדס בגלל מה

מה פתאום אכלת את הכזית הזה בסוף לא זה מה שהפריע לפרימ ידים סימן הדבר שהפרימ יגיד עסקים שאפשר לאכול את הקזית הזה בסוף אז מסקנת הדברים לפני שאני עובר לנושא הבא ויותר מדי זמן לשאלות

דברים כזו

התחלנו אדם נוטל ידיים אוכל קזית אז אני מוסיף לא לדבר לפני שהתחלת לאכול את הכזאית דיברת כשהכזאית כבר היה בפה לא נורא אבל לכתחילה לא לדבר עד שלא אכלת כזאי לכתחילה

כל דבר כן דבר נוסף

תוכל כזית ותשאיר לפניך מהפציעה הראשונה ותוכל אותה בסוף הסעודה זה על פי השלב ככה המנהג של הרבי ככה מביא המשנה ברורה גם כן דבר נוסף כשאתה אוכל מזונות כשאתה אוכל אוכל אוכל בלי נטילת ידיים ובסוף אתה אוכל מזונות

אתה נכנס למחלוקת אם המזונות הזה עשה לך צביעה או לא שלידה את הרדווז עשה לך צביעה ולדעת פרימנגדים זה לא עשה לך לסביבה וזה בסופו

דאורייתא אז אל תבוא למצב הזה במצב שאתה יודע שאתה אוכל עוגה בסופו שלא תאכל אותה או שתאכל אותה בתוך הסודה אתה לא ידיים לסעודה הזאת ואז לא תהיה לך שאלה בכלל

והכזית שצריכים לאכול בכדי אכילת פרס כדי להתחייב ברכת המזון הכזית הזה האם הוא חייב להיות בהתחלה או לא כותב בספר אפיקי ים שמתוך המחלוקת הזאת מתוך מה שכותב הרדבז אנחנו לומדים שהוא לא חייב להיות בהתחלה הוא יכול להיות גם בסוף

אבל שיהיה לך בתוך הסעודה פעם אחת שאכלת כזה את בכדי אכילת פרס אז זה סיכום מה שדיברנו עד עכשיו לפני שאני ממשיך הלאה

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא