תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
יש לי
על השולחן
אורז
ועוף אנחנו בהמשך לעופות פיטם אחרי שהכשרנו את העופות יש לי עוף יש לי עוף החי וריעה אהובה יותר כנפשי רגע לפני שאנחנו עוברים לשיעור אבקש את תשומת ליבכם אני מבקש את עזרתכם היום לקחתי על עצמי בסיעתא דשמיא ובעזרתכם הנדיבה להחזיק את כל אלהוראה ומשפט
כהמשך של מורי ורבי הרב מאיר אהרון עליו השלום מורי ורבותי אנא ממכם תעזרו לי להחזיק את הכולל בהרחבה בגשמיות ובאופניות להחזיק את הדיינים להוסיף עליהם לעלות מתאי לחיים בתורה ויראת שמיים והקדוש ברוך הוא ישלם לכם כדמולכם הטוב ובאנה בחיי במזונה ובכל הרוויח בסיעתא דשמיא שתראו אותה בפועל ממש כל שקל ושקל שאתם נותנים
יחזור אליכם ביתר שאת ביתר עוז ותראו ברכה והצלחה בכל מה שאתם צריכים גם בגשמיות גם ברוחניות וגם בחינוך הילדים למטה בתיאור הסרטון ישנו לינק שאפשר באמצעותו לתרום באופן ישיר תבורכו מפי אליר
מוריי ורבותיי קהל קדוש ונכבד אורז
למנהג האשכנזי ברכתו שהכל נהיה בדברו למנהג הספרדי ברכתו הראשונה
כל מיני מזונות וברכתו האחרונה בורא נפשות האדמור הזקן בשולחן ערוך מביא את הברכה שהכל יהיה בדברו מחמת הספק והוא מציע לבעל נפש לאכול אותו בתוך הסעודה
מי שירצה לעשות 3 ברכות מזונות מספק האדמה ושהכל יצטרך להקפיד לאכול מכל דבר שהוא שהוא לוקח לאכול לא סתם טעימה של פירור היא טרייה מהמרק או איזה שהוא פירור של עוגה מישהו שאז אתה נכנס לשאלות הלכתיות זה הנושא הזה זה הנושא של ברכת האורז
או ברכתו שהכל נהיה בדברו
בואו נדבר כעת על בן אדם מן השורה שהולך אחרי פסק אדמור הזקן ללא מה שנקרא הידורים מיוחדים הוא מברך על אורז שהכל נהיה בדברו כשהוא לא אוכל אותו בתוך הסעודה יש לפניו עוף שהוא שהכל נהיה בדברו יש לפניו אורז שהוא גם כן שהכל נהיה בדברו מה יאמרו התלמידי חכמים חכמי חכמי חדרה המעתירה
המלומדים
הגאונים היושבים תלמידים מה אתם אומרים האם יברך שהכל נהיה בדברו על האוף הוא יברך שהכל נהיה בדברו על האורז אמרתי את הדברים האלה לפני איזה שהוא חכם אמר לי החכם אני חושב צריך לברך על האורז שהכל נהיה בדברו ולא על העוף
אמרתי אני שומע כבר חכם על זה אמרו חזל לפום חורפה שבשתה למה הוא אומר לי תראה
הרי העוף הוא בוודאי שהכל נשמע בדברים
האורז זה ספק מכיוון שהוא ספק מי אומר שהוא יפתור את העוף לכן תברך על האורז ולא תברך על העוף אבל כמו שרמזתי לשום חורף שבסטה מי שמתייחס לשאלה הזאת באופן ישיר זה רבי יוסף תאומים בעל הפרי מגדים הוא מתייחס לשאלה כזו לא שאלה זו אלה שאלה כזו הוא מתייחס בסימן ריש יוד 1000 באורח חיים
בהקדמה למה שאומר הפרי מגדים מוריי ורבותיי אדם שאוכל פרי בוסר
פרי עץ של בוסר מה ברכה יברך עליו שהכל יהיה בדברו פרי בוסר יברך עליו שהכל יהיה בדברו הפרי מגדים טען שפרי בוסר של עץ הוא יורד בדרגה אחת ממה שהוא היה קודם הוא עץ צריך חלב בורא פרי עץ
הוא ירד מדרגת בורא פרי העץ לדרגת בורא פרי האדמה אוקיי זה הקדמה עומדים לפני עכשיו שני פירות האדמה פרי שני פירות פרי אחד צנון שהוא בוודאי האדמה ופרי אחד בוסר שלפי ההסבר של הפרי מגדים מהעץ הוא ירד לאדמה שניהם פרי האדמה
על מה אני אברך על איזה מהם אני
להערך על האדמה של הבוסר או על האדמה של הצלול אומר הפריים מגדים אני חושב ראוי לברר על המין מבורר על הצנון בורא פרי האדמה
הצנון הוא מבורר זה ברור שהוא האדמה איך אומרים
הבוסר אנחנו מברכים עליו האדמה מכיוון שהוא ירד דרגה זה לא בדיוק אז כיוון שכך
תברך על הצנון לפי זה כשיש לי אורז שהברכה שלו היא שהכל רק בגלל הספק
ויש לי
שהבריכה שלו שהכל כי הברכה שלו שהכל אני צריך לברך על העוף ולא לברך על ולא לברך על האורז עכשיו אני רוצה לתת לזה מה שנקרא בלשון הלומדים קצת דוגמה זה לא דוגמה זה קצת דוגמא
יש לי בתוך ברכת בורא מיני מזונות יש לי כמה
יש לי כמה יש לי כמה סוגים במיני מזונות
יש לי מזונות שנקרא מזונות גמור
כמו שיש חסיד גמור כמו שיש מתנגד גמור יש גם מזונות גמור מה זה מזונות גמור שגם אם תוכל ממנו הרבה הרבה הרבה הרבה לא תגיע לכדי שיהיו סעודה מה זה מזונות גמור כזה דבר שבישלתי אותו למשל פתיתים מבושלים למשל איטריות במרק או סופגניה שנטגנה בשמן עמוק
אני יכול לאכול כמה סופגניות ולסבוע מהם ואף על פי כן
הברכה תישאר
בורה מיני מזונות בהתחלה ועל המחיה בסוף
עכשיו יש לפני שני סוגים של מזונות זאת אומרת הברכה הראשונה היא בוודאי מזונות אבל אחד מהם אם אני אוכל עוד+++++ אני אגיע בסוף למוצי
ואילו השני הוא מזונות גמור שגם אם אני אוכל עוד++++ אני אברך עליו על המחיה
את מה אני אקדים
אומר האדמור הזקן בסדר ברכות הנהנים פרק תה הלכה זין תקדים את תקדים את זה שיכול להגיע למוציא אתה לא מתכוון עכשיו לאכול ממנו הרבה אתה לא תגיע למוציא אבל תקדים את זה שהוא יכול להגיע לעמויא עכשיו אני עוצר ואני רוצה לחדש לחברים היקורים משהו מעניין שקשור להתוועדות
אני לא יודע איך נראית כאן ההתוועדות בשבת כן אבל אני מתאר לעצמי שעל השולחן יש מה שנקרא אומלטים איפה אני יודע את זה כי פעם התפללתי פה על הסטנדר וראיתי שאריות אז אני הבנתי שאתם בשבת גם כן כמו אצלנו יש אובלטים עכשיו נראה לי נראה לי תגלו לי אולי אני מנסה אתה יודע טביעות אצבעות כמו הגמרא עם הירושלמי הוא מזהה טיפות שמן טיפות זה יודע אם זה עז כזאת עז כזאת
נראה לי
שאתם שמים בהתוועדיות גם כן עוגות על השולחן לא רק קומטים זאת אומרת גם כשיש דג מלוח וחומוס וטחינה ודגי וכל מיני חמוצים וזיתים וכיוצא בזה יש גם אני חושב יש גם איזה שהם עוגיות או עוגות על השולחן אם כן אני רוצה לחדש לכם שכשאתם תרצו אחרי הקידוש ששמעתם תרצו
לאכול מזונות על מה תברכו מזכו מזונות
על האובלטים או על העוגה על העוגה ולא על האובלטים זה האדמור הזקן אני אגיד לכם למה
הובלטים זה זה איך עושים אותם דק זה אתם רואים בעיניים אבל איך עושים אותם לפני שזה שופכים זה שפיך מאוד שפיך מאוד בדעה רכה מאוד נוזלית מאוד אומר האדמור הזקן שכזה דבר שהוא דק מאוד++ בלילה רכה מאוד ספק אם הוא מצטרף למזונות להמוציא ספק אם הוא מצטרף זאת אומרת יש מקום לבוא ולהגיד שהוא לא יצטרף אף פעם
רפיקה הוופלים עוד רגע כיוון שכך כיוון שכך כיוון שכך כיוון שכך כיוון ש הבלילה שלו בעצם היא דקה אז יכול להיות שהוא לידיעה מסוימת ומזונות גמור זו דעה אחת מביא האדמור הזקן אז לכן אני לא אברך עליו מזונות כשיש לי על השולחן עוגה שהיא בוודאי או עוגיה שהיא בוודאי מזונות שאם אני אוכל ממנה הרבה אני אגיע לכדי אכילת זה חידוש מעניין
הדימוי הזה שאומר כאן אנחנו אדמור הזקן הוא דומיק
עוד קצת קצת קצת לנושא הזה שאני אומר אורז ועוף הברכה של העוף שהקול של העוף הוא מאוד מאוד ברור ואילו שהכל שעל האורז מסופק אז כמו
שבמזונות מזונות שיכול להגיע לעמו צי הוא חזק יותר תברך
ולא על המזונות שלעולם לא יגיע להמוציק הוא מזונות גם הוא אותו דבר צריך להגיד גם דומה עם האורז
שניה כן אז אותו דבר צריך להיות גם אם האורז והעוף האורז הוא שהכל אבל הוא שהכל חלש שהכל של ספק האוף הוא שהכל הוא שהכל חזק שהכל בריא תברך על שהכל הבריא עכשיו דוגמה נוספת
הדוגמה הנוספת
היא קשורה
לשיבת המינים יש לנו אחד משבעת המינים שזה תמרים
הדבש שכתוב ערב זה שמן ודבש זה לא דבש דבורים זה דבש תמרים
הדבש של התמרים הברכה שלו שהכל נהיה בדברו התמה בכתוב בורא פרי העץ ולא רק אלא שהוא אפילו משבעת המילים אז הוא חשוב יותר מה קורה כאשר יש לי את הדבש הזה
של התמרים מישהו בא משבעת המינים ושהוא חביב עליי ולפני יש פרי האדמה את מי מהם אני צריך להקדים
אומר לך הפרי מגדלים במקום אחר אתה צריך להקדים דווקא
את הבורא פרי האדמה לפי הסדר של מגע אש
אדבש הגיע 100 וזה אבל הוא שינה את צורתו
הוא משנה אצלי אותו ירד לדרגה של שהכל נהיה בדברו לא גם פה אנחנו רואים קצת את האלמנט הזה לך לדבר החזק שלא ירד שלא זז שהוא יציב לך אחריו
עכשיו לסיום אני רוצה לשאול את התלמידי חכמים
המופלגים תאמרו נא לי בבקשה יש לפני דבש תמיר
ויש לפני דבש דבורים שניהם ברכתם שהכל נהיה בדברו איזה מהם אני מברך עליו שהכל על ההוא של הדבורים או ההוא של התמרים
למהורים כי פה ירד על גם
כי הוא יציב יותר
אוקיי אתם רוצים להגיד דבש דבורים כיוון שהוא יציב יותר אבל מצד שני
הוא הגיע ממקום גבוה יותר הוא אומנם ירד להכל אבל המקור שלו השורש שלו אז זהו אז יש לכם
כן
משתנה כשהוא ירד אז יש לידו אז מה יוצא ככה יש לי יש לי עוף שהוא נשאר כל הזמן אותו דבר עוף אורז מוסופק אולי הוא מזונות
אולי הוא האדמה ואולי מצד ספק אני לוקח אותו לשע הכל אז שהכל זה ירידה בשבילו אומר לך הפרי מגדים תעשה על הדבר היציב אז לכאורה גם כאן אתם צודקים אנחנו נצטרך לעשות על הדבש דבורים שהוא יציב
ולא על אותו אחד שירד דרגה צריך איום אפשר עוד לחשוב בנושא הזה אז בוא נסכם מה שדיברנו עכשיו
שיש לך בשר ואורז ושניהם שהכל תברך על הבשר כשיש לך מזונות ומזונות גמור תברך על המזונות ולא על המזונות הגמור
לכן כשיש לך אובלטים ומזונות שאין ספק האם המזונות גמור תברך על מזונות הגמור ולא על האובטים שיש לך
בוסר ויש לך פרי האדמה תברך על פרי האדמה ולא על הבוסר כשיש לך סילנת תמרים זה פרי האדמה אף על פי שזה פעם פרי העץ אבל כיוון שהוא ירד ברך על פרי האדמה כשיש לך דבש דבורים ודבש תמרים יש מקום להגיד שאתברך
דב דבורים ולא על הדבש תמרים שהוא כמו שאומרים ירד איזה שהיא דרגה
ישנם דברים
שהברכה שלהם לכל הדעות היא מזונות
והם לא מזונות גמור מזונות גמור אמרנו שזה דבר שהתבשל זה דבר שנעפה ולא נתבשל ולכל הדעות הברכה שלו תהיה מזונות חשוב שתדעו מה זה
שהתוספות שוקלות יותר מאשר הקמח אתה עושה למשל עוגה שתיים וחצי כוסות קמח
אבל יש לך שמה
קקאו יש לך שמה מרגרינה יש לך שמה
ביצים סוכר שוקולד אמרתי מים לא נכנס בחשבון לא דברים נוספים זה יכול להיות שקדים אגוזים
כל מיני זה אתה שוקל את כולם הם שוקלים יותר מהשתיים וחצי כוסות קמח הברכה של הדבר הזה היא תהיה בוודאי מזונות אבל ישנם דברים כאלה שהברכה שלהם היא לא ודאי מזונות כתוב בהלכה מזונות אבל כתוב שבעל נפש יחמיר
מה למשל לחמניות מזונות מה זה לחמניות מזונות שעשו אותם לשו טעם במי פירות או בעיקר הדין רוב מי פירות זאת אומרת 91%
מהלחמניה אני לא שם במיץ תפוזים לצורך העניין
נפסק בהלכה שהלחמניה הזאת היא מזונות אומר אדמור הזקן בעל נפש יחמיר ויוכל אותה דווקא בתוך הסעודה מה זה בעל נפש כדי להבין מושג אתה צריך לראות את ההיפוך שלו
כשהדבור הזקן עשה פעם רב פנחס רוי זה לפי גרסה אחת של הסיפור הוא אכל לחמניה מזונות האדמור הזקן שאל אותו הרי פסקתי שבעל נפש יחמיר אז הוא אמר בעל לב שאני לא בעל נפש
אז אמר לו האדמור הזקן אז אם אתה לא בעל נפש אז מה אתה כן בעל הגוף אתם מכירים את הסיפור של הרבי הריח בליכוד הדיבור אם עכשיו אנחנו ביוד תמוז אנחנו צריכים להתעט קצת אז יש בליכוד הדיבור עם אותו אדם שרב לוי יצחק נכנס אליו לזה והוא בא לראות על על הקבוצה והוא בטעות ירה על הכלב שלו אפילו בסיפורי מחניים
מזה עשו מזה עם תמונות עם תראה אקדח לא אקדח שלא ירד אז זה זה הסיפור אז איך קורה לו הרבי הרץ בכל הזה בעל הגוף כל ככה הכינוי שלו בעל הגוף בעל הגוף בעל הגוף לאותו לאותו יהודי שהידרדר עד שהחזירו אותו בתשובה קורה אותו בעל הגוף יהודי שיגרתי יהודי רגיל הוא לא בעל גוף לא צריך להיות איזה שהוא אדם מיוחד וזה מה שרצה האדמור הזקן
לרמוז לזר פנחס רייס מה אתה אם אתה לא בעל נפש אז מה אתה אתה בעל הגוף בעל הגוף זה הפירוש הוא בן אדם שרודף אחרי ההצלחה של הגוף כל הזמן ואין לו תחושות רוחניות איך אומרים עדינות אני עושה לשם שמיים אני עושה לעניין קדוש זה לא מעניין אותו אני חושב שכל אדם כל אשר בשם ישראל יכונה וששומר מצוות במידה כזו או במידה אחרת
ראוי להיקרא בנפש ולא בעל הגוף כן זה 1000 בית עכשיו כשאתה מדבר על לחם עם מזונות כזה שנילוש במי פירות
אנחנו אומרים תברך עליו מזונות אם אתה רוצה אבל זה ספק אם הוא מזונות או לא תארו לעצמכם שהבן אדם הזה בלית ברירה נאלץ להשתמש בהיתר של בעל הגוף אין לו ברירה אחרת והוא מברך על הלחם הזה
מזונות עכשיו הלחם הזה הוא הוא מזונות באמת או שהוא ספק אם הוא מזונות ספק לא ברור במאה%
כיוון שזה לא ברור במאה% הרי יש לנו הלכה נוספת שאם אתה למשל נטלת ידיים ואכלת לחם ואחר כך אתה רוצה לשתות אתה רוצה לשתות כוס מים אתה מברך על המים בתוך הסעודה לא אם תרצה לשתות קפה בסיום הסעודה יש מקום להגיד שתברך עליו שהכל כי זה בא בסיום הסעודה אבל אם אתה שותה תוך כדי הסעודה להוריד את המזון שבמך אתה לא מברך
אז אני שואל אותכם על אותו אדם שאכל לחמניה מזונות ובירך עליה מזונות והוא רוצה לשתות מים האם אני אבוא ואגיד תברך שהכל נהיה בדברו כי אתה הרי אתה הרי לא בתוך סע של לחם אז אתה צריך לברך שהכל יהיה בדברו או שאני אבוא אגיד מה פתאום הבן אדם הזה הוא ספק בתוך הסעודה אם הוא ספק בתוך הסעודה אז איך הוא יכול אז איך הוא יכול כאילו לברך על המים האלה
והרי אנחנו יודעים את הכלל המפורסם שספק ברכות להקל
אז יש חכם אחד בין דורינו כבר עליו השלום אבל חכם אחד בין דורינו שאמר צריכים לברך צריכים להימנע מלברך שהכל נהיה בדברו אחרי שאכלת איזשהו מזונות שהוא מסופק
או מזונות ומספק אנחנו מרוויחים וקוראים לחכם הזה ראש ישיבת פורת יוסף הרב בן ציון אבא שאול בוא שאלות ותשובות אור לציון הוא היחיד שככה אומר אבל אדמור הזקן טוען לא ככה אדמור הזקן טוען שאחרי שחזל קבעו שמברכים על זה הורה מינה מזונות זה מזונות
וזה לא פותר שום דבר
מה ההסברה בזה יש מקום לומר כמו שהוא מסביר הפרי מגדים הפרי מגדים בהקדמה שלו לנחות ברכות אומר רעיון מעניין אומר מה הסיבה שלחם פותר את שאר הדברים בתוך הסעודה לא מברכים האדמה בתוך הסעודה לא מברכים מזונות בתוך הסעודה האם זה לא אם זה לא בא בסיום הסוד אתה יודע מה הסיבה
כי בערכת המוציא ברכה חשובה לכן היא פותרת את הכל היא מעל כולם
לכן היא פותרת את הכול מתוך הדברים וההסברה הזאת של הפרי מגדלים עולה שאם אתה מדבר איתי על דבר שהוא לא הברכה שלו לא בירכת למעשה ברכת המוציא אלא בירכת למעשה ברכת מזונות אז זה באמת לא יפתור את הברכה הזאת לא תפתור אותה
אז לכן סיום הדבר בן אדם שאכל יצא לו שהוא אכל מזונות
מזונות
שהוא מסופק שבעל נפש יחמיר לאכול אותם בתוך הסעודה בכל אופן האדם הזה
יברך שהכל נהיה בדברו או שאר הדברים שהוא אוכל בהמשך לסעודה מכיוון שאני לא רואה את זה כאילו הוא עכשיו נמצא בתוך ספק בתוך הסעודה אלא הוא מזונות וזהו
זה הדין שלו זה היסוד שלו וזה העניין שלו
גם אם זה מזונות גמור אני לא יבוא ויגיד כי זה עוד יותר קל מזונות גמור לעולם לא יכול להגיע להמוציא אז זה היה אז לכאורה שמה לא היה לנו את הקושיה אפילו עכשיו
מעל מזונות גמור יש לי מזונות שיכול להגיע להמוציא ומעל מזונות שיכול להגיע לעמוציא יש לי דרגה גבוהה יותר של מזונות
שהוא בעצם המוציא יכול להיות הוא עצמו יכול להיות המוציא ורק מספק אני מברך עליו מזונות אז זה 3 דרגות
כמו למשל לחמניה שעליה דיברנו שאלה שהוא אותה במי פירות כן או כמו למשל קרקרים קרקרים מזונות גמור המושג הוא פשוט כל דבר שהוא מבושל
בישול פשוט במלמ מים שמן עמוק או מים בישול כמו אטריות במרק
כן מזונות גמור גם הוספתי והוספתי שגם אובלטים גם אובלטים הם מסופקים
מכיוון שהם בלילה נורא נורא נורא רכה אז הם מסופקים שהם מזונות גמור האדמור הזקן מביא אותם כספק וגם עליהם הוא כותב שבעל נפש החביא אבל הם נאפים אבל זה מסיבה אחרת עכשיו לכן הבאתי את הבישול או נאפה אבל הבלילה שלו דקה מאוד
סליחה
שפיכה מאוד+ הסיומת שלו היא סיומת דקה כמו בלט אז זה מסופק
זה מזונות גמור מעליו יש לך את כל הדברים האלה שהם בוא בוא ניקח למשל הזכרתם את הוופל את הוופלה
הרב בוא ניקח ופופלים קטנים כי זה בדקתי את זה אני זוכר הוופלי הקטן הוא הוא הרי מורכב מה
כן כן אני מתכוון כזה חתיכה יש כמה הבדלים היום כן אני מדבר הוופלים הכי קטנים שאתם מכירים כן אז הגודל שלו יש לו הוא בנוי כאילו עפיפית ועליה שכבת שוקולד ועליה העפיפית ועליה כמו המן שהיה בזה לכן קוראים לו וופלהמאן
זה מזכיר את האמה כן עכשיו הוופל הזה הוא בנוי מהעפיפית שהאחוז הקמח בכל עפיפית זה 10%
מהדברים הנוספים שיש שמה בכל אפיפית קטנה
במשקל 10% 10% זאת אומרת אתה מדבר איתי שמה 90 כמעט 90% שמה זה המרגרינה בכל אפיפית +10% קמח
עכשיו שנייה לצורך ההבנה של של האנשים
השוקולד השוקולד הוא כדי שהוא לא ימס כדי שהוא יחזיק מעמד ולא יהפוך להיות לך נוזל על היד מערבבים בו גם כן עפיפית של של ופל אז יש פה פירורים אבל הפירורים האלה שניתנים בו הם לא ניתנים בשביל טעם
הם ניתנים בשביל להחזיק אותו אז הם הצירוף שלהם הוא לא צירוף
אם אתם תבדקו כמה בעצם יש אחוזי קמח וויל אחד זה אפסי לעומת הסוכר ולעומת השוקולד שיש בו כשהמזונות והמרגרינה זה העיקר המרגרינה לא מצטרפת לעניינינו אז כשאנחנו צריכים למשל לברך עליו ברכה ראשונה פוסק האדמור הזקן שכל דבר שטעם הדגן ניכר בו אתה מברך עליו בורא מוני מזונות כל דבר שטעם הדגן ניכר בו אתה מברך עליו בורא מזונות
לכן הברכה הראשונה לו ופלני מזונות
אבל
כדי שהוופל הזה יהפוך להיות קודם כל ברכה של על המחייה עליו אז אני צריך לאכול בערך חצי חבילה בכדי אכילת פרס
זאת אומרת אני צריך לבלוע וואלה אחרי ופלפל אחרי ופל במהירות האור ואז ואז אחרי שאתה גומר את זה ככה במהירות בתוך 2 2 3 דקות
עד 4 דקות בואי נגיד אז אתה יכול לברך עליו על המחיה אבל אם לא תצטרך לברך עליו ברכה אחרונה תורם נפשות למה מכיוון שאתה לא יכול כי הוא כי לא יכל אותו בכדי אכילת פרס
עכשיו
עכשיו אני אני רוצה לומר לחברים שאותו דבר זה ביחס לבצק עלים בצק עלים האחוזים של של הקמח בכל עלה והעלה הם% אפסיים לעומת המרגרינה שיש בכל עלה
לכן ברכתו הראשונה של הבורקס היא בוודאי ובוודאי בורא מיני מזונות
אבל אבל אבל פה בבורקס אנחנו נכנסים לבעיה כי בדרך כלל אתה אוכל עוד 1 + 1 אתה כבר נעשה סביר ואז אתה נכנס לספק
של קביעות סודה וממתי אתה נכנס לספק בקביעות סעודה כבר מכזה את אתה נכנס לספק אם 7 ממנו
ולכן צריך מאוד מאוד להיזהר לאכול בורקסים רק בתוך הסעודה משום שאם אתה אוכל אותם מחוץ לסעודה אתה כבר 7 אתה בבעיה צריכים לעשות אולי בורקסים שבנוסף להכל הם גם כן מטוגנים שאז המזונות גמור אז אתה יכול לאכול ולאכול ולאכול וזה לא ואז לא זה לא צריך לברך ברכת המזון עליהם אבל זה באמת דבר שהוא לא יהיה בריא כל כך וגם רחוק רחוק רחוק מן הדעת רחוק מן הדעת
לא ממש תהיה לנו מספיק כל אחד והבטן שלו אני קשה לי לדבר אני אומר מי כזית את האדם צריך לחשוש לא לא
הגענו למצב עזבו את לוקח לחם גמור ואתה נותן לי ידיים ואתה זה בקיצור אתה עושה את כל את כל הסדר את כל הסדר את כל הסדר מכיוון שאתה כבר נכנסת כמו שאומרים לעניין הזה