תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
יש ספר שנקרא
אורחוס מנחם
זה הנהגות של הרבי בשבת
הויא מקפיד ליוס בבייסו בשס עד לא כזה נירוס
אני כותב שרבי היה מקפיא בזמן הדלקת נרות להיות בבית זה היה הקפדה אפילו בשנת תוף שילמת חאס כאשר
הרבי סיים ראשון הרע בכל היום כמעט לא אכל אולי אפילו לא אכל בכלל חילק לקח אבל בסוף היום הוא נסע לבית להחליף בגדים
ורצה לראות את
נרות של הרבנית וחזר תוך 10 דקות חזרה לסמסבנטי יש מיני עצ
הקפות ואחר כך כל מה שהיה אחר כך
הרפר רצה לשמוע הדלקת נרות מהרבנים למה
למה אז אני שואל אותכם שאלה קודם למי שייך את הדלקת נרות
האם הדלקת נרות שייכת לאיש או שהדלקת נרות שייכת לאישה אז אתם תסתכלו עליי תו מה אתה מדבר בטוח שזה שייך לאישה
אל תראה בשולחנו כתוב כותב בסימן ריסמך גימל בקונטרס אחרון סעיף קטן בית וודאי האישה אינה אלא שלוחו של הבעל בהדלקת נרות שבת קודש
המצווה להדלקת נרות שבסייכת לאיש
האישה היא רק שליחה של האיש חידוש
זה שייך לאיש האישה היא רק שליחה שניישה היה אפשר לאכול לומר
שהאישה יכולה להיות שליחה של האיש
בלהדליק נרות
אבל
בנוגע לברכות
זה שאלה האם היא יכולה להיות שליחה בשביל מישהו בברכות האם יש שליחות הבעל שולח אותה לברך להדליק הוא יכול לשלוח כי לאישה יש שליחות אבל לברך גם יכול לשלוח אותה לברך
אז יש אחד מגדולי הפוסקים
זה שאלות ותשובות ציצ אליעזר שהוא אומר
שאם אין שליחות לברכה אז הבעל צריך לבוא ולשמוע את הברכה בעצמו
אבל אם יש שליחות לברכה אז הוא לא צריך היא מברכת והיא מוציאה אותו לפי הדברים של הציצ אליעזר אפשר לומר שהסיבה שהרבי בא הביתה לנסות לשמוע הדלקת נרות מכיוון שאין שליחות לברכות אז הוא צריך לשמוע אבל 1000 אנחנו לא שמענו אף פעם שאומרים לחסידים כולם שהם צריכים לשמוע את הברכות
ולכאורה
כל הנשים הן שלוחות שלהן
שאלה שניה והיא יותר חזקה
האדמור הזקן בהלכות פסח בסימן טף למד בית סעיף חית הוא כותב לגבי בדיקת חומץ עם הבעל רוצה לעשות בני ביתו שלוחים לדבר מצווה שיבדקו אם את החומץ הרשות בידו יכול למנות אותם שלוחים
מי יברך ויברכו הם ברכת על בי הוא חמץ זאת אומרת שהאדמור הזקן לומד שבן אדם יכול להיות גם שליח לעשות את המצווה וגם שליח לברך אם גם לברך אז גם ברכת הדלקת נרות האישה יכולה לברך והיא יכולה להוציא את הבעל
ואנחנו רואים גם כן לגבי תרומות
הפרשת תרומות אתה שולח שליח שיעשה לך הפרשת תרומות אז נפסק בהלכה מי זה שמברך השליח הוא זה שמברך
אז נשאלת השאלה לפי זה אז זה לא זה הסיבה שהרבה לא שהרבה הלך בהדלקת נרות לשמוע ברכה של הרבנים משום שאלת רבה אומר שהיא יכולה להיות שליחה גם לברכות אם היא יכולה להיות שליחה גם לברכות הוא לא צריך לשמוע את הברכות אז למה הוא היה שמה בברכה
אז היה מישהו שאמר לי אולי בגלל שיש עכשיו היה נר חנוכה ובדרך מצבי סבו כתוב שיש כוונות מאוד מאוד גדולות בברכה של הדלקת נר חנוכה וכתוב שמה שזה גם יש ברכות כוונות גבוהות מאוד בהדלקת נר של שבת אז יכול להיות שהרבי לא לא רצה להפסיד את הכוונות האלה אז היא בירכה והוא כיוון
ככה מישהו רצה ככה להגיד אולי בגלל זה לא אמרו לנו לעשות את זה כי אנחנו לא מבינים בכוונות אבל אם יש לכם הסבר יותר טוב אני אשמח אתם יכולים לחשוב למה צריך להיות בהדלקת נרות ליד האישה כשהיא מברכת אם היא יוצאת ידי חובה
אם היא מוציאה אותך ידי חובה בברכה גם כן אז אתם תחשבו עד השבוע הבא אתם תגידו לי מה חשבתם אני מאוד אשמח
אבל אני רוצה להגיד עוד משהו בנוגע לליל שבס
כשאתה בא הביתה
מבית הכנסת אז כתוב בפוסקים שיבוא לביתו ותיקף שיכנס
יתן בקולו עוז לומר לאנשי ביתו שבת שלום בקול רם וזה הוא בכתיב וישעיה ביום קודשי וקראת לשבת זה ראשי תיבות ביום קודשי
קראת לשבת ראשי תיבות בכל מה עושים דבר ראשון שבאים הביתה
באים בית הכנסת אומרים גבס ואומרים בכל דווקא גוצאבס ומיוחד גם כאפה חיים כותב את זה בסימן ריסמך בית סיו קטן וו בכניסתך לבית אומר בכל ובשמחה יתרה שבת שלום כי הוא כחתן המקבל כלה בשמחה גדולה ככה מופיע
בכמה ספרים
זה גם הנהגה מיוחדת כשהרייבה היה הולך
אחרי התפילה היה הולך להגיד לאמא שלו בבית הוא אבס אז מיד שהוא היה נכנס היה אומר בקול
גוד צ'אבס גם כשהיה מגיע לבית שלו ככה אומרים מי שהיה שם יודע להגיב כי אצל הרבנית חנה היה יכול להיות עורכים גם כן שנמצאים ורואים איך שהרבי מגיע אבל אצל הרבנית חיה מושקה לא לא יודע אם היו שם אנשים חוץ מהשמש אבל אומרים שגם שם שהוא הגיע הוא אמר בשבת שלום בכל
זה דבר שראיתי שצריך חיזוק לא שמים לב אז אני אסכם
לגבי הדלקת נרות המנהג של הרבי היה להיות לראות את הדלקת נרות וזה היה מנהג בהקפדה לשמוע את הברכה
זה היה יכול להיות הסבר
אם היא שליחה שלו אבל לא לברכה אז הוא צריך לשמוע את הברכה אבל מאלתררי לכאורה מה שמה שאישה היא שליחה גם לברכה עצמה אז לא יודע מהו ההסבר ודבר שני כשבאים הביתה
בליל שבת צריך להגיד שבת שלום בכל
וזה רמוז בפסוק ביום קודשי וקראתי לשבת
וההנהגה הזאתי גם כן ראו אותה אצל הרב וזה דבר שאנחנו יכולים
להתחזק ביתר שאת