ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

ארך רוח וגבר רוח

טוֹב אַחֲרִית דָּבָר מֵרֵאשִׁיתוֹ טוֹב אֶרֶךְ רוּחַ מִגְּבַהּ רוּחַ 🔹 האדם צריך לדעת לרסן את עצמו, ולמחול על כבודו, גם אם הוא יודע את גדולתו 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ז פסוק ח 🔹 הרב יהודה ליב נחמנסון

 

תמליל אוומטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

אומר שלמה המלך בפרק זין פסוק ח טוב החריץ דבר מראשיתו טוב אחרית דבר מראשיתו

טוב ארך רוח מגבר רוח זה פסוק אחד טוב אחרי דבר מראשיתו יש שני שתי משמעויות שתי פירושים שני פירושים חזל אומרים לטוב החריג דבר מראשיתו תראו אנחנו מכירים את המשפט שאומר כל ההתחלות קשות

וכשכל ההתחלות הן קשות אז בהתחלה לא כל כך מרימים

קשה אבל אחר כך נעשה טוב אז הפירוש הפשוט טוב אחרי דבר הסוף סוף טוב טוב

יותר טוב מההתחלה כי ההתחלה היא תמיד קצת יותר קשה זה פירוש הפשוט

הפירוש העמוק יותר טוב אחרי זה פירוש חסידים ממש זה כתוב במדרש אבל זה פירוש חסידי טוב אחרית דבר מראשיתו הטוב שבאחרית

בא מראשיתו אם אתה רוצה שהסוף יהיה טוב אתה צריך להשתדל משהו בהתחלה זה לא יקרה לבד הטוב שבאחרית בא כאשר אתה מתכנן את העניינים כבר מהתחלת העניין ויש לנו חלל שאומר אותו הרבי ששני פירושים שנאמרו על משפט אחד יש קשר ביניהם

אז

מתי אנחנו נאמר שהחרץ תמיד של הדבר תהיה טובה לעומת הראשית שהיא יכולה להיות קצת קשה זה כאשר לא תכננו את הדברים כמו שצריך אבל אם תכננו אז מתקיים בנו מה שאומר הבעל שם טוב על הפסוק והיה ראשיתך מצער אחריתך ישגה מאוד אומר הבעל שם מצער מצער צר אומר הבעל שם טוב ככל שבהתחלה

יש יותר מצער

ככה חריג היא יותר גדולה בסוף ראשתך המצעדכה היא הסגה עוד זה משמעות שהיא גדולה וחשובה

אבל אנחנו מתקדמים לחצי השני של הפסוק טוב ערך רוח מגבר רוח טוב ערך רוח אדם שמעריך רוח מגבר רוח מאדם שגבה לבו אז זה בעיקר על הנושא הזה אנחנו נתעסק בשיעור אז הנקודה הראשונה ערך רוח זה

סבלנות

בדרך כלל אני רוצה לספר לכם סיפור שמסופר בתנ"ך

על דוד המלך שלפני שהוא היה מלך הוא כבר נמשך למלכות על ידי שמואל הנביא

ועדיין היה מלך בישראל שאול המלך

ודוד מסתובב במדבר עם עם החסידים שלו עם הצבא שלו

זה מגיע מצב שהוא זקוק לאוכל ואין לו מה לאכול ויש איזשהו אדם אחד שהם מאוד השקיעו בו ששמו היה נבל שם נחמד נבל הכרמלי והם מבקשים ממנו קצת מזון ונבל עונה להם מה שנקרא בברכה משולשת אז

דוד המלך אומר מה זאת אומרת אני מלך אני ומלך מי שמורד בו חייב מיטה אז אני הולך לטפל בו טיפול נמרץ אז אישה של נבל הכרמלי

השם של איה אביגיל הייתה אחת מהנביאות בעם ישראל אביגיל אנחנו השיעור הזה מייחדים לאביגיל זה הנושא שלנו היום

אביגיל בא לדוד ואומרת לו

לא מקובל עליי זה שאתה רוצה להרוג את נבל

אף על פי שהיא

בעצמה לא החזיקה ממנו יותר מדי ואחרי שהוא מת מוות טבעי לא על ידי דוד היא התחתנה עם דוד המלך היא הייתה אחת מהנשים של דוד המלך

אבל היא אומרת לו משפט שהוא משפט מפתח עדיין לא יצא תבעכה בעולם ככה אומרת הגמרא במסכת מגילה

עדיין לא יצאה טבעך בעולם המשפט הזה אנחנו הולכים ללמוד אותו ומה היא המשמעות לכל אחד ואחת מאיתנו

בנפש עדיין לא יצאתי מחר בעולם זה מין משפט שאומר סבלנות סבלנות אנחנו יודעים שאתה גדול אנחנו יודעים שאתה מרגיש את עצמך מיוחד

אנחנו יודעים שלכל אחד ואחת יש דברים פנימיים בנפש אבל צריך קצת להמתין עד שיצא טבעך בעולם עד שהדברים יתגלו בחוץ אל תבקש לעצמך כבוד לפני שיצאתך בעולם גם אם אתה אדם מאוד מאוד מיוחד

וגם אם אתה הבן אדם שבאמת= את הכבוד הזה וגם אם הכבוד הזה מגיע לך יש כללים לכבוד

יש כללים לציפיות יש סדר בבריאה אין אין הקדמת מאוחר יש סדר

זה היא אומרת לו והתורה אומרת שנפסקה ההלכה כאבי דוד המלך קיבל את דבריה והרכין ראש ולא הרג את נבל הוא קיבל את הדברים הללו וזה הפירוש הפנימי בפסוק

בחצי השני של הפסוק שלנו טוב ערך רוח

זה אדם שאומר עדיין לא הגיע הזמן שלי לא לא יצא טבעי עדיין ערך רוח יש לו סבלנות

מאדם כבר רוח אדם שיש בו גאות רוח שאומר רגע אבל אני יודע מה אני= אבל אני יודע מה מגיע לי אז אני עכשיו יצא נגדם ואני אכנס בהם ואני אכעס עליהם ואני אצעק עליהם ואני אקלל אותם למה משום שאני יודע מה האמת אני יודע מה אני= אז אומרים לו תשמע גם דוד המלך ידע מה האמת גם דוד המלך כבר נמשך למלך גם דוד המלך כבר קיבל חותמת שהוא אחרי שאול

ואם כל זה אמרו לו

עדיין לא יצאתי בדכה בעולם

ואנחנו עכשיו ניגשים לפירושו של הגאון מוילנה ויצאתי בעולם כי זה קשור אלינו מה זה יצא טיפה בעולם לפי הגאון מוילנה בקיצור יש לנו את הפירוש של הגאון מוילנה והוא אומר טבע לשון מטבחה אנחנו יודעים שבימים ההם כל מלך שהוא היה מקבל את המנחות הוא היה משנה את המטבע בהתאם

לצורה שלו סמל שלו דיוקן שלו

עדיין המטבע שלך לא יצא בעולם כך מפרש הגאון מוילנה אנחנו מבינים שכל דבר כזה שכתוב יש לו גם משמעות פנימית עמוקה מה זה נקרא לא יצא טבעה חם מטבע אצלנו אנחנו לא מלכים שאני מטבעות אבל מה זה נקרא המטבע שלנו

המטבע של האדם זה מה זה מטבע האנשים מאמינים למלך מחזיקים מאישיותו מחזיקים מעוצמתו הכלכלית מהביטחון הכלכלי שהוא משרה

והם מוכנים לשכור את המסחר שלהם החשוב שלהם הם סומכים על המטבע

מה זה נקרא בתא המטבע בעולם שהמטבע

שלך קיבל עוצמה קיבל כוח

כי יודעים שמאחוריו עומד משהו אמיתי יש גיבוי כלכלי מאחוריו

ביחס אלינו שאנחנו מלכים בבית כמו שאומרים מה זה נקרא ביחס אלינו יצא טבענו בעולם יצא מטבענו בעולם שכשאנחנו אמרנו דבר

יעצנו עצה והעצה שלנו הוכיחה את עצמה

לא לאדם אחד לא לאדם שני לא לאדם שלישי אלא לעולם

זאת אומרת אנשים שבאים איתנו במגע לא חייב להיות כל העולם אבל אנשים שבאים איתנו במגע נהנים מאיתנו עצה ותושיה ומסוגלים לחזור ולהגיד

ממך שמענו חוכמת חיים שהואילה לנו והייתה לנו הביאה פירות גם כן היא לא הייתה רק תיאורטית היא היתה גם כן מעשית זה נקרא שהמטבע שלך ההטבעה הנפשית שלך המחשבה שלך חוכמה שלך ההיצע שלך ירדה והתקבלה לעולם כל זמן שאתה בן אדם חכם את אישה חכמה יש לכם המון המון המון ניסיון אבל עדיין לא מימשתם את הניסיון הזה החוצה

זאת אומרת לא לא היה סיפק בידכם זאת אומרת לא הייתה לכם הזדמנות להביא את חוכמתכם אל ההמונים זאת אומרת אל ההמונים שלכם כן אל הקהל שלכם אל הציבור שלכם אל המשפחה שלכם אל הילדים שלכם ושיקבלו את מה שאתם אומרים בסבר פנים יפות 1000 וגם כן יוכחו הדברים שאתם יעצתם הדברים שאתם נתתם התבררו כדברים טובים כדברים שאתם קלטתם למטרה יעצתם לאדם הנכון את ההיצע הנכונה

עד שלא הגענו לרמה הזאתי אנחנו לא נחפש כבוד

כלומר אם נתנו לנו למה לא אבל אם לא נתנו לנו אין לנו על מה לכעוס אביגיל מלמדת אותנו משהו חשוב מאוד

שאפילו אדם גדול כמו דוד שכבר יש לו חסידים משלו ושהולכים אחריו באש ובמים ושהאלוקים כבר נתן לו צ'ק פתוח אתה עבדי דוד אתה תהיה מלך אחרי שאול נביא ישראל שאול שמואל כבר משך אותו בשמן המשחה ואף על פי חן ואף על פי כן הוא לא קיבל גושפנקה של מטבע בעולם עד שהמטבע לא תצא עד שהטבע שלך לא יצא

יש לך עדיין למה לצפות למה להמתין ואל תצפה מהקהל מהאנשים מסביב שיאריכו ויחזיקו את עצמך בצורה מושלמת

מה זה נוגע אלינו

איפה אנחנו איפה המטבע איפה איפה הטבע איפה העצות

מסתובבים היום אנשים בעולם

עם המון רעיונות

עם המון אמביציה ומחפשים את עצמם

עד גילאי החמישים המאוחרים

לא יודעים מה נעשה איתם

חסרה בעולם אותה אביגיל רוחנית שתכה על קודקודם של בני האדם ותאמר להם תשמעו

אל תתייחסו לעצמכם מה שאין בכם תתייחסו לעצמכם 1000 בית גימל שיש בכם תשקיעו את במקומות הנכונים שמתאימים לכם ותפסיקו לבזבז זמן יקר מה בעצם אביגיל עשתה לדוד אביגיל עשתה רמה מסוימת של איפוס

דוד המלך היה בתנועה של גבהות רוח עדינה

של צדיק אבל גם הוא את רוח הוא חשב את עצמו ברחוב אומרים את זה כן לא להשוות אותנו

לגדולים אבל הוא הוא החזיק מעצמו יותר מהגובה שבו הוא נתפס בעולם באותו הזמן ההתפשטות הזאת גבהות ואביגיל הקסה אותו זה לא נכון זה לא מדוייק כל אדם זקוק

לאיזה שהיא זה אביגיל זה זה משהו רוחני כן זה יכול להיות האישה שלו זה יכול להיות הבת שלו וזה יכול להיות איזשהו אדם אחר אבל כל אדם זקוק לאיפוס הזה ואם האיפוס הזה קיים אצלו

אז הוא מצליח בחיים עם האיפוס הזה לא קיים אצלו אז הוא

הולך הוא הולך

הוא הולך טועה

בוא נגיד את זה יפה הוא טועה בעולם טועה הוא בועה טועה בט' טועה בת' טועה

עכשיו מה שאני רוצה לומר שיש הבדל בין זכר

לבין נקבה בין איש לבין אישה כי גם דוד המלך אתה רואה מי בעצם עשתה את הפעולה הזאת אצל דוד המלך זו היתה האישה לעתיד שלו זאת אומרת אביגיל

דוד בתור איש זה לא היה לו מי שעשתה את זה האישה מה אנחנו בעצם אני אתם תסלחו לי באמת

אבל כשאני מדבר אני מדבר

מכאב

זה לא משהו אישי לא צריך

לקחת את זה אישי

אבל יש בעולם איזושהי נטייה שעליה אני בשיעורים האחרונים קצת לוחץ זה הנטייה הזאתי של נשים שהופכות להיות גברים כן לא מבחינה פיזית אלא מבחינה מבחינה הנהגתית מבחינה מהבחינה הפנימית הרוחנית זה עושה המון המון סבל לעולם איזה סבל העולם מצפה לשמוע את קולה של האישה הבאה

בהכאה די מספיק

לכוון את האדם לאיזה שהם כיוונים אתם יודעים בעבר אדם היה מתחתן התפקיד של הגבר זה זה הרחבה

עד בלי די הראיונות יש לו בלי סוף התפקיד של האישה זה היה להעמיד אותו במקום מה פירוש להעמיד אותו במקום לא להעמיד אותו לשטוף כלים זה עוד משהו אני מדבר להעמיד אותו במקום לכוונן אותו

כולנו מכירים את שרי אמנו בסיפור המקראי שאברהם

תלוי ישמעאל אין לי בעיה שישמעאל אין לי

בעיה פה אין לו בעיה אין כלום הוא איש רחב לב אין לו

בעיה מי זה שמכווננת את הכיוון שרה

אברהם כבר קשה לו עם זה אז הוא צועק אז הקדוש ברוך הוא אומר לו כל מה שתאמר לך 10 שמע בקולה אנחנו

מחכים

לשמוע את קולה של שרה היום קולה של שרה היום קצת

הוכעה או לא וזה לא לא דבר שאי אפשר לשנות אותו זה דבר שאפשר לשנות אותו אבל רק מצביע על אותה שהטבע שהקדוש ברוך הוא ברא אצל האישה זה טבע יותר של גבורה כתוב בינה יתרה ניתנה לאישה יותר מביש

מה זה בינה בינה שייכת לגבורה לצמצום מה זה צמצום במובן החיובי שלו כיוונון מיקוד וזה בא לידי ביטוי גם כן

בזה שבעובר שברם האמא באופן טבעי נעשים שמה כל מיני פעולות שהמה שהולך למח מה שהולך לידיים הידיים מה שלציפורניים לציפורניים הטיפה של האבא מתחלקת שמה ובמידה במסורה היכולת של הצמצום הזה זה יכולת נשית יכולת נשית מדרגה ראשונה והיכולת הנשית הזאתי צריכה להיות חזקה יותר ככל שהיא חזקה יותר היא מגבירה את ההצלחה בעולם

עכשיו מה קורה היום בן אדם מתחתן אתה שומע הרבה פעמים בטיפול זוגי שהוא אתה מסתכל עליו כמו שהוא מהצד

ואשתו

לאן היא דוחפת אותו תעשה ככה תעשה ככה תעשה ככה אתה רואה שני גברים בבית אחד

זאת אומרת הוא מבולבל לגמרי והוא לא יודע לכוון את עצמו ואשתו

עוד יותר ממנו מבולבלת והיא נותנת לו כל מיני רעיונות שהם לא רעיונות

מעשיים

בשבילו כלומר יש יש איזשהו התרחבות אופקים

שגורמת להרחבה להחרבת אופקים לפעמים שאתה לא מתמקד במקום הנכון זה זה מאבד את הטבע שלו אנחנו באנו עכשיו מחג השבועות בחג השבועות מי שמככב את שמה זה רות המואביה

רות זה היה מאוד מעניין רות

כשהיא הייתה סמל של גבורה

סמל שכשאני אומר גבורה אז כולם מבינים אותי סמל של יכולת צמצום כיווץ

היא באה מהווי חיים שונה לחלוטין

ממה שהעם היהודי היה רגיל בו והיא אפילו לא הבינה את הטרמינולוגיה שמדברים איתה היא הייתה לגמרי לגמרי בסטייל אחר אני רוצה רק על רק על קצה המזלג אני אקריא לכם שתי פסוקים שני פסוקים ותראו איך

רות מבינה מה את מה שאומר לבועז מה בועז אמר

מה רות הוינה אני אגיד את זה בצורה עדינה אתם תבינו לבד למה אני מתכוון מה בועז אומר מה רות הבינה ומה מעמידה אותה חזרה

נעמי על המקום היא פוגשת את

השדה של בועז היא מגיעה לשם ובועז אומר לה וקו תדבקים עם נערותי זאת אומרת אני רוצה שה עם עם הבנות שעובדות אצלי וזה עד איתם תלקטי איתם

היא חוזרת הביתה היא שמעה משהו אחר וזה התרבות המאהבית וכל אחד יבין מה שאני אומר

גם כי אמר אליי עם הנערים אשר לי תדבקים

ככה היא מפרשת ככה היא הבינה זה היה הסטייל היא לא הבינה שהוא בא ואומר לה עם הבנות

היא הבינה משהו אחר עכשיו נעמי חמותה מיד איך אומרים מיישרת אותה והיא אומרת לה

To

Bit key נערותיו

היא אומרת לה לא לזה הוא התכוון הוא התכוון למשהו אחר ואז מיד פסוק אחרי זה היא הבינה את המסר ותדבק בנהרות בועז

היא שינתה צורת חיים סטייל מואבי

ידוע

שינתה לחלוטין עכשיו זה בא אצלה לידי ביטוי

בכל הסגנון היא אומרת לרות אני הולכת אחרייך עד הסוף אומרת לרות את יודעת אבל אצלנו בואו תשמעו מה היא בחרה להגיד לה אומר המדרש היא אומרת לה אין דרכן של בנות ישראל לילך לבת ההתראות לבתי קרקסעות

של גוי

למופעים של קרקסים של גויים בנות ישראל פה לא הולכות

כל מה שהיא רגילה על המקום על ההתחלה חותכים לה

היא קיבלה את זה

עכשיו אתם יודעים איזה עוצמה בנפש צריכים לעשות שינויים כאלה מקצה לקצה זה

שינויים מרחיקי לכת

היא הייתה בת מלך

היא הייתה רגילה לכל התפנוקים שבעולם והיא עשתה את השינוי הזה אומרים חזל הגבורה הזאת

מה הביאה לה להיות אמא של מלכות השרשרת המלכותית של עם

ישראל

יצאה

ממנה

אם אני מתרגם את זה לחיים שלנו

כשאנחנו יודעים להתמקד ולהתמקד זה כמו שלימד אותי המלמד בחדר להתמקד פירושו לדעת על מה לוותר

לא לדעת את מה לקחת זה כולם יודעים לדעת על מה לוותר בתוך המיקוד אנחנו מוותרים יותר מאשר אנחנו לוקחים לדעת על מה לוותר זה נקרא להתמקד ומי שמתמקד בזה הופך להיות מלך מה זה מלך קודם כל יש לו הצלחה כלכלית גדולה

דבר שני יש הרבה אנשים ששומעים אותו שמתבטלים אליו מלך מלכות וכשאנחנו מדברים היום על הצלחה הצלחה במילה אחת זה מלכות מלכות בקטנה זה מלכות

יכול להיות

שליטה יכול להיות השפעה יכול להיות פיננסית גבוהה כל אלו באים לאדם רק כאשר הוא נמצא באיפוק בריסון ובתנועה של גבורה עכשיו לא תמיד האדם מסוגל לעשות את זה לעצמו ובדברים מסוימים חייב שמישהו אחר יעשה לו את זה והמישהו האחר הזה צריך להיות מה שנקרא עצת אביגיל ולא עצת אחיתופל זאת אומרת

שהוא לא ירחיב לו ולא יפתח לו מקומות שהם לא לעניין שהם לא בכיוון

יש לפעמים שאתה בא לבן אדם אתה מתייעץ איתו על איזושהי בעיה שיש לך ונותן לך עצות שרק גורמות חלילה להחרבת הבית

הוא נותן לך עצות כלכליות שרק עורפות לך את העסק אל תוותר לך עד הסוף תראה להם אין לו בשיניים וכל מיני סגנונות כאלה שהם לא בונים הם הורסים החוכמה היא למצוא את האדם וזה מאוד קשה לנו

אנחנו חייבים אבל להודות אם יש לנו איזושהי איזשהו מכר שהוא מסוגל גם להגיד לנו שאנחנו לא צודקים ושהוא לא מסכים איתנו ולצעוק את זה ולהגיד לנו את זה בעוצמות

אז כדאי לשמוע

לא אז אפשר להאמין שהבן אדם הזה הוא טוב אפשר להאמין צריך לבדוק אולי הוא רק נגדנו וכל דבר יגיד לנו לא אבל אפשר להאמין אבל אם יש לך בן אדם שרק יגיד לך שזה בסדר וזה בסדר וחיוכים למה לא

קח תקנה זה בסדר מתאים

לך לך על זה לך על פה לך על

שם בסוף מה נשאר ממך קציצה נשארה ממך לא נשאר לך כלום משום שההצלחה זה שאתה יודע להתמקד ולהגיד לא זה כן זה לא הוא יודע להסביר לי שאני שואל אותו למה כן הוא יודע להגיד לי למה כן שאני שואל אותו למה לא יגיד לו למה

על זה לך לך זה הצד הכי טובל זה חוסר לנו חסר תבלין ושמו אביגיל לנו חסר הכוח הזה שעמד לדוד שהיא באה ואמרה לו תשמע זה לא בסדר

ככה

באה לרב התלוננה על בעלה אבל בסוף מרוב כעס היא לא יכלה שלא

לבטל את החוסר שביעות רצון שלה זאת אומרת כבוד הרב אני יכול להגיד לך רק דבר אחד אני יכולה להגיד לך מה בעלי יהיה בגלגול הבא איך אומרים זה ממש מצחיק הרעיון אפילו אז אז היא שואלת אותו אז שואל אותה מה הוא יהיה הוא יהיה פרפר אז שואל אותו ומאיפה את יודעת את זה

תשמע בגלגול הזה הוא גולם בגלגול הבא יהיה פרפר

מזה נקרא שבן אדם בא ומתנהג

בסגנון של יאוש כזה

היה גולם פעם הבאה יהיה פרפר הוא גולם הרבה פעמים גולם זה חומר גלם

מה עושים עם חומר גלם מאבדים אותו לא ב-א'

מאבדים אותו

זאת אומרת זה שיש פה לשפשף שם לגרד לחתוך

יש פה עבודה

בעבודה צריכה להיות בעדינות וככל שהיא עדינה יותר היא יקרה יותר היא= יותר כסף זה בדיוק

בנפש האדם עובד בצורה כזאת אם

אנחנו חכמים וזה לא רק האישה לבעלה זה גם כן הפוך וזה גם בן ידידים אם אם אתם יודעים לעשות את זה טוב אם אתם מבינים את הפוינט של החיים אתם חייבים שיהיה מישהו שיגיד לכם ביקורת חייבים חייבים חייבים חייבים ואם אתם אנשים שהרגלתם את עצמכם

רק לשמוע מה שאתם אוהבים לשמוע

ומי שאומר משהו שזה לא לפי המוזיקה של האוזן שלכם אתם כבר לא יכולים להכיל אותו

אז אנחנו נמצאים פה במחדל גבוה מאוד בחיים חייב שיהיה מעל האדם מישהו שיכול אבל שם טוב נסע פעם בעגלה העגלון היה גוי עבר ליד כנסייה ולא הצטלב מנהג הגויים היה להצטלם שעוברים ליד כנסייה אבל בסוף ביקש מהעגלון לעצמו לעצור

מה אתם יודעים מה אנחנו יורדים

אני אומרת לו למה הוא רוצה להרוג אותנו

למה איפה כמה ראיתי שהוא לא הצטלם אין מעליו משהו

הוא לא מפחד ממשהו הוא לא מתפעל ממשהו

הוא מסוכן הבחור

קחו

את עצמכם ותבדקו האם אתם מסוכנים לעצמכם

אם אין מישהו שיכול להגיד לכם משהו אם אין מעליו משהו שיכול להכות על קודקודו לבקר את מה שהוא עושה לבוא ולהגיד לו לא יצאתיך בעולם

תירגע זה לא הקטע זה לא העניין אז המצב קשה מאוד עכשיו בדור שלנו נמצאים המון אנשים ונשים כאלו אין מעליהם אף אחד כשאין מעלך אף אחד אי אפשר לרפות אותך דוד המלך היה בתנועה של גבר רוח

היה מישהו שיכה עליו

אבל הוא גם היה כלי לשמוע את ההקעה הזאת אצלנו אני מבטא פה משהו כאב אז אתם לא כועסים עלי

אצלנו

חסרים מכים

כאלה שעושים את זה מאהבה אביגיל אביגיל או אביגיל לוט איך אומרים

אביגיל כזה חסרה וגם חסר דוד

חסרת דוד שמסוגל לשמוע את זה ולהכיל את זה ולקבל את זה בספר פנים יפות לקלוט את זה כמו שצריך

ואני אומר את הדברים מפני שהם ניתנים לתיקון כי כשאדם מבין את המעלה ואת היתרון שיש בדבר אז הוא יודע לקבל את המוסר הוא יודע לקבל את הביקורת ונבנה באמצעותה אדם שמסוגל לטעות זה אדם שפוי אדם שלא מסוגל לטעות אני מפחד לנסוע איתו ברכב

למה כי איך אומרים הוא טועה רק שהוא לא יודע שהוא טועה

הגמרא מספרת בהרחבה קצת יותר ממה שאמרתי עד עכשיו איך על רקע מה נאמרו הדברים

דוד המלך בא להרוג את נבל

אביגיל שומעת את הדבר היא מתחילה דו שיח עם דוד

מה היא אומרת לו משפט ראשון נסביר את מה שהיא אמרה היא אמרה לו תדע אתה רוצה לדון את נבל שהוא נהג שלא כדין

אתה יודע שלא עושים משפט

בלילה יש הלכה כזאת שלא עושים משפט

בלילה רק ביום

דוד המלך עונה לה

אני לא צריך לעשות

משפט

כי מי שמרד במלכות הורגים אותו גם בלי משפט

ואז היא אומרת לו את המשפט הזה שאני הזכרתי קודם נכון אבל לא יצאתי

קטן שואל

אביגיל

לילה רגע ומחר בבוקר את מוכנה שהוא יהרוג

אותו

לא כי את אומרת לא יצאתי מחר בעולם אז למה התחלתי עם הטיעון הזה לילה

אז זה התשובה התשובה היא עומד לפניה אדם

כעוס עומד לפני האדם כאוב אדם שמקנא לכבודם של חייליו ולכבוד פקודתו

אז

היא לא מתחילה בסגנון שלא יצא טבעך בעולם

ככה מתחילים עם בן אדם מותק

אתה אתה

זבוז

כנפיים

כן אתה לא מוכר מספיק למה שאני אתרגש

מינו בכלל איך אומרים הישראלי מי הוא בכלל

מי אתה בכלל אז בשלב הראשון אין ספק שהייתה היה פה אלמנט של הרווחת זמן בוא נעבור את הלילה

הוא ירגע מהכעס זה שלב ראשון

השלב השני היא גם לא התחילה עם הטיעון

אז למה לא בסדר אז למה לא תתחיל עם הטיעון החזק שלך האמיתי שלך לא יצאתי מחר בעולם היא לא היא לא

דיברה היא לא דיברה איתו על משהו של השפלה

הוא אילץ אותה להגיע לשם

היא התחילה היא התחילה עם הלילה נעבור את הלילה עד הבוקר כבר נשחרר אותו מזה היא ראתה שזה לא עובד איתו אז אין לי ברירה אני מוציאה את הנשק האחרון

אבל זה לא היה

המשפט הראשון שאנחנו עכשיו איך אנחנו מדברים בדרך

כלל

דבר ראשון כלל ראשון אם הוא עצבני תענה לו

כלל ראשון לכו תראו איך שזה עובד

בכל המקומות שיש מריבות מישהו שכיסאות עפים ושיש קללות ואבטחות ושבועות שכל אחד לא יבוא ללוויה של השני וכל מיני כאלו אז אז על רקע מה זה תמיד זה על רקע שניסו להסביר את הדברים

וכאן אני הרגשתי שאני לא יכולה יותר או לא יכול יותר והרגשתי שאני חייב או חייבת

לשים את הדברים על השולחן מי אמר שאתם חייבים עכשיו לשים את הדברים על השולחן כשהאדם כועס אז חסר לנו אביגיל

עוד פעם השיטה

כן היא בוא נעבור בוא נעבור את

הלילה מחר אתה יודע שלא דנים בלילה

והיא לא אומרת את זה לבן אדם טיפש היא אומרת את זה לאדם חכם

אז כשהוא עונה לה

אז אין לה

ברירה ואז היא משתמשת במשהו להוריד את הבן אדם זה כלל שאנחנו יכולים לקחת אותו לתשומת הלב אף פעם לא נוריד בן אדם כמכה ראשונה

כשבן אדם כועס בזמן הכעס שלו לא מדברים אותו על העניין הזה כאילו

מנסים

לסובב לינין אחר בוא נדחה את הדיון לזמן אחר

עכשיו יש הרבה אנשים שהם מאוד

מומחים אני

רואה או אני רואה שאתה עכשיו כועס ולכן זה לא זה לא

זמן רלוונטי עכשיו לשיחה עכשיו זה מהרוב הסיכויים שהוא נכנס עוד יותר ושהוא ישמור את הקו עד הסוף זה היה הכעס של 60%

עכשיו זה יהיה 90% שגם מחר ישאר 40%

אתה לא רואה שאני אביגיל אמרה לו את זה

שמע אתה עכשיו בעצבים אתה עכשיו בכעס

אל תקבל החלטות כשאתה בכעס

זה האדם יכול להגיד לעצמו אם הוא שולט בעצמו אבל שאנחנו

נגיד לו את זה

זה לא זה לא זה לא זה לא ייקלט טוב זה לא ישמע טוב אנחנו טיפשים אנחנו אומרים טיפשים אנחנו עושים את זה אבל מסתבר שאנחנו טיפשים

כי אנחנו עושים את זה

לפני כמה שנים

לא עלינו נהרג בתאונת דרכים אדם בשם ישראל וינטר

כביש 4 4 4 חזר מחתונה של הבן שלו

ומשאית כבאית שיצאה לפעולה

בצורה לא מבוקרת

החליטה שהיא עושה פרסה שלא כזה כחוק וכשהיא הייתה בסיבוב לא היה לו אפשרות אפילו לעצור פשוט

נכנס פה ונהרג במקום

כמובן שהעמידו את נהג הכבאית למשפט

ואז לראשונה אמרתי לכם שאנחנו בסא של איזה שהם אז לראשונה

אשתו של המנוח

באה לבית המשפט וביקשה את רשות הדיבור והיא אמרה כך

אני מבקשת

להקל את הדין על נהג הכבאית עד כמה שניתן

מכמה סיבות

סיבה ראשונה הוא לא היה איזשהו שיכור שנעשה בלילה בלי להבחין הוא היה בן אדם שיצא לפעולה של הצלה נכון שהוא עשה טעות אבל הוא ירד לכביש בהכשר הוא לא ירד לכביש

בצורה לא לא לא נכונה זה דבר ראשון דבר שני

בעלי

במשך החיים שלו העבודה שלו הייתה לשקם אסירים

אני חושבת

שאילו הסיפור של הנהג הכבית היה קורה על מישהו אחר הוא היה נכנס לבית סוהר והוא

היה מגיע לבעלי לשיקום

אני רוצה להמשיך בדרכו של בעלי

אני רוצה לעזור למשפחה להשתקם אם אני אכניס אותו לבית כלא אני לא אני לא לא משקמת אותו

בפרט שהוא

התנצל ובכה והגיע לאיזושהי אפשרות לצוחח עם הילדים שלי ובא איתם ביחד לקבר של אבא שלהם וביקש סליחה

בדמעות אז אני רואה שמדובר פה בבן אדם שהוא

לא חסר אחריות וחסר רגש אז אני מבקשת

בואו ננסה לחשוב קודם כל מדובר פה באישה

משהו משהו לא נתפס זה לגמרי אמיתי מה שאני מנסה

והשאלה היא

איך בן אדם מגיע לרמה כזאת

זה

רק האיפוק

האישי הפנימי והיכולת לחשוב האיפוק החוסר מה שנקרא האימפולסיביות

להגיד את מה שאני חושב

במכה הראשונה

רק היכולת ההגבלה הזאתי הביאה אותה לתובנה כל כך עמוקה שאין לי שום ספק שאתם מזדהים עם

מה עם החשיבה היוצאת דופן

הזאתי

המעולה הזאת המיוחדת הזאת וכאן אנחנו מגיעים למשהו מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד כואב אבל נכון

מה הם הדברים שגורמים לנו

התפתחות

וחידוד ובהירות מחשבתית בהירות רגשית מה עם הדברים

הדברים

שהם מבחינת התפשטות

הצלחות

כפיות של זהב בפה

או הדברים בחיים שהיו אצלנו יותר בקוויץ

שיער כאב

מה גרם לנו בגרות

מה הביא את המוח שלנו להיות גדול יותר רחב יותר

ההרחבה של החיים

או הצמצום שלהם

לדאבוננו הרב הבגרות קיימת רק אצל מי שסבל ברמה כזאת ברמה אחרת לא משנה אבל רק מי שכאב יודע כאב מה הוא

אז הוא יודע

להבין את האדם ואת העולם נכון יותר הרבי

הריץ

נשב בכלא כשהוא יצא מהכלא הוא אמר אני לא מוכן למכור אפילו רגע

אחד ממה שישבתי שם

אני הייתי נותן כל מה שאני יכול כדי לא להיכנס אנחנו לא מחפשים צרות אבל אחרי שעברתי את זה התובנות והעומק שאני

קיבלתי לא יסולא בפז

הגמרא קוראת לזה מבני עניים תורה למה מבני עניים דווקא

קשה להם כואב להם העולם עליהם המחבש נוסע עליהם אז הם יותר ממוקדים הם למדו גבורה וצמצום האו הם יודעים להכיל אותו נכון הם יודעים להשתמש בכוח האיפוק הם יודעים להשתמש בכוח הכיווץ המחשבה שלהם בהיריון

את המחשבה של אותה אישה בסיפור שאני אמרתי מבני עניים תצא תורה הם יודעים ללמד את העם הם יודעים ללמד את העולם דברים

מדוע הם יודעים ללמד את העולם ואת המה מיוחד בהם כיוון שאצלהם היה קיבוץ יש להם יכולת לכווץ קיבוץ בריא את האחרים לכווץ את את הסביבה לכוונן את הסביבה לכיוון הנכון

המיוחד אצל אביגיל

שהיא הייתה פגישה של אדם עשיר

ואף על פי כן היה לה את היכולת הזאת לכווץ זה לא אומר שאנחנו צריכים לסבול כדי להיות נורמליים אפשר ללמוד את התובנות גם עם חיים טובים

אבל אתה צריך להיות

מודע לזה

אתה צריך

לחפש את זה ואתה צריך לכוונן את עצמך על זה

משה רבנו כתוב שהוא גדל בבית של פרעה אבל ויצא משה

אל אחיו לראות בסבלותם אם אתה יודע לקרוא את הסבל של הזולת לא משנה איפה גדלת אתה יכול לגדול בבית עשיר אבל אתה מבין את העולם אבל אם אתה לא יוצא לראות בסבל של העולם אתה לא יודע להכיל את הדברים באופן הנכון והבונה והאמיתי

אני רוצה לומר לכם הרגשה שלי

יש

אמנים

שהגיעו לפסגות

אם זה במוזיקה אם זה בשירה בט עובד

חירש אלוקים

אתה לא יכלת לתת לגאון הזה אוזניים

אילו יצירות הוא היה נותן לנו אם היו לו אוזניים

ואני אומר

שהם היו לו אוזניים הוא לא היה בית חולים

היכולת הזאתי להוציא את המרא ואת המיטב המיוחד שהוא נתן לעולם המוזיקה נבע מתוך הקושי מתוך הסבל מתוך הלא מתוך חוסר מתוך החוסר הזה שהיה לו זה היה מה שנקרא

דבר מקדם החסידות קוראת לזה

נהר ושכר הנהר זורם עושים לו סכר הסכר גורם

ואז מנתבים את הנהר ובאותו מקום שמנתבים אותו הוא זורם למרחקים בהצלחה

החיים שלנו הם נע השאלה אם אנחנו משחררים

ככה כל החיים זה מין מוזיקה כזאתי של

אדם שרוקד על מקום אחד הוא בכלל לא שם לב מה קורה איתו

או

שאנחנו נוסעים לאנשהו

מחפשים להגיע לאן שהוא האם אנחנו תקועים בעצמנו או שאנחנו שקועים בקידום העולם

ההבדל הוא הסכל היה שכל היה בלימה היה איפוק היה קושי היה עוצמה הייתה גבורה היה צמצום אתה תגיע

רחוק

לא היה אז אתה יכול להמשיך הלאה לרקוד

כל היום וכל הלילה על אותו מקום אתה מרגיש טוב אתה לא מתקדם לשום מקום

ואז באמצע החיים אתה שואל מה עשיתי עד עכשיו

מה עשיתי עם עצמי ההתקדמות זה כמו צינור אתה לוחץ על הפיה של הצינור

סוגר חצי קוטר ואז המים מגיעים רחוק יותר

אתה צריך

לבחור מה אתה רוצה לאן אתה רוצה להגיע

אם אתה רוצה להגיע לאן שהוא היום יש לך אנשים בכאב עוד פעם

שהם שואלים את עצמם מי אמר שצריך להגיע לאנשהו

תוכל תשתה תהנה דבר אלי לא מדבר אלי דבר אלי לא מדבר אלי דבר אלי לא מדבר אלי זה היום

זה המוטיב של כל הצעירים

הייתי שם לא

דיבר אליי הלכתי לשם דיבר אליי אחר כך לא דיבר אליי המשכתי דיבר אליי לא דיבר אליי כן דיבר אליי דיבר יש איזה אלים

יש איזשהו פסל

שצריכים לדבר עליו

יש מישהו שמצליח לדבר אליו יש מישהו שלא מצליח לדבר אליו בסוף הפסל הזה

מגלה שהוא בעצם דומם הוא גולם אולי בגלגול הבא יהיה פרפר

אבל הוא כלום לא זז לשום מקום אולי מספיק עם מה שמדבר אליי

זה חשוב אין ספק

אין ספק שמה שמתאים לי מדבר אליי אבל

יש דברים כאלה שאף פעם לא נגלה אם הם מדברים אלינו

קחו ילד מה מדבר אליו מעסיקים סוכריות

ביסלי במבה כיף לי קרמבו אני לא יודע אני קצת פרימיטיבי עוד כל מיני כאלה גליקים וכאלו

זה מה שאני מדבר אליי עכשיו תבוא תגיד לו

תאכל קצת סלט

לא מדבר אליי

לא מדבר אליי אז אני לא אני עושה מה שמדבר אליי מה יהיה איתו בסוף האם כל מה שמדבר לאדם זה באמת מה שטוב לו

האם כל מה שלא מדבר אליך במבט ראשון

זה לא טוב לו

בכלל לא בטוח

זאת אומרת נדרש מהאדם קצת איפוק קצת ריסון

בלשון של החסידות התקף

כדי שהוא יוכל להגיע לעצמו

היום אנחנו רואים שהבן אדם איך אומרים

הוא לא רוצה לעשות שום התקף אני לא רוצה להדבר אליי ישירות כלום

ואז אתה מגיע לאיזשהו מצב שאתה לא מגיע לשום דבר

זה פלא בפלא אז אז אז באה שלמה המלך ואומר

שערך

הבחינה הזאתי של של ערך רוח ערך רוח קצת איפור לא קרה כלום אז זה לא מסתדר לך מיד בוא נראה הלאה מה קורה הלאה

זאת אומר רוח מגבר רוח הערך רוח הוא מאוד מאוד משמעותי יותר מגבר רוח מגבות הרוח שהבן אדם דורש לא זה לא מדבר אליי זה לא= שום דבר אם לא היית איתי לגמרי אם לא זה אז אתה לא כלום זה לא נכון ואנחנו מתקדמים שלב נוסף

בשיטת

אביגיל

פירושו של אחד מגיאוני ישראל בעל השגת אריה הבי אר גינזבורג

היה בזמנו של הגאון מוילנה

הוא כתב פירוש למסכת יומא נקרא גבורת ארי ושם ככה בין השביטים

שלא במקומו הוא זורק או חדש על הדיבורים הללו של

אביגיל לדוד והוא אומר משהו מעניין הוא אומר אביגיל פנתה לדוד ואמרה לו לא יצאתי ברכה בעולם אבל מה היה האמת

תשמע פרשנות של אחד מליוני ישראל אומר האמת היה איזשהו היה מלך והיה לו דינים של מלך והוא יכל להרוג את נבל

לא זה מתכוונת הגמרא כשהיא אומרת לא יצאתי מחר בעולם שאסור היה לך להרוג אותו מותר לך היא אמרה לו אבל כיוון שלא יצאתך בעולם ולא כולם יודעים שאתה נמשכת למלך ולא כולם מה יגידו כולם

סתם רצח בן אדם

האלוקים לא ידרוש את דמו ממך כי אתה מלך ואתה צודק ומגיע לך נכון אבל מה כולם יגידו

אותנו מלמדים היום מה אתה מתייחס למה שאומרים כולם מה אתה דג מת

פה אתה רואה איך אביגיל משתמשת בקלף הזה של מה יאמרו כולם כדי לבנות משהו

עכשיו בואו ננסה לנתח מה היא בונה

אני רואה בפועל שרוב המריבות אצל בני האדם הרבה מאוד מהמריבות של בני האדם

זה על הפרנציפ

מריבה על

הפרינציפ שמעתם פעם מושג כזה מה זה מריבה על הפרינציפ

מריבה על הפרוצית למשל זוג שאני מכיר שלפעמים לא מזמן מתגרש המריבה התחילה על משחת שיניים איזה משחת שיניים טובה יותר

זה התחיל מזה אחר כך זה אמא שלך אמא שלך האוכל שלך הפרצוף שלך הכל זה השלב המתקדם אבל זה התחיל ממשחת שיניים ככה זה התחיל ואנחנו עשינו גט עם עם נייר משוח במשחת שיניים אני צוחק זה אמיתי מה זה אמיתי

מריבה התחילה על שטויות על דברים זוטרים דברים של מה בכך ואחר כך הגיע לפסים אישיים וזה וכל אחד הוציא את הג'יפה שלו החוצה

וככה זה נראה זה זה ככה התחיל

אני שמתי לב שהרבה מאוד מהמריבות זה על הפרינציפ

זה לא על התוכן של העניין זה על הפרינציפ של העניין

אני

על על כמה אתם רבים

50

שקל בשביל זה אתה בא לבזבז לי את הזמן

הרב זה לא זה לא הכסף זה הפרינציפ אני רוצה לדעת הוא אומר שזה וזה וזה וזה אני רוצה כמו שאומרים ייקוב הדין את ההר אני רוצה להעמיד אותו בפינה שיידע את האמת עוד יותר

נספר לכם הרבה פעמים אחרי שהפסק ניתן

האדם שזכה פותח את הארנק י לקח אז מה עשית עד עכשיו רציתי על העיקרון

על העיקרון על

הפרינטrep אני רציתי

שיידע

אני זה שזכיתי

תראו

מה זה בן אדם בן אדם חי על מה שיחשבו

על מה שהוא יגידו שיידע

שאני צודק עזוב את הכסף זה לא הכסף שיידע שאני צודק שידע שהוא ניסה פה לרמות שידע ברגע שידע בשבילי זה בסדר בשבילי זה מספיק

מה אביגיל והיא השתמשה בכלל הזה הבעייתי של האדם האדם רוצה לנצח האדם רוצה להיות צודק בשביל זה הוא מוכן לשקע ומזה מוכן להתאבד גם כן

הכל הוא מוכן בשביל שישאר הרושם שהוא היה צודק

אספר לכם משהו מצחיק היה

שיכור אחד דיברנו קודם על אדם שלא היה שיכור

צריך להשלים היה שיכור אחד שנסע בלילה והמשטרה עצרה אותו לא יודע אתה שיכור לפי איך שאתה נוהג אתה שיכור

מה פתאום איזה שהיא כורנים היא שיכור איפה שיכור

אז הם אומרים לא תראה תראה תרד תרד מהאוטו

עוד לפני הנשיפות היו עושים קו תלך ישר

הוא מתחיל ללכת הוא מוציא

את הקו קודם

הבינו ויש להם עסק

אחרי כמה רגעים שהוא מתווכח איתם הייתה תאונה בצד השני של

הכביש

המשטרה רצה לשם ויער כי אין איש

קפצת על האוטו וברח

בארבע לפנות בוקר דופקים אצלו בדלת שני שוטרים פותח את הדלת ואומרים לו זה אתה אתה שיכור

איזושהי סיכריים אני לא שיכר אני לא הייתי שיכור אני לא זה אתה שיכור תוכיחו

זה לא עני תוכיחו אז אומרים לו אתה ברחת עם הניידת עלינו עליך מה אתה חושב

אז היה לא היה אין לי מושג

אבל אבל זה שבן אדם יכול להיות שיכור ולדעת שהוא שיכור

ולהגיד שהקו עקום ואחר כך להגיד שהוא ברח

וזה לא אני זה לא אני הוא ממשיך עם זה לא אני שלו

העיקר שאני צודק

בא אביגיל בחוכמתה והיא החליטה לעקוף את

כל הטבע הזה של הבנאדם שהוא צריך כל הזמן להסתדר והוא צריך להיות כל הזמן צודק

וזה וזה פשוט מגעיל כבר אתם מבינים עד כמה הבן אדם

הוא צודק כל הזמן

די אני רוצה כבר להיות עם האנשים לא צודקים קצת

בתהילים כתוב אם ראית גנב ותרד כמו

בעברית אידישי אומרים תירוץ קוראים לזה פרץ אתה רואה גנב יש לו תמיד תירוצים למה שהוא עושה לא זה ככה זה ככה זה ככה וככה האדם צריך הוא לא נעים לו הוא מתבייש הוא מרגיש שאם הוא יתגלה בקלונו והוא יודע כן אני ניסיתי לעשות ככה וככה כן אני לא בסדר במשהו הוא מרגיש שזה איזה שהוא עלבון הוא מרגיש איזה שהוא

אז הוא מתאמץ הוא

הוא צריך כסות

אני רואה את זה יום יום

כל הזמן אני רואה בני אדם כאלה שמחפשים להתחפר זה תנועה נפשית של בן אדם אז בא

רבי והיא עוקפת את זה

איך היא עוקפת את זה מאוד פשוט היא אומרת לו שמע דוד אתה

צודק

אתה צודק

אתה צודק

אלא מה כשמו כן הוא אלא מה

אני רק אומרת

לך

זה לא יישמע טוב

אני לא אומרת

לך שאסור לך להרוג אותו אסור אסור אנשים לא יודעים לשמוע אסור מותר לך להרוג אותו

אבל זה לא זה לא איך אומרים זה לא מתאים לך תשמע

תעשה מה שאתה רוצה אבל אני אומרת לך

זה לא ישמע טוב

כשאתה רוצה היום לשכנע בני אדם אתה אומר להם לא זה אסור

אני למדתי אין אסור

כשאני אומר לבן אדם סופר

אבל ערר אבל למה אבל אין אין אפשרות להכל זה פה שם כל הזמן ויכוחים

למה תית טקטיקה מאביגאי

תשמע

הבנאדם בא ואומר לי מותר לעשות ככה אסור לעשות ככה זה אמר לו זה מותר

כן ודברים כאלה שהם לא איסורים מוחלטים כמובן

לא יודעת תראי אם תרצו יש כל מיני צדדים להכל

אבל זה לא מביא מזל

אין בזה סגולה זה לא זה לא אין בזה ברכה

אין אף בן אדם שנלחם איתי אחרי

זה אף אדם

הכל חלק

ואני לא משקר

אני אומר להם תראו יש אולי

תראו יש מקום אולי לדון אולי יש מקום

להכל אני לא יודע

אז צריך לחשוב על זה אבל מה שבטוח כמו שאמרה אביעד זה לא ישמע טוב לא ישמע טוב זה בעצם פסקת שאני צודק אחרי שפסקת שאני צודק אני כבר מוכן לעשות

מה שאתה רוצה

אני

כבר מוכן לוותר

זה היה על הפרינציפ אז זה כל כך

חשוב אין בני זוג בתוך הבית

זה כל כך חשוב אתה יודע מה אתה צודק אני אשמה אני אשם אתה צודק

אבל אתה יודע למה

שכנים צריכים להיות שותפים לצדק שלהם

ולשמוע את כל מה שקורה פה

אתה צודק אבל למה כאן ואז

היא אמרה שאני צודק

אתה כבר יכול כבר להוריד את הורים להוריד את הצעקות

זה עוצמה אני חושב שזה כלל מאוד חשוב של אדם שהוא חושב לא על הגבות שלו לא

שידעו

מה האמת

גבות רוח לא על הפרינסית ערך רוח בסופו של דבר הדברים השתנו בסופו של דבר הדברים יתקדמו ובתנאי שתדע להחזיק את עצמך בזמן

אחת לפני אחרונה

באיך אומרים בפרספקטיבת אביגיל

אביגיל מסבירה לדוד לפי הפרשנות הזאת

שבעצם נבל

הוא שוגג הקרוב לאונס זה שהוא לא נתן לך זה לא בגלל שהוא שונא אותך או כועס עליך

זה

בגלל שהוא לא יודע שאתה מלך

הוא שוגג קרוב לאונס הוא לא יודע עד כמה אתה חשוב אם הוא היה יודע הוא לא היה עושה את מה שהוא עשה זה פרשנות נוספת

השאלה היא

האם דוד המלך עצמו לא ידע האם דוד המלך לא ידע

שיתכן שנבעל לא יודע התשובה היא שאדם כועס הוא לא יודע כלום

אדם פגוע הוא מאבד את הפרספקטיבה

את האיזון אז הוא חושב שהכל ככה צריך היה להיות הוא בא בטענה

אפילו שיכול להיות ופה צריך מישהו שיהלף 968

מלחמת אני לא מדבר עכשיו על 6 הימים מדבר עוד לפני

טל קיבל הנחיה

להנחית מסוקים מסוקים הליקופטרים

על נמל בירות

ולפוצץ את כל המטוסים המסומנים

כמטוסים

ערבים

הוא תוך 48 שעות עשה איזשהוכין את עצמו סגרו את ירדו עם המסוקים לנמל ביירות

רימוני עשן שולשים שעושים פנצ'רים בגלגלים זרקו על הכביש כדי שלא לא יבואו לעזור ותוך 29 דקות גמרו את העבודה

נגמרה העבודה עולים על המסוקים פתאום איזה קצין אחד יורד

היה כל כך חלק היה כל כך מוצלח

היה כל כך

יוצא תופס איזשהו שיח ככה עם הידיים שלו עולה

צעק לו רפול

אתה משוגע

לשכל מה אתה משמר אתה

אני רציתי שיהיה לי ראיה שהיינו פה

כי כי איך אומרים היה כל כך מהר כל כך פיקס סיעתא דשמיא כזאת אני רוצה שיהיה לי רע

מגיעים חזרה צריכים לתת עומד שר הביטחון

רמטכ"ל צריך לתת דוח שר הביטחון שומע שומע מתחיל להתעצבן

למה לא

איך אומרים פורצתם את כל הנמל

טוב בא לך בן אדם שלא נתנו לו תכניות לא נתנו לו כלום אמרו לו תוך 24 שעות תעשה

איקס

מה מטוסים אלו ואלו ולאזרח לא של חברות אחרות רק ערבים

באה שר הביטחון כנראה הוא היה מחוץ לתמונה קצת הוא לא היה בעניינים למה לא פרוצה יש לכם את כל הנמל

מתחיל לסטור בכלל

אז אומר אומר אומר ההוא הוא איך אומרים אני סתם לא הפה המנהל המבצע אני סתם לא הפה מה מה נשאר נשאר רק

הרמטכל שאומר תירגע תירגע אני

ההוראה לא היתה לפוצץ את הנמל ההוראה היתה רק לפגוע במטוס

אתה רואה איך שזה טבע אצל בני האדם

יש מה שהוא חושב יש מה שאתה רוצה

להוריד אותו אתה רוצה לרכך אותו אתה רוצה זה

אתה צודק לפי מה שאתה יודע אבל ההנחיה בסוף הייתה אחרת

אבל אתה משאיר אותו

ככה ואז הוא יכול להירגע אז הוא יכול לקבל את הדברים מי שייקח את הטקטיקה הזאתי בבית

ביחסי אנוש

אתם מכירים את הבדיחה היהודית על אותו רב שאמר לה זה אתה צודק אתה צודק את צודקת

אתם לא מבינים שיש בזה המון המון חוכמה

הרי זה ברור שבסופו של דבר היה פסק אחד ולא 3 פסקים אבל למה הוא אמר את זה משום שכשהוא אומר יש משהו במה שאתה אומר את צודקת יש משהו במה שאתה אומר גם אתה צודק עצב זה כבר אנשים פתוחים לשמוע את הפסק האמיתי שהוא בסוף יוציא הלכה למעשה

זה כל כך חשוב

שאתה נותן לאדם את ההרגשה יש בזה משהו זה נכון יש בזה איזה שהוא דבר אם האדם רואה שאתה הבנת שיש בזה שהוא דבר

הוא כבר הוא כבר יקבל כל מה שאתה תגיד לו

רגע וזה גם כן דבר שלמדנו מאביגיל עם דוד המלך

אני רוצה לקשר את כל הנקודה הזאתי לפרשת שבוע ואני לא אלאה אותכם כבר

אני אשלח אותכם לישון

בפרשת בעלותך פרשת השבוע פרשת בעלותך אהרון הכהן טיב את הנרות אבל הוא היה עצוב למה הוא היה עצוב משום שהנשיאים הקריבו חנוכת הבית חנוכת הבית הקריבו קורבנות הארון לא היה שם שבט לוי לא היה שם הוא היה קצת קרוב חלשה דעתו אמר לו הקדוש ברוך הוא חייך שלך גדולה משלהם שעת

מיטיב את הראש מדליק ומיטיב את הנרות

מה זה בנפש האדם מה זה אתה מדליק מיטיב ומדליק את הנרות

מה עשו הנשיאים הנשיאים חנכו בית חדש

הקריבו קורבנות בית חדש לחנוך בית חדש זה קל אני רוצה לראות אתכם עושים שלום בית בבית ישן

להיכנס לחתונה זה קל כולם עם חיוכים בוא נראה אותם אחרי 3 שנים

איפה החיוכים

בוא נראה אותם אז אהרון הוא עושה עבודה אחרי שהבית כבר קיים

ומה הוא עושה הוא מטיב ומדליק את הנרות וכל אדם יש לו אש בפנים האש

כתוב בתניה שזה צמידת הכעס גבורה

צריך לדעת להיטיב מה זה להיטיב עם הפתילה תהיה אהבה מדי יהיה פה אש אם הפתילה תהיה דקה מדי זה ייכבה צריך איזשהו איזון ביניהם

החוכמה של אהרון הייתה לה טיב איך שהכעס התגלה איך שהוא ייעצר עד כמה הוא יתגלה הוא טיפל בנשמות ישראל בשלב הפנימי של החיים האפריים היומיומיים ונתן בהם את החיות הנכונה

איך

להעמיד את המצב שלהם

במצב ערך רוח ולא במצב של דבר רוח זה היה התפקיד של הארון

היה מעשה באיזה רב זקן ובזה אני אסיים הרב המבוגר הזה הרב הזקן הזה הגיע

אליו איזה שהוא בחור

צעיר קאנטרה חצוף

סטייל חדש

ניסה לעצבן אותו והוא לא מצליח לעצבן פעם ראשונה פעם שנייה פעם שלישית כבר יצא לו כמו שאומרים הרוח מהמפרשים כבר התחיל להתעצבן על זה שהרב לא מתעצבן

אומר לו הרב אומר לרב

איך יכול להיות

שאתה לא מתעצבן אומר לו אני אגלה לך מותק את הסוד של החיים

בא אליך בן אדם רוצה לתת לך מתנה

אם אתה מקבל את המתנה עכשיו היא לא אצלו היא אצלך

אם לא קיבלת את המתנה היא נשארה אצלו אתה ניסית לעצבן אותי רוצה להעניק לי משהו נכון

לא קיבלתי את זה נשאר אצלך אז

אני רוצה לומר לכם גם כן כשאנחנו יודעים לאזן את הערך רוח שלנו ולא

כמו להתפרץ כמו לבא לגבהות רוח אז

אף אחד לא יכול להטיל בנו זוהמה אף אחד לא יכול להטיל בנו איזה שהוא איזה שהוא דבר שמציק אז השם

יעזור לנו שנהיה גם נאה דורשים גם נאה מקיימים גם נאה שומעים גם נאה מקיימים

ולדעת להכיל נכון את הניגודים שבאים מול החיים שלנו בערך רוח כי מה שהזמן עושה השכל לא מסוגל לעשות לתת לזה קצת לשחרר קצת והדברים אחר כך מתבררים

טוב אחרי דבר מראשיתו תסתכל בסוף מה יהיה

ולפי זה תחליט איך אתה

מתנהג כבר עכשיו

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא