תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
אומר
צריכים לקחת בחשבון 1000
בגד שהחיינו רק בשבת קניית בגדים אף על פי שאנחנו לא מברכים שהחיינו לא בשעת הקנייה ולא בשעת הלבישה הסיבה שאנחנו לא מברכים זה רק בגלל ספק זה לא ודאי והראייה שזה ספק שאנחנו
בראש השנה לובשים בגד חדש כדי שנוכל להגיד שאיך יענו אז זה בכל מקרה מסופק אנחנו משתמשים עדיין בבגד כספק שיחיינו הרבי לבש סרטוק לברכת חמה וכן הלאה
אתה רואה שאפילו שלא מברכים על זה שהחיינו אבל יש לה עילה של שהחיינו לכן לא לקנות בגדים חדשים כשיש ברירה לקנות אותם אחר כך כי יש ספק בפוסקים האם הברכה היא על הקנייה
ולא ללבוש אותם באמצע השבוע כשיש אפשרות לא ללבוש
אותם באמצע השבוע אבל בשבת לכאורה אפשר יהיה ללבוש כי בשבת אנחנו בשבתות של סמי הספירה אנחנו כן עושים שהכייינו
לא פספסית
בשביל להחזיר
ספק ספיקה
שניה אני מיד עונה לך
נעליים זולות בוודאי שאפשר אם אתה חושב שהם לא יהיו זולות אחרי או שייגמר יגמר הסחורה
ובודאי מותר
גם לילדים אם יש צורך
עכשיו שלא יהיה להם קשה ברגליים חם וזה אפשר לקנות עכשיו גם כן
כשיש אפשרות כדאי למנוע זה תלוי במצב
אתה רוצה לעכל שאני לא מביא את זה הביתה זה
לא נחשב
שמחה כל
כך יש
סברה יש סברה
בזה אבל
חכם אליהו
שואל מה מה אתה עושה
פה חומרות אתה מוסיף עלינו חומרות הרי כל פוספקות
מה ספק
אם זה בפני ספק אם זה אחרי ספק
אם פוס ספק אם שם
אני אגיד לך אבל גם כשיש כמה ספקות בכללי ספקה של השך ויורד היה סימן קוף יוד
אנחנו לא עושים ספק
באותו עניין יש המון המון כללים זה לא נחשב כספקי מצד ההגדרים ההגדרות ההלכתיות של האשכנזים של השולחים לפי השח הם לא זה לא נמצא בספק ספיקה זה אותו
ספק בעצם כמעט
באותו עניין אז לכן
אנחנו למעשה
אם אפשר למה לא
נוספת זה
הנושא של
שירים שאני
כל שנה צריך לדבר
על זה עוד הפעם
לא כתוב בשולחן ערוך של אדמור הזקן בזמן תו צדיק גימל שאסור לשמוע שירים זה לא כתוב
מה כן
כתוב שמה שאסור לעשות ריקודים ומחולות ואסור לעשות שמחות יתרות זה מה שכתוב שם
יקודים ומכולות הוא עושה
אפילו לסעודת מצווה ולכן אלה שיש להם בר מצווה או 7 ברכות בתוך הימים הללו שזה סעודת מצווה לא יעשו ריקודים עם חולות
מה זה
בנוגע למוזיקה את המוזיקה
אני משליך על המילים שמחות יתרות שמחות יתרות
אם המוזיקה מביאה את האדם
לשמחה אני לא יכול להתיר את זה
היום אנשים שואלים בסגנון
שניה
שמחה יתרה
כן אם אנשים שואלים איך
זה ברור
אבל אנחנו כבר עברנו את הנושא הזה
האם האם האם האמא לעשות ריקוד האם לעשות סליחה
מוזיקה אנשים שואלים
אותי ניגוני
חב"ד האם זה מותר אני לא יודע
נשים את המוזיקה של ניגון ניגון לחסידה צמח צדק
ואנחנו נראה
איך כולם קופצים ורוקדים גם אם הם מתנגדים
אז לא יודע כאילו לא ברור לי שניגוני
חבד הם
לא מביאים לידי שמחה ואפילו
לא מקפצים
כן
שמחה יתרה על המצב הקבוע כי אתה צריך להיות בשמחה תמיד
יתר
על מה שאתה
קבוע
הדירה כלי הדירה כלי הדירה האם בן אדם נגמרהירות והוא צריך לקנות דירה שיקנה עכשיו אתה בתור מתווך לא צריך להיכנס לנעליים של אף אחד אם הוא קונה כנראה שיש לו את הצדדים להתיר לעצמו את הקנייה למה אני צריך להתערב בזה
אמור להיות בעיה זה לא עניין שלי
אתה חושב
כדי שלא
תלוי
עם מי אתה מדבר תלוי מי אתה מדבר
אני צוחק
אני הגדר הוא זה בכלל נכון כי אם אני אאסור את זה הרב לוי
יצחק תשמע טוב
אם אני אאסור את זה
אני אצטרך להגיד לכל
פקיד בנק
אתה שומע אליהו כל פקיד בנק אני צריך להגיד לו שאתה נותן הלוואה תשאל את האדם שלוקח את ההלוואה
למה הוא לוקח
אותה
ואם הוא אומר לך שזה בשביל לקנות פאה לאשתו אל תיתן לו למה כי זה לא עסק
אין אמר
לזה לא עסק וואלה עסק מה אתה מדבר אבל זה לא עסק
שהבנק משקיע
בו זה
ההגדרה זה לא עסק שהבנק משקיע וזה הנקודה שאנחנו צריכים לקחת בחשבון
אז לכן האם מותר לשמוע ניגונים שירים תלוי אם הם עושים שמחה
יתרה או לא זה זה זה הנקודה זה המדד ואז אני מספר לכם עוד פעם את הסיפור שקיבלתי בשנה שעברה מהרב גרונר שהיה
איזה זה
זה הלך שמה ליד הטנק
וליד זה מסיים
ועשה מוזיקה בספירת העומר כי לחבד יש שולחן ערוך משלהם אז הרב אומר לו מה הוא הם לא יודעים שאסור מוזיקה בספירת העומר
אז שאלתי איזה ניגונים
אנחנו ניגוני חבד
היה מוזיקה של טנק אז זה תלוי וזו שמחה עם זה זה זה הבית
אני תמיד אומר
אני אומר
תמיד
מותר
אם האדם נמצא מתחת לאפס
מותר לו לעלות עד
האפס אבל
לא למעלה
100 אפס עכשיו אני רוצה שאתה תיצור את המד הזה ותגיד לי בדיוק מתי זה עברת אפס זה ה
אוקיי זה בסדר זה סיימנו את העניין
אנחנו נמשיך הלאה בינתיים
בהשלמות