https://youtu.be/fH0DnOWHbE4
תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
אנחנו בקהלת פרק ו פסוק ג'
אנחנו בעצם לומדים הנושא של השיעור הזה זה איך להגיע להיות השמח בחלקו אומר שלמה אם יוליד איש 100 כאן הוא מדבר עם יוליד איש 100 ילדים ורבות יחיה ויחיה הרבה שנים ורב שיהיו ימי שנו והשנים שלו
יהיו יש לחיות הרבה שנים ויש גם למלא אותם בהרבה תוכן שהימים יהיו מלאים ונפשו לא תשבע מן התובה
אבל הנכס שלו לא 7 מהטובה שיש לו כלומר הוא לא מאושר במה שנתן לו האלוקים וגם קבורה לא הייתה לו זאת אומרת הוא אדם שלא מת אף פעם אף על פי כן אמרתי טוב ממנו הנאול אמרתי יותר טוב נפל מאשר אדם שחי בעולם הזה ואין לו אושר
אז אני חוזר עוד פעם שלמה המלך בעצם הפסוק הזה אומר שאם יהיה בן אדם שיש לו הכל יש לו ילדים ויש לו ממון
ויש לו הוא לא יודע מה זה מוות לא שייך שיהיה לו מוות הכל בסדר אבל שמחת חיים אין לו זה לא= שום דבר זה כל הנושא של השיעור אלא עכשיו לדיון הטובה ובעצם זה השאלה שלנו איך אנחנו מגיעים למצב כזה שנחשו כן תישבע מן הטובה שכן יהיה לו שמחת חיים שכן יהיה לו שמחת שמח בחלקו
כי רשי מפרש מה פירוש ונשא לא תבע מן התובה שהוא אדם שהוא אדם שאינו גם שאינו שמח בחלקו אז אנחנו
יוצרים רוצים להבין מהם הנקודות שיכולות להעיר לנו את החיים שאנחנו נהפוך להיות אנשים ששמחים בחלקינו שזה הדבר הייתי אומר אדם שיש לו אושר יש לו הכל אדם שאושר אין לו אין לו כלום
טוב אבל יש משהו במשפט הזה שמאוד מפחיד בני אדם לא במשפט הזה של שלמה במשפט של השמח בחלקו אז מה אתה בעצם רוצה שאנחנו נהיה רגועים במה שיש לנו
ונוכל ככה אתה יודע קופסת סרדינים עם לחם יבש ומה שנשאר ככה שמים בצד ככה במקרר ואנחנו שמחים וטובי לב זה לא כל כך פשוט הנקודה היא זה שדבר ראשון תורת החסידות
בעל התניא הרבי האמצעי שהיה אדם שהיה מופשט גדול מהעולם הזה לא היה שייך לראות להבין צורת מטבע מהי ואף על פי כן הוא נותן לנו כלל מאוד מאוד חזק להבין שהשמח בחלקו זה דווקא האדם שפותח לעצמו את כל הצינורות של ההשפעות הגשמיות מלמעלה זה מאוד חשוב להבין כי בתפיסה
מה שנקרא דת תחתון בתפיסה של האדם בקטנה נראה לו שברגע שהוא שמח בכל
אז הוא איבד את חוש השאיפה ואת חוש ההתקדמות ואת הרצון להשיג ולבנות וליצור וליזום וזה פשוט לא נכון זאת אומרת גם כאשר האדם שמח בחלקו על פי היהדות הוא מקבל איזה שהיא השראה מאוד מאוד גבוהה רוחנית שההשראה הזאתי היא בנויה על המשפט שאתם כולכם מכירים שמחה פורצת גדר השמח בחלקו
הוא פורץ המון המון גדרות בעייתיות
שיש לאדם בחיים גם גדרות כאלה שחוסמים מבחינה רעיונית אז בואו נראה את הלשון שלו לשון מעניינת של האדמור האמצעי את זהו השיר הצמח בחלקו שתמיד שמח ולא עצב שאז מצליח בלי שיהיו וזהו סימן ברכה ממקור הברכות שהוא שמח בחלקו
אתה רוצה לדעת איך למי יש מזל אדם ששמח בחלקו המזל שלו עולה מעלה מעלה עוד יותר ממה שזה נראה
בניגוד למחשבה השטותית שהאדם חושב שמח בחלקו יש לי איזה צריף קטן עם גג הסבס אני רגוע טוב לי איך שאני וזה אז אל תרצה לשנות אותי
זה לא נכון לא זה הכוונה הכוונה היא שאתה בעצם מגיע לרמה מאוד מאוד גבוהה מאוד מאוד רוחנית ובאמצעות
ובאמצעות ההשתדלות שלך להיות שמח בחלקך נפתחים לך רעיונות שלא ראית אותם בתחילה
הנקודה שאנחנו שואלים את עצמנו בעצם איך אנחנו באים לידי
תנועה נפשית עמוקה של שמח בחלקו אז הנקודה הראשונה שאני רוצה להתייחס אליה המילה היא ענווה
ענווה אדם שיש לו ענווה מה זו ענווה ענווה
קודם כל זה גם טעות שהרבה אנשים לא מפרשים את המילה ענווה שבן אדם יודע את מעלותיו הוא משחק
אדם לא יודע
את מה לא יודע מי אני אני שום דבר אני
לא מבין בזה כשאומרים לו איזה מחמאה אז הוא אומר לא נכון לא נכון לא נכון וזה אנשים קוראים על נפתן והחסידות שהיא תמיד מחדדת ומאירה את הדברים באורח פנימי ועמוק
אומרת לא זו ענווה ענווה היא כאשר אתה בהחלט יודע את מעלותייך ואתה ענפה מתוך המחשבה שאתה יכלת למצות את הכישרונות שלך יותר ממה שאתה מבצע
האדם שרוצה להגיע להיות שמח בחלקו זה חייב להיות אדם שיש לו השקפת עולם של הנוותן יש לו השקפת עולם שאני יודע מי אני אני יודע מה שמי אני יודע מה
כוחי אני חושש שאני
אני לא ממצה את כל הכוח שלי בצורה מלאה
אני רוצה להסביר יש
אדם
שמאמין
בכוח שלו מאמין אם אני אדחוף אדחוף אדחוף אז יזוז משהו
יש בן אדם שיודע שצריך להשתדל ולהשקיע בכוח שלך אבל הוא גם יודע מהצד השני שברכת השם היא תעשיר כלומר שחייב להיכנס גם אלמנט רוחני אז הכלל ביהדות הוא שאם אתה חושב
שאתה דוחה
ואתה תזה ורק אתה
ורק אתה אז הקדוש ברוך הוא אומר אני רואה שאתה מסתדר לבד ברוך השם אני מעריך מאוד את הכוחות שלך אז אני יוצא מהתמונה מסתדר לבד עם האדם חי כל הזמן בתחושה שמה שאני לא יעשה עדיין לא יהיה שלם ואני זקוק
לגשם שירד מלמעלה השראה רוחנית שתיכנס ותעשה ברכה כאן יש סיכוי שהאדם יראה אור
לתנועה הזאת קוראים ענווה הענווה היא זה שיש לך הרבה דברים ואתה יודע מה יש לך אבל אתה עדיין מרגיש שאתה צריך לאיזשהו סיעה אתה שכל זה יעבוד איך המגיע לענווה הוא רואה שיש אנשים שיש להם גם את האלמנט הזה וגם יש להם גם כסף גם שכל
יש להם גם ידע והם יוצאים לעסקים ולא מצליחים
סימן שיש משהו שהוא מעבר לכסף וניסיון וידע
וכל כל הכישרונות האחרים צריך מזל מזל זה סיעתא דשמיא מאלוקים אם האדם יש לו את האלמנט הזה
אנחנו כבר קוראים לו הנוותן כי אז הוא אומר בעצם קורא לאלוקים הוא אומר לאלוקים תשמע אני לא יכול בלעדיך אז איפה שאתה אומר לאלוקים תבוא ואתה נותן לו אפשרות להיכנס
הוא נכנס אבל מה יקרה אם בן אדם בתנועה הכי טובה
שלו נותן הרגשה שהכול בשליטה אני פה מזיז את העניינים תבוא תשאל אותו תגיד מה אתה אלוקים
לא חלילה מה פתאום צריך בריכה צריך אלוקים של קל מזוזר הכל אבל כשזה מגיע לשטח מה היא התחושה שהוא נותן לאנשים שסביבו התחושה היא שזה הכל תלוי בי אם זו התחושה שאתה מקרין סביבך לא משנה מה אתה כבן אדם חושב
יכול להיות שאתה כבן אדם חושב שאני אני רק את אלוקים אני רק אני
אבל אם אתה מפגין עודף ביטחון חיצוני שכולם מסתכלים עליך וחושבים שאתה אלוקים אתה מאבד את הברכה
אם אתה מאבד את
הברכה את ברכת השם
אם התחושה שאתה נותן לבני אדם שהם בנים של
אלוקים
לאטמוספירה מסביב התחושה שאתה מקרין ושאני אזיז את זה והכל יהיה בידיים שלי למשל יש אדם זקוק לאיזה שהוא תור בבית רפואה אדם עשיר
חושב שאת
כולם הוא קונה בכסף
עזוב שלום מה שאני אומר לך אני ארים טלפון דוקטור טלפון אחד אני אני אני סוגר את העניין אני מסכים לו כמה דברים תחת השולחן והכל בסדר והוא התרגל שהוא מוזיז דברים באמצעות הכסף שלו באמצעות הכסף שלומציאות שלו
אף על פי שבתוך הנפש שלו פנימה יכול להיות שהוא באמת מאמין גדול בהשם יכול להיות שהוא מאמין באמת בברכת שמיים אבל כל זמן שבחוץ האנשים יגידו זה האדם חי על
השטרות
הוא חושב שהוא יכול לקנות את כל העולם עם הקהל שלו ברגע שזו תהיה תנועת הנפש שלו אז תדעו שגם אלוקים יחשוב ככה אפילו שהשם רואה ללבב אבל אלוקים קבע שהדברים צריכים להיראות גם בעולם כל שרוח הבריות נוחה ממנו
רוח המקום המקום זה אלוקים אז רוח המקום נוחה ממנו אם אתה נותן את ההרגשה שאתה גם קצת אדם שמסוגל לשמוע מסוגל לקבל מסוגל להרכיב ראש מסוגל
שיש לך בעיה מסוגל מסוגל לתת את התחושה שאתה זקוק לי ישועה או אז הקדוש ברוך הוא אומר אני
נמצא שם אבל ברגע שאתה לא מקרין את זה החוצה זה זה אתה נמצא בבעיה כי הקדוש ברוך הוא רוצה שכולם יראו שהוא כאן אתה לא נמצא פה רק בשביל עצמך
אתה נמצא פה גם כדי להראות לאחרים שהקדוש ברוך הוא נמצא כאן היה לי חבר
החבר הזה היה לו זיכרון פינו מינהלי כל מה שהוא למד הוא זכר בלהילה אבל היו בחינות התחלתי לראות אותו עם ספר תהילים לפני הבחינה ומה אתה משחק
אתה יודע הכל בעל פה לא אני יודע שאחרי הכל כדי שזה ימצא חן וחסד הניסוח של התשובה שלי ואת זה בעיני הבוחן אני צריך סיעתא זה על זה אני מדבר אני צריך גם להקרין בחוץ את התנועה הזאתי של ארכנת הראש
הנקודה השלישית שהיא מאוד מאוד חשובה
ויש
הרבה פעמים
כשבאות לנו בראש מחשבות שמטעות אותנו אתם יכולים לקרוא לקרות לזה אינטואיציה שגויה או רעיון של לא נכון אתם רואים שהרבה אנשים משקיעים בעסקים כל שנה במדינת ישראל אנשים פותחים עסקים כמה כמה
אולי 200000 עסקים נפתחים כל שנה ולמעלה משלושים% נסגרים בסוף השנה זאת אומרת יש לך 30% זה המון
יש לך אתה אתה רואה שהרבה פעמים המחשבות של אנשים על על מה שקורה להם ביום יום או מה שראוי להם לעצור הם ראוי להם להשקיע לא הייתה מחשבה נכונה אתה רואה הם לא כיוונו אל האמת
לא כיוונו לא זכו
לראות אם העסק הזה השתלם או לא השת אל ויש לזה כמה סיבות אחת הסיבות זה מחשבות זרות שנינו
מושג בחסידות שנקראים שנקרא מחשבות זרות
מחשבות זרות זה לא מחשבות רעות זה מחשבות שהם זרות למה שהנשמה שלך צריכה לתקן בעולם אם נגזר עליך למשל לפתוח עסק מסוים אתה אמור להיות אדם שיוכל לקלוט
האם זה הגזרה העליונה האם הקדוש ברוך הוא רוצה שאני אעשה את הדבר הזה אם אתה לא מצליח לזהות את זה סימן הדבר שאתה משהו בראש נכנס לך משהו בראש גרם לך לבלבול
משהו לא תרגם את עצמו נכון
ולכן אתה טעית זה בדיוק השאלה יש לנו את המחשבות הזרות הללו
למשל יש אישה בחורה שרוצה לחפש שילוב אז היא מחפשת ואחרי אחרי 10 שנים של חיפושים אני שואל אותה עד היום עם כמה הם כמה בחורים יצאת אז היא אומרת לי 100 בקטנה היא לא התחתנה עם אף אחד מהם סימן שהיו לה 100 מחשבות זרות במובן
הקבלי לא זה
מה זה משמיע שם זאת המחשבה של הלא הייתה נכונה היא חשבה זה היא חשבה
זה כמעט חשבה עם זה כמעט עם זה כמעט עם זה אותו דבר להיש עם כמה עד היום יצאת עם מתי מה חשבת אולי זה אולי זה אולי אז מותר לחשוב לנסות מותר אבל יש
אנחנו כבר חושבים שזה זהו זה זהו זה זהו זה פתאום זה מתנפץ לנו בפנים איך זה קורה זה קורה מכיוון שלנו פה בראש יש איזה שהיא איזה שהיא איזה שהיא איזה שהיא השראה של טעות
שהיא גרמה לנו לטעות השאלה היא איך אנחנו מחזקים בתוך התודעה שלנו לכוח האינטואיטיבי שלנו שאנחנו נוכל עוד לפני שקרה דבר לחוש אם זה נכון או לא נכון אז אומרת תורת החסידות יש לי בשבילך פתרון
המושג השמח בחלקו האדם שהוא שמח בחלקו ואנחנו נראה בהמשך איך מגיעים לזה אבל קודם כל אם אתה מגיע למצב של שמח בחלקו
האינטואיציה שלך מגיעות לאפס ליקויים
כן
ניהלתי קודם שאת שמח בחלקו זה אחד שמצליח בעסקים הוא מצליח דווקא אז זה לא רק בעסקים של כסף גם להתחתן זה העסק גם גם לדעת לבחור מתוך כל האנשים למי אני פונה בתחום הזה למי אני פונה בתחום הזה
למי לא לגלות את הסוד למי כן לגלות את הסרט הרי לא מכיר את האנשים במאה% אתה מכיר אותם
כמו שאומרים מלמעלה
אז אז אתה נמצא באיזה שהוא מקום שאתה צריך אתה צריך עזרה עזרה והעזרה היא מלמעלה
אומר הקדוש ברוך הוא אם אתה שמח בחלקך בתנועת נפש שאנחנו נרחיב עליה עוד את הלשון או את הדיבור אבל אם אתה בתנועת נפש אז אני אדאג שלא יהיו לך מחשבות זרות יש מכתב אחד מהקדמונים מזמן של בעל התניא לא נמסר לנו מי כתב אותו אבל אחד מהצדיקים הגדולים וזה נתפס גם בספר המכתבים של בעל התניא שהוא כותב בצורה מפורשת זה שיש לאנשים מחשבות של טעויות בראש זה בגלל שהם לא שמחים בחלקם
יהיו שמחים בחלקם המחשבה הופכת להיות טהורה יותר חדה יותר מדוייקת יותר אתה רוצה להתקבל לעבודה באיזה שהוא מקום אתה רוצה ללכת ללמוד מקצוע מסוים מתאים לי או לא מתאים לי שייך לי או לא שייך לי
אדם לפעמים הולך לומד
איזה שהוא קורס והקורס הזה לא נתן לו כלום
הוא ניסה אחר כך לעשות עם זה משהו לא
יצא לו כלום לזה אני קורא מחשבה זרה זאת אומרת המחשבה שהובילה אותו לעשות את המעשה הזה
למעשה הזה בסוף היה כמו שאומרים סתם עשיתי עשיתי עוד תעודה עשיתי עוד זה עוד זה זה לא לא לא קידם אותי בחיים זה נקרא מחשבה זרה מחשבה שהיא זרה לתיקון המשמתי שלי וכבר שלא התקדמתי ממנו לשום מקום עכשיו אנחנו מנסים לחסוך את זה
מה אנחנו צריכים לעשות ודרך אגב אנחנו מטיילים בעולם מלא מחשבות
זרות שיהיה ברור
אתה רואה אנשים שמסתובבים בעולם והם על ימין ועל שמאל לא נמצאים ליד התיקון אני התיקון שלהם
אם אני רוצה להגיד את זה בצורה מאוד מאוד בוטה נשמה טועה טועה נשמה בטעות הולכת בטעות מסכנה
ממש הולכת בטעות
מחפשת את עצמה כאן מחפשת את עצמה שם אבל למקום שלה היא לא הגיעה עכשיו מאיפה זה בא
שהיא לא הגיעה למקום נדבר עוד אבל קודם כל אני הולך שלב אחרי שלב השלב שאני מדבר עליו עכשיו וכיוון שהאדם לא שמח בחלקו כל פעם שאתה שמח בחלקך המחשבות שלך יותר מדוייקות יותר נכון
נופלות כמו שאומרות האסימונים נופלים במקומות הנכונים כשאתה לא שומר בחלקך יש לך קול מיני דברים גדולים גרנדיוזים שלומדים לך בראש
אבל הם לא מכוונים לאישיות שלך לא מכוונים לאמת שלך לא מכוונים לתיקון שלך וזה דבר שהוא מאוד מאוד יסודי בתנועת נפש כללית זה לא על פרט מסוים אתה משנה את צורת ההשקפה שלך ובאמצעות השינוי הזה אתה רואה את הדברים בעומק יותר עכשיו
מה מתבטא
שזה בעצם הנקודה השלישית שהיא ממש מקבילה עם הנקודה השנייה של המחשבות הזרות החסידות אומרת שהדבר הראשון שנדרש מכל איש מכל אישה מכל אדם זה זה שתהיה לו מודעות עצמית מי אני ומה שמי מה אני כן
ומה אני לא
שאדם ידע
הוא
ויהיה לו יהיה לו את היכולת להצביע על עצמו בצורה מאוד מאוד ברורה איפה הוא שייך מה פירוש
אתה פוגש אנשים עצובים
אז יש למשל אדם עצוב חס וחלילה קרה לו איזה עצב במשפחה אבא אמא נפטרו מאוד מאוד כאוב מאוד מאוד קשה הבנתי את זה
זה משמיים
אז על מה אתה עצוב
אני מאוד מאוד מאוד
רוצה להיות ואז הוא נותן לך איזה שהוא איזה שהוא איזה שהיא שאיפה אתה מסתכל עליו מהצד אתה אומר אתה כל כך מוכשר בנושאים אומנים למה אתה כל כך שואף לעסוק בנושאים ריאלים
וזה כל כך מעניין תצאו החוצה תצאו לעולם ותראו שהאנשים בכלל לא מתואמים במקצועות שלהם בהתאם לכישרונות שלהם
ההומני הפך להיות שופט הפך להיות הריאלי הפך להיות רופא כל אחד
הרבה הרבה מאוד אנשים אני קורא להם דגים טועים לא שהם לא מצליחים במקצועות שלהם אבל אם אתם תשמעו על רופא מומחה מנתח בינלאומי תדעו לכם שהוא נשמה שאינה טועה וכל הרופאים האחרים
שהם נמצאים פה בגלל בגלל שיש להם תעודה
זה בגלל שהם טועים טעות וטעות אתה פה
מאיפה זה בא לאדם בטעות
טעות טעות יש טעות בתאה טעות בציו במקרה הזה זה גם בציט וגם בתהליך טעיתי כזה עובד זה טעים בדרך אז למה זה בא לאדם
את מה שהוא לא מסוגל לשים את האצבע על עצמו למען שייך
יש לי חבר שהוא כל כולו אומני מה זה הומני תמיד שזה מגיע לאיזשהו נושא שמסביר על הנהגת בני האדם אתה רואה אותו גאון גאון הוא מנסח את המניעים של הבני אדם הוא מסביר למה במדינה הזאת הם מתנהגים ככה כי ככה כי המזגבים שלהם ככה אתה רואה גאון ממש גאון
יום אחד אני רואה אותו עם אנציקלופדיה מחזיק ביד אנציקלופדיה וקורה
ערך מה הערך
שהוא קרה
הוא כרה על איזה שהוא סוג מסוים של פרחים
כמה כמה מינים יש מהפר הזה ובאיזה ומה מה התהליך הפנימי של ההבשלה שלו וזה אמרנו זה מעניין אותך
הוא אומר לי לא זה לא מעניין אותי אני רוצה לקרוא אבל על כל האנציקלופדיה
אמרתי לו אתה נשמה טובה למה אתה יכול להצליח בתחומים בין אנושיים התחום הזה זה ריאלי זה זה ככה זה פוטוסינתזה זה ככה זה בשמש זה
גודל פה זה גודל שם וככה האדמה מתאים לו וככה אדמה מתאים לו זה לא מתאים לאישיות שלך
אומר לי תשמע יש משהו במה שאתה אומר אבל אני רוצה
החוכמה הגדולה וככה לימדו אותי מגיל קטן בישיבה יותר ממה שאתה צריך לדעת מה כן להגיד אתה צריך לדעת מה לא להגיד יותר ממה שאתה צריך לדעת מה שייך לך אתה צריך לדעת מה לא שייך לך האדם חייב לוותר על המון המון דברים שאת
כשהתורה אומרת למשל שאיש מקדש אישה שמה לה טבעת אז הוא אומר הרי את מקודשת לי מה המשמעות הפנימית של הריאלית של הרי את מקודשת לי
שאת ואני אהיה אחד אבל אנחנו סגרנו את עצמנו אני לכל הנשים ואת לכל הגברים זה המשמעות קידושין זה בלשון הקודש קידושים אסר לה הקול עלמה בלשון של התורה
הוא אסר אותה על כל העולם זה הבעיה הגדולה אנחנו יודעים להתמודד יפה מאוד עם מה אנחנו רוצים אבל להגיד שזה לא שייך לי וזה לא שייך לי וזה לא שייך לי וזה אני מוותר וזה אני מוותר אנחנו קשה לנו
קשה לנו להגיד ויתרנו על כל הדברים מסביב אבל אף אדם לא מצליח אם הוא לא יודע לוותר א אתה צריך לדעת מה אתה בית אתה צריך לדעת מה אתה לא וכשאתה יודע מה אתה לא אתה מוותר על זה ואתה מוותר על זה אפילו בלי בלי כימות הכי קטן בלב כלום
זה לא שייך לי ככה את זה בשמחה זה לא זה לא אני זה לא שייך לי
וזו מאוד מאוד יסודית בשביל להגיע לדרגת השמח בחלקו כדי להגיע לבחינה שלא יהיה מחשבות זרות כדי שהאדם ידע בדיוק למה הוא שייך תסתכלו על אם יש לכם דוגמאות בחיים האישיים קרובי משפחה הורים דודים אנשים שהיו צנועים בהנהגה שלהם שמחים בחלקם
אתם יכולים להודות שכל צעד שהם עשו בחיים שלהם
עשו את הצעד זה היה בדיוק בול
לא יותר ולא-
ככל שאנחנו יותר ויותר ויותר ויותר עם עיניים רעבות ולא יודעים מה שייך לנו מה לא שייך לנו אנחנו איבדנו את החוש העדין הזה את החוש היה פעם אדם שהמומחיות שלו הייתה צלף צלף בול מה זה בולבול בולבול במרחק של קילומטרים בול היו הורגים ככה
אחד המלחמות הם היו עושים להרוג הוא רק יצא כאן
אהב אותו כדור בראש לא יודע ככה
הוא היה אומר הסיסמה שלי אני לא רוצה ששום כדור ילך לאבדון הוא פשוט מתקמצן אז כדורים שום כדור שלא ילך לאבדון
החוכמה היהודית העתיקה היא ששום כדור לא הולך לעבודון שום פעולה שעשיתי לא הייתה פעולה שהיא לא מוצלחת תמיד היא הביאה תוצאות רצויות אבל זה בשלב צריך להיות השמח בחלקו בשביל זה צריך להיות אדם בעל מודעות עצמית ואז המחשבות הזרות משתחררות ממך ואז אתה רואה אור הכל גלוי בעיניך הכל אנשים שואלים מה זה אדם שיש להם שיש לו רוח הקודש
מה זה אדם שרואה מה זה צדיק זה כלום זה כלום זה רק אדם שמח
בחלקו זה כלום תדעו לכם שכל אחד ואחת מהיושבים פה יכול להגיע לזה זה לא דבר שהוא כמו שאומרים מאחורי זה מה אתה שייך ותדע מה אתה לא שייך חייב להכיר את עצמך מאוד מאוד טוב וזה העבודה
זה עבודה פנימית מה האדם בתוך עצמו המכיר את מקומו בלשון של חכמינו בפרקי אבות איזה הוא חכם
מכיר את מקומות
וכאן האדמור הזנו באה על הקטע הזה הוא נותן ככה הדגשה הוא אומר ההדגשה הזאת זה הדירוג
כן הייתה מזה בחור צעיר אמר לי אני אני רוצה אני רוצה לבוא אליך אני רוצה שתדריך אותי איך ללמוד אני רוצה להיות רב אני רוצה להיות דיין אני רוצה שתריך
אותי מה מה
מה שמ בשמחה
הכל איך אומרים אני תמיד מוכן מה שלא היית ואני לא למדתי כלום וזה וזה אני מסתכל על כל אחד כמו רבי עקיבא שלא למד כלום בוא תתחיל אתה יכול להגיע לאן שאתה
רוצה הנה אחרי חודש שנפל מהכל אחרי חודש למה מכיוון שהוא דיק רגע אבל אני רוצה גם את זה
אני רוצה גם את זה אני רוצה גם את זה אני רוצה גם את זה אמרתי לכם פעם לדוגמה הדור הזה רוצה שכל החלונות יישארו פתוחים במחשב ותמיד הוא יוכל לפתוח עוד חלונות אפילו שהוא לא חוזר לחלונות הקודמים שגם ירוץ מהר
משהו מיוחד לכן הרבה אנשים לא מצליחים כי הם לא מצליחים למקד מה אני צריך אתה הולך לחנות מחשבים
האדם כולו צריך את המחשב בשביל אימיילים הוא ניגש לניגש הזה
אז ההוא אומר לו תראה יש פה מחשב
בזה יש מחשב בזה יש מחשב בזה בסוף הוא לקח מחשב
שיש לו ג'יגה ככה ככה הארדיס כזה שהוא יכול להכניס את כל העולם בתוכו כמעט מחשב של האינטרנט כי כמעט כמעט כל כל העולם נכנס יום אחד התקלקל לו המחשב
למה התקלקל
כאילו לקח לו כפתורים
לא נכון אז מגיע טכנאי אליו הביתה אומר לו תגיד מה מה מה
יש לך מקום פיוטר
של מפעלים מה אתה מה אתה מחזיק אותו
אומר לו יודע אני קונה את הכי טוב
שיש
אבל אתה לא משתמש אפילו אתה לא מנסה אפילו רבע% ממה שיש במחשב הזה
אבל זה זה זה התסמונת שלנו
משתדלים שיהיה הכל שיהיה הקול שיהיה הכל זה כל הצדדים וכל הכיוונים איזה הוכחה הוא מכיר את מקומו
הוא יודע מה כן ומה לא הוא יודע במה הוא לא משקיע זה החוכמה
זה דבר שהוא מאוד מאוד נחוץ ומאוד מאוד עוצמתי אז אומר האדמור הזקן לא הספקתי להגיד את הדברים אפילו הדירוג דירוג דירוג דירוג
אתה רוצה להיות רב אתה רוצה להיות דיין אתה רוצה להיות ראש ממשלה לא משנה מה אתה יודע שיש פה מסע של טיפוס במדרגות
כן אבל למה הם כולם צוחקים עליי וזה הם
לא מכירים אותך עדיין
תעשה כמה דברים יכירו אותך ואז יתנו לך את הכבוד שלך
כן אבל אני מתאים פה להיות המנהל וזה והם לא רואים אותי ממטר
וכך 5 10 12 שנה שתוכיח את עצמך בתור פועל פשוט ואחר כך אם תהיה נעימה ליכות זה מיומן בעבודה תקבל מנהל מחלקה ואחר כך
הולך אז עוזב את הכול הולך למכור פלאפל בשוק
זה התסמונת זה התסמונת של בן אדם שלא יודע דירוג מה הוא ואומר בעל התניא אומר אדמור הזקן ההצלחה של בן אדם להיות השמח בחלקו זה שהוא גם יודע את הדירוג של הדברים זה יקח זמן יקח זמן זה לא פשוט
זה+ שלבים אתה עדיין רק בתחילת הדרך הוא יודע להגיד את זה לעצמו כשהוא רואה שמשפלים אותו כשהוא רואה שלא מתייחסים אליו כשהוא רואה שלא מכירים בתיבות כמה זה מתפקד
זה מתסכל אתה בן אדם מתסכל אבל הוא יודע שיש לי משהו+ יגלו את זה+ זה יהיה סחורה יקרה והוא לא הוא לא הוא לא הוא לא נופל באמצע הדרך זה החוכמה החוכמה היא לדעת לדרג אתה יודע אני רק בתחילת הדרך עליתי מדרגה אחת אני לא עף על עצמי
אני לא משתגע מרוב מי יודע מי אני ומה אני
רב
אנחנו נמצאים בחודש תמוז היה לנו תענית 17 בתמוז יום שהורקעה או החומה שהקיפה את ירושלים יש לנו בשבוע
הבא הבא הבא הבא יש לנו את צום של 9 באב הצום יש לו כמה משמעות
אבל האדמור הזקן ב-1 מהמכתבים שלו מדבר על צום בכלל אני סתם זרקתי עכשיו 17 בתמוז ולא 9 באב הוא מדבר על צום בכלל הוא אומר שיש
שהצום יש לו אלמנט שעוזר לאדם להגיע בנפש
למצב של השמח בחלקו התנועה בנפש אני אני לא אני לא אוכל עכשיו אז אני חיי ממה שאני
זה עוזר למוחים לנפש
להרגיל את עצמם
המחשבות של השמח בחלקו אז אני אגיד לכם משהו אני לא מציף לתשומות
זה לא כל כך נכון לדור הזה הוא דור לא לא מתאים לו תשומות אבל כשיש כבר צומות
אז אז אז אתה כבר צריך לצום אז למה לא תחשוב על האלמנט הזה כל
שנה לפני הצום מתקשרים מאות אנשים לא משנה איזה צום זה יום כיפור שזה 9 בא הם מתקשרים הרבה אנשים שואלים אני צריך אני צריכה לעצום אני זה אני קצת מרגישה חלש אני קצת
אתה רואה כמה אנשים לא רוצים לצום אני מחפש אני מחפש להבין מה עומד מאחורי הבקשה שלכם להיתר
האם משהו הריון לידה משהו משהו מיוחד את בריאה בדרך כלל בסדר אתה בריא הכל בסדר לא אבל זה קשה שמע גם לי זה קשה למי זה לא קשה טוב קשה לכולם אז אז אז אז אני חשבתי שאולי זה תסמונת של הדור שלנו
את הצום לא רוצה צומות לא רוצים אתה לא רוצה צום גם אתה שמח בחלקו לא כל כך קיים
וזה מקביל אחד לשני איך אומרים אנחנו לא מחפשים שמות אבל אם זה כבר מגיע
סידה להפיף להפיק
התועלת שיש בזה אל תברח מזה אל תזרוק את זה לפח יש לזה איזה שהיא משמעות לא פשוטה יש בזה איזה שהיא תועלת
אז אז הנקודה הרביעית הייתה זה שיש תועלת להגיע לבחינת השמח בחלקו באמצעות התאנית
פקודה חמישית היום הדבר הזה שאני הולך להגיד הוא קצת הלך וירד אבל פעם כשהיו עושים חתונות אתה נכנס היום לחתונות זה פשוט רחמים על האוזן
אתה לא יכול לדבר אפילו עם הבן אדם שנמצא לידך כן אין לא שומעים איך את השני לא שומעים לא שומעים אבל פעם אחת היה יותר סולידיות המוזיקה הייתה יותר שקטה
מה היה הקטע המסמר של השמחה של החתונה בנוסף לריקודים זה לא השמחה
השמחה שפורצת היו מביאים בדחה ככה זה היה יפה מושג של בתחם בחתונה היה מושג
מאוד מאוד מקובל בעם היהודי
והאדמור הזקן ב-1 מהמאמרים הקצרים שלו מתייחס לזה שבדרך כלל הבדיחות שהיו אומרים לחתנים זה היו בדיחות
לנו לוקחים את זה בדיחות עמוקות וזה אלא שטויות במיץ עגבניות כאלה משהו גםמן נמוכה כמו שאומרים זה היו הבדיחות שאומרים לך תנין אז זה שואל למה זה ככה
ולמה החתן באמת היה מתרגש מהבדיחה הזאת הוא מסביר רעיון שאני בכלל לא הייתי מאמין שאפשר לקחת את הדבר הזה של בטחנות בחתונה ולעשות ממנו עניין אומר שהחתן עכשיו יוצא לחיים צריך להתחיל לעבוד וזה הוא צריך אז יש לו ברמת מציימת
איזושהי עצבות עצבות ומה העצבות שלו על הנחיתה שלו
אז אומר האדמור הזקן דבר מאוד מעניין הבדיחה השורש שלה מחתיכת שמחה של קדושה אבל זה הבדיחה של השטויות הבדיחות הנמוכות הם הבדיחות האלה
הם נפלו בקליפות
לוקחים בדיחה כזאת שנפלה בקליפות ואומרים אותה לחתן ומשמחים אותה אז החתן מתבונן אני לא יודע אם זה חתן כזה בעולם אבל החתן מתבונן וואו כזה דבר שהיה למטה נפל בקליפות העלו אותו עכשיו לקדושא אז יש לי סיכוי הגם שאני יורד עכשיו לעולם יש סיכוי שאני עוד יאלץ וזה מה שמשמח אותו בבדיחה
ככה אומר האדמור הזקן אז אני למדתי מזה משהו להקשר שלנו
שמח בחלקו איך בן אדם יכול להיות שמח בחלקו הרי שמחו זה מן תנועה מסוימת של ירידה תוריד תוריד את זה
אל תתעסק אל תקרא את זה אל תעשה את זה אל תיסע לשם לא מתאים לך זה מין צנועה של ניתוח אתה מנתח דברים שלא שייכים לך ויותר ממה שאתה בוחר דברים ששייכים לך אתה בוחר את הדברים שלא שייכים לך אז אתה קצת
עצוב זה לא שייך לי
וזה לא שייך לי וזה
עצום אז אתה יודע מה אתה צריך לעשות לפי איך ההסבר של האדמור הזקן אתה צריך לחפש אנשים שהם שמחים בחלקם והלך להם בחיים שהחיים שלהם יהיו מוצלחים הם עשירים הם הצליחו בעסקים שלהם
היה להם הרבה הרבה מה שנקרא
מזל אפשר להיות שמח בחלקו שזה כמו שאומרים
נסיגה
נסיגה ולעלות משם
אפשר להיות הצמח בחלקו אף על פי שוויתרתי על המון המון דברים באמצע הדרך אפשר להגיע לרמה גבוהה אף על פי שהיה נדרש ממני כל מיני השתדלויות אפשר להגיע וזה עוזר לאדם להכיל את השמחה להכיל את השמח ברגול אני מה שאני ואתה מה שאתה ולא אכפת לי ממה שיש לך לי זה לא מפריע מה הייתה הנקודה הזאת להסתכל על אחרים
שהצליחו בכוח הצמר בחלקו התבונן אתה רואה את זה סביבך
אתה לומד מהם מקבל
כוח
הנקודה השישית
זה מעשר כספים
יש מצווה שהאדם יתן מעשר ממה שהוא מרוויח עשירית 10% ממה שהוא מרוויח אחרי ניקוי ההוצאות 10% ממה שהוא הרוויח
מה המסר הפנימי של המעסר כספים אני צועק לקדוש ברוך הוא אני שמח בחלקי
כי אם אתה לא שמח בחלקך מה אתה נותן
אם אתה לא
רגוע עדיין במה שקיבלת איך אתה מעיז לתת מעצר כסף לדגעה אתה מפסיד אם האדם לא שומר בחלקו ולעולם לא יתן מעשר כספים אבל אם הוא שמח בחלקו הוא מסוגל לתת מענה כספים
אז כתוב בקבלה
שכשאתה נותן מעשר כספים באותו הרגע אתה בעצם הכרזת על עצמך כאחד ששמח
בחלקו ואתה שמח בחלקך
אז כל ההשפעות הרוחניות וכל האורות הגבוהים וכל ה
כל הסיאט איה עוברת וזורמת אליך אז היתה הנקודה השישית
מעשה כספים מסר כספים זה ויתור זה תנועה של שמח בחלקו
לנקודה שביעית עסקה ויעקב נפגשים
אחד אומר אחי יש לי רב לאיזה רב יש לו רב ראשי רב
שכונה איזה רב יש לו אבל זה לא הרב הזה זה רב יש לי יש לי מעל ומעבר יעקב
יש לי קול
קול כל מה שצריך
יש לי הוא לא אומר יש לי הרבה יש לי מה שאני צריך אומרת החסידות מה זה יש לי קול במובן הרעיוני שאני מסתכל על מה שיש לי בהתקללות זה הביט טו בהתקללות
מה זה בהתקללות
בדרך לכאן דיברתי עם איזה אדם בטלפון בן אדם שיש
לו קצת קושי בחיים או שהוא חושב שיש לו קושי בחיים ביקשתי ממנו כל יום אנחנו משוחחים אז ביקשתי ממנו בתחילת השיחה אתמול ביקשתי בתחילת השיחה של היום תגיד לי משהו טוב אחד שהיה לך
היום אז אתמול התחלתי אתו לחצתי אותו מאוד אז אתם יודעים מה הוא אמר לי
שעכשיו המזג אוויר יותר קריר מאשר בצהריים זאת אומרת אתם יכולים להבין על איזה פסלינים אנחנו מדברים היום זה היה הדבר הראשון שהוא צריך היה להגיד לי דבר טוב שזה והוא פשוט לא פתח את הפה לא פתח את הפה
אמרתי לו תגיד משהו טוב תגיד מילה טובה אף מילה אין לו מה להגיד
אמרתי לו בדרך חזרה
אני ארים אליך טלפון אתה תצטרך לתת לי כפל
שני דברים אבל כאן הבעיות שלו זה עם אשתו
אבל אני ככה
עוקץ אותו ואם לא תמצא משהו טוב שהיה תתייעץ איתה אז יתפוצץ מצחוק ואומר לי מה אני אגיד לך הרב לפחות אתה גורם לי לצחוק
אני אני רוצה לומר לכם
שהתנועה הזאת מאיפה היא באה לבני אדם הרבי ארטץ אומר ומזה שבני אדם לא מסתכלים על החיים שלהם בהיטל
מה זה בהתקללות מה שאני עושה עם האדם הזה עכשיו עשיתי עם הרבה אנשים פעם הם לא ידעו
אני מגלה לכם וצוד הייתי אומר להם תגידו לי משהו אחד טוב שהיה לכם אני בסוד יש לי פה דפים כאלה מיוחדים יש לי כל אחד אני מחזיק את הכסף הייתי רושם את התאריך ומה הוא אמר לי שהיה טוב אחרי שאספתי איזה 20 30 כאלה דברים טובים אז והוא לא ידע שאני עושה עליו חשבון
אז פעם אחת הוא נאנח אמרתי לו למה אתה נאנח הוא אומר תשמע חיים קשים אין אין בשביל מה לחיות
ואז התחלתי לתקוף את כל הדברים האלה שם מה ומה אתה אומר על זה אבל אני הכנתי את עצמי עוד יותר אמרתי לו ולהוא היה את זה לא
מישהו שאנחנו הכרנו שזה לא היה לו ודבר שני היה להוא לא וזה אתה תשמע את אתה יש
לך או אין לך
הרגתי אותו
היה לו מה לענות יש לי מה היתה הבעיה שלו זה הכי חשוב הבעיה שלו הייתה זה שהוא לא מסתכל בהתקללות עכשיו למשל הוא רוצה כוס מים קרים
עכשיו עכשיו אין לו את זה הוא שורף את הכל
עכשיו אחר כך הוא רוצה שהוא יבוא הביתה ושאוכל יהיה מוכן על השולחן אתם יודעים אצל גברים זה דבר מאוד מאוד חשוב אחרת זה פיקוח נפש אז אין לו את האוכל שלא על השולחן כשהוא מגיע הביתה אתה העסק העסק נגמר העסק נגמר צוחקים
אני עשיתי שלום בית מהדברים האלה הרבה פעמים
שאלתי אותו שאלתי בן אדם עדיין אתה חוזר מהעבודה הוא אומר לי בחמש
שאלתי אותו מתי אתה מקבל את הארוחה בזה
אז הוא אמר לי בשעה 7
ואשתו התלוננה שיש לה חיה רעה בבית זה היה הלשון שלה אחרי ששוחחתי איתו התקשרתי למרות לה גברת
אני לא חושב שיש לה חיה רעה אבל יש לך בהמה רעבה אמרתי לו את שונה את כשאת רעבה את הולכת בכל הבית ומספרת לכולם שאת רעבה ומדברת על זה שאת רעבה הגבר לא בנוי בצורה הזאת הוא לא יגיד שהוא רעב הוא לא הוא לא
ואם הוא יגיד יגיד את זה בצעקות אז הוא יתפוצץ
אז זה ההבדל
אצלך המערכת עובדת בצורה אחרת הוא צועק את הצלחת אוכל
לא משנה היא לא
הסכימה איתי אבל אני תבעתי ממנה אתלחת אוכל בשער החמש וחבר'ה מעל יש לי שקט בטלפון הכל בסדר
לפעמים זה זה לפעמים זה זה זה טקטיקה זה טקטיקה פשוטה אבל אבל היא חשובה עכשיו
מה קורה כשאתה לא מסתכל על מבט כולל לא משנה גם בתוך יחסים של בני זוג אתה לא מסתכל על הנוסחה אין לי מהאישה הזאת כלום הוא אומר לי הבן אדם הזה
אספתי לו 15 דברים אפשר לעשות דברים 20 דברים אין לך כלום ומה כל זה טוב אבל זה לא דיברתי אבל
אתה אמרת שאין לך כלום
אתה אמרת מאיפה זה בא כי לא רואים ראיה מרחבית ככה אני כבר והראשון שלך זו ראייה כוללת
אתה אתה מסתכל על הנקודה זה נקרא עולם התוהו עולם התוהו זה אני מסתכל נקודתית מגרד לי עכשיו לא הביאו לי את הצלחת אוכל עכשיו יוג אז
אין פה כלום
לא= לי איזה אישה איזה בית איזה פרצוף כל העסק הזה לא משתלם סבל
עשיתי את הטעות שלי לפני שתיים 10 שנה טעות אחת עשיתי ומאז אני אוכל אותה אני אדבר איתכם על כל מילים שאני שומע פה ושם
טעות אחת הוא עשה מה אני שואל אותו מה שהוא נכנס לחופה אז אני רוצה לומר לכם שזה בכלל לא קשור גם אחרי שהוא התגרש שהוא לא יהיה רגוע
וגם אחרי שהוא התחתן בפעם השמונים ושמונה הוא לא יהיה רגוע הוא לא למד להיות שמח בחלקו הוא לא למד להסתכל על העולם במקבי הוא
אנחנו היום בשיעור דיברנו אפילו על תענית שזה הדבר הכי הכי הכי הכי לא נעים אתה מרגיש דחליל מסכן ככה בסיום היום ועל זה באה האדמור הזקן אומר אתה יודע בוא וטוענים היא עושה לך בראש תהיה שמח
בחלקכם שנה לך את ההורמונים
בפנים מי זה מסוגל בכלל להוליד רעיון כזה רק אדם שרואה את הדברים במבט פנימי שמחפש את הטוב בכל דבר
אבל אדם שמסתכל רק על הרגע והוא לא רואה ראיה מרחבית הוא לא רואה ראיה כוללת הוא תמיד יירד דברים לא טוב וזה הטעות זה הקושי וזה הסבל של הרבה מאוד אנשים בחיים בחיים האישיים שלהם
בן אדם אחד לדבר איתו אלא תגיד לי לא היה לך רגע אחד טוב היום הוא אומר לי שנתיים וחצי אין לי רגע אחד טוב סתם חושב שבן אדם יכול לחיות שנתיים וחצי ברגע אחד טוב הוא היה מת ממזמן לא אני
מיד שאלתי אותו למה הוא לא מתאבד
אל תחשבו אני לא ויתרתי לו
למה אתה לא מתאבד אז אז אז מאוד מאוד איזנתי אותו רגע אחד טוב אין לך אמרתי את המוח אתה מספר סיפורי סבתא אתה מתעלם מהטוב
אתה מתעלם אתה לא אוסף אותו שיאסוף אותו אמר לי פעם אדם חכם אין מי שאין לו זמנים שהם עשירים שאנשים אומרים לו מי לא טוב מילים טובות מחמאות וזה ואין לך אדם שאין זמנים של יובש שמשום
מה ככה רוחני באטמוסר הכל נגדו הלך פתאום אתה ברחוב ציפור עשתה עליו המשיך הלאה מישהו הריק עליו המשיך הלאה מישהו ביזה אותו
יום כזה של על
הפנים וזה ממשיך מחר מחרתיים זה מין משהו בגלגלים שם הכל נגדו חד חכם אמר לי פעם משפט שצרמתי אותו בראש ואומר לי אני שומר מהזמנים הטובים לזמנים הרעים אמרתי לו מה זה אני שומר אני צורב את אותם משפטים יפים וחכמים ומשמחים ומאושרים
שאמרו עליי אני צומר אותם לזמני מצוקה זה כמו הגמל הוא שותה הרבה הרבה אחר כך יודעים ספינה ספינת המדבר יש לו אחר כך
והוא מוציא מתוך למה למה הבהמה למה בהמה של הבהמה של מעלה גר היא בהמה כשרה דווקא מעלות גרה הן כשרות
אתם יודעים למה כי מה שהבהמה בהתחלה היא אוכלת אוכלת אוכלת אוכלת אוכלת אוכלת אוכלת בלי חשבון היא אוכלת אפילו מסמרים אתם יודעים בתוך הפרות אחרי שהשוחטים אותה יש חתיכת מגנט מוציאים את כל המסמרים שהם אספו את הכל
יש מגנט כדי שהם לא לא יהרוס להם את המעיים לכן זה טורפות הדברים אבל מה הנקודה ההפרה
אוכלת אוכלת אוכלת אוכלת אחר כך
היא יושבת היא יושבת ומעלה את זה לאט לאט לועסת כל דבר בזה אז זה התנועה של קדושה תנועה של קדושת תתבונן בכל דבר אל תעביר דברים שהם דרך אגב דבר טוב שהיה תלעס אותו עד הסוף
תפסיק ממנו את כל המהירה ואת כל המיטה ואל תיתן לזה להתכופף מול מול העיניים בלי שאתה שם לב שמינית אז מה היה הנקודה
השביעית מבט כולל מבט כולל
לוקחים
שמינית
אדם אחד חולה לב
כותב לרבי במכתב המצב של הבריאות לא טובה
עונה לו
אתה יודע למה
אתה לא שמח בחלקיך יש
דברים שאתה לא מקבל אותם כמו שהם אתה אוכל את הלב תתחיל להיות שמח בחלקיך תראה הבריאות יהיו יותר טובה
מכתב אחר הוא כותב את זה על בעיות נוספות לא רק על בעיות בריאות מה מתברר שאנחנו אוכלים את עצמנו בלי בלי בלי טעם ודעת אתם יודעים מה זה חולה אולקוס מה זה אולקוס שהאדם יש לו מיצים יותר ממה שהוא אכל הקיבה מפרישה מיסים יותר
אז כשיש אוכל היא מתחילה לאכול את האוכל היא שורףפת את האוכל כשאין אוכל היא מתחילה לאכול את עצמה מאיפה נוצר אצל האדם
מיסים
הנפש יותר מעיניים רעבות ובאמת אני אומר לכם אתה יש לך עיניים רעבות
כל העולם אתה רוצה לבלוע את
הקיבה כבר מכינה את עצמה בהתאם לעיניים
ואז נעשה מיץ יותר ממה
שצריך ואז האוכל שאכלת לא מספיק ואז אתה אוכל את עצמך כי פשוטו זה אולקוס
מה הנקודה היא
הנקודה היא שתתאים את הראייה שלך חביבי יש גבול מה אתה מסוגל לאכול
לאכול כמה אתה מסוגל להכניס תירגע זה אומר לו תביא תביא תביא אני צריך גם וגם וגם גם 3 שיער צרות חד מלא אבטיח אחד בשר זה עוד או תפוחי אדמה עוד גם אני גם לחם גם לחם אי אפשר בלי זה
בסוף הוא אוכל 4 5 זה חתיכות כבר לא יכול להכניס שום דבר לבטן אז מה היה פה
חי ואפילו בצלחת אוכל זה אדם בלי מודעות עצמית לא רק
בלי מודעות עצמית לבטן שלו בלי מודעות עצמית בכלל בחיים שלו מזה צריך להיזהר אדם שהוא חיי מודעות עצמית כמו שצריך במחשבה הוא גם בריא יש לו גם לב חזק בגשמיות
והנקודה התשיעית והאחרונה
הזכרתי אותה בראשי תיבות קודם רבי צוחק על בחורה אחת שיצאה לשידוכים ולא ולא הולך לה פה ושם וההוא כותב לה את יודעת למה לא הולך לך כי את מודדת את עצמך בהתאם למה שאומרים בסביבה את מחליטה מה זה נקרא להיות שמח בחלקו אם כל האנשים אומרים שזה משהו אז אני מחזיקה מזה עם כל האנשים חושבים שזה יפה אז אני מחזיקה מזה
לפי מה שהסביבה אומרת לכן את לא מאושרת האדם צריך לדעת וזה דבר חשוב מאוד לקחת לחיים לך יש את החיים שלך ולך יש את החיים שלך ולכל אחד יש לו איזה תפריט אישי
ואל תנסה להתאים את התפריטים ולהגיד אה למה לא אז למה פה אז למה שם
הגיע לבעל התניה חסיד אחד
מר אור יש לו בבית פעמיים ברור קודם כל אין כסף בית אשתו לוחצת אותו מאוד חזק בגלל שאין כסף
שב הוא היה חסיד כמו החסידים של פעם שהוא לא מתלונן לרבי שלו על דברים גשמים הוא רק על דברים רוחניים מדבר אז הוא הולך לאדמור פעם ראשונה שאתה חוזרת אליו
ביקשת ברכה שאל אותך במה שאלת אותו במה לעבוד
אני לא אתן לך הורים צריכה לזרוק עליו סירים לא אתן לך פעם
הבאה הוא אומר לה אני הולך סתם להיאח לי שאתה תשאל את הרבי מה אתה צריך לעשות איך אנחנו
מכסנים את המנות שלנו
פעם שניה הוא לא מסוגל להגיד פעם שלישית הוא כבר רוצה להגיד אבל אין לו תעוז ותעצומות שהוא עומד בפני הצדיק הוא לא מצליח להוציא את זה מהפה אבל האדמור הזקן ראה את הכל ברוח הקודש אז הוא אומר לו אני חייב לספר לך משהו
זו גילה לא סוד ממה שקורה בבגין של מעלה אמר לו ככה יש שני סוגים של נשמות יש נשמות של אנשים שבמשך החיים כשהם חיו הם עשו מעשים טובים והם גם עשו תשובה
הם חזרו לפני הקדוש ברוך הוא בתשובה ויש נשמות שהם לא חזרו בזמן שהם היו חיים אלא דקה אחת לפני שהם מתו הם רק אמרו וידוי אשמנו בגזנו ובזה הם פצוע את הכל אמר לו בעל הסניה משהו מאוד מאוד מעניין
נשמה כזאת שהיא עשתה תשובה כשהיה חי ולא ברגע האחרון וקיימה מצוות אחרי זה זה נשמה שיש לה לבושים לבוש רוחני הנשמה הזאת נכנסת לגן עדן הנשמות האלה שרק עשו כל החיים שלהם מה שהם רוצים רק ברגע האחרון הם עשו ישבנו בגדנו הנשמות האלה נקראות נשמות מעורטלות נשמות ללא לבושים לגיהנום
לא מכניסים אותם כי הם עשו תשובה אבל גם לגן עדן לא מכניסים אותם גם
להם בגדים בגן עדן צריך להיכנס עם בגד רוחני של תורה ומעשים טובים ואין להם את זה אז הם נשארות בחוץ ולהישאר בחוץ זה הכי גרוע אתה מרגיש לא פה נישאר נישתים אומרים אתה לא פה אתה לא שם זה מאוד מאוד כואב להם הכף הם עומדות שמה ופשוט עיניהם קלות
זה כמו שאני נותן לך לשבת ליד אנשים שאוכלים ואתה לא מקבל מנה אתה מרגיש מרגיש מרגיש חוסר הם רואים מה שקורה בגן
הם לא יכולים להיכנס הן יכולות לחכות שמה שנים
עשרות שנים מאות שנים ולא מתייחסים אליהם אני רוצה לומר לך אומר בלטניה שבסופו של דבר כשמורידים אותם נותנים להם לרדת עוד פעם לעולם הזה כדי שהם יעשו מצוות ומעשים טובים אבל התיקון למה שהם עשו בגלגול הקודם זה שכל החיים שלהם פה בעולם הזה זה חיים של נעורים אומר לו בא לטניה אתה אחד מהם ואתה זכית לרמה לרדת
יש כאלה
מחכים מאות שנים אתה לא היית זמן שמה אתה הורידו אותך מהר המצב שלך טוב מאוד
הבן אדם חזר הביתה עם חיוך והוא פניו לא היו לו עוד יותר הוא לא מתלונן על שום דבר הוא מבין שהדברים הם אחרת
למה אני מספר את זה משום שהשמח בחלקו זה מאוד מאוד אינדיבידואל אתה תראה בנאדם שהוא כולו מצטער אבל יכול להיות שכל רגע הוא עושה פה אושר כל רגע הוא עושה שמחה החידה
רבי חיים דוד אזול אזולאי
היה פעם אדם שכבר הלך להתייאש מהחיים שלו הוא כותב בספרים שלו שאני באתי לדרוש באיזה בית כנסת וראיתי אדם שהגיע שם נמאס לו כבר מהחיים אני התפללתי לעשן הפיל עליו הקדוש ברוך הוא שינה בזמן הדרשה שלי ובשינה שלו הראו לו בחלום כאילו הוא מת וכאילו הוא בא לבית דין של מעלה וכאילו דנים אותו ואז
עומדות בצורה כזאת שיש לו רוב
מעשים רעים
עד פעם ואז אמרו בבית דין של מעלה שאין לו מעשים טובים אבל צרות שבאו לבן אדם וסבל זה נחשב כמו מעשה טוב התחילו להביא את הצרות הביאו עוד++ ושמו על הכף של המעשים הטובים והכף התחילה קצת לזוז אבל עדיין לא ברצינות לא רציני ופתאום הוא רואה שזהו נגמרו הצרות
תביאו עוד והוא מתעורר ככה בא
בהדרגה
ואז הוא ניגש לחידה אחר כך אומר לי אין לי כבר מה לשאול אז אני מאחל לכולם שצרות לא יהיו אבל
אנחנו צריכים לדעת כמו שאומרים את הנקודה של השמח בחלקו שזה הנושא שלנו אז שמח בחלקו שאני יודע שהתסריט שלך זה לא מה שאומרים כולם ולא מה שנדמה ואיך אני נתפס בעיניים של הבריות
אז שמח בחלקו החלקו זה מה שאני ביני הוא בן עצמי זו האמת שלי
כאן מילה אחת לסיום בא הרבי בספר היום יום ביום למד בסיוון ואומר כל מה שדיברנו עד עכשיו שהאדם צריך להיות שמח בחלקו זה רק בעניינים הגשמיים
בחומריות בכסף אז תהיה לך גם הצלחה כמו שאמרנו בעניינים הגשמיים אבל בעניינים הרוחניים אסור שיהיה לך אסור ומעניין בחילוקי שיחות חלק למד אמרתי למד סביבי שיחות בחלק למד
הרבי אומר שבזה יש הבדל בין גברים לנשים
גברים חייבים ביותר מצוות בנויות ונשים המצוות יותר באות אצלהם יותר בפנימי אומר הרבי גברים יכולים ליפול בקלות להרגשה של שמח בחלקו רוחני שזה שלילי נשים אצלהם זה קצת- כי הם לא מרגישות שהם עשו משהו זה יותר פנימי אז תמיד יש להם הרגשת חסר ולהתקדם הלאה זה
מאוד חשובה אז חשבתי אולי לפרש בצורה כזאת איזה
עושה רצון בעלה בעלה כבר אין לו רצון הוא מרגיש כבר צדיק הכל בסדר מה אני אני בסדר הנחתי תפילין היום הכל עוד היא בסדר אבל האישה שאצלה הפאן הוא פנימי יותר
היא לא מניחה תפילין כל יום אז כיוון שאני לא שמה שהצ תק את כל יום הזמן שהפעם
טבעי מי אתה
בכלל סתם תעשה משהו עם עצמך מה אתה רק לא עושה כלום אז איזו אישה כשרה היא עושה לבעלה רצון פנימי
שהקדוש ברוך הוא יעזור לנו שאנחנו נהיה שמחים בחלקנו ואז נמשוך הרבה אור
עוד יותר בגשמיות וברומיות ושיהיה לכולנו שמחה ויהפכו הימים האלה ששון שמחה או למאדים טובים