תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
הלכה הראשונה בנושא של ספירת העומר הלכה מאוד מאוד מאוד נחוצה זאת אומרת נוגעת לנו ערב ערב לחשוב עליה
האם צריך להשתדל
לספור ספירת העומר מיד בתחילת הלילה השאלה כבר אומרת בתוכה את התשובה האדמור הזקן בזימן תו טיי ט בסעיף גימל כותב לכתחילה מצווה מנמוך
לספור ספירת העומר בתחילת הלילה מיד אחר תפילת ערבית זאת אומרת
מנחה אותנו שבימי
הספירה אני מתפלל במניין בתפילת ערבית מוקדמת עד כמה שהדבר
ניתן ומיד
אחריה לספור ספירת
העומר אבל הוא מדייק
לכתוב לכתחילה ומצווה מן המובחר
וכאן הוא נתן לנו פתחי מילוט למצבים
לא שיגרתיים שאנחנו לא יכולים לא מספיקים או מוציאים בתוך העבודה באמצע העבודה וכדומה שאנחנו
יכולים במצב הזה
לדחות את תפילת ערבית קצת יותר מאוחר
לא לשכוח שלא אוכלים
לפני
תפילת ערבית ובוודאי שלא אוכלים לפני מצוות ספירת העומר
גם לא מתעסקים בדברים אחרים זאת אומרת מה שמוכרח מוכרח
אבל להתחיל כמו שאומרים איזה פגישה או איזה שהוא איזה שהוא תיקון כיסא בבית או איזה שהוא התקנת מזגן וכדומה בלי שהתפללת ערבית ובלי שספר אותו ספירת
אתה אומר
הדבר הזה הוא לא תקין
מכיוון שאנחנו משולבים גם מחסד וגם מגבורה מכיוון שהגבורה תמיד הוכיחה את עצמה יותר מאשר החסד מבחינה שרוצים להוזיז בן אדם אז מזיזים אותו מאז שברא הקדוש ברוך הוא את העולם והשמיים היו הולכים ונמתחים הולכים ונמתחים עד שגרער בהם הקדוש ברוך הוא ואמר לעולמו די אז צריך להוסיף גם את הנקודה הייתי אומר הנקודה הספרדית
אז בית ספר כף החיים בסימן תו פיט טית באות קטן יוד בית כותב שכל זמן שמאחר את ספירת העומר גורם אחיזה אל החיצונים ביותר
ככה איך אומרים אתה סגור
צריך להתפלל מוקדם כי זה מצווה עם חיוכים עם כל הלב לכל אחד זה איך אומרים המלצה אבל אחר זה מה שהוא אומר שאתה נותן אחיזה
לחיצונים
זה כבר לא משתלם להמשיך בכיוון הזה
כאילו אדם משתכנע
שזה לא משתלם
כן הבעיה שהספירת העומר אם הם היו חייבים לעשות אחרי זה אחרי זה הם יהיו חייבים לעשות את הספירה עצמה
זה זה ברור ברור הדברים
כף החיים בזמן תו פלי טית אות קטן יוד בית
אוקיי
הנחה הבאה
חבר
שאלו
אותו כמה ימי
הספירה היום כולם יודעים שצריך להגיד אתמול היה כך
הוא לא אמר
אתמול
אלא הוא אמר מה היום
האם מותר להומר
הוא עדיין לא
ספר ספירת העומר האם מותר לעומר אחרי תפילת ערבית לספור ספירת העומר עם ברכה
עכשיו הרב יוחנן מה
הספירה היום
אז במקום להגיד
לי אתמול היה 22
אתה אומר לי היום 23
התפללתי הרבה
אז
אז אם אם
זה זה למשל הדוגמה
אז זה מאוד חד
אם אם אני אומר
לך היום 23 אני פספסתי את הספירה של היום
היא אמרתי לך הרב יוחנן
23
לא פספסתי
כי לא אמרתי היום חלק מן המצווה
זה להגיד
את המילה היום
סתם להגיד 23
או שאני אומר לך מפגין
זה לא זה לא זה לא מוציא אותך
מההמשך של הסדר של הספירה
שאלה של שלוחים
בעולם כולו חייבים לדעת אותם
זה כבר נכנס למחלוקת אז לא תוכל לברך עם ברכה בלי ברכה
זה בעיה
המילה היא מכניסה פה את כל את כל ההקשר לעכשוויות היא מכניסה את זה למשהו עכשווי
לא משום שהוא בהחלט לא התכוון לצאת ידי חובה באמירה שלך הוא שאל והוא התכוון לברך
בעצמו רצח
הייתה לו כוונה
זה נקרא כאילו כוונה לא לצאת ובהמשך יהיו לנו עוד כמה דוגמאות על כוונות נגדיות כאלה כי בדרבנן לא מספיק שלא תכוון לצאת אלא צריך
כוונה
לא לצאת כוונה נגדית איך שזה נקרא
שאלה ששלוחים בכל העולם צריכים לדעת
הנושא של מגיע בן אדם לבית הכנסת הוא הוא מתפלל בסידור בשפה הזרה רק את הקדיש הוא אומר עם אותו עם עברית
בעצם הוא קורה את זה באותיות של שפה זרה באיזה שפה הוא ספירת העוני
תשובה הבן אדם הזה צריך לספור ספירת הומור בשפה הזרה
מפני שהוא לא מבין את השפה העכשווית הוא לא מבין אותה אז הספירת העומר שלו צריכה להיות באנגלית ברוסית באותו
שפה שאותה
הוא מבין אז כולם ישאלו אותנו שאלה אנחנו
יודעים שאם בנאדם עשה קידוש
שמע מגילה
עשה עשה תפילה
יצא ידי חובה בתפילה גם
אם הוא לא הבין
התשובה היא מפני שזה תפילה
והקדוש ברוך הוא
מבין את כל השפות
אז התפללת אליו הוא
הבין אותך בלשון הקודש אבל
כאשר מדובר על ספירת העומר למה אנחנו
סופרים ספירת העומר
מפני שאנחנו מחכים בכיליון עיניים
למתן תורה
אנחנו סופרים כל יום אז אם אתה לא מבין בכלל מה אתה סופר איזה חיליון עיניים יש לך מה אתה בכלל פה בעניין אז כיוון שכך
זה חייב להיות בשפה שאתה מבין
הוא בדיעבד
שאדם ספר בלשון
הקודש כיוון שיש
מחלוקת
פוסקים המגן אברהם בסעיף
קטן בית
גם המשנה ברורה גם המקור חיים גם העלייה הרבה טוענים לא יצא
ידי חובה
לעומת שאילת יעבץ
+ שטוענים שיצא ידי חובה בלשון הקודש בכל
מקרה
אז אנחנו נגיד
לו ספור בבקשה ספורט בבקשה
שוב ולא ברכה
זה מה שנקרא הלכה לענייני לעז לענייני שפות שונות ששליח גם פה בארץ יכול להיתקל בזה כשנכנסים אליו אנשים חדשים
שהם לא מהקהילה הקבועה שלו
כי זאת
אומרת שזאת
היית השפה שהם
מבינים
לא לא
לא כל התימנים לא לא לא כל התימנים
זה שרק אחד מברך זה יש דבר כזה
עכשיו הם עושים בלשון הארמית משום שזה השפה שהיתה מקובלת אצלהם זאת אומרת ככה הם דיברו היום אני חושב שהרבה מהם מבינים
את העברית דווקא אז אלה שמבינים את העברית דווקא יצטרכו
ספור בעברית
כן בלי ברכה בגלל שזה נתון למחלוקת אז אני אומר שיספור שוב בלי ברכה עכשיו
אני עובר למשהו
שהוא לא כל כך נעים יש מצב מצב אונליין מצב אדם
שמתו טל לפניו עדיין לא
קבר אותו האונן במה שנקרא
באורגנל הוא פוב מכל המצוות נכנס
לשירותים יוצא החוצה נוטל ידיים לא מברך אשר יצר רוצה לשתות מים שותה בלי
ברכה וכן הלאה רחמנא ליצלן ליצלן יש לו דינים מיוחדים מיוחדים לאונן
הבעיה היא הקבורה הרבה פעמים נדחית
לא שזה דבר
מובחר אבל הרבה פעמים
לא שואלים אותנו
והקבורה נדחית
אני חושב שדיברנו על זה קצת בשיעורים קודמים מי שיש לו
כוח לשכנע משפחות
לעשות את הקבורה כמה שיותר מוקדם כי לפעמים הם עושים חשבון של מישהו
שצריך להגיע ממקום אחר
וזה יכול להיות יומיים אפילו עד שיגיעו כולם ובינתיים האמת סובל והסבל שלו גדול מאוד בפרט בארץ ישראל
שזה מזיק
לארץ ישראל כתוב שהזוהר אומר שהמקום שהטומאה הכי גדולה
שמטמה את
ארץ ישראל זה שמלינים את המת ולא רק בירושלים אלא בכל המקומות במקרים נדירים כמו שזה כבוד המת
שזה עם רב
יבוא ללוות אותו שמדובר באדם שהוא
תמיד חכם או צדיק אז
לפעמים דוחים את הלוויה אנחנו יודעים שגם את הלוויה של הרכבי הרריץ שהוא נפטר בשעה 8 בבוקר בשבת הלוויה לא הייתה במוצאי שבת
היא הייתה בשעות הבוקר הצהריים
של יום ראשון זה דחוף מפני שהיו אנשים שצריכים להגיע זה
דינים מיוחדים של דעות אבל סתם בשביל איזה בן
אדם אחד וכן הלאה מפרץ שמדובר על אנשים מה שנקרא סטנדרטים רגילים
לא היה כדאי לדחות את
הלוויה ומי
שיכול בלי מריבות
עכשיו הוא פתפט
הוא פטור מן המצוות עכשיו אם אני אומר לו אתה פטור מן המצוות אז מה יהיה עם ספירת העומר
הוא פטור מספירת העומר הוא מפספס את הלילה מפספס את היום
אסור לו לקיים שום מצווה אז אז מה יהיה הוא מפסיד את שירת
העומר עם ברכה לכאורה לכאורה עונה לכאורה מפסיד עם ברכה אז פה
הפוסקים אומרים שאף על פי שבעצם
הוא פטור אבל פה יש
לי יש לי קצת השגה לעניין כל העניין הזה
שהון אן פטור זה כדי שהוא צריך לכבד את המעץ ולדאוג לטובתו של המת אבל ברגע שמגיע הלילה החברה קדישא סגורה
משרד הפנים להוציא תעודת פטירה סגור
אין לו שופט עכשיו שיחתום לו אם הוא מת בבית אז צריך חתימת שופט אין שופט יש שופטים תורנים אבל זה לא פשוט להפעיל אותם
לכאורה לפי הטענה הזאת היא איזה אוננו הוא לא הוא לא יכול לטפל בצורכי המת לא להשיג את החריכים לא לעשות מודעות כלום הוא לא יכול לעשות עכשיו כלום עד הבוקר
נכון כן כמו בסיפור עם הטיסה
אני טענתי שהוא לא כן הוא לא נהג נכון נכון אז לכן למעשה אני חושב שהרונן בלי כל הפלפולים יוכל לספור ספירת העומר עם ברכה בלילה
אבל
גם מי שלא יקבל את הגדוד
שלי הפוסקים הזקנים
שהוא יכול לספור ספירת העומר בלי ברכה כדי להמשיך את כמו שאומרים את הספירה לאורך לאורך כל
אני אומר את זה באמת על הכל
יגיד זה גם מתפלל ערבית והוא גם יגיד
קדיש מה אסור לו עניינים
שבצנעה שזה תלמוד תורה ועניינים שבינו לבינה
עניינים שבצנאה זה אסור
האם מותר
לאכול קודם ספירת
העומר תוך חצי שעה לספירת העומר אסור לאכול ואם אדם
התחיל בתוך
חצי שעה לספירת העומר צריך להפסיק ואם הוא התחיל לפני
חצי שעה קודם ספירת
העומר לא צריך להפסיק כל זה
פוסק אדמור הזקן סימן תו טית זין לגבי שומר אני רוצה לאכול
אני רוצה להעמיד בלי שומר אני
יודע שיש בזה
מחלוקות הנטייה שלי
זה כיוון שסבירת העומר היום זה דרבנן לכל הדעות
אז בדרבנן אנחנו מוצאים ששומר מועיל
כמו למשל תפילת ערבית
דרבנן
כמו למשל בדיקת
חמץ דרבנן וגם הנושא הזה של של ספירת העומר בזמן הזה דרבנן יועיל לנו שומר
ואני בזמנו דיברנו
בנושא של פסח ששומר בשבילי זה גם
שעון מעורר ובצורה
מודרנית
פלאפון חבר שיגיד לך יזכיר לך בדרך
וגם צלצול בפלאפון
או
קיי זה ממש זה לכאורה יפתור את הבעיה הזאת של ספירת ההון
אז גם באוכל תוכל לעשות
אז זה כלל בכל הזה שאומרים למשל אסור לאכול אז הכוונה היא לא לאכול פת או מזונות כביצה ולא לשתות משקאות חריפים
מעבר לזה הדברים
זאת אומרת פירות ירקות בשר
דגים זה לא נאסר
כן לא
לא כי האדמור הזקן יש פה לא זהו זה העניין
אסור לאכול אסור
אסור לאכול חצי שעה לפני הספירה אני רוצה לאכול עכשיו לאכול לאכול לא
ספרתי ספירת העולם
שלא תימשך אז לזה מועיל שאומר אבל להגיד שאתה חיצוני מה שהזכרתי
מכף החיים שהחיצוניים
לא ילכו
לכאורה לכאורה תמיד יש עניין להקדים זריזים מקדימים
למצווה
תמיד הזריזות במצווה
עדיפה השאלה עכשיו לא על הידור כי זה לכתחילה כי גם האדמור הזקן כתב את זה את הערבית
ואת ספירת האום המוקדם
הוא כתב את זה בלשון שלכתחילה
צבא מן המבקר זה מלכתחילה אבל אם
בן אדם אומר אני לא יכול לעמוד בלכתחילה
אז אני יורד איתו למותר והאסור במותר והאסור
לעזור לו שומר
זה נמצא
לקבוע תזכורת שאצם שנמצא פה בשיעור 10
קביעות שאתה מתפלל בצורה קבועה במקום מסוים אז זה בסדר
זאת אומרת זה דיעבד של הלכת
זה דיעבד שאיך הלשון של האדמור
הזקן היה הלשון של האדמור הזקן היה לכתחילה מצווה מן המובחה
זאת אומרת זה
דיעבד שהוא לא מלכתחילה כן
זה דיעבד
יהודייה רץ אומרת השומר וכל זה זה
דיעבד כי אתה
אומר מובחר
לעשות את זה מוקדם
חברה זה נראה נראה נורא מאוד מאוד
זה לכאורה מאוד
הגיוני זה מאוד הגיוני אתה רואה שהאדמור הזקן או לפחות אומר שזה לכתחילה ככה צריך להיות
כוונה נגדית אבל
הוא הוא כבר
כתב הדיברי נחמיה שאם אתה מחזיק סידור ביעד אז בוודאי שאתה כוונה שלך היא נגדי
זה אוטומט כי כי כמעט
+ אני אתן
לזה כמה דוגמאות בהמשך השיעור
נכון אז עדיברי נחמיה אומרת אותו דבר על
ביד אומרת אתה הולך אתה מראה שאתה הולך לברך כן
אוקיי עד מתי בנאדם יכול לתקן את הספירה שלו מי שטעה בספירה
היום
20
ושתיים יום לעומר
עד מתי אתה יכול לתקן את זה וזה נחשב שהברכה שלך הלכה לספירה החדשה כל זמן ברמה הרחמן הוא יחזיר לנו עבודה בית משודה במהרה בימינו אמן סלע פתאום הוא שומע מישהו אומר 23 שמה
23 אני מה
זה זרם אז תגיד עכשיו
אבל החידוש הוא שהספירה כיוון שלא עסקת לא דיברת
דברים אחרים הרחם יחזיר לנו עבודת בית המקדש זה חלק מהספירה
אז זה נחשב לך שבירחת כאילו
כאילו הברכה היא
כולם כולל הכל כולל הכל כל
עד שלא עד שלא סיימת ואמרת מוטי נו
כבר מתי זזים
עד שלא פנית למשהו אחר
אז אז זה
זה בסדר
של השבוע שהיה
שני המילים האלה אם אמרת שתי המילים של הספירה שלי
אתמול אבל זה עדיין עדיין אני בנושא של ספירת העומר כל זמן כתוב בשולחן הוא אדמור הזקן סימן תף ביתי סעיף חף 1000 כל זמן
שלא הפסיק בדברים אחרים מה שלא שייכים כמו שצריך כמו שאומרים לצפירה
אז
זה תופס והכף החיים
מסביר שאפילו
שזה לא תוך כדי דיבור זה חידוש אפילו
שהברכה גמרתי אותה ועבר
תוך כדי דיבור עד שספרתי את
הספירה המתוקנת הנכונה כיוון שאני בתוך
העניין
זה נחשב כאילו הברכה
הולכת על זה
ולא היו משהו
לא
ספר את הספירה הנכונה אם הוא לא ספר את הספירה הנכונה אז הברכה הראשונה שלו היא
לבטלה הוא צריך להגיד ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד
ולברר שוב הוא לא יצא את זה חובה ספירת העומר הוא סתם
מי שמסופק האם הוא בירך אתמול
הוא
זוכר שהוא היה בבית הכנסת והוא זוכר שהוא נכנס שמה והוא זוכר שזה זה
אבל הוא לא זוכר פתאום הגיע איזה פלאפון הוא לא
זוכר אם הוא בירך או לא
ומתי הוא נזכר
בזה בלילה של אחריו
מי מה היה זוכר ביום היה חוזר וסופר
שוב לא הספיק
אומר האדמור הזקן
בזמן תו פיט
סעיף כף היי
שימשיך לספור עם ברכה
ולמה וזה חיפוש גדול ספק אם ברכתי אתמול וספק אם הלכה