ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

ניצול הזיכרון וההבנה

הִנֵּה אֲשֶׁר רָאִיתִי אָנִי טוֹב אֲשֶׁר יָפֶה לֶאֱכוֹל וְלִשְׁתּוֹת וְלִרְאוֹת טוֹבָה בְּכָל עֲמָלוֹ שֶׁיַּעֲמֹל תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ מִסְפַּר יְמֵי חַיָּיו אֲשֶׁר נָתַן לוֹ הָאֱלֹקים כִּי הוּא חֶלְקוֹ 🔹 בגיל הילדות כשהזיכרון חזק כדאי להעמיס על המוח הרבה ידע 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ה פסוק יז 🔹 הרב יהודה ליב נחמנסון

https://youtu.be/htXIAidnREI

 

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

פרק ה פסוק יז הנה אשר ראיתי אני טוב אשר יפה לאכול ולשתות ולראות טובה בכל עמלו שיעמול תחת השמש מספר ימי חייו השם נתן לו האלוקים כי הוא חלקו

מה אני אגיד לכם הפסוק הזה כאילו נותן סטירת לחי לכל מה שלמדנו עד עכשיו

אנחנו כל הזמן לומדים שתדע לך שהזה והעולם הזה וכל הדברים זה לא העיקר ואז תנסה לחשוב שזה שאתה מחפש את עצמך בתאוות זה לא העיקר הכל הבל הבלים הוא חוזר על עצמו חוזר על עצמו פתאום בא שלמה ואומר לנו דבר שנשמע הפוך לחלוטין ראיתי שטוב ויפה לאכול ולשתות ולראות טובה בכל עמלו חבר'ה צריך להנות מהחיים וזה מה שכתוב

הנה אז שראיתי אני אשר טוב ויפה לאהוב לשתות ולראות טובה בכל עמלו אשר יעמול תחת השמש כי מה אתה רוצה זה מה שנתן לך אלוקים זכותך זה התפקיד שלך זה החלק שלך מה מה הבעיה

אז כדי להבין את הפשט אנחנו הולכים לאחד מגדולי הפשטנים בכל הדורות אבן עזרא רבי אברהם בן עזרא אבן עזרא מפרש את הפסוק הזה מה זה נקרא שטוב ויפה לאכול ולשתות ולראות טובה בכל המלון

הוא אומר כיוון שעל האדם מכיר את הלשון שלו שבעבור שהאדם ילך אוומת שבה ראיתי אני שאין טוב לאדם המתעסק לקבוע שממון רק שיאכל וישמח

הוא נותן כבר פרשנות שהיא פשט אבל היא עמוקה הוא אומר תשמע יש אפשרות לאדם

להנות מההווה להנות מהרגע יש אפשרות לאדם לחשוב כל הזמן על העתיד ולמכור את העובד בשביל העתיד יש לך אנשים שבשביל שיהיה להם כסף כל החיים סליחה בימי זיקנה

אז הם לא הם לא לא לא נהנים אף פעם מהכסף שלהם בהווה הם כל הזמן חושבים עליהם בזיקנה איך אמר איזה אחד פעם שאמרו לו אתה עושה דיאטה אז הוא אומר יותר טוב לי 60 שנה בסוף וה משמונים שנה ברעב

אז

כאילו כאן לפי האבן עזרא אומר אתה יותר מדי חושב על העתיד על העתיד על העתיד על העתיד לפעמים קורה שמראש שאתה חושב על העתיד

אתה מפספס את ההווה

עכשיו אני רוצה לומר לכם הקדמה כי זה מאוד חשוב לי שלא יהיה טעות חלילה בדבריי אני בהחלט חושב שבן אדם צריך לחשוב על העתיד איזה בן אדם שאפוי לא

חושב על העתיד אבל

הסדר איך שתורת החסידות אומרת שהדברים צריכים להתנהל זה שהאדם חושב על העתיד

מסוים מתכננת מעשיו ומתחיל לנסוע ומהרגע

שהוא מתחיל לנסוע הסוד הגדול שצריך

לשכוח מה העתיד עכשיו אתה נוסע

אני רוצה שתמצה את ההווה אני רוצה שתלוש את העווה

אז זה כמו אדם שאוכל תאנה

תאנו יש הרבה תולעים שמה אבל

נניח אדם אוכל איזה תמר והוא לועס אותו ולועס אותו אני יכול לקחת את תמר כמו שהוא ולתת בליעה יש לי תמר בתוך הבטן

מה זה= התאמה בתוך הבטן אם לא להעסתי אותו ואם לאסתי אותו 3 4 לעיסות זה גם לא משהו עד שתלונו דבר כמו שצריך במאה% לא נאפקת ממנו את המירב ואת המיטב שיש בו או שלמה המלך לפי פירוש רבי אברהם בן עזרא ואומר לנו חברה אני רוצה שתחשבו על העתיד אבל תילעסו טוב את ההווה

אם את ההווה לא תילעסו טוב אתם מפספסים גם את העתיד אני אסביר את זה בהמשך גם את העתיד באיזה שהוא מקום אנחנו מפספסים

מה הפירושין

יש

מושג בחסידות שהרבים מביא אותו בשם חותנו הרבי ארט המושג הזה דיברנו עליו גם כמה פעמים בשיעורים קודמים הוא נקרא

יש צמד מילים הצלחה בזמן

יש מושג שנקרא הצלחה בזמן יש זמן ויש הצלחה ויש לחבר את שני המושגים ביחד שתהיה לי הצלחה בתוך הזמן מה זה נקרא

הצלחה בזמן אז התשובה נתן הרבי פעם באחת השיחות שלו שהוא מספר שראה

את

חותנו 5 דקות לפי לפני איזה נסיעה מאוד מאוד משמעותית בחיים שלו מאוד מאוד חשובה והוא יושב רגוע ליד איזה שהוא ספר שהוא קרא למד קורא בו

בדקה שבדיוק

לסגור את הספר הוא סגר ונם את הספר בארון כאן לקח את המזוודה ויצא הוא שואל אותו תגיד חותמים הורי חותמי תגיד לי אתה היית שקוע

בזה

בלימוד

ברגע הזה עד הסוף למה משום שעד הדקה האחרונה הייתי היה לי את הזמן עדיין להיות ללמוד אז

לא מעניין אותי שום דבר אני שקוע בעניין ההצלחה הזאת סיפר לו אז לפחות לא סיפר לו

על אחד מגדולי הראשונים בדורות הקודמים שמו היה רבי הרשבא רבי שלמה בן אדרת רבי שלמה בן אדרת

הוא גר בספרד והוא היה טיפוס

מאוד מסודר

הוא אמר כמה שיעורים כל יום ושיעורים עיוניים הוא הספיק גם לטייל כל יום הספיק גם לנוח הספיק גם לענות תשובות בכתב

שאלו אותו איך אתה מספיק כל כך הרבה במשך היום הוא אומר הסוד שלי שכשאני שקוע בדבר אני שקוע בו עד הסוף ואני לא חושב על דברים אחרים אם הייתי שואל מה האנטיתזה על לרשבה הייתי אומר הדור שלנו אני חושב הדור שלנו אתה יושב אתה יושב

הפלאפון לפניך וגם אם אתה מדבר עם מישהו איך אומרים היד על ההדק

מי מתקשר

אתה לא עונה אתה באמצע שיחה עם מישהו אבל אתה כבר עושה את החשבון למי תצטרך להחזיר מי זה שטויות שיתקשר

לא לא לשים לב אליו וכן הלאה אנחנו חייבים להבין שאם אנחנו רוצים הצלחה שלמה חכמה העתיקה של העם היהודי תמיד הוכיחה את עצמה שלמה המלך לפי הפירוט של האבן

עזרא אומר שאתה צריך לחיות נכון

את

אם תחיה נכון את הרגע תראה כמה אתה מצליח להתאים בתוך מכלול הזמן אז העתיד שלך הופך להיות עתיד מאוד מאוד מבוסס כיידוע העתיד בנוי מהווה זה דבר פשוט ולכן יש איזה שהיא משמעות

לדיוק שלנו להבנה שלנו ללעיסה שלנו את ההווה אני רוצה להמחיש את העניין

ב

דוגמה

היה צלף אמריקאי לא זוכר את השם שלו מה זה משנה

הוא

איך אומרים יערה 600 ומשהו כדורים כל כדור

בול איך אומרים הוא חסך בכדורים

הוא היה הצלם במלחמת ויתנם הוא הביא את ההצלחה ומה את החוסר הצלחה לא משנה אבל מבחינת העבודה שלו הוא היה מושלם

מה אני רוצה להעביר לכם משהו שתפס אותי שזה ממש מה שאתהועלת תורת

החסידות

המפקד שלו שחקר את האישיות וחקר את ההצלחה המיוחדת שלו טען שההצלחה לא מזה שהוא יודע בול לפגוע לא יש אנשים נוספים שהם צלפים באותה רמה מה מיוחד שלו שהוא משתלב בסביבה שבה הוא נמצא אחד מהסודות של צלף

זה שהוא צריך לעמוד שעות אולי אפילו ימים ולחכות לרגע לעיתוי אז הבן אדם הזה היה מסוגל להשתלב הוא היה

מומחה אומן בהצוואה

כדור שיצא לו כל תרמיל של כדור הוא היה עושה שלא להשאיר עקבות כל

מקום שהוא היה הולך על עשב

הוא היה מגביה

את העשב לא יכולים לזהות שהוא היה

כאן והוא

המציא שיטות ורעיונות כאלו

שאף אחד לא הצליח לעלות עליו

ואיך אומרים הוא לא קיבל את זה מהמפקדים שלו הוא המציא

הוא המציא

שיטה איך להסוות את עצמך אתה רואה תמונות שלו

אתה רואה

שאתה לא רואה בן אדם דשא עליו והכל איך אומרים היה לו רק נוצה קטנה שזה היה הנוצה קטנה לבנה היא הייתה סימן ההיכר שלו

ואיך הם חיפשו אותו כולם חפשו מישהו עם הנוצה הלבנה אז גם את זה הוא הוריד בסוף תנסו לו לתפוס את עצמו מה למדתי מהעניין

הלכתי פעם

לראות את הנפלאות הבורא בכוורת לדבורים

אני רואה את הדבורי קבלן קראו אותו פעם האנשים התחילו לפחד שכשאומרים קבלן זה בית הקברות

אז החליפו את זה הישראלים לדבוריי

בקיצור אני רואה אותו בלי כפפות בלי כלום מכניס את הידיים

אני+ אני מסתכל ותמה אני הייתי עם חליפה ואני חוטף

אני מסתכל אני רואה שתי ביסים חטפתי

אבל אני אומר לו תגיד

אתה מה קרה אתה לא זה

אז הוא אומר לי

אני משתלב אני מכיר את הריקוד של הדבורה אני מכניס את היד תוך כדי ריקוד

הם לא עושים לי כלום

הם רואים מזהים אותי

כמו שזה

אתה הוא אומר לי עומד כמו בוק זה מילה

ביידיש בוק זה תשמע

אני רציתי להגיד לכם זה בדיוק הייתה הנקודה של המומחיות של אותו צלף המומחיות שלו הייתה להשתלב בסביבה

חברה הרבה אנשים לא יודעים את הכלל הפשוט הזה כלל ההצלחה של החיים זה לא הכישרון שלך אלא היכולת שלך להתחבר לסביבה הרבה פעמים אנשים אומרים הם אומרים לא יודעים מה הם אומרים

אבל הם צודקים אתה אומר התחברתי לזה לא התחברתי לזה שמעתי את הראיון התחברתי אליו לא התחברתי זה לא משנה אם יש לך שכל זה לא משנה אם יש לך זיכרון אם התחברת לעניין קצת

תצליח

התחברת לעניין לא תצליח מישהו עוד הפעם לפעמים שעה

התמזגות שלך עם

מעוף הדבורה כי ההתמזגות שלך עם השיו ההתמזגות שלך עם הרעיון היא הסוד של ההצלחה

מה הסוד הקבלי שעומד מאחורי הדברים היסוד הקבלי שעומד מאחורה זה שכל דבר כאן בעולם נמצא או במקום או בזמן או בשניהם ויותר מדוייק להגיד שכל דבר יש לו יחסיות לזמן והמקום אין דבר שאין לו יחסיות לזמן והמקום אם

אתה רוצה אם את

רוצה שיהיה לכם

הצלחה בעולם אז בואו נגלה את השיניים לכל מפתח יש את השיניים שפותחות אותו

בואו נגלה מהם השיניים העולמיות שבהם

שנכנסים ומצליחים כאן בעולם זה צריך להיות שהתמזגת בתוך המקום או בתוך הזמן בא אליי מישהו אמר לי אני למעלה מהזמן אמרתי לו האדמור מגור אומר ובצדק אין

למעלה מהזמן יש רק למטה ממנו כלומר אם אתה רוצה להצליח כאן בעולם זה חייב להיות מבוסס טוב על מקום ומבוסס טוב על זמן אם אתה מחובר לזמן והמקום לא

הבאים ככה טוב טוב התמזגת איתם טוב הכול ילך לא התמזגת עם הזמן טוב לא הולך לכן אומרים בר פלא

יש אנשים שהם מאוד מאוד מוכשרים אבל אין להם סדר זמן הם לא זה

אז לא יוצא מהם כלום במרחק של 30 40 50 שנה אתה רואה שלא יצא מהבן אדם הזה מה שסיפרו שיצא ממנו אתה רואה בן אדם שהתמזג מאוד עם הזמן שאמרת את הזמן שלו בא לשיעור תמיד הקפיד לרשום וכן הלאה

כל מיני תחומים בחיים שיטמית בהם

הבן אדם הזה עלה מעלה מה עלה מעלה למה אז הנקודה זה שהרבה מאוד פעמים כשאתה התמזגת עם הזמן התמזגת עם העניין אז בהצלחה שלך היא הרבה יותר גדולה עם זה שהיה לו הרבה מאוד שכל למה

מכיוון שמפתח החיים הוא לא השכל

מפתח החיים הוא לא הכישרון זה טוב מי שלא רוצה מי לא רוצה איך כתוב בהגדה של פסח כולנו חכמים כולנו נבונים כולנו מוכשרים הכול כתוב שם

אז מה בטוח שאנחנו רוצים את המעלות שישנם אנחנו עם חכם ונבון זה חשוב אבל אם אתה רוצה להתברג טוב בעולם זה חייב להיות בתוך מימד הזמן ובתוך המקום ואיך אומרים שהזמן לא יהיה נגדך

יש אימרה שאומרים שאני תמיד אוהב לחלוק עליה כל כל מה שהלב חושק הזמן עושק יש אמרה כזאתי אני רוצה להגיד מה שאומרת עצמך צדק שאם אתה באמת רוצה יש לך זמן להכל

זה שתי אימרות שכאילו עומדות בסתירה כל זמן כל מה שהלב חושק הזמן עושק

עושק השאלה היא אם אתה ממלא בתוך היחידת זמן את כל מה שאתה עם הכישרונות שלך והיכולות שלך מילאת אם אתה נשארת

מילאת ביחידת זמן של שנת תף שין עין אותו דבר

מה שמילית בשנת תשעין אז צריך לעשות בדק בית משום שברור שעכשיו יכולת הדחיסה שלך והכישרונות שלך

הם הלכו ועלו הם לא הלכו וירדו אז למה נשארת באותו מגה-בייט הצלחת לדחוס את אותה כמות סימן שיש כאן דבר שצריך לעשות בחשבון למה זה ככה

אבל אני מדבר על המצב האידיאלי המצב האידיאלי זה הדחיסה המלאה של הזמן בהתאם למה שאתה יכול

זה יחידת זמן של אדם שהתחבר להווה בצורה מאוד מאוד עזה מאוד מאוד חזקה ואז ההצלחה שלו היא מאוד מאוד מוחשית מאוד מאוד ברורה

אומר שאם אתה באמת רוצה משהו אתה מספיק לעשות אותו בתוך הזמן בדיוק הפוך הפוך מהאמרה כל זמן שהלב כל מה שהלב חושק הזמן נושק בדיוק הפוך מה התשובה

התשובה היא אם באמת גדלת האם באמת התפתחת אתה מסוגל לדחוס יש את האפשרות הזאת

מה אני רוצה

להגיד בנוגע לתיקון הפנימי של האדם

תקשיבו טוב

יש אצלנו מצב שאנחנו נמנעים מלעשות דברים בהווה ואנחנו מודעים לכך שאנחנו

לא נוהגים במיצוי הכוחות שלנו בהווה

בגלל פחדים מה יגידו אנשים

איך זה ייתפס בעולם איך זה יראה זה לא ישמע טוב

בתורה ואומרת תשמעו שהסוד של הבריאה

זה מי שהצליח להתמזג עם הזמן נכון להתמזג עם הזמן נכון ולהתמזג עם ההווה ולא העתיד משום שהעתיד לא נמצא לי לפני ההווה נמצא לפני אז תדעו שמי שמתמזג טוב עם ההווה מתברר למפרע שהפחדים שלו מן העתיד לא היו מוצדקים

אני אתן דוגמה

בזמן מלחמת יום כיפור דוגמה הדרג המדיני פחד ממה יגידו וכולם יודעים את זה היה מודעות למה שקורה הייתה מודעות

למה שנערכים הצבאות של האויב ואף על פי כן שהתגלו הרבי תמיד טען את זה אבל היום כשהתגלו על הניירת הסודית הפרוטוקולים הסודים של ישיבות הממשלה

רואים בצורה ברורה מי אמר ומה אמר שאנחנו מפחדים מהתגובה שלא יגידו עלינו הישראלים שאנחנו יותר מידי ברוטלים

שאנחנו יותר מדי מתחילים התחלנו יפה בששת הימים סימנו אותנו כאיזה קוזק יהודי שעושה בלאגנים אנחנו רוצים להוריד את התדמית הזאת מעצמנו

אכלנו אותה באלפיים 700 הרוגים

לדעת כולם מפני שלא התחלנו לא פתחנו מה הרווחנו ובפרוטוקולים כתוב לפחות הרווחנו שהעולם לא טוען עלינו שאנחנו התחלנו

זה= על המשכן 2000 700 הרוגים איך אפשר לדמיין דבר כזה

אבל דברים כאלה נאמרו מה זה אומר זה אומר בוא ננתח את זה מבחינה לא מבחינה של מה שהיה אז אני לא מאשים לא בא בטענות אני רק מנסה ללמוד להיום אלימות שלי מהיום זה

לקחתי את ההווה לא

מיציתי את הכוחות שיש לי בהווה הכוחות המודיעיניים שלי הכוחות הצבאיים שלי לא מיציתי אותם על סמך מה יגידו עליי בעתיד

יאללה בוא נתקדם אולי לא נתקדם נלך דוגמה

עוד קודמת למלחמת יום כיפור 1969

בשנת תו שין כ ט על קצה ל'

חיל הים של ישראל הגיע למסקנה שחסרות לו אוניות שיכולות להתמודד עם מה שקורה

בגבול המצרי וכן הלאה

אז מה עשו יצרו איזה שהם זה סיפור מעניין כשלעצמו יצרו מודל מסוים של אוניה חלק עשו פה חלק עשו שם הטילו איזה הלבישו עליה

איזה טיל שנקרא גבריאל סיפור שלם היינו צריכים לקבל את הספינות הללו מצרפת שהם עשו את הסיומת של המבנה של הספינה

באיזה שהוא שלב אנחנו הצלחנו לעצבן את זה גולגול גול ואנחנו לא מקבלים את הספינות אפילו ששילמנו עליו

אז הצאברים אז הישראלים היו קצת יותר חשופים ממה שהם היום והחליטו לעשות מבצע נדמה לי זה היה מבצע נועה הם

הם הצליחו לעבוד על כל העולם ולהוציא את הספינות באישון לילה ולהביא אותם לחוף של למפרץ חיפה סיפור מעניין מאוד איך שזה עבר אבל מה אני רציתי להוציא מהסיפור הממשלה באותו זמן וזה עיקר מה שרציתי להוציא פחדה ורעדה

היא לא נתנה אישור למבצע הזה

בכלל כאילו שמישהו עשה פה משהו מתחת לשולחן ואנחנו לא יודעים כלום אנחנו לא קיבלנו לא לא לא

לא לא לא לא מה מה אני מספר את זה אני מספר משום שהרבה פעמים מה אותה ממשלה בסוף האם היא באמת הצטיירה בעולם

כן משהו עולמי כמשהו מקובל האם זוכרים את אותה ממשלה לשם מול תפארת

איך אומרים במדיניות של

לא

אני רוצה לומר לכם שאנחנו גם כן

כאלה

תיקחו את המילים שלי ותבדקו אותם כל פעם שאתם תמלאו את יחידת הזמן שלכם בהווה בצורה מלאה כל פעם שאתם תדסו כל מה שאתם יכולים היום היום לעשותם אומרים חזל מה שאתם יכולים לעשות היום אל תעשו מחר ותמצו את הכוחות שלכם במאה% אתם תגלו דבר מעניין שאפילו שלא לקחתם שיקולים פוליטיים שיקולים איך שזה נתפס

בסופו של דבר אתם מנצחים אתם מנצחים וקיבלו אתכם ומחלו לכם והכמיאו לכם אבל לא חשבתם על העתיד האנשים

שוכחים כלל יסודי פשוט העתיד מורכב בנוי

מההווה

אם יצרת הווה חזק יציב טוב וזה הולך אז גם העתיד הוא טוב אם לא יצרת עובד דחוס וטוב

אז אין עתיד זה לא עתיד שיש לו משהו אין זה לא עתיד שבונה משהו וזה בדיוק נוסחה היצר

הרע בא

לכולנו ואומר לנו תוותרו על דברים בהווה בשביל העתיד

תוותרו על מיצוי הכוחות שלכם בהווה בשביל העתיד יהיה יותר טובה אז יהיה יותר טובה

למה תעשה עכשיו מה שאתה יכול

במאה

% זה התפקיד שלך התפקיד

שלך זה עכשיו למלא את המצברים מה שאתה יכול היום אתה פה

היום יש לך נשמה הבאה' היום יש לך לקוחות יבואו אליך בטענה למה לא מילית את היום הזה עד הסוף אם אני אומר לכם שזה הסוד של החיים שזה הסוד של הבריאה תדעו שבדרך הזאת תמיד תצליחו

ואילו בדרך של השיקולים והשיקולים והמחשבות ואיך זה ייראה ואיך זה ייתפס הדרך הזאתי לא תביא לא כבוד אולי לרגע בהווה יראה לך שאתה מכובד שהצלחת להימלט מכל הזה אבל לטווח הארוך אתה נשאר באיזשהו מקום

הפרט הזה בחיים שלך נשאר לדיראון הוא נשאר לא לא מכובד הוא לא נשאר

הוא

איך עושים

את זה אז איך אז איך מאלצים את הנפש

את ההווה ללעוס אותו לחיות אותו כמו שצריך

ואז מגיעים לעתיד

טוב

אז יש כמה כללים

הכלל הראשון קוראים לו אין ברירה

במושג הזה של אין ברירה המושג הזה מושתת על מה שכתוב במשנה מסכת

אבות

אם לא עכשיו מתי מה זה היא מתי מחר

מה זה אם לא עכשיו אם מתי אה מחר מחר אני זה שבוע הבא למה למה אם לא עכשיו אין מחר המחר הוא לא בידיים שלך

תהיה חכם תתפוס מה שיש לך ביד אל תתפוס לשני הסיפורים שעל העץ

תתפוס את מה שיש לך ביד

ההווה בידיים שלך אם לא עכשיו אז האם מתי אם האדם יחיה כל הזמן בתנועת נפש כזאתי מחר שלי אני לא יודע מה יהיה איתו אני מדבר על ההווה

גדול

אבל הצמד מילים האלה צריך להדהד לו בראש

תמיד אין ברירה אם לא עכשיו אין מתי

אם אתה לא מרגיש את עצמך בתחושת הנפש הזאתי לאו דווקא שתבוא בסופו של דבר להצלחות

מלאות

יהיה ההצלחות לשליש ולהרוויח אבל לא הצלחות של בגיעה בכל התחומים של החיים תחומים לימודיים תחומים נפשיים תחומים זוגיים תחומים חברתיים כל התחומים תעשה היום אל תעשה מחר

זה היסוד של החיים זה לא סתם אמרה שנמצאת על איך אומרים על המגנט שעל המקרר שמה שאתה יכול לעשות היום אל תעשה מחר זה זה פשוט זה היסוד של החיים זה מהות החיים זה האבן עזרא

אומר אתה תחיה את ההווה אל תחיה את העתיד העתיד צריך לחשוב עליו בזמן מסוים אבל ביומיום חיים את האופי

עד כלל השני עם הכלל הראשון היה אין ברירה הכלל

השני

הכלל השני תפחד

תמיד אומרים תמיד אומרים לנו תמיד

אנחנו מסתכלים

על המושג

פחד כמושג מאוד מאוד מאוד מאוד שלילי

אבל אותי לימדו שמאז חטץ

הדעת שהתערבב הטוב עם הרע בעולם אין טוב בלי רע

גם אין רע בלי טוב

פחד שהוא מושג לא נעים יש פה גם דבר טוב

מה מה מה היא תועלת של הפחד

בנקודה שלנו בהקשר שלנו וכתוב אשרי אדם מפחד תמיד יש יש פסוק יש פסוק אשרי אדם מפחד תמיד מה אתה אתה מקלל אותנו שמפחד

תמיד

לא

יש רמה מסוימת יש מינון מסוים של פחד שהוא לא רק לא הורס הוא עוד בונה כאשר האדם מפחד תמיד כאשר האדם יש לו

מוסת שהוא חי אתו והוא נושם אותו והוא המניע שלו

לעשות דברים לקום ולזום לקום ולעשות כי אני לא יודע מה יהיה מחר אני לא יודע אולי יהיה מאוחר כל הדברים הללו גורמים לאדם שסוף כל סוף הפחד יהיה דבר שבונה אותו ולא דבר שהורז אותו

אם זה פחד כזה שאוקיי אז בואו נתחבק תחת המיטה

אין מה לעשות

לא בא לי לעשות

כלום בוא נגיד

ככה אתם רוצים אתם רוצים אתם רוצים נוסחה יותר עדינה

אני אומר המילה אחרי

רות אם אתם אם אתם תנתחו את המושג אתם תגלו שמה שעומד מאחורי האחריות זה רמה מסוימת של פחד זה פחד בריא זה פחד מקדם אבל מה זה

אדם אחראי זה רמה מסוימת של רצינות לחיים אומרים

את זה בכל מיני יפות מה זה הרצינות הזאת זה פחד זה פחד מבוסס

זה פחד עם רמה אני לוקח את כל השיקולים שיכולים להיות ואני לוקח אותם בחשבון

ואני מתקדם

רצינית

בגלל זה

זה בעצם הנוסחה שלנו לחשוב על ההווה מה יגרום לנו להיכנס כמו שאומרים לצלול לתוך ההווה בלי להסתכל יותר מדי ימינה ושמאלה ומה יהיה ומה יגידו אלא פשוט לעסוק במה שאנחנו עוסקים בלי בעיות

קשב וריכוז מהעתיד

מה עושה לנו את זה רק האין ברירה זה

הפחד הדאגנות האחריות יש האדם האדם בונה את עצמו גם מלחצים השאלה

איך אומרים שלא יעפו לא יהפכו להיות חריגים שמשתקים אותו אבל בהחלט

הוא בונה את עצמו בלחצים אז אנחנו מכירים את האימרה

שביהדות מזלזלים בה בחול ושתו כמחר הנמות

איך זה לא עומד

בפסטירה למה ששלמה המלך אומר לנו בפסוק טוב לאכול ולשתות תחשוב על ההווה אל תחשוב על העתיד הכל בסדר

איך זה איך זה איך זה פתאום שלמה אומרת תחשוב על ההווה תאכל תשתה עזוב מה שיהיה מחר זה לא הכל ושתוק מחר נבון

לא

יש פה דיוק עדי אכול ושתתוק כי

מחר נמות זה אדם שכל כולו מונח בעתיד

הוא לא אוכל

ושותה עכשיו רגות למה אני אוכל ושותה עכשיו כי מחר אני אמות

שלמה המלך שולל את זה לאור זה לא

אני רוצה שתאכל ותשתה היום לא בגלל שמחר תמות כי היום אתה צריך לנצל את הרגע זה נוסא אחרת זה זה שונה בקצה של קצה של חוט אבל זה שינוי של שמיים וארץ

האם אתה חי את העתיד יש לך רמה מסוימת של קליפתיות אם אתה חי את ההווה בצורה מלאה

אתה בקדושה אתה בהצלחה

טוב אני מתקדם עכשיו עד עכשיו רק דיברנו על הפירוש של האבן

עתיד עובד תחיה את ההווה זה היה הנוסחה

עכשיו

נתקדם לאחד מהפרשנים הנוספים לא שהוא

העבה פסוק

בעל העלות אפרים זה שם הספר והוא מפרש את הפוסק בצורה כזו

הוא אומר שאדם שלמה המלך אומר האדם צריך טוב לאכול ולשתות ולראות טובה בכל המלון מה הפירוש הפירוש שהוא נותן החלק הנאכל זה הנוסחה החלק הנאכל

וחלקו ובוא ראוי לשמוח

זה מה שהוא היה מקובל אז אני רוצה להסביר את מה שהוא אומר

החלק הנאכל הוא חלקו רובו ראוי לשמוח למה למה שלמה המלך אומר לך לאכול

ולשתות כי החלק הנאכל זה החלק שלך מה זה החלק הנאכל לא מדובר פה על על השישניק שאכלתי בצהריים זה ברובד הפשוט אבל יש ברובד הפנימי ברובד העמוק

מהו החלק האחד מה עושה מה הוא מה זה

מה מה עושה הקיבה לאוכל

מפרידה את הטוב ואת הרע מחלקת אותם את הטוב

מכניסה למקומות המתאימים

בתוך הגוף ואת הרע מוציאה החוצה אומר לך שלמה לפי הפירוש הזה החלק הניכל זה החלק שלך

החלק שאתה האדם מסוגל לראות בו טוב

אני קולט מה טוב בו אני קולט מרע בו אני יודע את שני הצדדים דע לך שזה החלק שלך

ובחלק הזה אתה צריך גם לשמוח אני רוצה להתחיל להסביר מה זה נקרא טוב רע ושאתה מזהה את הטוב שאתה מזהה את הרע אני אגיד לכם זה משהו מדהים

אם אתה פוגש בן אדם

והבן אדם הזה אתה מסתכל עליו

ואתה משום מה

רואה

רק טוב בבנאדם הזה

אתה מסתכל עליו אתה רואה רק טוב או בן אדם שימו לב טוב רק טוב

תדע לך שהבן אדם הזה הוא לא בשבילך תקשיבו עד הסוף אם אתה פוגש בן אדם ואתה רואה רק רב הבן אדם הזה תדע לך שהבן אדם הזה הוא לא בשבילך

אם אתה רואה בן אדם

שאתה רואה שיש בו טוב אבל יש בו גם רע ואתה קולט מאוד טוב את הטוב ואת הרע שלו אוטוטו אותו זה הבנאדם

שיעכול

להיות שהוא מחובר אליך שהוא קרוב אליך מה הכוונה

החיים פה בעולם בנויים מפה ומירה

אם אתה רואה בדבר רק טוב סימן שאתה רואה עכשיו קוראים לזה מאות מדבר פשוט לא רואה נכון אם אתה מסתכל על דבר ואתה רואה רק רע

אתה גם כן לא רואה נכון לכן

כתוב בהלכה שסנהדרין שהייתה רואה את הכל רק חובה

היא זכאי כי היא לא רואה נכון אם אתה

רואה חבר שאתה רואה בו רק רע קח בחשבון שאתה טועה

אתה טועה אתה לא הוא לא איך אומרים

הוא לא המזל

שלך אם אתה רואה

הכרה אם אתה רואה בו רק טוב זה עיקר החידוש הוא גם כן לא החבר שלך זה כל כך חשוב בנישואים כל כך חשוב

ולפעמים מישהו פוגש מישהו מישהי פוגשת מישהו מישהו פוגש מישהי

הכל טוב אני מאוד מפחד

מזה

מאוד מאוד מפחד מזה

ולשידוכים זה לא כל כך מצוי שמישהו יפגע כי מישהו מאוד מאוד רע ויגיד שהכל רע כי אם זה הכל רע אז הוא הולך הביתה אז אין לו עם זה בעיה בכלל

הוא לא ממשיך

אבל יש לפעמים שהוא רואה הכל טוב

אז אם אתה רואה הכל טוב

אז הכל לא טוב

זה לא זה לא זה לא זה לא הסיפור שלך זה לא האושר שלך זה כל כך מדוייק

רואים זה אבל אם אתה רואה שיש משהו שכן טוב ולא טוב או זה לא מפריע

לי זה אפילו אוכל אותי מעצבן אותי מה מעצבן אותי יש לך זוגות

מתחתנים כי היה הכל

טוב

אושר הכל נוצץ עובר זמן פתאום מתחיל לגלות היא מתחילה לגלות חורים

אז הם כבר קולטים מה הטוב ומה לא טוב ובן הזוג או בבת הזוג מה מסתדר לי ולא מה לא מסתדר לי

ואז אומרים יאללה

לא היה=

איזה דפק כשאתה כבר קלטת את הטובת הלא טוב

כאן מתחילים החיים

זה סימן שזה הבן אדם אחד אחר לא ראה את זה כי זה לא שייך לו עכשיו שקלטת אותו אז זה רק איתו

שייך לך מה שהיה קודם שקר וחזר

עכשיו בקבלה כתוב שיש משהו שמסמל לנו את העיניים יש משהו שנותן לנו להרגיש את הנוצץ ואת היפה והוא שקר הוא פשוט לא קיים

הוא לא אמת

ואנחנו אחר כך בתוך חיי הנישואים

איפה הנוצץ ההוא איפה תביא את החיים הנוצצים שהיו שמה בחלומות בדמיון אין את הנוצץ החיים האמיתיים הקשר האמיתי של חיים בנאדם זה שקלטת את הטוב שלו וקלטת את הרע שלו

ומה הטוב שהטוב שלו גובר עליו

בוודאי שזה הכי טוב זה המומחה אבל קלטת גם את הרעש שלו זה משהו מאוד מאוד חשוב מאוד מאוד יסודי הגמרא אומרת את זה רבים

מאיר

רימון מצא תוכו אכל קליפתו זרק או אז לכן זה רבי מאיר לכן לרבי מאיר מותר לאכול את הרימון הזה

כי הוא קלט יש פה פרי יש פה קליפה אני יודע להפריד

אני יודע מה לקחת אני יודע מה לא

לקחת או מי שמסוגל לעשות את העבודה

כי הוא קולט מה הוא הטוב מה הוא הרע זה המזוודה שלו זה החפץ שלו זה האבידה שלו

אבל אם הוא לא קולט את הטוב ואת הרע

זו ממש סכנה אתה לא יכול לדעת את איפה אתה אוחז

עד שאתה לא קלט את הטוב ואת הרע אין לך זכות דיבור בכלל

אתה בכלל לא יכול לפתוח את הפה על הנושא אין לך בכלל מושג

חכמינו אמרו את זה כל כך יפה אין אדם עומד על דבר הלכה אלא אם כן נכשל בה

אתם יכולים להבין מה זה אם נכשלת סימן אתם יודעים מה הסימן שאתה מחובר לזה נכשלת בזה זה לא הלך לך קלטת את הכאילו את הראפו בעניין את הלוטו את השלילה

אז אתה במצב טוב

הרב אשכנזי הרב של כפר חבאן עליו השלום שנה אחר אחת אחת אחרי שהוא התמנה לרב בכפר חבד הוא מספר על עצמו אז אני אומר משהו מספר הוא עשה איזושהי טעות מאוד הוא לא גילה מה היא מאוד מאוד קשה שהוא הרגיש

אני לא ראוי לשמש רב בצורה כזאת הוא נסע לרבי ממש

המפתחות כמו שאומרים מחזיר לו את המפתחות אז הרבי העביר לו מסר אתה תתפטר כשאני אפשר אותך לך הביתה

אתה לא תעשה איך אומרים

אחד מחנך אמר לי פעם שבתחילת הקריירה

שלו בחינוך הוא עשה טעות

וגרם לילד לעזוב את כל הבית ספר וירד לטיוטה תחתונה וכפי הנראה הוא וילדיו

וכולי וכולי אז הוא הוא כמו שאומרים הלך למי שהכניס אותו לעבודה אני לא

רוצה את העבודה הזאת יותר אני לא ראוי לזה

אתם לא מבינים זה בדיוק הנקודה אם אתה מרגיש שאתה לא ראוי לזה קלטת את החולשות שלך בתחום קלטת את המעלות שיש בתחום אז אתה שייך אז אתה הבן אדם

איך אמרתי לכם את המשל עם החייט אם קלטת שיש גם דקירות מהמחט אז אתה חייט אם לא קלטת שיש דקירות מהמחט אתה לא חייב כשאני רואה בחור והוא מספר לי שהוא מאוהב

ושהחברה שלו

טובה שיש בעולם ושאין לך ככה רע אז אני יודע שהבחור הזה הוא בהזיות כי אין בן אדם שאין בו איזשהו ראה הוא בכלל לא קלט כלום הוא לא מכיר אותם אני גם אותה יזהיר ממנו משום שהוא גם כן בהזיות אל תתחתני עם אחד כזה שלא שלא יודע מה שהוא עושה

לא יודע מה קורה איתו אתה צריך בהחלט לקלוט אני רואה את המעלה אני רואה את החיסרון

אני אני אני

מפנה מפנים אותו

עוד יותר

אתה בא לרופא

הוא אומר שיש לו שיטה חדשה בהסרת לייזר וזה וזה לא יודע סתם אני אתן

לדוגמה סתם נפל לי בראש עכשיו

זה הכל טוב זה הכל טוב זה הכל טוב ומה התופעות הלוואי לא ידוע על סופיות לוואי

ומה זה לא ידוע על זה הכל בסדר הכל בסדר גוד באיזון דוקטור אני כבר יודע שאתה לא מבין בעניין הזה שום דבר

זה יסוד בחיים אם מישהו מדבר איתך על משהו והוא לא מציב עוד צד

אז הוא פשוט לא קלט את העניין

כמו שצריך יכול להיות שהוא משווק יכול להיות שהוא משקר אבל אני מופסד אני לא יודע את האמת

כשאתה בא לבן אדם והוא יודע להגיד לך הדבר הזה זה לא טוב מה שאני יכול להגיד לך שזה לא טוב היה לי פעם

שיהודים תורה עם מישהו זה היה קבוצת רכישה אז אחד מהם אומר מה אני אגיד לך כבוד הרב

רק תדע לך כלל אחד קבוצת רכישה אל

תלך על זה זה הכי דבק שיכול להיות בעולם

אמרתי לו אתה לא רוצה בזה שום חיובית

שום דבר

מה עכשיו אני יודע

שקבוצת רכישה זה דבר שיכול להיות מאוד טוב

למה פשוט מאוד משום שאם אתה רואה בזה רק רע אז הסימן שאתה לא הבן אדם המוסמך לדבר על העניין רק אדם שמכיר את הדבר על מעלותיו

על חסרונותיו לא יש את זכות הדיבור לכן תמיד אתם יכולים לקלוט בקלות אני אתן לכם מקלף אתם יכולים לקלוט בקלות שאתם שומעים הרצאה ממישהו אתם שומעים אם הבן אדם הזה נותן הוא מסביר גם את המהלך וגם את החיסרון סימן שהוא מבין את העניין טוב

אם הוא לא מדבר רק על החיסרון גילו יגידו לכם גילו וזה משגע

את האנשים גילו שאין שום

דבר בויטמינים שאנחנו וחסר לנו וכל החיים שלנו ואנחנו זקוקים לגמרי וכל הרפואה וכל הריסונים וכל בתי הרפואה וכל הזה והכל קדוח הזה והכל דפוק והכל והכל והכול וכל הזה וכל הפלאפון אז אתה כבר יכול לדעת מעכשיו שהבן אדם הזה אומר לך דברים אל תשמע למה שהוא אומר במאה% הוא לא משהו

אם

על כל הקדמה זה הכול נכון והכל טוב הפלאפונים לא מזיקים והכל הכול ורק הרפואה הקונבנציונלית וזה אתה גם יכול לדעת עליו במאה% הבן אדם הזה אומר לך איזושהי טעות איומה בן אדם שמדבר איתך ואומר לך תראה יש את המעלה יש את החיסרון יש זה אתה יודע הבן אדם הזה יכול להיות שאני יכול לשמוע ממנו יכול להיות שיש

עכשיו עוד יותר מזה

לפעמים אתה אתה נתקל בבנאדם וזה הכי משמעות את הבנות זה משכן הכי הרבה ות אני נתקל בבן אדם שהוא

רואה

אותך

אתה

מחוק בעיניו אתה ממש בן אדם רע בעיניו לחלוטין

אתה קודם כל למה תסתכל עליי ככה לא אני אסביר לו אני אשכנע אותה

זה לא נכון

רק צועקים וזה

לא יכול ולא יכול לא יכול עם בן אדם רואה כל צעד שלך כשלילי זה פשוט אל תנסה בכלל פשוט קח את הרגליים שלך ותלך מבחינה נשמתית

זה לא הבן אדם שתוכל לעשות איתו משהו גם ההסברים שלך לא יובנו בצורה הנכונה זה לא נשמה ששייכת אליך לגלגול הזה

אבל יש גם משהו

הפוך יכול להיות לא על הצד השני הצד השני שבן

אדם מחמיא לך ומחמיא לך ומחמיא לך ומתייחס אליך מאוד מאוד יפה והוא רואה אותך כמושלם

איזה מחמאה זאת לבנאדם שנותנים לו הרגשה שהוא משהו הכי טוב שיש בעולם

ברגע שהבן אדם קולט שהשני

רואה בו באמת רק מעלות אני מציע לו שיקח את הרגליים

נאברח

ברגע שאתה רואה שהבן אדם

שרוף

אתה

יכול לדעת שהוא שרוט שרו לא יודע מאיזה סיבה אולי כדאיות אולי משהו אחר

אבל זה לא זה לא זה

עכשיו עכשיו הכי הכי מעצבן יש לך בנאדם שיש לו קשר איתך אבל הוא מאוסלא הוא מאוסה הוא חושב הוא שוקל ואז אתה נפגע

מה זה נפגע מה אני לא מספיק טוב הוא עוד חושב הוא עוד שוקל יש לנו פה טעות איומה

אם הבן אדם שוקל

סימן שאנחנו באמת חשובים לו

אנחנו באמת שייכים לו באיזה שהיא צורה אם אין לו שיקול אין לו היסוסים מאחד שאין לו שיקול ואין לו היסוסים אני הייתי מאוד מפחד אבל אדם שיש לו שיקול ויש לו איזים

בואו נסתכל על ההיסוסים האלה בצורה נכונה הוא רואה שיש משהו אמיתי הוא קולט את המעלות הוא קולט גם את החסרונות וזה מאוד חשוב

הוא מנסה לבדוק האם הוא יוכל להתאים עם המעלות האלה ועם החסרונות

האלה זה דבר הכי לגיטימי זה דבר הכי יפה

זה רק מוכיח שהוא באמת= אותנו ושאנחנו שומעים אותו זה הידידות שהיינו רוצים באמת להיכנס אליה אבל כאן אנחנו נעצרים עם האגו

אם היה רוצה אותי באמת הוא לא היה שואל עוד דבר הוא לא היה מברר עוד הפעם הוא לא היה שואל את השאלה הזאת הוא לא היה אומר את האמירה הזאת

זה לא תמיד נכון אם הוא מברר והוא בצורה רצינית ושוקל בצורה רצינית יש מקום לחשוב שהדבר הזה הוא דבר כל דבר אמיתי אומר אומרת האמרה עובר בתהליך אז התהליך אז התהליך הזה שעל העסיסנות הוא הרבה יותר עמוק הוא הרבה יותר

פנימי הרבה יותר רציני הוא מוכיח שכל העניין הוא רציני הבנאדם יודע על מה הוא מדבר לכן הוא מאסף

אבל בן אדם שלא יודע על מה הוא מדבר אין לו בעיה איך אומרים הוא יכול הוא יכול הוא הרי הוא הרי לא אמור לשלם על זה אז אדם שלא אמור לשלם יכול לכתוב לך צק על כמה שאתה רוצה

יום אחד פגשתי פגשתי איזה אדם

וסיפרתי שאני הולך להוציא איזשהו ספר הוא מגיע אליי בסוף השיעור

אומר כמה יעלה לך ההוצאה של הסכם אני חושב שאמרתי לו 5 1000 ש"ח אני כבר לא זוכר מוציא לי צק כותב על המקום יותר מה אתם חושבים

שמתי את הזה את הצק בבנק חזק

מה זאת אומרת זאת אומרת

שזה בא בצורה כזאתי כמו שאומרים על כלום אין פה הבנה אין פה רזה

אז היא ככה עובר זה כמו שזה בא כאן ככה זה כמו הקיכיון כמו שהוא עלה ככה הוא ירד

הנקודה הפנימית של הבנאדם זה כאשר אתה רואה שהדבר הוא רציני פנימי הקדוש ברוך הוא

ברא את הבני אדם עם פחד הזכרתי קודם של הפחד יש מעלה גם כן הקדוש ברוך הוא ברא את הבני אדם עם פחד והמטרה שלו בפחד הייתה שיהיו בני אדם מסוימים שאתה

כל כך תפחיד אותם שהם יתרחקו ממך הם לא רוצים

להתחיל איתך בכלל

ויהיו בני אדם שלא

הפחד יש לו גם מעלה אתה יכול

לזהות מהפחד מה שייך ומה לא שייך אני

נזכרת תוך כדי דיבור הייתה

ממשלת ניו יורק

היא רצתה לפנות את הזבל שלה לפני 25 שנה רצתה לפנות את הזבל שלה היה לה דוגס ספינה איזה אוניה גדולה של 31000 טון זבל והספינה הזאת הייתה צריכה להגיע לאן שהוא ושמה למחזר את הזבל או לקבור אותו

אני לא יודע מה הם

התחילו להוציא רכילויות כזה כמות של זבל+ זבל של ניו יורק וזה

ואנחנו צריכים את כל זה לאכול אתה יודע מה הם החביאו שמה האוניה הזאת הסתובבה חודשים ארוכים באוקיאנוס

ולא נתנו לה להיכנס בשום

חוק היא סחבה אחרי הצחנה

בהרי זבובים ומחלות ומה שאתם רוצים אף אחד לא רוצה ואז התחיל בכל העולם סיפורים מה הם הטמינו שם את השאריות של אני לא יודע מה באיזה שעה במים שנתנו מהעולם העליון ואיזה מחלות שיש להם הם מעבירים לנו מארץ לארץ

ומה הסוד שא שעומד מאחורי הספינה

הכל טוב יפה בסופו של דבר הצנע חברי חזרה וצריכים יותר נקודת מוצא מותר לנו למצוא מקום ולקבור את זה אצלהם ולשדר את זה

מה רצה הקדוש ברוך הוא רצה את זה מלכתחילה ככה

מה הוא השתמש הוא השתמש בפחד של הבני אדם לא

רוצים לא רוצים לא רוצים לא רוצים אין לי ברירה

בחזרה לכאן ובראז פתחו וזה לעיני כל העולם הם

אמרו שאין פה שום

דבר

הנקודה הנקודה היא מאוד מאוד יסודית

וחשובה אנחנו

מה שייך לנו וזה ששלמה אומר

תוכל

ותשתה אותם דברים

שמתבררים אצלך

לימינה ושמאלה כמו האוכל בתוך המעיים כל דבר שמתברר אצלך לימינה ושמאלה אתה יכול לאכול ולשתות ולשמוח ולדעת שזה

שלך מה שלא

מתברר אצלך בימינה ושמאלה זה פשוט לא שלך עכשיו לא נותן לנו כזה קלף טוב כזה קלף חשוב לחיים שאם אנחנו צועדים איתו אנחנו פותרים לא יודע 50 60% מהבעיות שלנו מה שמתעכל אצלך זה שלך

מה שלא מתעקל אצלך

טוב זה חמוד

זה יקר זה נהדר אבל לא שלי אז ברגע שזה לא שלי אני לא מתעסק בזה הוא לא מוציא בזה אנרגיה

פשוט להבל ולריק זה לא התפקיד שלי מה אתה יודע אני שייך לך מה אתה יודע שלא שייך לך

מי שקלט אותך אמא עם מעלות וחסרונות מי שאתה קלטת עם מעלות וחסרונות מסחר מסוים שקלטת אותו במעלות והחסרונות שלו יש סיכוי שהוא שלך דבר שקלט רק את המעלות שלו

מציעים

איזשהי איזשהי השקעה אתה רואה בעיניים שלך רק מעלות

זה לא שלך תלך משם

תלך איפה שאתה רואה גם את החסרונות ואתה יודע להכיל אותם אתה רואה שאתה מסוגל להכיל את את הבעיות הללו

אם אתה לא מסוגל לראות חסרונות

אתה לא יודע מה מחכה לך מאחורי הקיר מישהו אחר

שכן יראה את החסרונות

אולי זה שיש לו

אולי הוא יעמוד

בזה אבל אתה לא

וככה אתה יכול

לעזור לעצמך בתפיסה מאוד מאוד חשובה תאכל טוב

תשתה טוב מה שהולך אצלך בגוף ומתפרק כמו שצריך זה שלך מה שהולך ולא מתפרק זה יפה זה נוצץ זה חמוד

זה מה שאתה רוצה לא שלי אבל אני יכול לעשות

כלל פשוט ששלמה המלך אומר לפי העוללות אפריים זה פירוש מדהים יש דבר שאתה קולט אותו ואתה לא

זה לא זה זה זה זה

כלל חשוב ואיך אומרים יותר ממה שאני מפחד מהדברים שאנחנו לא קולטים או מהדברים שאנחנו לא אלה שאנחנו לא מסומפטים על אדם

אני מפחד יותר מאלה שאנחנו כן מסומפטים על ידם אדם שלא יודע לקלוט את הרע הוא בן אדם שהוא לא מחוסן ביחס לכלום

זה בעייתי הוא חייב לקנות את הרעה

הוא לא חייב לשנוא אותו אבל הוא צריך לקלוט אותו הוא צריך להכיר אותו הוא צריך לדעת את שמו הלאה אומר שלמה המלך

בהמשך של הפסוק

לאכול ולשתות ולראות טובה בכל המלון לאכול הבנתי לשתות הבנתי מה זה ולראות טובה בכל עמלות זה כאילו ששלמה ממשיך את הרצף בעקבות מה שאמרנו האכילה זה לקלוט את הטוב ואת הרע לברור את הטוב מהרע שתייה אותו דבר כליות גם כן בוררות מהטוב והרע ולראות טוב בכל עמלות

ולראות טוב קודם כל זה לא דבר שבא מאליו וממילא

אדם כמו שהקדוש ברוך הוא ברא אותו מטבעו הוא ברא אותו מטבעו איך אומר הפסוק העיר פרא האדם יוולד הייר פרא

זה באמה בהמה כתוב בקבלה מה השורש של הרוחני עולם תוהו הוא עולם תיקון עולם של תוהו

אם התוהו זה טוב או רע

הרבא מאתורו או הטוב בה מהתור הרב מבחינת הרבה מהתור

אז אם התוהו עם האדם בן שהוא נוצר הוא נוצר עיר פרא והאיר פאר הוא מבחינתו והתוהו הוא השורש של הרע אז מה התוצר שתמיד המכה הראשונה של הבן אדם לפני שתיקם את

עצמו זה יהיה משהו שלילי האדם יראה את השלילי בדבר המחשבה הראשונה תהיה מחשבה שלילית

המחשבה השנייה זה מחשבת התבוננות והיא נקראת העולם התיקון שנוצר אחרי עולמתו העולם נברא קודם טוב ואחר כך תיקון גם האדם נברא בצורה כזאתי שקודם יש בתוכו תור ואחר כך יש בו תיקון

המכה הראשונה של המחשבה הראשונה זה מחשבה

רעה

מחשבה לא מתוקנת המחשבה השנייה היא מחשבה מתוקנת

יותר היא מחשבה שהיא יותר בונה כי קודם הוא היה איר אחר

כך הוא חינך את עצמו אז אתה טבע של האדם זה שאתה

חוזר במכה הראשונה עד שהוא נעשה צדיק או בינוני של טניה המכה הראשונה שלו תמיד זה המחשבה הלא טובה אבל כשאנחנו נפגשים עם בן אדם ואנחנו רואים מחשבה ראשונה רעה

אנחנו לא חייבים לשפוט

על פי המחשבה הראשונה משום שהטבע הרבה פעמים של האדם זה לשפוט בהתחלה

הרבה

פעמים זה ככה אז זה זה שהיא משמעותית להתקדמות הפנימית של האדם האדם חייב להבין

שהוא הוא צריך עמל כדי לראות את הטוב זה לא יקרה

מיידית צריך איזה שהוא השתדלות זה לא

יקרה ניתן לכם המחשה

אצלנו בבית הכנסת

לא בית כנסת בית כנסת בית כנסת שהוא לא חבד נכנס לאיזה בן אדם עם כיפה כזאת

שנראה שהוא שם אותה ככה לכבוד בית הכנסת שבת היה

שבת ומהכיס שלו

רואים ככה קופסת סיגרים או

ככה

הוא

נכנס לבית הכנסת והיה היה עליה לתורה ועושים בהרבה כסף מכירות

משתתף במכירות לא- ולא יותר הוא רוצה לקנות מפתיע

איך אומרים הוא העלה את המחיר ורע הוא רוצה מפתיע היה מישהו שזה עיצבן אותו מישהו כמו שאומרים שהיה קודם בעולם של בעולם של התוהו

אז עיצבן אותו מה זה בנאדם מחלל שבת מילא בא לבית כנסת בסדר מה אני אגיד לו אבל עם הסיגריות בכיס והוא לא מתבייש לעשות לי מקניה של

מפתיע הוא עוד חושב שהוא

יקרא לנו את ההפטרה פה ואנחנו נצא ידי חובה היו עם הסיגריות בכיס

הולך לרב בית הכנסת אותו בנאדם שראה את אומר אני לא מוכן לסדר הזה לא מוכן

לקבל את זה

אני לא שומע הפטרה מבן אדם שמעשן בשבת לא מקובל עליי

אז הרב אומר לו תשתוק אני פה הבעל הבית

אז הוא אומר אה ככה אני הולך בסוף הבן אדם הזה קנה וקרא את ההסתרה בובה של קריאה אתה רואה בן אדם יודע מה שהוא עושה

שואל אותו שואל אותו הרב אחרי הקריאה

תגיד לי מה אתה חדש פה וזה אומר תשמע אישתי נפטרה לפני חודש אני אני רוצה אומרים בילוי נשמתה לעשות קריאה וזה

וזה אומר לו אני ואז הרב מסתכל הוא רואה שיש לו

ציצית

אני רואה שלבשת לכבוד בית הכנסת ציצית הוא נורא פתאום לכבוד בית הכנסת אני לובש ציצית כל הזמן

אז הרב כבר לא יכל להתאפק אמר לו ומה עם הסיגריות

הוא מכניס את היד מוסיא תהילים

לשון הרע מחשבות רעות

הכל מה שאתם

רוצים לצאת מבית הכנסת לריב

עם הרב

מה שאתם רוצים מה בסוף סתם יהודי תמים שבא

לבית הכנסת ללמוד

הוא ביקש סליחה כאילו זה המכנסיים של יום חול ביום חול אני תמיד עם תהילים בכיס וזה לא היה לי מכנסיים לא היה מכובס זה אשתו נפטרה

הוא לא באה זה אז הוא אז הוא אז הוא לבש את המנתיים של יום חול וזה ככה היה נראה

אתם יודעים כמה דברים כאלה עוברים עלינו במשך היום בהמשך השבוע במשך השנה

פה זה סיפור ממש

ככה עסיסי סיגריות תהילים אבל הרבה פעמים שאנחנו מסתכלים מסביב המבט הראשוני שלנו יהיה מושחת אתה צריך לעורר ולתקן את המבט שלך את המבט השיעי אתה צריך לעשות זה עבודה

האמת היא שגם אם היו לו סיגריות בכיס

היינו צריכים להתייחס אליו יפה וזה באמת וזה באמת כנראה השיקול של הרב היה למה הרב לא התרשם מזה

נתנו אבל אני מדבר על הבנאדם ההוא שהתעצבן ועזב את בית הכנסת בעצבים אני רוצה להגיד שזה לא חוכמה בסיגריות בשבת לראות את זה זה גם במצבים הקשים של החיים

החוכמה שמה לראות את זה המצב הקשה של החיים הרבה פעמים אדם עובד א

מקום מסודר מסודר מסודר יום אחד טרח מפטרים אותו או שזה לא מסתדר העסק לא הולך צריך לגמור האדם מרגיש שהחיים שלו נגמרו האדם פתאום מגיע למצב כזה

שהוא עומד למבחן של כל הדת שלו של כל האמונה שלו של כל ההתייחסות שלו הפנימית למה שקורה

סביב

תראו שימו לב

הכלל ששמה המלך אומר שכל דבר ששייך למהות הפנימית שלנו כל דבר שקרוב אלינו זה התיקון שלנו ואנחנו צריכים לחפש לראות בו טוב

היה אדם שעבד במשך שנים במקום מסוים השקיע 27 שנים מהחיים שלו במקום מסוים אחר כך חברו עליו פה ושם זרקו אותו והיה ממש מתוסכל טוסקל מתוסכל היה מתוסכל מעצמו

פתאום הוא חשב שהוא גיבור פתאום הוא מרגיש שהוא

מקלל אותם בלב שלו שונא

אותם למה הם עשו לי ככה איך הם הפכו לי את הפנים מה החוכמה

החוכמה אם זה סיפור שלך אם זה בירור שלך

בטוח שיש פה טוב

מה מגלה לנו

שלמה זה משהו מדהים ולראות טוב אומרים המפרשים אם אתה תמצא בכוח את הטוב הטוב הזה יתגלה אליך אם אתה לא תחפש בכוח את הטוב

לא בטוח שהוא יתקדם

אנחנו חיים לעשות את העבודה העצמית הזאתי שחייב להיות

שבמאורה שנראה לנו הכי הכי תסכול הכי הכי לא במאורע כיוון שהוא שייך אלינו זה זה חלקך איך אומר שלמה את הלשון שלו זה

החלק שנתן לך אלוקים כי הוא חלקו בחלק שלך בסיפור שלך בסיפור חיים שלך הקטע הכי הכי הכי שמבעיל אותך שמטריד אותך שגורם לך חוסר נוחות

דע לך שבתוך החלק הזה נמצא אלוקים אבל לא סתם אלוקים אלוקים טוב אלוקים אם תחפש אותו בכוח תמצא אותו תדלה אותו וזה גם יתגלה זה יתגלה יצוב עד מהשטח אם לא תחפש אותו אז אולי זכות תבוא אולי ברכת הצדיקים אולי משהו אחר אבל זה תלוי בך

זה יסוד מאוד מאוד חשוב שהם גם שלמה המלך מלמד אותנו כאן בפסקה הזו אני אומר אם יש מצב מסוים

שהמצב הזה לא מסתדר לך לגמרי אבל המצב הזה שייך אליך ואתה לא מחפש בתוך המצב את הטוב

שיש בו

לאו דווקא שהטוב הזה יתגלה

זה מה שאמרתי אתה צריך לעשות

ולראות טוב בעצם אני רוצה להגיד שתי מילים ולראות טוב זה מין פעולה ולראות טוב כמו שאוכלים וכמו ששותים ומעכלים ועמלים גם הראייה של הטוב זה איזה שהוא עמל כדי לגלות ולעלות ולהציף את הטוב על פני השטח

אתה צריך להשתדל

היא מאוד מאוד חשובה

יש לי חבר שהוא

הוא לא שומר תורה ומצוות במובן הרגיל של העניין אבל הוא באמת

אומרים יקר מאד מאד מאד מעשים שלו ממש זהב אחד הדברים המיוחדים שאני מאוד אוהב בו זה שהוא אדם מאוד אינטליגנטי ומאוד מאוד איך אומרים לא לא צמח

בתוך חברות רחוב ואף על פי כן הוא משקיע הרבה מהחיים שלו בלסייע לחבורות

ספר לי סיפור כזה הוא ניסה לקדם חברים חברות רחוב שייכנסו לצהל ושיהיה להם שאיפות בלימודים ובעבודה ובכל מיני תחומים באיזה

שהוא שלב

הם החליטו שהם יוצאים לטיול טיול סיור

נו באיזה שהוא בסיס של אני חושב שזה היה תל נוף והוא רוצה

להסביר להם ללמד אותם רצה לגרות אותם שיהיה להם איזה שהוא רצון בעתיד

וסיכמו שבשעה 11 בבוקר המינימוס יוצא מהרחבה של בית הספר

שניים לא הגיעו שניים לא הגיעו

הוא לא חיכה דקה אפילו

רק מי שבא בזמן משום שחלק מהעניין זה היה החינוך לשמירת זמנים למחויבות

הוא רצה לבנות להם את החיים

נוסעים לתל נוף נכנסים בפנים כבר מסתובבים פה שם שם פה היו לו היכרויות עם המנהלים

באיזה שהוא שלב הקצין ביטחון מתקשר ואומר לו שיהיו שניים שמחכים לך פה לאן לשלוח אותם כמו שאומרים איפה אתה נמצא איך בלי להניד עפעף מאוד אהבתי את זה

הרי

הם לא שייכים לקבוצה שלנו אל תשלח אותם לשום מקום ככה

בלי זה היה נשמע טבעי

הם לא באו בזמן הם לא שייכים לקבוצה שלנו

לא

עכשיו החברה האלה התייבשו שמה לא נכנסו ולא רק זה הוא

עמד על זה כמו שאומרים בצורה

צבאית אני

אין אתם כבר לא בקבוצה אמרנו

יש להם קבוצה מגובשת הם לא בקבוצה

ועכשיו התחילה ההדדיות שהוא מאוד רצה לפתח אצל החברים של הקבוצה התחילו לכתוב לו מכתבים לשלוח רופקסים ולהטריד את כל החברים שלו דברו איתו שיסכים להכניס את החברה עוד פעם וזה וזה אז

הוא אומר לי תפסתי שני ציפורים במכה אחת את אלה ללמד אותם שצריך לעמוד בזמנים כמו שצריך ואת אלה ללמד אותם שתוך כדי שהוא מספר לי את הסיפור אני חושב תארו לעצמכם אם אנחנו היינו כמו החברה האלה

הם באו מבתים הרוסים מסכנים

סך הכל אתה לא יכול לבוא

אליהם בשום טענה

אז הם יכרו

בדקה הפסידו את המיניבוס נעשו בטרמפים לא היה להם

שקל

נסעו לטרמפים בתל נוף

מחכים בחוץ רוצים להיכנס עם כולם לא נותנים להם הם מרגישים שאיך אומרים הרסת אותם לחלוטין הם מרגישים והוא דפוק והחיים דפוקים והכל הכל והכל אבל כאן כאן כן כן

כאן מתחיל הבניין שלהם האמיתי

הנפש האמיתי שאתה תלמד לאבא לעמוד בזמנים מילה זו מילה בהתחייבות זה התחייבות כאן זה התחיל וזה הסוד של כולנו באותה נקודת משבר הכי קשה שיש לנו

מה אנחנו שווים לשום דבר לא הולך לנו אף אחד לא מסתכל עלינו אנחנו דופקים לחלוטין הכל מה שנראה לך שם בנקודת המשבר הזו

שם נקודת הפתיח שלך דווקא איפה שאתה חושב

אם שזה הכי גרוע שיש בעולם הקדוש ברוך הוא הטמין ולראות טוב בחלקיך אם זה עבר על החלק שלך פה יש טוב רק מה בשלב הראשון אנחנו יכולים רק להאמין קשה מאוד להרגיש בשלב השני אם נאמין נזכה גם להרגיש ובשלב האחרון והכי חשוב נזכה גם לראות לראות בעיניים שלנו איך זה טוב

שהשם יעזור לנו שבאמת נעמוד בזה אני נמצאת

3 הנקודות שדיברנו ממש בקצרה

האדם שמנצל את ההווה בצורה אופטימלית מושלמת ומוחלטת תופר את העתיד המבמוסד והמבורר והטוב והחזק הנקודה

השנייה כל דבר שאתה מצליח לקלוט בו

גם את הצדדים החיוביים וגם את הצדדים השליליים על תברח ממנו

יש לך קשר

מסוים לדבר הזה לעבודה הזאת לסיפור הזה לאדם הזה וכן הלאה

קלטת את המהות הפנימית בתור ובראים

רק את זה או רק את זה

אתה נמצא במקום לא נכון שלישית באותם הדברים שאנחנו קולטים את הטובת הרע שבהם השלב הראשון שלנו תמיד יהיה הרע השלב השני יהיה הטוב

אנחנו חייבים להתאמץ לגלות ולראות את הטוב אם אנחנו נגלה אותו בתודעה קודם באמונה אחר כך בהרגשה נזכה להבין גם כן וגם כן לראות בעיניים

שהשם יעזור לכולנו שזה יהיה כמו שאומרים למטה מעשרה טפחים בכל אחד מה שהוא צריך

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא