תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
אל תבהל על פיך ולבך אל ימהר להוציא דבר לפני האלוקים כי האלוקים בשמים ואתה על הארץ על כן יהיו דבריך מעטים
אז אנחנו נתחיל עם הפסקה הראשונה אל תבהל על פיך הפירוש שרשי נותן לפסוק הזה אל תבהל על פיך לדבר קשה כלפי מעלה מעלה זה כלפי האלוקים אל תדבר דברים אל תמהר לדבר דברים קשים נגד האלוקים
למה מסביר רשי מפני שהאלוקים בשמיים ואתה נמצא על הארץ אפילו חלש מלמעלה וגיבור מלמטה אימת חלש על הגיבור כל שכן גיבור למעלה וחלש למטה בקיצור רשי אומר תשמע מה אתה מתחיל לדבר על אלוקים אתה לא מבין אלוקים יכול להיכנס בך תיזהר הוא נמצא למעלה והוא חזק אז איך אומרים תתפוס תתפוס את הפחד שלך תיזהר מלעשות לפתוח את הפה במקום הלא נכון והפירוש הפשוט פרש היא פשטן זה הפירוש הפשוט של הפסוק
יש לנו צורך להבין כשבאים ורוצים לומר לנו אל תבהל אל תמהר לדבר על אלוקים רגע ולאט מותר לדבר על אלוקים לא מהר לאט זה בסדר אל תמהר אבל לאט אני יכול ככה פסוק אומר אחר כך המשך של הפסוק אתה יודע למה לא תדבר על אלוקים הוא יכול להוריד לך כאפה הוא נמצא למעלה הוא גדול תיזהר זה מסוכן אל צוחק באש זה הסיבה שלא מדברים על אלוקים זה נשמע קצת רדוד ככה זה נשמע
המפרשים לא מדובר כאן כלל על כל אדם שמדבר על האלוקים אלא האדם שמדבר אל האלוקים קודם כל הוא מאמין שיש אלוקים אם הוא לא מאמין שיש אלוקים אז על מי הוא כועס איך סיפרת לכם פעם פגשתי יהודי ניצול שואה ניסיתי
למכור לו אות בספר תורה אז אומר לי לא שאלתי אותו למה אז הוא אומר לי איפה היה האלוקים ואושוויץ אז אמרתי לו אבל אתה יודע שבשואה היה שיר לא מחזיר היברבטן בוא אבא ונתפייס היה אבל היום ברוך השם זאת אומרת
אז אומר לי זר אלוקים עשה זה החלוצים עשו אז אמרתי לו השואה זה אלוקים עשה זה היטלר עשה אז הוא שתק
אבל הוא סיים בסוף אבל איני כועס עליו לא אני לא בא בטענות על אדם שסבל אני לא יכול אין לי זכות אני יכול רק לומר שהוא לא אמר אין אלוקים הוא אמר אני כועס עליו וזה מה שמדבר שלמה אל תבהל על פיך אל תמהר לא לדבר אם יש אלוקים או אין אלוקים אלוקים יש אבל משהו בהנהגה שלו לא מסתדר לך אל תמהר לבוא בטענות על ההנהגה של אלוקים זו טעות למה זה טעות
מפני שאתה בארץ והוא בשמיים אתה בעצם נמצא באיזה שהוא מקום מוגבל אתה בעצם נמצא בראייה עם פרספקטיבה מאוד צרה ביחס למרחב האינסופי שיש לאלוקים כיוון שכך זה כמו שופט ששופט ללא כל הנתונים אין לך את כל הנתונים מדוע דבר כזה נעשה מדוע עוול שנראה לעיניך עוול נעשה אז בבקשה אל תדון את האלוקים אל תפתח את הפה לדבר כי אין לך את הפרספקטיבה המלאה לדבר כנגדו מצד שני אומרים חזל אין אדם נתפס על צערו אדם שמדבר בשעה שהוא כאוב בשעה שיש לו צער בשעה שיש לו סבל הקדוש ברוך הוא מוחל אז לכן אתה לא צריך למהר לדבר אבל גם אם
איך אתה אומר את המילה שם אמרת מילה הקדוש ברוך הוא סולח אבל ברמה העקרונית האדם צריך מזה להיזהר כדי להעמיק את הנושא אני רוצה להרחיב את המשפט שמאוד מאוד משתמשים בו העם משפט העממי אל תפתח פה לשטן אנשים ממשיכים שהוא לא רופא שיניים זה כבר בדיחה אבל העניין של אל תפתח פן לשטן זה דבר שהוא לגמרי נכון לגמרי
בלשונו של הרבי שזה עניין שקשור עם אל תפתח פה את המילה לשטן לא היה מזכיר כשאמרת משפט אל תפתח פה מה זה המושג הזה של אל תפתח פה לשטן אז אני רוצה לומר לקהל הנכבד
שכיוון שאלוקים ברא את השמיים ואת הארץ בדיבור בדבר השם שמיים נעשו ואותנו הוא ברא בצלם ובדמות שלו יש לנו עוצמות פנטסטיות בפה בדיבור יש לנו המון המון כוח בפה המון המון יכולת לפעול ולהפעיל ולא רק שאנחנו יכולים לפעול ולהפעיל אנשים באמצעות הפה אלא שהפה שלנו פועל דברים בדיבור שלו הוא פועל בריאה של עולמי רוחניים הוא פועל בריאה של מלאכים רוחניים או מלאכים טובים וחיוביים או מלאכי חבלה והמלאכים הללו בעצם מסייעים לאדם ולעולם ולבריאה כולה העולמות הרוחניים שנבראים כתוצאה מדיבורים טובים וחיוביים פועלים בפועל ממש בעולם כאן למטה זה כוח מיוחד שנתן הקדוש ברוך הוא לאדם אמר הקדוש ברוך הוא כיוון שהאני ברעתי את השמיים ואת הארץ באופן כזה שבדיבור ולי יש כוח אינסופי בדיבור מעין הכוח שלי אני נותן גם לך האדם יש כוח להפעיל עולמות ולשנות נתונים ולעשות המון המון עניינים באמצעות הדיבור הדיבור של האדם מורכב מדיבור וכל
של הדיבור יש מה שאני אומר ויש מה אני מתכוון בתוך המילים שאני אומר יש אדם שאומר אני אוהב אותך והוא מתכוון שונא אותך יש בן אדם שאומר אני שונא אותך והוא מתכוון אני אוהב אותך אבל כאן בדיבור ישנו דבר מעניין בדרך כלל אנחנו אומרים שהדבר הדבר הגשמי הוא הגוף והדבר הרוחני הוא הנשמה שמחיה את הגוף כשאנחנו מגיעים אל הדיבור זה שונה הדיבור שהוא הגשם דיבור
דיבור במעשה דיבור כמעט שפתיו אב במעשה דיבור זה נחשב משהו הדיבור יחשב כהדבר העוצמתי יותר והכוונה קצת- ממנו מכיוון שהדיבור קיבל עוצמות רוחניות מאת הקדוש ברוך הוא בצורה ישירה הכוונה לא קיבלה את אותם עוצמות כמו הדיבור עצמו אחרי שהבנו עד כה אנחנו יכולים להתעמק עכשיו במה שקורה בבריאה בבריאה יש כוחות חיוביים מה שנקרא יצר טוב ובבריאה יש כוחות שליליים מה שנקרא יצר רע כוחות כוחות של סיטרא אחרא הכוחות של הסיטרא אחרא יונקים את החיות שלהם מעולם הגבול מעולם הגבוליות הם מקבלים את החיות הרוחנית שלהם לא מהאינסוף אלא מהסוף
מהכוח המוגבל של הקדוש ברוך הוא לקדוש ברוך הוא יש כוח בלי גבול ולקדוש ברוך הוא יש כוח גבול את הקליפות ואת הסיטרה אחרא החיצוניים היצר הרע והשטן וכל אלה הוא נתן להם איזה כוח איזה חיות הוא נתן להם את הכוח והחיות של הגבול כיוון שכל הרבה הרבה פעמים בתוך עולם הגבול אנחנו רואים הצלחה לסיטרה אחרא בתוך עולם הגבול נראה בחלק השטחי החיצוני כאילו יש שמה איזה שהיא הצלחה לסדרה מכיוון שהיא יונקת מעולם הגבול טוב אז אם אנחנו מבינים את הנקודות הללו
אנחנו עכשיו יכולים לתפוס יש לנו כלל בקבלה וחסידות שכל אדם רוצה הפוך ממה שהוא אדם דברן פעלתן הכתיב מחפש אישה שהיא קצת שקטה אישה פעלתנית
שעושה שמזיזה מחפשת בעל שיעמוד בצל שלה וככה סדר העולם זה שהאדם רוצה הפוך ממנו אדם חם לו הוא רוצה לשתות כוס מים קרים אדם קר לו מצונן רוצה לשתות כוס מים חמים כוס תה זה טבע שהטביע הקדוש ברוך בבריאה ומכיוון שזה הטבע המוחלט בבריאה הקליפות מכיוון שהם ינקות מעולם הגבול הם שואפות שואפות מחפשות מתחננות לקבל כוח בלי גבול מה שיש להם יש להם כבר זה בכיס אני רוצה מה שאין לי יש להם גבול הם רוצים בלי גבול למה יהודים אוהבים הרבה כסף כי ליהודים יש כוח בלי גבול כסף זה גבול אז הם רוצים כסף כי זה אין להם
וככה סדר בבריאה מה שאין לך אתה רוצה להשיג אתה רוצה לקבל אם אנחנו מבינים את זה אנחנו יכולים לתפוס את המשפט אל תפתח פל השטן בעומק עמוק עמוק מי ישורנו הדיבורים שלנו ככה הטביע הקדוש ברוך הוא כל דיבור של אדם מהמין המדבר יש בו עוצמות אינסופיות בפרט אם הוא יהודי בפרט אם הוא אומר דברי תורה אם הוא אומר תפילה אם הוא אומר פסוק תהילים וכולו יש לו עוצמות אינסופיות הסידרה אחרא
מתה לקבל מהכוח האינסופי הזה שטמון בתוך הדיבור היא מאוד רוצה אותו היא מאוד חפצה בו אז איך היא עושה את זה כשאנחנו מדברים דיבור עם כוונה לנו דיבור עם כוונה אז הדיבור הוא כמו האיש הכוונה זה כמו האישה זה זוג נשוי
אז אי אפשר לסיטרה אחרה היצררה אין אפשרות לנסות להיכנס ביניהם הוא מנסה כמו שאומרים לקחת את הדיבור אליו אבל הוא לא יכול משום שזה סגור הם סגורים זוג נשוי לפחות לפעמים יוצא שאנחנו מדברים דיבורים שהשם שלהם ב בחסידות נקרא פליטת פה או פליטות פה מה פירוש אתה לא התכוונת במאה% להגיד את מה שאמרת לא התכוונת יצא לך מהפה
בחזל זה נקרא כשגגה היוצאת מלפני השליט יצא לך פליטת פה היצר הרע עומד על הפיות שלנו למה הוא עומד על הפיות למה הוא לא עומד במקומות אחרים למה הוא לא הולך לדיסקוט למה דווקא על הפה
יש הרבה דברים מעניינים בעולם למה פה דווקא הוא נמצא התשובה היא מכיוון שאת הדיסקוטק הוא מכיר כבר אולי הוא בנה אותו אפילו הוא מכיר אותו אין לו אין לו עם זה בעיה זה יש לו מה שאין לו זה אין סוף האינסוף הכניס הקדוש ברוך הוא בפה של המין המדבר כוח המדבר של המין המדבר והיא האדם לנפש חיה אומר התרגום לרוח ממללה רוח חיה זה הרוח של האלוקים שנפח באפו של האדם הראשון זה אינסוף והיצר הרע מאוד רוצה להשיג דיבור כזה אין סופי אבל הוא לא יכול כמו ימח שבא מנאצים כשהם רצו לתפוס נשים הם יכלו רק לתפוס נשים שאין להם בעל אישה שרשומה כנשואה הם לא יכלו לא יכלו לגעת בה זה היה החוק מכיוון שכך היו עושים שמה במחנות שאיש אחד נושא כמה נשים
אם כל אחת הייתה נשארת בבית שלה אבל רק רשמית שיהיה כתוב ברישומים אז לא היה מחשב שיכלו לזהות על מכה אחת שזה אותו איש אותו מספר זהות אותו זה אז היה להם על דפים העיקר שהיא המחשימה מאלה לא לא לא יעשו מעשים אלוזים הסדרה אחרא מחפשת כל פעם להתלבש איפה שיש משהו לא סגור שהיא יכולה כמו שאומרים שמה להתגנב כשאנחנו מדברים דיבור והדיבור שלנו עם כוונה עם כוונה מלאה אז הוא לא יכול להיכנס שמה אי אפשר להיכנס במקום החיבור במקום דבק אי אפשר להיכנס הוא מסוגל להיכנס רק במקום הפירווד
אז כשהיא יוצא איזה שהוא מצב שמישהו אמר מילים ללא כוונה ללא כוונה מלאה אז מה עושים היצר התופס את המילים האלה ולכן מכאן בא הביטוי אל תפתח פה לשטן משום שזה אילו הם המילים שיש בהם מצד אחד כוח אינסופי ומצד שני אין להם שום הגנה אין להם שום מגננה אתה שולח אותם כמו שאומרים לחלל ואין שום דבר אותם אין שום דבר שמשוחח עליהם אין שום דבר ששומר עליהם ואז היצר הרע לוקח את המילים הללו נותן להם כמו שאומרים נשמה רחמנא ליצלן משלו
ואז הוא בכוח הנשמה שהוא נותן להם הוא טס עם מטוס אינסופי של הדיבורים הללו יש ביטויים שיוצאים לך מהפכה את הברית אתה התכוונת אני לא מדבר על אדם שמדבר מתוך השינה אני מדבר על אדם שכן אמר משהו אבל לא זה בדיוק איך אומרים המילים ומשהו התכוון להגיד הם לא הם לא הם לא שידוך טוב אין אין אין קשר בין הדברים והוא אמר משפט קשה אז לוקח לוקח הסטה את זה ועושה מזה עושה מזה צים אומרים סלט גזר הוא לא כל כך מתוק זו היסוד זה הפליטת פה ולכן בעצם על היסוד הזה מורכב הקטע הראשון של הפסוק כיוון שאת הדיבור נתן הקדוש ברוך הוא כוח המדבר כוונה יש גם לבעלי חיים יש כוונות אבל דיבור נתן לאדם יש עוצמה מסוימת אינסופית בדיבור היצר הרע יש לו מלא כוונות מלא עיניים אבל הוא צריך הוא צריך הוא צריך חללית להתלבש בה הוא צריך איזה מטוס כדי להיות כדי לטוס עם הכוונות שלו
יש לו כוונות רעות אבל הוא צריך כלי בלי הכלי הוא לא יכול לעבוד מה הוא הכלי שהוא יכול לקחת דיבור רק הדיבור הוא כלי אז הוא הולך מחפש יושב על הפיות של האנשים ומחפש כל מיני פליטות פה כדי לבצע להפיק את זממו ושוב היסוד ומכיוון שהוא רוצה להגיע לכוח אינסופי אין לו את זה אז הוא יושב הזה חזק עכשיו אחרי שהבנו את הנקודה הזאתי אנחנו יכולים להבין למה שלמה כל כך מזהיר אותנו חברה תשמרו על הפה אל תיבהל על פיך ולבך עליה מהר להוציא דבר לפני האלוקים תיזהר הפה שלך יכול לשחק לרעתך בלי שתשים לב וזה חבל
עכשיו שטיפ טיפה יותר עמוקה הפרשנות של הגמרא על הפסוק הזה הגמרא טוענת מה מסכת ברכות שכיוון ששלמה מסיים את הפסוק על כן יהיו דבריך מעטים הוא לא מתכוון שאתה יכול לדבר דיבורים עם כוונות זה לא המילה האחרונה מה שאני הולך להגיד עכשיו עוד אנחנו נמשיך את השיעור אבל שלמה המלך לא מתכוון שאתה יכול לדבר דיבורים עם כוונות והכל יהיה בסדר גם כשאתה מדבר דיבורים מכוונים
בבקשה ממך תמעט כמה שאתה יכול אני אומר זה עדיין אני הולך להעביר איזה שהוא מסר זה לא המילה האחרונה אבל אני רוצה שתבינו את המסר עד עכשיו דיברתי על דיבורים ללא כוונה זה אל תפתח פה לשטן זה דברים שאתה מתלבש עליהם עכשיו אני הולך לדבר על מצב שאתה כן מתכוון והמילים שלך הן כן מילים עם עם עם מה שנקרא מילים משודחות עם כוונה והיצר הרע לכאורה לא יכול להיכנס כאן אבל הוא כן יכול להיכנס איך אומרת הגמרא בפרשנות הפסוק שכאשר האדם
אומר מילים ואומר ואומר ואומר וחוזר על עצמו וחוזר על עצמו והרעיון כבר מובא ומובן והוא חוזר וחוזר ואני לא מדבר על דברי תורה אלא אני מדבר על דברים בטלים מצייץ מצייץ מצייץ מצייץ+ פעם+ פעם+ פעם+ פעם כל מה שהוא אומר עם כוונה אבל הכוונה כבר ברורה באה הגמרא ואומרת לנו אפילו אם יש לך דיבורים עם כוונה אבל הם כבר דברים בטלים דברים שחוזרים על עצמם השידוך בין הכוונה לבין הדיבור הוא לא חזק הוא לא עוצמתי זה כבר ברור זה כבר היה ידוע כבר קלטתי אותך כבר הבנתי אותך או זה חוזר על עצמך זה כבר מיותר ואז בא היצר הרע בעמידת הדין ואומרת ריבונו של עולם יש פה מילים לבטלה
יש פה מילים שהם מיותרות תן לי את האופנוע הזה ותראה מה אני אעשה איתו אני אכניס בו יותר תוכן ממה שיש בו עכשיו ואז מידת הדין יכולה לפעמים לקחת ולפרק
סוג של מחשבה כוונה מי דיבור לפרק אותה לזרוק את הכוונה מכיוון שהיא חלשה היא לא היא לא עוצמתית ולקחת את הדיבור ולכן אומר שלמה בסוף הפסוק תיזהר לדבר מעט מה שבטוח בטוח לכן בא הרמבם ואומר שכשאתה מדבר תדבר הרבה תוכן בקצת מילים אלה שלומדים ספרות לומדים כתיבה יודעים על
אל תכתוב תדקדק לכתוב את המילים בצורה כזאתי שאין אף מילה מיותרת הכל מתאים בשביל מה מבחינה רוחנית עושים את זה כדי שהיצר הרע לא יוכל לנסות לכבוש גם דיבורים שיש להם כוונות שזה דבר שהוא הרבה יותר מסוכן והוא הרבה יותר כי אנחנו כולנו מדברים מה שנקרא דברים בטלים דיבורים אפילו עם כוונות אבל דיבורים דיבורים כזה חוזר על עצמו וחוזר על עצמו אנחנו כולנו נמצאים בעניין עכשיו איך פותרים את הבעיה הזו וזה הכי חשוב
במילה אחת פיו וליבו שווים כשהיצר הרע אני מגלה לכם סודות מהחדר כשהיצר הרע בא לפני הקדוש ברוך הוא ואומר ריבונו של עולם תן לי בבקשה את המשפט אם הכוונה זה אני רוצה לפרק אותו עכשיו מהכוונה אומר לו הקדוש ברוך הוא למה אז הוא אומר אני יותר מוצלח אני אומר לו הקדוש ברוך הוא תשמע אני צריך קודם כל לבדוק האם
האדם הזה שאתה אומר שהוא סתם אמר פה מילים וזה לא עם תוכן וזה לא הכוונה כבר הושגה קודם זה מיותר אני רוצה לבדוק האם אדם הזה בתמיד הפה שלו הפה שלו והכוונה שלו פיו וליבו שווים אם תמיד הפה שלו והכוונה שלו שווים אני לא נותן לך זכות לפרק דיבורים שהוא אמר דיבורים שהוא אמר הם דיבורים עוצמתיים זה דיבורים של אותו דבר שבפה אותו דבר שבלב יש בזה כוח יש בזה יש בזה אמת לא מפרקים אמת זה עצמו זה עצמו מעלה ברגע
שהאדם תשימו לב טוב דיבר דיבורים בטלים אפילו שחוזרים על עצמם וחוזרים על עצמם אבל היה בהם אמת זה הוא התכוון בלב בשביל בורא העולם זה גם טוב זה גם משהו מספרים על החפץ חיים שוב פעם החפץ חיים אהב לדבר אז הוא פעם לשוחח עם מישהו שיחה שעה ככה הדברים בטלים אותו בן אדם בא ואומר לו בזבזנו את הזמן אומר לו לא בזבזנו תשים לב כל השיחה לא דיברנו אף מילה לשון הרע אף מילה רכילות אף קללה אף הוצאת שמ רע על מישהו דיברנו רק דברים חיוביים טובים אדם חשב מה אתה צודק
אומר לו אתה יודע איזה אומנות לשוחח שיחה כזאת שעה רציתי ללמד אותך איך עושים את זה אז אני רוצה לומר על משקל מה שאמר החפץ חיים כשאתה מדבר דיבורים והם דיבורים של אחד פיו שווים נכון שזה דיבורים בלי תוכן כי אתה חוזר על עצמך חוזר וחוזר אבל באיזשהו מקום כיוון שזה אמת זה האהוב על אלוקים עוברת פה אמת יש פה אמת הוא אומר וניכרים דברי אמת ניכר שמה שהוא אומר זה אמת זה השמונים כשאתה רואה בן אדם שמדבר ומדבר מדבר אפילו חוזר על עצמו אבל הוא מתכוון באמת זה גם שווה משהו הוא גם מוריד לעולם משהו חיובי משהו בונה
אז הכלל הוא שאם זה פיו וליבו שווים אפילו בכוונה מואטת היצר הרע השטן לא יכול להפריד בין הכוונה לבין המילים אף על פי שהתוכן של התוכן שלהם היה שולי קטן אבל מה קורה כאשר האדם מדבר ומדבר ומדבר והוא גם קצת שקרן וגם קצת פיו וליבו אינם שווים או איך שאומרים אחד בפה ואחד בלב אז מה הייתרה לפני ריבונו של עולם ואומר תשמע הבן אדם הזה אמר דיבורים דיבורים דיבורים דיבורים והדיבורים חסרי תוכן אבל הם גם חסרי אמת אז בשביל מה שישארו ככה חבל על הזמן פרק אותה תן לי אותם תראה איזה טוסטוס אני עושה לך אז באה מידת הדין כן
וזה כמו שאומרים גם מה שנקרא מקל וגם גזר אנחנו יכולים ביושר המילולי שלנו ביושר האישי שלנו שאנחנו אחד פילנו וליבנו= אנחנו יכולים לשמור על דברינו שלא יזיקו שלא יצאו שוב אני אומר תזכרו יש כשיצאו מילים בלי כוונה זה לגמרי מסוכן יש כשיצאו מילים עם כוונה אבל בלי תוכן אין תוכן זה חוזר על עצמו את זה אפשר לפרק רק כאשר הם לא היו אמת אבל אם הם ביטאו אמת כאדם תמיד מדבר פיו וליבו שווים יש להם
אני רוצה לתת לזה המחשה בדוגמה של סיפור מספרים על יהודי שהרבה שנים לא היו לו ילדים והוא דחק ברבי שלו שיברך אותו שיהיו לו ילדים דחק ודחק ודחק ודחק ודחק אבל הרבי הזה ראה שאין לו אין לו לא לא קבעו לו בשמיים ילדים זה החסיד הזה פעם
ממש התעלל ברבי שלו התעלל ברבי שלו תן לי ברכה לילדים תן לי ברכה לילדים תן לרע אני לא אתן אני לא אז זה היה שגגה יוצאת מפי השליט אמר לו אני מבטיח לך שלא יהיו לך ילדים
החסיד הזה היה קומבינטור הוא לא ויתר זה סיפור אמת הוא הלך לצדיק אחר הוא לא אמר לו כלום
והוא התחיל לעזור לאותו צדיק היה לו בעיות של פרנסה התחיל לעזור לו לעזור לו במשך תקופה אחרי שהוא עזר לו במשהו מאוד חשוב אותו צדיק אומר לו מה אתה רוצה שאני אברך אותך אומר אני רוצה שתבטיח לי שיהיה לילדים הוא אומר לו אני מבטיח לך שיהיה לך ילדים צדיק גוזר והקדוש ברוך הוא מקיים באו שני ההבטחות לפני בית דין של למעלה
הבטחה אחת לא יהיו לילדים זה עוזר שלא יהיה לו הבטחה שנייה שיהיה לו ביתן של מעלה אמר להביא את התיקים של הצדיקים האלה האם קרה להם מאז גיל הבר מצווה פעם שמישהו דיבר משהו שהוא לא נקי במאה% אמת והפסק יהיה כמו אותו אחד שדיבר רק אמת אותו צדיק שבירך שיהיה ילדים נמצא יותר אמיתי ונולדו לו ילדים זה הסיפור הסיפור הזה הוא המחשה לכל מה שדיברנו
אני הסיפור ההמשך של הסיפור הרבה יותר טרגדי ממה שאנחנו יכולים לחשוב אנחנו יודעים מי היו הצדיקים ואנחנו יודעים מי היה אותו ילד שנולד מאותה ברכה אני רק יכול להגיד לכם הילד הזה שנולד התעלל בילדים של אותו צדיק שבירך שיהיו ילדים והכניס אותם לבית סוהר והם סבלו סבל מוות בגללו ואז זה הסבירו למה זה קרה לפעמים ההבטחות הם מסוכנות אבל הסיפור הוא סיפור קשה יכול להגיד לכם רק בגדול שמדובר על האחים מסלוית היש שסס שנקרא שס לביתא והם
צאצאים של צדיקים והם ישבו בכלא על ברכה שבירך אבא שלהם בהבטחה ההקשר שלנו הוא זה כדי להחליט אם מה שהוא יתקיים או לא יתקיים הולכים בודקים
אתה מדבר אמת פיך ולבך שווים אם כן הולכים שומעים לך לא לא במאה% לא שווים על דרך זה בנושא שלנו אדם דיבר דברים בטלים האם העץ רע יוכל לקחת ולהפיק מזה איזה שהוא כוח תלוי אם זה בן אדם שפבו שווים לא יכול לגעת בו משתדל על כל פנים להיות מקבל על עצמו להיות פי ולבו שווים לא יכול לשלוט בו לא אז הרסן פתוח זה בסכנה סכנה כאן בונים מה בונים המזבח ליצרע כאילו הוא לוקח את המילים האלה המילה הידוע שהאותיות נקראות אבנים ובונים איתם דברים
אבל זה סכנה עד כאן דיברתי על על הפסקה הראשונה בפסוק אל תזהל על פיך שמור על הפה יש כמה דרגות ושמירה על הפה אבל שלמה המלך ממשיך הלאה ולבך אל תמהר להוציא דבר לפני האלוקים מה זה ליבך ליבך
זה מחשבה ליבך זה לא דבר שקשור לפה בכלל ליבך זה המחשבה עכשיו מה אני מתכוון להגיד כל מה שדיברנו עד עכשיו הכל אם ניקח את זמן התפילה ואת זמן התורה שאנחנו לומדים או מתפללים אומר הזוהר הקדוש שט צלותא שת קרבא שת התפילה זה שעה של קרב למה זה שעה של קרב ביידיש אומרים עוד דרגור או דרג או הכי גבוה או הכי למטה
מה פירוש בשעה שאתה מתפלל הקדוש ברוך הוא פותח כמו שאומרים את הסקאלה כל מה שאתה חושב עובר אם ככה כל הזמן רק על הפה שלנו השטן יכול לשבת בשעת התפילה גם המחשבות
עכשיו אם בשעת התפילה אתה מכוון את התפילה עם כל הלב פיך וליבך שווים אין לכם מושג עד כמה התפילה עולה למעלה בטיסה ומגיע עד מגיעה עד מחוז חפצה ופועלת ישועות בקרב הארץ מספרים כל מיני תאמר פרק שירה 40 יום ותיבשה תעשה את זה ותיבשה אני רוצה לראות בנאדם התפולל 18 40 פעם בכוונה לא של מלאכי שרת הכוונת המילים בלי להכניס מחשבות על אינדונזיה ועל אוסטרליה ועל לא יודע ועל כל העולם כולו 18 נקי שיעבור לקדוש ברוך הוא כעולה וכקורבן 40 פעם בטוח לא לא איך אומרים הבקשה שלו תתמלא אין ספק
אז הנקודה הזו היא מאוד מאוד קריטית שבשעת התפילה אנחנו בקרב בקרב עם מי עם עצמנו עם עצמנו להתפלל כמו שצריך לכוון מילה מילה להיכנס כמו שאומרים בוא אל התיבה להיכנס לאותיות התורה והתפילה כמו שצריך אז הפעולה שלהם תהיה פעולה טובה וזה לא בא כאיום ההיפך זה בא כאיחול באכה כי העוצמה שאנחנו מקבלים בתפילה היא מאוד מאוד חזקה לא רק הדיבור עובד פה אלא גם הכוונה עובדת עם אותה עוצמה של דיבור זה משהו חזק ביותר זה משהו עוצמתי יותר לכן כל המחשבות הזרות באות בשעת התפילה אנחנו נזכרים בכל המטלות האפשריות שאנחנו צריכים לעשות בכל הטלפונים שאנחנו צריכים לבצע בהכל משעת התפילה
למה כי השטן עוד פעם מת לחטוף איזה שהיא כוונה לא טובה שהייתה בשעת התפילה אם זה אם זה נקרא אופנוע אז זה מעבור את חלל בשבילו עם הדיבור הוא בשבילו או טוסטוס אופנוע זה מעבור את חלל זה נוסע הרבה יותר מהר כי זה שעת התפילה זה נחשב כמו דיבור זה עוצמתי זה או אז לכן מצד שני המעבור את חלל הזאת יכול להיות מאוישת בכוונות טובות בכוונות מצליחות בכוונות מובילות
אתה צריך להיות חכם לבצע את זה כמו שצריך אז רק מילה אחת על תפילה אני יודע את ערכי ואני יודע איפה אני אוחז ואני יודע כמה אני מסוגל להתרכז בקוד 30 שניות אז בסדר יש לנו תפילה ארוכה אבל אני יכול ליישם את העצה שנתן הרבי פעם התפילה היא גדולה ואני לוקח כל פעם פסוק ואני מחוון בו עם עוצמה מחר אני לוקח קליפס מעביר לפסוק הבא מחר את הפסוק השני כל השאר חפלפ אבל אולי פעם בכמה זמן תהיה תפילה אחת מלאה עם כל הכוונות כמו שכותב רבי חיים ויטל והתפילה הזאת תכפר על התפילות של כל השנה זה זה עוצמה אנחנו לא באים כלומר אנחנו יודעים איפה אנחנו אוחזים אנחנו לא דורשים דרישות גדולות לפחות
לאט לאט בוא ננסה לעשות תפילה אחת בחצי שנה אבל ככה התפילה שמורכבת מפסוקים פסוקים עם כוונות אתה אומר אתה אומר אתה אומר 18 אחד אני אומר ברכה אחת יש לנו 19 בריכות ב-18 בוא ניקח כל 18 מי שמתפלל 3 פעמים ביום טוב מי שמתפלל פעם אחת טוב שיתפלל פעם בשבוע לא משנה כל פעם ברכה אחת שאנחנו מכוונים בה כל השאר אתה יודע והוא רחום יכפר אבות כל השאר אז זה זה איזה עוצמה זה יתנת איזה עוצמה פנימית
אחר כך אנחנו נראה שהבקשות מתמלאות לא נדע למה היום אנחנו רואים כל מיני דברים אבל שאתה רוצה שהבקשה תתמלא דבר ראשון זה התפילה אחד אחד כותב לרבי ראיתי את המכתב הזה כותב לרבי אני פונה אליך כי אין לי על מי לפנות אז הרבי עונה לו קרוב השם לכל קוראיו לכל אשר יקראו באמת
וכן אני עושה מה אתה אומר אין לך על מי לפנות תכניס פעם אחת את עצמך באמת לתפילה תראה איזה איש הוא תראה התפילה שתהיה אמיתית אתה לא יכול את כל התפילה אתה לא מלאך בסדר אבל חלק תראה נכונות תראה אכפתיות מה זה אומרים תהילים זה טוב אבל פסוק אחד נגיד עם כל הכוונה עם כל הלב פרק אחד עם כל הכוונה עם כל הלב איזה עוצמה זה נותן משהו שאנחנו לא יכולים לתאר לא יכולים לשער זה עבודה פנימית שכל אחד ראוי
כשאנחנו שומעים את הדברים האלה אנחנו לא יכולים שלא להיזכר בסיפור על רבי זושא מאניפולי פעם התלמידים שלו החסידים שלו פנו אליו הם רוצים הדרכה בעבודת השם אז הוא אומר להם טוב תיסעו לפונדק ההוא הם נוסעים לפונדק ההוא קבלת עול לא יודעים מה הם צריכים לעשות שם נכנסים לא יודעים עובר שעה שעתיים הבטן מקרקרת
פונדק יהודי מתחילים לברר אצל הפונדק תגיד זה בסדר היין בסדר חבדניקים שותים את הכשרות הזאתי זה בסדר מתחיל לשאול שאלות כל מיני שאלות שאלות שאלות יושב שם איזה קבצן עני ככה מלוכלך מטונף ליד התנור מתחמם זה היה חורף הוא צועק להם חסידים חסידים האם מה שאתם מוציאים מהפה אתם גם בוררים ככה כמו מה שאתם מכניסים אל הפה
הם שמעו את האימרה הזאת לא שמו לב המשיכו הלאה חוזרים חזרה לרבי זושא לא מוצאים מה הוא רוצה מהם שאומר להם מה לא לא שמעתם לא הבנתם מה לא לא שמענו לא ידענו כלום אז הוא אומר להם מה מה לא היה שם איזה אדם אחד ליד התנור שאמר לכם משהו אני זוכר מה הוא אמר שהוא צעד שם משהו אז הם מתחילים להזכיר אחד לשני זה מה שאומר לו בשביל זה שלחתי אותך שתשמעו את האימרה הזאת זה דרך בעבודת השם לא שאל כשרות לא צריכים להקפיץ צריכים להקפיד אבל פי שתיים צריכים להקפיד על מה שאתה מוציא מהפה למה כי מה שאתה מכניס לפה במקרה הכי גרוע מיין אז מזה אתה
זה מטמטם את המוח מטמטם את הלב אבל מי שיינז זה אתה אבל מה שאתה מוציא מהפה אתה יכול להזיק לאחרים וזה הרבה יותר מסוכן+ יותר אני אגלה עכשיו עוד סוד יש לנו כלל בהלכה שמי שיש לו מנה רוצה מתי אומרים אומרים אומרים שבעלי חיים טורפים לא מתנפלים על בן אדם אלא אם כן הם כבר פעם אכלו אז יש להם תאבון לעניין
היצר הרע אם הוא הצליח פעם לשלוף ממישהו להפריד לו את המילים מהכוונות להשתמש להשתמש בפא הרע שהוא במילים במילים שהוא דיבר פתח פלאשאן אז הוא מקבל תיאבון גדול יותר לנסות להשתלט גם על אחרים כשאנחנו מדברים דיבורים לא נכונים לא מתוקנים לא בסדר אנחנו מזיקים לא רק לעצמנו כי אנחנו יצרנו פה עכשיו חיי טרף שתשתולל יותר בניסיונות שהיא תנסה אחרים בהיצר הרע השתדל בכוחות חזקים יותר להוציא ולהשתמש במינימום ווי איזה עוצמה יש לזה הוא רואה איזה חללית הוא הצליח לקבל מזה אז הוא קיבל תיאבון וזה מסוכן זה מסוכן מסוכן מאוד ולכן
חסידים חסידים תיזהרו לא רק מה שאתם מחמים אל הפה אלא פי שניים מה שאתם רוצים להפה זה דבר שהוא מאוד מאוד חשוב בעבודה הפנימית שלנו מספרים על הבבא סאלי שכשהוא
היה צריך לקבל טיפול רפואי מאיזה רופא אז הוא היה קודם כל רוצה לדבר עם הרופא לבד ואחר כך הוא היה מרשה לו לטפל בו השאלה שהיה שואלת הרופא אתה מאמין בהשם אם הוא היה אומר שהוא מאמין בהשם הוא נותן לו לטפל בו אם הוא לא אומר שהוא מאמין בהשם לא נותן לו לטפל זה היה הכלל שלו עכשיו אני רוצה להסביר את ההנהגה הזאת על פי דברים
שכתב המגיד ממזריש בית ספר מגיד דבריו ליעקב זה מודפס המגיד ממזריטש אומר ש כל פעם שאנחנו מדברים דיבורים
אנחנו יוצרים עולמות יוצרים מלאכים טובים כמו שאמרתי בפתח הדברים ואנחנו פועלים באמצעות אותם מלאכים דברים טובים דברים במה דברים אמורים כאשר אנחנו מחוברים למעלה מה פורש מחוברים למעלה אנחנו מסתכלים על השמיים ועל הארץ אלוקים
אלוקים נמצא בשמיים ונמצא בארץ ונמצא בכל מקום אנחנו לא רואים הבדל שהוא נמצא רק למעלה ולא נמצא למטה אם בשבילנו הקדוש ברוך הוא נמצא בכל מקום אומר המגיד ממזריטש שאנחנו מקבלים כוח שהמילים שלנו יוכלו לעלות ולפעול וליצור מלאכים וליצור מצניות חיוביות ודברים כתובים אבל אם אין לנו את האמונה הזו אז הדיבורים שלנו לא רק שלא יוצרים מלאכים טובים יוצרים מלאכים רעים בואו נסתכל שניה על הפסוק
אל תיבהל על פיך וליבך אל ימהר להוציא דבר לפני האלוקים כי האלוקים בשמיים ואתה על הארץ אומר המגיד ממזריטש פירוש מחריד מי שמרגיש שהאלוקים בשמיים והוא בארץ אל תרבה לדבר הדיבורים שלך מסוכנים ביותר אבל מי שמרגיש שהאלוקים בשמיים הוא בארץ מאמין בהשם מאמין בהשגחה פרטית הוא כותב במפורש שהיא הרבה לדבר כי באמצעות הדיבור שלו הוא יוצא על כמובן לא מדבר קללות דברים שליליים שהיא הרבה לדבר דברים חיוביים הדברים החיוביים שלא עיבונים דברים טובים בעולם
עכשיו אני חוזר לבבא סאלי הבאבא סאלי ראה בכל דבר שהאדם עושה הוא רואה חיבור מה מה זה מחלה שיש ניתוק בין הנפש לבין הרוח אז הרופא הזה רוצה לחבר מותק אם אתה לא מאמין אתה חושב שאלוקים בשמיים ולא בארץ שניתוק אתה לא מאמין בהשגחה פרטית בצורה מלאה איזה חיבורים יצאו מהידיים שלך איזה תוצאות יהיו ממך אתה לא תוכל לבנות משהו אמיתי לא תוכל לרפא בן אדם בצורה מלאה לרפא מי זה זה מי יש לו זכות לדבר כמו שאומרים יש ביטוי ככה שישראלי אומרים אתה לא היית שם אל תפתח את הפה
אתה לא ראית אל תפתח את הפה אתה לא מאמין אל תפתח את הפה מה אל תפתח את הפה אל תדבר הרבה ימעט בדברים כאלה הדיבורים כאשר האדם הוא אדם מאמין אדם אם לא סתם ממונה יש אלוקים בשמיים אלא יש אלוקים בארץ זה אחד לעט עתר פנוי מינה הוא נמצא איתי הוא משגיח עליי אם אתה מאמין בזה באמת העוצמות שאתה מקבל הם עוצמות כאלה שאדרבה הדיבורים שלך הולכים ובונים
בשבת פרשת בעלותך תו ש נחפ וו הרבי התייחס לנקודה הזאת בהתוועדות אומר הרבי זה לא פשוט תסכימו איתי שאנחנו נמצאים במצבי רוח שונה פעם יש לנו שאלות על אלוקים פעם אנחנו מלאי אמונה פעם קמים במצב רוח על צד ימין פעם על צד שמאל לא כל הזמן זה רציף
לא כל הזמן זה אותו דבר אומר הרבי מי שאצלו זה עדיין מתנדנד האמונה שלו לא כמו תקועה עם מסמר חזקה אלא יש עליות ויש ירידות זה מסוכן שהוא ידבר אבל יש לו פתרון מה הוא הפתרון אומר הרבי החיבור למשה רבינו ולאהרן הכהן נותן לאדם את העוצמה שהדיבורים שלו אפילו שהוא עדיין לא לגמרי תקין אבל הדיבורים שלו יהיו על דעת הצדיק הדיבורים שלא יהיו על דעת מישהו מתוקן ועל ידי זה יהיה לו סיעתא דשמיא שהדיבור שלו לא ילך לבטלה ולא יפתח פה ולא אפילו שהוא לגמרי עדיין לא מושלם אפילו שהאמונה אצלו עדיין לא מושלמת אף לפני שאנחנו שואפים לזה שהאמונה תהיה יציבה כל הזמן עם כל העוצמה
כאן אני רוצה לספר סיפור לא כל כך מפורסם מה זה נקרא שאתה מצליח להוריד דברים עד הארץ כאשר אתה מחובר אל הצדיק יש רבוגר מבוגר מאוד אני חושב שהוא כבר קרוב לבן 90 בארצות הברית
והרב הזה היה הרב של איראן לשעבר הרב הראשי לאיראן הרב ידידיה אזרחיאן היהודי הזה נמלט על נפשו לארצות הברית כש
עלה לשלטון הוא מספר סיפור כזה בבית הכנסת הראשי אני יושב החיילים של חומייני איך אומרים
החסרי הרחמים ואיך אומרים הפורעים עמדו מחוץ לבית הכנסת ודפקו בכל עוז עד שפרצו את הדלת בשביל מה הם באו
הם באו למגר כל סממן של השער הפרסי של המלך הפרסי שהיה לפני בשוחומני הבריח אותו הבית כנסת הגדול היה מלא בספרים עתיקים כל ספר עתיק עם חותמת המלכותית של השע זה כבר הייתה עבירה שבמקומות אחרים הם היו רוצחים על המקום את הבנאדם שמצאו אצלו בבית ספר ואילו בספריית בית הכנסת היה מדובר במאות ספרים עתיקים עם החותמת המלכותית של השער
בנוסף לזה וזה אולי בית הכנסת היה תורם קבוע למדינת ישראל היו קבלות בבית הכנסת וזה היה
כמו שאומרים בד אדום לשור אם הם מוצאים את הקבלות האלה יש לכם עסק עם הציונים האלה אין אין לא יוצאים משם חיים והרב כולו רועד הוא מספר כזה דבר חצי שנה קודם הגיעו שני בחורים
מארצות הברית חב"דניקים נראה אחד שמו של ברכט השני אני לא זוכר זה הרב הרץ אילוליאן
פרסי והם הגיעו בהנחייתו של הרבי לנסות לעבוד עם הילדים האיראנים ולנסות לשכנע את ההורים להעלות אותם לארצות הברית חבד אז העלתה 3000 ילדים
שניים האלה 3000 ילדים העלו אותם ואז הם הסתכלו בקרון הייס זה היה תקופה מי שיודע בית כנסת הדר התורה עד היום יש מניין פרסי שהוא זכר לילדים הללו הרבי הלך אז באותה שנה שהעלו אותם לעשות לבקר אותם בליל הסדר שארגנו להם בפרסית לילדים האלה
זה היה חלק ממבצע חשאי שהיה בשיתוף פעולה עם ארצות הברית ואפילו עם ה איך אומרים ה אף בי איי וחבד קלטה אותם ואחר כך ההורים שלהם עלו והם חזרו להורים שלהם רצו להציל קודם כל את הילדים הסיבה הייתה מפני שאחת הגזירות ששלחו מני זה שכל הילדים צריכים ללמוד בבתי הספר כרגיל ולכתוב בשבת ומכניסים להם רק היה כפירה על דת ישראל אז קודם כל רצו את הילדים להבריאה המשפחות לאט לאט עזבו
אחר כך השני בחורים הללו קיבלו מהרבי שני ספרי טניה ספר טניה אחד הוא ביקש מהם לתת מתנה לרב הראשי הרב ידידיה הזרחיה וספר טניה שני הוא ביקש שלנסות לשכנע את הקהילה הפרסית שהם ידפיסו את הספר אז בימים ההם זה היה קשה לשלוח לוחות ולא היה מחשבים וכל אלה אז הנה לכם ספר הם יפרקו אותו והם ידפיסו ספר טניה מהספר הזה של הקהילה
הקהילה מאוד האריכה את מה שעשו הבחורים והם הסכימו להדפיס על חשבונם הספר טניה והם הדפיסו בעצמם הארגזים זה היה ספר טניה מהדורה 119 זה ספר טניה שהודפס אז נדמה לי זה היה שנת תאף ש מ 1000 הספר טניה זה שהודפס
עמד ראשון בספריה החבילה עמדה ראשונה בספריה וכשהחיילים של חומייני נכנסו פנימה עם עם כל הרעש הם התחילו לקחת איך הם היו עושים איך הם היו עושים את הבדיקה הם באים לכל הספריות זורקים את הכל על הרצפה ומתחילים לשבת לעשות בורר אז בעוד החיילים ניגשים לחדרים הסמוכים להתחיל לרוקן דברים על הרצפה המפקד שלהם ניגש לספר אחד תפס אותו זה היה ספר התניה הוא פותח את הספר ואומר לרב הזרחיאן פותח כמו שאנחנו פותחים איגרות קודש הוא פותח ספר טניה תקרא
תקרא תתרגם אני רוצה לראות מה כתוב פה וזה נפתח בדיוק בעמוד של שער הייחוד והאמונה הראשון בפרק הראשון של שאר האיחוד והאמונה והרב קורא ומתרגם לו קורא ומתרגם קורא ומתרגם קורא ומתרגם ככה הוא מספר הרב אזרחיה ואז גמר לו עמוד שלם שיש אלוקים ושאחדותו שלמה ושהוא לא ימצא אין דבר אחר חוץ ממנו בעולם מה שכתוב שם בעמוד הראשון של שר האיחוד ואמונה הוא גומר את זה המפקד מוריד את הראש
הוא אומר מקום שיש כזה ספר ככה במילים האלה במקום שיש כזה ספר קדוש שמדבר כל כך גבוה על גדולתו של אללה אין לנו מה לעשות חיילים בואו החוצה והוא עצמו אומר הרב הזה אומר הוא לא חבדיניק הוא אומר זה הספר הציל אותנו זה הספר ההדפסה של הספר הזה הצילה אותנו מה נתן להם את הכוח הם האמינו בצדיק עשו את הוראתו ברגע שאתה מחובר עם הצדיק ברגע שיש לך את סיעתא דשמיא הזאתי אז זה פועל ישועות בקרב הארץ יכול להיות שאתה לא נמצא באמונה הכי גדולה אבל ברגע שאתה מאמין בצדיק ויאמינו בשם ובמשה עבדו באמצעות משה עבדו אתה גם מאמין בהשם אתה מגיע לדרגה של אמונה בדרגה גבוהה אז זה פועל ישועות בקרב הארץ אפילו אלומה שפלה
כמו ערבים זה פועל גם כן אז זה דבר שנותן לנו את את התקווה את היכולת איך אנחנו מתקדמים בתוך כל העבודה הזאת של שמירת הפה שמירת הלשון אין לדבר על הנהגתו של הקדוש ברוך הוא הרבה כי אנחנו לא רואים את הפרספקטיבה הנכונה אין לנו את המרחב אז אנחנו צריכים לשתוק החיצוניים מתלבשים על פליטות פה לא מכוונות של בני אדם ומשתמשים בהם לרעתם של הבני אדם
צריך להיזהר מפליטות פה לפעמים גם דברים עם כוונה שנאמרים היצר הרע מפריד את הכוונה כאשר האדם אינו מקפיד על פיו וליבו שווים אחד בפה ואחד בלב זה מסוכן עם פיו וליבו שווים אז הקדוש ברוך הוא דואג שלא יצליחו להפריד את הדברים הבטלים שהוא אמר אדם שמכוון בתפילה העוצמה של הכוונה גורמת שהלב כמו הפה והדיבור ואז הדברים עולים למעלה ופועלים את פעולתם
וחלילה להפך גם כן אז צריך להיזהר מאוד צץ לו את השק רב המרהורים ומחשבות זרות והנקודה האחרונה מי שמאמין מעלה את הדיבורים למעלה והוא יכול לדבר הרבה מי שמתנדנד באמונתו צריך להתחזק באמונה ואיך מתחזקים באמונה בזכות משה רבנו שבדור שהוא רואה אמונה על ידי האמונה בצדיק אנחנו זוכים כמו שאומרים לתקן את האמונה שלנו ואז יש לנו יכולת אפילו אנחנו כאנשים פשוטים לחבר את הש בין השמיים ובין הארץ שהלוקות תתגלה וראו כלמי הארץ בפועל ממש אפילו אנשים פשוטים אפילו אנשים נבערים אפילו אנשים אכזריים אפילו אומה שפלה תהיה מסוגלת לראות את הגדולה את הקדושה של הקדוש ברוך הוא ולפעול בהתאם שכן יהיה לנו בקרוב ממש שהאויבים שלנו יפסיקו את
איך אומרים שהשתנו מבפנים