מדוע כאשר בודקים חמץ משאירים את החשמל דולק, והרי למדנו בגמרא ונפסק בהלכה שאור הנר לא מבהיק ביום אלא בלילה?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
ברוך ה' אני חתן ורציתי לשאול האם מותר לי בימים של תשעת הימים לבחור מוצרי חשמל לבית יחד עם הכלה?
לעיתים מתעוררים חיכוכים בין העוסקים בעבודת השליחות, עקב טענה של אחד הצדדים ל"השגת גבול". מה הם הכללים ההלכתיים בנושא זה, וכיצד יש לנהוג כשיש חשש
מדוע כאשר בודקים חמץ משאירים את החשמל דולק, והרי למדנו בגמרא ונפסק בהלכה שאור הנר לא מבהיק ביום אלא בלילה?
מצאנו בהלכה[1] שגם כאשר בודקים במצבים מסויימים ביום, יש לבדוק לאור הנר, ולא אמרו שם שצריך לסגור התריסים. מכך מובן שמציאות האור הגדול הנוסף אינה מפריעה לתועלת הנר שאור הנר יפה לבדיקה[2].
אמנם, עיקר הצורך בנר היינו לפינות שבחדר ולסדקים שאור החשמל לא מגיע לשם היטב, אבל במרכז החדר המואר היטב אין צריך לטרוח ולבדוק עם הנר דוקא[3], כשם שהבודק ביום במקום המואר היטב באור השמש אינו צריך לבדוק עם נר[4].
פה ניתן להקדיש.
תוכן