ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

מלך קטן וטיפש

כִּי מִבֵּית הָסוּרִים יָצָא לִמְלֹךְ כִּי גַּם בְּמַלְכוּתוֹ נוֹלַד רָשׁ 🔹 היצר הרע שולט על האדם כמלך מגיל אפס, אבל התפאורה שלו היא חיצונית בלבד 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ד פסוק יד 🔹 הרב יהודה ליב נחמנסון

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

פרק ד פסוק יד כי מבית הסורים יצא למלוך כי גם במלכותו נולד רש

אם אנחנו ישראלים היינו צריכים לקרוא את המילה הזאת היינו אומרים שהוא בא מבית מהבית של הסורים אבל זה פה יש לנו אותיות מסוימות שקיבלנו במסורת שיש להם חילוף בין 1000 לבין הא וזה אחת האותיות יש לזה גם כן סיבה למה זה ככה מדברים על היצר הרע שהוא
יוצא כמו שהזכרתי בשבוע שעבר מאתנוק יוצא מרחם אימו אז הוא מיד נחיד נכנס בילד והמקום הזה של לתוך הרחם לפני שהילד יוצא הוא לא הוא לא מקום נקי במובן במובן ה מה שנקרא הגייני של העניין ולשם זה הוא נקרא סור סור סורי סורה בעברית בעברית התקנית זה מלשון דבר שהוא קצת מעוז אנחנו יודעים שהילד יוצא עם כל מיני תוספות שמנקים אותו מהם אז כשהוא יוצא מבית הסורים זה הפירוש המילולי אבל הפירוש הרעיוני מבית הסורים הוא היה אסור
במקום הזה הוא יצא מיד למלו היצר הרע מיד שהוא יוצא ממאה אמור הוא רוצה מיד להשתלט הרבי אמרש נותן לזה המחשה ממש יפה ומיד יוצרים רחם אמו ומיד הוא רוצה לקחת את השד שלה ולשתות אז הוא מיד מתחיל להיות בעל הבית גדול ולשלוט ולחטוף ולרצות ומגיל אפס מיד כשהוא נולד טבע האדם ואחר כך החצי השלישי של הפסוק שמתייחס אליו רק בסוף השיעור כי גם במלכותו נולד דרש
אז על החצי השני של הפסוק זה לא לבלבל
אני אני מניח אותו עכשיו בסוף נתייחס
אז יש לנו את היצר הרע והיצר הרע
יש לו טבע מגונה
שאף על פי שהוא
יוצא ארזי הטעם ממקום מטונף ומיד צועק אני מלך זה בעצם הרעיון של של של הפסוק לפי הפרשנות הזו שמביא אותה הרבי המערש מה הבעייתיות בזה יש לנו כלל
כל מי שהיה אסור בבית האסורים הוא חווה חוויית ביטול הוא חווה חוויית דיכוי עצמי גדול והדיכוי העצמי הזה גורם לו להיות אדם ששאיפותיו דיברתי על זה ב-1 השיעורים של המידות ששאיפותיו מאוד מאוד מסוימות הוא לא מצפה ליותר מאשר לצאת ממשהו
בני ישראל אנחנו יודעים שהם היו במדבר 40 שנה והם מתו שם ורק בניהם נכנסו לארץ ישראל ואחד הטעמים הפסיכולוגים לעניין שמביאים הפרשנים שזה מכיוון שהם לא היו מסוגלים להילחם כיוון שהם היו עם של עבדים אם הם היו נדקים ראש למטה מש כך הרבה שנים אז כדי לצאת ולהילחם צריכה להיות עוצמה גדולה שהעוצמה הזאת לא הייתה להם ראש של הסיר זה ראש מקווץ
עכשיו מה קורה סליחה מה קורה כאשר אסיר יוצא
מהמאסר שלו הוא מיד יוצא למלוך אז אומרים שהעם שלו זה עם מסכן למה העם שלו מסכן מכיוון שההשגות של אסיר זה השגות מאוד מאוד מאוד מסוימות ונמוכות למשל אדם עכשיו
במשך 5 שנים לא ראה בשר לא ראה את אור השמש אז מה הוא עושה דבר ראשון קופץ על האוכל בבולמוס אותה תנועה של אדם שהוא מה שנקרא אבן אדם שהיה מסכן ויצא לחירות התנועה הזאת בנפש האדם אומרת שהוא מסתכל על כל דבר במובן עכשווי כאן ומיד חסר לי אוכל תביא לי תופס חוטף מספרים איך אומרים אנחנו לא לא בלעג אומרים את זה אומרים את זה רק כהמחשה מספרים על הילדים שיצאו מן המחנות ובשלבים הראשונים בשבועות הראשונים בכל מיני מקומות היו בצרפת עד שהעבירו אותם לכאן או למקומות אחרים אז בחדר האוכל שהיה לחם לבן הם היו חוטפים זאת אומרת שמים בכיסים יהודים מכיוון שאדם שעבר טראומה אז הוא כמו שאומרים הוא סגור על הבעיה שממנו הוא בא עכשיו מלך אחד הדברים הכי יסודיים זה השקפה הרחבה שלו הגדלות של של המוחים שהוא מפגין אתה לוקח אסיר ואתה שם אותו להיות מלך מתנהג כמו ילד קטן
אם ראיתם שזורקים את הסוכריות בבית הכנסת שיש חגיגה אתם רואים את הילדים עם המכנסיים והזה מתגלגלים שם ועוסקים סוכריות ככה נראה הסיר אחרי שאתה מוציא אותו מן המאסר זה צריך להיות מלך הוא מסוגל להיות מלך הוא משפיל את עצמו הוא רואה את עצמו מאוד מאוד נמוך זה זה הבעיה הגדולה של היצר הרע שהוא הטבע שלו זה שמיד שהוא יצא ממאי אמו הוא רוצה להשתלט מיד הוא רוצה למלוא מיד הוא רוצה להביע את דעתו ואת הרגשות שלו ומה שהוא חושב
עכשיו זה מביא אותנו לנקודה מאוד מאוד עמוקה שהיא ממש נוגעת לנו בחיי היום יום שלנו אנחנו נמצאים בעולם שנקרא על פי החסידות והקבלה לשם עולם התיקון אחת ההגדרות הכי הכי יסודיות בעולם התיקון זה שיש קשר בין האורות שיורדים בעולם התיקון לבין הכלים מה פירוש יש קשר
האורות נמשכים בהתאם לכלים בהתאם למה שהמקבלים רוצים לקבל ככה משפיע משפיע הוא לא משפיע מעבר הוא לא מה שנקרא שוטף אותם במה שהם לא מסוגלים להכיל איפה נמצאת השטיפה השטיפה נמצאת בעולם התוהו שאין לו ויסות בין האורות שבו לבין הכלים שבו עכשיו אם אנחנו מבינים את הנקודה הזאת אנחנו יכולים לצעוד קדימה על ההבדל שבין יצר טוב ליצר הרע בשורש הרוחני שלהם מאין זה מגיע ומאין זה מגיע אז כתוב בקבלה שהשורש של היצר הרע במקורו זה עולם התו השורש של היצר הטוב המושג טוב המושג אבלך איך שאתם רוצים לו הסטן הזה
מלאך המוות והיצר הטוב זה הצד החיובי של הנפש האלוקית שמאירה אותנו לעשות דברים טובים זה השורש שלו מעולם התיקון אחד ההבדלים אנחנו שייכים בחיבור לעולם התיקון מאשר לעולמתו הצלחה שלנו זה הצלחה ששייכת לעולם התיקון דווקא ולא הצלחה של עולם הטור עכשיו בוא נראה איך היצר הרע עובד עלינו יש איזה שהיא שהיא נוגעת לכל הצורה איך שאנחנו מתמודדים בחיים היומיומיים שהיצר היה גורם לנו כמו שאומרים להיות אנשים של תוהו וליהנות- יש פה איזה שהיא איזה שהיא של פרדוקס איזה שהוא איזה שהיא סתירה הנקודה שאני רוצה להמחיש
אני אשתמש במשל הוא באמת ניסוי שקראתי שעשו אבל שוב לא להידבק למשל אלא מסר שאנחנו רוצים להוציא ממנו אף כדי שגם המשל הוא נכון ניסו לעשות ניסוי לדעת ממה אנשים נהנים יותר זה ניסיון שעשו באוניברסיטה הם יודעים שהאוניברסיטה משקיעה תקציבים לנסיונות משלמים לאנשים שבאים לניסיונות אז הניסיון היה ככה עושים לבנאדם איזשהו משהו כזה עיסוי מסוים שאמור לשחרר אותו ולתת לו הנאה העיסוי היה צריך להיות במשך עשו קבוצה אחת של 3 דקות רצופות ניסוי
וקבוצה שניה
80 שניות הפסקה של 20 שניות+ פעם 80 שניות עכשיו כמה סך הכל הקבוצה הראשונה קיבלה 3 דקות הקבוצה השניה 40 עכשיו הם קיבלו- נתנו להם שאלונים אחר כך לשאול מי היה רוצה להזמין כזה דבר בסכום איקס עכשיו קיבלת בחינם כדי לראות מה זה
תשלם סכום כסף פעם הבאה אלה של הפעם הראשונה כמעט כולם
טענו שהם לא רוצים זה ניסיון הנוסף לא רוצים האלה של הפעם השנייה שעשו להם 80 20 הפסקה+ פעם 80 כולם כמעט כולם אמרו שהם מעוניינים ואפילו סימנו שהם מוכנים לשלם עכשיו מה המסקנה שהאוניברסיטה העסיקה את זה הניסיון הוא ניסיון אמיתי שהאדם מעוניין הם ניסו לנתח את זה מבחינה פסיכולוגית לדעתי מדודה לעומת מה שמסבירה הקבלה האדם רוצה להנות עם איזה
שהיא הפסקה הם ניסו למצוא איזה שהוא ניסוח
תורת הקבלה תסביר את הניסיון הזה בצורה עמוקה הרבה יותר היא תגיד שהאדם כיוון שהוא נברא בעולם תיקון הוא שייך לעולם תיקון ועולם תיקון זה עולם מתון רגוע לאט לאט אז למה אתה צריך לחטוף את האוכל למה אתה צריך הכל בבת אחת נותנים לך 80 20 ושמונים אתה אמור להנות יותר תוכל
ברגיע וטילס קול לעיסה כמו שצריך זה גם בריא יותר וזה גם טעים יותר כלומר העולם הזה בנוי מורכב צועק תלך לפי הכלים לא בבת אחת מה זה נקרא בלשון של החסידות בעל תאווה מה זה בעל תאווה זה בן אדם שמגרר את עצמו הרבה מעבר ליכולת הכלים שלו לסבול הוא כבר אין לו חשק
כבר אין לו כוח כבר אין
לו זה עוד עוד עוד
נמאס לי
עוד בכ אתה
מלא
עצמך כבר לכן בקבלה
הדימוי שמביאים
לטיפוס כזה זה סיו
לוקחים את את את האוכל על אייתני אומר רשי כמו שמלאיטים את הגמל אני רוצה ככה בישירות אני לא רוצה ככה עם כפית תבינו זה לא נימוס
בלבד המושג
הזה של לאכול עם כפית מבחינה קבלית זה עולם תיקון המושג הזה של ללעוס על פי תחבלה זה נקרא עולם הבירוורים נברר אתה מברר את הדבר עולם התיקון צועק אני רוצה בירור עולם התיקון צועק אני רוצה אני רוצה בשפיות אני לא רוצה לתת דוגמאות אבל כל אחד עם הראש שלו ועם הדוגמאות שלו כל
המושג הזה של
כמו נאמר כמו אריה ככה לחטוף ככה להתעלף ככה להנות כל המושג הזה כל מה שרואים בסרטים כל ה
זה עולם טוב זה יסוד של עולם התור עכשיו מה המצב זה היצר
הרע משם הוא מפטר אותנו תעשה ככה תיהנה יותר תבדקו ותראו שנהנים ככה- ככה אתה לא נהנה יותר אתה נהנה- אבל אתה אתה לא יכול אתה לא יכול כמו שאומרים לוותר היצר עובד עליך תעשה ככה ככה יהיה יותר טוב ככה יהיה מוצלח יותר יש פה איזה שהיא איזה שהוא איזה שהיא של שקר שהיא
נכנסת הוא נושא הדין והדוגמאות שלו הן עוד יותר עדינות ולכן זה לא זה לא נעים לא נעים לי לפתח את הנושא לכן אני אומר כל אחד איך אומרים לי עכשיו לעצמו כל המושג הזה של פסק הפסקה עכשיו לא עכשיו כן
כל המושג הזה של שבת עכשיו אסור עכשיו מותר כל המושג הזה של שנת שמיטה עכשיו עוצרים עכשיו לא עושים היסוד הפנימי של זה הסוד של זה זה מפני שאי אפשר לבן אדם לחיות טוב ללא תנועה של רצון ושוב בנפש התנועה של רצו ושוב בנפש אמורה לתת לאדם את הסיפור הפנימי שלו ולתת לו באמת
הגשה של שמחה ושובע ואושר ואהבה ואינטימיות והכל אבל
המדף הזה של ללא הפסקה ללא הפסקה ללא הפסקה ללא הפסקה
ואז כשאתה כבר לא יכול כבר אכלתי טוב עישנתי עוד סיגריה+ סיגריה+ סיגריה אז אז אני כבר קשה לי לנשום אז ככה עוד סיגריה זה מין זה מין תנועה כזאתי שאתה לא יכול
היצריות הזאתי יצריות הרסנית והיצריות הזאתי
היא נגד האדם והאדם לא
כולל את זה את הנקודה הזאת האדם לא קולט בשלב הראשון היצר הרע מצליח לפתות אותו
הרדיפה אפילו אחרי הכסף זה דבר שתמיד היה אדם יכול להגיע למצב שהוא הולך לטיפול רפואי ואומרים לו אתה לא אתה לא אוכל מסודר הוא כל כך עסוק סביב הכסף שהוא לא אוכל כמו שצריך הוא לא נושם כמו שצריך הוא לא נהנה כמו שצריך מי עושה לו אבות יש לו כבר כסף שמספיק כבר כבר לנכדים של הנכדים שלו אבל הוא לא רגוע לא רגוע
זה יצר הרע
תנועה הזו היא תנועה יצרה ייצרית תבינו כל פעם שאתם מזהים
אובססיה למשהו הוד אות עוד קראתי על איזה בן אדם
שנכנס לו ג'וק בראש הוא צריך להשיג
מיילים מיילים איך קוראים לזה שבנסיעות בטיסות שאתה עושה אתה מקבל הוא נעשה מטורף לחלוטין היום גם אם הוא הוא פנה ונכדיו יסעו 24 שעות
עד 100 20 הם הם לא ימצאו את כמות המיילים שהוא הצליח בקומבינות
זה אובססיה זה סמל של איך אומרים כש כזה משל שומר אותו הבן איש חי אולי זה גם היה אבל הוא מספר משל על אותו אדם שסבל עניות זה ממש אז הוא אומר לקדוש ברוך הוא ישן בחלום הוא הא מן מלאך שמגיע אליו המלאך
אומר לו מה אתה רוצה אז הוא כל כך קמע לכסף
אני רוצה שכל מה שאני נוגע בו יבוא להיות זהב אחרי כמה שעות הוא תפס את השטות
שהוא אמר
הוא לא יכול
להכניס אוכל לפה שלו דבר המים נהפכים לזהב לחם אז זה כבר עניין של שעות כמה אתה נהנה מזה זה בדיוק המחשה למה שאנחנו מרגישים בנפש כשהיצר הרע מכניס אותנו לתוך התאווה עוד עוד עוד ואתה מת מזה+ אתה אתה לא יכול כמו שאומרים
להשתחרר זה זה זה המודל זה המודל שלהם
וזה הבעייתיות שאותה מתאר שלמה כשהוא פותח את הפסוק ואומר כי מבית הסורים יצא למלוך
שעבד כשאחד יוצא מבית הסוהר אז הוא בבולמוס זה בדיוק יצא כל החיים שלו הוא בבולמוס
כל החיים שלו הוא ברדיפה כל החיים שלו הוא בחוסר מנוחה כל החיים שלו הוא לרגע לא יכול לעצור ולחשוב מה אני עושה ובשביל
מה אני עושה היצר
ממש
אומן בלשמור לך את הזמן ולדאוג שלא יהיה לך רגע אחד לחשוב על מה אתה עושה ולמה אתה עושה רק תמשיך הלאה תמשיך הלאה תמשיך הלאה תמשיך הלאה תמשיך הלאה אז זה הנקודה הראשונה עכשיו אני רוצה קצת בנקודה הזאתי לחדור פנימה לפי מה שתורת הקבלה מסבירה את זה חזל אומרים כמו שהזכרתי קודם שהיצר הרע מגיע אל האדם משעה שהוא נער לצאת ממעימו זאת אומרת אין יצר הרע בתוך הבטן של האמא שמה אין לו יצר עדיין היצר מתלבש בו כשהוא יצא מבטן האמא איך קוראים לבטן האמא בלשון הקבלה
זה נקרא פנימיות בינה בינה בינה יתרה ניתנה באישה יותר מבאיש זה הכל האישה נקראת גבינה הרחם שנמצא בתוכה נקרא הפנימיות של גבינה
מבחינה מסוימת קבלית שמתבטאת גם בגוף
אבל זה ספירה עליונה היצר הרע מה רוצה הוא רוצה מיד שהוא יצא מפנימיות בינה מיד לקפוץ למלכות זה הרי הלשון של הפסוק של שלמה המלך שאנחנו קראנו
כי מבית הסורים
פנימיות בינה זה היה בבית הסוהר שם יצא למלוא הוא יוצא משם ישר למלוכה ישר להיות בעל הבית הקפיצה מדי גדולה כמו שאומר יוסף הקפיצה הנוראית עצומה זה זה נקרא אני רוצה להסביר עוד מושג בחסידות הרבה מדברים במיוחד הרבי האמצעי מדבר על זה במאמרים שלו על 3 מושגים שהם
דרך איך האדם מתקדם הזכרתי אותם כבר בעבר בשיעורים אחד נקרא עיבור אחד נקרא יניקה ואחד נקרא מוחין העיבור זה משעה שעבד בבטן אמו הוא נמצא בסטטוס רוחני מסוים כשהוא יוצא מבית אמו ומתחיל להתקשר לעולם רגשות שמחוצה לו מתחיל להגיב לסביבה לקולות לתחושות אפילו תחושת בטן כשהוא בתוך הרחם אם אין לו תחושות בטן אפילו תחושת בטן אני מתכוון לתחושת רעב פשוטה אין לו הוא לא יודע מה זה עכשיו יש לו תחושה של עשיית הצרכים והצורך לאכול והבכי ואם הוא שומע קולות אז הוא נבהל ובוכה יש לו יחס לזוז על כל יחס לזול
נקרא מידות הוא מתחיל להרגיש מידות בתוך רחם אמו אין לו לא מידות ולא מוחין זה נקרא עובר כשהוא יוצא מהעיבור הוא נמצא בשלב של בניית המידות ואחרי שלב בניית המידות מגיעים מה שנקרא לראש הפירמידה שזה נקרא מוחין אז העיבור לנקה או מוחין עכשיו הבעייתיות המלך במה הוא מתבטא הכי חזק כולנו זוכרים את הפזמון של הלכה דודי סוף מעשה במחשבה תחילה המלך הוא סמל של מי שמבצע הזרוע המבצעת של כל מה שקורה במדינה ולכן על פי קבלה במלכות מתגלה החוכמה הכי הכי עמוקה כי המלכות היא הספירה האחרונה בסוף מעשה במחשבה תחילה נעוץ ראשן בסופן וסופן בתחילתה אז כיוון שכך המושג מלך נמדד לפי כמות אני מדבר על מלך אמיתי כן
אל תשאלו שאלות על מה שקורה בעולם לא מתוקן המושג מלך אמיתי נמדד בהתאם לכמות השכל והשליטה שלך על המידות באמצעות השכל ככה אנחנו רואים את זה גם כן בשטח יכול להיות בן אדם שהוא שהוא נבחר אפילו בתפקיד ואף אחד לא שם עליו ואף אחד לא סופר אותו אף אחד לא זה
ויש לך בן אדם אחר שהוא בכלל לא נבחר אבל הוא איש חכם ובאמצעות החוכמה שלו זה גורם להמון המון אנשים
להתבטל אליו הסדר הוא ברמה העקרונית אדם חכם זה אדם שהוא שולט הוא אדם שהוא מושל זה אדם שנכנעים אנחנו לומדים את זה קודם כל מבעלי החיים והסברתי את זה בשיעורים כמה פעמים
שבן אדם אחד נער קטן יכול לשלוט על 5 1000 ראשי בקר כרועה צאן כי נער קטן בן 9 מסוגל לשלוט עליהם כי יש לו יותר שכל מהם אז כשם שזה ביחס בין בעלי החיים ליחס של בן אדם בתוך בני האדם גוף זה קשה לנו להודות אבל זו עובדה ככל שהאדם הוא יותר חכם הוא מסוגל יותר לשלוט זה הסדר כי מלכות זה מושג של ממשלה של והמלכות מקבלת ויונקת מהמוכים זאת אומרת מהיק
יותר תקראו לזה אולי זה לא הביטוי
הנכון אבל מהשכל שיש לבן אדם מזה היא קולטת עכשיו מה מה הנקודה שמתרחבת
שמתרחשת כאן היצר הרע הוא יצא מהעיבור
והוא קופץ למלכות אמרנו מפנימיות בינה זה אמר שלמה זה הפסוק שלנו שלא נשכח אותו כי מבית הסורים יצא למלאת בית הסורים זה הרחם שהוא מיד יוצא הוא מבית הסורים הוא יוצא מיד למלוך מה הפירוש שמבית הסורים הוא יוצא מיד למלוך
הוא יוצא מיד לעולם המוחים כאילו הוא רוצה מיד לצאת לשליטה שליטה שליטה אמורה להיות להיות נמדדת בהתאם למוח של האדם נכון או
לא
יפה אבל הוא לא ינק היסוד לבניית המוחים זה היניקה אמר לי פעם רופא מומחה להנקה הוא אמר לי תנסה לדמיין שנותנים לילד בן 4 5 המזון שלו ביסלי במבה ביסלי כל הסוגים במבה אדומה כתומה מכל הסוגים אבל זהו רק זה המזון אין אוכל אחר זה האוכל שיש כאן שנים ככה זה
לעומת אוכל בריא זה החלב לעומת תחליפי חלב זה הרמה אתה יכול לאכול בשר דגים וזה אתה יכול לאכול במבות בוא נראה כמה מכות עם טורייה
אתה תוכל לעשות אחרי סעודה כזאת זה בעצם בן אדם עם עם איכות אחרת עכשיוניקה היניקה חסרה ליצר הרע הפירוש הוא שהוא קפץ למלכות בלי מוחים קוראים לזה בקבלה חוצפה בלא טגה כלומר מלכות ללא הכתר שהוא מסמל את המוחים אין מוחים שמה אז תשאלו איך בן אדם יכול לשלוט ללא מוחין אז אומרת הקבלה מעניין
יש שליטה שהיא שליטה מאוד רדודה אני הולך לתת 4 5 דוגמאות לסוג כזה של שליטה שליטה שהיא מהלב היצר הרע שולט באמצעות רגשות באמצעות הוא מפעיל אמציה עליך או מפעיל עליך כל מיני ספקולציות אז אתה לא תעמוד בזה אתה לא תאכל
בזה כל מיני דברים כדי שתיפול ברשת שלו אבל זה לא מוחי זה תחושתי רגשית תחושתי יצר
הרע אין לו מושג של מוח של הלב
לב שליט עליו ולכן תראו אצל בעלי החיים זה מתבטא מאוד חזק השורס של בעלי החיים לפחות אלה הלוקשרים מעולם הטוב
הם ממש בני דודים של היצר הרע שוב הם טובים עוד מעט הם טובים אבל
זה השורש שלהם עכשיו זה בא
לידי ביטוי ככה שמהאדם נדרש שהמח יכתיב מה לעשות מהחתול נדרש תרצה את הציפור שעל העץ והמוח יגיד לך איך לתפוס אותה אם ראיתם פעם אני ראיתי פעם איך חתול תופס נחש אבל לפני שתופס אותו הוא מעיף אותו באוויר הוא מתעלל בו זה היה ממש מתאים לסרט הוא זורק את הנחש באוויר ותופס אותו הפעם ראיתי שהוא שם כל הזמן את היד על האף אני לא יודעתי מה זה אחר כך הסבירו לי שהוא שם את היד על האף מפני ששם אמא
הרי בכלל החתולים הם בני הקשה לא לא מזיקה להם אבל אם זה יהיה באף והוא יכול להזיק לו הסוף היה זה שההוא הצליח להקיש אותו וההוא הצליח למשוך אותו ושניהם מתו זה סמל ככה אידיאלי לעולם הטוב הנקודה היא זה שברגע שאתה מדבר על על על קפיצה כזאתי שהיא ללא בוכים באמצע ושליטה שהיא באמצעות הלב הרבה פעמים אנשים שואלים תשמע לי יש אינטואיציה מאוד מאוד מדוייקת אני אני יכול לעבוד עם הלב בלבד אני יכול אני יכול גם לשלוט באמצעות הלב אני יכול אני מסוגל לזה אז אני רוצה לתת לכם כמה דוגמאות שהם דוגמאות עדינות
וצריך צריך להתבונן בדוגמא אבל זה אבל אם אנחנו נרצה להיות כנים עם עצמנו יש משהו בדוגמא הזאתי שלקוי יש משהו לקוי לקוי לקוי בחשיבה ומצריך תיקון אז אני אתן דוגמה אחת כל הדוגמאות שאני אומר הן דוגמאות אמיתיות אני אספתי אותם מספר
לא משנה יכול להיות שאתם בעצמכם מכירים את הדוגמאות אבל פה הם באות רק כהמחשה למשהו רעיוני וחסידות הדוגמה היא אמיתית והרעיון בחסידות הוא אמיתי אז הם חברים טובים מעשה שהיה בילדה קטנה
שנפלה לתוך באר מים
הסיפור בארצות הברית
היא נפלה לבאר מים ונתקלה שם במשהו וכל המדינה עצרה את נשימתה ניסו לחלץ אותה הניסיונות אני לא יודע את כל הפרטים אני רק קראתי את העובדה הניסיונות לחלץ אותה עלו הון אני חושב $58000 ניסיון לחלץ אותה ובסוף בכל העולם וכל התקשורת הייתה מרוכזת סביב הסיפור הזה
בסוף לא לא לא הצליחו והיא
היא מתה
ואז קם מישהו ושאל יש למעלה מחמישים% ילדים בהודו שאין להם בית בוא נתבונן רגע רק רק לצורך ההמחשה אם הילד מאיתנו לצורך ההצלה של אותה ילדה לכתוב צ'ק תתרום משהו למען ההצלה שלה אז אתה איך אומרים כולם אימוץ פנקסי צ'קים כולם וזה באמת מה שהיה כולם ככה מסכנה וכל החדשות סביבה למה לא כל החדשות סביב הילדים האלה שאין להם בית אין להם מה לאכול
מבחינת חיי אדם מבחינת ערכיות חיי אדם מבחינת הערך של זה עזוב אותי כעת אם הוא יותר חכם- חכם עולם שני עולם שלישי עולם חמישי מבחינת ערך של חיי אדם יש פה איזה הבדל אני שואל אותכם למה אני אומר לך למה אתם לא נמצאים בפנקי הצ'קים לשלוח לאותם עמותות שעוזרות לאותם ילדים לאכול גזר אחד ביום למה התשובה הטבע
השיקול דעת פה העולם העולם הצליח אני עוד אסביר את זה בדוגמה נוספת העולם הצליח לרגש
את כולם סביב דבר שהלהיב להם את הלב אני יכול לתת לכם דוגמאות פה ובאמריקה עצמה בכל מיני וריאציות עוד מעט תשמעו שפתאום פה לא חושבים ולא מרגישים ולא כלום
אז תגידו הלב הוא אמתמת מבחן אמיתי אתן לכם דוגמה נוספת אני אני אני מרשה לעצמי לתת את הדוגמא הזאת משום שאני בעצמי עברתי את החוויה הזאת אז אני מרשה לעצמי לדבר ניקח את המלחמה את המלחמה מה שנקרא במחלת הסרטן
אין לכם מושג כמה כספים מוזרמים לנושא הזה לתחום הזה מי שביקר ושלא תבקרו בבית רפואה במחלקות האונקולוגיות המחלקות הכי עשירות שיש זה המחלקות הכי מפוארות עם השטיחים הכי גדולים עם טלוויזיה לכל אחד עם מה שאתם לא מדמיינים הכל שמה יש ובכל בית רפואה ובכל העולם עכשיו כולנו יודעים שהמחלה הזו יש לה כל מיני וריאציות יש בן אדם שזה חלילה במצב של פיקוח נפש ויש בן אדם שמצאו לו איזה שהוא גידולון בעור והוא
אומרים תראה למות מזה לא תמות אבל למה לא תוריד את זה זה לא משהו ממאיר זה לא משהו פה אבל תוריד עכשיו מה עושה הלוחמה בסרטן היא לקחה מין ביטוי פסיכולוגי
ניצל הוא ניצל מהמחלה ו ולוקחת את האנשים הללו והיא מבליטה הנה זה ניצול שלנו הנה זה ניצול שלנו ובאמצעות זה גורפים כספים נוספים אין לי התנגדות אבל כמה איסוף כספים נעשה לצורך אנשים שהם חולי אסתמה שיכול להיות שהסבל שלהם והנזק שלהם=
ערך לאותו אחד שהורידו לו שם איזה פצעון שלא יכול להיות מסוכן וזה הרבה הרבה- בעייתי או כמה משקיעים לכאלה שהם חולה כליות וסובלים דיאליזה וייסורי מוות וזה כמה מנסים לשפר להם את החיים שוב אני לא בא בטענה על רק מראה זה הלך מבחינה שיווקית זה חדר ללבבות של האנשים
אל תחפש פה בהיגיון
בכלל זה לא
קשור להיגיון זה לא בגלל שהאהוב שהשקיעו בו את כל הכספים האלה הוא באמת היה בסיכון יותר גבוה זה לא קשור לסיכון יותר גבוה זה חדר יותר לתודעת האנשים זה הכל זה משווק יותר טוב יש לזה סיבות למה זה משווק זה צורה איך של איך שהעולם שלנו מתנהל
אתן לכם דוגמה
נוספת ושוב זה זהו זה חוזר על עצמו בכל וריאציה שיש אבל הדוגמאות הן כולנו אמיתיות
אם אנחנו ניקח נעשה מה שנקרא מגבית ברדיו למען ילדה עכשיו אני אומר אני אומר דברים קשים ילדה שלפי כל הסטטיסטיקות היא לא יכולה להעריך ימים אפילו 6 חודשים
ילדה קטנה מסכנה
ומבנות נושאת את התמונה שלה איזה חמודה ואיזה זה אבל היא לא תחיה יותר מחצי שנה אבל צריך לעשות איזשהו טיפול אם יעשו את
הטיפול הזה של 100 $50000 היא תחיה את השישה חודשים לא יעשו את הטיפול של המאה $50000 היא לא תשרוד את השישה חודשים היא תמות בעוד חודש לדוגמה זה משהו סיפור כואב אז אתם תנסו לשווק את הסיפור הזה אתם תצליחו לאסוף
100 $50000
אתם תצליחו עם התמונה שלה ועם הזה תצליחו לאסוף 100 $50000 נדבר איתם על דברים שהיו לעומת זאת סבל מסוג אחר מעניין אחר שהוא לא- אתם יודעים מה אם אני עכשיו מפרסם ברדיו אני עושה יום מקבית ויש בעיה מה הבעיה יש תרופה שאם היא נכנסת לסל הבריאות
היא תחסוך
לשתירה 1000 איש
שלא ימותו במשך שנה אני מדבר איתכם במדינה כמו בארצות הברית
משהו כזה שאם אתה מכניס אותו בעל תרופות פותר בעיה אני רוצה לראות מי תורם לי דולר
על הסיפור הזה
דולר לא התרמו
לי על הסיפור אני רוצה לעשות תרופה שתמנע
איזה שהיא דבר ואנשים לא ימותו אבל אני מדבר איתכם על דברים שבכל יום יש כל כך הרבה דברים כאלה ובתי רפואה שאתה יכול כמו שאומרים להציל חיים באמצעות איזה שהוא עניין
לזה לא יתרמו
אבל זה ילדה שבעוד 6 חודשים לכל הדעות היא מתה ועכשיו צריכים 100 $50000 כולם תורמים זה נקרא לב זה לא מוח זה לא שיקול
שהוא מוחי דוגמה נוספת גם כן סיפור שהיה יש ספינה מסויימת שבטעות הם זרקו חבית לים בתוך החלבית הזאת הייתה איזה שהיא כלבה ועכשיו להציל את הכלבה הזאת
לא יודע לא תפסתי בדיוק איך זה קרה בתוך האוקיינוס להגיע אליה זה
חילוץ החילוץ עלה $58000 25 יום ניסו לחלץ אותה מאיפה ששם היא נכנסה על חשבון משלם המיסים האמריקאי ואת הכלבה לא הצילו יופי אז עכשיו אני שואל תתרום את זה לחיסונים לילדים שאין תקציב להורים שלהם לתת למי אנחנו
בתור מין
מדבר למי אנחנו מחויבים יותר אני לא אין לי שום דבר נגד בעלי חיים אבל $58000 ככה
בן יש אנשים ששוכבים וצריכים ניתוחים ואין להם כסף לעשות את הניתוח ואף אחד לא עוזר להם זה קורא את הלב והבן אדם מת בגלל זה כי אין לו את הכסף אבל הכלבה היא למה כי הצליחו לרגש את כולם את ראש העיר ואת ראש המשטרה ואת מי שאתם לא רוצים להצלת החיים שלה או אתה את הכסף הזה
להשקיע במקומות שהשכל אומר אתה לא משקיע במקומות שהלב אומר אתה משקיע ומשקיע בטונה זה לא נתפס היה היה מיכלית מכלית דלק נפט שבאזור מסוים באוקיינוס שהשתחררה וזה הזיק לציפורים של אותו האיזור אתם לא תאמינו הצלה של כל ציפור כל מה אחרי שהוציאו לקחה בערך $32000 של כל ציפור
קח אתה לא יודע כמה ציפורים שמה היו
אבל כנראה יותר משניים
תיקח תיקח תיקח את כל ההשקעה שהשקיעו בשביל זה ותתרום אותה למען אני יודע משהו משהו יותר מהותי
אבל ככה אנשים חיים על כל זה אני הבאתי רק כהמחשה אם אתה עובד ששואלים אותי אז אני אגיד ככה יש אפשרות לספר את כל הסיפורים האלה ולשאול זה בא מהיצר הטוב או מהיצר הרע התשובה היא מהיצר הרע כי לפי ההגדרה הקבלית מה הוא יצר הרע
יצר רע זה אחד כזה שקפץ מהעיבור למלכות הוא שולט במדיה הוא שולט ברדיו הוא שולט בתקשורת הוא שולט בלבבות של האנשים הוא מעורר אותם לטוב רע להוציא כסף לא להוציא כסף בהתאם למה שנדמה להם ממה שמרגש אותם זה היצר הרע הוא גם כן יגרום שכשיצטרכו למשהו אמיתי אין תקציב לזה או או זה אותו אחד אותו אחד שנתן לכלבה הוא זה שבן אדם עם ניתוח לב פתוח רק שהוא לא יכל לשלם את הזה אז לא נתנו לו את השירות ולא נתנו לו הטיפול הוא אותו אחד שעושה את זה ואותו אחד שעושה את זה זה צורה למה זה כי הוא זה זה
השורש הרוחני שלו לכן אומרים שהיצר הרע הוא חכם מחוכם מפני שהרבה פעמים אנחנו
בעצמנו נכנסים בתוך שווייה כזאתי תופסת אותנו
איזה שהוא בן אדם באיך אומרים בתחנה מרכזית ומתחיל לספר שאשתו אלמנה ובניו יתומים ושהוא עכשיו זקוק ממש הוא לא יודע מספר לך
כל מיני סיפורים
ובסוף אתה מוציא לו סטאר של 50 שכל כך ריגש אותך אתה מגיע הביתה ואישתך
או הבן שלך סתם ככה רוצה להתפרק על משהו להם לא לזה כן זה יצר טוב יצר
רע
לא היא לא מספיק מתחנפת אליי היא לא מספיק אומרת לו מילה טובה לא לה לו לכולם כן לה לו
לילד לא זה זה לפעמים מחריד לפעמים הצורת ההתייחסות הזאתי אנחנו נשלטים בלי לשים לב עם הראש של היוצרים אנחנו לא מרגישים אנחנו מרגישים עשיתי חסד אתה יודע אני ממש הרגשתי שעשיתי מעשה טוב היום וזה הכי המומחה הגדול הוא ממש הרגיש שאתה מעשה טוב רק למחרת הוא ראה את אותו אחד שעובר עוד פעם ומספר את אותו סיפור לעוד כמה אנשים שהוא פשוט איחר את האוטובוס לאילת בדיוק במקרה התורה תורת החסידות שהאדמור הזקן כשהוא אומר את המשפט מוח שלי הוא לא מתכוון רק כשאתה נמצא בסערת רגשות ואלי ואני מתגבר לא הוא אמר סתם ככה יש מושג שנקרא לב
יש מושג יש חשיבת לב ויש חשיבת מוח שליט על הלב זה הפירוש הוא שאתה אתה משליט את החשיבה הרציונלית של המח אתה שופט את עצמך במקרה כזה הייתי מתנהג ככה הרבה פעמים אני שומע אנשים גדולים שעושים חשבון אומרים
נכון אבל אם היה בא לי עכשיו מישהו כזה וכזה וכזה הייתי עושה אז למה לא אני התנהגתי ככה אני לא בסדר אני מבקש סליחה זה נקרא אדם שכבר זיהה את היצר הרע הוא יש בן אדם שמרים את הטלפון ומי שיהיה על הקו כן אז מה נשמע יקירתי אשתו מתה שהיה אומר לה את המשפט הזה שואלת
אותו למה לק
כן ולי לא כי את סתם לכלוכית אצלי בבית וזה וזה
וזה היא כבר בכיס
שלו אז הוא מתנהג ככה זה יצר הרע
זה בא מיצר הרע זאת אומרת אם אתה
מסוגל להגיד כאלה מילים יפות לאדם אחר למה אתה לא מעניק אותם לבני הבית שלך הלו כי הם פה כי הם קרוב כי אני יודע את החסרונות שלהם למה את החסרונות שלה אתה לא יודע אתה חושב שלה אין חסרונות גם לה יש חסרונות אז למה אתה עושה את זה
אתה חי בשקט בשקט היא ריגשה אותך אשתך לא ריגשה אותך
אתה מן אתה עובד לפי הרגש בלבד
רק הרגש אין שום
שכל אין שום אשתך הביאה לך ילדים היא מכינה לך אוכל לא מגיע לך התודה רבה אני נותן דוגמה זה המחשה
והכול זה הבן דוד של הדוגמא עם הצדקה זה אותו דבר זה אדם שהוא שפוט של הרגש עשית לי טוב על הלב חיממת לי את הלב כל הסגנון הזה הוא סגנון שבאיזה שהוא מקום הוא לא נכון אני אומר תן צדקה אני לא מדבר על זה תן ביד פתח תפתח את ידך בלב רחב אבל הנקודה
זה שזה הרבה פעמים עומד בסתירה איך אומרים
והוא לשם שמיים הורג מישהו הדברים האלה אני רואה את זה יום יום שעה שעה שמיים הוא מציק למישהו דוקר מישהו אני אומר לא דוקר בסכין אבל דוקר אותו בלב לשם שמיים הכל בקדושה ובטהרה מלכות ללא מוחים זה מלכות לא מתוקנת היצר הרע שולט בלי מוח זהו עם הרבה לב עם הרבה רגש נתקדם הלאה ישנו
פירוש נוסף בפסוק בחלק הראשון של הפסוק כי מבית הסורים יצא למלוך וזה פירוש שהוא לחלוטין הפוך מה זה הפוך לחלוטין
עד עכשיו דיברנו שזה היצר הרע שיוצא מרחם אמו ישנו פירוש והוא גם אנחנו יודעים 70 פנים לתורה פירוש אחר שהפסוק מתכוון ליצר טוב והוא יצא מבית הסורים ופה אנחנו מגיעים לנקודת החידוש ששייכת לשיעור הקודם היצר הטוב לפי הפרשנות הזאת מי שאמר אותה זה אחד מהתנאים זה כבר אבות דרבים נתן זה מופיע שם הוא אומר ככה
היצר הטוב הוא באמת רואה ומזהה מתחילת החיים של האדם מאז שהואתה הוא כבר אוהב את מזהה רק ידיו כבולות באזיקים הוא לא מסוגל להשליט את עצמו על היצר הרע עד גיל בר מצווה או בת מצווה למעשה הוא לא מבצע עד באר מצווה אבל הוא מזהה מה קורה סביבו כעוס על מה שקורה הוא רוצה לצעוק ולא שומעים את הקול שלו וכמו שאומרים המנוע מתחמם שתיים 10 13 13 שנה
עם המון תסכול עם המון המון המון זה מה שקורה לצרף ואז בגיל 13 משחררים לו את האמברקס זה החידוש הוא צריך להתחמם על משהו הוא צריך להתבנות על משהו זה החינוך אבל צריך בטבעו הקדוש ברוך הוא חסם אותו עצר אותו עצר אותו בתנועה שהוא לא יוכל בשביל לגרום לו להתפשט להתפשט אחר כך בצורה מסיבית חזקה מאוד ככל שהציפייה של האסיר לצאת מהמאסר יותר גדולה ככה ההתפרצות שלו ומסיבות השחרור יהיו גדולות יותר החידוש למה עשה הקדוש ברוך הוא כאן למה עשה הקדוש ברוך הוא שהיצר טוב הוא קטן ומסכן
ושלוש 10 שנה הוא לא מסוגל לעשות כלום אין כולו נשמע כי יש איזשהו די אן איי שהרבה לא יודעים אותו איך מצליחים בעולם ההצלחה בעולם תלויה מאוד הרבה בזה שאתה חש מתוסכל ההצלחה בעולם שגורמת למוטיבציה חזקה מאוד נגרמת הרבה פעמים אולי תמיד מזה שאתה חש מתוסכל כאשר היצר הטוב ככל שהוא מרגיש יותר מתוסכל הוא ראה יותר דברים שצריכים תיקון הוא מרגיש יותר שצריכים לשנות
אז הוא פורץ לעולם עם המון המון אנרגיה והחידוש הוא שהוא מצליח לעקוף את היצר הרע שהוא מלך זקן רוקסים אז הציל לא נוגע זה דיברנו בשבוע שעבר אבל
הזקן הוא מבוגר הוא איטי יותר והצעיר מצליח כמו שאומרים לעקוף את הכול בצורה מהירה מאוד מאוד מאוד זה היצר הטוב
ישנו מאמר החכם מאמר קדמון מאוד שאומר הזריז ימיו כפולים
אדם שהוא זריז הימים שלו כפולים מספיק יותר זה משהו שנשמע טכני
החסידות טוענת שזה לא טכניקה מותי אלא זה גם איכותי כאשר האדם אתה נותן לו אני אתן לכם דוגמה ממה שאני חוויתי בעצמי כשנבחנתי את המבחנים של הרבנות הראשית לרבנות אז ישב מולי בשולחן מישהו שאלתי אותו כמה שנים אתה לומד את החומר הזה שעכשיו אתה הולך להיבחן הוא אמר לי שהוא לומד 10 שנים אני למדתי את זה שנה וחצי והוא אמר שהוא למד 10 שנים טוב המבחן התחיל זה ככה
שעות ארוכות
בסוף נפגשנו ביציאה וראיתי שהוא חמוץ מאוד ושאלתי מה קרה הוא אמר לי שהוא לא הצליח למלא אפילו תשובה אחת ואני לא רציתי כמו שאומרים לדרוך לו על ליבלת אז לא המשכתי את הדו-שיח אבל אני אז תיארתי לעצמי שאתה לוקח את את הזמן שלך ואת החומר ואתה מותח אותו על 10 שנים בטענה שאתה רוצה ללמוד בעומק ואני מאמין שהוא באמת למד בעומק אבל כיוון שלא למדת בתנועה של של זריזות וקצביות וזה המוח לא עובד ככה זה לא זה לא נשאר התפזרת לא נשאר לך בידיים כלום אתה צריך בסוף לכתוב תשובה
מאוד מתומצתת מאוד מסכמת מאוד בנויה אתה לא אתה לא בנוי לזה אתה אתה לא מסוגל אז זה תנועה זה המחשה קטנה קטנה מאוד אבל המחשה לנושא הזה שאני רוצה שאני מדבר עליו שזה העניין של ה של ה היצר נו המושג הנקודה הזאתי של הזריזות שכשיש זריזות הזריזות מביאה גם כן חיוניות במובן האיכותי
לא רק במובן הכמותי לא רק שיש לי יותר זמן אלא גם כן אני מצליח לדחוס בזמן הזה יותר אני מדבר על זריזות שנובעת מתוך רצון פנימי כנה למלא עד כמה שיותר זמן אני אתן לך דוגמה אדם שהחליט בגיל מסוים שהוא צריך להיות לימודים הוא לא למד עד היום כלום הוא לא עשה לימודים בגיל מסוים תפס את עצמו כמו שאומרים הוא תפס את צמוד בגיל מסוים והתחיל להתמיד הרבה פעמים רואים שהוא משיג את אלה שהתחילו מההתחלה למה זה בלימוד התורה רואים זה גם חוכמות חיצוניות למה זה ככה מכיוון שהם רגועים הם כבר
רגועים הוא אמר יש לו איזה בעירה פנימית שדוחקת בו אז הוא מספיק יותר הוא מצליח יותר הוא ממלא יותר את הזמן יש לו תפוקה יותר שנה שהם עשו ושנה שהוא עושה השנה שלו מלאה יותר אז זה לא סתם זריזות חפוזה אלא זריזות שעומדת מאחורי האש פנימית כשיש מאחורי האש פנימית יש איזה שהיא הצלחה יותר ריקבון
מצמיח
ככל שיש
תסכול זה כאילו המסקנה שאנחנו יכולים ללמוד מהעניין
ככל פעם כל פעם שיש
לך תסכול יותר גדול הריקבון הביטול בנפש הוא גדול יותר מה שהולך לקרות הולך לצמוח פה דבר גדול יותר אם אתה מכוון את התסכול בצורה הנכונה אני אתן לכם עוד פעם דוגמה משעשעת של חברה זה דוגמה מהעולם העסקי חברה
לשואב אבק בחוץ לארץ ניסתה לשווק את השואב אבק שלה היה לה היה לה בחשבון הבנק חוב של 10 מיליון דולר לירוסלינג והיה לה בעיה שהיא לא מצליחה למכור הרבה והם החליטו דבר ממש מוזר רק לשמוע את זה זה מוזר וזה היה באלף 992 אני חושב לא לפני הרבה שנים הסיפור זה שהיא אמרה שמי שקונה שואב אבק בשווי של 100 לירות סטרלינג בערך $200 בימים ההם
יקבל טיסה הלוך ושוב לאחד הערים הגדולות באירופה עכשיו זה משהו טיפשי לחלוטין מה הם עשו מה הם מה הם לקחו בשיקול זה מעניין הם לקחו בשיקול שהם יקשו על האנשים לקבל הם יגידו שהמכתב הראשון לא יתקבל וזה לא פה ושם הם יעשו המון המון פרוצדורה של מה שנקרא בירוקרטיה אנחנו מכירים את זה ובנוסף לזה הם לקחו בשיקול שהטכנאים שלהם בחנויות של השיווק ינסו למכור לך דברים נוספים עליו על השירות הזה
והיה להם עוד איזה שהוא שיקול של נשמט מזכרוני שהחברות התעופה שישווקו את הכרטיסים תמיד יציעו לך דברים נוספים באיזה שהוא שלב הם ירוויחו את הבונוסים האלה חזרה ככה הם שחשבו הם לא האמינו אנשים רצו לחנויות וקנו שואב אבק רק בשביל לזכות בכרטיסים כי הכרטיסים= הרבה יותר מהשוב רוק הם קנטו אות מוצר+ מוצר מוצרים שהם לא צריכים הם התחילו עכשיו עם הטקטיקה שלהם עם הבירוקרטיה וכל זה וזה לא הלך להם האנשים עמדו כמו אריות לקבל את הזה ואז נודע להם שלא לקחו בחשבון דבר כשאתה עבדת על בן אדם ב-10 דולר קופון של $10 עבדת עליו אתה עושה לו קצת קשיים אז הוא אומר מה זה לא= לי את הדואר שאני שולע
עבדת עליו במאתיים דולר הוא לא פראייר הוא לא יוותר אין לו מה לעשות עם השאוב אבק הזה זה מזכיר לו כל היום כמה הוא טיפש וכמה הוא מטומטם כשהוא השקיע $200 וזה התסכול שעליו אני מדבר בסופו של דבר החברה הזאת שילמה כרטיסי טיסה עד שמיד סגרה את בזה במיליון ב-10 מיליון דולר הדוגמה זה החשש שאני רציתי זה התסכול ברגע שהיה תסכול ותסכול פנימי אם הצלחת לגרום לאיזה דוב להיות
שקול אם הוא מרגיש שקול
אז הוא מסוכן מאוד זאת אומרת הוא הוא יצליח לדחוף ערים החצי השני של הפסוק מע הוא זה שהיא חשובה מאוד אומר שלמה כי גם במלכותו נולד רעש מי שהיה בשיעורים של התיקון המידות זה יהיה לו קל להבין את העניין כי גם במלכותו הוא
הוגש זה לא לא הוא רעש אלא נולד רעש אז אני רוצה ככה לעבור על המילים הללו לאט לאט קודם כל מי זה אגם במלכותו נולד רעש והיצר הטוב אנחנו בהמשך של הפירוש השני שהולך על היצר הטוב לכל דבר בבריאה יש 10 ספירות ליצר הטוב הטוב יש ספירת מלכות היצר הטוב אמרנו שהוא חכם החוכמה יש לו אמרנו שהוא מסכן אז אנחנו כבר הורדנו אותו מכל הספירות האחרות
אל תצפה לאיזה הצלחה מיוחדת בספירות האחרות שלו אבל הייתי מצפה אתה חכם לפחות תצליח לשווק את עצמך כחכם לפחות תצליח לעשות חסידים לשיטה שלך לכיוון שלך אומר לך שלמה דבר מאוד מאוד מעניין וזה עמוקה שמאוד חשוב לי שנפנים אותה ושלמה אומר לך תדע לך שגם במלכותו גם בספירת המלכות של היצר הטוב הוא רעש אתם יודעים מה זה רעש אז כתוב במפרשים שדל זה כמו גבינה דלת שומן יש יש שומן שמה אבל זה דל מה זה נקרא רעש ולרעש אין קול זה דלד דלות זה נקרא זה דרגה ממש ממש נמוכה
היצר הטוב הקדוש ברוך הוא ברא אותו וזה ממש מקומם ששומעים את זה פעם ממש מקומם הוא ברא אותו עם יכולת שיווקית אפס ציון אפס במלכות מלכות זה שיווק ציון אפס במלכות אתה תראה הכי לא טוב שיש בעולם וזה
כל כך איך
אומרים זה דיברנו על הנערים האלה היקרים החטופים אז אנחנו הנערים החטופים ואשת חבר של זה בהיבט יותר רפואה שלנו כי אנחנו שומרים על חיי אדם כי אנחנו מאוד מאוד הומנים וכולם טוענים שאנחנו הכי לא הומניים שיש וכל העולם מסתכל עלינו כרוצחים וכבדיטים ואפילו וכולי אז זה זה דוגמה לאיך אומרים לאנשים לאנשים שאין להם שום זה זה תסמונת יהודית שום יכולת שיווק בריאה למה שאתה אנחנו כמו שאומרים מתנהגים כאילו הכי יפה הכי הומני הכי צודק הכי ערך של חיי אדם ואנחנו נתפסים כהכי דורסניים הכי דורסניים זה האבסורד היצר הטוב חסר לו את יכולת השיווק המלכו זה ששלמה אומר חסר לו את זה אין לו את זה הוא משווק גרוע הוא מעביר חום גרוע או מעביר
מעביר רגשות גרוע הוא לא הוא לא מצליח לתפוס את כולם סביבו
וזה מכה למה עשה לו הקדוש ברוך הוא ככה ליצר הטוב אז חזל אומרים הקדוש ברוך הוא עשה לו ככה משום שהוא רוצה שהוא יעבוד אותך אני רוצה שתוכיח את עצמך וגם על זה דיברנו אני רק חוזר על זה בווריאציה קצת שונה אני רוצה שאתה תוכיח את עצמך בדברים מהותיים אמיתיים אתה היצר הטוב אתה היהודי הקדושה הקדושה בעולם אני רוצה שאתה תוכיח את עצמך בדברים נעלים אתה תצטרך ככה הם מסתכלים עליי ככה זה
ומחו את המוסד הישראלי שהוא הפך להיות כמו שאומרים סמל לב רק רק רק שומעים עליו אז תופסים
פחד תחכום ערמומיות שקרים הם עושים מה שהם רוצים מטפלים במי שהם רוצים על כל פנים
בעבר היה להם את השם הזה מה הביא מה הביא את המושג הישראלי להיות כזה כולם שונאים אותנו כולם נגדנו כולם כולם כולם תסכול תסכול תסכול תסכול אז תעשה משהו אז
כוח ההישרדות שלהם גדל מאוד מאוד מאוד אני כל המאמצים שנראה בשיניים אני צריך להצליח והם הצליחו
הקדוש ברוך הוא רוצה שהיצר הטוב יצליח ויגלה את פנימיות הנפש שלו אומר אותך לך אני מסיר את כל יכולת השיווק לך אני מסיר את כל ה את כל הראווה כדי שאתה ממך יראו יראו יפחדו כדי שיהיה לכם אתה צריך כמו שאומרים להשכיב מזומנים עם תפאורות ועם דברים חיצוניים זה לא יתפס זה צריך להיות אמיתי פנימי רציני יסודי יסודי ואז כמו שאומרים זה יהיה כמו שצריך זה מה שהקדוש ברוך הוא רוצה
מיהודי וזה הסיבה שהוא כאילו לוקח
לו את את הכוחות
אנחנו בפרשת קורח
כורח היה טיפוס חיצוני שטחי ראוותני כל העדה כולם קדושים בתוכם השם גם אני יכול להיות משה רבינו אם אתה
כאילו מין אדם שרואה את הכל הכל
שטחי חיצוני לא קולט את הפנימיות של משה לא קולט את הפנימיות של הקדוש ברוך הוא מה הקדוש ברוך הוא רוצה הוא מאמין שהקדוש ברוך הוא נמצא רק למעלה ולא יורד למטה משה רבינו עושה פה מה שבא לו נותן תפקידים לכלרובי משפחה אלוקים לא מנהל פה את העניינים זה כוח מה קרה לקורח
בלעה אותו אדמה
כל שואו של יהודי שהוא בונה על סביב שיווק אני משווק את עצמי תוך כמה ימים 200 50 סנהדראות איתי גרבתי קולות עשיתי כל מי שזה הסוף שלו
באדמה באדמה אצל כוח זה היה בוטה אצל למה כי זה לא
הדי אן איי של יהודי זה לא עובד
ככה יהודי זה אדם אדם אתם קוראים אדם להמל יולאי
אתה צריך המון המון
להשקיע אתה לא
אתה לא גורף פה קולות בבת אחת
מעיף את זה מביא את זה זה לא עובד ליהודי זה לא עובד ואם זה עובד זה לא עובד להרבה זמן זה לא מחזיק מעמד זה לא כמו שאומרים מה הפנימיות של הנפש זה לא
הוא זה לא זה לא התיקון הפנימי שלו וכאן מגיע למה שאת הארת שנדמה לי שהמלכות הרמה שהיצר הטוב הוא בעצמו מלכות
השיעור הקודם דיברנו שהיה סר ערה נקרא מלך זקן אוקסיל היצר הטוב נקרא ילד קטן ומסכן הבעייתיות זה לא
ממש
היצר הטוב נקרא מלך אבל יש בקבלה אני לא יכול להרחיב בקבלה כתוב יש את האותיות והשייכות בין האותיות לספירות זה נושא בפני עצמו אז האות רי ש שהיא יוצרת את המילה רעש ממלכות רעש היא ספירת עמל אות ריש היא מלכות
זה סתירה מנה וביי איך יכול להיות איך יכול להיות
ש הבחינה הזו שאנחנו מדברים עליה שהוא היצר הטוב שהוא בחינת רעש ולרש אין קול ואין לו אפילו את הגילוי הרי עליו אנחנו מדברים בסיום הפסוק פה בקוהלת
שאין נולד רעש כי גם במלכותו היצר הטוב נולד רעש אז
הוא רעש אז אין לו מהלכות ואתה אומר שריש ורעש זה מלכות התשובה היא מעניינת כתוב בחסידות שהמלכות יש לרעש יש את המלכות הכי גדולה איזה מלכות כאשר בן אדם עושה עבודה פנימית ומגיש דברים פנימיים הוא קונה את האנשים לאט אבל בטוח מה הפירוש שאתה רוצה להראות משהו אתה עולה על הבמה וזה משהו חזותי חיצוני מראה פנים עושה איזה תעלול קנית אותם אבל קנית אותם בדיוק לחמש דקות אתה רוצה לקנות בן אדם באמת אם אתה ערכי אם אתה פנימי עם מסרת לאנשים איזה שהוא רעיון פנימי אמיתי עמוק שכל
אותם אתה לא קנית אותם רק במראה עיניים חיצוני שובה לב כי זה שובל לב לזמן קצר קנית אותם בפנימיות נפשם בעומק הפנימי שלהם ולכן המלכות האמיתית היא מלכות של ריש דווקא של רעש הרעש הזה שאין לו שום גילוי חיצוני ובגלל שאין לו שום גילוי חיצוני הוא היה חייב בשיניים לגלות פנימיות
ולהוכיח דברים בשטח
פנימיות כובשת דברים פנימיים אני מסיים ב בהקשר שהרבה פעמים אנשים שואלים חבד זה חסידות של מחשבה זה חסידות של עומק זה חסידות של מוחים יש הרבה חסידויות שהם מצהירות על עצמם שהם לב למשל והיה צריך להיות הרבה פעמים אנחנו מסתכלים סביב היה צריך להיות שאיפה תחפש קשר בין תלמידים לרבות בלב תחפש את זה במוח הקר והיבש מה לך לחפש את זה שם אנחנו רואים בפועל שאיך אומרים חסידי חבד רבי רבי רבי רבי אמר רבי עשה רבי עדיין לא כמה חסידות כזאת יש עושה וידאו במוצאי שבת ופה רבי אמר מה הדעה שלו מה כל הזמן
וגימל בתמוז היה לפני 20 שנה זה דבר שהוא
פלא ההסבר השכלי לעניין שחבד נותנת לעניין זה שכאשר יש מוחים כאשר הקשר הוא קשר של מוח ברגע שזה פנימי מוח זה סמל לפנימיות ברגע שזה פנימיות אתה קנית את המוח של האדם קנית את הלב שלו נגלה לכם סוד קנית גם את הכיס שלו המוסד היחיד שלא סובל מתקציבים זה מוסד השליחות הוא מגלגל מיליארדים בשנה את כל היהדות החרדית הוא שם בכיס הקטן מבחינת הכסף שהוא מגלגל העשירים העולמיים בכיס שלו כשנתת לאדם תוכן קמיד אותו ברגע שנתת לאדם ריקוד שירה זמרה זה טוב אבל זה לחלקים מסוימים בנפש שבנית אותו פנימית זה לאט אבל בטוח הוא לא שלך
חבדניק שרוף יש כאלה שיגידו אולי שרו אבל איך שתרצו הוא כבוש איך אתה עושה את זה כל אלה שאומרים שרות זה בא להם מקנאה איך הוא עשה את זה איך הוא פעל את זה מעצבן אותה משהו הסיבה לכך זה מכיוון שהוא נתן שכל הוא נתן הבנה הוא נתן עומק מבט פנימי לחיים אז כשנתת את המבט הפנימי לחיים אתה שינית את הבן אדם איך אומרים מהקרביים שלו שינית אותו אז איך אומרים הוא כבוש
אם הוא יוצא ואני הוא לא יוצא הוא ברצון כבוש וזה בדיוק המעלה של הרעש מלכות משיח זה הכל הייתה בחינה לרש אין מלכות אין לו שיווק הוא לא יודע לדבר יפה הוא לא יודע לעשות תנועות הוא מדבר ככה ככה שכולם נחתמים ואף על פי חיל כולם בטלים איך זה קורה רק הסבר אחד נתן עומק פנימי הוא התחיל מתוך הפנימיות ותפס את הכל אתה מתחיל ברובד אחר זה נשמע טוב
זה משמח זה מלהיב אבל זה הלך מהר ונגמר מהר כמו כקיון שצומח בלילה אחת וכמו שצומח בלילה אחד הוא יכול לנבול בלילה אחד אבל כשזה מתחיל וזה הייתה הטענה של בעל התניא כשאני מתחיל מהמח מהמוח עברתי למידות לרגש להכל הנקודה דיברתי על 4 נקודות סך הכל הנקודה הראשונה זה שהיצר היה רוצה למלוך כאן ועכשיו מיד
הטבע שלו זה עכשוויות עשיו עכשיו זה חרוזי העולם שלנו הוא עולם התיקון הוא לא בנוי למהירות והתזזיות הזאתי ולכן תענוג אמיתי זה תענוג שהוא בא בשלבים היצר הרע עובד עלינו שהתענוג יהיה מהיר וזריז וזה לא נכון היצר הרע שולט לא על המוח אלא על הלב הוא שולט על האדם מהלב אין לו מוחים כי הוא קפץ את היניקה באמצע הלב מביא לתוצאות לא רצויות כי
מה זה לא רצויות הם תוצאות רצויות אבל בחשבון בחשבון בכיוון זה לא תוצאות אמיתיות התוצאות של הלב הם לא תוצאות שעומדות במבחן ההיגיון הזה הנקודה השלישית
ישנו פירוש נוסף
לפסוק שהוא לא מדבר על יצר רע אלא על יצר טוב והמשמעות היא שהיצר הטוב הוא 12 13 שנה חי בתסכול שלא מצליח לבטא את עצמו
התסכול הזה נותן לו עוצמות נוטע בעוצמות של עשייה ומירוץ והתפרצות קדימה שבסוף הוא יכול אם הוא ירצה
לנצח אפילו את היצר הרע כי היצר הרע אומנם הוא ותיק אבל הוא כזה פוסע הולך לאיטו מעדנות והנקודה האחרונה זה הסיום של הפסוק זה שהיצר הטוב הוא רע בשיווק אבל באיזה שיווק בשיווק חיצוני בשיווק הפנימי אין טוב כמוהו אבל השיווק הפנימי תמיד נזכור הוא לאט הוא שלב אחרי שלב אבל מה שכבשת כבשת בטוח וזה המעלה שלו שמצד אחד הורש במלכות באיזה מלכות הורש במלכות חיצונית אבל במלכות נצחית במלכות משיחית במלכות פנימית
יש לו את העוצמה הכי חזקה שיש והיא ללא צלופנים חיצוניים אבל יש לה את הפנימיות אנחנו כולנו צריכים לגלות את המשיח שבקרבנו לזרוק את המלכות החיצונית השיווק הלא יהודי אלא לקחת את השיווק היהודי שלפחות בזמן הגלות הוא כזה שאתה עובד עמייל בצורה פנימית משתדל למצות את כל הכוחות הפנימיים שיש לך להוציא את עצמך מן הכוח אל הפועל עם כל הלב עם כל הנשמה אפילו אם אתה לא רואה תוצאות מיידיות זו תכונתה של המלכות הפנימית היא לא רואה תוצאות מידיות אבל בסופו של דבר היא המנצחת

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא