ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

הכנת הבית לפסח

נקיון הבית לפסח זהו שלב מאתגר מאוד, בואו נקבל כלים מעשיים והלכתיים איך לשלב בין "בל יראה" - לחג החירות

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

בתוך 30 יום קודם לכן והחג הזה הוא חג חירות, כמו שאומרים הדרשנים אין חג משעבד יותר ממנו ולטיבותה יש הרבה הלכות בכל פרט שלו אם נדבר על ברכת העליונות, עדיין לא נדבר על זה היום אבל ברכת האילנות יש שם פרטי פרטים נדבר על ניקיונות, פרטי פרטים, בדיקת חמץ, פרטי פרטים, שריפת חמץ, עוד פריטי פרטים ערב פסח, פרטי פרטים וכן הלאה כל כל עניין ועניין, פשוט משהו, ויש המון דברים שצריך לדעת אותם מבחינת הסדר של הדברים וכדי שיהיה לנו חיות בעניין, אני רוצה לצטט את הלשון של התשבץ, אחד מהראשונים על כן צריך לפרוט כל אלו הדברים הוא מדבר במאמר חמץ ומצא, צריך לפרוט את כל אלו הדברים אחד לאחד ולפרוש סידורי עשייתם משום שזה המון המון פרטים של סדר שבכל העושה שכל העושה מצווה אחת, כמאמרה
אינו מתבשר בשורות רעות, חלילה ואפילו גזר הקדוש ברוך עליו גזרות רעות מתבטלים ממנו שנאמר שומר מצווה, לא יודע דבר רע את ומשפט ידע לב חכם כאשר כבר מלך שלטון מי יאמר לו מה תעשה בקיצור, אחר כך זה יש לו חירות מכל מיני דברים לא טובים ועל ידי שבן אדם נכנס לפרטים ולפרטי פרטים+++ אז לכן ברשותכם, אנחנו נתחיל היום ובעזרת השם נמשיך הניקיונות של פסח אפשר לומר שמתחילים כבר היום שייכים להתחיל מהיום משום שתמיד עקרונות הבית אומרות שעד שלא גומרים עם המשלוחי מנות, ועד שלא גומרים סעודת פורים אין להם בכלל מה לנקות אבל עכשיו יכולות להתחיל ניקיון ניקיון של הבית אני רוצה לומר מכיוון
שהבתים שלנו הם לא כמו הבתים של הימים ההם הבתים שלנו הם צפופים בהרבה בהרבה מאוד חפצים מה שבימים ההם לא היו והילדים מטיילים בכל המקומות ובכל הדברים ובכל הפרטים אז אני תמיד ממליץ שמי שרוצה לנקות ולסדר זה דבר מאוד טוב אבל צריך לעשות את זה בחשבון וכבר שאין איתנו יודע עד מה והילדים נמצאים הרבה זמן בבית אי אפשר להתעלל בהם יותר מדי אני לא אומר הבעל כדי שלא יגידו שאני נכנס למקומות שלא שייכים לי, אבל הילדים, הילדים, הילדים השנה עברו שנה לא פשוטה גם לימודים בכל מיני כלים בכלים שונים וגם יותר מדי, לשהות בבית ממש איך אומרים, איך הורים זה זה, זה זה לבוא ולתת רעש, רק אישה, כוח על כל מה שכולם עשו, אבל להכניס כולם לדיכאון של ניקיונות, ניקיונות לא פשוטים+++ וכשכולם בבית זה לא פשוט אני תמיד ממליץ את זה ואני אומר את זה גם עכשיו, משום שאני מרגיש שזה מצווה מצווה חשובה כמו בכל דבר אנחנו צריכים לעשות מה שאומרת ההלכה ולא מה שהדמיון הפורה שלנו אומר, ולא כל מה שההרגשות שלנו אומרות אז העניין הוא זה שהאימרה המפורסמת שאבק זה לא חמץ
ובאמת אבק זה לא חמץ ולענייננו, אם אנחנו נעשה חשבון מה הם בעצם הדברים שאנחנו צריכים להשתמש איתם במשך שבוע ימים אתם מכירים את אותם המשפחות שכשהם יוצאים לאיזה חופש נופש, אז הם לוקחים גם את זה וגם את זה וגם את זה וגם את זה וגם את זה וגם את זה שיהיה למה לא ואז מתברר שהם סחבו כשמגיעים לשם פי 8 פי 10 דברים מה שבאמת צריכים זה קורה לכולנו 8 ימים זה 8 ימים, 7 ימים זה 7 ימים אין יותר מידי מה, מה, מה לעשות אין אין, מה אין יש לך שמה שבת מתחילים את הלל הסדר בשבת ויש לך את השבת שלפניה אז בוא נגיד שאתה צריך כבר לשמור על דברים שיום אחד לפני אז יש 8 לכן אמרתי 8 זה יוצא שישי שכבר אתה צריך לעשות שישי ואתה יוצא לשבת ואחד איך יש לך את השביעי של פסח שזה עוד שבת אחת
וזהו ובתוכם יש כמה וכמה ימים שכפי הנראה גם לא יתנו לנו יותר מדי לנסוע ולטייל וזה, וזה אז, כאילו מה מה זה מה נשאר לאכול אז האכול זה בעיקר במטבח, אז את המטבח צריך להכשיר מה עוד צריכים להכשיר צריך להכשיר את פינת האוכל, זה מה שצריכים להכשיר מה עוד צריך להכשיר כלום ואם אנחנו מסתכלים באמת באמת מה שצריך, אין יותר מידי מה שצריך להכשיר אני מסתכל כעת על הספריה הנכבדה שיש לכם כאן ואני שואל אותכם מי חושב שבספרים שנמצאים שמה למעלה למעלה למעלה מהמילה שמעל זה זו המילה וויד בשלט אז אז אז שמה נדמה לי זה זוהר, יש שם סט זוהר, אם אני לא טועה בצבע כחול, מישהו, מישהו חושב ששמה בספר הזוהר למעלה, ישנו פירורים, שאריות של פיצה או משהו שמה למעלה, אני יודע שאתם קבעו על עומדים זו וזה, אבל אני לא חושב ששמה נמצא פירורים בדווקא אני חושב שאם אתם יושבים בהתוועדות, אתם יושבים אולי עם שיחות, אולי עם סידור, אולי עם טילים שהיה ס מבורכים אני לא יודע, אבל אני לא חושב שאתם יושבים עם הזוהר הזה אז מכיוון שכל דבר שאתה לא יודע שבוודאות כמעט יש בו פירורים, אתה לא צריך לנקות אותו אתה לא צריך לבדוק אותו גם כן זה שני הדברים נכונים אז בוא נאמר
זה סתם אני עושה, לוקח את זה כאינדיקציה הם בכלל לא צריך לבדוק אותם ולא צריך בכלל לנקות אותם אוקיי, אז לפי זה בואו נעשה בדיקה מה קורה עם הארונות של בגדי הקיץ והחורף שמעל הארון שלמטה גם כן לא ומעלה הדברים שלמעלה למעלה למעלה גם כן לא אז ומתחת למגירות של הנעליים שלא מוצאים אותם עד הסוף זה רק חצי, גם כן, לא אז מה נשאר נשאר לעשות איזה שהוא ניקיון מסוים למיטות של הילדים, שלפעמים הם מחביאים שמה כל מיני סודות ורזים מתחת למזרונים וזה הדבר צעצועים זה טוב, דוגמה נהדרת, כמה צעצועים משחקים במשך 7 ימים שמתוכם פעמיים שבת, אז אתה מוריד את הצעצועים של המוקצה וזה שלא מדברים עליהם בכלל אז כמה צעצועים בפועל, ילדים משחקים בפועל כמה אתה חושב כל בית ובית משחק 2 3, 4 5 אתה לוקח את אותם המשחקים שהם פוטנציאל שם אותם עם בתור גיגית מים וזה עם חומר ניקוי פגמת אותם אתה מבקש מהילדים על השולחן איפה שאוכלים אין בעיה בכלל שופכים לתוך הסימפונות האלה שופכים זה איזה חומר פוגם לפני החג וזהו
נוסע הברז לא לא ברור לי איך אנחנו סוגרים אני לא אחליט כל יום
ככה הוא
סיים
אז מה שאני מציע אם אתה עושה מים, מים לבישול, ממים שאתה קונה אם אתה תשתמש רק בבקבוקים של מי עדן למי בישול שאתה עושה דגים וזה אז זה בכלל לא מגיע אליך לאוכל מה שאני הייתי מה שמדברים על המסננת, זה לא בשביל מים לנטילת ידיים, לנטילת ידיים או לשטיפת כלים לא צריך את המסננת בשביל זה זהו כן, זה זה, זה זה ואז אתה אומר אתה לא צריך, אתה לא צריך, אתה לא מסנן את זה כמו שבמקרהחת, אתה לא שם את המסנן המת הזאת לא זה הבעיה, הבעיה רק מה תבקש מבני הבית שלא ישטפו אותו במים החמים בפסח זה פותר הרבה בעיות הלכתיות שלא משתמשים במים החמים שמה איפה שהכלים זה זה העניין אחד מהראשונים מתייחס לכל הניקיונות האלה של פסח, הוא אומר כל פעולה שאתה עושה בלשונו הכל דבר שמפנה אין לך ואילך נקרא ביו מה שאתה עושה, זה כבר נשבעים בגין ביו, אז אנחנו
נעשה מה שצריך ואחר כך אם נשאר לנו זמן נוכל לעשות ניקיון אביבי וזה יהיה נחמד, אבל אבל זה לא כבר זה כבר לא בגדר של חובה עכשיו אני רוצה לעבור לכמה נקודות שקשורות להכשרה הכשרה של הכלים או הכשרה של ההכשרה, של הדברים השונים שיש לנו לפני הפסח, דבר ראשון כשאנחנו מדברים על נגיד מחם, מיחם שיש מיחם של מים חמים יש מיחם של שבת יש מיחם שנמצא על הגז יש מיחם שנמצא על החשמל אנשים שואלים מה יש במחם הזה כאילו, למה צריך קשר לפסח כל פעם אני שומע את השאלה הזאת הרבה אנשים שמים עליו ושמים עליו לחמים שמים עליו חלות, שמים עליו כל מיני דברים, וכמו שאמרתי קודם, הוא מקבל את העדים גם כן מהחלב אף על פי שבן בשר וחלב יש המון פוסקים שמקלים של החלב עלול למחם לא להגיד שהוא לא עושה אותו חלבי בין בשר וחלב יש הרבה דעות כאלה, אבל בפסח מחמירים יותר אז לכן צריך שיהיה מחם שהוא כשר לפסח מי שרוצה להכשיר את המחם של כל השנה הוא אם זה מחם חשמלי
זה סרט איך הסרט הזה עובד ממלאים אותו עד הסוף מה הם רותחים נותנים לו להעלות בועות עכשיו צריכים לזרוק איזה שהוא אבן רותחת פנימה כדי שיגלשו המים החוצה אבל אתם מבינים שמכיוון שהוא עם חשמל זה סכנת נפשות, אז זה צריך להיות מישהו על החשמל שכשאתה זורק את האבן הוא מוציא את החשמל 100 ש"ח זה סרט לעשות את זה ואז מגיע כן זה אני רק נותן את האופציות שיראו איך עושים דברים כאלה ובמקום במקום שאת הדחק
מדהים כן
אתם עוד צוחקים שנה שעברה לפני פסח היו אנשים והיו רבנים ואפילו מהרבנים הזה שטענו שלא צריך בכלל להכשיר את המחמים כי אנשים היו בכזה טראומות וכזה, פחד ולצאת ולטבול במקווה ולהטביל את זה באלכוהול גלו אני לא יודע מה כאילו מה כמו שחזו שנה שעברה לפני פסח, מי שיכול לזכור אז אז אוקיי, עכשיו יש לו את האבנית שיש לו יש אבנית שיורדת יש אבנית שלא יורדת אבנית שיורדת תורים האבנית שאתה לא מצליח להוריד הפוסקים קוראים לה שיש זאת אומרת הם לא קוראים לחרס אם זה היה חרס, אי אפשר להכשיר אותו הם קוראים לזה שיש ושיש אפשר, אפשר לזה, ומכיוון שהוא לא מקבל חמץ גוש אלא רק חמץ נוזל אז אפשר להכשיר אותו באמצעות הרתחה של המים הרותחים שנמצאים בתוכו הוא נעשה כשר על ידי זה זה בנוגע למחם מה בנוגע לתנור זה חשוב לי שתשמעו מכיוון שאין לי ספק שכל אחד ממכם ישמע את השאלה הזאת ויותר מפעם אחת מיהודים שמתקרבים לתורה ומצורה ומצוות ורוצים לדעת מה לעשות אז אנחנו נגיד
שמחם אם אתם יכולים להשיג חדש טוב, אם אתם לא שמתם עליו חמץ כל השנה, אז יש לכם על מה לסמוך גם לא להכשיר אותו ואם אתם רוצים להכשיר אותו, אז אמרתי לכם איך בנוגע לתנור, שזה המון המון אנשים שואלים שלא כל אחד הוא ברמה כזאת שיקנה תנור חדש לפסח אצלנו כן, אבל בעולם לא אז מנקים את התנור היטב היטב מכל המסירי שומנים המסרי, שומנים שלא ישאר כלום, מחממים אותו על החום הכי חזק בערך שעה התבניות צריכים להחליף, אי אפשר להשתמש בתבניות הקודמות, מי שרוצה מאוד מאוד להעדר גם את הגומי שלו מסביב שהוא מפלסטיק שאין לו הכשרה להרבה דעות, גם כן מחליפים את הגומי הזה ובעצם הוא יכול להיות כשר לפסח מעיקר הדין אז למה באמת אנחנו נמנעים מלהכשיר את תנורים לפסח הסיבה היא מפני שהתנור יש לו יש לו בעיה מה הבעיה של התנור באמת, החומר שלנור, אי אפשר להכשיר אותו במאה% זה עשוי מצופה עם מה לא ניתן להכשרה של 100%, אז למה בן בשר וחלב מטרף לא טרף אנחנו מכשירים כי אנחנו לוקחים, יוצאים מתוך נקודת הנחה שאנחנו לא מבשלים בדפנות של התנור אנחנו מבשלים בתוך בתוך תבנית הדפנות של התנור זה כבר זה זה עד שזה מגיע אז לבוא ולהגיד שמהדופן של התנור יצא ויחזור חזרה לאוכל זה די קשה ודי מסובך להגיד שזה יקרה
אבל אנחנו יודעים שלפעמים יש חום חזק ויש הדים חזקים שהם יכולים כן להעביר את זה אז כל השנה אנחנו מקילים אבל לפסח אנחנו מחמירים, לא מכשירים תנורים, אבל אם בכל זאת שואלים אותכם יש לכם את הדרך איך להכשיר בנוגע למיקרוגל, אנחנו לא מכשירים אותו כל השנה, גם כן בין בשר וחלב, בין טרף ללא טרף אבל אם ישאלו כדאי שתדעו מיקרוגל, מנקים אותו היטב משמים כוס מים עם כמה טיפות אמה בפנים לו להתחמם עד שהוא יתמלא עדים לאורך כל הזה עכשיו למה הם אותם אלה שמכשירים ככה למה הם מכשירים ככה הם טוענים שאפשר להכשיר ככה מיקרוגן, מכיוון שכל הצורה איך שהוא מקבלת את החום זה מאדים, אז אני אתן לו עדים והאדים כבלדוק, כך פולטו הילדים שנכנסו בו קודם יצאו באמצעות העדים החדשים שאני שם עכשיו הרעיון הזה הוא רעיון מבריק, רק שהוא לא כתוב בתורה בתורה אנחנו יודעים שדברים יוצאים באמצעות אש או שהם יודעים יוצאים באמצעות מים זאת אומרת או שזה עגלה או שזה ליבון אנחנו לא יודעים שיש דברים שיוצאים באמצעות עדים שאני אזרוק עליהם אדים ויצא מה שבלוע בפנים לכן אנחנו כל השנה לא מכשירים, אבל אם בא בן אדם שרוצה לדעת איך הוא מכשיר בכל אופן, את המיקרוגל הזה, מה שאנחנו עושים בשעת הדחק, בנוגע לליבון שיש כלים שצריכים ללבן אותם אז ברמה העקרונית מה שבא באש אנחנו מעבירים באש מה שבא במים אנחנו מעבירים במים כשאנחנו מדברים על מחבת מחבת בעצם היינו צריכים, אם הוא מחבת שרק הגענו בשמן עמוקה היה מספיק מים להגעיל אותו, אבל מכיוון שהרבה פעמים השמן הולך ויורד ויורד ואז זה כבר כבר לא, זה לא רק במים אלא בה ישירות עם הדבר שאותו אנחנו מבשלים אז אנחנו נצטרך לעשות לו ליבוא עכשיו, איזה ליבון לעשות לו מכיוון שהוא בא במגע עם אש, נצטרך לעשות לו ליבון ליבון חמור מחת לו מחבתו
איזה מחבתות ניתנות להכשרה מחלטות שהן מחבתות טפלון זה בעייתי להכשיר אותן, מכיוון שהן עשויות מחומר שלא ניתן להכשרה כמו ה כמו החרס ישנן דעות בפוסקים שמתירות את ההכשרה של הטפלון גם כן אבל זה רק דעות שוליות הייתי אומר הדעות המרכזיות זה שאי אפשר להכשיר אותו בנוגע לחלודה שיש לו אז הפוסקים מזכירים את זה שמתחת לחלודה הרבה פעמים מסתתרת אז צריכים לשרוף אותו הדק היטב כדי שהוא יעבור את מבחן המציאות המבחן של של הנושא הזה
אז מה זה נייוון מנש ואתה אומר 5
ארגון קהל הייתי אומר בערך 14 שניות לאון חמור זה בערך 30, 40 שניות לכל חלק עכשיו בהלכה יש הגדרות אחרות מאיפה באנו לשלושים 40 שניות זה המחייב של הרבנות, אבל כאילו מה מאיפה הגענו לזה משום שבהלכה כתוב שהכלי צריך להגיע לאדמומיות ושיהיה ניזוצות של אש ניתזים ממנו בליבון חמור המציאות היא זה שדבר כזה לא קורה אף פעם ומה כמעט אף פעם ולמה מכיוון שהמתכות שלנו שונות מאודמת של הימים ההם, המתכות של הימים ההם היו מתכות, חלולות, מתכות לא דחוסות וכשהיית, שמה אותם על האש זה היה הופך להיות אדום, זוכר זמן קצר היום המתכת של הסירים מאוד דחוסה והמתכת שעושים ממנה את החצובות לגז היא מאוד מאוד מאוד דחוסה, אז כיוון שכך יהיה מאוד מאוד מאוד להגיע לאדמומיות, זה בלתי אפשרי, גם אם תעמוד שנה עם הברנר, הוא לא מגיע לאדמומיות, באו הפוסקים וטענו, משה פיינשטיין ואחרים הם אמרו זהו אתה לא יכול להגיע לאדמומיות אבל זה לא אומר שזה לא כך פולטו אבל אנחנו עדיין מסופקים לכן מי שצריך להכשיר את החצומות, הוא עושה להם ליבון אחרי שהוא מנקה אותם טוב, מסיר שומנים, הוא עושה להם ליבון חמור הליבון חמור שרוצים לעשות אותו בבית בדרך כלל ההמלצה היא להדליק המבעירים את המבעירים על החום הכי גבוה לעשות מין שטיח כזה של נייר כסף עבה מעל מעל המבערים ולתת לו 10 דקות לבעור ככה להיזהר לכבות אותו להיזהר לא לגעת בנייר כסף מכיוון שהנייר כסף רותח ואחרי זה לצפות אותו גם כן בנייר תחת חצובות, ואת ואת המבערים אנשים שהם רק מתקרבים קשה להם להכיל את הציפוי הזה
אז אז מספיק שהם יעשו את ההכשרה כמו שאמרתי עם השטיח עם השטיח, וזה בעיקר הדין הם יצאו ידי חובה זה רק עניין של הידור וחומרה מי שלא קנה אז יכול לעשות את ה, את את את הטיפול בזה פלטה של שבת אנחנו יש לנו שתי אפשרויות בפלטה של שבת, או שאנחנו אפשר להגיד אפילו 3 אפשרויות או שאנחנו מנקים אותן ניקיון מוחלט מפעילים אותה שעה על ריק ואז בעצם היא מוכשרת מעיקר הדין, או שאנחנו לא מנקים אותה, אבל אנחנו מצפים אותה בשכבה של נייר, כסף או עושים גם וגם אבל בעצם לא צריך לעשות גם וגם כי הכיסוי של הנייר כסף הוא פותר את כל הבעיות, וזה לכתחילה שבלכתחילה כמו שאמרתי קודם בנוגע לשיש, ובנוגע לשולחן, גם כן בנוגע לכלים ששנה שעברה בישלו בהם קטניות, והיה לנו שנתיים רצופות שהיינו יכולים לאכול קטניות בשבת שאחרי פסח היה לנו פסח ויצאנו לשבת אחרי הפסח ויכולנו להכין קטניות בפסח, בשביל השבת שאחרי הפסח ואנשים שואלים האם הקטני האם הכלים הם כלים כאלה שאפשר להשתמש בהם או אי אפשר להשתמש בהם או שצריך הכשרה או לא צריך הכשרה בהלכה כתוב שכלים שהשתמשו בהם לקטניות כשרים לפסח, כמובן לא צריכים הכשרה אז כלים שהשתמשו בהם אין איתם בעיה בכלל, אפשר להשתמש בהם השנה לפסח בלי בעיה בכלל חשוב לציין כדי בשביל הידע הכללי שחזל שהם גזרו על איסור קטניות הם לא הם לא גזרו על בליעת הכלים לפחות לרוב ככל הדעות
ככה זה משהו הסתמות לשון האדמור הזקן למען נפקא מינה אדם שהוא חבדניק והוא קיבל על עצמו לא לאכול קטניות כמנהג חבד אבל הוא מגיע לבית של ההורים שלו לא עכשיו באמצע פסח, והם במיוחד בשבילו, עשו אוכל בלי קטניות, אבל הכלים שלהם הם כלים כאלה, שהם כן בישלו בהם קטניות אז הוא צריך לדעת שהכלים האלה הם לא חמץ, ולא גזרו גם לאוכלי קטניות לא גזרו על הכלים, אלא גזרו על האוכל עצמו ולעניינינו גם יש דעות מחמירות יותר, וגם הדעות המחמירות יותר הם לא אוסרות את הכלים, אלא אומרות שזה צריך לעבור 24 שעות מאז בישול הקטניות זאת אומרת, אם אפילו לדעות המחמירות שזה לא הסכמות של אדמור הזקן, זה לא משהו מאדמור הזקן, אבל כף החיים הביא את הדעות האלה שאומרות, אבל אם ב-24 שעות לא בישלו בהם קטניות מותרות, הכלים הכלים האלה מותרים לכתחילה= מלכתחילה, אז לא צריך כאילו לעשות סקנדל בנושא הזה ויש אפילו מקרים קשים עוד יותר שנתקלתי בהם במשך החיים גזרו על קטניות, אבל לא גזרו על על השמן של הקטניות לפחות לדעות מסוימות ועל מה שיוצא מהקטניות היה לי מקרה כזה לפני כמה שנים שבן אדם מגיע להורים שלו הם עשו הכל, הכל הכל הם רק בישלו באותו סיר שהם עשו לו את התפוחי האדמה בישלו גם כן שעועית ודברים כאלה, והפרידו אחר כך והוא נכנס לפחד שהוא לא יכול לאכול את זה זה לא נכון בדיעבד, מצב שבו הוא בו הוא נמצא זה לא נקרא שהוא אוכל קטניות ויש לו על מה לסמוך, להתיר כמובן שזה דיעבד נעבור כעת למצות משום שאתם צריכים להתכונן כבר אתם צריכים כבר לקנות מצות עכשיו
השנה כמו שנה שעברה, הרבה ישראלים לא יסעו, תמיד יוצאים חצי מיליון או יותר לחול, וכל מיני מלונות ושמה הם קונים את המצות כבר הרבה לפני ומכל מיני מקומות בעולם השנה כל אלה ישארו כאן ביחד עם משיח צדקנו ואז שלרכו את יותר מצות אז הקדימו הקדימו קניותיכם עכשיו בנוגע למצות כמה נקודות שהם חשובות יש שאתה הולך ככה לשוק של המצות אז נותנים לך הצעה ראשונה רשי, רשי ראשי תיבות רחיים של יד מה אתה רוצה אתה רוצה רשי או שאתה רוצה רשם רשי, רחיים של יד או שאתה רוצה ריכיים של מכונה אז איך אומרים בן אדם אומר מה אני איך אומרים הכי טוב, מה הכי יקר, מה הכי טוב הוא בה הכי יקר הוא בה הכי טוב ובאמת המחירים של הריכיים של יד הם הרבה הרבה יותר, מאוד מאוד יקרים לעומת הרכיים של מכונה
העניין הוא זה שבאמת המצות שמירה וצריכות לשמה לא מהתחינה אלה מעלישה או מנתינת המים, ולכן זה לא לא צריך לחיים של יד אפשר חיים של מכונה למה היו לוקחים רחיים של יד פעם, מכיוון שאיך היה איך איך זה היה עובד איך הייתה מכונה העובדת היה גלגל שמגלגל למנהר והמקום, איפה שהיו טוחנים את הקמח היה ליד והיה חשש שבריכיים של מכונאי יעופו מים מהנהר אל תוך הקמח ובגלל זה היו לוקחים ירחיים של יאט, שזה היה בחדר סגור וזה לא היה בכלל חשש שיבואו שמים מי שיודע איך הדברים מתנהלים היום אזרחיים של מכונה רחוקים, כרחוק מזרחי מערב ממים אז אין לזה חשש שהייתה במשך השנים זה שכשהמכונה הייתה טוחנת את הקמח, מכונה טוחנת מאוד מהר המהירות שהיא טוחנת, הייתה גורמת לקמח להתחמם והקמח היה יכול להיות ימים שלמים חם עד שהוא מצטנן אז לכן העדיפו את היחיים של יאץ זה מאוד לאט אז הרכב לא מגיע לכאן
ואז אין לנו שום חששות, קודם כל היום המציאות היא שגם את היחיים של גם ריחיים של מכונה, יש להם כמה דרגות ואפשר לעשות אותם לאט בית הקמח שאתם משתמשים בו זה לא קמח שנתחן אתמול וגם לא קמח שנתן לפני חודש זה קמח שנטחן לפני כמה וכמה וכמה וכמה חודשים ואז הבעיה של החום לא קיימת ודבר אחרון רבותינו נשיאנו גם כן השתמשו בריכיים של מכונת הרבי בעצמו אכל מצות של ריחיים של מכונה לפחות בחלק מהשנים היו שנים שהמנהל של החבורה העדיף לקחת קמח של חיים של יד, אבל אני באמת חושב שמבחינה הלכתית אין לזה, אין לזה חשיבות, אין לזה חומרה וזה בהחלט איך אומרים אם אתם רוצים להוציא את הכסף תוציאו על משהו אחר וההבדלים הם הבדלים של מאות שקלים, אז אני ממליץ רכיים של מכונה, אבל מצד שני אני ממליץ שהמצות לפחות המצות של ליל הסדר או המצות של הקערה יהיו תנור ראשון ולמה תנור ראשון מכיוון שתנור ראשון זה באמת חומרה שהיא מופיעה בהלכה, שהתנור הוא מלבר לחלוטין, מי שעקב קצת באפיית מצות, איך שהדברים נראים כשמוציאים את המצות החוצה מהתנור, אתה יכול לראות על המקום איפה שהמצע הייתה אתה, רואה מן עיגול כזה של לחות שיצא מהמצב הנדבק באבני התנור במילים אחרות, שזה לא כל כך
לא כל כך מהודר מה עושה תנור ראשון תנור ראשון עושים הכשרה לתנור שופכים את הגחלים עליו נותנים לו להתחמם חזק ואז עושים ליין של מצות אז לכן ברכיים של מכונה תנור ראשון אני חושב שזה דבר שכדאי שאתם תיקחו בנוסף, לזה יש הלכה באדמור הזקן מביא אותה בסימן תו סמך שיש עניין שהאדם יעמוד על מצותיו יש שאתה בעצמך תפע את המצות שלך, אבל בשביל זה צריך מומחיות לא כי כדאי שבן אדם שאתה לא עסוק כל השנה בזה יעשה את זה בעצמו כי אז תקנה מאלה שמומחים, אבל שתעמוד על מצותיך בשעה שעושים אותם, זה חלק מהמצווה של שמירת המצות לראות איך עושים את המצות שלך ולעורר על דברים שצריכים לעורר אחד הדברים שצריכים מאוד מאוד לעורר זה והרבי עורר עליהם זה שהוא אמר ככה, פייפר פייפרים נייר לקאן נייר לשם הרי עוטפים את הזה בניירות, אבל המצות עומדות ככה ליד התנור עד שהרופא מכניס אותך
הם עומדות שמה זמן הארוך וליד התנור חם ושמה הבעיה שמה הם מחמיצות טרם זמנן אז תיקחו בחשבון שמה שמאוד חשוב זה שכשאתם נגיד, הולכים בחבורה ורואים את המצות שלא ישעו את המצות שמה ליד התנור כלל ועיקר, אלא שמיד יכניסו אותה אני זוכר שהיה איזה יהודי יקר שביקש שאני אבוא לראות את החבור שלו, אמר אצלנו עושים הידורים הכי הכי הכי הכי זה תבוא תראה, אחרי שאני הייתי הוא התחרט שבאתי ולא רק הוא יתחרט גם בעם על המאפיה, התחרט ולא רק בעל המאפיה גם הרב המכשיר גם כן יתחרה ולמה מכיוון שיש יש את הגלגלת הזאתי שעושה את החורים על המצה וכמה וכדי שזה יעבור הם לך אז יש לו יש לו מין משטח כזה משטח כזה נוח כזה שה זה יעבור ויעשה חריצים לא חריצים שמגיעים עד לשולחן אלא בקודם, כל כמה רגעים עוטפים את עוטפים את השולחן בעוד נייר, מה שאני אבחנתי בדקות המועטות שהסתובבתי שמה, זה ששמה במקום, איפה שהוא רידד נקרא לו כל הזמן הנייר ובעצם המצות שכבו חלקם שליש ורביע שכבו על הנייר שמלפני שעתיים שלפני רכב, אז שמה זה חמץ גמור והנה המכה מיד מקבל את החמש ומרץ ומרדדים אותם ומכניסים אותם פנימה
אז אני אמרתי אמרתי זה חבורי, אז אני לא יודע כאילו מה זה אז צריכים לפתוח את העיניים ואת הלב ולהסתכל מה קורה מסביב ולראות שהדברים מתנהלים בסדר הנכון ובאיך אומרים בהידור הנכון אותו דבר זה הנושא של מים שלנו, מים שלנו בהלכה כתוב שצריכים לקחת אותה מים שלנו למצות צריכים לקחת אותם בזמן שהמים הכי קרים מה זה הזמן שהמים הכי קרים כל הלילה השמש נמצאת, הרי יורדת למטה היא מחממת את האדמה, את הכדור וכל הנהרות מתחממים, אז אנחנו רוצים לקחת את הזמן שהכי רחוק מהלילה הקודם שבהם המים מתחממים מתי זה הזמן הכי רחוק עד בין השמשות, עד בין השמשות ואז, סוף היום אנחנו לוקחים את לוקחים משם את המים עכשיו בהרבה מקומות שעושים אפיית מצות אני לא יודע פה, אבל אני מדבר ברמה הכללית הרבה מקומות שעושים אפיית מצות אז הם הולכים לשאוב בעצמם את המים מהבאר יום יומיים לפני אפיית המצות שלהם הבעיה היא שהמים של הבאר זה לא אני יודע שחדרה או שוטת זה מי בארות יש פה מי בארות, אבל אבל המים של הבארות, ששותים מהם כל השנה זה מים שגם מכניסים להם את כל החומרים
שנכנסים למים שאנחנו שותים מהברז כדי שהם זה עכשיו אחת הבעיות במים של ברז, שכל הכימיקלים האלה שמכניסים בתוך המים הפוסקים טוענים שאנחנו לא יודעים היום מה עוצמת המהירות שהם גורמים להחמצה שבה קמח במגע עם מים עם כל החומרים הללו עכשיו בארות הללו שמשם אנחנו לוקחים את המים החומרים
שרוצים הם סוג של קטליזטור באחמצה
אתה אמרת כן, עכשיו מה זה זאת אומרת שאם היית לוקח מים כמו שאומרים, מעיין נקי או מחפירה שחפרת והגעת למי תהום, אז הם מים נקיים, וזה יש כאלה למשל המאפיה בכפר חבד סתם אני לוקח אותה כדוגמה יש לה, יש לה, יש לה חפירה שהם חפרו, הגיעו למי תאום, משם הם משלמים את המים שלנו שלהם, אבל כשאתה כחבורך
ממש בצורה נאמנה, אני שואל סתם
מי בארות על המיור
סתם, וגם ספר חמדנו הרבה חומרים שאף אחד לא יודע עליהם כתוצאה מהסביבה שיש המים לא בהכרח מים
כי חושבים עליהם כן נו בסדר, אבל אני מדבר כעת עזוב אותי, מה שלא יודעים, אני מדבר איתך על אותם מים שכן יודעים, זאת אומרת
שהם יודעים
לא החכמים טוענים שהמים של הבארות שאתה יודע שהכניסו לשמה חומרים אז אתה כבר לא יכול לדעת מה מה קורה איתם בנוגע להחמצה אני רוצה להגיד שלפחות במקומות מסוימים כשרוצים לקחת מבארות, אני לא יודע עוד פעם מה אתם עושים פה, אבל אני יודע הרבה קהילות של הנאש הם לוקחים מים שלנו מהבאר של העיר שלהם, שמסדרים להם, וזה זה לא מספיק צריכים לתאם עם היריעה, ובמקומות מסוימים זה עובד התיאום הזה, שהם כבר במשך תקופה לא שמים את החומר במים, כדי שכשאנחנו ניקח מים שלנו לא תהיה לנו את הבעיה הזאת זה דבר שהוא קיים אני מדבר איתכם על מה שקורה בשטח וצריכים לקחת את זה בחשבון בדיעבד, מה עם זה ברז גם טובים בדיעבד מי שלקח מים ולא בדיוק בשקיעה בדיעבד גם המים האלה כשרים אני לא יכול להגיד שלא פוסקים כותבים שכן, אבל זה לא לכתחילה זה בדיעבד טוב אנחנו נעצור כאן
מה דיברנו היום דיברנו על הניקיונות ניסיתי לכבות את הכאילו, לא כן ודיברנו על על על ההכשרה- או יותר של דברים מסוימים במטבח ובכלל, והתחלנו לדבר על המצות בעזרת השם נמשיך הלאה אבל עכשיו אני רוצה לתת זמן לשאלות אפשר שאלה
שלא צריך לעשות עלדרכה צריך
להגיד אתה לא זה ירקות שאנחנו מאסרים אותם לחומרה או שאנחנו מאסרים אותם מספק אנחנו אומרים את הנוסח ואנחנו לא מברכים מה עוד בקשה לחיים שממשיע לי איזה עיגון של עבודת יד לא כי עבודת יד על פי ההלכה נאמרה רק בשלב המתקדם יותר, בשלב הנחת המים, ובשלב הלישה הוא לא נאמר בשלב הזה של של התחינה של הקמח לא, זה לא צריך להיות עבודת יד
ואין קיר נוסף בבית לשוטפים את הכלים האחרים הכלים
וה בשרים האם זה תקין כן, אפשר לשטוף כלים גם במקום שיהיה שירותים השירותים לא מטמא מעניין הוא גם הוא גם מצד העיקרון ההלכה הוא גם לא מטמא אוכל מה שמתמז זה כשהאוכל נמצא תחת המיטה, אבל אם הוא נמצא בשירותים מעיקר הדין, הוא לא מטמא יש אנשים שאוהבים לשטוף אותו 3 פעמים יש לזה מקור גם כן, אבל אבל זה לא את הכלים בוודאי שהוא לא מתאמן אפשר לשטוף כלים באמבטיה אין עם זה בעיה כלל ועיקר, רק שאם עושים גם כלים חלבי וגם כלים בשרי באותו כיור, אז תמיד טוב להשתמש רק במים הקרים ואם רוצים להשתמש במים החמים אז להשתמש במים חמים שהם- מחום, של יד צולדת בו, כדי שלא תהיה פה שאלה הלכתית בנוגע לאדים שיוצאים ממה שבלוע בכיור ועולים כלפי מעלה עוד שאלה לקראת חמץ אני צריך לעשות שיוך כן
כתבתם פה שיש הרבה דברים שאפשר לגלג עליהם כי הם לא יקח
ונתן את העיקר, אז מה
קורה בבדיקה חמץ החמוצה לא אומרת שהוא לא מקים את הבית, את הרצפה והכל, אבל אפשר אז
האמת היא ככה קודם כל אני ממליץ שכל מקום שאנחנו לא צריכים להשתמש בו אנחנו מוכרים אותו, וכל מקום שאנחנו מוכרים אותו אנחנו גם לא צריכים לבדוק אותו ואז אנחנו משוחררים מהבדיקה וגם אם נמצא וזה אחד הדברים המעניינים בין ימינו לימיהם פעם שכמעט לא היו מוכרים כלום כשהיו מוצאים חמץ באמצע הפסח, אז היו צריכים לשרוף אותם כי הוא חמץ ואפילו לברך על השריפה שלו אבל היום, כשאתה מוצא חמץ בפסח, אחרי שעשית מכירת חמץ אתה תצטרך את החמץ הזה לקחת אותו ולשים אותו בזהירות במקום שהוא מכור, שלא מגיעים אליו ולא רק שאתה לא צריך לשרוף אותו אלא שאלה, האם אתה יכול לשרוף אותו כי הרי הוא לא שלך או שייך לגוי, ובטח שלא עברת עליו שום איסור לא בא להרע ולא בא לי מצא כלום מה זה עם השירותים
יש אנשים שממצאים, נניח בחניכת חפץ וכסף, הם זורקים לשירותים
וזה הוא, כן היום זה כבר לא רלוונטי, כן היום זה לא רלוונטי כלי כלי שנפל בפסח מנהג החסידים היה זה גם אחד המנהגים שקשה מאוד להבין את הסיבות ההלכתיות שלו, אבל אם זה קר וזה זה אז כאילו אתה לא מבין, אבל ככה נהגו אבל מה שאתה כן יכול לעשות לכלי הזה לא, אף אחד לא מחמיא אחרי שעברה שנה חבר'ה שעברה שנה היו אומרים שהוא לא לא היה, לא נהגו להכשיר לא, גם, לכאורה, אם אם זה אמא זה מזלג או סכין, אנחנו לא לא לא מגעילים בפסח משום שאסור שיצא הבליעה, שיחמץ בפסח חמץ עופר במשהו אבל ללבן בפסח טוט לא, אבל סתם אני אומר אם נפל לך סכין סתם סכין שהוא כולו מתכת, אתה מהבהב אותו על האש אתה יכול להכשיר אותו לא הבנתי לא נהוג היה להחמיר לא
מאוד החמיר, אז הוא שם במטבח איזה שטיח טוב שזה פתר בעצם את כל הבעיות האלה מהסוג הזה, וכל מה שיכול ליפול שלא יהיה גם
רצפה מוכשרת, אתה
יודע למטה למטה לא יעלה למטה
אבל מה הבעיה אתה יודע מה הבעיה, הבעיה היא שהנעליים שלו היו בחוץ והם הלכו על אתה יודע בדרך לבית הכנסת זה דבר שהוא חולץ נעליים גם כן טוב אם הוא חולץ נעליים אז באמת אין לי מה להגיד אין לי מה להגיד לא אין לי מה להגיד אם חולס נעליים, אבל אם הוא לא חולס נעליים, אז כבר לא יעזור לו השטיח הזה, כן בנוגע לכמות אנחנו עושים הפרשת חלה מקילו 200 בלי ברכה ומקילו 666 עם ברכה, במה דברים אמורים שזה היה קמח לבן, אבל אם זה היה קמח מלא, אז אנחנו צריכים לבדוק עם המפעל יש מפעלים שהם מפרידים את הקליפות של החיטה טוחנים
קמח לבן ואחר כך שמים קליפות תכונות נוח להם כך ברגע שצירפת קליפות אח, ולא טחנת אותם ביחד עם הזה, אז השיעור של של הקמח הסיור של הקליפות לא נמדד בקמח אז זה צריך להיות כמעט כאילו 900 כדי שנוכל לעשות עם ברכה כי השיעור של הקליפות לא עונים לד

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא