ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

לא לאכול בחושך

גַּם כָּל יָמָיו בַּחֹשֶׁךְ יֹאכֵל וְכָעַס הַרְבֵּה וְחָלְיוֹ וָקָצֶף 🔹 השקוע רק בעתיד ולא בהווה מסיים את חייו בלי להשלים את תיקונו 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ה פסוק טז 🔹 הרב יהודה ליב נחמנסון

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

אנחנו בקוהלת בפרק ה פסוק טז גם כל ימיו בחושך יאכל וכעס הרבה וחוליו וקצף
פירוש פשוט קודם כל אנחנו משתדלים קודם כל להבין את הפשט גם כל ימיו בחושך מה זה נקרא כל ימיו בחושך אוכל אדם אוכל בחושך אז הוא אומר משהו מאוד מאוד פרקטי מדובר בבן אדם שהוא עסוק מאוד מאוד בעסקים שלו והוא לא מגיע לאכול ארוחה חמה ארוחה כמו שאומרים ארוחה אלא בספר בלילה מלאה רק בה ארוחת ערב
שלמה המלך צוחק על זה זאת אומרת הוא
זה כל כך מתאים לה תרבות המערבית ושלמה המלך כאילו על זה בפשט כל ימיו בחושך היא אוכל כשיורד החושך אז הוא רק אוכל אוכל כל היום
אבל לא ארוחה מלאה+ הוא מוסיף שכל היום למה הוא באמת
רק בחושך אוכל
מפני שהוא הוא מלא כעסים הוא מלא
במטלות שהוא צריך ליישם יש לו על מישהו שהוא צריך לגרור בו יש אלה שהוא לא מרוצה מהם
יש לו הרבה דברים שהוא צריך לטפל בהם שהם לא דברים משמחים כל כך יש לו מה
לעשות זה גם כן יש לו
חולי חולי הנפש כתוצאה מכל הבלאגן הזה כל זה הפירוש הפשוט של הפסוק למה הוא מגיע בסוף לאכול ארוחה מכיוון שהוא כועס ומכיוון שהוא קוצץ אני רוצה לשתותכם שאלה מאוד מאוד פשוטה כעס זה דבר חיובי דבר שלילי ביותר
כל הכועס חזל אומרים כאילו עובד עבודה זרה
שלמה המלך מדבר כאן על משהו מאוד מעניין הוא מדבר על בן אדם שאוכל בערב זה הבעיה שהוא אוכל בערב יש סיבות למה הוא אוכל בערב כי כל היום הוא קצר זה היה עסוק בעסקים שלו תגיד לי נראה לך הגיוני כך קח מתארים דבר שאתה רוצה לתאר משהו שאתה לא מרוצה ממנו ככה אתה מתאר את הקצב ואת הכעס אתה אומר אתה יודע למה הוא אוכל מאוחר כי כל היום הוא קצר הוא רגז תגיד כל היום הוא כותב ורוגע תצחק את זה עם שתי ידיים לא זה שלמה המלך אומר הוא אומר כל ימיו בחושך
יוחאי אתם לא מבינים הוא לא זוכה לאכול ארוחת צהריים של ישראלים אוכל וגם אמריקאי ארוחת ערב בבשר בדברים בערב זה זה המסר יש פה יש פה מסר
עמוק ששלמה רצה להעביר זה לא ככה כלומר רצה ללמד אותנו
שכאשר יש לי בן אדם שאוכל בערב זה לא רק האוכל בערב זה סמל של
משהו
אדם שלא עושה מה שצריך בזמן שצריך הפירוש אנחנו יודעים במיוחד חסדי חבד אומרים אין דבר אבוד תמיד אפשר להשלים רבי עקיבא התחיל ללמוד בגיל 40 עבר להיות ראש חכמי ישראל תמיד אפשר להשלים אבל יש משהו במומנטום לתפוס את הרגע כי לרגע יש עוצמה כל רגע יש לו את המזל שלו
חכמינו אומרים אל תתקרב ברשע בשעה ששעה משחקת לו מה זה השעה משחקת לו
יש מושג כזה התורה מלמד אותנו יש מושג כזה שהמזל לא עובד גם כשהמזל לא יעבוד אפשר להעביר דברים שלא באמצעות המזל יש דבר יש דבר כזה אבל יש לפעמים את העיתוי שמה שאדם אחר יצטרך לעשות בהרבה זמן אתה והמומנטום הזה תצליח לעשות את זה בחצי מן הזמן עכשיו כיוון שהם מגלים לנו שיש דבר כזה והיהדות מקבלת את זה אנחנו חייבים לקחת את זה בצורה מאוד מאוד רצינית בחיים שלנו מה הפירוש שאנחנו צריכים לקחת את זה בצורה רצינית אנחנו צריכים להבין שיש את העיתוי ושאסור לנו לאבד אותו
נו אז מה את רוצה מהחיים שלנו יש עיתוי מה אנחנו נעשה איך אנחנו נוכל
איך אומרים לעלות עליו אז יש כללים בלי הכללים אנחנו באמת נתבלבל יש כללים אתה צריך להחליט לפי הכללים אני אתן לכם שתי המחשות אחת גשמית חומרית ואחת רוחנית שאנחנו נאכל מזה להבין על מה על מה אנחנו מדברים פה מה רצה שלמה להגיד בזה שהוא צוחק על הבן אדם שאוכל בערב דוגמה אחת גשמית
הכרתי אדם
שהיה לו בבנק 500000 ש"ח חצי מיליון שקל יופי בחצי מיליון שקל היום קשה לראות איפה הוא יכול לקנות עם זה דירה הוא היה אדם שנשוי והוא צריך לקנות דירה אבל כסף ראשוני כדי לקחת משכנתא בוודאי שזה יכול לעזור
ומה שקרה זה שאני ציפיתי שהאדם הזה יקח את החמישים וחמש מאות 1000 ש"ח האלה ויוסיף משכנתא אולי של 700 800000 ש"ח אחרי ההון העצמי שיש לו
ויקנה נראה כמו שצריך
אבל אז התחילו הסיפורים
לא מתאים לו קודם כל זה צריכה להיות דירה באזור שמתחיל בשתי מיליון ואחר כך יש מספר חדרים לכיווני אוויר והקומה+ כהנה וכהנה והוא ואשתו עשו התחרות ביניהם מי יגיד
יותר דברים שזה לא טוב ושאין על מה להתפשר עכשיו לפי ההון העצמי שלו ולפי המשכורת שלו ולפי כל מה שהזה הוא לא יכל לקחת משכנתא כל כך גדולה
המשכנתא במחיר שאני אמרתי יותר לקחת משכנתא הזאתי עם ההחזרים שלנו לא יכל לקחת הכלל הבן אדם נשאר בלי דירה 500000 ש"ח פעם פיטרו אותו מהעבודה ירד ממאה 50 אחרי שנתיים פיטרו אותו עוד פעם ירד עוד 100 50 בקיצר הבן אדם ישר היום הוא אומר לך אתן את הילדים
שלו אז מה אתה יכול לתת תשמעו אני אני אפילו אני גר פה בשכירות אדם מחתן את הילדים והוא עדיין גר בשכירות אז אני אמרתי מה אני יכול ללמוד מוסר השכל מהדבר הזה יש זמן שאתה יכול לדבר ותדעו לכם שמה שאני אומר עכשיו זה מכה
של של הדור הצעיר
יש זמן שאתה יכול לפרגן לעצמך להיות אני טעם ויש זמן שאסור לך להיות אני עם טעם
אני טעם זה הפירוש שלא מתאים לי הכיוון אווירית תדעו לכם שלפני יש מקומות בארץ מקומות שפויים כן שיכל לקנות דירה גם בחמש מאות 1000 ש"ח רק מה אולי קומה שלישית אולי בלי מעלית אבל ברוך השם בסדר אפשר לגור ולא לשלם את השכירות הגבוהה שהוא משלם עכשיו ותוך 10 שנים היה יכול להגיע לדירה הגדולה שאותה הוא רוצה לעשות לא הוא יעשה הפוך אני לא מתפשר
קודם כל הדירה הגדולה יש מין תנועת נפש אני קורא לזה תנועת נפש של מפונקים המפונקים יש לי הרבה חברים כאלה שאני שואל אותו כבר אבא שלך אבא שלך אומר אבא שלי עלה מבולגריה וזה אוקיי מה יש לו היום יש לו 4 דירות
מה מה מה
בדיוק הוא זכה במפעל הפיס לא הוא עבד שם בצד וכל פעם קנה משהו קנה משהו זול והמחירים עלו באותו אזור יש לו 4 דירות והיום הוא בוכה למה אבא שלו לא משנהר לו איזה דירה אז אני כאילו עומד מהתלונת שמע אתה עם מה שאתה עושה בשנים שעשית ועם הגיל שבו התחתנת גם אתה יכלת לעשות את זה על מה הבעיה שלנו זה בעצם מה שמבקש שלמה
אתה הולך לאכול ארוחת ערב בשרית בערב אתה הולך לאכול את הארוחה העיקרית שלך בערב זה הפירושו שאתה לא עשית את הדבר הנכון בזמן הנכון יש מה שצריך לתת את המכה בזמן תיקח תקנה תחטוף מה שיש במחיר הזה ונראה איך אתה
מתקדם הלאה זה דבר שהוא פשוט כמה שהוא פשוט באחוזים גבוהים מאוד הוא לא מיושם הוא לא מיושם במיוחד אצל הצעירים הם חושבים
לא לא לא מתאים לי לא מתאים לי צריך להיות אנחנו לוקסוס משהו שאם אני רואה זוגות כאלה זה מאוד כואב לי לראות בית אין להם שתי מכוניות הם מחזיקים רגע למה לא
תיסעו בתחבורה הציבורית טוב על סך הכל אני עובד כאן היא עובדת כמה אתה נהג מונית אתה נהג הסעות שאתה צריך רכב צמוד לא תשמע היום חיים אי אפשר אחרת אני אומר לאנשים אם הייתם קצת איך אומרים לוחצים את עצמכם 10 שנים לשנות הייתם אחר כך יכולים ברווח מה קורה אתה רוצה בכלל כל הכסף שלך על זה
וצריך להחליף למודל חדש וזה נשאר בסוף בלי כלום אז אם האדם הוא עשיר מה הבעיה אני חושב שזה מסר פשוט שרצה שלמה להגיד
אל תאכל את הארוחה שלך בערב בגלל שאתה מאבד את הזמן יש דברים שצריך
לעשות אותם בזמן אל תבזבז את הזמן זה כלל חשוב אנחנו נמצאים ביום שישי יוד שבט יום ההסתלקות של הרבי ערייאץ ולמחרת יום יום התחלת הנשיאות של הרבי שלנו אז מה שאני רוצה זה להביא להביא משהו כתב הוא אומר רעיון אני חושב שגם הנושא הזה הוא פטנט פטנט טוב שאנחנו יכולים היינו ליישם אותו
גם זה ראיתי הרבה ש
לפעמים זה מצחיק אותי אבל אתה רואה אנשים אנשים יסודיים לפעמים לוקים בחסר בגלל היסודיות שלהם הרבי כותב לאדם מסויים ששואל אותו הוא רוצה לדעת איך ללמוד חסידות
איך תן לי איך לומדים אז הרבי אומר לו איך לומדים כמה שיותר בבת אחת כמה שיותר ללמוד כמה שיותר
אז או כאילו אחרי מרגיש שאתה רואה ככה בשורות שהוא מרגיש
שהבן אדם קצת
תמה מה זאת אומרת ללמוד כמה שיותר אומר זה לא
משנה כמה אתה תבין הלימוד הראשוני של האדם אף פעם תכניס את זה טוב לראש אף פעם לא יהיה עמוק אף פעם לא יהיה יסודי ואף פעם לא יהיה מלא לא יהיה מושלם אתה עכשיו רק שומע את המושגים פעם ראשונה אתה עכשיו רק רואה את המהלך בפעם הראשונה עד שאתה תקלוט איך הדברים כאן עובדים ואיך הם מתנהלים אתה צריך לראות קודם כל מההתחלה עד הסוף
פעם אחת אחר כך לחזור זה הסדר שבו הקדוש
ברוך הוא בנה את המח של האדם
אבל מה אתם רואים היום אתם רואים היום צעיר צעירה שלומדים אפילו משהו מקצוע פתוח הם נתקלים באיזה שהוא נושא לא אני אני איש אני רוצה לחקור את הנושא אני רוצה לחקור מתחיל לחקור אותו משקיע זמן+ שעה+ שעה כדי
לחקור את הנושא בסוף הוא גומר את הזמן שיש לו עם איזה שהוא קובץ של דפים של חקירות שכשקוראים את הקובץ הזה אולי נהנים במקרה הטוב נהנים במקרה הגרוע אומרים לא כן אבל יש פה כמה סתירות לפי ההמשך של החומר שאותו לא ראית עדיין
הכל היסודי הוא תפוס את המומנטום המומנטום זה שכשמתחילים לומדים מאביסים כמה שיותר המח בנוי בצורה כזאתי שהוא לוקח את המושגים ומתמיע אותם הוא לא מתמיע את כל הפרטים שמאחורי המושגים שהלהיטו אותך בהם הוא מתמיה קודם כל רק את המושגים
בשלב הראשון
נשאר לך מהשיעור מה נשאר לך מהשיעור נשאר לכם משהו אחד החוכמה היא שאתה תיקח את אותו המושג שנשאר לך ואותו תצמיע פנימה כל השאר לעת עתה הוא מיותר הוא עבר ליד האוזן אבל אני לא יכלתי לרדת לכל העומק שלו עכשיו עם הזמן ככל שהמושגים נעשים יותר ויותר מוכרים וידועים אז אתה רק מתחיל להבין שלא
מה שהבנת בהתחלה זה היה שום דבר מה שאני אומר עכשיו זה נכון לכל חכמה שהיא כל דבר שהוא עובד ככה המוח של הבן אדם עובד ככה
אנחנו למדנו את החומר של דיינות שזה משהו משהו פנטסטי משהו לא נורמלי בהיקף שלו דיברתי פעם עם רופא אמרתי לו תראה מה מה היינו צריכים ללמוד אז הוא אומר לי זה לא זה איך אומרים מה שאנחנו גמרנו אחרי כל הזה זה לא חצי ממה זאת אומרת זה- מחצי אתם הייתם צריכים לעבור החומר הוא אגדתי החומר שאתה צריך לעבור אבל יש כמה דרכים איך לעבור על חומר אתה יכול לעבור על חומר ולדרוש מעצמך
כל פרט ופרט ופרט
וכל מילה ומילה וכל ונקודה להבין
אז ב-1 הבחינות היא באה הרב שלמה עמא לשאת ברכה למבחנים אז הוא אמר תדעו לכם הוא אמר זה דבר נכון הוא אמר תדעו לכם שכל מה שאתם לומדים עכשיו זה שום דבר כל מה שאתם לומדים עכשיו זה שום דבר אתם רק לומדים להקיף חומר איפה מתחילים להבין אותו כמו שצריך אחר כך מתחילים ללמוד בפעם השנייה מתחילים לשבת על תיקים לשבת על סוגיות אז רק וכמה שהוא צדק זה דבר שהוא מוחלט זה ככה ברור וראיתי בפועל חברים שאותם החברים נתקעו באיזשהו עניין ולמדו אותו ביסודיות ולא עלתה ביחדם בסוף הם לא הצליחו למה
עוד פעם בהתחלה אתה צריך לראות את ההיקף הכללי של כל העניין
אחרי
שראית את ההיקף הכללי של כל העניין אז אתה יכול להתחיל ללמוד את הדבר ביסודיות כמה חוכמה תמונה במשפט הזה
ברעיון הזה שכותב הרבי לידם מי שעבד לפי התקן הזה לפי הסגנון הזה הצליח מי שעבד בסגנון יסודי יסודי יסודי אפילו אם הוא הצליח לא הצליח מספיק ברוב המקרים גם כן לא הצליח אז זה זה דבר שאני חושב טמון במה שאומר שלמה המלך יש אנשים שאוכלים בחושך הם עושים את הדברים לא בעיתוי הנכון אתם יודעים מה קורה לבן אדם שאוכל בחושך אדם שאוכל בחושך הרי במשך היום האיברים החיצוניים עובדים הוא היה צריך גם להעביר את איך אומרים את הקיבה את המעיים אחר כך שהוא הולך לישון לישון רגוע שאז גם המוח נח גם האוזניים נחות וגם מכיוון נחה מה קורה לבן אדם שאוכל בחושך אז הוא הולך כל הלילה
הקיבה עובדת ואז הוא קם עייף ולא יודע ממה הוא עייף זה נקרא אתה עושה דבר לא בזמן זה שצוחק שלמה על האנשים האלה אתם רוצים מפתח לחיים כל דבר צריך לעשות בזמן הרבה פעמים אני אומר אותו דבר נתקלים בזוגות צעירים נשואים מה עם ילדים נתניהו אני זוכר אחד אמריקאי לא
עכשיו אז מתי
העובדה בשטח שמגיל מסוים זה הופך להיות יותר ויותר מסובך קשה מסוכן מכל מכל דרך אפשרית וגם אחר כך איך אומרים כזאתי עם משקפיים כאלה גדולות שצריכה לטפל באיזושהי זטות יש כל דבר שצריך לעשות בזמן אז מי שלא מצא את הזיווג שלו שם
יעזור שימצא אבל אני מדבר כעת על אלה שיש להם את האפשרות להביא את הילדים והם אומרים
לא
עכשיו זה לא הזמן עכשיו אני צריך לבנות איזה שהוא קריירה מעניין מעניין יש דברים מסוימים שהם בנויים לאדם כשהוא צעיר אני אשאל אותכם שאלה לאדם יש הבנה ויש זכרון מה מתאים לגיל הצעיר ומה מתאים לגיל המבוגר מה יותר חזק ההבנה או הזיכרון האם אתם חושבים שיש סתירה מסויימת בין הזיכרון להבנה האם יש סתירה בין אדם שהוא מוכשר מאוד בזיכרון לאדם שמוכשר מאוד בהבנה אני רוצה להגיד לכם משהו שטוען את החסידות הבן יש חי מביא את זה+ אחרים יש משהו שאנחנו יכולים לקחת ללמוד איך שהתורה מנתחת את האדם
התורה אומרת ככה הבנה המושג הבנה אם אני רוצה להגדיר אותו במילה אחת זה חיבור חיבור דבר ודבר אדם שהבין טוב תפס כל התחברו לו המושג ההבנה הוא מושג של חיבור המושג זיכרון הוא מושג של פירוד אני אסביר לכם מה אני מתכוון עכשיו האדם כל מה שהוא ראה וכל מה שהוא שמע וכל מה שהוא קרא וכל מה שהוא חווה הוא זוכר את כל הפרטים
מה ההבדל בין אדם לאדם של איזה זיכרון יותר וזה זיכרון

זה ביכולת השליפה לפי
מה הכלל של השליפה לפי הקבלה אם אתה אתה ילד יש לך תיק מערכת היום כבר לא נותנים לילדים הרבה דברים לסחוב אבל פעם שהיה תיקים מלאים
אז יש לך תא
עם ספר מחברת קלמר+ ספר מחברת
++++
יש לך ילד שלוקח את כל הדברים בבית שופך מהמדף אל תוך התיק וסוגר את התיק וככה הוא הולך לבית הספר עכשיו שהמורה או המורה יגידו תוציא בבקשה מחברת ספרות אז יקח לו 5 דקות להוציא למה כי זה בתוך כל הזה בתוך כל הבלאגן עכשיו זה משל ככה זה גם הנמשל בזיכרון איך אתה הכנסת את הדברים לזיכירון ככה אתה תשלוף אותם אם למשל יש לך אתר אפסנאי יש לך מחסן אתה צריך לספק ברגים מסוג זה וזה אם הכל ברובוביה דליים מלאים בשיבות ובכל מיני אז אז יכול לקחת ימים שלמים עד שאתה תוכל למצוא איזה בורג אחד שמישהו מבקש ממך לעבודה אבל אם אצלך כל דבר מדוייק בצנצנות בקופסאות וזה בצורה מאוד מאוד מסודרת תוכל לשלוף את זה בשניה אז אני רוצה לומר אני רוצה לומר
שבחסידות קוראים למח הזיכרון מוח הביטחון המוח של הזיכרון המהות שלו נקראת אש אש אש אש שורפת והיא מפרידה כל יסוד לשורש הראשון
שלו היא מפרידה את האש כוח האש שנמצא במקום את המים את הרוח
מפרידה האש מפרידה היכולת של הזיכרון זה לקחת לבודד כל פריט ופריט כל פסוק ופסוק כל מילה ומילה לשים לה את המקום הנכון כדי שאחר כך אני אוכל לשלוף אותו
אדם שהוא זכרם חזק מאוד בטבעו שזוכר כל דבר עם המילים בדרך כלל אני מדבר כי בדרך כל כלל יש יוצא מן הכלל אבל בדרך כלל זה הפירוש הוא שהמוח של לוקח
כותב הבן איש חי זה אומר שהמוח שלו הוא מוח חם ויבש ככה זה נקרא מה פירוש חם ויבש שיש לו יסוד האש שמה חזק יותר וכל דבר שנכנס לו הוא מפריד אותו לגורמים טבעית
מתפרק לו הוא מאבד תמלילים הוא מפרק את הדברים לגורמים אחר כך הוא יודע להוציא כל דבר בצורה מאוד מאוד מסודרת בדרך כלל בדרך כלל עוד פעם התורה לרוב תדבר יש יוצא מן הכלל זה משהו אחר אבל בדרך כלל בן אדם שהוא עוצמתי בצורה יוצאת מן הכלל בזה בדרך כלל
אני לא אומר כללי אבל בדרך
כלל האדם שעוצמתי מאוד מאוד בזיכרון זה בא אצלו על חשבון ההבנה וזה בגלל שההבנה במהותה היא חיבור מה זה חיבור זה מים המים והבוץ לוקחים ומחברים זה מוח שיש בו לחות יותר יש בו יותר את היכולת לדבק דברים שנפרדים זה מזה הגאון הממציא בדרך כלל זה אחד שאיך אומרים הוא גאון מפוזר ככה קוראים לו והוא מסוגל לשלוף איזה שהוא משהו מפה להגיד מצאתי
את הפתרון של הבעיה איפה מצאת הנה זה וזה
מסתכלים עליו רושמים 8 פלשים נפל מהירח
עד שהוא לא מצליח להוריד את זה בצורה ברורה לא רואים איך הוא הצליח לחבר בין שני דברים כל כך רחוקים זה נקרא שאצלו יסוד המים
הוא
דומיננטי מאוד אבל האדם הזה בדרך כלל יתקשה לדבר על פרטים דקים נוסחאות ולהגיד בדיוק את המילולי של כל
דבר עם השם שלו הוא מדבר
בגדול יכול להוריד על הכתב בצורה מסודרת
אחרי שהוא יראה אבל זה אצלו נמצא בצורה יותר הייתי
קורא לזה עם צבעי גואש כאלה בתוך המוח
זה תמונה יפה אבל עם צבעי גואש זה לא זה לא ככה זה מה שאני יכול להגיד לך בפה מלא כאילו בלי שום ספק זה סוג מסויים של גאונים שהם יודעים בדרך כלל לצטט לעבור מבחנים בקלות אבל זה לא הממציאנים הגדולים הבעלי היכולות החידוש זה לא הם אלא בדרך כלל יודעים לאסוף חומר עד נניח עורך דין שיכול לשלוף מיד את אבל בסעיף
זה כתוב ככה בשביל זה הרעיונות שלו לווא דווקא יהיו עמוקים הוא לא יצליח לחדש משהו משפטי אבל הוא יוכל לשלוף
סעיפים ככה בצורה מעוררת השתאות זה לא הגאונות שעליה אנחנו מדברים טוב אז מה מה מה בעצם המסר שאני רוצה להעביר בדרך כלל אבל כאשר האדם
צריך
ללמוד רוצה לדעת איך ללמוד מה עושים האנשים זה ממש מדהים לראות איך אילו היינו עובדים עם הראש בצורה נכונה אנחנו היינו מפיקים מעצמנו הרבה יותר בגיל הצעיר ההבנה של הילד היא פחותה עומק לא תמצא אצל ילד בן 3 עומק של זקן בן 80 אין דבר כזה
בגיל
צעיר הזיכרון מאוד חזק
ככל שאתה מתבגר יותר
הזיכרון נחלש
מה מתחזק ההבנה מה החוכמה הגדולה החוכמה הגדולה שבגיל הצעיר תעמיס על עצמך יותר ויותר ויותר ויותר אינפורמציה עד כמה שאתה יכול כמו שאומרים תלהיט את עצמך כמה שיותר ואחר כך כשמגיע הכישרון של ההבנה והעמקה תתחיל להתעמק בכל הנושאים האלה שלמדת וזה יפרה אותך בצורה מי שעובד בצורה הזאתי אז הוא ממש פנטסטי זאת אומרת הוא עובד עם הסדר שדיבר עליו שלמה כאן אל תאכל תערוכת ערב הכבדה בערב יש דברים שצריך לעשות תחילת החיים תחילת הזה ויש דברים שצריך לעשות אותם בגיל היותר מתמשך איזה חכם המשתמש בחושביו בהתאם למה שעומד לפניו זו הנקודה הראשונה שרציתי לדבר אני אומר שבדרך כלל בן אדם שהוא רק זוכר הוא גם כן מבין טוב גם תופס טוב אתם יודעים את ההבדל שבין הבנה לתפיסה
תפיסה זה הפירוש הוא שהבנתי מה שכתוב כאן הבנה זה שאני יכול גם לחבר את זה עם דברים אחרים הבנה זה קצת יותר עמוק יש אנשים שהם תפסנים נפלאים והם גם זכרונים נפלאים זכרון זה זכרון מילולי זה עוד משהו אני רוצה להגיד שבדרך כלל התפסן והזכרן הזה בא על חשבון ההבנה לא הפירוש הוא שהוא מפגר אתם אל תטעו במה שאני אומר הוא יכול להיות אדם מבין מצויין אבל אבל ביחסיות לגאונים אחרים שהם בעלי הבנה גבוהה וזיכרון חלש יותר אז זה אצלו בא לידי בוא נאמר שהשלמות הוא זה החיבור של שניהם ביחד כשמדברים על בן אדם שהוא זכרן איום ונורא זה בא על חשבון ההבנה שלו בן אדם שהוא בעל הבנה מעמיקה יוצאת מן הכלל זה בעל חשבון הזיכרון שלו והדוגמה הכי קיצונית שאני הכרתי היה אחד מגדולי הדורות גדולי גדולי הדורות שהשם שלו היה רבי שלמה קלוגר קלוגר ביידיש
זה חכם והוא כתב למעלה משלוש מאות ספרים עד היום החיבורים שלו לא כולם נתפסו על כל פרשה מפרשת השבוע ספר כזה עבה ככה חכמת שלמה אבל מעבר לזה הוא היה הוא היה בעוצמתיות לא רגילה והוא אני רואה תשובה שלו שהוא כותב שאני אני נפל לי כמו שאומרים בעיה שהייתי צריך לפתור אותה בעיה תורנית הלכתית ישבתי וכתבתי פתרון ואחר כך מצאתי שלפני כמה שנים כבר היה לי את הבעיה הזאתי וכתבתי פתרון נוסף זה ממש דוגמה משעשעת הוא היה גאון מוחלט
זה דוגמה משעשעת לבן אדם שהוא עמקן יותר אבל אבל אבל הזיכרון שלו אפילו מה שהוא כתב הוא לא זכה זה פלא טוב אני רוצה לעבור לשלב השני שכתב אותו גם כן אחד מגאוני הדורות המהרל צים הוא מפרש את הפסוק הזה בצורה עמוקה עד עכשיו דיברנו על אוכל וזה אז אני אומרת אנחנו עולים דרגה מדברים על משהו הרבה יותר עמוק הוא אומר שהאדם בדרך כלל בדרך כלל זה כמעט לגמרי ב-99 9 מאנשים והוא נמצא פה בעולם אחרי שהוא כבר היה פה פעם זאת אומרת הוא בגלגול כאן בעולם
ובגלגול הקודם האדם תיקן דברים הוא לא הספיק לתקן את הכל הוא ירד לגלגול נוסף כדי לתקן את מה שהוא לא עשה בגלגול הקודם ואז הוא אומר שהוא בא לעולם האדם בא לעולם ולפעמים הוא מהלך בחושך אני אני אתן פיתרון נזלתי בהלו כן אני קודם כל נגיד את הדברים איך המפחידים שלו לפעמים הוא מהלך בחושך כל ימי חייו ולא נוגע בדבר שאותו הוא צריך לתקן
יש לו איזשהו תיקון שבשבילו הוא ירד בשבילו הוא סבל אמא שלו סבלה 9 ירכי לידה וכל המחלות ילדות וכל ההוצאות וכל הכספים וכל הדברים וכל הקושי כדי לתקן משהו ואת הדבר הזה הוא כמו שאומרים מגיעה 120 הוא לא מתקן אחר כך אומר משהו עוד יותר מפחיד לא רק שהוא לא מתקן
לפעמים קלקל את מה שהוא בקיל עם כל הקונטיני כן
אומר המרל צינט זה המחשה אומר זה המחשה לבן אדם שיכול לאכול בערב יש לאכול אותה ערב כאילו הוא הוא בולח בחושך וכל החיים שלו חושך והוא טועה טוב החסידות טוענת ולכן היא מחנכת לזה כמו שאנחנו נראה בהמשך
שהנקודה שהאדם אותה צריך לתקן הפעם יש לו סימנים מובהקים לדעת מה היא אותה הנקודה בשביל מה באת לעולם בשביל מה באת מה אתה
צריך פה לעשות אתה יכול לדעת
בהתאם למכה מינימלית שלך בעצמך מה שאתה
תראה
שזה מאוד קשה לך זה סימן שלא תיקנת אותו
מה שאתה רואה עכשיו תקשיבו טוב טוב טוב אני מבקש אל תשכחו את זה רק מה שאתה רואה שזה מאוד מאוד קל לך זה סימן שבגלגול הקודם כבר תיקנת את זה לכן זה הולך לך חלק אני חושב שזה סוד חיים האנשים הם
נבראו ביסוד עפר יסוד העפר אומר בספר התניא זה התלות ועצמות אז היה תלות האדם בדרך כלל הולך לעשות מה שקל ונוח לו בא תורת ותא תורת החסידות שאומרת תשמע יש פה סוד אתה יכול לזהות את יכולה לזהות מה התיקון שלך בהתאם למה שקשה לך עוד מעט אני אתן עוד הסדר עובדים עם מה שקשה אבל
קודם כל
לדעת את הבעיה מה שקשה לך זה התיקון שלך עכשיו חבל שאתה דוחה את זה כי מה שאתה צריך לעשות אתה תהיה חייב לעשות זה כמו אישה שמגיעה הביתה אחרי העבודה היא מסתכלת על הכי רואה הר של כלים מקבלת חלוש ככה אומרת חולשה נפשית והולכת לעשות משהו אחר
זה לא זה לא איך אומרים הערימה לא תהיה יותר קטנה
אתה לא יכול לברוח מזה השאלה אם תעשה את זה עכשיו או תעשה את זה מאוחר יותר אבל אתה חייב לעשות את זה וזה באמת דבר שאנחנו חייבים להפנים אותו הנקודה היא מאוד מאוד יסודית בעצם החסידות טוענת שהקדוש ברוך הוא נתן לנו מצפה אני שולח אותך לנסיעה בלילה אתה לא רואה כל
דבר אתה לא רואה את העורק
אתה לא רואה כלום אבל יש רק כלים אם תסתכל על השעונים כמו שצריך תגיע למחוז חסכה בבטחה מה שאני מבקשת ממך אומרת התורה תסתכל על השעונים אל אל תהיה איך אומרים אני מנווט בכוח עצמי תסתכל על השעונים הדבר שקל לך אתה אתה יכול להנות ממנו מגיע לך מגיע לך להנות ממנו כי תיקנת אותו בגלגול הקודם זה טוב מאוד יכול להיות שאתה עושה ממנו אפילו כסף יכול להיות שאתה עושה ממנו אפילו פרנסה בגלגול הזה וזה בונוס שקיבלנו מה שעמרת בפעם הקודמת אבל חביבי יש משהו שאתה צריך לעשות עכשיו אל תברח ממנו אל תברח ממנו כי הוא חייב להתקן והוא יעשה רק על ידך אם אתם רוצים סגנון יותר אופטימי זה הסגנון של הרבי
הרבי אומר ככה אדם חייב לעשות את מה שמוטל עליו כי משיח כבר צריך לבוא+ פעם גלגול לא יהיה אז הוא חייב לעשות את זה בגלגול הזה אז איך אומרים יותר אופטימי אבל זה לא אומר שהעבודה לא צריכה להיעשות העבודה צריכה להיעשות אני רוצה לומר לכם עוד סוד אחד הסוד הנוסף אומר
שהדבר שיש לך עליו תיקון הוא נראה לך אפור הוא נראה לך לא
לא מוצלח לא כדאי אבל רק תתחיל לעבוד בו זה יהיה קשה אבל נעים זה יהיה קשה אבל יהיה בזה עונג אתם אתם תופסים את הנקודה שאני רוצה להעביר זה לא יהיה קל כי זה עבודה אבל יש אדם שעובד קשה והוא אוהב את העבודה שלו אתה תאהב את העבודה שלך אין לך מה לדאוג זה לא יהיה משהו שאתה לא מסוגל לעמוד בו אבל אם אני רואה שיש משהו שאני לא מסוגל לעשות אותו לא מסוגל לא מסוגל זה אולי לגלגול הבא הרבי אומר שאין גלגול הבא אז אתה צריך למצוא את המומנטום אתה צריך למצוא את המומנטום שאתה כן תוכל לעשות את הדבר עכשיו אם תרצה תצליח זה בהחלט דבר שיש לו אפשרות להגיע אליו להעמיק בו ולהשיג אותו
עכשיו שאלת השאלות היא לפי מה שאנחנו למדנו עד עכשיו איך אנחנו מסוגלים לעבוד קשה איך בעבודת הנפש עבודה פנימית שלנו עם עצמנו זה יכול להיות גם כן נושא נשיא המצווה מסוימת או ההיפך ממצווה שקשה לנו מאוד אנחנו תמיד בזה איך אומרים
ממש ממש קשה אז אז שנדע בשביל זה באנו לעולם אם אנחנו נאמין בזה אנחנו נצליח נצליח
ולא
בספק במאה% נצליח לתקן את העניין הזה בסופו של דבר אבל החסידות אומרת יש לך
מצב
היעד אתה תוכל לזהות לפי מה שיותר מדי קשה לך עכשיו מה אתה עושה כשיש משהו שהוא מאוד מאוד קשה אתה לא מצליח כמו שאומרים לפצח אותו אז מה בכל זאת מה היא הדרך יש לנו פסוק שמדבר על יעקב אבינו בפרשת ויצא ומסופר על יעקב שהוא ראה את הצאן של לבן ואת רחל וזה אז הוא הגיע אל הבאר והוא גלה את האבן מעל פי הבאר אז רשי אומר על המקום שהוא גלה את האבן כי מי שגולל את הפקק מהבקבוק
משהו כזה אתה יודע ככה הרבה ככה בקלות
אז אז שאני שואלים איך איך יכול להיות זה לא כוח רגיל זה לא כוח סביר אז מסבירים מאוד מאוד פשוט
שהאדם נמצא למשל במצב של צריכה פתאום
כל הכוחות שלו נדרכים האנדרלה
בגוף
והוא פתאום יכול לעשות ולקפוץ ולנטר ולרוץ ולעלות על סולמות ולרדת מה שבדרך הרגיל הוא לא שומר כושר ברמה כזאת שהוא יכול למה זאת אומרת שבכולנו יש כוחות שנקראים כוחות הגלויים ויש לקוחות שנקראים כוחות הנעלמים ויש את הכפתור שאפשר
ללחוץ
כדי להפעיל את הכוחות הנעלמים
ומה הוא הכפתור הזה שמפעיל את הכוחות הנעלמים הכפתור שמפעיל את את הזה את הכוחות הנעלמים
הוא האכפתיות לא אכפת לי שהאכפתיות תבוא בגלל רחל אבל ברגע שזה הפך להיות אכפתי זה נוגע לי נוגע לי בנפש אם זה נוגע לי פתאום אני מסוגל
יש לי חבר אני לא יודע אם הוא כזה חבר אבל הוא דיברתי איתו פעם והוא מספר לי שהוא היה בהפגנות לפני שנים בירושלים שעל הנטורי הכרתא שהיו זורקים אבנים והיו זה והיו מגיעות משטרות
הוא לא כזה בחור חזק אומר לי אתה לא תשאל מה אני עשיתי אמרתי לו מה עשית אומר אני הגעתי למשטרה מכונית משטרה של הציונים האלה ואני באתי ככה מאחורה והוא הפך את המכונית אמרתי לו עשית חילול שבת אבל
אבל זה לא בדיוק מה שהדאיג אותו אמרתי לו אבל לך
תפלון כמוך הצליח לעשות את זה זה היה נוגע לו ברגע שזה נוגע לך גם החלש יאמר גיבור אני לא שאני חושב שהוא צודק במה שהוא עשה אני פשוט מביא דוגמה שפתאום כשאתה נמצא אצומות פתאום הכוח שלך הוא כוח אחר פתאום העוצמות אתה יכול להתמודד איתם גדולות וחזקות זה בדיוק כל עניינה של תורת החסידות כל תורת החסידות באה להגיד מילה מה זה להגיד לפעול עלינו מילה אחת
שנהיה אכפתי שהתורה שהמצוות שהאלוקים שתקון המידות שארץ ישראל שאהבת האדם יהיה נוגע לנו ונוגע לנו בנפש אם זה יהיה נוגע לך בנפש אני כבר לא צריך אותך כישרון ואני לא צריך אותך בריון אני לא צריך אותך כלום אתה אתה בטוח מצליח אתה בטוח מנצח אתה עושה את הכל זה הקלף של החיים החסידות מבקשת להביא את האדם למצב כזה שכשיבוא
אליו היצר הרע הוא יצחק עליו למה הוא יצחק תדע איזה בריון אני אתה בכלל לא מדבר אליי אתה עובר לקרוא מטוס ריסוס ליד האוזן ובכלל לא מעניין אותי מה שאתה אומר זה כל הסיפור
איך אומרים זה סיפור של אתמול זה עיתון של אתמול זה לא מדבר אליי היום זה לא
לא תופס אותי זה האדם יכול להגיע לזה האדם לרגע חושב אני לא מצוגל אתה כן מסוגל אתה מסוגל אם רק זה יהיה לכן מה עושה החשיבות היא מסבירה לאדם באין סוף מאמרים ובאינסוף שיחות מסבירה לאדם את המהות האלוקית את גדולת הנשמה את חשיבותו של היהודי ואת היכולת שלו לפעול בעליונים ובתחתונים אחרי שאתה תופס את כל המפה הזו לאט לאט אתה מאבד את הרצון להתבטל ומקבל רצון להיות אקטיב פעיל ולמצות את כל הכוחות שלך עד הסוף אוקיי זה דבר שאנחנו צריכים לקחת אותו לתשומת הלב זה העבודה הפנימית
עכשיו אני חוזר חזרה למהרל סיני עם הגלגולים
המהרל סימס טוען זה אחד גאון שכתב הרבה מאוד ספרים והוא הבטיח שמי שיעזור בהדפסת הספרים שלו יבשה במה שהוא צריך וזה עובד עד היום מדפיסים את הספרים של הכל יש לו יש לו איזה איזה קרן אנשים הוא נפטר לפני הרבה כמה מאות שנים והוא כתב הרבה ספרים ספרים גאוניים אז הנה אני הבאתי לכם תעמוד לנו הזכות שלו גם הבאתי מדברי התורה שלו יש לו ספר שלם על קהלת והספר
הזה הוא מדבר הוא
מביא את הפירוש הזה הוא אומר שלפעמים האדם יכול לפספס את התיקון של הגלגול שלו אבל אני אז הוספתי את ההסבר של למה האדם מפספס כי הוא הולך בחושך למה הוא הולך בחושך כי הוא לא עובד עם הכללים מה הם הכללים מה שקשה לך זה התיקון של הגלגול הזה אתה יכול למצוא את זה מיד אני חושב שכל אחד מאיתנו יש 30 שניות הוא חושב הוא כבר יודע מה הדבר שעליו הוא צריך להשקיע מהו הדבר שעליו הוא צריך להפעיל כוח מה הדבר שעליו
הוא
צריך לעשות השתדלות התאמצות
על כל פנים הנקודה הזאתי היא באה היא באה לידי ביטוי גם במציאת זיווג והיא באה לידי ביטוי גם בחיי משפחה שלום בית למה
האיש
בקבלה בחסידות הנקרא חסד האישה בקבלה בחסדות נקראת גבורה זה הסיבה שחזל אומרים שבינה יתרה ניתנה באישה יותר מביש כי הבינה באה מהגבורה מי שמכיר את המפה הקבלית זה הולך בינה וגבורה אחר כך הוד זה הקו ש מקשר ביניהם מה שקורה זה שהרבה מאוד אנשים מחפשים את השידוך כמו שאומרים שיילך להם זה שזה יזרום להם הכוונה האמיתית כל חיבור הפכים למה אמרתי חסד וגבורה כי חסד גבורה הם הפכים אש ומים זה חסד וגבורה אש ומים כתוב עושה שלום במרומה והיד השלום עלינו האש והמים הם הם אויבים
הם לא הולכים ביחד אז יש נקודות מסוימות לא כל הנקודות אבל יש נקודות מסוימות באיש ואישה שהם שונים קצת קצת מבדלים ולכן אומר הרבי הצמח צדק ב-1 המאמרים שלו של כדי לחבר את האיש והאישה חייבת להיות הפעלת כוח עכשיו שלא תטעו אני לא מתכוון הפעלת כוח לצעוק חזק אני לא מתכוון איך אומרים איזה כאלה לא זה הכוונה אבל את כוח המשמעות היא הפעלה נפשית פנימית של כוחות הנפש של האדם היא להצליח להתמודד עם העניין שעומד לפניו
הן אצל האיש והן אצל האישה ללא הפעלת הכוח לא שייך שיהיה זיווג ולא שייך שיהיה אחר כך גם כן שלום בית וזה שהיא מאוד מאוד משמעותית והיא גם כן מפתיעה מי יותר מהבעל שם טוב מדבר על השגחה פרטית ושהכל משמיים מצד שני תורת החסידות ובמיוחד במכתבים של הרבי מדברת
באריכות שאדם בשביל השידוך שלו צריך להשתדל
צריך להשקיע וצריך לע צריך להשקיע לא סתם אלא להשקיע במרץ אז לכאורה זה לא מסתדר אם הכל בהשגחה פרטית אנחנו היינו צריכים להיות אמונים על תורתו של הגאון מוילנה הגאון מוילנה טוען שאדם לא צריך לעשות שום דבר בשביל השידוך שלו כלום יושב בבית הכל יהיה בסדר ככה אתה טוען הגאון מזה היום אפילו התלמידים של הגאון מוילנה כבר מתחילים לעשות כאילו שיפוצים בדברים שלו הוא לא התכוון לזה הוא התכוון שכן תעשה איזה השתדלות הוא לא התכוון ולא פה אז עוד מוילנה טוען בצורה הכי ברורה שבכל התחום של החיים
צריכים לעשות השתדלות חוץ מהשידור עכשיו מה קורה לתורת החסידות היא בעקבות הבעל שם טוב מדברת על השגחה פרטית והיא זה שצועקת על האדם שהוא צריך לעשות השתדלות
אז יש פה ממש סתירה משהו לא הכל הפוך התשובה היא שאנחנו מדברים על חיבור של הפכים חייבת להיות הפעלת כוח אתה לא יכול לבוא ולהגיד זה יקרה מאליו וממילא יש שני דברים שהם שני כבישים מקבילים שלא יפגשו אף פעם
הם יפגשו רק אם אתה תפעיל כוח אתה לא יכול להבין את הדבר בלעדי זה לכן דווקא תורת החסידות דווקא תורה שעובדת דין פנימיות התורה היא טוענת שבשביל השידוך האדם
כן צריך לעשות אישטדלוס הוא לא יכול לעשות כמו שאומרים אני על עיוור וגם בשביל שלום בית הוא צריך לעשות השתדלות הוא צריך לעשות השקעה זה לא דבר שבא
מאליו הוא ממילא ברגע שאתה מבין את החשיבות של העניין אתה מקבל כוחות לעשות אותו כל זמן שאתה לא
מבין את החשיבות של העניין
אז נלך לקוחות אין לך סיבה אין לך חשק עזוב אותי עזוב אותי הכל שקר אתם מכירים את עושה אנשים אומרים הכל דפוק הכל הכל הכל אם אתה מבין עד כמה הנושא הוא חשוב אתם יודעים שהגאון
מוילנה רצה רצה לבטל
החם של רבנו זה גרשון שלא יסעו שתי נשים הוא רצה לא עלה בידו אבל הוא רצה לבטל את החרם הזה למה כדי שיהיה יותר ניסויים ויהיה יותר ילדים כדי שמשיח כבר יבוא זה לא דבר שהוא פשוט דבר חשוב מה הוא החושך שעליו אנחנו מדברים כל אדם יש לו אנשים שהם שהם מתחרים שלו כל אדם יש לו מתחרים על כל פנים אנשים שהוא רואה אותם כמתחרים הפירוש אני לא מצפה מהחברה האלה שיפרגנו לי הם בני גילי
הם עובדים באותו מקצוע הם מסתכלים עליי ככה הם לא לא יגידו עליי מילים טובות לכל אדם יש אנשים שהם מקבלים ממנו ובדרך כלל האנשים הלא מפרגנים שהוא כאילו האויבים שלו כאילו המתחרים שלו
מהם הוא לא מצפה לשמוע מילה טובה בכלל אבל יש לאדם אנשים שהוא מהם כמצפה והם גם כן לא מרגישים מתחרים
אז הם יכולים
להגיד לו יותר את האמת לאנשים
האלה יש שם כללי קוראים להם אישה זה לא האישה של האדם בדווקא אלא זה מושג אלא שבעז האנשים שהוא לא רואה בהם מתחרים והם לא רואים בו מתחרה יש בחינה בקבלה שנקראת אישה טובה ויש בקבלה בחינה שנקראת אישה רעה אני מתכוון למשהו ששייך גם אצל גברים וגם אצל נשים זה בחינה למה בכלל האישה זה דבר שהאדם מקבל ממנו מקבל ממנו מכיוון שהוא לא מתחרה איתי הוא לא
איתי הוא בסדר איתי
אבל
בתוך
זה גופה יש אנשים כאלה שהם נראים לך כבני אדם כאלה שהם כאילו איתך אבל למעשה הם מעוררים אותך ומדרבנים אותך להתחרות אז עכשיו אני אסביר למה אני מתכוון דוד המלך הוא כבר נמשך למלך על ישראל עדיין
שאול מולך אבל כבר דוד נמלך
לביא מבקש מאיזה אדם שנקרא נבוא נבל הכרמלי מבקש ממנו שיתן קצת אוכל לגדוד שלו הם הולכים עייפים פה במדבר והם צריכים לאכול ולשתות נדל נותן קללה משולשת לא נותן לו שום דבר דוד אומר אם אני נמלכתי למלך אז אני אני אני יש דין של מורה במלכות אני רוצה להרוג אותו הוא מורד במלכות יש לו דין מיטה צבא אביגיל שהיא גם כן לא הייתה אוהבת אוהדת שלווה
בעלה אבל היא באה לדוד היא אמרה לו משפט שהוא מאוד מאוד חשוב זאת אומרת יש לנו המון המון מסר מהמשפט הזה היא אומרת לו עדיין לא יצאה טבעך בעולם זה מושג המושג הוא זה שהרבה פעמים אנחנו בתוך עצמנו אנחנו דוידים כאלה אנשים עם עוצמות מרגישים שאנחנו עם יכולות אנחנו יודעים אנחנו מצליחים אנחנו איך אומרים שכנענו
את עצמנו אבל עדיין
לא יצאתי אבלנו
בעולם
ואז בא פתאום מישהו אביגיל התורנית היא באה ואומרת שווי שובי אל תשים את עצמך בגובה יותר מדי עכשיו אם יבוא אליך מתחרב יגיד לך את זה
שתי כפות עוף
לי מהעיניים אתה סתם שונא אתה מקנא בגלל הקנאה אתה אומר את זה אבל שבא אביגיל ואומרת את זה אתה מקבל את זה למה אתה מקבל אתה יודע אז אדם שאוהב אותי זה אדם שרוצה בטובתי זה אדם שמכבד אותי אז אני קונה את זה פה אומר את הקבלה שיש הבדל בין בחינת אישה טובה לאיש הרע זאת אומרת יש אנשים שהם לפעמים באים אליך והם ידידים
שלך
והם אומרים לך תעשה ותצליח ואתה יכול והם דוחפים אותך לאן דוחפים אותך לאיזה מריבה דוחפים אותך לאיזה משהו שלילי דוחפים אותך לאיזה שהוא בחינה לא לא בונה שלא בונה את האישיות שלך
כמובן לאורך אתה יכול אתה תלך עליהם תעלה עליהם תצליח וזה אתה הולך ונופל
אז זה בחחינת אישרה ובחינת מישהו שאתה כאילו איתו בסדר אתה חושב שהוא אומר אמרו לי אתך משהו טוב ופה על משהו מייעץ לך זה משהו רע עכשיו כל הרעיון הזה אומר אותו אחד מהראשונים רבי אליעזר מגרמייזה אחד מגדוליה הראשונים שהוא יש יש פירוש של בעלי התוספות על מגילת אסתר ושמה הוא קוצב שהחושך שעליו מדבר שלמה המלך כאן גם כל יום בחושך
הוא אומר יאכל
מבחינתי שעה לא נכנס כעת למה אבל היש לפעמים שמישהו מייעץ לאדם מישהו שהוא נראה לו כאוהב מייעץ לאדם הצעות לא טובות וההצעות הללו אחר כך מפילות אותו בפח רק תדע הוא אומר שזה לא אשת כוח הוא נותן הסבר שזה ושתי אז זה יבשתי עכשיו מה הבעיה בזה הבעיה בזה שאתה יכול לזהות את זה אם אתה חכם אתה יכול לזהות את זה בא אליך בן אדם נותן לך איזה שהיא עצה שההיצע היא לא לווסת אותך להגיד לך שמע אתה גדול אבל כדאי לך ככה כדאי לך להוריד את הראש פה להוריד את הראש שם אלא הוא כאילו מעצים אותך ושולח אותך לקרב זה אתה צריך מזה אתה צריך להיזהר הוא כאילו בשם של של של האמת ושל השלום ושל הצדק ושל היושר כן בוא תלך ות זה ותעשה
ובעצם בעצם מכניס אותך לאיזה שהוא ריב יכולת שהוא עושה את זה בתמיכת אבל אבל אבל הכיוון שלו הוא לא הכיוון של האביגיל מה עושה אביגיל יש לדוד עוצמות הוא נשמח להם נמשך למלך אבל מה היא עושה לו היא אומרת לו שמע אתה נכון אבל אתה עדיין לא יצאתי בך בעולם אז הוא שומע דברי אמת שמעמידים אותו במקום הנכון לווסתים אותו במקום הנכון וגורמים לכוח שלו ללכת להפיק הנכון חכה יש לך זמן אתה תגיע לזה אבל חכה
סבלנות לעומת זאת בן אדם שזורק אותך לים לפני שהגיע הזמן אתה לא יכול בהם וכל אלה
אפילו שהוא כאילו עושה את זה מתוך אהבה אחווה שלום ורות אתה תלמן לו צריך להיזהר שבעתיים אז זה זה הנקודה שרצה הרבי אליעזר מגרמייזה על להעביר בפסוק הזה של שלמה המלך הוא טוען שיש מושג של אדם שאוכל אוכל זה כאילו הוא קונה כמו שאומרים אכלתי את מה שהוא אמר לי אכלתי יש אדם
שאוכל חושח מה זה נקרא
אוכל חושך הוא אוכל הוא חושב
שזה טעים הוא לא מרגיש שזה לא טעים הוא קונה דברים שאומרים לו כל מיני אנשים תע וזה וזה וזה הוא בעצם נופל
בפח מה הנקודה הנקודה של נופל בזה פרט אחד דק שאלה שהם אמורים להיות בחינת אישה הם צריכים לווסת אותך ואתה תקבל את הוויסות שלהם מכיוון שהם אנשים אוהבים אז הם נותנים לך את הכיוון הנכון הם יודעים גם להוריד לך את את הרמה של האש לא רק ללבות את האש זה עדינה עמוקה שאני מקווה שהצלחתי להעביר אותה אני עובר לנקודה הרביעית שגם היא מבעלי התוספות שיש להם פירוש על מקוהלת וזה משהו מדהים חשוב לי שכולכם שכולכם תזכרו אותו כי זה מאוד מאוד חשוב לחיים שלנו ולהצלחה שלנו
הוא אומר שמי זה שהלך פה בחושך הפסוק על מי מדבר הפירוש הזה זה הולך על צדקיהו המלך אז אני אספר מה היה עם צדקיהו צדקיהו יום אחד נכנס לחדרו הפרטי של נבוכדנצר המלך של קסדים והוא ראה אותו קורע ארנבת חיה והיא עדיין ככה מפרפרת והוא תופס ככה אומצה של בשר ככה ואוכל אותה עם המון המון חיות זה דבר לא נורמלי גם בימים ההם זה היה לא נורמלי וזה היה בושה וחרפה שתפס אותו על חם מתנהג בצורה כזאת היא כל כך טבל אל הבת חכה תצלה תאכל מה תוך כדי שהיא מפרפרת אתה ככה אוכל נבוכדנצר ביקש ממנו תשבע לי בבית המקדש שלכם שאתה לא תספר את זה לאף אחד כי יש לי מזה בושות זה לא יפה תקיעה הוא נשבע לו אחרי שכתגיעה הוא נשבע לו יצא שתתגיע הוא ישב עם קבוצה של חברה שדיברו על הגסות רוח שלנ מוכן נצח אז הוא אמר מה אתם יודעים מה אני יודע
והוא עבר על השבוע נבוחד נצר שמע את זה תפסו אותו נקרו לו את העיניים אומר שלמה אומר בעל התוספות אומרים גם כל ימיו בחושך יאכל הפסוק מדבר על צדקיהו שהוציאו לו את העיניים ושאר כל ימיו הוא אכל בחושך עכשיו זה סיפור שהיה פעם אבל מה הסיפור הזה בא לספר לנו היום הסיפור בא להגיד על פי החסידות משהו הרבה יותר עמוק ממה שנראה על פניו וזה הנקודה שחשובה לי שנפנים הבדיחה העממית אומרת שאם אתה רוצה שהחבר שלך בטוח יגיד את הסוד שאתה רוצה שהוא לא יגיד תגיד לו אל תגלה את זה לאף אחד ואז הוא יגיד גם כן לאנשים אחרים ואל תגלה לאף אחד אנחנו איבדנו את היכולת שלנו להיות אנשים רציניים שכשמבטיחים איזשהו דבר אנחנו עומדים עליו בשיא הכנות ובשיא היושר הבנו את זה אנחנו בתיק טק בתיק משחררים את הפה שלנו ההבטחות שלנו לא שוות כלום עכשיו מה הבעיה היא
הבעיה היא
שיש מוסג שנקרא ניכור עין או עיניים רוחני ומה שקרה לצידקיהו זה משהו שתלוי אחד בשני זה לא סתם שיצר התעצבן נכנס פה ניקר לו את העיניים
זה פשוט ככה זה כובל שמי שמפר אבטחה הסכם אז זה מה שקורה לאצלו זה בא בכלל פח מאצלן במה שהוא בעיניים
הגשמיות אבל זה קורה בעיניים
אוכלים מה הפירוש מה הכוונה
הקדוש ברוך הוא לכל אדם נותן קצת נבואה אני מתכוון נבואה האינטואיציה איך שתרצו תקראו לזה הוא נותן לו קצת לדעת איך לנווט את החיים שלו
ולכוון נכון מה שהוא עושה מה להגיד מה לא להגיד וכן הלאה עכשיו הכוח המיוחד הזה שהקדוש ברוך הוא מגלה
לאדם זה זה כאשר האדם שותק מדוע אנחנו למדנו בפרשת בלעם והאתון שהאתון רואה מלאכים ובלם לא רואה באמת
החזל מפרשים מדוע מפני שאתון לא יכולה לדבר ואז לא יכולה לדבר אז הקדוש הוא מגלה לדברים כי היא לא מגלה סוד יש סודות שהקדוש ברוך הוא רוצה שהם נניח יגיעו אליך שאתה תדע אותם ואחרים לא ידעו אותם מה שומר על הסודות שהקדוש ברוך הוא מגלה לנו עם דרך החלומות אם באמצעות אינטואיציה אם באמצעות מישהו שבא וגילה את אוזנינו מה שומר עליהם שלא נינזק ושיהיה לנו
עוד יכולת ראייה ארוכת טווח כזאת מה ששומר עליהם זה שאנחנו סוגרים את הפה לא ביקשתי שלא לדבר סתם אני אומר
סוגרים את הפה מלגלות דברים שאנשים הפקידו בידינו שאמרו לנו כל מיני דברים הם לא סיפו שאנחנו נספר את זה לאחרים לפעמים אנחנו בשביל הקטע בשביל החברה בשביל לשבת כמו שהיה עם צדקיהו ואז מה אנחנו מפסידים שימו לב אנחנו
מפסידים את העיניים לא את העיניים הגשמיות אבל את העיניים הרוחניות את העיניים שמסוגלות לראות משהו וללמוד ממנו להפיק ממנו לראות למרחוק יש למרחוק של צדיק
יש מרחוק של נשיא דור אני מדבר במשהו ששייך לערכינו לראות לנווט את המערכת המעשים שלנו נכון
יש חוש מסוים שהוא נמצא אצל האדם וזה דבר שאם אנחנו מבינים
אותו
מאוד מאוד כדאי שלא נפסיד אותו מאוד מאוד כדאי בפרוצות כמו שאומרים סתם לסגור את הפה על משהו שגילו לנו על משהו שהבטחנו לו להגיד ואנחנו לא נגיד אז אז זה היה= כל מחיר אני לא אמרתי שכל דבר בחלום אסור לך לגלות אבל ישנם דברים שהם סודיים והם אישיים
אתה אמור
לא לגלות אותם למה האלוקים הביא אותם לחלום אליך ולא הביא אותם לחלום לכולם כי הוא רוצה שזה יהיה אצלך הוא לא מחפש שזה יהיה אצל כולם וכן הלאה כל הדברים הללו זה צריך עוצמות נפשיות לא פשוטות שהאדם יבין את המסרים ויקלוט מה התפקיד שלו ולא יעשה אנחנו חיים היום בדור של פרסומת איך אומרים האדם מרגיש שאם הוא לא יגיד לכולם אז כאילו לא היה שם הוא לא רגוע לא הוא לא זה הוא צריך להיות עם כולם יש דברים שהם הם הם וטו יש דברים שהם משהו שאנשים אמרו לך זה משהו סודי הבטיחו הפקידו זה לא נושא בכלל לגילוי
לשחרור וזה דבר שצריכים לקחת אותו לתשומת הלב כי מאוד כדאי להיות אמין בתחום הזה לא רק בגלל שיכולים לתפוס אותי פעם הבאה ולא להגיד לי דברים נוספים אלא בגלל שאתה בעצמך שאתה מספר את הדברים אתה מפסיד אתה מפסיד אתה מפסיד מה שאתה
דבר בהשגחה פרטית ואתה גורם לעצמך שחרור והשחרור הזה גורם לחוסר ראייה חלילה בעתיד צדקיהו המלך
יקרו לו את העיניים בגלל שהוא הבטיח התוספות אומרים שגם כל ימיו בחושך יאכל זה הולך על פייהו פשוט נקרו לו את העיניים אז הוא אוכל בחושך כל הימים שלו זה הפירוש הפשוט שלהם הצתיהו למה לקרוא לו את העיניים כי הוא עבר על אבטחה אני רק המשכתי שזה לא רק ניכור חלילה עיניים גשמיות אלא משהו טוב  אחרונה היא אחת הבעיות שלנו אנחנו עוד פעם אני מזכיר את יוד שבט שיהיה ביום שישי בא עלינו לטובה אחת הבעיות שלנו ועליה דיבר הרבי במאמר הראשון שהוא אמר כשהוא עלה על כס הנשיאות ביוד שבט ש
יוד 1000 הוא דיבר על זה שכל הדברים הטובים או הרעים שאנחנו עושים אנחנו לא רואים מה פעלנו בעולם אנחנו לא רואים את הטוב שעשינו אנחנו לא רואים את הרעש שעשינו הכל בלשונו הכל מונח בקופסה סגור אנחנו נראה את זה באחרית הימים רואים את זה בבית דין של מעלה אבל אתה לא רואה את זה בגלוי עכשיו אחת הבעיות הם היא שאילו אנחנו היינו רואים את המעשים הטובים שאנחנו עושים כמה זה משפיע בעולמות העליונים והתחתונים אילו היינו רואים המעשים הלא טובים שאנחנו עושים כמה הם משפיעים בעליונים התחתונים על אנחנו היינו פשוט רצים כל היום לעשות רק מעשים טובים ולא היינו עושים מעשים לא טובים
הרבי במאמר הזה של ניוד שבד בא לח זה בא לחזק אותנו מבחינת האמונה הוא טוען שכדי שאנחנו נצליח ליישם את עצמנו פה בעולם הזה לשמור ממה שצריך להישמר ולעשות את מה שצריך לעשות מתוך שמחה אפילו שאנחנו לא רואים יש רק תבלין אחד שיכול לעזור לנו וזה תבלין האמונה רק האמונה יש לה את הכוח העוצמתי הזה לתת לנו להרגיש לראות לראות בעיני השכל כאילו אנחנו עשינו דברים גדולים אפילו שאנחנו לא עשינו להאמין במה שכתוב בספרים הקדושים להאמין במה שאומרים הצדיקים ואז אנחנו מצליחים למצות את עצמנו בעולם המיצוי העצמי של האדם בעולם זה אך ורק כאשר יש לו אמונה אם אין לו אמונה אדם שהוא עושה טוב גם שהוא עושה לפעמים לא טוב אבל הוא לא יודע לרוץ
אחרי הטוב והוא לא יודע לברוח הבריחה מערה או הרדיפה אחריה טוב באות אך ורק כאשר האדם יש לו אמונה חזקה שהטוב מקדם והרם מרחיק אז אז העבודה הפנימית של שלנו היא זה לא ללכת בחושך אדם בלי אמונה פה בעולם הזה זה אדם שהולך בחושך אוכל בחושך עושה בחושך שזה נושא הוא נוסע אבל הוא נוסע מאוד מאוד מונוטוני מאוד מאוד עטי אין לו כיוון לא יודע לאן הוא הולך אדם שיש לו אמון יש לו עוצמה יש לו חשק בכל מעשה טוב יש לו המון המון אמביציה ובכל בריחה מערה יש לו המון המון כוח יודע מה הוא פועל בעולם העליון ובעולם התחתון אז הוא לא מוכן לוותר לא על הטוב ולא מוכן לוותר על בריחה מערה את זה הוא עושה בכל הכוח והתוקף שיש לו
הפרשה שלנו פרשת השבוע פרשת בשלח ושלח עם ישראל יוצא ממצרים והשם קורע להם את הים משהו מאוד מאוד מעניין הקדוש ברוך הוא אומר למשה רבנו בדיוק את הנקודה שעליה אני מדבר עכשיו דבר על בני ישראל ועיסאו כנסו תצאו תצאו תשראו מה לאן ניסו בתוך הים אומר רשי אין להם אלא ניסה שאין להם עם עומד בפניהם כדאי זכות אבותיהם והם והאמונה שהאמינו בי ויצאו לקרוא להם את הים רשי יש לו גם סודות שטמונים בתוך הלשון שלו אומר רשי סוד הסוד
הוא
זה שיש לאדם בחיים תמיד איזה ים סוף שעומד לו באמצע וצריך לקרוע את הים סוף בזכות מה הים נקרא בסוף
רק בזכות האמונה כל הצרות שלך אתה יכול לשים אותם בצד אל תספר לקדוש ברוך הוא כמה צרות יש לך תספר לצרות שלך כמה הקדוש
ברוך הוא גדול אם היית מאמין שהקדוש ברוך הוא מסוגל להושיע אותכם הים סוף כל סוף יקרה זה לא דבר שיקרה הלוואי שיקרה הוא יקרה בוודאות אבל זה תלוי עד כמה אתה מאמין בדבר הזה עד כמה אתה חי את הדבר הזה ועד כמה אתה נושם את הדבר אני מכיר סיפור של אנשים שחיו הרבה שנים זוג היו להם רק בנות מה הבעיה בבנות לא יודע אבל יש מצווה של פרו ובו שיהיה לפחות בן אחד ובת אחת אז בנות הן קיימו יפה הם רצו בן בקיצור הם הלכו לרב הרב אמר להם
שהבעל יקפיד לעשות הבדלה במוצאי שבת על יין ככה כתוב בגמרא במסכת שבועות שמי שמקפיד על ההבדלה במוצאי שבת על יין יהיה לו בנים אני רוצה שתהפכו את העולם תגידו לי מה הקשר בין הבדלה במוצאי שבת לבנים אין קשר גלוי אבל אותו בן אדם עשה את הדבר הוא גם עשה אותו קודם ועכשיו עשה אותו בכוונה עשה אותו לשם העניין תוך 9 חודשים נולד לו בן מה זה אומר זה אומר שאנחנו יכולים לפעול את הדברים שקורים לנו סביבנו באמצעות האמונה ברגע שלאדם יש אמונה הוא קורע את אותו ים קטן לפעמים זה יאמר אם זה ברכה
אם זה אגם לפעמים זה בערך אבל כל פעם שעומד לפניו איזה שהוא דבר אמא מהאמונה שלו האמונה מוחלטת או מצליח לעבור אותה וכן הלאה האמונה של האדם בצדיק פועלת שהדברים שאמר לו הצדיק יתממשו התפעלו יקרו כאשר לאדם יש את האמונה הזה עובד כאשר לאדם אין את האמונה זה לא עובד זה תלוי בו בסופו של דבר האדם הוא זה שקורע את הים שלו וזה התפקיד של האדם בזכות האמונה כמו שאומר רשי כדי
לזה
נעות את הפנימיות אני אתן לכם רק סיפור קצר של של יהודי אחד מהשליחים הראשיים של הרבי במדינת נירסי שם אני למדתי כשהייתי צעיר שם יש שליח ראשי שם שלו הרב משה הרסון אז הוא מספר שהיה היה זוכר עוד לפני גימל בית עמוס היה אדם והם היו אדם שהיה נהג בחברת הובלות כספים מבנק לבנק
בקיצור הוא
הוא עבר הוא עבר הוא עבר הוא עבר נסע באמצע הדרך המלווה שלו הצמיד לו אקדח לרכה אמר לו תיסע לכאן תיסע לשם בקיצור חיכו לו איזו קבוצה לא היה שם הרבה כסף היה רק $200000 הם הורידו את הכסף קשרו אותו ככה וברחו אחרי כמה שעות של נענויים וסיבובים הוא הצליח איך שהוא להשתחרר מהזה והדבר הראשון שהוא עשה זה שהוא פנה למשטרה
דיווח על על השוד
והתקשר היה לו קשר גם כן לחצרו של הרבי הוא התקשר ל
למזכירות והודיע על הזה
אחרי זמן קצר מאוד החזירו לו טלפון ואמרו לו שהרבי אמר שהוא צריך לבדוק את התפילין את המזוזות התשובה הזאתי הייתה מאות ואלפים פעמים לקחת את זה ברצינות לא לקחתי את זה ברצינות אבל הבן אדם האמין במאה% הוא בדק את הציונים ואת המזוזות תוך חצי שבוע המשטרה תפסה כנופיה את הכנופיה הזאתי עם $50000 הוא כתב לרבי שהם מצאו $50000 אז הרבי אמר לו שהם ימצאו גם את השאר זה לקח כמה חודשים הסיפור
הסיפור הזה היה בניו גירזי אז המשטרה בקליפורניה תפסה קבוצה שנראית מפוחדת חיפשו חיפשו חיפשו חיפשו הכל זה חיפשו להם במכונית הם עשו 100 $50000 זה הייתה אותה קבוצה אז יו עם תביעות האצבעות מה שהיו לו שמה על המכונית זו הייתה הקבוצה החזירו לו את הכסף לגמרי מה הנקודה שסיפר השליח הוא אומר המפתיע אבל אינם האמין עד הסוף תספר מה היה קורה אילו לא היה מאמין אם אני יכול להגיד שכוח האמונה אין לי שום ספק שהאמונה שלו גם אחרי שמצאו רק 50 אתם יודעים מה זה למצוא בארצות הברית שוד
של גנבים 100 $50000 למצוא זה כמו למצוא מחט בערימת שחת איך תמצא את זה וגם המשטרה בקליפורניה במקרה עצרה אותם הם חשבה שזה חבורת סמים עצרה אותם ומשום מה הם נראו מפוחדים אז המשטרה
כבר עשתה בדיקה בכל
המכוניות ואז הודיע שמצאו במכונית זו וזו 100 50 אנשים מפוקפקים ואז הצליבו מידע מהמשטרות אז הגיעו אל אליו
זה דבר שהוא לא נתפס בצורה הגיונית בשכל אבל כאשר
הבן אדם מאמין הוא מושך על עצמו את ה את האור אז זה הנקודה איך האדם מאמין הוא צריך להתעמק האדם צריך לחשוב אדם צריך להתבונן האדם צריך ללמוד כל הדברים האלה מטפחים את האמונה האמונה לא באה סתם האמונה זה כמו זה כמו
עץ
שאתה צריך לטפח אותו לדשן אותו ואת האמונה מותר לטפח לדשן גם בשנות השמיטה כן אז זה דבר שהאדם צריך לטפח בתוך אז זה העבודה שלנו

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא