תמלול אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
וממילא הוא לא התחייב בפורים
ביוד דלד
והוא מגיע לכאן ויש פה קריאת התורה ואנחנו רוצים לעלות אותו לתורה האם הוא יכול לעלות לתורה ביהוד
שזה לא הפורים
שלו פרוז' שגר פה במרכז שנוסע לירושלים אחרי עלות תושר של טית וו מגיע לבית כנסת רוצים להעלות אותו לתורה אם הוא שר או לתורה שניהם לכתחילה לא מעלים אותם לתורה ושניהם אחרי שקראו את השם
שלהם עולים לתורה
אתה עולה לתורה ביום שבכלל אתה לא מחוייב לקרוא בתורה יום שישי השנה מתי קוראים ביום שישי רק שחל ראש חודש
אז פתאום זה שחל לא פורים אז אז מה אתה
אני רוצה להתייחס עכשיו במילה אחת
לנפצים
יש להם כל מיני הלכות
לנפצים יש
מאז ומקדם
אתה רואה אתה מחפש בגליונות קהילות
כבר
פעם פעם הנושא הזה של נפץ זה לא משהו שתגיד בדור האחרון
רבי חיים פלצי
לפני 200
שנה כבר מדבר על זה
אצלהם זה היה
שמות אחרים
שאני לא מציע הוא קורא לזה אבק שריפה
הוא כותב שהיסוד
של אבקסים
שריפה בשמחה
זה יסוד גוי
ואללהם
לבני אברהם
להשתמש בזה בשמחות שלהם זה כותב הרב חיים פלצ'י
בהקדמה לספר מועד לכל חי
אצל התימנים
ראיתי אצלך רב תימני היה רבי יחיא יצחק הלוי אצלו היה בתימן משהו אחר קראו אותו כי ריך כיריך כריך גם כן סוג מסוים של אבק
כזה שמפוצצים
והוא בשצף קצף
לא לא לא אפשר את זה
בספר חיישוקי
חמד על מסכת מגילה
ספר חישוקי
חמד על על מסכת מגילה או דן מה יהיה הדין אדם שהזיק לחברו בפורים על ידי
נפצים
מכורה זה שמחת
פורים
וכתוב שאדם שהזיק בפורים
אז הוא פטור
אז הוא אומר זה הכל
כשהוא הזיק באונס אבל אדם שבא לעשות נפצים זה מזיק בידיים זה לא מזיק באונס
אחר כך הוא שואל האם
מותר לגנוב מבן אדם את הנפצים שלו לחטוף לו אותם הידיים
הוא פוסק שזה מותר הוא אומר שזה נזק שבן אדם עושה את זה נזק חמור מאוד
אם הוא אז חלילה
עשה נזק האם ילד אם אני יכול ללכת לזה שמחר לו
ולתבוע אותו אומר כן זה כמו מי
שנתן לי את הבעירה ביד חירש שותה
וקטן שהוא
יהיה חייב אבל מה שאחריש הקטן נעשה האם מותר למסור בן אדם כזה למשטרה מוכר
כזה או שזה
אז הפסיקה שלו ושל
הרב עובדיה יוסף ושל הרב קאליץ ושל הרב מוזנר שמותר למסור אותו
למשטרה רק שהם
אומרים לו תגיד לו קודם לפני שאתה מוסר אותו
עכשיו למה אני כאילו מזכיר
את העניין
הזה מכיוון
שיותר מפעם אחת אני הייתי עד למקרים
שנפצצים מסתובבו והיא אישה אפשר הפילוס הפילה כתוצאה הבהלה שקרה לה
אתה יודע מה אתה יודע מה
זה בום כזה וכמו שאומרים הכל השתחרר והיא
פעילה
ועל זה ממש אנחנו
יודעים שהגמרא אומרת בסרת באבא כמה שאסור
לגדל כלב רע שנובח מפחיד אם
הוא לא
קשור וכן הלאה כדי שישאלו את הפיל מרוב פרד
אז אני לא מוצא כל כך את
ההבדל
כאילו זה דבר שיכול להביא וזה והיו דברים מעולם
בשנת תו שין למד 1000 הגיעו הגיע שזר אצל הרבי אז
באותה שנה
הם אמרו לא לעשות
נפצים מכיוון שהסתובבו שם אנשי
ביטחון
והם היו בפחד כל רגע מה יקרה ומה פה
ומה שם אז
בוא שם
באותה שנה לא
היו נפצים מזה אתה
לומד
כן היו נבצים כל שנה בבית הכנסת אבל אני חושב באמת שנפצים בבית הכנסת
זה עוד דבר סביל משום שאתה
יודע שהולך להיות פה אמן בנדת האגדי
ואתה מכין את עצמך לעניין אני לא מדבר על הפצים בבית
הכנסת
אני בהחלט חושב
שאם הגבאים
יחליטו אין בזה בעיה אני לא
מדבר מבחינה הלכתית
על נפצים בבית הכנסת משום
שאתה רוצה
תלך למקום
שאין נפצים אני לא אגיד
בבית כנסת לא לעשות את זה
הפגישת
קריאת המגילה כשהםחים את המן
אבל הבעיה היא שאנשים זורקים מאחורי
בן אדם
איזה דינמית או איזה משהו לא יודע לא יודע איך קוראים להם חזיזים כל מיני דברים כאלה
ופתאום הבן אדם בום כזה וזה
וזה דבר שאני חושב שזה יכול
זה יכול להיות מסוכן
אני עוד פעם אומר אני לא נגד לעשות הכעת
אם נפצים כי אנחנו כולם יודעים מה הולך
להיות בהכעת אמן אבל שאנחנו לא יודעים
אתה לא יודע
מה הולך להיות אז
צריך להיות אז צריך
להיזהר כי שבנאדם לא
יינתן
זה
לכאורה דבר שהוא
הגיוני וצודק
זה לא רק בית כנסת
זה הופך להיות מעשן פסיבי ברמה הכי
הכי הכי מסוכנת
שלו
אחרי זה אבל אני לא מדבר על זה אני מדבר
אתה ידעת
שזה הולך להיות הרי אתה יודע מה קורה אז תמצא לעצמך מקום אחר אני לא אז זה מדבר אבל שפתאום
פוצצים לבן אדם ככה
בבהלה
אני מדבר רק על הנקודה הזאת תחשבו על זה שזה לא פייר זה לא הגיוני
אתם צודקים
אתם צודקים מה אתם הופכים
להיות עכשיו
יותר מסנגדים ממני אני באתי אני
באתי ואמרתי
לא לעשות את זה בין הפרקים בין הזה
לא פתאום יש כאלה
שמפריעים לקראת
המגילה בין הפרקים
זה גם אצל הרבי לא עשו
המן בן עמדת
בסדר אבל לקחת את זה בחשבון אני חושב שזה אני חושב שזה דבר פשוט דבר מינימלי כן
עכשיו
נראה איפה אני אוחז עם הזמן
בדיוק סיימתי עכשיו
גם
הרב יחיה גם הרב יחיה בתימן וגם הרב פלג בשתי מקומות שונים בעולם שניהם שניהם אמרו שזה מנהג גויים
היסוד שלו זה גויים חברה האוניות האלה שמגיעות ומכניסים את זה ככה אתה יודע מתחת
לזה כן
כן אבל מאיפה לא הם לא יצרו את זה בשביל פורים
זה הילולות שהם
עושים את זה
כל ההמצאות האלה זה לא המצאות שלנו
זה ברור
אבל אני תמיד שואל את עצמי אם הרבי
מדבר על הנושא של לא להתחפש לאמן
ולדמויות רעות אבל להתחפש לאיזה
אחד שיורה ככה עם רובה
זה לא יודע
זה משהו עם מידות שצריך לתקן
זה שאלות ניגנה חזירה קשה