תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
יש באמת מחלוקת בין הפוסקים האם משה רבנו הסתלק בז' באדר ראשון או בז' באדר שני והרבי טוען שרוב ככל הפוסקים אומרים שזה באדר ראשון אנחנו נפגשים לשוחח על הנושאים שהם קשורים בחסידות ליהדות בכלל ביום כזה של משה רבינו זה שמסר לנו את התורה תורה ציוה לנו משה רבינו זה זמן הטוב ביותר אני ארצה לפתוח באיזה שהיא הקדמה אז הנקודה הראשונה זה משהו הלכתי שמופיע בשולחן ערוך דבר נורא מעניין בימים ההם כשהיו הולכים בדרך אז השביל היה שביל אחד וזה לא היה כמו הכבישים של היום אפילו בבני ברק שיש שני נתיבים אפשר ללכת גם מפה וגם מפה אז כשהעגלה הייתה נוסעת והייתה עגלה גדולה ומלאה הייתה נוסעת על על על הדרך והייתה מגיעה העגלה מהצד השני מהצד הנגדי
אז הם לא יכלו
לעבור ביחד מישהי הייתה צריכה לפנות את הדרך מי שהייתה צריכה לוותר כמו שאומרים גם בן ילדים ופה ההלכה אומרת מי יוותר זה כנראה זה היה נושא לויכוחים אז להבדיל לגויים כשהם היו מגיעים למצב כזה הם פשוט יורדים מהעגלה רוצים חרבות ומתחילים להילחם אחד עם השני מי שהיה מצליח רחמנה לצלן לדקור את השני הוא זה שהעגלה שלו הייתה עוברת ככה הם היו פותרים בעיות אבל בשולחן ערוך נפסק שכשיש עגלה כזאת ועגלה כזאת פשוט בודקים מי העגלה שנושאת
מסע גדול
יותר כבד יותר עוצמתי יותר העגלה הזאת נותנים לה את זכות הקדימה לעבור ואני חושב שכשאנחנו משוחחים היום
הסתלקותו ולידתו לידתו והסתלקותו
של משה רבנו העוצמה שלנו כיהודים היא עוצמה נורא נורא חזקה היא נורא נורא או נורא כבדה במובן החיובי של העניין
אנחנו נוסעים כזה אושר
רוחני
אנחנו נושאים כזו
עוצמה קדושה ידע משהו לא רגיל שאין לאף ומה ואף לשון שם נמצא בסקטורים לא דתיים אז אני מספר שבעם היהודי נכון להיום גם שיש כאלה שעדיין לא שוברים תורה ומצוות אבל המקבלי פרס נובל באחוזים הכי גבוהים נמצאים דווקא מיהודים מיהודים שלא שומרים תורה ומצוות אבל זה מלמד שבגנים אצלם בראש יש משהו עוצמתי שלא קיים באומה ולשון אחרים וגם כשנתקלים מדברים עם גויים
החריפות
היכולת
ניתוח
שיש לעם הזה גנטית אם משהו לא נתפסת אז הגן הזה זה גן שהתפתח בגלל הלימודים שלהם התורה שלהם המשנה הגמרא החומש כל דבר שהעם היהודי למד הפך
אותו לאיזה שהיא
מעצמה עוצמתית חזקה בתור דיין אני יכול לומר לכם שלפעמים
אני נזקק אולי לצערי
אבל אני נזקק לפעמים
לפתוח פסקי דין של בית המשפט
להבדיל בין קודש לכל מיני מהדברים שכתבו שופטים כדי לראות ולאבחן מה מנהג המדינה
וכל מיני דברים כאלה
שבשביל לפסוק את הדין של התורה אתה צריך לראות מה מקובל ושם אני יכול
שהיכולת הניתוחית של שופטים
אפילו מהשורה הראשונה
נמצאת ברצפה נמצאת אפס לעומת סברה של
חכמינו זכרונם לברכה לעומת לעומת
סברה של אביה של
רבה ושל אפילו האחרונים אפילו רבנים של הדור שלנו העוצמה
החריפות הישרות
ההיגיון זה משהו אחר לגמרי זה הרבה הרבה יותר קדוש הרבה יותר נעלה וגם הרבה יותר הגיוני התנאים והאמוראים לפי המסורת היו אנשים כאלה שיכלו להחיות מתים בכוח כזה עוצמתי כתוצאה מהקדושה שלהם האלימות שלהם העם היהודי תרם לכל האנושות
כולה והם אומרים
את זה בפה מלא את התנך את המוסר של התנך את הכבד את אביך ואת אמך את ואהבת לריח כמוך את השבת אבידה כל מיני דברים שצריך האומות הנבערות
לא היה להם אח ורע בכלל
הם לא הם לא אחזו שמה הם אחזו כמו שסיפרתי לכם קודם בעגלה שאם יש עגלה כזאת ועגלה כזאת
אז מוציאים
חרם ומתחילים לדקור
אחד את השני אז הוא במקום
אחר לגמרי בתפיסת העולם שלהם והרביים לימד אותנו להיות קנאים בקדושה לעבר שלנו להיסטוריה שלנו
ולשירה
של ההיסטוריה שלנו היה גאון יהודי שקראו לו אלברט איינשטיין הוא אומנם היה יהודי
אבל יהודי כזה יהודי
ונכנס
פעם לרבי ליחידות איזה איזה אדם והוא אמר
רבי אני האיש הזה והזה הוא
הזכיר שם של מישהו
הוא גאון כמו איינשטיין אז הרבי אומר לו
למה אתה לוקח
את איינש את איינשטיין
כדוגמה לגאונות
למה לא את הגאון
מרוגט שוב הגאון הרגטשוב
שהיה גאון יהודי תלמודי אפילו במידה מסוימת חסיד
למה אותו אתה לא לוקח כדוגמה זאת אומרת הרבי לימד אותנו להיות קנאים לשירות
התורנית שלנו ולעוצמה הרוחנית שיש אצל יהודים בכלל
אצל
יהודים שומרי תורה ומצוות בפרט אצל יהודים שומרי תורה ומצוות חסידים בפרטי פרטיות זאת אומרת אנחנו צריכים להבין יש פה משהו מיוחד והמשהו הזה הוא לא דמיוני שאנחנו מאמינים בו זה משהו שאנחנו יכולות לראות אותו בעיניים הגשמיות
ושוב אני מספר שכשאני
רואה את הדברים אני חווה אותם אני רואה את זה בפועל ממש רואה את
זה בכתבים
שלהם רואה את זה בפסקים שלהם רואה את זה
זה לא אותו דבר זה לא אותה רמה אנחנו נמצאים בליגה אחרת
של עוצמה של קדושה של טהרה ואנחנו
צריכים להיות גאים בזה
זה 1000 בית האלף בית שלנו צריך להיות שאנחנו צריכים להיות מאושרים שאנחנו כאלה וגם אדם שלא זכה להיות כזה חכם מספרים
שנכנס פעם יהודים מאוד
פשוט אצל הרבי המרש והרבי שאמרנו
אתה התפקיד שלך לקרוא
תנ
ך לקרוא תנ ך
לגרוס מבין לא מבין אני לא אלאה אתכם בסיפור כי זה לא הנושא שלנו היום אבל אותו בנאדם הגיע למצב של סכנת נפשות לבן שלו הבן שלו כנראה נכווה במים חמים והגיע למצב של כמעט מת עד שהלכו והזמינו את הרופא הוא כבר מת לגמרי ועד שבסוף חזרו מלהזמין את הרופא כבר ראו אותו חי שאלו אותו מה קרה אז הוא אומר אני קראתי בתנ"ך שאלישע הנביא התלמיד של אליהו הנביא כשהוא רצה להחיות מת אז הוא פשוט שמה עליו את הידיים ואת הפה וככה נשף פה והחייה אותו הוא אומר אני ראיתי
שככה הוא עשה אז גם
אני עשיתי את זה
זה לא ממעש שהתמימות
שלו היא זו שהחייתה את אותו המת זאת אומרת דיברתי בצד אחד על החוכמה של העם היהודי על התואר של העם היהודי על הקדושה של העם היהודי
אבל גם התמימות
של העם היהודי מחיי המתים זאת אומרת גם
האדם הפשוט
יש לו איזה שהם
כוחות
רוחניים מאוד מאוד גבוהים עכשיו מה שהכי חשוב לי להבהיר לעצמי ולכן שהדבר הזה היה ידוע לכל אומות העולם זה לא שאני לספר לכם משהו כל אומות העולם אתם קראתם או שמעתם או תלמדו אבל יש גם היסטוריה כללית שהעם פה בארץ
ישראל נכנס אז היו
גועים שאפשרו לו להיכנס קראו לזה הצהרת בלפור זה בלפור היה איזה שהוא סער באנגליה והוא זה שיסד שהעם היהודי יכול לקבל פה מדינה כי אנחנו הרבה שנים לא היינו פה כעם
וכשהם יש במועצה
שלהם הם היו אנשים מאמינים בהשם נוצרים כשהם ישבו במחלקה שלהם ודנו נדוע לתת לעם היהודי את הארץ הזאתי הם אמרו בגלל סיבה
אחת משום שאנחנו מאמינים
שכשהם
היהודים יבואו פה לארץ
והם ילמדו את התורה שלהם
והם ילמדו את כל
האומות את כל העולם ילמדו אותו מוסר ילמדו אותו יראת
שמיים אז העולם יראה יותר טוב
זאת אומרת שגם מה שהחן הוא שעדיין לא שומרים תורה ומצוות תמיד מתגאים הציונות ואנחנו ואנחנו בנינו ואנחנו יצרנו הכל היה מבוסס על אותה הצהרה של גויים שהיו נוצרים אבל נוצרים מאמינים שהם העניקו את הרשות פה לבנות בגלל תורת משה בגלל תורה שהקדוש ברוך הוא נתן לנו אחר כך אנחנו
באו לפה
וקצת התבלבלו אבל בגדול
הכל בנוי על התורה שלנו התורה היקרה
שלנו התורה העבר שלנו הדבר הבסיס הזה הוא מאוד מאוד משמעותי גם היום התמיכה שארצות הברית נותנת ליהודים זה כתוצאה מאיזשהו
לחץ
שאנשים שמאמינים שכשהעם היהודי ישב בארצו וישפיע רוחניות
על כל העולם אז יהיה טוב לעולם
זאת אומרת זה גם בנוי לא על כוחי ולא על לא על עצם יהודי אלא על
איזה שהוא דבר רוחני
שעומד
מאחוריי מאחורי הדברים האלה
ואנחנו צריכים להבין שאם
הגויים המושחתים
הנמוכים מבינים את הגדולה ואת היוקר של הקדושה
של העם הזה
אז שאנחנו
לא נבין את זה
שאנחנו לא נכיל
את אותה קדושה שאנחנו לא נאהב את עצמנו יש כזה מילה מזוכיזם
אדם ששונא את עצמו שאנחנו
נשנה את עצמנו
שאנחנו נשנה
את העבר שלנו את הקדושה שלנו
את מה שנתנו לנו שנתנו לנו האבות את מה שנתנו לנו
אז באים אנשים ושואלים אבותינו הקדושים אבל
פלאפון לא היה להם וגם כן מכשיר רמקול לא היה להם וגם לנסוע במטוס אני לא יודע אם רבי
עקיבא אם אנחנו נביא
אותו עכשיו ויעבור מטוס מעל בני ברק הוא יסתכל אז הוא יגיד זה מטוס אף 16 אף 35 הוא לא היה שם
רבי עקיבא בזה
אבל כל העוצמה שלנו במילה אחת מסתכלת בעוצמה שאנחנו קוראים לה עוצמת אנחנו השם פתח לנו את הזה ואנחנו מסוגלים תכנית לגלות דבר על דבר לגלות דבר
אבל מבחינה של עומק ומבחינה של חוכמה ומבחינה של מוסר
ומבחינה של מידות ומבחינה
של נשמה ורגשות ויכולת
קליטה נקרא לזה איך שאומרים היום פסיכולוגית בנפש האדם הם היו הרבה יותר מאיתנו החוכמה של התוכנה של הטכניקה אני תמיד אוהבת לתת את המשל שאדם יושב במטוס
יודע אם נסעתם אבל
אתה קודם כל מתמקם אתה מתיישב במקום שלך ואז אתה מתחיל לחשוב צפוף
פה
אשים את התיק למעלה שם את התיק למעלה אחר כך אתה יושב המעיל אני אוריד את המעיל אני אשים אותו פה
לאט לאט לאט
עכשיו אני אחלוץ את הנעליים
שלי יותר נוח ככה בן אדם מתמקם טכנית הבן אדם חי
ועושה מה
שנוח לו זה שאנחנו הצלחנו לבנות מכשיר במכשיר יותר מפותח ומכשיר יותר
מפותח זה פשוט עניין של נוחות
הם היו גדולים לא
במה שנוח יותר הם היו גדולים בעוצמות הנפשיות המהותיות המהותיות של אדם ולכן בהחלט יש לנו דרך ארץ כלפיהם לדורות
הקודמים לאבותינו לחכמינו זכרונם לברכה למה אנחנו מצווים
על פי תורה לכבד בכור דרך אגב זה לא רק
בכור זה גם בכורה
זה גם בן זה גם בת וזה לא רק
בכור אלא כל מי
שיש לו אח או אחות גדולים יש מצווה מהתורה כבד את אביך ואת אמך לכבד את אביך הגדול את אחותך הגדולה וזה לא
רק הכי גדולים אלא אלה שלפני שלפניך למה אומרת התורה מילה אחת הם סללו לנו דרך
אנחנו באנו הם נתנו
לנו איזשהו
כיוון תכבד תאריך תעריץ תיתן את תיתן את ההכרת הטוב
לאותה
דרך שנתנו לך לאותו לאותה בחינה שסללו לך אז אין
ספק
שיש לנו הרבה מה להתפתח אבל לבוא ולקחת מהניסיון של האחרים אומר הרבי זה הדבר הכי חכם שהוא
אני זוכר ששמעתי שיחה אחת
שהוא מסביר זה היה בהקלטה כי השיחה הייתה משנת תף שין חף משהו
זה היה התוועדות
של יוד בית יוד גימל תמנו
והוא אמר שאם אתה רוצה להיות חכם אז יכול לקחת לך 40 שנה עד שתהיה חכם
אבל אם אתה תפגוש
בן אדם שכבר עבר 40 שנה והוא כבר נעשה חכם ותשמע ממנו הרי
חסכת לך
40 שנה ככה אמר
הרבי בהתוועדות
אתה יכול לחסוך לך זה יכולת התפתחות גדלות כל כך יפים בתנאי שאנחנו רק יודעים להקשיב
אנחנו יודעים לשמוע אנחנו רק יודעים לקבל+
אני חוזר חזרה לאומות העולם כי
לפעמים יש לנו צורך ללמוד מהם
בואו נלמד מאומות העולם
ישמעאל ומה היה
כוחו גדול ישמעאל אז כתוב ויהי רובה קשת
מה הם עושים היום
זורקים טילים
מה זה טיל
רובה קשת
אומרת התורה שהדם שנלחם עם קשת זה אדם פחדן הוא לא מסוגל
להילחם פנים אל פנים
מול מישהו
עשיו
קיבל מאלוקים ברכה שנקראת
אל חרבך תחיה חרב זה לבוא דו
קרב עם מישהו פנים אל פנים יש לו עוצמות יש לו הוא מראה הוא מחזיק מעצמו הוא
לא הוא בטוח בעצמו
ברכה ישמעאל לא
קיבל ברכה אבל הוא יורה
קשתות מעניין
כל מה שישמעאל עושה עם הקשת עם הטילים
בין אם זה מהצפון בין אם זה מהדרום
בין אם זה במלחמת המפרץ לא הולך לו אפילו%
אחד של מה שהוא ציפה שהוא יעשה ברוך השם ברוך ברוך
שמו הוא לא מצליח אין לו יכולת
לעשות עם הקשת
יותר מדי כי הוא לא קיבל
ברכה
זה אסר שזו הנצרות
וזה ארצות הברית וכולי כולו הם הצליחו הרבה מאוד
לעשות באמצעות
החרב כי הם קיבלו
ברכה על חרבך תחיה עכשיו פה יש
משהו מדהים שהמדרש מספר
שעישא וישמעאל החליטו לעשות ביניהם שידוך שעתחתן עם הבת של ישמעאל והסיבה הפנימית שהוא עשה את החתונה הזאת
מפני שישמעאל הרגיש שאין לו כוח הוא אוהב לריב
הוא פרא אדם
הוא יד ידו בכל
ויד כלבו אבל אין לו ברכה
אין לו ברכת שמיים
אתה תבין מה הוא הלך
לעשות הוא הלך להתחתן כדי שהצאצאים
שיהיו להם דיון צאצאים משותפים
ותהיה לו את
הברכה של אלחרבך תחיה
ולכן היום
כשהם
נלחמים פנים אל פנים
הם מקבלים איזושהי בריכת דרך עיסה תראו
מה זה שאפילו אומות העולם אפילו המושחתים שבהומות העולם
מחפשים באיזה שהיא
צורה לקבל ברכה באיזה שהוא עניין מאבותינו הקדושים כדי שהם יצליחו לקבל איזשהו פירור בתפיסת העולם שלהם לכן אנחנו לדעת שאנחנו בתור ילדים צאצאים של אברהם של יצחק ויעקב איזה זכות גדולה יש לנו
איזה עוצמה יש לנו
ואיזה ביטחון ומה יש לנו לתת לעולם מה יש לנו לתת לעצמנו קודם כל אנחנו צריכים להיות גאים רבי קורה לזה גאון יעקב גאים באמת באמת באמת
אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו עושים עם הגאות הזאתי מה אנחנו עושים
אז
אחת השאלות שתמיד תמיד
צעירים צעירות שואלים את עצמם
הדרך שלי או דרך השם
אתמול ישבתי עם קבוצה של אנשים לא דתיים אנשים בין אנשים
והזכרתי ממש בדרך אגב את הפסוק זה היה ציבור שהוא
כבר נשוי והזכרתי את הפסוק בפרשת בראשית והוא ימשול
בך היה איזה שהיא אישה שממש קפצה מה זה
מי צריך למשול על מי מה זה הדברים האלה מה זה
אז אמרתי לה קודם כל זה תנך זה קודם כל זה אנחנו מאמינים וזה צריך רק
ללמוד מה הכוונה מה העניין
אבל הרבה מאוד פעמים
אני לא רוצה
שאף אחד ימשול
עלי
לא רוצה שימשול אני לא צריך את מה שאת רוצה אז מה זאת אומרת מישהו יגיד לי מה לעשות
אבא אמא מורה הרבי אני לא יודע מה אני
רוצה החיים חופשיים
מה זה
חופשיים אני דתייה
אבל אני רוצה
מה לעשות מה בא לי מה אני חושבת מה אני מבינה למה לא מה לא
בסדר בזה מה לא טוב בתפיסת העולם הזאת מי אמר שזה לא הנכון זה כמו אותה בחורה שאמרה לי את זה
אתמול בחורה עם אישה נשואה ככה אני חושב שכדי להבין
לכן הקדמתי את ההקדמה
יש לנו משה רבינו יש לנו תורה יש לנו אבות קדושים כל העולם מקנא בנו כל העולם שונא אותנו על העבר שלנו על היופי על המתנות שהעניקו לנו אבותינו איך אמר יעקב אבינו ליוסף כשהוא
נתן לו את המתנה של העיר שכם אז הוא אמר לו
אשר לקחתי
מיד האמורי בחרבי ובקשתי ליעקב ניתנה ברכה והוא נתן אותה לנו גם בחרב גם
בקשר לנו יש את הכול השאלה מה
אנחנו עושים עם מה שהשם נתן לנו אז אם אנחנו רוצים להבין אדם שרוצה להיות
כאן מוצלח בעולם
אני רוצה מי לא רוצה להצליח להצליח זה הדבר הכי מבוקס שיכול להיות כל אדם רוצה להצליח אז אני חושב שהדבר הכי בסיסי
בהצלחה שאדם רוצה להצליח זה לא לחפש מה אני רוצה או מה אני רוצה לחפש מה אשם רוצה ממני
ואני אגיד לכם למה
משום שהוא הוכח בשטח שכבן אדם הולך ומחפש את עצמו הוא לא מצליח הוא בסוף
חוזר בבושת פנים חוזר בבושת פנים חזרה הביתה יצא לכם
פעם ללכת לאיזשהו טיול ללא
הדרכה ללא סימונים
לא לפי הכללים לצערנו הרב יש הרבה
שעושים את זה והם
חוזרים לעומת שבאו הם אי אפשר להתקדם הלאה
יש נחשים יש סכנות
כשבן אדם הולך בדרך
עצמאית כשבנאדם הולך בדרך שלו כמו שהוא בא
ככה הוא חוזר הייתה קבוצה בעם היהודי
שהם רצו להיות דתיים אובר כאילו פרומרס
כאילו יותר ממה
שהתורה דורשת קראו להם קטאיים שיים בתקופה של בית שני
קט האיסיים היו כאלה
סגפנים והם עשו יותר ממה שאתם שהתורה דורשת והם החמירו על עצמם
ודברים שלא כתוב ולא
נהגו חזל ולא ולא ולא
נשאר מהם כלום אפס כל
פעם שהיה
מישהו שניסה לשנות ממה
שהתורה אמרה בשלב
הראשון הוא אמר איזה כיף איזה יופי אתם
יודעים למה זה דומה
היום יום שישי יש
מצווה שבשבת יהיה פרחים בבית זה כתוב בפוסקים
אז השאלה
היא בן אדם
הלך פעם אחת בגן והוא ראה פרחים הוא
חשב לעצמו אם אני אקטוף את הפרח הזה אולי הוא
יפוצץ אולי הוא יתאדה אולי
הוא ייעלם מה זה
עוזר לי שהפרח נמצא כאן בחוץ אני רוצה אותו אצלי בבית על השולחן בשבת
הוא ניסה
לתפוס לשלוף את הפרח
לקטוף אותו והפרק נשאר
נשאר חי הוא
אומר איזה יופי אז מה אני צריך את הפרח פה אני אשים אותו אצלי בבית
שם אותו אצלו בית יושב על הספה איזה יופי יש לי גינה
בבית כמה זמן אגרטל כזה מחזיק את עצמך בבית שבוע שבועיים לא יודע בקטנה זה לא מחזיק הרבה זמן
מעמד כשאתה מנתק את
עצמך מהשורש כשהפרח מתנתק מהשורש הוא לא
מחזיק הרבה זמן מעמד וזה לא החזיק אף
פעם מעמד בשום מקום בשום זמן בשום הזדמנות לא בעבר ולא בעתיד ולא אצל צעירים ולא אצל מבוגרים ולא לפני 100
שנה ולא לפני 1000 שנה
ואף פעם זה מאז
ולתמיד עדיין הדת הזאת
היהדות
היקרה והאהובה הזאת ההוראות של רבותינו נשיאנו ההוראות
של חזן הם תמיד היו הוראות כאלה ששמרו
אותנו והובילו
אותנו לאיזה שהוא
מקום ואנחנו צלחנו את הכל איך אומרת התורה על
אדם אחד בכל התנ ך כתוב שהוא היה איש מוצלח זה נאמר רק על יוסף ויוסף איש מצליח
אז אומרים חזל מצליח זה לא כמו בעברית
שלנו מצליח זה מלשון צולע ויצלחו ישראל את הירדן
כמו שכתוב בתנך לצלוח מצבים לעבור מצבים עבור מצבים לא רגילים לא שיגרתיים זה רק בכוח זה שיוסף היה כל
הזמן דמות דיוקנו של
אביו נראתה לו בחלון
כל הזמן הוא
מחובר עם העבר שלו
עם ארץ ישראל
עם המעין הוא בא
כל הזמן הוא נמצא
בתנועה הזאת וזה מה שמע עליו
כל הזמן אני חוזר
שוב לאיפה שאנחנו מתגוררים
אנחנו גרים הרבי קורא לזה ארץ ישראל אבל יש ארץ ישראל ויש מדינת
ישראל ארץ ישראל זה ארץ הקודש
מדינת ישראל
זה מדינה שטעונה שיפור
בהרבה הרבה רבדים ברבדים הדתיים ברבדים השקפתיים וכולי וכולי
מדינת ישראל עשתה הכל כדי לחנן את העם את אלה שבאום
מאירופה ואת אלה שבאו מן המזרח לא משנה
עשתה כל מה שזה
נושא ארוכות אבל זה לא עכשיו
הזמן היא עשתה כל מה שהיא יכולה בגדול היא לא
הצליחה לא הצליחה בשום אופן והראיה שלא הצליחה אני עם זקן קצת
לבן אז אני עוד
זוכר את אותם אנשי פוליטיקה לפני שנים שהם היו אומרים אנחנו לא מאמינים בהשם לא ראינו אותו אז הוא לא קיים גם את השכל שלהם לא ראיתי אף פעם אז כנראה הוא גם כן לא קיים אבל בגדול זה הייתה תפיסת העולם שלהם מה שאנחנו
לא רואים מה שאנחנו
לא מבינים לא קיים היום
אפילו הצאצאים שלהם עצמם אומרים לא יש
אלוקים ברוך השם יעזור
הם כל הזמן מזכירים
את זה אתם רוצים שהם הפכו להיות צדיקים גדולים אני לא בטוח אבל העם דורש את זה כמה שניסו
לחנן את העם הזה
העם הזה נשאר מאמין
אבא שלי עליו השלום ברלין מלחמת יום הכיפורים הוא היה שם במלחמה אז הוא סיפר לי
הוא אומר לראות מישהו
מתפלא או מישהו קורא תהילים
זה היה נדיר
היום החיילים רוצים ציציות ולא דתיים ורוצים תפילות ורוצים דבקות ומאמינים בהשם
וכל האלה ששמים לא יודעים איך להסתכל
על זה לא יודעים
איך להכיל את זה הם נמצאים באיזה שהוא וואו מה קורה פה משום שהאמונה והגדושה חדרה עד הסוף לכן אני אומר
מי שמנסה להביא לגעת
בתורה מי
שמנסה לגעת באמונה
פשוט לא הולך לו אז אז
אומרים בוא תהיה חכם
תלמד מניסיון שלהם
תלמד מניסיון העבר תלמד
מניסיון ההווה קח את
הדברים כמו שהם אומרים
לך שהתורה דורשת כך
אומרים לך
שחזל אומרים כך תדע לך שלברוח מזה לא תצליח אף פעם
זה האמת
וגם אלה שניסו לברוח ממנה לא הצליחו אז מדוע לך לנסות איזה שהם דברים שהם לא במקום הם לא בעניין עכשיו אני רוצה להגיד
עוד יותר זה לא רק התורה וזה לא רק הוראות חזל וזה לא רק
הוראות של רבותינו נשיאנו וזה לא רק החינוך שאנחנו מקבלים בבית
הספר אלא זה גם האבא ואמא שלנו גם האבא ואמא שלנו שנתן לנו הקדוש
ברוך הוא זה גם כן ככה ואני רוצה לומר
שהסיבה לכך זה שאם בהשגחה הפרטית אנחנו כאן אנחנו נולדנו למשפחה מסויימת להורים מסוימים סימן הדבר
שהם אלה
שיש להם מה למכור לנו מה לתת לנו כדי שאנחנו נצליח בחיים שלנו
אם אנחנו מאמינים
בהשם אם אנחנו מאמינים בהשגחה פרטית
של הבעל שם טוב
זה לא קרה סתם
ככה שנולדנו לבית כזה למשפחה כזאת שבאנו ללמוד במוסד כזה שיש לנו מנהלת כזאת שיש לנו מורה כזאת זה לא
סתם ככה זה השגחה פרטית אז אם אנחנו מאמינות
בהשגחה פרטית זו כאילו שהקדוש ברוך הוא
פעם זה היה בתיבת דואר
מכתב היום זה הודעה
יכול להיות
הודעה אלקטרונית כזו או אחרת כל אחת לפי מה שהיא מקבלת
אבל זה דבר שהקדוש ברוך הוא שולח לך ביתי
היקרה אומר לך הקדוש ברוך הוא
אני מוסר לך דשים ואני מוסר לך הודעות דרך השליחים שדרגו וטרחו והתיגעו בכל מה שעובר עלייך ביומיום
שלך בשעה שלך
וכולי
וכאן אני מגיע לנקודהיא
עוד יותר חשובה
אנחנו יודעים מחג
הסוכות יש לנו את הלולב
ויש לנו את ההדס ויש לנו את האתרוג כמובן ויש לנו את הערבות
מה זה ערבות שאין להם טעם
וריח כמו שכולם יודעים
מה שפחות יודעים וזה מופיע באינספור
מאמרי חסידות מהמדרש מהגמרא שהערבות הם הענפים היחידים
שגדלות באח ונע בלשון של הגמרא אך ונע באחדות ערבות גדלות הרבה ביחד אם אתם בדרך יכולות לראות עצי ערבה שיחי
ערבה הם גדלים עוד
1 + 1 + 1 + 1 אומרת החסידות אך ונעך זה כאילו אחווה אהבה הדדיות אכפתיות אכפתיות נמצאת במיוחד אצל טיפוסים
שהם ערב
מה זה הטיפוסים של הערבה ביידיש היו אומרים את זה פעם פושתק זה הלשון של פעם
פושטק זה נלקח מיידיש פוסט פוסון פרווס בן אדם
ריק ריקני אפס פוסון
פרוסט אז העברית הישראלים עשו איזה פושטאק
זה לא פוסטאק זה פוסטאק זה עם
סין זה לא עם זה לא עם
שין ריק ככל
שהאדם הוא יותר ריק והוא מרכיש אפס בתוך עצמו הוא מרגיש צורך לחזק את עצמו במשהו ואיך הוא מחזק את עצמו ביחד כל אלה שהם יושבים על הברזלים כל אלה שהם הם קצת לא בעניינים לא כל כך בקדושה לא כל כך ברוחניות אני קורא להם כלי שני יש כלי ראשון ויש
כלי שני בהלכה כתוב שכלי ראשון
הוא הולך
ומתחמם כל הזמן לכן אסור לשים שמה דברים
בשבת כי הוא מבשל אותם כלי שני הולך ומצטנק
לכם פעם לראות מעליות
שקופות
יש בכל מיני מקומות בעולם אז יש לכם מעלית שהיא יורדת יש לך מעלית שהיא יורד
לפעמים
הם לומדים אחד ליד השני אפילו
יש להם חפיפה אבל
בסופו של דבר החפיפה היא לא
אמיתית כי שניה אחרי
זה זו עולה
וזו היא עובדת
יש ילדים כאלה יש בתים כאלה יש נשמות כאלה שהם בתנועה של כלי ראשון הם הולכים ועולים ויש כאלה שהם כלי שני הם ערבה
הם הולכים ומצטננים ולפעמים
הם יכולים להיות בחברה שלכם הם יכולים להיות עכשיו כמו המעליות זאת אומרת אחד הדברים זה נמצאים אחד ליד
השני ונראה לכם שאנחנו והם אותו דבר אבל זה לא בדיוק ככה הם עכשיו למטה
יורדים
ואתם נמצאים בתנועה של עליה ומהר מאוד זה יתגלה אבל כאן מגיע הסוד אבא ואמא הם דורשים מאיתנו כל מיני דברים הם תובעים מאיתנו אתם יודעים למה הם תובעים מאיתנו כי הם רוצים שנצליח החברה האלה מהערבה החברה האלה לא יודע היום קוראים אותם בולי שבבניקים אולי קוראים אותם שבבניקיות אולי קוראים אותם לייטטים אני לא יודע אפילו איך לקרוא
לזה זה משתנה כל כל כמה כל כמה שנים יש לזה שם חדש
אבל החברה האלה שהם יותר קלים יותר קלילים
אלה אלה שהתחלתי
את השיחה איתם שרוצים לעשות מה בא להם הםם
שאתם תפנו אליהם
הם יקבלו אתכם בזרועות פתוחות הם לא יגידו לכם אף פעם תעשו ככה אל תעשו ככה
הם יקבלו אתכם כמו שאתם אתם
בשבילכם משהו נהדר אבא אומר תעשי ככה אמא
אומרת תעשי ככה החברה
האלה לא דורשים ממכם
כלום אתם יודעים למה משום שאין רייקניים וכשהאדם נמצא בריקנות הוא רוצה לחזק
את עצמו אז מה הוא מחזק את עצמו
בוא נשב ביחד בוא נחכל ביחד בוא נעשה ככה נלך ככה נלבש ככה נלך נגד נעשה את זה
וזהו מחזק את עצמו ואז אתם באים אתם אומרים
תשמעו
שם אני מרגישה טוב אם החברה
הזאת אני מרגישה הרצויה
בבית שלי כל הזמן הופכים לי את הפנים
אומרים
לי למה את ככה ולמה את ככה בבית הספר אומרים לי ככה
מנהלת אומרת לי ככה המורה אומרת לי ככה
די
שקט אני רוצה אמר
הרבי פעם הוא המשיל את זה כל כך יפה
בהתוועדות הוא אומר תתארו
לעצמכם שאדם נוסע לירח
וכשהוא מגיע לירח אתם
יודעות האסטרונאוט שעולה לירח
הוא לא יודע באמת
את כל הסודות
כי אי אפשר שבן אדם אחד ידע
את כל החללית עובדת ואיך כל פרט ופרט הוא יודע רק לי לנהוג
זה זה כמו שאתה אדם נוהג ברכב הוא לא מכונאי רכב הוא לא יודע לתקן רכב הוא יודע
לנהוג
אז הוא אומר כל פרט כל הזמן
יש לו חליפת חלל
והוא צריך לדעת איך ללבוש אותה ואיך לכוון אותה
וכל הזמן הוא מקבל
מנאסא פה במרכז מרכז הטיסה שלו
הוא מקבל כל הזמן
הודעות תעשה ככה עכשיו
תשתה
קצת עכשיו הלחץ דם שלך עלה אנחנו רואים במכשירים אז תיקח את
הכדור הזה
עכשיו תעשה זה עכשיו
יום אחד הוא אומר לעצמו די נמאס כל הזמן אומרים לי מה לעשות
תעשה ככה תעשה ככה תעשה ככה לא
רוצה
נמאס
כבר
תורג את הטלפון
עכשיו אני אעשה מה בעלי ואז הוא לוחץ על הזה והוא טס עם החללית והוא נוסע ואומר איזה
כיף כמו באופנוע ככה בן אדם מ כמו החברה האלה מהרחוב והוא ככה ככה
והוא שמח וטוב לב איזה כיף שקט אני עושה מה בא לי אומר הרבי מה קורה לו פתאום פתאום הוא מרגיש החללית מסתובבת סביב עצמה הוא נכנס קוראים לזה מצב לווין
הוא הפך להיות הלוויין של עצמו הוא לא חטאץ אבל הוא כל הזמן הוא רק
מסתובב
זה כמו אדם שנוסע בכיכר ויצא לכם פעם לראות הוא מסתובב וחוזר הוא לא פונה לא ימינה לא שמאל לו
שהוא מקום מסביב סביב עצמו מה הסיבוב
סביב עצמו הוא כנראה אם יש איזה באג יש איזה משהו שנתקל לו
ואז הוא אומר לעצמו מה אני עושה
עכשיו הוא מרים
טלפון הלו הוא נסע
אתם שומעים אותי מה אף אחד לא עונה לו הם דרגו את הטלפון הוא טרק הם זרקו לו אז הוא
נמצא במצב שהוא ממש מפוחד עם עצמו מה אני עושה עכשיו
אומר הרבי כל הטפטופים האלה שזורקים לך מנסע תעשה ככה תעשה ככה תלבשי ככה אל תלבשי ככה תאכלי ככה אל תאכלי ככה
כל הדברים האלה הם רק לטובתו של אותו אסטרונאוט
זה רק בשביל החיים
שלו זה רק בשביל שהוא יצליח פה בעולם אבל ברגע שהוא
אומר לא אני לא רוצה והוא תורק את הטלפון מהר מאוד הוא הופך להיות
לווין אכילה שתייה שינה בגדים אכילה השתייה שינה בגדים אכילה שתייה שינה
מסתובב סביב עצמו זה כל מה שנשאר
לו בחיים ואז הוא מרגיש ריקנות הוא מרגיש אפס משום שהאנרגיות היהודיות
שלו הנפש האלוקית שלו
דורשת משהו אחר רוצה משהו אחר ואז הוא צועק ריבונו של עולם למה אני צמא אני רעב אני רוצה לדעת מה אני עושה עם עצמי ואז הוא סוף סוף או
חזר הקו עכשיו תעשה ככה עכשיו תעשה ככה וזה כיף אני רוצה לשמוע
אני רוצה לדעת אז תדעו וזה אני אומר
לתלמידים שלי כל הזמן הם נמצאים בזמן
של שידוכים
אני אומר להם
הם
שואלים איך אני אדע איזה בחורה היא
בחורה
זאת שיש לה קשר טוב עם ההורים שלה בעזרת השם יהיה לה גם קשר טוב עם הבעל שלה בחורה כזאתי שיורקת בזה בשיחות אתה מדבר איתה אתה רואה שהיא מזלזלת באבא מזלזלת באמא מחר היא תזלזל היא בכה משום שאם אדם אין לו עבר אם אדם אין לו אין לו בסיס
שממנו הוא בא
אין לו שדה תעופה
שממנו הוא טס אז גם עתיד לא יהיה לו גם נחיתיתה לא יהיה לו איפה להנחות הדלת היא גםיגמר ואין לו איפה
לנחות
זהו נורא נורא חשוב שאנחנו נדע המסורת שלנו התורה שלנו חכמינו זכרונם לברכה שלנו רבותינו נשיאנו שלנו הם כל כך טובים בשבילנו הם כל כך מותאמים לנו אבא ואמא שלנו בית הספר שלנו המורים והמורות שלנו הכל ביד על שם עליי עסקיים נותנים לנו את הדבר הטוב ביותר אני לא אומר
שתמיד תמיד תמיד תמיד
ההורים צודקים משום מעל ההורים יש את התורה ומעל ההורים יש את חכמינו זכרונם לברכה וכולו אבל יש לנו לאן לפנות
אם בית המשפט הקטן
אמר משהו אז אפשר לפנות לבית המשפט הגדול לבית הדין הגדול אפשר לפנות להיררכיה גבוהה יותר
אפשר לפנות להנהלת בית הספר אפשר לפנות לרבנים
אפשר לבדוק את הדברים בצורה נעימה וטובה אבל בגדול השלוחים של ההשגחה
ששלח לנו הקדוש ברוך
הוא הם השלוחים שרצון השם שטוב ביותר עבורנו עובר דרכם וזה דבר שאנחנו צריכים לקחת לתשומת הלב מאוד מאוד מאוד מאוד