ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

לא להיגרר אחרי הנחות העולם

הנחות העולם 🔹 ביקש לבן לעקור הכל 🔹 כתר דקליפה 🔹 התחכמות לא להיכשל 🔹 מותרות המדרדרות את האדם 🔹 השפעה מזיקה 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ג פסוק י

קהלת פרק ג' פסוק י' ראיתי את העניין, נתן אלוקים לבני האדם לענות בו.
הפסוק הזה יש לו פרשנות מחולקת.
המילים הבעייתיות בפסוק האלה הפסוק הזה, זאת אומרת, המילים שצריכות תאונות. הסברה זה מה זה. את העניין ראיתי. הבנתי מה זה, מה זה את העניין. איזה עניין ראיתי אחר כך סוף סוף פסוק לענות בו.
מה זה לענות בו? אז זה הנושא ההתחלתי את העניין ולענות בו. זה זה הדבר שאנחנו צריכים לפצח רשי על המקום בפירושו לקוהלת מפרש את העניין, את המנהג ראיתי את המנהג.
יש מפרשים שזה הולך על פסוק יוד, 1000, אבל ראשי לומד. ראיתי את המנהג עכשיו הנקודה. היא הייתה עניין את המנהג. רשי מסיים את הפסוק, הוא יפרש לענות בו לנהוג בו. כך הוא יפרש ראיתי את המנהג עכשיו נתן אלוקים לבני האדם לנהוג בו.
זה הפשטות שלו.
מצודי דוד מצודת ציון מפרש.
שחשוב של התנך של הנח הוא מפרש.
לענות בו לשון, עינוי לשון איסורים. ראיתי את העניין לענות בו, אם אני מפרש, לוקח מצרף את שני הפירושים. זאת אומרת רשי ומצודות אני אני קורא את הפסוק, לפי הפירוס שלו ראיתי את המנהג אשר.
אלוקים לבני האדם להתענות בו.
יש מנהג מסוים יש נוהג מסוים שגורם לאנשים בעולם להיות מעונים לסבול להתענות? על כל פנים אמרתי את הרשי, ומצודה דוד הם הפרשנים שהתייחסתי אליהם עכשיו, שהם בעצם יוצרים לנו את היסוד שאנחנו נמשיך איתו. בשיעור. מה הוא המנהג שגורם לאנשים להתענות לסבול? יש לאנשים באיזשהו נוהג מזוין שגורם להם.
אבל מה הוא הנוהג שגורם להם סבל? תורת החסידות קוראת לנוהג הזה מנהג העולם. מה, הוא, מנהג העולם? לפי תורת החסידות צמד מילים, הנחות העולם הנחול, הנחות העולם, לא הנחה באלף הנחה באלף.
לא הנחה מלשון הנחה בחנות, אלא הנחה מלשון מוסכמה מוסכמות העולם. מה לא ההנחה באלף של ולא הנחה באיי מלשון הנחה בחנות.
להנחה, והאם מלשון להניח כן?
מה החסידות מלאה?
תיאורים שונים עם צבעים עזים.
לרפיסות.
והשליליות שישנה בזה, שהאדם נסחף אחרי הנחות העולם.
ההגדרה של הנחות העולם שהחסידות יוצאת נגדם.
בשצף כסף זה דברים כאלה, שהם חסרי היגיון עושים אותם, כי ככה זה המודה כי ככה עושים. כולם משלמים עליהם הרבה כי ככה החלי המותג, ככה החליט המפיץ, ככה החליט את הפרסומאי. אין בזה שום סיבה לא נוח, לא יפה, לא משתלם, לא עמיד. ועם כל זה מאוד.
מאוד שמיר.
שמיש מאוד.
מאד מקובל וככה עושים כולם ואם אני לא אעשה ככה אני ארגיש שאני לא בן אדם, ואני מתבטל למציאות הזו. זה הנחות העולם. זה דבר שבשביל החסידות זה הדבר הכי חמור שיכול להיות.
כולנו מכירים מהגדה של פסח.
הוא ביקש לבן לעקור את הכל הרבי הקודם בשנת תו שין דלד, לא- ולא יותר, מסביר מה הוא הקול שביקש לבן לעקור. הוא ביקש לחנך את נכדיו בניו של יעקב סביב הנחות העולם. מה אומרים כולם, מה מקובל זה תעשו, וזה בשבילו. היה זה בשביל אלוקים היה נחשב שהוא ביקש לעקור אותם לגמרי.
מהכל מרוחניות מגשמיות מהכל, זה הדבר שיש.
הכי חמור שיכול להיות בטרמינולוגיה החסידית.
ללכת בזרם.
משולש אדום שתלוי מאחוריך נגרר ללכת ולעשות מה שכולם דורשים מה שמקובל. לכן הדגשתי שההגדרה של הנחות העולם הגדרה חסידית, דברים שאין להם שכל. אין להם היגיון. אין להם שום טעם וסיבה וכולם עושים אותם.
כי כולם עושים זאת אומרת אל תפרוש מן הציבור, זה כאשר הציבור עושה מעשה נכון. כולם עושים איזה שהוא עניין חיובי, ואתה כאילו עומד מנגד וצוחק ודבר שלילי תשתתף? אסור לאדם להימנע מלהשתתף עם חבריו כשהם נמנים לדבר מצווה ככה, אומרת הגמרא, וכאן לא מדובר על זה מדובר, מדובר על דברים שאנחנו חיים איתם. אנחנו אנחנו, כולנו חיים אחרי הנחות העולם.
ואף על פי כן החסידות עומדת מנגד ולא מתביישת לשלול את זה על הסף.
משהו כללי עולמי, משהו שכולם ככה. בכל זאת, עולם קטן, העיר שלך יכול להיות עולם של הבית. כנסת שלך אבל זה הנחות שאין להם מאחוריהם כלום טוב נתקדם.
מה היסוד לאותם הנחות העולם כתוב, ביקש לבן לעקור את הכל. אנחנו רוצים להבין מיהו לבן.
הלבן הזה, שעניינו לעקור הכול ולטעת בעם ישראל הנחות העולם, מה היא משמעותו הפנימית של הטיפוס הזה, של הלבן הזה? ובאמצעות זה אנחנו גם כן נבין את המושג של הנחות העולם והתיקון שלו.
לבן על פי הקבלה נקרא כתר בקליפה לבן. על פי הקבלה נקרא כתר בקליפה עוד מישהו זכה לכינוי הזה. פרעה זכה לפרעה של מצרים זכה לשם הזה. עוד מי זכה לשם הזה? הנחש הקדמוני זה השם שלו. כתר בקליפה. מה זה כתר?
ב-10 הספירות יש את הספירות המפורסמות שמתחילות בחכמה, מעל החוכמה יש כתר. הכתר מחולק לשניים, החלק העליון שבו חצי העליון של הכדור נקרא עתיק, עתיק יומין, והחצי התחתון נקרא אריךך עמפין האריך אנפין נותן חיות לחוכמה וממנה למטה לעולמות לעשר הסירות. כשאנחנו מדברים על כתר בכללותו.
לרדת לפרטים של עתיק יומין ואריך אנפין, הכתר בכללותו עניינו של הכתר משהו שהוא למעלה מהשכל.
במילים אחרות יש קליפה לקליפה יש 10 ספירות כשם של הקדושה. יש 10 ספירות, יש לה חוכמה, יש לה בינה יש לדת וכולו, יש לה גם כתר.
יש לקליפה משהו למעלה מהשכל. הכתר מסמל את מה שלמעלה, מהשכל, כשם שהמלך שם את הכתר על ראשו.
והכתר גבוה יותר מהמוח.
גם המושג כתר בקליפה פירושו שזה דבר שהוא לא שכלי, על שכלי לא הגיוני.
כשם שיש כתר בקליפה יש כתר של קדושה.
מיהו הכתר של הקדושה זה?
אלו שהיו מנגדים.
לכתר של הקליטה.
מיעקב אבינו המנגד ללבן ולכן הוא כתר של קדושה יוסף.
הוא המנגד של פרעה, ולכן הוא המנגד לכתר של הקליפה. עכשיו בוא נראה מתוך מה שנקרא מתוך הקדוש נבין איך שזה עובד בקליפה הנחה ש הוא האבא של שניהם.
הכתר של הקדושה זה.
הנהגה מסת.
כתר של קדושה פירושו הנהגה מיסטית למעלה, מהשכל, ששואבת את כוחותיה מהיכל הקדושה, יש מיסטיקה יהודית, יש מיסטיקה הודית בין קודש לחול, יש מיסטיקה של רוחניות של קדושה וזה יעקב ויסף.
ויש מיסטיקה של קליפה שזה לבן ופרעה.
עכשיו איפה אנחנו רואים בצורה מוחשית את?
ההילחמות של יעקב ככתר של קדושה עם הכתר של הקליפה. אז אני נותן למחשה אחת, שמופיעה בחסידות, יש אינסוף המחשות, אבל המחשה אחת מספיקה לנו כדי שנבין את העניין לבן.
מנסה להכיל.
להכחיש.
את יעקב?
ההכחשה ותחלף את משכורתי 10 מונים. אני מנסה.
לא להעניק לך מה שמגיע לך. עבדת. הוצאת כוח.
הכוח הזה צריך לשוב אליך באמצעות כסף. אני אשתדל לרמות אותך שלא תקבל את הכוח הזה ומי יקבל אותו? כן, הקליפה.
היסוד לעניין הוא.
שהקליפה נקראת בקבלה כקוף בפני אדם.
הקליפה הן לא חיות אמיתית משלה, כיוון שאין לה חיות אמיתית משלה, אז היא צריכה לעשות תחבולות כדי לקבל חיות התחבולות שהיא עושה. זה לעבוד על הקדושה אצל לבן. ויעקב. זה התבטא בהמון דברים רוחניים וביניהם דבר גשמי מוחשי.
שלבן מנסה לקחת מיעקב את הכסף שלו את מה שהוא עבד, את מה שהוא הרוויח. מה מה?
נושא יעקב.
מה עושה יעקב כדי להתגבר על המציאות הנאלחת הזאתי של הגניבה הגזילה של העושק שרוצה לבן לעשוק אותו הוא שם את המדים נקודים הוורודים הוא שם את המקלות, נקודים, מקודים הוורודיםקודים נקודים הוורודים. יעקב אבינו בפשט קודם יעקב אבינו לוקח מקלות.
פוצל בהם פצלות שם את המקלות בשיטתו המים, בעת יחם מצול.
והם מסתכלים וכידוע על מה שאישה מועברת מסתכלת בשעת העיבור, בעיקר זה משפיע מאוד על הוולד הוורד. הכבשים העיזים הפכו להיות גם כן. הם היו לבנים. במקור זה הם היו כבשים ללא חברבורות והם הפכו להיות כבשים חברבורות כתוצאה מזה שהם הסתכלו על המחלות המפוצלות. זה נקרא עורמה של קדושה.
כנגד העושק, שיעקב שלבן או שקט יעקב.
עכשיו אני רוצה לומר לכם, שהרעיון של המקלות.
שלנו זה נשמע.
נו, אז הוא עשה פטנט? זה היה לגמרי. זה היה חשמיעו שם מקלות, אבל ממתי הצאן מתייחמות מול הבאר, כשהן רואות מקלות? מישהו יודע קצת? יש להם זמן אחר להתיחמות. זה לא הזמן הזה, אלא מה כבר משתמשים פה במשהו מיסטי לחלוטין.
המים שהם שתו הפכו להיות זרע בתוך הגוף שלהם וכתוצאה מזה הם התאברו. אז אם עשית כזה נס כזה נס אז הסיוע הקודים נקודים אוורודים בלי בלי כל המקלות. שפיצלת בראיטים טוב היו בזה עוד סיבות למקלות, אבל.
בסיבה בתשובה פשוטה זה, יש נס, אבל יש את מה שאפשר לעשות.
דרך הטבע, מה שבדרך הטבע אני עושה בדרך הטבע. מה בנס בנס? אבל אחרי הכל, זה נקרא מיסטיקה ייעודית. זאת אומרת יעקב אבינו לא נלחם עם לבן בקטע הזה באמצעות היגיון ושכל. כשיעקב קורא לרחל ולאה אל השדה ומתייעץ איתם מה לעשות ובורח. מלבן פה הוא עושה דבר שהוא הגיוני שכלי, לחלוטין בהתאם להבנה שלו, אבל הפעולה.
זאת שעשה יעקב בשכתו המים המלחמה נגד העושק שעוסקים אותו כלכלית. זה משהו מיסטי לא טבעי, לא הגיוני, וזה נקרא מלחמה. מלחמת כתר נגד כתר כתר זה על שכלי יש כתר של קדושה, יש כתר של קליפה. איך הכתר העל שכלי של הקדושה נלחם בקליפה באמצעות כוח רוחני שמעימי.
שמימי של הקתר.
במדרש כתוב, בכוחו של יעקב היה לעשות דברים מסתיים. יעקב שינה את את המים.
והם הפכו חלק מהם על כל פנים ומזה התייחמו הצאן. אנחנו עכשיו ננסה ללמוד את התיאוריה וכל שיעור נחלק לשתיים לצד המעשי בחלק השני וכל שיעור. אני אספר לכם שזה התיאוריה של השיעור הבא. כן, זה ממש לא.
ממש ממש, לגמרי. רוחני, זאת אומרת, זה לגמרי לגמרי, כוחו של מה שנקרא.
בכיר האבות, אנחנו לא מבינים על מי אנחנו מדברים בכלל.
הנקודה של יוסף, הנקודה המיסטית של יוסף בתור כתר נגד פרעה, כי נחש ינחש איש אשר כמוני.
איך יוסף עלה לגדולה במצרים, מצרים, האלילית עם כל החוכמה שהייתה להם בחוץ.
גופות ובניית פירמידות. אבל מצרים מלא כוח מיסטי.
איך הם היו בוחרים את המלכים שלהם אתם יודעים? הם היו מכניסים תינוק בתוך אבן ללא אוויר.
והם היו סופרים מספר מסוים.
לפי זמן.
היו מביאים אותו למצב שאנחנו קוראים לו היום מוות קליני.
ואז לא תינוק. זה היה ילד.
ואז הוא היה הם היו מדברים בחוץ, לא ידע לספר להם מה הם, דיברו בחוץ וזה בשבילם היה סמל שהאדם הזה הוא האדם שראוי למנו. אם הם לא ספרו בדיוק לפי הזמן המתאים, הוא עבר את.
מכסה האמת, הם עשו הרבה הרבה ניסיונות עד שהם הגיעו בדיוק למצב שכמו שאומרים הלב כבר לא עובד, רק המוח עובד. ואז הם ראו, התגלה לו כאילו משהו נשמתי וככה הם היו. השיא של המיסטיקה העולמית מצרים, אבל המיסטיקה הקליבתית אבל הם ראו את הדברים בצורה הזו בימים ההם.
ויוסף כשאלוקים החליט לגדל אותו, לא היה לו שום סיכוי לקנות עמדה כל כך חשובה, אלא באמצעות פתרון חלומות המלך.
של המלך זאת אומרת היום היום אין מצב כזה שמלך בתרבות הראש ממשלה בתרבות המערבית.
שאם הצלחת לפתור לו איזה שהוא חלום והוא ראה שהוא התממש אז.
יעלה אותך לגדולה שלא תקבל תפקיד של שר ולא סגן שר ולא סגן ראש ממשלה ולא כלום. כלום. יכול להיות ידיד שלך במקרה הטוב, כן, אף אחד לא התייחס לזה, אבל כשהקדוש ברוך הוא רצה לגדל את יוסף. אז הוא אומר עשה אותו פותר חלומות מדוייק והוא העלה אותו לגדולה. זה נקרא מלחמה של כתר בקדושה. מיסטיקה יהודית יכולת פתרון של חלומות בצורה אמיתית עוד יותר טוב מהחרטוומים של מצרים.
נגד כל מה שפרעה מסמל.
יוסף השתדל לטפח את התדמית המיסטית שהוא יצר לעצמו, והיה לוקח כוס ודופק לי שיניים ואומר, אתה ככה אתה ככה אתה ככה. וגם אם האחים שלו הוא שיחק במצרים באותו.
באותו המשחק משום שהלכת לקרטא שאתה הולך למקום מסוים אז אז אתה צריך להתנהג כמו אותו מקום במנהגים שלהם הם הגיעו למצרים.
הוא מנסה לרכוש את לבבם באמצעות המיסטיקה הזו?
הנחש היה האבא של שניהם של לבן ושל פרעה, והם?
רואים את זה בהנהגה שלו, בערמומיות שבה הוא נקט בדו שיח שהוא משוחח עם חווה, אף כי אמר אלוקים כמו תם מותון, הוא מתחיל לעשות את הפלס אף בסוף דוחף אותה על האש. והנה את לא לא קרה לך כלום וזה כל הערמומיות הזו שהנחה.
הפעיל, זה היה אותו השורש, שורש התחבולות, שמקורו בכתר של הקליפה, וכמו שהסברתי קודם הסיבה שהקליפה נזקקת לשירות של הערמומיות והתחבולות, והמשחק מפני שאין לחיות ישיר, אין לה חיות ישיר רוחני. אין לה שום ברירה אלא כאשר היא מצליחה לייבש את הקדושה באמצעות הערמומיות שבה היא נקדה.
ולכן כל אחד מהאנשים הללו פרעה במצרים. בהתחלה לקח מטבר התחיל לעבוד, כאילו הוא גם כן זה.
בסוף בזה הוא הכניס את העם בעורמה לתוך עבודה שהם לא יצאו ממנה. 210 שנים. זה עניינה של הקליפה. זה מהותה הפנימית של הקליפה עכשיו.
אני רוצה להסביר באמצעות הרעיון הזה עניין.
יש דברים שכתובים במפורש בתורה, דברים המותרים או דברים האסורים שכתובים במפורש בתורה.
יש דברים שחכמינו רבנן קבעו סייג וחומרה, הדבר הזה הוא אסור. למה מה קרה? אז בואו נשמע איך? איך הדברים התגלגלו?
אלוקים קבע סדר בעולם.
שכדי שהקדושה.
תשמור על עצמה, יש לה מנגנון הפעלה. אם אתם תשמרו את תריג המצוות, לא.
תהיה ממכם יניקה לחיצונים.
זאת אומרת, היהדות רואה ככה היהודי? הוא בן לאלוקים הוא העם הנבחר העוצמות הרוחניות של כל העולם תמונות בתוכו.
הקליפות, אין להם חיות אמיתית וכיוון שאין להם חיות אמיתית והם רוצות לשרוד, רוצות להתקיים, הם מנסות לסחוט מהיהודי. הם מקבלות כל פעם שהוא נופל אם הוא נופל בדבר שאסור מהתורה, הם מקבלות מנה יפה, אבל הם אומרות לאלוקים היהודי לא רוצה לעבור על דברים שמהתורה. אז אין לנו שום יכולת של קיום, אז הקדוש ברוך הוא עשה איתם עסקה מעניין.
אני נותן לכם כוח.
בדברים המותרים שכאשר האדם ישתמש בהם בשביל.
למלא את האבת לבבו הוא יהפוך להיות יותר ויותר בהמה, ובסופו של דבר מכאן הוא יוכל להתגלץ בקלות לדברים שהם אסורים לחלוטין, וזה יהיה לכם יכולת מחייה.
והם הסכימו לה, כמו שאומרים לתוכנית. הם משתדלים הקליפות, משתדלות.
להראות לך עד כמה יפה ונאה וטעים. דברים המוטרים אתה.
נופל בפיתוי, אז כמו שאומרים, מי שיש לו מנה רוצה. 200. מי שיש לו 200, רוצה 400 ואתה הולך בתוך הרולטה הזאתי.
ומתבהם אחרי שהתבהמת בתוך התולטה הזאת היא פתאום הוא נותן לך.
כמו שאומרים, מכה קטנה ואתה מגלהץ בכל המדרגות, ואז זה יכול להגיע גם למה שנקרא 3 קליפות אטמאות, דבר שהוא אסור לגמרי ומזה יש לו כמו שאומרים מנה יפה, כן, בהתחלה זה מתחיל מדברים פשוטים, כמו שכתוב שבהתחלה, הוא אומר לו אעשה כך ואעשה כך עד שאומר לו לך לעבוד עבודה זרה. יש המון המון שלבים של ביניים, אבל זה מתחיל עוד קודם המצוות הקלות. זה מתחיל קודם בדברים המותרים לגמרי.
שכאשר האדם יחזור עליהם הרבה פעמים ויעשה אותם לא בכוונה לשם שמיים, אז זה יגרום לו להיות עבה וגס מבחינה רוחנית ואז הוא יפול בשלוש קליפות עצמות זה בעצם החוכמה כמה שנקרא תרופת מנע או פעולת מנע. היא עשתה אלוקים. הוא שלח את החכמים בכל דור.
שלהם יש עיניים רוחניות של כתר בקדושה.
מה העיניים שלהם רואות מדור לדור? הן רואות כל פעם יש משהו אחר, שהוא מהדברים המותרים.
שהקליפה שמה עליו את השפיץ של המחוגה שמה עליו את הדגש, זה הנושא שלי. עכשיו אני יושבת על האנשים בנושא הזה, והחכמים עם העיניים. הזכות שלהם באים ואומרים תשמעו, אתם.
תקפידו בזה לא להתעסק בכלל. הם לא יצליחו להפיל אתכם, אבל אם אתם טיפלו בנושא הזה או תשתמשו יתר על המידה או בכוונה לא נכונה בדבר המותר.
מכאן להתגלש לדבר הזו, יהיה לכם עוד קל, מפני שזה מאוד מאוד עוצמתי. זה בעצם צורת לחימה מסויימת, ולכן זה כל פעם אני שומע את זה ואני מחייך מחדש. אני שומע אנשים שאומרים.
מה שהשר האלוקים רגע זה כתוב בתורה, מה שאתם אומרים עכשיו זה כתוב בתורה זה בעשרת הדיפה או שזה הרבנים. אמרו, ואני ואני ואני עומד וצוחק. עד כמה בן אדם יכול להיות? פנאט הרבנים הם מודרנים מתחדשים. לפי התיאוריה הזאת ואתה פאנט למה פ, פולניה נפלה כמו שאומרים שדודה במלחמת העולם השנייה בפני הגרמנים כי הם יצאו.
סוסים ועם חרבות אמנם, איך אומרים, יצאו להילחם ולכל העוד וזה לא היה= הרבה, כי אתה בכלל לא התקנת את עצמך? מה אתה מאמין לי? נגד פצצת אטום, מה אתה מאמין לי נגד מטוס? זה בדיוק המריבה, זאת אומרת המריבה היא שהאדם הזה אומר כוח ההיתר העדיף תביא להיתר להיתר לקולה לקולה, תביא את הזה. אני לא מעניין אותי כלום, רק תביאי את הדעה הכי מקילה. למה?
מכיוון שהוא לא תופס את הפוינטה בכלל, יש מה שכתוב בתורה שהוא אסור והוא אסור. ויש משהו, מותר, אבל אל האסור וה מותר. יש מלחמה, יש מצב שרוצים להפיל אותך ואת הפרט הזה, שגם הדברים המותרים ניתנים לשליטה מסוימת על ידי הקליפות לאבות ולגשם את האדם יותר ויותר. זה לא כל כך מוכר לאנשים. ברגע שאת זה יכירו אז הפתחחון פה.
לא יהיה כל כך גדול, אני רוצה רק להגיד שכאשר האדם זה בא לידי בכל דבר, כך זה קשה, זה קשור לכל לכל תאווה שלא תהיה שאנשים יושבים עם עם הפלאפון ביד.
והשיעור משעמם במיוחד בשיעורים שלי והם לוקחים את את את האייפון ביד ומתחילים לדפדף.
אז אז אז זה דבר שפעם לא היה. מה זה? מה זה עושה? בשלב הראשון, בשלב הראשון, האדם, כמו שאומרים לומד, לא להתרכז במה שהוא נמצא. משהו פשוט זה לא משהו חמור, לא משהו כמו שאומרים. בשלב השני הוא בתוך התפילה שהוא עומד כנגד האלוקים ואמור להיות בשיא הכוונה והריקוז, אז הוא חושב כאן וחושב שם.
בשלב השלישי, אפילו אלוקים עוזר לו. בזה נושא להגיד לכם אני ראיתי בן אדם קבוע שהוא מתחיל להתפלל לשמונה 10 קבוע. הפלאפון שלו מצלצל, לא לפני ולא אחי. אני אגיד לכם, עד השמונה 10 הוא החזיק כל התפילה את הפלאפון ביד והסתכל על כל מספר שהיה.
בזה הוא שם אותו על צלצול, ושם אותו במקום. וזה כל השנים ועקבתי אחריו כל 18, זה מפריע לו.
אני אומר אני אומר שזה העניין. העניין של איפה כתוב שזה אסור. זה לא אסור, אבל ככל שהאדם, ככל שהאדם נכנס לזה יותר, אז הוא הופך להיות יותר ויותר.
מכור לעניין מכור. במילים גסות זה, העניין הופך להיות.
כל רגע מישהו שולח לו איזה הודעה בטוח או משהו קרה בעולם. כל רגע הוא צריך לדעת ובקיצור הוא לא פה והוא לא שם. איך אומרים? עולה חדש, עלה מארצות הברית. הוא פוזר ברחבי הארץ. הבן אדם אחד ומפוזר ב-10 מקומות, הוא לא נמצא בשום מקום ביותר, 100%, 200 זה מביא בסופו של דבר שיהיה קל מאוד.
מה עושה מה עושה ההנחש של הציפור?
שוכב כמו פסל. ראיתם פעם דבר כזה? ראיתם פעם את הנחש שהוא מנסה לתפוס ציפור והוא לא זז? נראה לך נחש פלסטיק?
עד שהוא רואה שהיא לגמרי לגמרי השתחררה לידו, אז הוא נותן פק.
תק אחד.
תופס אותה בדיוק ככה. הוא עובד, הוא מרדים אותך. למה? כי אין לו ברירה אחרת. אתם יודעים שהיתושים גם עובדים, ככה יש להם איזה ספריי שהם עושים קודם לפני שהם יורדים על הגוף. ואז אתה מסומם. אתה לא מרגיש שהם ירדו, ואז אחר כך הם יכולים לעקוץ אותך בשקט. אין דבר כזה.
אין דבר כזה שאתה אומר איי זה עקיצה ואתה. העקיצה זה תמיד אחרי שם זהזו הם לא. הם לא. הם לא בשטח. אתה מכיר. אתה מכה את עצמך, מגרד את עצמך.
הם כבר זז, זה יצר הרע. היצר הרע עובד אין לו דרך אחרת לקחת חיות, אז יש לו כוח סמום כוח סימון שם זה שראשו מהקליפה.
הסימון הוא קליפה כי אין לו שום ברירה אחרת לנצח את האדם, אלא אם כן הוא עושה אותו קצת ישנון ואז יהיה קל בפליק אחד אני מגגל אותך מכל המדרגות, אין ברירה אחרת. אני אבוא אליך ואתן לך מלחמה. כשאתה ערני, אתה תחזיר לי כמו שאומרים מתחת לחגורה, אז מה אני אעשה איתך? אין לי ברירה. אז עכשיו אני אני, אני מרדים אותך, ככה, עובדת הקליפה, וככה הדברים מתגלגלים. וזה הסיבה שחזל.
עשוי יסורים ותדעו לכם שכיוון שאנחנו עומדים ממש ממש לפני הגאולה וכיוון שהמלחמה לפני הגאולה, הקליפה מרגישה היא חשה שחונקים אותך. החמצן הולך, נגמר לה. אז אז איך אומרים? מי כמו עכבר מס.
שאריה אריה במסגר אריה ומסגר כן? אריה, במסגר. מי שראה פעם איך שמעבירים אותו ממקום למקום זה.
אריה ממסגר.
הוא ממש משתולל ותוקע את עצמו בקיר הזה ובקיר הזה, וכל זה.
המגננה שלנו נגד באמת על פי ההלכה. מה המגננה שלנו נגד סייג? כי מה זה השתוללות שלו. זה לא פליקי. אנחנו עם פליליק לא מפחדים.
אנחנו מפחדים ממשהו שיעשה לי ואני לא אבחין.
מה שיעשה לי כאילו הוא אוהב שלי.
זה הקליפה וזה בזמן הזה חזק, ולכן החומרה.
היא הופכת להיות יותר ויותר ותראו אצל חסידים איך נראה פסח תקבלו, תקבלו, תקבלו תקבלו חולשה. מה זה? אבל מה היסוד של זה זאת אומרת, מאיפה זה בא? מה המגמתיות זה לא לעשות את החיים? קשה, לא זה המטרה. המטרה היא מפני שיש נפילות. יש פיצוצים.
השמירה הזו בדברים האלה שומרת אותך לא ליפול עכשיו. מה קורה לקליפה היא כל כך כועסת?
שהיא כועסת על השמירה הזו.
אז היא מזלזלת בזה. כל מה שהיא יכולה היא בזה, לזה הקליפה. על מה צוחקים?
הכופרים בתורה יותר על תורה שבכתב או על תורה שבעל פה.
למה? למה זה ככה קרה וכי וכי?
10 הדיברות. הם שומרים זאת אומרת, לא תנאף, אצלהם בסדר הכל. למה 10 הדיברות מקובל עליהם. מה קרה? לא הסיבה היא רוחנית התורה שבעל פה היאלכתחילה מודרנית מאוד ויורדת מאוד מאוד אל הפרטים ויוצרת, מין מגננה שמה שלא תעשה לי לא תצליח לי. אני לא.
עליך וזה מה שמפריע לה. אז על זה היא מכוונת את כל החיצים שלה, זה נגד זה נגד זה נגד, וזה כלל זה בכל הדורות. ככה זה. על פיית משיח, כל הזמן זה ככה.
התורה שבעל פה הרבי, הרשם קורא לזה בטרמינולוגיה שלו, הוא קורא לזה תורה שבעל פה נקראת אילנה דטוב, ורע שמבררת את בחינת הערמומיות של הטוב והערע של הנחש הקדמוני. זה מילים כאלה של חסידות, זה מילים כאלה גבוהות, מבררת נחש קדמונית. תורה שבעל פה זה כל העניין, כמו שאומרים, כמו שאומרים, ברחל בתך הקטנה בקצרה. זה כל העניין.
העניין, זה פשוט מוריד את האדם למטה מעשרת טפחים שומר אותו מפני הקליפה, שלא תצליח לפלוט בו הם לא השפע שלהם. נגמר מהר מאוד. השפע של הקליפה נגמר מהר מאוד. אין להם חיות לטווח ארוך. החיות שלהם היא קצרה. כשהם רוצים לחיות הם חייבים ללכת, לגנוב, לשדוד. אין להם ברירה אחרת. עכשיו אני רוצה לתת המחשה.
לצורה איך אנחנו?
מעמידים את החילו שלנו בכתר בקדושה, נגד כתר בקליפה, ומצליחים להתגבר עליו. זאת אומרת ההתגברות היא רק בדרך, היא רק באופן ההתגברות היא רק באופן של רמיה. אי אפשר להתגבר עליה באופן שאינו רמייה, ההתגברות היא ברמיה. עכשיו בוא נראה איך הרמיה של הקדושה עובדת הקבלה אומרת.
שזה נקרא בגדי.
אז איך אומרים? פעם היו אוטובוסים שבסוף הנסיעה הם עושים שיחת ארוך ארוך, אבק הסדר שנותן את הקבלה להכיר את השקר של הקליפה. היא קוראת לו בגדי עיסא החמודות.
שיעקב רצה לקבל את הברכה ויעקב היה איש חלק בגשמיות.
הוא לבש את הבגדים של עיסיו והבגדים של עיסיו שאבא.
שלו מישש אותו. זה היה נראה לו כאילו זה הפשט. בקבלה כתוב שזה היה משהו הרבה יותר עמוק.
כשיעקב לבש את הבגדים של עשו, אז היה כאילו עשיו, כמו שאומרים כי הבגד יעשה את האדם.
ואז.
זה יסתדר ליצחק, שאכן זה עשו, זה לא יעקב, זה עשף, יעקב יעקב כאילו התחבא בלבושים של מישהו מאוד עבה, וגאס.
ובזה הוא הצליח לגנוב את הברכות.
מס, על זאת אומרת רמיה?
באמצעות בגדים.
באה חסידות ואומרת מה הם הבגדים הללו שאנחנו יכולים להשתמש איתם, שאנחנו עוטפים את עצמנו בהם. הבגדים האלה, קוראים להם תאוות היתר. דיברתי קודם שחזל עשרות תעבות היתר, כדי שהאדם לא יגיעו, לא יגיע לשער אחד של עיסור.
אבל הם לא עשו את הכל.
לא הכל נאסר עכשיו, מה הפירוס שלו הכל נעשה. יש דברים מותרים אם תמנע מהם בכל.
אז מה שנקרא דחוף את עצמך. לגמרי. אתה יודע מה יקרה, הכפייה הזאת שאתה תעשה לעצמך, תגרום שעשית רעה. אחרי עם לעיניים יהיו עליך.
אתה כזה צדיק, הוא לא שייך לתאוות היתר כלל, שימו לב, כשהקליפה רואה שהבן אדם כן שייך לתאוות היתר.
לזה, אז היא אומרת עזוב, עזוב, עוד רגע, הוא שלנו. הוא מתבהם בזה והוא יגיע מתאוות היתר לתאוות איסור ואנחנו נקבל חיות. עכשיו ברגע שהיא רואה שאתה אוסר את זה על עצמך לגמרי, אז היא אמרת איך הוא יגיע לשער של איסור, הוא לא יגיע אף פעם אז בוא נכנס בו עד הסוף.
עד הסוף.
ולכן כל פעם שאדם רוצה לעלות בקדושה הוא חייב לעשות עליה מדורגת, ברגע שהוא עושה עליה לא מדורגת, הוא סוגר, כמו שאומרים את כל הברזים שהחיות של הטיפה והסדרה היו רגילים לינוק ממנו ואז המלחמה נגדו היא מלחמה כזו עוצמתית שהוא מיד נופל. אין לו יכולת לעמוד נגד כזה דבר. מה דורש את הקבלה?
המדורשת תילש את בגדי סתיו, זאת אומרת, אל תהיה. סתיו תלבש את בגדי סאב. מה זה אתה?
תהיה יעקב תאכל גלידה לשם שמיים. אפשר.
אפשר להנות מהעולם הזה, לנוח לנפוש, לשחות, מה שאתם רוצים לעשות את זה בקדושה בטהרה ולשם שמיים, שיהיה לי כוח לעבוד את השם.
הקליפה לא יודעת לקרוא, בטח לא מה שיש לך בראש. היא לא תדע לשם מה אתה עשית עוד היא לא תדע שזה לשם שמיים. אתה בלב נשארת, יעקב, אתה.
יעקב בחוץ.
בגדי סבא חמודות, עשית דבר שהוא מותר, הוא לא איסור תורה, הוא לא איסור דרבנן, אבל מותר לו תסיים.
זה אתה, הרגעת, את הקליפה. אתה גרמת לה אם אתם רוצים דוגמה, מי שקרא פעם את הסיפור של רבי נחמן שהוא נוסע לארץ ישראל, מי שקרא פעם יודע שכשר נחמן נסע לארץ ישראל. הוא עשה מעשה שטות בדרך. הוא התנהג כילד קטן, השתולל, שיחק, בוא, אני מתאר לעצמנו, שיחק בנדנדות במגלשות וזה.
אומר מה היה הסיבה? הוא עצמו הסביר לעלות לארץ.
לארץ ישראל זה דרגת קדושה מאוד גבוהה. הוא רצה להגיע לאיזה שהוא תיקון אחרי שהוא הלך 4 אמות בארץ ישראל אמר, אני את התיקון כבר עשיתי. אני יכול לחזור חזרה עכשיו מכיוון.
שהוא רצה לעשות משהו גבוה מאוד הקליפות וככה זה כל הדם. אני לוקח את רבי נחמן כדוגמה, כל אדם כולם צדיקים. כל אחד זה קיים בסיפור.
הוא רוצה לעשות משהו, משהו מיוחד, להגיע לדירוג מיוחד, הקליפה שמה עליו עין הוא חייב, כמו שאומרים להרגיע אותה. מה אני סתם שותה שמשחק, אז היא הורידה את העיניים ממנו, ואז הוא יכול להיכנס כמו שאומרים לחדור פנימה. אנחנו יודעים שעד היום הדברים האלה קיימים עד היום שרוצים להבריח את המכס שרוצים לכל מיני דברים. זה אתה עושה כאילו?
אתה מיתמם, אתה עושה לעצמך קטן. אז איך קראתי לזה? כתר נגד כתר אז אז זה לא כל צדיק. זה סוג צדיק, שבעצם שייך לתאוות הוא אדם שאינו מושלם. עדיין הוא שייך לעניין, ולכן הוא צריך להיזהר לעשות את זה בדירוג. לא לא בבת אחת. הסיבה של הדירוג כתוב בכל הספרים מפני שאז יכולה להיות נפילה. מי גורם לנפילה ותדעו לכם שכל האנשים?
בלי יוצא מן הכלל, שהם חזקים מאוד באיזשהו דבר מזויים ככה אני קורא לזה. שמיר, שמיר זות עולה בבית המקדש כשהיו שמים אותה, היא הייתה חותכת את האבן. הפעם אמרתי בבדיחות שישימו את השמיר על כדור הארץ, הוא יכתוב, יחתוך יכתוב רק שיחצה אותו לשתיים השמיר זה יש אנשים. זה חולי נפש מסוים. השלמות המאה% הוא נכנס לדת ביותר.
100% אני רואה אותו כבר עכשיו, חילוני כבר עכשיו? אני לא מתפעל מזה, אני יש לי בזה ניסיון לא מתפאל מזה בגרוש שאני רואה אנשים שהולכים בקצב שלהם הולכים, מתקדמים עושים כל אחד, זה בן אדם רציני. זה בן אדם שמפנים את הדברים שדבר אמיתי אצלו תהליך. ראיתם פעם נייר טואלט שמציתים אותו? כמה?
זמן זה מחזיק מעמד.
5 דקות נגמר. אחר כך זה היה כלא היה, אבל כשאתה מדליק גחלים משהו, זה לוקח זמן סמביר אותם. אבל אחר כך זה דולק, דולק דולק דולק? שעות ארוכות, הכולות. ככה עובדת, ככה עובד בנפש האדם, ויש לזה כמה וכמה סיבות. אז אחת הסיבות זה ניסיתם פעם להיכנס לרחוב או לבית שיש בו זהירות. כלב נושך ותיכנסו בשיא הביטחון, ככה, ולאט לאט, עקב בצד אגודל, הכלב.
משתלב.
עם הזנב ככה מלקט אותכם כשאתה נכנס ואתה כזה תזזיתי כזה ולא יודע וזה הלאה. כולם הלך הוא רודף אחריך.
ונובע ומשתגע עליך זה העניין, הקליפות, זה בדיוק מה. שאל הם זה המהות שלהם. כשהם רואים בן אדם מסתובב.
מה, מה, מה לא שאמרתי שמותר לראות מה שעשו שם, לראות אסור לראות.
אבל?
הסתגפות הזאתי.
סיפר לי.
שהסבא היה גבאי של האדמור מבעלז, האדמור מבלז היה לו יהודי חסיד. זה דבר שכואב. כואב מאוד. לרבי הסגנון הזה היה לו יהודי, חסיד פעם, תל אביב הייתה מלאה יהודים, דתיים, וכולם ברחו לבני הא?
שלו.
רצו כל הזמן לברוח, אז הוא אומר לה אומר לחסידים שלו, למה תשאר?
אתה מפיץ קדושה. אתה מפיץ. זה לא רצו לשמוע. היה לו איזה ילד אחד בגיל 3 עשו לו את התספורת של גיל 3, אומר לו. עכשיו תעבור עם הילד הזה בדיזנגוף.
שיתקן את הרחוב שיעלה את הרחוב לפגישה. זאת אומרת זה צורת הסתכלות. יש שאתה בורח ממשהו. אם אתה בורח, ירד.
לך כלל, אם אתה בורח, ירדפו אחריך.
תעשה לי טובה, אנחנו.
למעלה למעלה מהפוליטיקה?
ברגע שהאדם לא בורח?
אני לא אומר שאתה צריך להיכנס במקום הקליפות, אבל אתה לא בורח מהם. אתה לא נבהל מהם, אתה לא נותן להם חיות? הם לא רותחות. אחרי זה אתה נראה להם כאילו אתה אחד משלהם. אתה כאילו אחד משלהם. אז אתה בסדר, אז אתה בסדר, אתה כן?
אז זהו, אז היסוד של הדבר היסוד של הדבר הוא כזה. חליפה, רואה רק חיצוניות, זה הנקודה. הם לא מטומטמת, אבל היא רואה רק חיצוניות. היום היה לי טלפון עם איזה אדם הוא רוצה לעשות מודעות גדולות וזה תעשה בלי מודעות.
מודעות זה, זה כל המפריעים. יש לו שם איזה הפרעות וזה זה המפריעים. הם רואים רק מודעות עשייה. הם לא רואים פעולות אמיתיות. הם לא רואים רק את המודעות הגדולות. המודעות הם רואים, תבדקו מה עומד מאחורי מודעות.
מודעות גדולות, שיעור הכנס ענק וזה לרוב.
כלום.
לרוב לא עומד מאחורי זה.
אני אדבר בקדושה. לרוב מה שכשעומד מאחורי משהו, משהו עומד משהו יסודי בלי כל הצרמוניה הזו החיצוניים. למה? איך הוא הצליח לגדול? איך הוא הצליח להתפתח, איך לא אכלו אותו באמצע הדרך רק בגלל דבר אחד נתנו לו לגדול. נתנו לו לצמוח, לא, הוא לא. הוא, לא משך חלב אש, הוא לא משך אחריו אש זה.
יסוד, לכן תעוות איסור מה שכתוב בתורה, אסור. מה שחזל סימנו כדבר מסוכן, גם אסור. למה לך להיכנס לבעיה? כשהקליפות זה שמו את העיניים. מה שמותר.
קדש עצמך במותר לך. זה נכון, אבל מצד שני אתה צריך לחיות בעולם בכל דרכך. דעה ביחד נשתלב כמו שאתה.
זאת אומרת, תעשה תחיה כמו כל בן אדם לשם שמיים, תהנה מהעולם, תקנה, תאכל, תשתה במידה ומינון בבריאות נכונה הכל לשם שמיים. שיהיה לך כוח לעשות פעולות רעות, לעזור לאנשים. זה צריכה להיות הכוונה. את הכוונה, תעזור שתישאר בפנים. יעקב בחוץ.
בחוץ אתה בגדי סבא חמודות ואז הקליפה לא מצליחה לשלוט בך. זה פוליטיקה יהודית.

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא