ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

מנהגי תשעת הימים בתוספת מנהגי חב"ד

תשעת הימים למנהג חב"ד. אכילת תבשיל שבושל עם בשר והוצא מתוכו🔹מאכל שהתבשל בסיר בשרי🔹דיני חינוך ילדים בעניין אכילת בשר🔹כיבוס בתשעת הימים לילדים ואופני הכיבוס המותרים למבוגרים🔹 דיני שבת חזון🔹מסירת בגד למכבסה של יהודי🔹תספורת לחייל בתשעת הימים

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

האם אפשר צריך ראוי כדאי לא יודע איך שתרצו תשאלו את השאלה ללכת לטיולים בימי בין המצרים
בין
אם המלצרים זה מיוד זיןב 10 בתמוז עד 9 באב עד אחרי 9 באב האם אפשר רצוי בוא נקרא את הלשון של מרם בשולחן ערוך צריך להיזהר מיות זין בתמוז עד 9 באב שלא לילך יחידי מארבעה שעות עד 9 שעות משום שבהם כתב מרירי שולט כתב מרי זה שם של שד
ובשעות הללו מארבע שעות ביום מתחילת היום 100 השעה הרביעית מנצ החמה עד 9 שעות ביום השד הזה שולט האליה רבה מוסיף שצריך גם להיזהר לא ללכת בין חממה לצל בקיצור יא חביבי סגר את כל הקייטנות מה אפשר לעשות צריך לשבת בבית ולאכול בצל יושב בצל לאכול בצל והכל בסדר זה מה שכותב בשולחן ערוך כאילו לא לעבור ממקום חם מקום קר זה שמה השינויים האלה יכולים להזיק יכולים להפריע מהצאצאים של החתם סופר בעל שאלות ותשובות התעוררות תשובה הוא אומר תשמעה ההלכה הזאת באה להגיד שאפילו בעיר אסור ללכת מיז בשעות האלה כשאתה יחידי מהשעה הרביעית 4 שעות מנץ החמה עד השעה התשיעית מנח החמה זה משתנה כי השעות הם זמניות אבל זה זמן מסוים אל תלך יחידי זה הלשון של השלום אל תלך יחידי אז בעל ההתוררות תשובה אומר דבר מעניין אומר המשנה המשנה באבוד כבר כותבת לו ללכת יחידי המשנה בפרקי אבות כותבת אנשים
הולך בדרך איתי ומפסיק משנתו והנה זה מעלה עליו הכתוב כאילו מתחייב בנפשו זה מסוכן לא אז יש יש כמה כמה כמה פסקאות שם אפילו המהלך בדרך היחידה בדרך סתם כי השטן מקטרג בשעת הדלת בשעת סכנה הדרך נחשבת כסכנה אז הוא מחדש כזה חידוש שחייבים לומר שמה שמרן כאן בשולחן אומר שצריך להיזהר בימים האלה במיוחד הוא לא מדבר על בדרך הוא מדבר אפילו בתוך העיר ללכת יחידי בעיר בין השעות האלה והאלה זה מסוכן זה בעייתי
כולם פה חתנים צריכים ללכת עם
המציאות היא שאתה לא צריך שיהיו שמה הרבה אנשים מספיק שיהיה שם אנשים יש מכוניות זה כבר מספיק אבל צריך שיהיו אנשים אני רוצה לומר לכם בכנות אף אחד לא= את זה זה עובדה לא שומרים על זה אנשים לא שומרים חיפשתי בפוסקים אני מוצא בסוף התשובה של ההתעוררות תשובה שהוא כותב אף אחד לא שומר את זה הוא מסיים בסוף ושומר פתעים השם זה דבר שכתוב בשולחן ערוך ואני אומר לכם זה לא רק מחוץ לעיר זה גם בתוך העיר ואף על פי כן אתה רואה שאנשים בזה הם מקילים שומר פתעים השם בגלל שהם מציאות כזאת מה פירוש אין מציאות שאתה נמצא לבד מה זה ברחוב לאנשים תמיד מתי יש לך מתי רחוב בום ריק מה טובה לדבר מנהלת על הבוקר עכשיו
דרור רביט 100 נכון
בדיוק מלא
אנשים
מלא אנשים טוב איך אומרים כל אחד והאודסה שלו כל אחד יוצא לעיר והוא רואה אני לא יודע אתם תחליטו אני רק אמרתי את היסודות עכשיו אנחנו באים למה שנקרא בסדר אז האנשים מקלים שומר פתאים השם אבל מה עם טיולים טיולים חריגים לא שומע ניסה בעוד לבד אז ברגע שאתה יוצא לדרך בצורה רגילה מה שאנשים מקלים אנשים מקלים אבל קשה להגיד שכול נסיעה במטוס אני רוצה לנסוע מחר טיסה לרבי אני רוצה לנסוע כבר צדיקים עכשיו אני רוצה לנסוע בסדר עכשיו מטוס אני רוצה לנסוע לאילת מחר אתה לא יכול להגיד שהאנשים עושים את זה אתה לא יכול להגיד יוצאים בדרך נוסעים בעיר נוסעים לתל אביב בסדר אבל אתה לא יכול להגיד שהנורמה היא שנוסעים
איך אומרים לאילת נוסעים לא יודע למצפה רמון לרימון נוסעים לאיזשהו מקום זה קצת עדיניות בין המצרים כך כתוב מבחינה רוחנית עוד מעט נראה עכשיו תראו לצאת לטיול גם היום אני ראיתי יותר מקלים אז לכן אני קצת נזהר להגיד לאנשים אסור אני אומר להם לא כדאי אני אומר להם להזהר להם אל תעשו דברים מוזרים אל תעשו דברים משונים תעשו דברים בנורמה זה לגבי טיולים אני רק יכול לספר לכם שההנחיות רגע אחד רגע לאט לאט ההנחיות אנחנו נגיע לזה בעזרת השם ההנחיות של הרבי למשל היו שצריכים לצאת מי שצריך לנסוע לדרך מי שצריך לעשות טיסה מי שצריך לעשות נסיעה ארוכה שיכין את התיק שלו לפני 17 בתמוז כבר יכניס בתיק כמה דברים ואז זה נחשב שהוא יצא לדרך לפני 17 בתמוז ואז הוא יוכל להמשיך הלאה אתם רואים שהרבי חשוב הוא חשש למה הוא לא אמר אין שום בעיה תסעו חופשי הכל בסדר כנראה שיש בזה איזה שהוא דבר אם הנסיעה היא לצורך מצווה זה הפוסקים מצירים צורך מצווה יש שלוחי מצווה אינם ניזוקים זה משהו מיוחד
אתה
רוצה לעשות תפילה בכבר צדיקים יכול להיות שזה צורך ניצחון של הארי כן זה לכאורה זה זה זה לכאורה מצווה כן אתה הולך להתפלל וזה אתה לכאורה מצווה כן לא יודע כל אחד יעשה מהבית מלון מצווה מצוות שלום בית אני יודע
שבת כולם ומשב
דרך אגב דרך אגב זה מצווה כי זה סתם מלומדים שם יותר מתמיד יותר מתמיד לומדים אז אם זה לימוד יותר אני לא יכול ללמוד תורה אני לא יכול להגיד כלום אבל כמה מילים על הקטב מרירי הזה הגמרא אומרת מסכת ברכות הקטב מרירי השד הזה הוא מעניין הוא לאדם אחד הוא מסוגל לאדם אדם אחד הוא פוגש אותו הוא גם יכול לפגוע בו הקצב מרירי כשפוגש אותו יכול תראה אולי לא רואים אותו בידיים בעיניים ואני אגיד לך מה שאתה נוסע לאיזשהו מקום אתה מפסיד את האוטובוס אתה מפסיד את הראש אתה מפסיד את הנעליים אתה לא יודע מה קורה נקרא לך פה נקרא לך שם תדע לך זה דוד כתב מרירי זה לא סתם קרה אתה לא צריך כמו שאומרים לראות אותו עם אף ארוך כזה וקרניים זה זה זה מה שרוחני זה נמצא אבל זה נמצא בכל מיני תקלות שהוא עושה אז הקצב המירי הזה אומר את הגמרא במסכת ברכות כשהוא רואה שניים הוא מסוגל להראות להם בקיצור הם יראו קטעים באמצע הדרך אבל הם לא יקבלו נזק מוחלט אם הוא רואה 3 אז הוא לא נוגע בהם אז כמו שאומרים ללכת יחידי זה בעיה לצאת לטיול יחידי זה בעיה אבל כשאתה יוצא ככה כשאתה יוצא כמה ביחד אז והסיבה לזה משום שהקצב מירי יונק את החיות שלו מעולם התור עולם התור זה נקרא עולם הנקודי
זה אולם הפירוד ואילו כשיש כמה אנשים ביחד 2 3 אנחנו יודעים שההתקללות השלמה היא 3 2 זה לא התקללות שלמה זה לאו דווקא תפארת זה התקפללות שלמה רק בבינציה בשביל זה אנחנו 3 המסקיטרים מוגנים עכשיו אני רוצה לומר לכם עוד משהו שהרבה הרבה שנים הפליא אותי יש ספר קבלה שנקרא מגלה עמוקות זה ספר קבלה כזה שהוא נמצא ביניים כזה הוא מאוד מאוד התפרסם הוא עממי רבי נתן שפירא אז הוא כותב שהחודשים של הקיץ התחלקו כך חודש ניסן שייך לאברהם אבינו חודש אייר שייך ליצחק ניסן זה חסד ויער זה גבורה וחודש סיוון זה יעקב אבינו בא עשיו אמר אני רוצה עכשיו 3 חודשים בשבילי אתם לקחתם אתם הצדיקים 3 חודשים אני רוצה 3 חודשים בשבילי אז הוא לקח את חודש תמוז ואב ואלו בא הקדוש והציל מפיו את חודש אלול ככה קוצף חודש אלול חזר לקדושה נשאר אב אל נשאר תמוז ואב ומתוכם הוא קיבל שליטה בכף א יום של בני ימי בין המצרים זאת אומרת לא כל חודש אב אלא רק כף 1000 יום יש לו בהם שליטה עכשיו מה הפריע לי הפריע לי ככה המגלה המוכות במקום אחר כותב כתר מרירי אני אגיד לכם את הלשון שלו
כתם מרי הם חיילות קליפות ישמעאל וזה מאוד הפריע לי מכיוון שזה לא מסתדר עם מה שהוא אומר הוא אומר זה אבל באה המלחמה הזאת פתרה לי את כל השאלות זה גם ישמעאל זה גם בשר זה כל הזקנים שמה גם כך מצאתי יש פירוש רבי יונתן אייבשיץ כתב פירוש על מגילת איכה זה נקרא אלון בחוץ רבי יונתן אייבשיץ צייע גם בעל גדול מאוד ביןגלה וגם גדול זה גדול מאוד בין וממש בהשגחה פרטית בתחילת מגילת היכן אני מצאתי שהוא כותב הוא כותב גם בין המיצרים היינו עשיו ואיש מהר אז איך אומרים הוא שיחרר לי את הספקות זה לא רק הסף זה גם הסף וגם משנה אז מסקנת הדברים טיולים זה לא הדבר הכי מומלץ בימים הללו צריך להיזהר אל תעשו דברים יוצאי דופן זה לא הזמן אבל כשיוצאים כמה ביחד זה יותר קל אני לא יכול להגיד שלום
זה באמת באמת כתוב יש מישהו שעשה ספר שלם שהוא עשה בכל ההיסטוריה היהודית שתמיד הבלאגנים ברמה של מאות שנים אחורנית בעם ישראל היו בתקופה הזו תמי זה שזה קורה ככה בארץ ישראל אז יבואו הציניקנים ויגידו מה אתה רוצה זה החופש אז מה אתה רוצה בחופש הגדול זה כל השטויות כל התביעות כל הבלאגן אתה אומר עצם זה שהאנשים החמיצו את זה טוב בסדר טוב עכשיו אני רוצה לעבור לכמה נקודות שהן נוספות יותר בקצרה על הימים הללו ואם ישאר זמן עוד כמה דברים מעניינים של לאבלות בכלל אבל אנחנו תמיד שואלים אותם בראש האם מותר לאכול בתשעת הימים תבשיל של בשר לא שאלתי האם מותר לאכול בשר שאלתי האם אני יכול לאכול תבשיל של בשר מה זה תבשיל של בשר נשאלתי מרק מרק עוף יש לי עכשיו את המים אני לוקח במסננת מוציא את כל הבשר את כל האור לא נשאר טיפה של בשר אבל יש לי מים שהתבשלו ביחד עם עוף יש לי סיר אורז ובשר או תפוחי אדמה ובשר
אני מוציא את כל הבזאר אני רוצה לאכול את התפוחי האדמה האם הדבר הזה הוא אפשרי או לא התשובה היא תבשיל שהתבשל ביחד עם בשר דינו כבשר אבל עכשיו אני רוצה לשאול אותכם שאלה יש לי סיר שבישלתי בו לפני שעתיים בשר זאת אומרת שהדפנות שלו קלטו בשר האם היום בערב אני יכול לבשל בסיר הזה אורז ואני אוכל לאכול את האורז הזה בתשעת הימים הרי יפלט מתוך הדפנות של בשר יומו השאלה היא מה הגדר האיסור שהוא חושב
שזה לא כן עניין של האורז שהוא תבשיל של מוסר זה רק
קצת מהדפן אז התשובה היא שאם זה רק כלי בשרי אפילו שהוא בלע בשר בתוך העשרים וארבע שעות אין איתו בעיה מותר לאכול את הבשר ב-9 טעה את האורז עושה בתשעת תיאום לא אפילו אם זה לא יהיה בטל ב-60 כי הבלוע לא גזרו עליו לכתחילה לדיני בשר בתשעת הימים זה לא מראה שמחה זה לא מראה חוסר עוילות שאתה מוציא מתוך הכלי והבלוע שבתוך הכלי יוצא אל התבשיל שלך זה היה משהו מוזר גם
העיקרית זה האור הזה
נכון מה רצית להעיר הבעיה האמת שגם בשרי לא תהיה
תשובה
מותר בסדר המשכנו הלאה
אם אתה לא תהיה בשלים אתה יכול
לפה איך אומרים זה עושה לך תזכור כלל בקשה אבל אני אסור אבל זה גם בלי קשר כל השנה זה אסור כן לגבי מה שאמרתי פסיקה של הבנה זה כבר דרבנן כל 9 באב זה חתיכת דרבנן אחד גדול תחפש דפדף בכל הספר תורה לא תמצא את המילה 9 באב הלאה שניה האם מותר לתת לילדים קטנים בשר בתשעת הימים נחלקו בזה הפוסקים ילדים קטנים המגן אברהם אני אסביר הכל אני אגיד המגן אברהם אומר שילד שהגיע לגיל חינוך מה זה גיל חינוך 6 ילד שהגיע לגיל חינוך אבל לא הגיע להרגשת אבלות ב-9 באב אני לא יודע אם ילד בגיל 6 מרגיש אבלות ב-9 באב צריך להיות אולי 10 אחד 10 לא יודע צריך להיות ילד גדול יותר המגן אברהם אומר שילד מגיע לגיל חינוך ולא הגיע להרגשה של אבלות ב-9 באב יכול לאכול בשר כולם נגדו כולם לא יודע כל הפוסקים אומרים שזה לא ככה זה מתחיל מגיל חינוך הדור הזקן אתה יודע מה הוא לא כתב על 9 באב או שלא נמסר לנו בשמו על 9 באב אז בגלל זה אנחנו בבעיה אז מה התשובה התשובה היא למעשה ככה ילד עד גיל 6 לדעתי לדעתי לא צריך להחמיר עליו בכלל אם נשאר נשאר לכם אוכל של שבת אתם יכולים לתת לילד בגיל 6 אין שום בעיה אין שום בעיה מגיל 6 אני מחלק אם הילד הוא חלש זאת אומרת הוא טיפוס חלשלוש כזה אז
תיתן לו אתה יכול לתת לו אפילו עד גיל בר מצווה אם הילד הוא לא חלשלוש ברוך הוא השם בריא אז מגיל 6 כדאי שתרגיל אותו בעניין לא לאכול בתשעת הימים בשר אישה מעוברת אישה שילדה ב-30 יום אחרי הלידה אישה שמינקת בפועל האם היא יכולה לאכול בשר בתשעת הימים אז אני רוצה לומר לכם שקודם כל ברור לכל הדעות שעד זין אביא יכולה לאכול בקיצור אם נשאר לכם בשר זה בבית בשבת בשבת אז מעוברות יכולות לאכול אין עם זה בעיה כלל ועיקר עד זין אב ומי זין אב אם היא חלשה מעוברת עד 30 יום מעוברת יכולה לאכול גם עד 9 באב ואם יש צורך היא יכולה לאכול גם ב-9 באב
זה
זה נשמע כאילו שמלכתחילה
אסור להכין להם מושג זה נכון לא לא לא עד זין אב יכולה לאכול בשר אז זין אב ככה הכותר המשנה ברורה כן עכשיו מי נקט אז ככה חיים הבא בשם שאלות ותשובות שבות יעקב דבר נפלא ואומר אם בא אליך מינקת ושואלת אותך הרב מותר לאכול בשר אומר עצם השאלה שלה מוכיחה שהיא חלשה תן לה לאכול בשר היא הגיעה למצב שהיא שואלת שתאכל בשר אני לא יודע אני לא יודע פסיקה של הכף החיים והשרות יעקב עוד לפניו זה פסיקה ישנה מלפני הרבה שנים אני לא יודע אם היום שיש דגים זה שיש תחליפים לא רעים אני לא יודע אם הם היו פוסקים ככה גם כן + דבר שהוא בעצמו כותב שאם העם פרוץ באיזה שהוא דבר אז שהרב לא יפתח את אז בקיצור הוא ישאל את מינקט התחלשה הזה את צריכה את זה לצורך החלב את צריכה את זה לצורך הזה החיזוק שלך אז אין לה בעיה גם כן מינקת גם
יש אנשים שהם רגישים הם לא יכולים לאכול דגים דברים כאלה אז הם מסד האם
לא לא כתוב שאדם שלא יכול לאכול דגים מותר לאכול בשר אלא אם כן זה בן אדם מיוחד מאוד שיש לו דין של חולה לחולה מתיראי אבל מה שאני דיברתי דיברתי על אישה מעוברת יולדת ומינקת שבגדול אני מתיר בגדול עם כל הפרטים שדיברנו ודיברתי על ילדים עד גיל 6 ואם הם חלשים אז יותר מגיל 6 גם כן אבל לא דיברתי על סתם בן אדם סתם בן אדם שלא יכול לאכול בשר שלא יכול לאכול תחליפים שהיא אוכלת מאכלי חלב שיוכל משהו
אחר
איך כן בהחלט יכול לא יקרה לו כלום תבעול עכשיו נעבור בואו נעבור אנחנו נשוחח אחר כך נעבור הלאה לנושא של קיבוץ האם מותר קודם כל משהו שכולם שואלים האם מותר לחפש לילדים אז אני אומר לכם כלל פשוט וחד כל זמן שהילדים אוכלים והבגדים שלהם אוכלים איתם ביחד אפשר לכבס להם חופשי תחליטו כל בית עם ההרגלים שלו יש ילד שבגיל 4 כבר שומר על הניקיון שלו יש ילד שבגיל 12 עדיין לא שומר על הניקיון שלו אז לפי העניין ילד שהחולצה אוכלת איתו ביחד נגמרים לו החולצות מפעילים מכונה חד משמעית זהו זה הסור אין עצה ואין תמונה נגד השם אבל הוא לא מחוייב במצוות והוא רגיל ללכלך הסיבה שאנחנו לא מכבסים בהם הללו זה סימן של שמחה חיפוש בגד נקי זה משהו שמבלבל אותנו מאבלים אבל ילדים קטנים ואנשים שמלכלכים כל הזמן או בתי רפואה שכל הזמן צריכים להחליף סדינים וכל מיני זה לא פעולת קיבוץ של שמחה אז כיוון שקיים זה מותר אני מיד אתייחס אני אתייחס אני אתייחס אם אני אתייחס אני לא לא אפריע באמצע כן
לך וכך
חולצה אני אמרתי שאני אתייחס עוד רגע אם המחלת נפש אז הוא בכלל פטור מכל המצוות אם יש לו כמו שאומרים אז אני אומר לך היא לא רק שמותר לכבס גם מותר לתת לו אוכל ב-9 באב אדם שיש רופא שמגדיר אותו כחולה נפש והוא לוקח כדורים אז הוא בכלל פטור מן המצוות אז אין לי זה לא הבעיה של הכיבוש זה הרבה זה הרבה מאוד מעבר לזה עכשיו יש לי אדם שהוא גדול והוא חייב כמו שאומרים ללבוש בגדים שאינם מכובסים בתוך הימים מה קורה בשבת בשבת הוא גם צריך להכין בגדים התשובה היא לא שבת הוא יכול להשתמש בבגדים מכובסים שהוא לא הכין אותם קודם האם אורו פותח את הארון הוא רואה אין לי בגד לשבת האם מותר לו עכשיו לחפש חולצה מותר לו לכבס חולצה מכנסיים מה שהוא צריך לכבוד שבת לכבוד שבת הבאה שבת חזון
לא אין חבילה לא זה לא אתה שואל מצויין אתה שואל מצויין אין חבילה אם זה חולצה אז חולצה אחת במכונה אתה יכול להוסיף בגדים של ילדים קטנים אתה יכול להוסיף מגבות שאין לך אם אין לך מגבות אבל אתה לא יכול למלא מכונה זה אסור רגע אחד רגע אחד אבל אני מיד אתן זמן לשאול ומה קורה כאשר יש לי סיר תוק מלוכלך שאני רוצה שהוא יהיה נקי לשבת חזון אני רוצה לשים אותו עכשיו בקלינר במכבסה עכשיו מותר לי או אסור לי מותה ברור שאני אגיד לבן אדם כזה נו נו נו למה לא עושה עשית קודם אבל עכשיו נכון לעכשיו שהבגד שלך לשבת הוא לא נקי מותר לך לשלוח אותו לניקיון אז עכשיו אני שואל אותך שאלה של של כאילו חוש משפט יש לי בבעלותי אין לי אבל אני אספר לכם שיש לי מכבסה קלינר אה כן תבוא תגיד את הכתובת נשים אצלך יש לי עם הרבה סה של קלינר אני צריך לסגור אותה ב-9 אותה בתשעת הימים
לא
אבל באים אנשים מביאים לי כל מיני דברים אני יכול להגיד חביבי הם שמים את זה לשבת להתחיל לשאול אותם שאלות לא אני לא= שום דבר הכל בסדר אני אומר שזה לשבת אני מענה למה אני אחשוד בהם חברות שבת אני יכול אפילו לשים שלט מכבסה לכבוד ב-9 את הימים יהיה כתוב מכבסה לכבות שבת עם חלות עם תמונה עם נרות הכל בסדר
יש יש בעיה להביא את
לפרק את הפריסה של
אירועים
הוא יכול לחמש אז גוי יכול לכבס עד זמן מסוים אני לא העליתי את זה פה מכיוון טוב אולי פה עוד מעט יהיה פה מכבסאות של גוי אבל בינתיים השאלה הזאת היא רק רק בעצם מסימת לי זה כבר יותר קל בוא אם זה יותר קל גם זה עד שבוע שחל בו זה לא כל כך פשוט
אנחנו לק וגם להגיד לו שחפש נק כמה בגדים
כן זה זה הלכה מתירה כן בואי מתירה
לבנים נקיים והכל ותישתם
אין בעיה בכלל גרביים אין בעיה בכלל חולצות זה חולצה מכנסיים זה מכנסיים גופיות זה בגד של זיעה אז זה לא נחשב כבד של שמחה שהוא זה זה אין לך בעיה להחליף אתה לא צריך להכין אותו לפני אבל אני אגיד לכם משהו לחיילים ויש הרבה פריווילגיות חייל שמגיע והוא צריך להספיק עוד לחזור וכמו שאומרים
אני נוסע לשמה אז אני שואל אם כשאתה מביא לו את הבגדים אז הוא יכול לקבל
אותם יש לו רק זוג אחד והוא לא מזיע בחום הזה בטח שהוא יכול להחליף זה לא שאלה זה לא שאלה זה לא זה לא הדיון היה חייל אחד שהתקשר הוא לא חבדניק הוא התקשר ערב שבת הוא הגיע מהשטח והוא חוזר מייד בא רק שבת ומיד הוא חוזר והוא כבר מהמלחמה אז זאת אומרת הוא כבר גויס עוד לפני 17 בתמוז הוא לא הספיק להסתפר והוא שואל אם הוא יכול להסתפר השיער מפריע לו מציק לו שם בחום זה לא שאלה שמותר אבל הוא רצה הוא רצה לשאול למה אני מתיר לו על פי ההלכה אז מוט לא פשוט מאוד קודם כל לדעת מרן אתה יכול בכלל להסתפר עכשיו עד עד שבוע שחל בו 9 באב הוא אשכנזי אז אמרתי לו אני לא הולך לעשות אותך ספרדי בשביל תספורת אבל יש עוד קודם כל ספק אחד האם הוא האם ההלכה כמו מראה הלכה כמו רמה שעושה ספק שלי יש ביעור הלכה אחד אף פעם לא אף פעם לא הבנתי למה אני למדתי את הביעור הלכה זה יש ביור הלכה אחד שמביא ירושלמי ואור זרוע שאומר שאני לא מבין את אלה שפסקו שאסור להסתפר אפילו לכבוד שבת בבין המצרים אני לא מבין את זה והמשנה ברורה נשאר בצריך עיון אז יש לי פה שתי ספקות ספק אחד האם מרן או הרמה ואפילו אם תגיד ההלכה כמו הרמה אבל יש פה ספק האם האור זרוע הוא צודק אז אני לחבדניקים קצת נזהר מלעשות ספק ספק ספק ספק ספקות מכמה סיבות אבל הוא לא היה חב הוא צריך את זה לשטח וכולו זה לא היה שאלה שהיה מותר לו להסתפר לצורך המלחמה קשה זה כבר היה טוב חברה אנחנו חוזרים חזרה ומה קורה כשאנחנו אוכלים והספגיה החולצה הכלכלה איתנו יש כזה כתם אדום כזה וזה וזה ואנחנו הולכים ככה אינסטנטיבית לברז וזה יש לך היום חומרים שאתה שם אתה יכול לנקות ככה כתם יפה כשזה החולצה עליך האם אתה הולך האם הדבר הזה הוא מותר בתשעת הימים אז אני רוצה להגיד לך אני רוצה להגיד לך שיש בזה מה זה דעות קוטביות מן הקצה לקצה שזה פשוט מבהיל הם לא ראו אחד את השני אפילו וכל אחד אחד אומר מה זה שמחה ואחד אומר זו שמחה זה כל ההבדל איך אתה שם סימן זהלה בסוף או!
ממש מן הקצה אל הקצה וההכרעה שלי זה תלוי אם אתה מתבייש זה כתם כזה שאתה מתבייש לצאת איתו אני לא יכול לאסור עליך דבר כזה כתם כזה שאתה יכול להתבייש איתו אתה יכול לקחת ואתה יכול לשפשף אותו ואתה יכול לשים אפילו סבון ואתה יכול לשים אפילו מים אני לא חושב שצריך להחנה הוא רק הוא רק צמא את מה הוא
אומר אז אנחנו
אנחנו סגרנו את זה ועכשיו אנחנו מגיעים לנעליים מותר תשמעו את השם אז אנחנו אנחנו את החולצות צריכים היינו ללבוש ואם לא לבשנו אותם אז אנחנו שמים אותם קצת על הרצפה מלכלכים אותה וזה ההיצע שיש לנו נכון להרגע אז זהו אז מי שלא עושה קודם לא יהיה מקובל זהו אז מותר לך מה
המגבות התחתונים
דברים לא אם אין לך אם נגמר אם נגמר אבל אבל עד שלא נגמרת אתה לא מפעיל מכונה על זה מה אז מה אני שואל את השאלה המצחיקה הזו האם מותר לכבס נעליים אתם לא הבנתם את השאלה הפוסקים דנו האם צחצוח נעליים זה קיבוסם אז אולי אסור לי לצחצח נעליים לפני שבת גם לפני שבת אולי זה יותר קל הרי אין לי בגד אחר אני יכול אבל סתם ככה לצחצח נעליים אני לא חושב שנקרא שנעליים זה צחצור הרבה מהפוסקים ככה שלא רואים בצחצוח נעליים כיבוס אם אתם זוכרים את השיעורים על חול המועד גם שמה אנחנו הזכרנו שמותר לצחצח נעליים בחול המועד אז אולי קיבוץ הוא בחול המועד אס אנחנו לא חוששים שצחצוח נעליים זה קיבוץ אם יש צורך תמלא אותי בן דברים עשוי מחפש ממש נעליים מבד זה כנראה הסוקר האם מותר ללמוד שחייה בתשעת הימים אתם מכירים את החברה האלה שמוצאים בדיוק את הימים שהם צריכים ללמוד שחייה
כן ללמוד שחייה בתשעת הימים והאם מותר ללכת לים רק בשביל התעמלות אתם מכירים את האנשים האלה זה גם טוב אז הבן איש חי בשאלות של תשובות רב פעלים התייחס לגבי שחייה לימוד שחייה והוא אומר שאני לא ממליץ ואני חושב שלא צריך לעשות את זה ולא ראוי אבל אם תראה בן אדם שמקל לעצמו ללמוד שחייה בתשעת הימים אני חושב שאתה לא יכול לגעור בו הרי למה אסור להתרחץ לא לא לא לא לא סכנה לא הרי למה אנחנו מתרחצים בחום הישראלי שלנו מי הזה אבל ללכת לשחות במים זה כבר תענוג הרי אסור להתרחץ בימים הללו אז איך שאנחנו מתרחצים זה רק מיית ריח מיית זה וזה לא נעים אבל אבל להתרחץ ממש זה כבר אני אדבר עוד רגע על ילדים אז אני לא יכול לאסור את זה אבל אם שואלים אותי אני אומר לא ראוי לא ראוי לעשות לימודי שחייה בימים הללו כל שכן וקל וחומר הלכה פסוקה בשולחן עד תשאל עד ראש חודש מנחם אב מותר בדרך לכאן קיבלתי טלפון איזה אישה ששומרת הם יוצאים קבוצה וזה ויהיה להם גם כן חוב מיוחד וזה ושואלת אם זה מותר אז אמרתי להם כנראה יוצאת עם בנות עדות המזרח אז היא אומרת לי נכון להם זה מותר אבל אם את חבדניקית אז את צריכה לשלם מס והמש והמס הזה אומר שזה
מעולם
לא חודש מותר
עד ראש חודש מיטה עכשיו אדם חולה הכל מותר האדם שהרופא מחייב אותו לשחות מותר אבל צריך שהרופא יחייב אותו כי אם הרופא לא יחייב אותו אז אני חושב שכל אחד ממכם יגיד שהוא צריך חילוץ עצמות וזה טוב לבריאות אין אחד שזה לא טוב לו לבריאות אז מה זה נוגע תעשה התעמלות אחר זה לא זה לא סיבה להתיר מה קורה עם כתמים ילדים קטנים ילדים קטנים מותר להם אתה יכול למלא בריכה במרפסת אתה יכול לעשות להם אין שום בעיה מותר תראה מה זה קטנים עד שילד מבין את ענייני החורבן לא לפני גיל
6
ילדים קטנים לחוף ים אני אגיד לך מה כותב הרב זלמן ברוי בקיצור שולחן ערוך עם שערים מצויינים בהלכה הוא מתיר אבל הוא אומר לא לא בככה בריכת שחייה פרטית פרטית אבל לא בהמון כאילו כן ככה הוא אומר ולכן קייטנות וכל אלה אני לא יכול להתיר להם בגדול כאילו אתה בבית שלך תעשה התמלא אמבטיה עיניים וזה אבל לקייטנות זה קשה להציל
שאלה
אנשים ראויים לא רואים אני לא יודע אבל זה מתאים מתאים שילד ילך לבד זה מציל לא מציל כן מציל אתה מתקלח רק מה שצריך לעשות מה אתה לא אמבטיה עכשיו רק טוש וגם הטוש צריך להיות זריז ונמרץ מה שצריך בשביל שהגוף יהיה נכון הוא יכול להיות מים מים פושרים תוריד קצת תוריד קצת מהחום הרגיל שאתה רגיל תוריד תרגיש קצת וזה זה ימי בין המצרים זה לא איך כן
חופשי להתקשר
כל לכלוך מותר להוריד גם בתוך 9 באב
כן אבל לא להישאר במקלחת
עד שזה יהיה ככה כן אין
ניקיון
טוב חברה עד כאן בית כנסת האם מותר לשפץ אותו בתשעת הימים כל מקום של מצווה מותר אם יש לך שיפוץ בבית כנסת אם יש לך שיפוץ בבית מדרש אם יש לך שיפוץ בישיבה אם יש לך שיפוץ בתלמוד תורה מותר כמובן לא בתוך 9 ותשעה באב וחצי יום לפניו גם כן לא אבל כל מה שקשור לצורכם מצווה מותר התקלקל לי המזגן בבית אני ואני רוצה ואני רוצה לקנות מזגן חדש 9 הימים אתם יודעים מה 9 באב מתקלקל לי המזגן ב-9 באב ואין לי אישה מעוברת בבית האם אני יכול לקנות מזגן להתקין אותו ותשעה באב זה ישראלי אתם רואים
ישראלים עם קרניים אני
חושב שאסור
אתה מדבר בתור מתקין אז התשובה התשובה היא אנחנו רואים שאפילו בשבת התייחסו בצורה מאוד מאוד מאוד מיוחדת לאדם שסובל מקור או לדעות מסוימות גם מחום ומסתבר שבנושא של 9 הימים בחום הסכמה בנקודה הזאתי שאם יש צורך ואתה סובל מאוד מהחום יהיה אפשר כן יהיה אפשר משום שזה כבר בגדר של חולה ולחולה מותר הרבה דברים אני באמת חושב שהישראלים חולים מהחום צודק אבל שאתה מדבר על חולה מה תגיד לו ברכה כן וברכה לא תביא מזגן וזהו מה אין סימן ברכה זה נכון אבל אבל השאלה היום זה מותר או אסור לא רצוי להזמין אתה כבר עשית את הדברים כבר התכוונת הזמן לא משחקת הרבה תפקיד שבא אליך המזגן זה השמחה הגדולה מתקינים אני אגיד לך איפה אני השתמשתי בסברה שלך אדם אחד אמר לי אני קניתי רהיטים לפני זמן והרהיטים היו במחסן וציפיתי שהם יתירו לי להשאיר אותם במחסן פתאום הם מתקשרים הם אומרים לי עכשיו אנחנו מביאים לך את זה ואנחנו לא יכולים להשאיר את זה יותר במחסן ועל כל יום נוסף שזה ישאר תצטרך לשלם שואל האם הוא יכול לקבל אותם עכשיו אז התשובה היא כן אבל לא לא אל תארגן אל תארגן קומבינה כזאת
אני כבר סיפרתי לכם את הפעם את הסיפור על אותו יהודי שרצה מאוד מאוד מאוד להנות אז הוא פגש הפריץ שלו הוא היה עובד אצל הפריץ אז הוא אמר לפריז שהוא רוצה הפריץ אומר לו מה אתה אומר מושקה מה אתה אומר היין הזה טעים או לא טעים אז הוא אומר לפריץ תשמע אני יהודי זה אסור לי אבל יש רק פעמים מיוחדות שכשיש פיקוח נפש אז אני יכול לזה הפריץ הביאנטר רמז הוציא את הרובה שלו הצמיד לו את זה דרכה ואומר לו תשתה מייד אז הוא לוקח את הכוס ושתה עכשיו הפריז הזה מה אתה אומר מוסקה מחיי משהו משהו תעשה לי את זה עוד הפעם אני צריך קצת פרופורציה טוב אחרונה לנושא הזה של 9 הימים האם מותר לתפור בתשעת הימים תפירה היא יכולה להיות בגדים חדשים תופר בגד אישה בדרך כלל תופרת בגד ותפירה היא יכולה להיות תיקון בבגד תפירה יכולה להיות מכפלת למכנסיים חדשים שכבר היו אצלי בבית תפירה יכולה להיות מכפלת למכנסיים ישנים או איזה קרע שילד עשה או איזה טלאי או החלפת רוכסן אז הקו הפשוט הוא כל דבר שהוא בבגד ישן אתה יכול לעשות למה זה לא שמחה נקרא לי הבגד אני צריך לא להתבייש אבל כשיש לי בגד חדש מכנסיים חדשים לעשות להם מכפלת עכשיו להתחיל ללבוש את המכנסיים האלה זה לא לעניין זה לא מתאים זה לא מכובד זה בנוגע לבגד חדש ובגד ישן
שטיפת רכב זה כמו שטיפת רצפות כמו שזה מותר גם זה מותר מותר לא יודע אם זה כדאי קודם כל זה גורם צער אבל תלוי תלוי איך אתה עושה אותו יש כאלה שיש להם מוסכניקים מיוחדים שמסדרים איתם ותמיד אהוב אותו עובר אז אתה יודע זה תלוי לא יודע זה תלוי לפי העניין רק ככה אנשים שואלים למה יש תאונות פה במדינה  נוספת לעשות רקמה זה אסור אבל אם זה מגיע למצב כזה שהילדות בבית כבר ממש משוממות ואתם יודעים שהבטלה מביאה לידי שעמום ושעמום הביא לכל מיני דברים אז במקרה כזה ההלכה מתירה את זה טוב עכשיו אני רוצה להתייחס לפי הזמן שיש לי אני לא לא השרה אני רוצה להתייחס
שיחות אחר כך יש הרבה זמן אני רוצה להתייחס עכשיו לשאלה ששואלים הרבה אנשים אני לא הייתי מעלה את זה כלל ועיקר שתי נושאים אני רוצה לדבר אחד- בעייתי ואחד מאוד בעייתי מאוד מאוד מאוד אפילו ואני מאוד מאוד רוצה שאתם תקבלו את הדברים בספר פנים יפות אף על פי שזה מאוד מאוד מאוד מקומם זה נושא מאוד רגיש ומאוד מאוד עדין אז בוא נתחיל

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא