ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

איך מקבלים ואיך נותנים

'לקבל' - בחינת 'יסוד' 🔹 אי אפשר לקבל תמיד מאותו 'משפיע' 🔹 'להציע' ולא 'לכפות' 🔹 ארבעת היסודות ללא הגבלה 🔹 השתנות האדם 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ג פסוק יא

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

קהלת פרק ג פסוק יא את הכל עשה יפה בעיתו. את הכל עשה יפה בעיתו. זו הפיסקה הראשונה שאנחנו נתייחס. יש פה שתי תנועות בפסוק הזה בפסקה הזאת. את הכל עשה יפה בעיתו את הכל הוא עשה והוא עשה את זה יפה. אפשר לעשות לא יפה, אפשר לעשות. אפשר לא לעשות. אז פה גם הייתה עשייה וגם הייתה עשייה יפה. זה הדגשה שהרבי באחד המכתבים מבקש להדגיש על הפסוק הזה, אבל זה לא רק זה. את הכול עשה יפה בעיתו. על פי הקבלה, רומז לשתי ספירות.
הכל איזה ספירה יסוד, ספירת היסוד נחשבת הכול, יסוד נקרא הכל יוסף, את הכל מעבירה הלאה אפקט עכשיו יפה באיתו על פי קבלה הולך עשה יפה באיתו עשה עשייה יפה באיתו הולך על ספירת המלכות את הכל יסוד עשה יפה בעיתו ספירת המלכות, יסוד הוא מלכות זה היה בפסקה הראשונה שיש לנו רומזים על שתי הבחינות הללו המסר כאן את הכל, עשה יפה באיתו אז עשה יפה באיתו הולך על ספירת המלכות כאילו במלכות, יש עניין של יופי ויש עניין של את הכל עשה יפה באיתו אני מתייחס עכשיו רק על הפסקה הראשונה את הכל ספירת היסוד עשה יפה באיתו ספירת המלכות מי הוא היסוד מוריי ורבותיי, זה המשפיע כל משפיע ובחינת יסוד מי הוא המלכות כל מקבל
בחינת מלכות יסוד ומלכות זה משפיע ומקבל עכשיו אם נתבונן רגע במילים את הכל, זה כאילו משהו יבש אין פה אין פה שום תיאור על הכל אין שום תיאור על ספירת המלכות יש יפה באיתו עשה זה הולך לספירת המלכות כל כך הרבה תיאורים נחמדים על ספירת המלכות המקבל יש לו פה, איך אומרים את כל הפרגון שבעולם ואילו המשפיע, מילה אחת, את הכל בחסידות מסבירים את העניין ככה המשפיע הוא תמיד אותו דבר, כל הזמן המקבל נתון למצבי רוח
יש הרבה פעמים שהמקבל אתה אומר לו איזה שהוא דבר שומע, איך אומרים הישראלים שמעתי מה שאתה אומר כשמישהו אומר לי, שמעתי מה שאתה אומר אני יודע שהוא לא מסכים איתי זאת אומרת מה שנקרא לא נכנסו דברי באוזניו הוא שמע אותי אבל הוא לא האזין לי האאזנה זה משהו פנימי שמיעה בלבד, לא מה זה אומר זה אומר שכדי שבן אדם יפנים איזה שהוא מסר, הוא צריך להיות כלי וזה להיות כלי, לא אתה תעשה אותו כלי זה דבר שקורה רק אם הוא מכין את עצמו להיות כלי וזה דבר שיכול לקחת הרבה מאוד שנים שיהיו דברים שעומדים לו ליד האוזן תחת כף הלב כל מיני מילים שההורים אמרו וכולי והוא לא לא התייחס אליהם וביום מן הימים, בעיתוי הנכון, פתאום נפתח משהו וכל הדברים איך אומרים התגלשו פנימה אבל המקבל הוא אחד כזה שהוא לא מוכן הוא צריך להכין את עצמו אני אסביר עכשיו טיפ טיפה יותר לא אמרתי כלום, אז שאלות היסוד הוא המשפיע כן, לפני שאנחנו נשאל אני אעשה כל פעם פסקה לפני שאני עובר
שאומרים הילוך ה  היא זה שהמקבל הוא טיפוס כזה שצריך להתכונן אנחנו רואים את זה הרבה פעמים אתה אומר משהו
לפני שאמרת אותו היית צריך להתכונן שאיך אומרים שזה ייפול כמו שזה ייפול טוב שזה יפול, שזה ייפול שזה יובן אצל האנשים אחרי שאמרת את זה אני שואל אותך שואל אותכם האנשים שהבינו את זה, הם הבינו בדיוק איך שאתה הכנת להגיד להם את זה, הבינו אחרת או הבינו אחרת הסדר הוא זה שהאדם כשהוא מקבל איזה שהוא דבר, אפילו אם הסבירו לו את זה ברמה שהמור שלו ממש אומר זה בדיוק מתאים הכנתי את זה בדיוק לראש שלך, בדיוק שזה יובן לך ואחרי הכל הוא עוד היה צריך עוד משהו לעשות עם זה מה זה מלמד שהמשפיע צריך להתכונן
המקבל צריך להתכונן זה לא ההכנה רק מצד המשפיע המשפיע אומר, אבל המקבל צריך להכין את עצמו, וההכנה שלו היא ההכנה אינדיבידואלית והיא שונה מאדם לאדם היא מתכונן שווה משהו לא התכונן, לא הלך כלום, לא התקבל כלום לא לא= שום דבר באגדה החסידית זה לא רק אגדה מה שנקרא אגדה באלף אלא זה גם אגדה בהיי מספרים על הרבי הצמח צדק, נכדו של בעל התניה שהוא היה אומר דברים והוא היה קורא לעצמו, אני קובען, אני עושה כובעים
לפי מידע באים אנשים, מודדים את הכובע, מתאים לי בסדר עליי, זה לפי הגודל שלי הוא אומר ככה אני אומר דברים, אני לא מתכוון לאף אחד אם אתה מוצא לנכון שהדברים האלה מתאימים אליך קח אותם אליך, אכנס אותם, אל תוכך אני לא התכוונתי אליך אז הוסיף עוד משפט חכם ואם החלטת שזה מתכוון אליך דע לך שהתכוונתי אליך
אני אני, בעיקרו, מה הוא רצה בעצם לומר המשפיע שאני אומר משפיע אני מתכוון לזה שמעניק לא משנה מה זה יכול להיות כסף זה יכול להיות רעיון זה יכול להיות אוכל כל תנועה של משפיעה ומקבל הוא הוא אמור לא להוריד את הדברים עד למטה מטה, כמו שאומרים הוא לא מתכוון ללעוס את הדברים למקבל, ממש ממש בצורה מוחלטת זה לא המטרה, זה לא העניין, זה לא נותן כלום, המטרה היא זה שהוא יוריד עד כמה שהוא יכול, אבל מכאן המקבל יכניס את הדברים אל תוך של תוכו ויפנים אותם אל תוכו כי אבל אם הוא ילעס את הדברים בצורה המלאה לגמרי הסדר הוא זה שהדברים הללו לא יתקבלו על המקבל מדוע
אחד מההבדלים בין האדם לבעל חיים זה שהאדם לא בנוי להיות מקבל לגמרי האלוקים ברא את כולנו והוא הטמיע בתוכנו תכונה שלו, כי בצלם אלוקים ברא את האדם אז הוא ברא אותנו בצלם שלו, יש בנו משהו אלוקי
המשהו האלוקי הזה אומר שכל אחד מאיתנו רוצה להעניק, רוצה לתת, רוצה להשפיע, רוצה להיות בן אדם גם האדם שמקבל רוצה להרגיש כאילו הוא משפיע, וזה בעצם הסוד מדוע בני האדם לא בנויים לנתינה מלאה תן להם 90% תשאיר 10% שהם יצטרכו לעבוד לבד, אבל זה הם לא תפור עליהם שהם יצטרכו את ההקל לעשות לקבל וטינה לא יכולה להיות נתינה מלאה, כי הקבלה לא יכולה להיות קבלה מלאה אתה יכול לתת, אבל זה אסור שיהיה באופן מוחלט באופן של 100%
פרט נוסף המשפיע הנותן אין לו זכות ואין לו יכולת להיכנס לנשמה של המקבל מורה, מחנך, פסיכולוג, פסיכיאטר, לא משנה מה, אדם שאמור כאילו להבין את זה שיושב לפניו לוי ידוע לו שכמה שהוא ינסה להבין את אותו אחד יושב לפניו, להבין אותו במאה% הוא לא יוכל והוא לא צריך, ואולי אפילו אסור לו האלוקים ברא את האדם באופן כזה שיש איזשהו תחום של וטו עד כמה אפשר יהיה לחדור לתוך האושיות שלו עד הפנימיות שלו עד כאן ניסיתי לקרטע בנקודה אחת פשוטה
שיש יסוד יש מלכות היסוד הוא יסוד הוא לא, הוא משפיע, אבל הוא לא מעניין, המקבל הוא מעניין הסיפורים שאנשים מספרים יש מה שנקרא אדם שהחזיר מישהו בתשובה נניח ואדם שחזר בתשובה את הסיפור של מי מספרים את הסיפור של המחזיר או את הסיפור של החוזר למה משום שה חוזר זה אינדיבידואלי כל אחד יש לו את הסיפור שלו, כל אחד יש לו את ההשקפה שלו, כל אחד יש לו את הצורה איך שהוא הפנים את הדברים וזה מה שמעניין מה שאמר המשפיע זה מן משהו כללי כללי כללי שאין לו בעצם שום הבדל הוא מתייחס לראובן לשמעון להב
החל באותה מידה, אין לו שום דבר מיוחד שאותו הוא מעביר לזה יותר מאשר לזה, ולכן בפסוק כששלמה המלך מתייחס אל המשפיע הקול את הכל אז הוא מתייחס ליסוד את הכל בצורה יבשה ואילו כשהוא מתייחס אל המלכות שזה המקבל זה זה האדם שלקח את החומר הגולמי שמאסר לו המשפיע והפנים את זה לתוכו את זה הוא משתמש במילים עשה יפה יפה אתם יודעים מה הפירוש יפה אם הכל אותו דבר, כל הדברים דומים אחד לשני, זה יפה, יפה זה שיהיה שינוי, זה בצבע כזה זה בצבע אחר זה בווריאציה הזו זה בויאציה אחרת כאן נמצא היופי היופי נמצא בספירת המלכות היופי נמצא אצל המקבל היופי לא נמצא אצל המשפיע אצל המשפיע זה חדגוני, זה פשה, זה זה יבש, המקבל שמכניס את זה לתוכו, פה נכנס  של יופי של משהו נחמד ולמראה העניין הזה בא לידי ביטוי קבלי
איך קוראים לכל מה שאני תיארתי עכשיו שהמקבל מכניס אל תוכו והמשפיע אסור לו, כמו שאומרים לחדור לנשמה של השני איך קוראים לזה בקבלה בביטוי הקבלי זה הוא מתי ולא מתי מטי, ולא מתי פירוש נוגע ואינו נוגע יש פסוק, יש פסוק בפרשת האזינו ק נשר יאיר כינו על גוזליו ירחף כשהנשר נכנס לקן שלו אז הוא הוא, כמו שאומרים, הוא משיק את עצמו אל הקן בצורה מאוד מאוד עדינה, והוא ממשיך הלאה, לנופף בכנפיים, כדי לא לנוח על הגוזלים שלו הם לא כלים להכיל את הקובד שלו והם עלולים להתרסק תחתיו אז כיוון שכך הוא הוא משאיר את העוצמות שלו הוא מעניק להם רק הגעתי רק את הבשורה שאני נמצא כאן רשי על הפסוק הזה אומר מיד את הנשר, יאיר, קינואה גוזלה, וירחף, נוגע ואינו נוגע, זה בדיוק המתי ואינו מתי זה אותה בחינה ממש עם נשר הוא סמל של האשפעה
הוא המשפיע על הגוזלים והגוזלים הם המקבלים הם המלכות הנשר הוא היסוד והגוזלים שלו הם ספירת המלכות הם מקבלים אז הקבלה שלהם היא קבלה כזאת הם לא יכולים להכיל כל כך הרבה, אז הם צריכים קצת הם צריכים קצת הפוגה, הם צריכים נגיעה ולא נגיעה נגיעה ולא נגיעה זה כמו עד סוף, ששוב רק שזה יותר עדין עכשיו הפרט הזה יש לו משמעות מעשית, מה שנקרא בחברתית יש לך אדם ובטח נתקלתם באנשים כאלה שהוא מאוד מאוד מסור מסור, מסור זה יכול להיות אבא, זה יכול להיות אמא, זה יכול להיות אדם חבר קרוב, אח גדול, או דמות של בוס שממש מה שאומרים משוחח עליך מכל הכיוונים ורוצה את טובתך וממש ממש מכל הצדדים והחוק
והחיבוק דב הזה הורס אותך הורס אותך זאת אומרת אתה מרגיש שאתה לא מצליח למצות את עצמך כשאתה עומד בדלת אמות שלו לפני שהוא כל כך מרעיף עליך, הוא כל כך עושה לך טוב עד שאתה לא מצליח למצות את עצמך אתה לא יוצא סוף סוף, לא מוציא את הכוחות שלך מן הכוח אל הפועל אתה נשאר כל הזמן בסינר של אמא בסינר שלה איש הזה שמדריך אותך והחיבוק דוב הזה האנשים אוהבים להשתחרר מהחיבוק הזה עכשיו
מה קורה כאשר אתה סוף סוף הצלחת להשתחרר מה קורה למשפיע הזה הוא נעלב אני כל כך הרבה השקעתי, אני כל כך הרבה נתתי אני מכל הלב באמת עם כל ההשקעה למה כל כך למה כל כך זרקו אותי למה כל כך למה כל כך מתייחסים אליי בזלזול מה אני מה אני לא טוב, מה אני לא בסדר, מה לא בסדר בי וזה כאילו הוא לא מבין את זה אחד מהאנשים האלה נכנס פעם אחד מהאנשים המסורים הללו נכנס פעם אל הרבי ביחידות הוא היה בדיוק טיפוס כזה, נותן ונותן ונותן ואני וכלן וקופץ אותך בנתינה הוא היה על רקע של של תפקיד ניהולי למקום מסוים תפקיד שכל כמה שנים בוחרים שוב מנהל, ואחרי תקופה מאוד ארוכה שהוא תמיד נבחר וכמו שאומרים לא
היה מהאנשים שנבחרים ואחר כך מנצלים את האנשים שבחרו אותם ומשתמשים בקול שלהם להבל ולרקל, להפך, מעניקים להם בלי סוף, אבל כמו שאומרים צבע אחד נמאס להם לראות את הצבע הזה הם רוצים לראות איזה תחלופה הם רוצים משהו אחר והחליטו לא לבחור בו והוא מאוד מאוד נפגע והוא נפגע עד כדי כך שהוא הרגיש שכאילו לא מעריכים את המאמצים הבלתי נדלים שבהם אני נתתי והענקתי בצורה לא הגיונית באמת, העניק בצורה לא נורמלית, מה שנקרא טוב טוב, לא לא ריאלי הוא נכנס לרבי ביחידות והרבי לא הסכים איתו זאת אומרת כן, יש זמן כזה יש זמן כזה זאת אומרת יש שהמקבלים לא מסוגלים להכיל רוב טוב
אל תיקח את זה ללב גם לקבל רוב טוב הילדים לא תמיד יכולים החניכים לא תמיד מסוגלים והוא אומר, באים אליי בטענות כמה שאני עושה טוב באים אליי בטענות הוא בכה, אז הרבי אומר לו, כן, זה ממשה רבנו, ככה התחיל זה סדר כזה בבריאה, בעצם מה הוא אמר לו דע לך שהעיקר זה לא היסוד, העיקר זה המקבל המקבל צריך גיוון אז משנים לו, אין ברירה אתה אומנם משפיע מאוד טוב, אבל איך אומרים
תפנה את עצמך בכבוד ואל תחשוב שזה אישי זה לא אישי, זה פשוט סדר בבריאה מה עוד פעם איך שלמה המלך קורא לספירת המלכות עשה יפה באיתו יפה המקבל, רוצה שיהיה יפה יפה זה לא חדגוני יפה, זה לא אותו צבע כל הזמן הוא רוצה גיוון יכול להיות שאתה מסור, אבל אתה אותו דבר הוא רוצה גיוון וזה אתה צריך לקחת בתור משפיע בחשבון יסוד צריך להבין שכמה שאתה לא תהיה מסור, עדיין יוכלו לבוא אליך בטענות
והמשפיע האמיתי מקבל את זה בלגיטימיות זכותכם זכותכם לחשוב שאתם רוצים מישהו אחר זכותכם לבחור במישהו אחר זכותכם להרגיש שאתם רוצים הווי אחר התייחסות אחרת זה בחירה חופשית פשוטה שהמשפיע צריך להעניק את חופש הדרור החשיבתי אל המקבל לתת לו את החופשה שלו תחשוב איך שאתה רוצה, אלה שהצליחו להשפיע על המונים זה רק אלה אף פעם לא כפו את דעותיהם ונתנו להמונים שיבינו ושיחלחלו הדברים אל המוחין שלהם מה שנקרא, לפי המערכת, העיכול שלהם, ללא שום כפייה אחד מהאנשים האלה זה הרבי הוא אף פעם מישהו פעם התבטא לפניו, אז הרבי פקד עלינו מיד עצר אותו
הוא אמר ציווה לא ציויתי הצעתי אני לא מפקד, אני לא מצווה, אני רק מציע והמציע הזה מתקבל אצל המלכות ביופי אצל המקבל זה מתקבל ביופי, אבל ברגע שזה בא בעוצמתיות אפילו שזה עוצמתיות, חיובית זה רוב טוב שהמקבל לא יכול לקבל אותו המקבל מקבל רק יופי הוא לא מקבל עוצמות מכות
לעיון לפי מה שאנחנו מדברים עכשיו חטטנות זה מידה לא יפה, נכון זה לא נחמד, לחטט בתוך החיים של מישהו אחר, למה זה לא יפה משום שזה לא יועיל אתה מחטט מה אתה רוצה, לפעול על ידי החיטוט לשנות אצלו משהו הוא לא ישתנה בגלל שחדרת לנשמה שלו הוא לא השתנה אז מה אתה רוצה סתם לדעת מה שקורה רכלנות זה מכוער אז איך שלא תסתכל על החיטוט הוא מיותר
מספרים כזה, סיפור זה בדיחה יהודית אבל על איזה אדם עשיר שנכנס לשוק והאוזניים שלו קולטות הוא עובר ליד איזה שהוא דוכן של מוכר ביצים האוזניים שלו קולטות שהמוכר ביצים, אומר למישהו אתה רואה את השיר הזה יש לו $10,000 בקופה יש לוקח וכך בתים השיר הזה קח התעצבן מה הוא נכנס לאיך אומרים למה שיש לי, מה זה עניין שלו הלך לי יד הדוכן של הביצים שלו נתקע כאילו בזה ונפל על הדוכן וכל הביצים נפלו ונשברו, הוא אומר לה, זה מה, מה הא, אני מצטער, שבר אצלך, אני אשלם כמה ביצים היו לך פה, אני אשלם לך אז זאת אומרת אחד אומר אני, מאיפה אני יודע איפה מלא ביצים אני לא יודע מה זה
המספר בדיוק היה כמה מספר היה אז הוא אומר לו, כמה ביצים לך יש אתה לא יודע, אבל כמה כמה דולרים אצלי בכספת אתה כן יודע מה מה, מה הוא רצה להגיד הוא רצה להגיד לו שהטבע שלנו, זה שאנחנו חודרים חודרים חודרים, חודרים מצויין על הזולת את הזולת אנחנו קולטים ממש טוב, קולטים, טוב מאוד, את החסרונות שלנו אנחנו לא קולטים טוב זה, אנחנו לא רואים, אנחנו לא מבחינים, אבל את אצל הזולת זה נשמע חזק אצל הזולת זה נשמע בריא בונה אז מה המסקנה של הקטע הראשון של הפסוק שלפנינו את הקול עשה יפה באיתו את הכל
משפיע, תדע שאתה בסך הכל יסוד והמלכות, תן לו את האוויר שלו הוא לא מסוגל לקבל רוב טובה ותדע לך שיבוא היום והוא יפנים את הדברים אט אט יש לדוגמה, הסמל של האדם הזה, הרמבם, שהיה אדם גדול, ענק שבענקים את כל שמו הוא השיג אחרי מותו בחייו הוא היה מאוד מאוד נרדף ספריו נשרפו והיה עליו מחלוקת עד בלי סוף הרמבם מאוד סבל בחיים שלו הלו זה היה ח כ במונה עוד חזר בו אחר כך הוא הגיע למצב כזה הסבל שלו היה סבל עצום אדיר כל החיים שלו הסבל היה גדול אצל הרמבם
אז יש אנשים שקולטים אותם ומחלחלים, כמו שאומרים הרבה זמן אחרי שהם נמצאים פה זה משפיע צריך להיות מוכן לעניין אני אמרתי איזה שהוא דבר, לך תדע מתי זה יכנס לתוך הבטן של המקבל יהיה יהיה זה יקח זמן, זה לא יבוא בציק צ'ק בטח לא מיד, אז הוא צריך לדעת שלחדור באמת לשני במאה% הוא לא יצליח אף פעם וזה משמעות הוא חייב לדעת את זה משום שאם השאיפה שלו לחדור לתוך השני אז הוא יזיק גם לעצמו וגם לשני הוא לא יצליח לעשות את זה במאה% זה לא נכון שהוא יעשה גם אם הוא רוצה לרפות את השני הוא רוצה תמיד תמיד צריך להשאיר לו את השטח, מחיה האישי שלו, שבו הוא צריך להתרומם מעצמו, קוראים לזה בלשון של החסידות יש גבול, כמו שאומרים, אתה יכול לקחת את הסוס אל השוקת, אבל באיזשהו שלב הוא יצטרך להוריד את הראש בעצמו ולשתות את המים אתה לא יכול לצפות לעשות בשבילו הכל, אם תעשה בשבילו הכל הוא בסוף ימות זאת אומרת, הוא לא יוכל לשמר את החיים האישיים שלו זה שאלה אחת שנשאלה אני לא שאלה אחת עכשיו אני עונה על השאלה שלו, זה לא פייר, אני עונה על השאלה שלו עכשיו זהו סיימתי, אני חייב להמשיך את השיעור הלאה ואני אתן עוד פעם זמן לשאלות ואז שוב אחרת הם לא נגמור
השאלה של יניב הייתה, זה מה בנוגע ימח שמו היטלר שהוא נתן פקודות אז אני עונה במבזקיות שבסופו של דבר אף אחד לא אמר ששיטות אחרות לא עובדות במיידי, אבל הם לא עובדות לזמן ארוך אתה רוצה קיום אמיתי לעניין אתה רוצה להישאר משפיע טוב, ולהשפיע על הנצח זה צריך לבוא באופן של חלחול ובאופן שזה ייכנס ויקלט אצל המקבל שהוא בא אליך לקחת זאת אומרת אתה הקרבת את עצמך עד מקום מסוים ומאותו מקום שאתה הקרבת ונעצרת הוא בא ולקח, אבל אם זה בא באופן של הנחתה, אז אתה רואה איך סטלין ימך שמו ואיך היטלר ימח שמו, איך הם נשארו בהיסטוריה, הם לא נשארו כדמויות סמל בוא נגיד לרוב העולם, דמויות סמל לחיקוי הם נשארו כסמל לדראון עולם מעבר לזה שגם ההשפעה שלהם נגמרה באיזה שהוא שלב והזמן לא ארוך נגיד 5, 12 שנים לא משנה אבל זה היה זמן מסוים וזה נגמר לזה קוראים קליפה הקליפה יש לחיות היא מצליחה לרקוד על הבמה זמן מסוים מה שאנחנו מדברים, אנחנו מדברים על רמה נצחית זאת אומרת שאתה מסוגל לנצח להישאר למשל אמא צועקת על הבן שלה צועקת צועקת צועקת צועקת צועקת זה שאתה תהיה אבא, כשאתה תהיה אבא, אתה תבין, מה זה כשאתה תהיה אבא והוא מגיע והוא אבא והוא לא מבין מה זה, ואז עוברים איזה 30 שנה או 40 שנה ואז סוף סוף מהמילים של אימא שלו חודרות לו, כנראה שלזה אימא שלי התכוונה לדוגמה כן, אז הבעו הזה הוא שונה מאדם לאדם יש אנשים שמתבגרים מהר, יש אנשים שמתבגרים לאטנשים יש אנשים שקולטים מהר ויש אנשים שקולטים לאט יש את הזמן מתי איך אומרים אי אפשר לאנוס בוא נגיד את זה ככה, בניסוח, אי אפשר לאנוס מקבל
תלמיד, אי אפשר לאנוס תלמיד לקבל הדבר הכי מצחיק זה שבדרך כלל אנשים המאוד טובים והמאוד מסורים, הם גם רוצים לאנוס אותך לקבל, ושגם תחשוב עליהם מחשבות טובות והם אוכלים את הלב כשזה לא עובד ככה הם משחקים בכל מה שנקרא בכל הווריאציות הם משחקים, אבל זה זה לא עובד אין מה לעשות בשיטה הזאת, לא עובדת בשטח, זה לא עובד, זה חייב להיות אמרתי פעם אני חושב פה, יש באחר כך אחר כך סיפר לי אחד שהתפקיד שלו באמת לגדל עופות ולפתה עופות יש דרך לפטה מופות באמצעות דחיסה אתה דוחף להם בכוח ויש דרך לפטה מופות שאתה נותן הרבה אוכל שם ככה וכל אחת אוכל כמה שהוא רוצה זה גם שיטה אז כל אחד עם השיטה שלו השיטה הראשונה הדריסה הזה עוד פעם, מעבר לזה שהיא מציירת את בעל החיים, היא גורמת הרבה פעמים שאתה מנקב לו כל מיני דברים פנימיים ואתה מטריף אותו מעבר לצער בעלי חיים, אפילו זה פשוט שזה צער בעלי חיים, ואילו כאשר הוא אוכל לפי העמידה שלו זה לפי המינון שלו מקבל אתה רוצה שהוא יקבל את הדברים בטוב
זה חייב להיות באופן כזה שהוא קיבל הוא לקח, הוא הכניס, אז אתה חייב לאפשר את זה אני רוצה לומר הטקטיקה הזאת חייבת להישאר בכל מצב שהוא תעשה מה שאמרתי לך תעשה, כי אני אמרתי תעשה מיד ותשמח זה סמל של דיקטטור זאת אומרת גם תעשה וגם תשמח וגם אני אכתיב גם את המחשבה שלך וגם את הרגע שלך זה הרי תותי אף אחד לא יכול לעשות את זה, אבל עצם זה שיש שאיפה לזה זה שאיפה חולנית זה שאיפה לא בריאה זה לא משפיע אמיתית וזה לא המקבל לא יהיה מקבל אמיתי, זה לא יחזיק הרבה זמן מעמד למה בגלל שאתה לא אפשרת לא לבוא ולקחת משהו ממה שאתה מעניק, בוא נראה את המשך הפסוק מלמטה למעלה גם את העולם נתן בליבם מספיק
שלמה אומר הקדוש ברוך הוא נתן את העולם בליבם של האנשים מה הוא העולם העולם כולו מורכב מארבעה יסודות, אש, רוח, מים, עפר זה העולם, זה הסך הכל שלו יש הרבה דברים בעולם, אבל כל דבר ודבר בעצם מורכב מארבעת היסודות הללו אין משהו אחר זה מה יש עכשיו מה זה נקרא גם את העולם נתן בליבם הקדוש ברוך הוא לקח 4 יסודות והטמין אותם בתוך נפשו של האדם בתוך הלב שלנו יש 4 יסודות
בחוץ יש 4 יסודות גשמיים בלב שלנו יש 4 יסודות רוחניים, עוד דבר, גם את העולם נתן בליבם זה הפירוש הוא שאת ה אתה רוצה לשלוט על 4 היסודות שנמצאים בעולם 4 היסודות הגשמיים את רוצה לשלוט עליהם אם תשלוט על 4 היסודות הרוחניים שנמצאים אצלך בלב, תצליח באמצעותם לשלוט על 4 היסודות בחוץ עכשיו, מה הם 4 היסודות שנמצאים אצלך בלב איפה הם יש אש רוח מים, עפר זה 4 הישדות, איפה האש הרוחנית, האש, הרוח אני אגיד אותם לפי הסדר לא הסדר הכרונולוגי, זה אש, רוח, מים אפר אני אגיד אותם לפי סדר האש זה המוטיבציה של האדם, השאיפות שלו, הרצון שלו להתקדם הלאה מלמטה למעלה אני רוצה לכבוש, אני רוצה להצליח זה מכוח העץ שיש בו הרוח
הרוח, בשונה מהאש, האש באה מלמטה אני רוצה בכוח להצליח לנצח ולמטה למעלה הרוח באה מלמעלה, למטה והיא מנווטת את האש כמו הרוח
הגשמית יש אש בה הרוח מצד ימין, וזורקת את האש לכיוון שמאלה בעל רוח מצד שמאל זורקת לצד ימין הרוח היא המנווט הרוח, המקור שלה, לא מלמטה רוח באה מלמעלה, האש היא מוטמעת, כמו שאומרים בנפשו של האדם מלמטה הרוח באה מלמעלה והיא כאילו שהקדוש ברוך הוא שולח לאדם איזה שהוא, איזה שהיא תחושה רוחנית לאן אתה צריך להגיע זאת אומרת יש לי רצון, יש לי דחף, אני מרגיש שאני רוצה לעשות משהו, אבל לאן אני אפנה את האפיקים של מה לאפיקים של המוטיבציה שיש לי לאן הם יופנו זה רוח שבא מלמעלה והיא מפנה אותי לכאן ולכאן הלאה מים
המים שבנפשו של האדם זה הבטניה כתוב שהמים מצמיחים כל מיני תענוג מה שאני אומר עכשיו, לא אני המצאתי, זה לא רעיונות שלי, זה כתוב במאמר של הרבי הצמח צדק זה איפה האש, רוח מים העפר שבנפש אז הוא אומר ככה המים שבמים שבנפש המים, תפקידם להצמיח כמו המים הגשמיים שעניינם להצמיח המים הם אלה שמצמיחים ומגדלים את המידות שלנו
המדוע, שאדם קטן, המידות שלו, קטנות מידות, לא מתכוון מידות הגוף, מידות הנפש, מידות שבנפש, כשהוא הולך וגודל המים מצמיחים את המידות שלו יותר ויותר מה הוא העפה העפר זה המבוא שלך לכל לכל ההסתכלות שלך על החיים, העפר ממנו, צומח הכל מה שנקרא מה אתם יודעים יש אחד שנולד עם כישרונות מסוימים יש תכונות יסוד שאיתם נולדת יש תכונות מולדות שקיבלת מההורים יש רמה רמה משפחתית, שאליה נפלת אתה לא בחרת את זה נפלת לאזור מסוים למדינה מסוימת, להורים מסויימים כל זה זה העפר שבאדם, המבו שלך לראות את העולם, את החיים על המבוא הזה אתה בונה את כל ההצלחות שלך אדם הולך ועולה, עולה ועולה ועולה או נניח בתחום
מסוים או להיות רופא גודל יותר הופך להיות פרופסור, אבל הוא מאיפה הוא מהודו, אז הוא נולד בהודו, והוא גם כן יהיה רופא בהתאם לתפיסת העולם ההודית זאת אומרת זה זה לא שאתה מתייחס לזה במובן של חיובי או שלילי זה לא קשור לחיובי או שלילי, אבל רופא שיוולד בארצות הברית וילמד ילמד, ילמד ויגיע לאיזה שהוא בית רפואה בארצות הברית, אז הוא יהיה רופא בנוסח ארצות הברית, וכן הלאה וכן הלאה בכל תחום שבו התפתח, יש את היסוד שעליו הוא צומח, יש לו תכונות ללמוד רפואה אז הוא נמשך לזה, אבל יש גם את היסוד הוא תעשה כינוס רופאים פתאום תראה, זה מדבר איתך על צמחים, זה מדבר איתך על על כדורים אחרים, כל אחד, בהתאם לאמונות והלימודים, והתפיסות עולם שהיו במקום איפה שהוא צמח ואיפה שהוא נולד אז זה דברים שאתה לא שולט בהם זה דברים שאיתם אתה נולד, זה הקרקע, המים זה הצמחה של המידות שלך והרוח והאש זה המוטיבציה שלך והרוח היא המנווט של המוטיבציה שלך עכשיו, מה שמעניין שבה בעצם שלמה להגיד לנו, לפי כל המהלך הזה, מה בא שלמה להגיד בפסוק גם את העולם נתן בליבם
שאתה מסוגל לשנות את זה את העולם אתה מסוגל לשנות שמת אז בניתי בעולם, אומר הקדוש ברוך הוא 4 יסודות, אש, רוח, מים 4 יסודות גשמי כנגד 4 יסודות, הגשמיים הללו יש 4 יסודות רוחניים שנמצאים אצלך בלב אם אתה תתנהג נכון עם 4 היסודות שנמצאים עםזרה בלב אתה שולט על 4 היסודות הגשמיים פה בבריאה אז נמצא ששלמה בא להעביר את המסר לפיה שלומדת החסידות, שלמה בא להעביר את המסר שהאדם יכול לשלוט על 4 היסודות בבריאה וארבעת יסודות שוב הנפש וזה חידוש גדול החידוש הגדול הוא לא זה שהאדם יכול לשנות שאיפות האדם שיכול לשנות שאיפות זאת אומרת סוד העץ שבו זה דבר ידוע שאדם פועל בהתאם לנסיבות, שיש רוח שמנווטת את השאיפות שלו לכיוון זה או כיוון אחר
זה גם ידוע שהמידות מתפתחות מקטנות לגדלות באמצעות המים שמצמיחים זה גם כן ידוע, אבל זה שאתה מסוגל לשנות את התכונות היסודיות שלך, שמבחינת הארץ, שמבחינת העפר יסוד העפר שלך, או באמצעותו, לשלוט על יסוד העפר של הבריאה כולה, זה מה שלמה לחדש זה חידוש יוצא דופן, כי זה דבר יסודי שלכאורה, מה, מה לך ולזה מה מה, מי נתן לך בכלל סמכות לדבר שמה זה לא דבר שאתה בחרת אותו, באה שלמה ואומר אני אומר לך שלא משנה מה נקודת המוצא שלך בעצם, באיזה שהוא בכל מצב ובכל מחיר אתה יכול להגיע לכל מקום ולכל עניין, יכול להיות שיהיה לאחד קשה יותר ויהיה לאחד קל יותר יש אחד שזרקת אותו רחוק מן החוף והוא צריך לשחות אל החוף זה מרחק של כמה שעות שחייה ויש בן אדם שזרקו אותו מאוד מאוד, סמוך ליבשה, והשחייה שלו היא קצרה, אבל ברעיון נתנו לך כוחות להגיע ולשנות את היסודות בצורה מוחלטת שלהם זה את העולם נתן בלי מדינה בליבם את
הכול את העולם, את ההלם וההסתר של כל 4 היסודות שבעולם אני נתתי לך ויש לך בהחלט את הסמכות ואת היכולת לשנות ולהשתנות באופן מושלם דע לך שנתתי לך לא רק את יסוד האש ולא רק יסוד הרוח ולא רק את יסוד המים, אלא אפילו את העפר שהם תכונות היסוד היוליות הראשוניות שלכאורה מה לך ולהם אתה לא יכול לשנות בהם כלום גם את העולם למ וההסתר הפשוט הראשוני הזה, גם אותו נתתי בלב שלך, גם אותו נתתי לך אפשרות לשנות באיזשהו מקום אז זה אגם אדם פרצו לו גנבים הביתה, אבל הוא לא יודע מה הם הספיקו לעשות משום שהוא בא והם ברחו הוא לא יודע מה הם לקחו הוא רץ מיד לארון שלו, שמה יש לו איזה שהיא קופסה עם יהלומים משהו יקר בודק הוא רואה זה נמצא אה בסדר, הם לא נגעו בדברים האמיתיים לקחו פה, לקחו שם שטויות הם לא הגיעו לנקודה, לא היה להם מספיק זמן להגיע לנקודה
כשאתה רוצה לדבר על האש או על הרוח או על המים, או על האפר שבנפש, הם יחסית רוחניים והם יחסית נשלטים על ידי האדם האף של האדם, שזה התכונות כאילו הגנטיות כל המבוא שלו לעולם זה לכאורה לא תלוי בידיים שלו בכלל, הוא לא שולט בזה לבוא ולהגיד שאת זה אפשר לשנות, זה חידוש גדול, גם את העולם נתן בליבם אתה יודע אפילו את העפר הוא נתן בשליטה של האדם אז זה חידוש זה חידוש עוצמתי יותר, ולכן את זה צריך להדגיש מה יש המסר של ה, איך אומרים של החלק הזה בפסוק איזה מסר פה שלמה רוצה להגיד גם את העולם נתן בליבה הכל נתתי לך ואתה יכול לשנות את הכל הייתי קורא לזה
המסר של הסבלנות עומד לפניך בן אדם אתה מכיר אותו כבר אתם שמעתם את עצמכם פעם אומרים את המשפט לבן אדם הזה אין תקנה
שמעתם פעם את המשפט הזה שלמה חולק על המשפט הזה הוא לא מסכים לקבל של האדם זה אין תקנה כי אם אתה אומר לאדם זה אין תקנה בעצם מה אתה מדגיש מה אתה מבטל למה לאדם הזה אין לו תקנה אין לו תקנה מפני שאתה סבור שהוא סגור על איזה שהוא יסוד מסוים, ואת הנקודת הדי אן איי הזו שלו, הוא לא יכול לשנות אבל שלמה סבור שזה לא נכון אתה כן יכול לשנות אפילו את נקודת הדי, אולי לא היום אז מחר אני רוצה לומר לכם שיותר הפתעות היו בעולם מאנשים שלא ציפו מהם ונעשו מוצלחים מאשר אנשים שציפו מהם ואכזיבו זאת אומרת
כמעט כל אלה שנמצאים בשוליים של הייתי אומרת ככה אל תזל, אל תפחד אף פעם מבן אדם גדול ואל תזלזל אף פעם בבן אדם קטן, משום שהבן אדם הזה הגדול מחר יהיה קטן מה פירוש מחר יהיה קטן יתברר שהוא קטנטן משהו ישתנה, והתברר שאין פה כלום, והקטן הזה שנראה לך כלום הוא יהיה גדול זה הסדר גלגל עובר חוזר הגלגל חוזר על זה בעולם מה היסוד הרוחני שלו, מאיפה זה בא זה בא רק מהנקודה הזו שאמר שלמה, שאת העולם נתן בליבם הקדוש ברוך הוא נתן לאדם להחליט מהלב שלו איך התנהלו הדברים לפי הרצון שלי, לפי התחושה שלי ולפי האמונה שלי בלב ככה אני אוכל לשנות את הכל אני מאמין שהכל יהיה דפוק החיים בינתיים, עד שאני לא אסנס, אשנה את הסוויץ' שיהיה טוב ואז יהיה טוב זה תלוי מאוד מאוד בתחושה הפנימית שלי שלי בתור בן אדם, וזה בשלמה להגיד שלמה בא להגיד שזה תלוי בך ולכן מה המסר שזה נותן לנו בתור אנשים שאמורים להסתדר עם הבריות שאנחנו צריכים להתבונן תמיד על הנקודה הזו שעומד לפניך, בן אדם תכבד אותו תתייחס אליו
לא לפי המשקל, כמו שהוא נראה לפניך עכשיו לך תדע מה היכולות שלו בפוטנציה הוא יכול להגיע לרמות אינסופיות וזה עוצמה שקיימת בכל אחד אין פה הבדלים בין הבריות וצריך את זה להתייחס בכובד ראש ובדרך ארץ לזה צריך בדרך ארץ עכשיו יבוא האדם ויגיד פה יש נקודת טיפ טיפה קצת עמוקה, יבוא בן אדם ויגיד אז האדם, יש לו סיבה להתגאות הכול בידיים שלו ותמיד אני יכול להשתנות ותמיד אני יכול להפוך את הכל יש לי את כל האפשרויות, כל האופציות פתוחות אצלי אז אז התנועה הזאתי יכולה להביא אותו לגאווה אני הולך להגיד דבר שאצל חסידים היו אומרים אותו בתוך התוועדות אחרי הרבה שתיית לחיים, אבל יש לו יש לו רעיון עמוק לרעיון עמוק לכשעצמו מה הם היו אומרים היו אומרים ככה הקדוש ברוך הוא הטביע בעדם
נתן באדם עוצמות אתם יודעים למה כי נתהווה הקדוש ברוך הוא להיות לא דירה בתחתונים הקדוש ברוך הוא רצה שיהיה לו דירה למטה פה בעולם הזה איפה הוא הטמיע את הכוח האינסופי שלו למטה למה כי הוא בחר שהדירה שלו תהיה פה למטה אז לכן כוחות האינסוף שלו מתגלים דווקא למטה ולא למעלה אז בוא נתגאה, הכל בידיים שלנו תעלו לא מבינים אין לנו מה להתגאות, אתה יודע למה יש לך כוחות כי כי אתה למטה הוא בכה להעניק כוחות לאלה שנמצאים למטה אתה מאוד למטה, כיוון שאתה קיבלת הצטיינות הצטיינות של איך אומרים
הכי נמוך המדרגה הכי תחתונה בגלל זה זכית, זה כמו שאני אגיד בן אדם באיזה סופר החליטו שהוא הקליינט המיליון שלהם זוכה במשהו אז הגיע פתאום המספר, המחשב מראה הוא הקליינט המיליון אז הוא מקבל איזה שהוא, מה, מה עשית בשביל זה לא עשתה כלום אז אנחנו מבינים שזה אומנם שחייה וזה כיף, אבל אין פה לא מגיע לך ישר כוח ותודה רבה על מה שקרה לך כלום אז אני אומר זה יותר מזה כאן כאן בחרו בא האדם ואמר אני מוכן להשקיע באיזה השיר אמר, אני מוכן להשקיע בילד הכי מסכן של תל אביב תמצאו את הילד הכי מסכן שנולד בלי אבא ובלי אמא ומצאו שיש לו דפק בראש ויש לו דפק בגוף ויש לו בעיות מכל הצדדים אני מוכן להשקיע את כל הכסף שלי בילד הזה אני רוצה לראות מה ייצא מהיכן שישקיעו בו את כל המורים, את כל המחנכים, את כל הרפואות והתרופות והשיטות כדי לקדם את הדפוק הזה אז איך אומרים זה לא שמגיע לאותו אחד שמקבל את כל האושר הגדול הזה מגיע לו פרס תבין
יש לך תעודת דפוק ובגלל זה אתה קיבלת את כל העניין אז זה בעצם מה שחסידים היו אומרים אחרי שאני שותים הרבה לחיים היו אומרים זה האדם אומנם קיבל עוצמות גדולות מאוד, אבל זה בגלל שהוא תחתון הכי תחתון שאין למטה ממנו, והקדוש ברוך הוא רצה דירה בתחתונים איך אומרים בא בן אדם אומר לי יש רוח הקודש, מותק, יש לך רוח הקודש בגלל שאתה עוד יותר אתה, לכן יש לך כל מיני הערות וכל מיני גילויים זה לא סמל של גדלות, זה סמל של קטנות ככל שתהיה יותר קטן אז כביכול הדירה בתחתון אצלך מתבטאת יותר, זה הכל אז לפי הרעיון הזה, וזה רעיון עמוק לפי הרעיון הזה שהיו אומרים חסידים, אפשר להסביר שגם גם הנקודה שעליה אני מדבר כאן אתה יש לך 4 יסודות בלב ושלמה, מודיעין לך נחרצות שאתה עם הארבעים יסודות יכול לשנות את כל העולם, אבל אתה מבין למה קיבלת את העוצמות האלה כי אתה הכי נמוך אז קיבלת את העוצמות האלה איזה איזה אדם מקבל איזה אדם מקבל רכב
במחיר אפסי נכה מקבל רכב עם בלי מיסוי וזה אז אתה נכה אז תבין את העניין תקבל תבין את המהלך אז גאווה מזה לא יכולה להיות לך אתה יכול להשוויץ עם ה, לא יודע אם הקאדילק שלך או עם מציווי שלך עם כזה, וזה נפתח לך מאחורה ודלת וזה אוטומט ומוריד לך את הכיסא מלמעלה ואתה עם כיסא ואתה מסכן אז תדע איפה שאתה אוכל זה נכון זה איך אומרים להוריד את הישות והגאווה של האדם אחרי כל הטוב הזה והמיוחד הזה, שהוא לא יגיע לאיזשהו זה, סך הכל פחיתות מהצד השני זה פחיתות נתקדם בדף שלפנינו מבלי אשר לא ימצא האדם את המעשה אשר עשה האלוקים מראש עד סוף
הקדוש ברוך הוא נותן באדם את העולם והוא נותן בו כאלה עוצמות שלא יימצא באדם את המעשה אשר עשה האלוקים בראש הצוף, כלומר שלא תמצא את ההתחלה ואת הסוף במתנה שניתן לך פירוש אז זה בעצם מתפרש טוב על כל לפי כל המהלך שהלכנו, אנחנו נבין פה דבר עמוק, מה ששלמה רוצה להגיד יש 4
יסודות, אש, רוח, מים, אפר לארבעה היסודות האלה יש ראש וסוף במילים אחרות, יש להם גבול יש להם התחלה ואמצע וסוף לארבעה יסודות הגשמים אלה שאנחנו רואים פה כל דבר, יש לו הגבלה כל את לא הגבלה שאתה יכול למשש גם את הרוח אפשר למשש, אבל אבל כל דבר יש לו, יש לו עוצמות ויש לו זמנים, אתם יודעים לפי הזרמים, באוקיינוסים נוצרים ארוחות יש כללים איך הדברים האלה זזים, יכולים לשער אותם מראש ולדעת איך הם פועלים בעולם זה מוגבל, הכל מוגבל לכל דבר, בבריאה 4 הזאת יש להם ראש ויש להם סוף
בא שלמה המלך ואומר שלארבעת יסודות הרוחניים, אין ראש וסוף, זה בשורה חדשה 4 יסודות הרוחניים שהשם נתן בתוך הלב שלנו אין להם ראש וסוף מה פירוש אין להם ראש וסוף לפי מה שאנחנו דיברנו, זה יהיה מובן האדם תמיד יכול להשתנות בכל רגע נתון הוא יכול להשתנות תמיד מביאים את רבי עקיבא כדוגמה, 40 שנה לא למד למד אחרי הפך להיות התלמיד חכם וכל התורה שבעל פה עליו זה עוצמה לא רגילה אני מכיר הרבה הרבה אנשים אני מביא דווקא את הדוגמה של לימודים כלליים לעומת לימוד התורה, בכוונה מכיוון שהטענה של שלמה המלך זה שארבעת היסודות הגשמיים מוגבלים 4, היסודות הרוחניים, לא מוגבלים
העולם נתן בליבם זה רוחני זה לא גשמי, זה לא חול ואבנים ומים ורוח זה רוחני אני מכיר בן אדם, תגידו לי אם אתם מכירים כזה, אני מכיר יותר מאחד כזה שבמשך 30 שנה לבחורצ'יק הזה אין בגרות
לא היה יום שהוא לא סולק מהכיתה בבית הספר בתיכון בצבא הוא לא למד בכלל באוניברסיטה, הלך לעבודה
ועשה עד גיל 30 מה שבא לו יום אחד חזר בתשובה והבן אדם הזה יושב רצוף 12 שעות ביממה, ולומד בן אדם הזה לא היה יכול לשבת 5 דקות בלי לקפוץ בעיה דיסלקטית סימנו אותו כבעיה מוחית ברורה והיום הוא לומד וברמה כזאתי שקיבל הסמכה לרבנות במבחנים קשים ביותר פלא פלאות אני מכיר את זה, מכיר את הפנאדם עכשיו מקרוב
אחד אני מכיר כזה וההסבר היחיד שלי לזה זה אך ורק שאת היסודות הגשמיים אי אפשר לשנות אבל את היסודות שבלב הרוחניים זה שלמה כאן בפסוק מודיע זה אפשר לשנות
והוא הצליח לשנות אני לא יכול להגיד לכם שזה היה לו קל, אבל הוא הצליח לשנות אתה עמל אתה משתדל, אבל פה יש אפשרות לזוז, ואפילו את יסוד העפר גם את העולם, אפילו את היסוד הכי טבעי שלך אתה יכול לשנות אין לי ראש, אני לא מסוגל לשבת אני לא מסוגל להבין כלום, אבל בכוח הרוח אתה תהיה מסוגל בכוח הרוחני של של האפר שבלב תצליח לשנות גם די אן איי זה יכולת פנטסטית לזה קוראים בקבלה בחינה שאין לה ראש ואין לה סוף כי כשאני למשל עושה אבחון
בחינה ריאלית הבן אדם הזה, כמה אי קיו יש לו כמה יכולות לימודיות יש לו כמה הפרעות אינטליגנטי, כמה, כמה אינטליגנציה יש לו אני בודק אותו, זה הכל בדיקה של חומר, זה הכל בדיקה של של החלק החיצוני הגשמי שלו זה ראש בגשמיות הראש והסוף הם חופפים הוא היה דפוק, הוא ישאר דפוק טוב, אבל ברוח לא ימצא ראש וסוף הוא התחיל הוא התחיל דפוק ובסוף שלו לא דפוק איך זה יכול להיות
פלא פלאות עכשיו מה היסוד הקבלי של זה בדיוק איך שזה מתואר במאמרים זה מתואר ככה האדם יש לו שכל יש, בוא נאמר נוצר וויצור האינטליגנט בבריאה האדם מצויין טוב עוברת שעה שעתיים
עוד 3, 4 5 שעות הוא נעשה רעב המוח כבר לא עובד, אוקיי אז הוא רוצה משהו לאכול, תביא איזה דגים לאכול, תביא איזה בשר לאכול, תביא משהו, הוא אוכל אחרי שהוא אוכל, המוח מתחיל לעבוד השאלה מופיעה בקבלה בדיוק בצורה הזאתי לדגים האלה יש אינטלגנציה גבוהה
לבשר הזה יש אינטליגנציה גבוהה אז איך הם עשו שיוכל להבין איך הם נתנו לו בשכל, שיהיה לו יכולת הבנה ותפישה מה קרה לפי מה, מה קרה למה זה השתנה פתאום למה הבשר לפני שהוא אכל הוא היה טיפש ואחרי שהוא אכל הוא נעשה חכם למה מה קרה אז אז אז מה בי 12 מצויין, אבל איך יכול להיות שהביא שתיים 10 הזה מהדגים ישפיע על המוחים שלו להבין דברים רוחניים ומופשטים כשהדג עצמו אין לו את זה, אומרת הקבלה זה זה, זה היסוד היסוד הוא זה שבאדם, בכוח הראשון הכוח הרוחני שלו אין ראש ואינסוף בשביל האדם אם אני מודד את הדומם צומחיים מדבר אז המדבר, כאילו הוא נזר הבריאה והדומם הכי נמוך והנה הדומם נתן לאדם שאתה מים מים זה דומם הוא
שם מלח באוכל זה גם כן דומם, אכל דומם והמוח שלי התחיל לעבוד זאת אומרת שפתאום הדומם יש לו עליונות עוד יותר מאשר האדם, כי אחרת למה הוא הצליח להבין משהו בזכות האכילת הדומם אותו דבר הצומח למה אתה למה אתה נעשה יותר, איך אומרים המוח שלך עובד יותר טוב אחרי שאתה אוכל ארוחה, טובת צמחונית, למה אתה למה מקיוון שהצומח יותר ממך, אבל אני יותר ממנו, יש לי יותר סח ממנו, הוא נתן לך את השכל, אבל אין לו שכל זה עובד ככה זה בדיוק הנוסחה שמסיקה הקבלה שברחניות גם דבר שאין לו שכל יביא שכל וגם דבר שיש לו, שכל לא יהיה לו שכל
בנסיבות מסוימות הראש זה הסוף, והסוף זה הראש והכל מתגלגל כמו כדור יש לרוחניות יכולת לא נתפסת לא מוגבלת זה דבר מה שנקרא למעלה מהמדידה וההקבלה, ואילו לגשמיות הגשמיות ניתן עכשיו למשל מצחיק, אבל הגשמיות היא אם הראש היה ככה זה נשאר לאורך כל הדרך מספרים אחד הגיע אני יודע למקום שמאלפים פילים
הוא ראה פיל ששוקל איזה טון וחצי עומד קשור ליד עמוד עמוד כזה, מה שנקרא, חלשלוש, עמוד שולי לחלוטין לעוצמת הגודל של הפיל, והפיל עומד עם עיניים עצובות ואז הוא אומר לה מאלף, תגיד לי הפיל הזה בביטה אחת מוריד את העמוד הזה ומשתחרר והולך לאן שהוא רוצה
למה הוא לא זז למה הפיל הזה לא נותן את הבעיטה הזאת הוא אומר, אני אגיד לך כשהוא היה קטן הוא היה כזה פראי ואנחנו אז הוא יהיה קטן קשרנו אותו לעבוד הזה ואז הוא לא יכל להזיז את העמוד הזה לא היה לו את הגודל, את הכובד הוא ניסה והוא ניסה ו ניסה ו ניסה עד שהוא התייש ומה
נכנס לו בראש שהוא נגד העמוד הזה לא יכול לעשות כלום אפילו שיש לו הרבה יכולות נגד העמוד עכשיו אני רוצה להגיד שהפילפילון הזה זה המוח שלנו הרבה פעמים יש בן אדם בגיל צעיר עבר איזשהו טראומה, היה מישהו שבייש אותו הפחיד אותו, אמר לו איזה מילים רעות, אתה לא יוצלח בנושא זה וזה וזה, וזה יכול להיות שהוא פיל גדול בנושא הזה והנושא הזה הכי תפור עליו
יש לו הכי הרבה כוח בו אבל פה נכנס משהו ולא יוצא אני את זה לי אני אני אני לא מתאים למתמטיקה למה שלו, אמרה לו מגיל קטן שהוא לא אין לו הוא לא מתאים למתמטיקה זה היה מתמטיקאי הפוטנציאלי הכי גדול של הדור, אבל הוא לא ילמד מתמטיקה לא כי כי אין לו הוא לא אתה אין לך ראש ריאלי, היא אומרת לו אתה רק בשביל ציורים בשביל לנסוע על סוסים בחווה וזה אתה לא אתה לא בשביל לנסוע, מספרים תרגילים לא מתאים לך ואם זה הוא חי ואם זה הוא מת אבל ביהדות זה לא ככה
זאת אומרת ברוחניות, לא, רק ברוחניות, זה לא ככה הריחניות מסוגלת לעקוף את ההכבה הזאתי לעקוף אותה ולשחרר אותה, לפתוח אותה למה כי ההכבה הזאתי באה מתוך תפיסה סוף אז יש את מה שאמרו לי בגיל קטן ועם זה אני הולך עד הקבר ואילו ברוחניות
הסוף הוא הראש אז רק מתחיל משהו איך המגיד ממזריטש אמר פעם לאימא שלו כשנשרף הבית ו בכתה, אז שאלו שאל אותה למה את בו חיים אז היא אמרה שיש להם איזה מגילת יוחסין, עד דוד המלך עד רבי יוחנן הסנדלר, וזה ויהילה נשרפה, אז הוא אומר לה בתור ילד אומר לה אמא, לא משנה, אני אתחיל עכשיו את הייחוס ממני אתחיל עכשיו שושלת חדשה בתור ילד זה זו תפיסת עולם רוחנית
אין דבר כזה שהסוף הוא הראש אין דבר כזה שמה שהוא הלך, מה שהוא עבד אתה יכול תמיד להחזיר לשחזר את הכל ולתקן את הכל מההתחלה זה זה זה המסר של של הסוף, של הפסוק וזה הקשר בין שני החלקים שדיברנו, החלק הראשון, את הקול עשה יפה באיתו והחלק השני גם את העולם נתן בליבם אם אתה רוצה שהבן שלך הבת שלך יהיו מסוגלים
לשנות את הסוף מה של לעשות הפי אן, זאת אומרת שהסוף יהפוך להיות ראש הגם שהכל היה דפוק אבל להפוך את הסוף לראש אם אתה רוצה שזה יקרה, תעשה לי טובה תבואי בתור נשר אל תבוא ותנעצת את הרגליים שלך בתוך העצמות שלהם כנסר יאיר כינו על גוזליו ירחף, נוגע ואינו נוגע תדריך ככה מלמעלה, אבל אל תיכנס לתוך הנשמה למה כי אז אתה נותן לאדם
את האפשרות להתרומם בכוח עצמו והיהדות טוענת שבכל אדם, גם בחולי הנפש הכי גדול יש תמיד תמיד של שפיות אחת שנשארת בתוכו ואם אתה מגיע עד אליה אז הוא ממנה ייצא החוצה וירפא את עצמו אתה תעזור לו בכל השלבים עד שאתה מגיע לנקודה הזאתי, אבל תדע שיש לו נקודת ערנות שפיות מסוימת שאליה אסור לך לחדור הוא יצטרך בעדה ובאמצעותה לפרוץ החוצה ולתת
את מה שלימדת אותו ברבדים היותר שטחיים של הנפש, אבל אין המשמעות היא שאתה צריך איך אומרים לבנות את ה מבחינה נפשית את כל הנפש מהתחלה עד הסוף, ואם את זה אתה לא מבין אז תדע לך שהראש הפסדת את הסוף שהופך להיות ראש

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא