האם גם נשים חייבות באמירת ההגדה?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם גם נשים חייבות באמירת ההגדה?
אחת מהמצוות החשובות בליל הסדר היא מצות סיפור יציאת מצרים, וגם נשים חייבות בכך. את המצוה הזו מקיימים באמירת ההגדה. לכן ראוי לדאוג מראש להגיע לליל הסדר רעננות, על מנת להיות שותפות פעילות באמירת ההגדה מתוך שמחה. דבר זה דורש תכנון מראש, להימנע בימים הסמוכים לחג, בפרט בערב החג, מכל טירחה שאינה מוכרחת על פי הלכה לצורך הכנסת החג בכשרות (לדוגמה: ניקיון אביבי מומלץ לדחות לחופש הגדול, אוכל לחול המועד אפשר להכין אחרי החג הראשון)[1].
[1] שוע"ר סי' תעב סכ"ה: "וכן בשאר כל המצות הנוהגות בלילה זה אין חילוק בין אנשים לנשים כו' לפי שאף הם היו באותו הנס של יציאת מצרים". הגדת הרבי ד"ה מצוה: "מצוה עלינו לספר ביציאת מצרים כו', ואף נשים חייבות במצוה זו".
פה ניתן להקדיש.
תוכן