כשעושים מניין לקריאה בתורה של מנחה של שבת אחרי התפילה, האם אומרים קדיש אחרי הקריאה?
אמירת סליחות בבית
ברצוני לדעת אם אני יכולה לומר סליחות יחיד בבית? או שעדיף בבית הכנסת שם העוצמה של הרבה אנשים ביחד מתפללים היא ממש חזקה. וגם אם
ברצוני לדעת אם אני יכולה לומר סליחות יחיד בבית? או שעדיף בבית הכנסת שם העוצמה של הרבה אנשים ביחד מתפללים היא ממש חזקה. וגם אם
מה מקור המנהג ללמוד את פרשיות ששת ימי בראשית בימים האחרונים של חודש אלול?
כשחל תשעה באב בשבת, יש שנוהגים לא לומר פרקי אבות באותה שבת, כיצד נוהגים בשבת הבאה? אומרים שני פרקים? או שממשיכים מהפרק שדילגו?
כשעושים מניין לקריאה בתורה של מנחה של שבת אחרי התפילה, האם אומרים קדיש אחרי הקריאה?
[1] קצות השלחן סי' צא בדי השלחן ס"ק ד: "ואם התפללו בלא ספר תורה ואח"כ בא להם ס"ת וקוראין בו, מסתבר פשוט שצריכין לומר חצי קדיש אחר הקריאה קודם שמגביהין הס"ת, דהחצי קדיש שקודם התפלה קאי גם אקריאה, אבל בלא זה צריכין לומר קדיש על הקריאה עצמה".
[2] שערי אפרים שער ז סל"ח: "יאמרו קדיש אחר הקריאה". ובפתחי שערים שם: "דהקדיש שייך על הקריאה כו' דאין לך קריאת פסוקים שאין מקדישין אחר כך".
[3] שוע"ר סי' רצב ס"ד: "אין אומרים קדיש אחר קריאת התורה במנחה שאין כאן במה להפסיק בין קדיש זה לקדיש שאומרים קודם תפלה בלחש שאף שנוהגים לומר יהללו מכל מקום פסוק אחד הוא ואינו חשוב הפסק ואסור לומר ב' קדישים זה אחר זה בלא הפסק פסוקים בינתיים". וראה ספר המנהגים חב"ד עמ' 34.
פה ניתן להקדיש.
תוכן