האם מותר לשתי שכנות/חברות לסכם ביניהן: תתפרי לי כמה תיקונים במכונת התפירה שלך, ואני אגהץ לך חבילה שלימה של חולצות? אם הדבר אסור, מה העצה כדי שזה יהיה מותר למעשה?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
האם מותר לשתי שכנות/חברות לסכם ביניהן: תתפרי לי כמה תיקונים במכונת התפירה שלך, ואני אגהץ לך חבילה שלימה של חולצות? אם הדבר אסור, מה העצה כדי שזה יהיה מותר למעשה?
כדי שיהיה מותר לשניה לגהץ עבור הראשונה בתמורה לתיקוני התפירה שעשתה לה הראשונה, צריך שמלאכת הגיהוץ שתעשה השניה לא תהיה מרובה ממלאכת התפירה שעשתה הראשונה – לא בקושי העבודה, לא במשך זמן העבודה, ולא בערכה הכספי[1].
[1] ראה שוע"ר הלכות ריבית ס"ו. חוברת דיני רבית פ"ב סכ"ה-כט.
פה ניתן להקדיש.
תוכן