אני עוד מעט כלה בע"ה, רציתי לדעת האם אפשר לקנות פאה שנראית ממש טבעי דהיינו שמקדימה לא רואים שזה פיאה, כזה הדוק לראש עם פס לבן דמוי עור וקשה מאוד לזהות שזו פיאה. האם מותר הדבר?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
אני עוד מעט כלה בע"ה, רציתי לדעת האם אפשר לקנות פאה שנראית ממש טבעי דהיינו שמקדימה לא רואים שזה פיאה, כזה הדוק לראש עם פס לבן דמוי עור וקשה מאוד לזהות שזו פיאה. האם מותר הדבר?
[1] ראה רש"י נזיר כח, ב ד"ה ות"ק: "דאפשר לה בפאה נכרית ומיחזיא כאינה מגלחת". ובעין משפט שם אות ב: "נראה לי היתר מכאן לשערות שהנשים נשואות נותנות בראשיהן. (יהושע בועז)". דרכי משה הקצר או"ח סי' שג אות ו: "מצאתי כתוב בהג"ה אלפסי החדשים (שלטי הגיבורים כט. אות א) ומותר לאשה נשואה לגלות פיאה נכרית שלה לא שנא אם היא עשויה משערותיה או משער חבירתה דאין שער באשה ערוה אלא דווקא שערותיה המדובקים בבשרה אבל לא בתלושין עשויות לכסות שערותיה האחרות אף על גב דעבדה לקישוט שתהא נראית בעלת שער". כנסת הגדולה אה"ע סי' כא הגהות הטור אות ה: "ודוקא בשיער הדבוק בבשרה ממש ונראה גם בשרה עם השיער, אבל שיער המכסה שערה, לא שנא שערות דידה לא שנא שערות חברתה כל עוד דעבידי לכסויי שערה והן תלושות, אף על גב דקשוט הוא לה כדי שתראה בעלת שיער אין בו משום שיער באשה ערוה". וראה שו"ת סתרי ומגני סי' מד: "וגם לחוש אחשדא שיסברו הרואים שהיא שערות עצמה היא חומרא גדולה, דכיון שיודעין העולם שיכולין עתה לעשות הפיאה נכרית יפה כל כך שתראה כשערת עצמה אמאי נחשוד אותה, הא מאן דבעי למיהוי חסידא יקיים מילא דאבות לדון את כל האדם לכף זכות".
[2] ראה גמרא שבת (סב, ב) על הפסוק בישעיהו (ג, טז) "יען כי גבהו בנות ציון וגו'".
פה ניתן להקדיש.
תוכן