מי שנאלץ להתפלל סליחות ביחיד, האם צריך/חייב/ראוי וכו' לומר את ה"אשרי" שבהתחלה?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
מי שנאלץ להתפלל סליחות ביחיד, האם צריך/חייב/ראוי וכו' לומר את ה"אשרי" שבהתחלה?
גם כשאומרים סליחות ביחיד נוהגים לומר תחילה "אשרי", כדי לפתוח תחילה בשבח ותהלה לה'[1].
[1] לבוש סי' תקפא ס"א: "ואומרים סליחות ותחנונים, היינו שמתחיל החזן אשרי שבו מתחיל לעולם, מפני שהיא תהלה ושבח גדול להשם יתברך". לקוטי מהרי"ח ח"ג מנהגי חודש אלול: "דאף שאומר סליחות ביחיד יש לומר אשרי אף שאין אומר אחר כך קדיש, כמו בכל תפלה, וכמדומה שכן המנהג".
פה ניתן להקדיש.
תוכן