שלום לכבוד הרבנים, האם יכולה אשה להשתמש בשבת בספריי שמטרתו לחזק את האיפור שלה שהתאפרה לפני שבת, כדי שהאיפור לא ירד במהרה? האם יש הבדל אם זה ביום טוב?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
שלום לכבוד הרבנים, האם יכולה אשה להשתמש בשבת בספריי שמטרתו לחזק את האיפור שלה שהתאפרה לפני שבת, כדי שהאיפור לא ירד במהרה? האם יש הבדל אם זה ביום טוב?
[1] ראה שבת כהלכה ח"ג פי"ח ס"ה שנוזל שמוסיף ברק יש לחוש בו משום צובע עכ"פ מדרבנן.
[2] ראה שוע"ר סי' תקיא ס"ז שאסור להוליד ריח חדש בשבת ויום טוב.
[3] אם הספריי אינו מוסיף ברק ואינו מוליד ריח, נמצא שאינו משמש אלא כמכסה על האיפור הקיים לשומרו שלא יתפוגג, ולא מצאנו שיהיה בכך איסור. ועיין עוד ספר שבת כהלכה מונייצר עמ' רעא.
פה ניתן להקדיש.
תוכן