לפני 15 שנה עבדתי במוסד חינוכי והם נותרו חייבים לי כסף, האם השמיטות שעברו – בהן לא עשיתי פרוזבול – השמיטו את החוב?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
לפני 15 שנה עבדתי במוסד חינוכי והם נותרו חייבים לי כסף, האם השמיטות שעברו – בהן לא עשיתי פרוזבול – השמיטו את החוב?
נחלקו הפוסקים[1] האם משכורת בזמננו דינה כשכר שכיר שאינו נשמט בשביעית[2] או כהלוואה שנשמטת בשביעית. לדעת ר' חיים נאה דין משכורת כהלוואה ונשמטת[3]. ומכל מקום בדיעבד אם העובד לא עשה פרוזבול לא הפסיד את משכורתו, מאחר והמנהג הוא לגבות חובות גם אחרי השביעית והרי זה כאילו המעביד קיבל זאת על עצמו במפורש מתחילה[4].
תוכן