לפני 15 שנה עבדתי במוסד חינוכי והם נותרו חייבים לי כסף, האם השמיטות שעברו – בהן לא עשיתי פרוזבול – השמיטו את החוב?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
לפני 15 שנה עבדתי במוסד חינוכי והם נותרו חייבים לי כסף, האם השמיטות שעברו – בהן לא עשיתי פרוזבול – השמיטו את החוב?
נחלקו הפוסקים[1] האם משכורת בזמננו דינה כשכר שכיר שאינו נשמט בשביעית[2] או כהלוואה שנשמטת בשביעית. לדעת ר' חיים נאה דין משכורת כהלוואה ונשמטת[3]. ומכל מקום בדיעבד אם העובד לא עשה פרוזבול לא הפסיד את משכורתו, מאחר והמנהג הוא לגבות חובות גם אחרי השביעית והרי זה כאילו המעביד קיבל זאת על עצמו במפורש מתחילה[4].
פה ניתן להקדיש.
תוכן