איך מתיחסים למקובלים בימינו? האם מה שהם אומרים בעניני זיווגים וכדומה הוא אמיתי? מה דעת הרבי בזה?
הורים שנפטרו והשאירו בנים ובנות, והבנות קיבלו חלק שווה כמו הבנים מכוח חוקי המדינה, האם יש בכך בעיה?
אדם ששמע קידוש ביום השבת בבית הכנסת אחר התפילה ויצא ידי חובתו, האם יכול לכתחילה להוציא אחר כך את אשתו ידי חובת קידוש על ידי
במהלך 'מבצע תפילין' ניגש אל הדוכן צעיר שלראשו רעמת שיער. הלה הניח על ראשו כיפה, לבש את התפילין כבקי ורגיל, וקרא קריאת שמע. כשסיים, הבחין
אשה שהרופאים אומרים שיש לה חשש סכנה אם תתעבר, האם על פי הלכה מותר לה לסכן את עצמה?
למנהג חב"ד שאין מקדשים בליל שבת בשעה השביעית, האם בתנאים מסוימים, כגון לצורך אורחים ובפרט בבתי חב"ד, יש מקום להקל בזה ולקדש לכתחילה בתוך השעה
איך מתיחסים למקובלים בימינו? האם מה שהם אומרים בעניני זיווגים וכדומה הוא אמיתי? מה דעת הרבי בזה?
מדברי הרבי משמע שבדורנו אין מישהו מוסמך להתאמת זיווגים על פי חכמת הקבלה[1].
[1] שולחן מנחם ח"ד יו"ד א עמ' קו: "התאמת הזיווגים וחכמת היד מדובר אודותם בספרי קבלה ופנימיות התורה כו', אבל במה דברים אמורים, כשיודעים הענינים הנ"ל על בורים, שרשי הנשמות שרטוטי היד וכו', אבל מי שאין לו בזה ידיעה ברורה [שבדורנו זה יכולה להיות רק על ידי קבלה מפי רב ולא מדעת עצמו], כמובן גם על זה נאמר רבים חללים הפילה מי שלא הגיע להוראה ומורה. ותמה אני אם יש בדורנו זה מי שיאמר ויפרסם שבקי הוא בענינים אלו".
פה ניתן להקדיש.
תוכן