איך מתיחסים למקובלים בימינו? האם מה שהם אומרים בעניני זיווגים וכדומה הוא אמיתי? מה דעת הרבי בזה?
א. רבים מהשלוחים ואנ"ש מתבקשים לעיתים קרובות לארח בביתם בשבת צעירים או צעירות המתעתדים להתגייר, על מנת שיוכלו לחוות באופן בלתי אמצעי את אורח החיים
האם חייבים להשתכר בפורים? ומה הדין במי שיודע מניסיון שהשכרות גורמת לו לזלזול במצוות?
בשבת ראש חודש אדר שחלה בפרשת תרומה מוציאים לקריאת התורה שלושה ספרים: אחד לפרשת תרומה, השני לפרשת ראש חודש, והשלישי לפרשת שקלים. כיצד יעשו כאשר
איזו ברכה מברכים על פרי הפפאיה, פסיפלורה (שעונית), וסברס (צבר), והאם יש בהם דין ערלה?
איך מתיחסים למקובלים בימינו? האם מה שהם אומרים בעניני זיווגים וכדומה הוא אמיתי? מה דעת הרבי בזה?
מדברי הרבי משמע שבדורנו אין מישהו מוסמך להתאמת זיווגים על פי חכמת הקבלה[1].
[1] שולחן מנחם ח"ד יו"ד א עמ' קו: "התאמת הזיווגים וחכמת היד מדובר אודותם בספרי קבלה ופנימיות התורה כו', אבל במה דברים אמורים, כשיודעים הענינים הנ"ל על בורים, שרשי הנשמות שרטוטי היד וכו', אבל מי שאין לו בזה ידיעה ברורה [שבדורנו זה יכולה להיות רק על ידי קבלה מפי רב ולא מדעת עצמו], כמובן גם על זה נאמר רבים חללים הפילה מי שלא הגיע להוראה ומורה. ותמה אני אם יש בדורנו זה מי שיאמר ויפרסם שבקי הוא בענינים אלו".
תוכן