ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

שמירת כבוד השבת. ברכת הקשת בלילה

האם זה מכבוד השבת להשתמש במכשירים חשמליים המופעלים על ידי שעון שבת, אך משמיעים קול רעש🔹לברך על קשת בשמים בלילה

תמלול אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

אז אז הדוס הדוס של הדוסים זה זילות עד השבת כשיש להם איזה בעיה שמשהו לא מריח להם טוב והם לא יודעים להגיד בדיוק מה הסיבה שזה יעזור זילו את השבת

זה משהו כזה שכל דבר אתה אתה תזרוק אותו עליו מה שלא מסתדר אתה לא מוצא זה אבל למה אני אומר אני אומר משום שזה עניין של זמן

גם על המנורה

מנורה על שעון שבת רי משה ו פיינשטיין בזמנו כתב בקובץ קול תורה אל תשתמשו בשעון שבת למנורות אני חושב שהנכדים של משה פיינשטיין כן משתמשים ומה הסיבה ומה הסיבה שכשהוא אמר את זה זה השעון שבת עדיין לא היה מקובל היום זה נורא נורא מקובל אז אני לא יכול ללמוד נכון להיום

מדיחי כלים זילות הד שבת

כן זה לא קורה בכל בית שני אבל עם הזמן ועם המודרניזציה ועם עייפות החומר ועם בוא נגיד את זה חיובי הצורך ללמוד תורה בכל רגע פנוי למה כאילו לנצל את הזמן לשטיפת כלים בשבת קודש

הרי הרבה איש חי כותב שכל שעה בשבת זה 1000 שעות של כל השבוע אז יש כמה וכמה עניינים שכדאי דווקא בשבת אז למה לבזבז את הזמן

אז במקרה הזה אז אני יכול להבין

נראה שטירו בסוף אני אומר כנראה שבסוף יתירו את המדיח כלים כנראה נכון לעכשיו אני חושב שהזילות התרד עם הזמן בינתיים זה זילות עד שבת השמעת כל אין

כבר היום מתירים את המכונת כביסה גם את המכונת כביסה מתירים כבר היום

תשמעו תשמעו אני לא יודע אתה לא יודע איך אומרים תלוי איזה מכונת יש מכונת כביסה שכשהיא עושה את הסחטה האחרונה

אז הבניין רועב רואים

איך מישהו הודיע לי אחרי אני יודע שם אחרי 9 הימים אז זה אמר שהייתה רעידת אדמה בבני ברק כולם הפעילו את הפכונות כביסה

כן

יש לו צבע וריח אז מה זה שונה מהזה שעושים נוסעים באסלה את המתאר אוויר שמציא צבע

אני לא צריך את זה בשירותים אלה ששמים למשל בבתי כנסיות הם רוצים להראות אצלינו חיטוי וכאלה יש להם אינטרס בזה לולא הצבע יש חיטוי גם בלי הצבע תדע לך שאין שום קשר בין הצבע לחיטוי זה סתם אין קשר מבחינת החומרים זה פסיכולוגים אז אלה המקומות אני לא צריך את זה

אני אגיד שאני לא צריך אין לי זה בעיה

להשאיר את

לא כי שמה יש אתה אתה ממיס אותו כי אתה ממיס אותו זה בעיה אחרת לא הבעיה שזה יש בעיה שנולד אבל אם תשים אותו בתוך הניגר ולא אכפת בתוך הניגר יש כזה חומר שזה ולא יהיה אכפת לך אם זה צבוע או לא צבוע אז לא יהיה הסוף זה דרך אגב בגלל השאלה שלו

נכון אז אז בוא בוא בוא נגיד שזילות את השבת עם הזמן יעבוד עכשיו אני רוצה להגיד הלכות הרי עוד מעט אתם כולכם יהיה לכם מדיחים+ מעט תסדרו שעון לדתיים

סבון סליחה+ מעט זילות עד שבת זה כבר לא יהיה אז מה נשאר נשאר

גם את החשמל

לא לא רק על ידי קול לא על ידי יהודי אז עכשיו מה שנשאר להגיד אני רוצה להגיד שתי נקודות שהם אני חושב שהם חשובות בטכניקה שהוא איך שהוא עובד גם אם הכל יהיה בסדר קחו בחשבון שיהיה אפשר לעשות רק הדחת כלים אחת

למה מכיוון שאתה הרי צריך ללחוץ כבר על

מפעיל אותו הכל לפני שבת אתה צריך לעשות שעון וכפתור שמפעיל אותו אז אז אחרי שהכפתור הפעיל אותו וגמר פעם שניה אתה כבר לא יכול ללחוץ

בסדר

בנוסף חברים בנוסף חברים שניה רק אני אסיים את הקטע שאתם צריכים להיזהר עוד מעט יותר מדריכים ויהיה היתרים אז בינתיים אין היתרים אבל שיהיה אני מכין אותכם ללמוד משיח אז אז אז תיקחו בחשבון יש מדריכים שהם דיגיטליים

הלוח דיגיטלי כשהלוח הוא דיגיטלי אז כשאין חשמל שום דבר לא עובד אתה לא יכול להכין אותו על כלום מתבטל כל ה זה ואז שחוזר החשמל זה לא

אין לו זיכרון אז איך אומרים אתם מחפשים השקעות וזה אז תכינו כזה מדיח שיהיה גם סבון מבושל תראה אני עוזר לכם בשביל השקעות בשביל זה גם בטיח מבושל זה יהיה גם סבון מבושל וגם כזה שאפשר תוכנית של כמה פעמים שאתה יכול להכין ושזה היא גם בדיגיטל

שהמחשב ישמור את הזיכרון ואז עוד תהיה לכם בעיה

כן זה אנחנו התחלנו מהתחלה שיש כאלה שרוצים אבל אפשר להכניס

את השיח

כן אני מכין את

התקופה הראשונה שלי על אותה משיח

זה בתקופה השנייה

אני אני אני גם על מצב ביניים אז מה אתה חושב הכול צריך כל הפרטים

כן אם זה המקום זהו אם זה המקום שאתה מניח ביום חול אתה גומר צלחת הרגלת את פני הבית תשטפו תשימו שם אם זה הנורמה אצלכם בבית אז גם בשבת זה הפך להיות המקום

ואם לא אז לא כי זה נראה שאתה מכין בשבת לאכול

הרב לא ראיתי מישהו

כן זה תלוי

בדרך כלל

הקלטה בשבת

מכשיר הקלטה בשבת זה מפני שכשאתה במכשיר הקלטה בשבת בשאתה מדבר אתה משנה משהו

אתה עושה משהו ברישומים האלקטרוניים שלו וגם כשהיו סרט הקלטה היית משנה במגנטים שבתוך הסרט דברים

אתה משנה משהו

זה

הבעיה

זה לא כזה חלק שאתה לא עושה כלום אתה כן עושה

זה לא כמועמדי עכשיו כל אוטומטי

יש יש רישומים כן

התורה מסתכלת

חיידקים כאילו בתוך כזה מיקרוסקופ זה

משהו זה משהו זה משהו שניתן לאבחן אותו כן

ידעתי

זה

אין לדבר

בסוף אפשר תמיד ברגע שאתה משנה

להשתלב פה את האוויר כשאני מדבר עכשיו כן מה זה מכיוון שהוא אומר

אבל למעשה אנוש ותחבולותיו יצר איזה שהוא דבר והוא כן קולט אותו בחושב ובקהיליו אז מה אתה רוצה שזה לא לא לא יחשיב אותו אני לא

קולט את הסרט הזה של ניסאן את האצבע אני לא קולט את מוקלט הזה הוא לא מוקלט הזה מישהו זה לא קולט בחושים שלי

אני חושב שהצאתי עוד מכשיר שמגלה לי מה כתוב שמה אז אני יכול לפענח על הצלילים אבל אני בחושים שלי לא יכול לדעת מה

כתוב

אתה יכול לדעת כשהוא מתמלא הוא מתמלא וכשהוא מתרוקן ומתרוקן אתה כן יכול לראות בגשמיות בסרט ניכר בדבר ניכר אפשר לראות אם אפשר עוד להוסיף או לא להוסיף או כן להוסיף

בסדר אבל אחרת עליו

מחשב אז גם יש לך את הזיכרון ויש לכם שורש נשמה של איוב שרצה להתיר את כל ההציל את כל העולם מנח טוב

בסדר אני צריך לחשוב על זה טוב

יש בעיקר דיון לגבי החיידקים האלה אם זה משהו

אז זה לכאורה כאילו

כי זה דבר שהקדוש ברוך הוא שם אותו בתוך הבריאה זה דבר שנכנס בתוך הטבע והוא אמר שדבר שאתה לא רואה אותו בעין הוא לא נאסר באכילה זה דין בדיני אכילה אבל להגיד שאני לא משנה איזה שהוא דבר כתוצאה אז עוד מעט לפי דבריכם אנחנו נוכל לטפל בבית חכם

חופשי בשבת תיכנס הביתה איזה חם

הוא שומע אותך אומר איזה חם הוא מדליק

שנייה אחת בעיה של המצלמות גם כן

מצלמות

שמקליטות זה

בעייתי לא

צריך את ההקלטה פה לא צריך את ההקלטה זה השוני

כן אפשר

להגיד שהאדם שהאדם שעשה את זה לא עשה עבירה

אבל זה זלזול בשבת ואחר כך כשמתפרסם דבר כזה זה טעם לפגם זה בעייתי

טוב עכשיו אני רוצה לדבר מילה אחת דיברתם על רדיו להשיר רדיו דולק בשבת פה בארץ רדיו טלוויזיה תדעו לכם שזה שאלות של 1000 בית לאנשים שמתחילים לחזור בתשובה 1000 בית זה מה ששואלים 1000 בית וכשיש צד אחד דתי וצד אחד לא דתי זה השאלה הראשונה

אז מה מה מה

הטלוויזיה

בטלוויזיה טלוויזיה טלוויזיה הם שואלים על טלוויזיה

אבל קודם כל פה בארץ יש לנו בעיה

שהתוכניות פה בארץ הן תוכניות שעובדים מהיוצא רשות השידור עובדת בשבת לפחות ברובד מסוים מי זה נמצא שמה רק ילדים

מכיוון שזה יהודי ומפעילים את זה בשבילך אז הם חללים שבת בשבילך מילא אתה שמת על שעון אבל הם עושים בלול שבת אז שאל אותי איזה אחד אבל מה אם אני הולך יש ערוצים אחרים של חוץ לארץ וסרטים

אני לא יודע איך תגידו שמה שום דבר לא עובד עם משהו מפה זה כאילו אתה קולט את השמה לא צריך להפעיל איזשהו מכשיר פה כדי שזה יעבוד

לא אני

מתכוון צלחת באופן שאתה צריך

לתחזק אותה בשבת

ישירות משם

אני רק מבקש שבסבא אל תגידו הרב אמר מותר לשים צלחות ולהביא בטלוויזיה בשבת זה רק הדיון זה דיון של דרשות

אני לא

יודע

אבל זהו

משהו שכן

לא באמת אני שואל מבחינה מקצועית זה צריך לברר חדר הבקרה הוא צריך יש להם כאילו זה כמו חברת חשמל שאין מצב שהם לא מטפלים בעליית הטורבינות וירידתם וכאלה או שזה אתה יודע אם קורה משהו יש איזה שהוא פקיד

שיסתדר הזאתי היא צולמה בשבת והעבירו אותה ביום שני הוועדה אין צולה

בשבת

אנחנו מדברים כעת על סרטים של גויים אין לו הגוי שעשה לגוי אין לי בעיה עם זה אז הוא הפריד בשבת מה אכפת לי

שמשדרים את זה נגיד בחוץ לארץ אתה קולט את זה בחוץ לארץ כאילו

אם אני קולט את זה מחוץ לארץ

ישראל

כן אבל אני לא אני לא אני שואל אותכם כי בחברת חשמל אין מצב שיפעילו את חברת חשמל בלי שיעבדו סדיר ואילו בלווינים

חושב שהמחשבים עושים 90 גם ביום רגיל הם עושים את רוב העבודה כאילו הם לא צריך יד אדם אולי רק מבקר אבל לא משהו מעבר לזה אז זה לא ברור שאני אצטרך אותם

אבל מה כן הבעיה קול של שיר

קול של שיר זה כבר כמו ערכיים שדיברנו עליהם בתחילת השיעור תשמעו את אם שומעים את זה בחוץ יחשבו שהפעלת את זה בשבת עכשיו תגידי לי רוב האנשים העשירים טלוויזיה

בשבת או לא רוב האנשים לא מכשירים אז כיוון שזה לא הפך להיות מנהג אתה לא יכול לעשות את זה בשבת זה לא תקין

אז מה אני אז אחד אומר לי תשמעו יש אנשים שנמצאים במצבים קשים ועם אוזניות

הוא ישים באוזניות זה יהיה דלוק בתוך הארון דלתות אדם מסכן המצב שלו קשה הוא רק מתחיל את

אתה לא יודע פשוט אתם אתם צדיקים ליקוטי תורה תורה אור אתם לא יודעים איפה הוא איפה האנשים נמצאים אנשים נמצאים במצב קשה

כן אני לא פותח אל תדאג אני לא פותח אני רק מספר לך מה הוא רוצה אז הוא אומר אני אשים אותו באוזניות ויהיה וידאו וזהו

מה הבעיה פה

אז התשובה היא שזה זילות הד שבת יהיה תמיד גם שאף אחד השמעת קול זה גדר אחד זילותא של שבת זה מה שאתה עושה בשבת

זה מה שאתה רואה בשבת חבל על הזמן זה לא מתאים אחד אמר לי שהוא הוא שם בזה

במחשב שלו הוא הוריד שיעורים שיעורים שלי שמה ביום שישי כל השבת הוא אומר הוא שמע לא בכוונה אבל ככה יצא כבר אתה נשמע בשבת יותר טוב

אבל זה לא בכוונה זה קפץ לו זה יצא זה לא לא מכוון זה בכלל שאלה הלכתית איך אתה מעלה סרטים ליוטיוב אנשים מסתכלים אין לי שאלה בכלל שאנשים מסתכלים אין פה שאלה בכלל יש יהודים תל אביבים שהם אמרו לי בפה מלא הזמן היחיד שלנו זה הזמן הזה אנחנו לא מוותרים

איך אני איך אני יכול לעשות דבר כזה לא תצילו אותי

לא אתה

שזה לא היה

זה לא

לפני

הלב וגמרנו

את ערבי מהיר

כאות זה

לא לפני עיוור כי אני העליתי את זה לפני שבת

זה לא מסייע לדבר עבירה

כי זה לפני שבת גם כן חילול השם הוא רואה שאני מזומן לציבור אז הוא מבין שזה לא זה שבת אומר לי בפה מלא אני לא שואל אותך בכלל כאילו בן אדם תל אביבי ככה מי בסדר

ככה מתחילים

ככה מתחילות

ואתה אומר את זה ככה

כי כל כך קורה את האי סרטים כל כך סרטים הוא עדיין לא

אוכל את

מכירים את המכתב של הרבי בנוגע לפרסום מכתבים כלליים שלו ודברי תורה בכלל בעיתונים ידיעות ומערים וכל אלה שזה לא היה השאלה שהם י זרקו לפח אבל הרבי עשה את החשבון ההלכתי היבש מצידי אני לא אמרתי להם לזרוק לפח זה ברור שזה יזרק אבל זה ככה אין מה לעשות אחרת אתה לא תצליח להגיע לעם אז אז אתה משתמש בכללים ההלכתיים היבשים מה אתה יכול לעשות אין לך ברירה אחרת

למה לא להסתכל כי מה כי מה אני מול

אתם זוכרים אתם זוכרים שדיברנו שיש פסיקה אמונית אני לא זוכר אם דיברתי על זה פה לא

יש פסיקה אמונית הפסיקה האמונית אני לא רוצה להתחיל עם דבר שיכול לצאת מזה ובסוף יזרקו את זה לפח אתם זוכרים את

פנחס מקוריס מיוט עד כסלו אתם זוכרים וכשהוא ראה דף על הרצפה מהתורה של מזריט שהוא עשה מזה סקנדל

לא שמע בשמיים זאת אומרת זה לא כזה חלק הוא היה מהשמרנים

מהציבור הפסיקה האמונית אבל מבחינה הלכתית אני לא יכול לאסור את זה אז נפל נפל מה אתה רוצה שאני אעשה

אפשר להגיד שיש פסיקה

כמו בן אדם שיבוא ויגיד זה אותה תנועה שהייתה שאמרו לרבי אבל איך אתה מניח תפילין עם אנשים ברחוב הם יכולים באותו זמן להסתכל על כל מיני דברים לא צנועים

נכון אז הם יכולים הם גם יכולים לא

אוקיי ואולי ואולי הם לא נקיים תפילין צריכים גוף נקי אולי הם לא נקיים

תגלה את זה

חבל ככה שמעתי אותו אתה תעמוד עם קערה עם סבון ומברשת שתוריד את המכנסיים ותנקה אותם אלינו להניח

אז אז אז כשאתה מגיע למשל לשאלות האלה מי אמר שהגוף נקי ומי אמר שאני יודע מה אני יודע עוד כל מיני שאלות כאלה וכאלה

נכון יש לך צד לכאן יש לך צד לכאן אבל מי אמר שאני צריך לחשוד בכל הדברים האלה

הנורמה בן אדם נקי הנורמה הבן אדם נתן לי ידיים בבוקר זה הלכה שלא נטל בספל אבל שטף אדם נורמלי צחצח שיניים שטף את הידיים אחרי זה אדם אדם נורמלי יצא משירותים נוכשיו עם סבון הוא שוטף את הידיים שלו זה זה נורמות וכבר שזה נורמות אני לא צריך לחשוד בזה והראיה שזה ככה שכל

המאפיות הם לא נוטלות ידיים לעובדים לפני העבודה

ומי עובד שם רק דוסים מה פתאום

אז זה אתה בכלל צדיק שאתה איך אומרים אתה גם מלמד זכות אבל כשמתחילים איתך עם השאלות האלה אז אתה יודע איך הם מתחילות אתה לא יודע איך הם נגמרות אם זה האדם וזה צורת החשיבה שלו אתה יודע מוזר ביותר

לא כולם ברמה שלך שמסוגלים לא לעניין יש אנשים נמוכים וקטנים כמוני שצריכים לענות

אוקיי עכשיו אני עובר לנקודה זה קול של שבת אני עובר על עוד עניין אחד בשבת שהוא לא קול בשבת עניין אחר אני רגיל לספר לאחרים את הסיפור שלי שנתקעתי בערב שבת חורפית בנסיעה שיצאתי מאוחר שאלתי אולי אין צורך להיות המוכיח בשער למה אני צריך להגיד כל הזמן לאנשים

תיזהרו תיזהרו אתה יכול להגיע לשבת וזה

עזוב אולי אני מביא על עצמי

כשאני מדבר על דברים לא טובים שעלולים להיות אולי אנחנו לישראל והכל בסדר מה כותב לי מכתב

הוא אומר לאנשים תיזהרו יום שישי אם אתם יוצאים לדרך אל תסעו אותי אל תזהר תיסע מוקדם אל תיסע מאוחר תסתכל אני נתקעתי פעם באמצע הדרך הייתי צריך ללכת לפה ללכת לשם להחזיק קצת אוכל מקום שינה וכאלה

זה

הלכה אבל הוא הוא איך אומרים

המוכיח בשער יש עוד הלכות אתה יודע מחלל מחללי אימון וזה ואנחנו

אנחנו לא צועקים את זה לכל אחד דיור בלק מחללי אמות יומה הלו אתה שם

אותו תראה כן

נתקלתי

בבעיה כזאת

כן אבל אתה בתוך העניין כן כן

כן לפני חודש

משפחה שלי גרה בדימונה יצאנו בזמן

הייתה תאונה לגבי 6 עמדנו שעה על הכביש אני עכשיו בן כביש דימונה באר 7 בא מבאר 7 לכיוון דימונה

כל הדרך זה בדואים עוינים

זה סכנת נפשות סכנת נפילה

יש לי עוד 5 דקות לשבת

אתה ממשיך לנסוע אתה ממשיך לסוע בתוך שבת עד הכניסה לדימונה בכניסה אתה סוגר את הזה והולך מה סכנת הפרשות

סכנת זה הייתה לי שיחה פעם עם הרב נוי בירט על זה זה למדתי ממנו אבל אני לא הייתי אומר את זה הוא אמר את זה גורף אני לא חושב שזה

% הוא אמר שזה בכל עיר עד הכניסה של העיר אני מסתכל למשל על רחובות נס ציונה איזו סכנה יש לא רחובות ראשון לציון איזו סכנה יש רמת גן בני ברק איזו סכנה יש רמת גן חולון איזו בעיה יש רמת גן בת ים איזו בעיה יש כל האזור המרכז לא אבל שהוא מדבר איתי על האזור ההוא ומי שמכיר יודע זה סכנת נפשות גמורה הם גומרים מרימים את הגלגלים אבל זה לא רק הבעיה הזאתי הם גם בנפשות אין להם

עכשיו מה כל המצב אחר אני נוסע מדימונה לעבד

סכנת נפשות כל הדרך הזאתי מפה לפה אתה זה מדבר סכנת נפשות מדבר

אין שמה אף אחד לא גר

אל תגיד לי באף אחד לא גר זה סכנת נפשות שמה יש לך כל על כל גבעה הם בונים להם איזשהו זה ההר של ג'מאל וזה ההר של זה וזה וזה

איזה אותו מחלקים את

כן מה זה זה כן

סיפר לי בבאר 7 יהודי שיש לו חנות של ממוצרי חשמל

אזעקה וזהו רץ הוא רואה אותם מול הפנים שלו מרקנים את החנות תיזם לך תעוף מפה מה שחטו אותו הבן אדם

על הרגליים הוא ברח אם הידיים והרגליים הוא ברחנה

ואתה תקוע במדובר שבת ואשתך אין סכנה אבל יש לך עוד שעה לנסוע כי נתקעת היה בדרך בגל

ומר לי מדבר ואין סכנה

אני מתחיל לשאול פה שאלות המזג אוויר קודם כל במדבר בין היום ללילה הוא מאוד משמעותי יש לך יש לך לבושים מתאימים יש לך אותו בתוך האוטו אין סכנה של של גם הרחם הבדואים חוגגים גם שמה אם

אין בדואים כלומר

בתוך

קידוש משהו

כל שטויות

איך אומרים איך אומרים סע מפתחות בפנים

פה נשאר עכשיו

בדואי להגיד לאוטו אותי

הוא היגר אותך

לירט הוא ייקח אותך אם הוא בן שאר בתוך האוטו הוא לא צריך תחום שבת ואם הוא בתוך האוטו לא צריך את תחום שבת אבל אם הוא יוצא החוצה אז לצאת עם חפצים הוא לא יכול אבל לצאת עצמו יש לו 2000 ואמה לכל לכל כיוון

אתה לא יכול לצאת ברגע שאתה פותח את הדלת

המ נורא נדמה נדלקת טוב זה דבר שאתה יכול לנטרל אותו

אתה יכול לנטרל את זה

אני

אני אומר אני אומר אל תוציא את המצבר ואל תעשה כלום כי אולי באמצע שבתפיק על החלונות תשתטרך לברוח תחשוב פעמיים על מה שאתה עושה אל תקלקל את האוטו טוב

בוודאי טוב אז אני מדבר על הבן אדם הזה והוא רוצה לדעת אם הוא יכול להגיד או לא התשובה בקצרה

במפורש כתוב בהלכה שכל מי שמזרז את הרבים

לזכה את הרבים מצווה גדולה ויזכה שילדיו יצליחו בעבודת השם ובכל העניינים הזיכוי של הרבים זה הדבר הכי חשוב שיכול להיות המשנה הברורה מביא את זה הוא לומד את זה מאלקנה אלקנה שהעלה את כולם

לבית המקדש הוא זכה שיוולד לו בן שמואל כתוב למה כי הוא זיכה את הרבים אומר כל בן אדם שמזכה את הרבים זה ככה דבר מעניין

בירושלמי כתוב שהאבא של שאול

היה מדליק נרות במקומות אפלים ובגלל זה וקראו לו נר וב אביאל נדמה לי אביאל פעם אחת כתוב ופעם אחת כתוב נר והגמרא בירושלים מסבירה שאביאל שמו אבל נר זה השם שהוא היה מדליק אורות לאנשים במקומות אפלים ולכן הוא זכה לבן שיהיה מלך+ הפעם בגלל זיכוי זיכוי הרבים אני חשבתי שיש הבדל אבל בין אלקנה לבין נר

אלקנה זכה לבן שמואל

כמו משה ואהרון משה ואהרון בכהניו ושמואל בקוראי שמו

ואילו שאול הוא היה מלך צדיק אבל אף על פי כן בכמה פעמים הוא עשה מה שהוא רוצה אז חשבתי שמכיוון שהירושלמי אומר שזה ממש חופף למה שהם עשו כן הירושלמי אומר לגבי מה שהם תרמו לציבור אז כיוון שנר מה הוא תרם לציבור אני שם נר אבל תלך אתה איך שאתה רוצה אני רק שם מחנר אתה תלך איך שאתה רוצה ואילו אלקנה הוא החליט לכולם לאן לבוא חברה בואו לבית המקדש

לשמה לשמה לשמה אז הוא זכה שהבן שלו יהיה

איך אומרים קבלת עול מוחלטת הקדוש ברוך הוא כל כך חשבתי אולי להסביר את שני הדברים אבל זה דבר שאנחנו יכולים לקחת מוסר השכל כל אחד כל מי שרוצה להצליח בדור הזה זה רק זיכוי הרבים

אתה זוכה לרבים אז הקדוש ברוך הוא מבטיח לך שיעזור לך עם הילדים שלך עשיית דשמיא החתם סופר

כל הזמן היה כואב את זה שאין לו זמן ללמוד עם הילדים שלו ואין לו זמן להסתכל עליהם בכלל

מרוב שהוא היה עסוק בישיבה והיה עסוק עם התלמידים והיה עסוק עם זה והיה עסוק עם זה

בסוף יצאו לו ילדים מוצלחים כולם אז אמרו עליו שהוא אמר בסוף החיים שלו שזה מה שדוד המלך אומר בפרק למד בתהילים כל היום חונן ומלוה כל היום אני רק מלווה מהזמן שלי לאחרים אבל הקדוש ברוך הוא מבטיח לו וזרעו לברכה אם אתה עושה עם הזולת אז הקדוש ברוך הוא יעזור לך זה לכאורה מודל שלנו ואנחנו צריכים בתוך עשידי חבד זה בוודאי ובוודאי ככה

1000 פעמים ככה ואני ממשיך הלאה האם אפשר לברך ברכת הקשת בלילה האם דבר כזה

ברי או לא

זה דבר

מעניין שבאמת השאלה פשוטה שלכם זה שאלת התוספות אזזרת ראש השנה בדף דלד כאילו זה לא פשוט להגיד שאפשר לראות בלילה אבל אני יכול להגיד לכם יש לי 3 או 4 או 5 עדויות של גדולי ישראל מספר הברית ואחריו אבן טבעון וסדרש תלפיות ושכל אחד מהם מספר

ראיתי את הקשת בלילה

ניתן לראות את הקשת בלילה אבל זה דבר נדיר שקורה פעמיים ב-50 שנה כל 25 שנה קורה דבר כזה וזה קורה שהלילה הוא מאוד מאוד מואר והירח בזווית מאוד מאוד מסויימת ואז יש מצב שבן אדם יראה האם מברכים על קשת שרואים אותו בלילה

אין שום סיבה שלא משום שבהלכה כתוב הרואה הרואה זה העיקר שהוא רואה רואה ביום רואה בלילה והיום עם המנורות

לתשובה

שיש

יש בצורה כזאת שרואה את השמיים אתה רואה לייזרים מברכים על קשת בלילה כן

לא רק על על זה שנמצא למעלה יש לא זה ספקטרום פשוט זה כן אבל זה רק רק על זה של העננים רק על זה אנחנו עושים

אוקיי שאלה שתי שאלות בחושך

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא