https://youtu.be/1P1sJjVwPOE
תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
קוהלת ז ז כי העושק יהולל חכם ויאבד את לב מתנה
אוי זה פירוש כל כך מעניין פירוש של רשי, רשי מפרש
העושק זה העושק יש אדם שהוא עושק בני אדם יש לעשות כסף יש לעשות נשמות איך עוסקים נשמות אז אומר רשי שיש כסיל שהכסיל הזה
אומר לבני האדם דברי קנטור
וכשהם שומעים דברי קנטור הלב שלהם פג
והם מתבלבלים
והשכל שלהם מתעוות והם מדברים
שטויות
הפסוק שלמה המלך מדבר העושק הוא קורא לאיש הזה עושק
שאנחנו נדבר ביום מן הימים לשון הקודש ברית אמיתית אנחנו נקרא לו העושק משום שהוא לקח מאיתנו עשק
מאיתנו את שמחת החיים שלנו הוא עסק מאיתנו את כוחות הנפש שלנו
הוא השק מאיתנו את את את כל את כל העוצמה
הרוחנית שלנו הוא לקח מאיתנו
נקרא עושק אבל מה החידוש של שלמה
האושק הזה העושק הזה
יהיה עולל
חכם הוא עושה חכמים
עוד פעם עברית עתיקה
הוא עושה אותם
חוללים עוללים זה טיפשים
אתם רוצים עברית רחובית הוא עושה אותם אהבה
זה זה התרגום
של עולל בטרמינולוגיה שלנו יכול להיות אדם
חכם מאוד
פיקח
מאוד אבל נגעו לו בכמה נקודות והצליחו לבלבל אותו לערבב אותו לשגע אותו התחיל לדבר שטויות
החלטות לא נכונות
בלבל את המוח לעצמו ולאחרים עכשיו אם אתם חושבים שזה רק
רעש שהיא ממשיך ומספר שזה קרה למשה רבינו לא- ולא יותר
זאת אומרת שאנשים הוללים אנשים
שעוסקים עשקו אותו והצליחו לבלבל אותו
אז אני אספר בקצרה על
בהקשר מה זה נאמר כולם מכירים את הביטוי
רשע למה תכהיך זה ביטוי בתנ"ך שמשה אמר אותו כשורה שני אנשים ניצים רבים
זה עם זה
מי היו שני מוצלחים הללו דטן ואבירם דן ואווירם היו שני טיפוסים שרבו אחד עם השני משה רבינו אומר למה אתה רב למה אתה מרביץ
ואז הוא אומר
למה אתה מתערב
המכה אומר למשה למה אתה מתערב
אתה רוצה שאני
אתה רוצה להרוג אותי כמו שהרגת את המצרי לפני כמה ימים
או כמו שאומרים אתה רוצה שלא ראינו אתה חושב שאנחנו לא יודעים אנחנו מכירים אותך מה שאתה יודע לעשות
ואז פג ליבו של משה
הורידו לו כמו שאומרים את הביטחון
וכתוצאה ממה
מראה מגלה לנו רשי מספר
לנו שכתוצאה מזה שפג ליבו
הוא בא בטענות לאלוקים הוא צועק לקדוש ברוך הוא והצלא לא הצלת את עמך ממצרים הם סובלים ממצרים הם מושפלים
במצרים ורשי אומר שזה בא לו מתוך בלבול זה הוא אמר כתוצאה מזה תסתכל ברשי וכהלת פשוט פרק די פסוק זין ככה רשימים
משה רבנו התבלבל וצעק לקדוש ברוך הוא רצה לו הצלת את עצמך כתוצאה מהמעשה
הזה שאירע לו עם דתן ואבירם
שהם הורידו לו את הביטחון
ואז ואז מה קרה מה קרה אז
משה
רבינו נענש אמר לו הקדוש ברוך הוא אתה תראה איך כתוב שם
בתורה אתה תראה באלף או
בעין אתה תראה אתה עכשיו דרשו חזל אתה תראה איך אני גואל אותם
אבל
שייכנסו לארץ ישראל ויצטרכו להילחם עם 31 מלכים אתה לא תהיה
שם
העונש הזה קיבל משה רבינו על זה ששני החבר'ה האלה הצליחו לבלבל אותו
וכתוצאה מכך הוא קצת היה
במתח אז הוא אמר לקדוש ברוך הוא אלוקים למה אתה לא מציל אותם
וזה בעצם
מפתח בשבילנו להבין מה עובר עלינו ביום יום אנחנו נתקלים בבני אדם
שעוסקים את הנשמה שלנו וגורמים לשכל שיש לנו להפוך
להיות מטומטם ואחר כך ויעבד
לב מתנה את הלב האמיץ והחזק שנתן לנו הקדוש ברוך הוא אנחנו מאבדים את המתנה היפה שנתן לנו הקדוש ברוך הוא ביטחון בהשם אנחנו מאבדים בגלל
איזה שהם שותים
נו
אז עכשיו השאלה הנשאלת האם שלמה בא לייאש אותנו מה המסר המרכזי חבר'ה תתייאשו
דעו לכם כשאתם יוצאים לרחובות יש כל מיני עושקים שמגייסים לכם לא את הארנקים אלא את הנשמה לא- ולא יותר וכתוצאה מכך השכל שלכם נאבד וגם הלב קדימה תחייכו תשמחו זה בשלומו להגיד לא יש לנו כלל בתנך שתמיד שמספרים לנו על כישלון של מישהו על טעות של מישהו
זה לא בא לחינם הטעות היא כדי לבנות משהו
וזה המבנה שצריך היה לבנות
אנחנו צריכים לבנות בנכס שלנו
איך לא ליפול בפח יקוש איך לא ליפול
בידי מקנתרים בידי מקניטים בידי
אנשים שמוציאים לנו את הלב מוציאים לנו את הנשמה מוציאים לנו את הביטחון זה יותר מקובל היום להגיד מורידים לנו את הביטחון
עושקים לנו את את מעט הדלק
שיש לנו בלב
איך אנחנו מתגברים על הנושא הזה זה נושא השיעור משום ששלמה סיפר לנו שיש דבר כזה כדי שנדע להיזהר ממנו כדי שנדע להתמודד ואנחנו היום נעבור
כמה שלבים בעיתון בהתמודדות הזאת
טוב אז הכלל הראשון שהחסידות מלמדת אותנו
אבא ונכיר את המקנטר אבא ונכיר את העושק מה עובר לו בפנים העושק זה טיפוס
מלא גאווה מלא ישות מחזיק מעצמו בצורה יוצאת מן הכלל
וכיוון שהוא
מרגיש מלא מי שיש לו
מלא רוצה 200
מי שיש לו 200 רוצה
300 הוא רוצה 400 וכן הלאה הוא רוצה לקחת גם לאחרים
את היסוד הזה מקנטר= גאווה
כתבו האדמורים של חבד בכמה
מקיטביהם ומפיקים מזה מסקנה מאוד חשובה האם
אתם שמעתם פעם שהקדוש
ברוך הוא אמר על הגאוותן
אין אני
והוא יכולים לדור בכפיפה אחת אני לא יכול להיות ביחד עם שוויצר אני לא מסוגל להיות
ביחד עם השווי תחת תקרה
אחת
אז בורא עולם בא ללמד אותנו איזשהו טיפ איך אנחנו יכולים להתמודד טוב בעולם לנשום טוב גם אחרי
שאמרו לנו מילה לא
במקום או כמה מילים לא במקום
וואו אללה
תשמעו אנחנו אמונים על הכלל שכל מה שקורה לנו כל מה שאומרים
לנו כל מה שאנחנו נפגשים ביום יום בא ללמד
אותנו משהו אומר בורא עולם אני שלחתי לכם שלוחים
שילמדו אותכם באוניברסיטה
פתוחה של החיים כל מיני דברים אבל בתנאי אחד בתנאי אחד
אם אתם תיפגשו בן אדם מקנטר תדעו לכם שהמשוואה הפנימית של מקנתר פירושה שוויצר גאוותן
ותדעו לכם שאני לא שם
כלומר שאם אתם למשל רוצים לדעת
למי לא לשמוע
ואיזה דברים שאומרים לכם הם לא אמיתיים עליכם
ואיזה דברים שאומרים לכם אל תקחו ללב ברצינות
תקשיבו מה אומרים המקנתרים עליכם
המקנטר
הוא לא שליח של אלוקים
במובן של לעשוק את הנשמה הוא לא שליח לא בזה
השליחות שלו
ולכן יש מסר אני קורא לו מסר ישיר ויש מסר עקיף יש לפעמים שבאים אדם אוהב אומר לנו
תשמעו אתם חזקים
בזה אתם יכולים את זה אתה שומע את זה אתה יכול להיבנות כתוצאה מהמילים הטובות שהוא אומר
ויש לפעמים שבא אליך בן אדם
שאומר לך מה אתה לא
בסדר ואתה צריך לקחת לתשומת הלב את מה שהוא אומר
אבל יש בן אדם שלפעמים אומר לך מה אתה לא בסדר ואתה לא צריך לקחת
את מה שהוא אומר
לתשומת הלב ואתה כאילו אני זה בשביל זה אנחנו בעזרת השם פה היום בעזרת השם
אבל השלב הראשון
ברגע שאתם שמים לב איך יודעים שהוא
מקנטר או איך יודעים שהוא
באמת רוצה את טובתנו אני אתן לכם כללים ברורים בהמשך אבל קודם כל שנדע שאם יש מישהו שאנחנו יודעים עליו שהוא מקנטר אותנו מקניט אותנו מוציא את עושה לנו הונאה דברים אנחנו יכולים להיות בטוחים שמה שהוא אומר זה לא
יש דברים של כן ויש דברים שלא פה זה
לא
אני רוצה לספר
לכם על גוי אחד שלמדתי ממנו הרבה הגוי
הזה על המשרד שלו היה
שלט גדול ממוסגר במסגרת זהב
ושמה היו כתובים המילים
והיום עשה אשם זה פסוק בספר תהילים זה לא פה בארץ
בארצות הברית
והיום עשה אשם בעברית גול
אז שאלתי אותו איך
מה זה
הוא אמר לי זה החיים שלי
אז אמרתי לו מה זה זה החיים שלך אז הוא הסביר לי הוא אומר לי תראה אני בטיפוס בן אדם
שאיך קוראים לזה אדם חופר אתם מכירים אדם חופר לא חופר בבורות שכינו מערות אדם חופר
אני כמעט הלכתי למות אני כבר סבלתי מכב קיבה וכבר בלחץ דם וזה כל הדברים עד שאני הגעתי לתובנה מה אני אגיד לכם לפעמים אתה צריך לנסוע לאיזשהו
מקום לאיזשהו גוי אחד יגיד
לך והוא אומר אני הגעתי לתובנה
שהקדוש ברוך הוא נמצא בהיום
נמצא באיום הוא לא נמצא בא אתמול והוא לא נמצא במחר הוא נמצא באיום ההצלחה שלך
זה שאתה
חי את היום במאה%
אמרתי לו נושא מה אתה למדת מזה
אומר יש הרבה דברים
שמוציאים אותי משלוותי והם
קשורים תמיד למה שהיה פעם ולמה שיהיה מחר אבל הדברים ששייכים להיום אני הופך להיות למכצה לשליש ולהויה אני לא היום אני לא היום אני אתמול אני מחר אני שלום לפני שנה אבל אני לא איום
ואז הוא נתן לי פירוש חדש
אני אומר לכם את האמת
מעולם לא חשבתי שאפשר לפרש
כך בספר התהילים הוא אומר לי
זה יום עשה השם אני ראיתי את המילים האלה וזה היה לי תשובה והיום עשה השם את היום הקדוש ברוך הוא עשה הוא לא עשה את האתמול הוא לא עשה את המחר ומחר הוא דורש שתחיה את היום היטב הדק היטב
עכשיו הרעיון הזה הוא רעיון ממש בול
פגיעה למה שהחסידות אומרת החסידות
אומרת
שהסטן
איך שאתם
תקראו לו אולי פה
מכירים אותו בתור מלאך המוות
או בתור יצר
הרע או בתור נפש הבהמית אמרתי לכם כבר 10 פערים כולם בני דודים עכשיו השטן
הזה
יש לו משהו מאוד מאוד הוא רוצה דבר
אחד
הוא לא מחפש
את
את ה
מה אמרו לנו
הוא לא מחפש את ה את המילים הרעות
שאמרו לנו אלא הוא מחפש
מה יצא כתוצאה מהמילים הרעות שאמרו
לכם
עניינו של
השטן זה שיתוק הוא משתק אנשים אחרי 120 משתק אותם הוציא להם את הנשמה מהגוף
אבל תדעו לכם
שהוא הוא ממיט בני אדם כל יום וכל רגע לעשרות או למאות איך הוא ממיט
הוא ממית
חיים יש מה שנקרא לכבות חיים להוריד את השאלטרים
אצל בני אדם המוות זה השלטר הראשי אבל
עד השלטר הראשי יש המון המון מתגים באמצע הדרך הסרטן עניינו להוריד מתגים להוריד
תקווה להוריד חיים להוריד שמחת חיים
להוריד אמונה ביטחון
זה התפקיד
שלו ולכן הוא שולח כל מיני אנשים תדעו לכם שאין שלוחי הסתה לפי מה שלמדנו הם לא
שלוחי אלוקים
ברור זה הכל בהשגחה פרטית אבל הם שלוחי השטן להוריד לנו לכבות לנו איזה שהוא פרוזקטור בלב זה
התפקיד שלהם
עכשיו אחרי שאנחנו מבינים שזה
הטקטיקה
שלו איך אומרים בצבא די את האויב כשאתה יודע איך הוא עובד
איתך אתה גם מקבל כוחות איך לא להתפעל ממנו
כשזה מגיע אליך אתה יודע לא להתרשם זה שטויות
הוא בא כל עניינו עכשיו לנצח אותי את זה אני
לא אתן לו
אז מה אתה הטיפ השני הזה שאני נותן לכם
תחשבו כל הזמן
אם למעשה כתוצאה מהמילים האלו ששמעתי אני משותק נפשית או משותקת חלילה נפשית היום
זה מעשה שטן
ואם זה מעשה קטן
איך
אומרים לשטן לא פותחים את הפה מפני שהוא לא רופא
שיניים עוד
מעט אנחנו נראה שזה לא בדיחה אלא זה משהו יותר מזה עוד מעט אנחנו נראה שזה משהו יותר מזה
עוד מעט אנחנו נגיע לשיניים גם כן אנחנו לא ניתן לו לא לא נספק לו את המזון הזה שהוא רוצה לקבל
אנחנו נתמקד כולנו רק בעיום עד הסוף נשכח מאתמול נשכח מהמחר נתמקד רק ברגע
עומד לפנינו ונשתדל לנצל אותו
במאה ואחד% עד הסוף עכשיו מהרבה הפלא למרבה התדהמה מי שמצליח
לדחוס לדחוס לדחוס לדחוס את היום
שלו הוא נטול דאגות הדאגות מתחילות כאשר אתה הדאגות קיימות החיצוניים הקליפות הסדרה אחרי השטן כל אלו נמצאים
השאלה איך אנחנו מתמודדים איתם
אם אנחנו חיים את היום
100% אנחנו נקרא שניצלנו זה היום
הסא השם נגיד ואני שמחה בו
אבל אם אנחנו לא
יודעים לחיות את היום נכון
כאן אנחנו נפלנו בפח אז זה הנקודה הראשונה של העבודה היומיומית שלנו תהיו עסוקים
אל תשאירו לעצמכם פנאי לחשוב מחשבות זה כלל ראשון
עכשיו אני עובר
לכלל נוסף בתוך עולם
העושק
בקבלה כתוב
שהעושק
שהקינטור בא מעולם הגבורה העושק הקנתור בא מעולם
הגבורה למה גבורה פירושה
כיווץ העושק הנשמתי הוא בעצם לוקח את הנשמה וסוחט
אותה כמו סמרטוט ספונג'ה
הוא מכווץ אותה זה התנועה
של גבורה
שאלה האם אנחנו כבני אדם שואפי חירות
והתפשטות או שאנחנו כבני אדם שואפי כיווץ ומתח ברור שאנחנו כבני אדם שואפי התפשטות
וחופש אנחנו לא שואפי כיווץ הכיוון
הוא אנטי נשמתו של האדם
אנטי אין לך בן חורין אלא מי שיושב עוסק בתורה כאילו
האדם שואף לחירות בנפשו פנימה
עכשיו אחרי שאנחנו מבינים את היסוד הזה שהאדם שואף בתוך נפשו לחירות פנימית
אני רוצה לגלות
לכם סוד אלוקים אלוקים
יש מעשה אנוש
ותחבולותיו ויש מעשה אלוקים
בואו ננסה להבחין עכשיו נעשה
לחתוך ככה בצורה אנליטית מה זה מעשה אנוש
ומה זה מעשה אלוקים
הפירוש אלוקים אף פעם לא יפיל עליך תיק שאתה לא מסוגל לעמוד בו
זה פירוש מעשה אלוקים אלוקים תמיד בלשון של התלמוד אומרים את זה לפום גמלה שכנע לפי הגודל של הגמל החוזק של הגמל שמים עליו מסע
בני אדם יכולים לשים על גמל משא עד שהוא יקרוס
אבל אצל האלוקים אין מצב
עכשיו שימו לב טוב אם אנחנו נתקלנו ככה על הבוקר באיזה שיחת טלפון של מישהו מקנטר ממש לא לעניין כאילו מישהו שהוא לא לעניין אז זה ברור שלא אנחנו אשמים זה מעשה
הקדוש ברוך הוא עכשיו מה אנחנו עושים עם הטלפון הזה מהרגע שסגרנו את השפרת
כאן אנחנו נכנסנו לתמונה אנחנו יכולים לקחת את המחשבה הזאתי ולשכפל אותה בהנדסה גנטית שכפול שיווק מה שאתם רוצים ולהעמיד אותם מול העיניים
אז אז היא אמרה שאני מטומטמת אז היא אמרה שאני מטומטמת אז היא אמרה שאני מטומטמת אז היא אמרה זה כמו שריטה בדיסק
השיר נתקע ככה וזה חוזר חוזר
חוזר חוזר חוזר חוזר זה לא נגמר ואנחנו יודעים לעשות את זה זה האופי שלנו אנחנו יכולים לאסוף אלופים אפילו יכולים לעשות את זה אבל תזכרו טוב טוב מי עשה את זה מעשה אנוש
ותחבולותיו את השכפול
הזה זה האדם עשה וכאן הוא נמצא במבחן
ההכפלה של הדברים האלה
והענצים אותם
כן עיניך והיו לי שותפות בין עיניך זה אנחנו עשינו זה העבודה שלנו הנה תזכרו את אותו גוי הוא לקח את השלט ושם בין העיניים זה היום הוא בחר לעצמו שלט אחר אנחנו גם כן תולים שלטים בנפש כל הזמן אבל אנחנו בוחרים את השלטים שאנחנו רוצים בדרך כלל אנחנו מתחברים לשלטים הרעים
למה תשובה חיצונית כי אנחנו מזוכיסטים והתשובה הפנימית
יותר משום שהשורש הראשון של
האדם זה עולם הטוב הוא אז הוא מחפש לחזור
לשורש הראשון שלו אבל אנחנו באנו לעולם לא להיות בשורש הראשון שלנו
אלא כדי לתקן את עצמנו ולכן התיקון זה היכולת של האדם להגיד סטופ
סטופ השיחה טלפון הייתה עכשיו אני שוכח אותה
עד עד שיהיה רגע פנוי ואז אני אזכר בה אבל בינתיים
וזה התפקיד היומיומי של האדם לעצור את התהליך פה תורת
החסידות אומרת
תדעו לכם
שהאדם יכול להרוג את עצמו לא אלוקים לא אלוקים
הורג את האדם האדם עם יצר הרסנות שלו הפנימי
הוא הורג את עצמו
אם האדם יידע להפריד יפה בין מה שעשה האלוקים לבין מה שהוא מתחיל לעשות העולם שלו יראה אחרת לגמרי יהיה עולם יותר בנוי אז בואו נסכם את הנקודה השנייה
הכיווץ
הוא אנטי נשמה
אלוקים אף פעם לא יכווץ
אותך יותר ממה שאתה מסוגל אבל אתה תכווץ את עצמך יותר ממה שאתה מסוגל
זאת אומרת אנחנו מומחים לשריפת פיוז זה המומחיות שלנו בתור בני אדם ככל שהאדם הוא יותר אלוקי ככל שהאדם הוא יותר רוחני ככל שהאדם הוא יותר פנימי
הוא יהיה מסוגל לעשות
אם אתם רוצים לשים דופק על היד שלכם ולדעת מה המצב הרוחני
שלנו אנחנו
בסדר או לא בסדר אם אתם מצליחים לעשות סטופ
אז אתם מתקדמים אתם עולים אם אתם
לא תהיו מסוגלים לעשות סטופ
לכו לעשות בדק בית על המצב והקשר שלכם עם האלוקים
כל דבר שהוא חוזר על עצמו עוד הפעם+ הפעם+ הפעם+ הפעם+ הפעם שורש התור ואנחנו באנו לעולם כדי להילחם איתו אנא
תעצרו את הכיווץ
האם האדם יכול רק בהתפשטות לא זה לא בריא הוא צריך כיווץ כי בלי כיווץ אתה לא לא קם בבוקר אפילו בבוקר לא תקום בלי כיווץ אם אתה לא מפחד את
העבודה וחייבים כיווץ שפוי אבל הכיווץ
הלא שפוי
הוא חורבן
קורבן פנימי שצריכים להילחם כנגדו תיזהרו בבקשה לא ללחוץ את עצמכם בפלייר
פטנט
ללחוץ יותר לא יותר ממה שצריך
תיזהרו זה אנטי נפש זה אנטי אלוקים וכאשר
אתם מתקדמים יותר בתוך העולם הרוחני שלכם
אתם תראו שאתם יש לכם יכולת לעצור את זה
בדרך כלל בן אדם ככל שהוא מתרחק מתרחק מתרחק
זה פתח החיים הרוחניים הפנימיים שלו
נעבור עכשיו לנקודה שהבטחתי לכם
נקודת השיניים הרבה שנים באמת מפריע לי משפט בהגדה של
פסח כנגד 4 בנים דיברה אחד חכם חד רשע והרשה אומר מה העבודה הזאת לכם והאגדה עונה לו ואף אתה אקטה את שיניו
אני מכיר תן לו file
תן לו בישבן שים לו רגלי אגרוף מה זה עף עתק עץ שיניו אז בוא אני אספר לכם קראתי מחקר יותר ממחקר אחד
שהמחשבות הכפייתיות האלה הורסות
לא רק את הנפש
הזה דיברתי עד עכשיו
אלא עושות גם את השיניים
ראיתי
כמה מחקרים של רופאים גדולים בארצות הברית
את השיניים אחד מהם מספר על פציינט רופא שיניים מספר על פציינט הועמד בכינוס
של רופא שיניים בכל העולם אומר היה לי פציינט שאני מכיר את השיניים שלו כמו שאני מכיר את כף היד שלי שיניים טובות ומוצלחות
ואשתו
קיבלה איזה שהוא אירוע בריאותי ושכבה בבית
רפואה
כמה שבועות והוא היה בדאגה חרדתית
ובמשך 3 השבועות האלה 9 סתימות עשיתי לו
כשהבן
אדם לא ידע מה זה טיפולי זאת אומרת כמעט
ולא ראה רופא שיניים בשנים
שקודם לכן
ב-3 שבועות
מה זה אומר הרופאים הגיעו למסקנה שהדאגה הזאת והחברתי הזאתי והלחץ הזה והמתח הזה אוכל את הסידן
ואוכל את השיניים פשוט בגלל שהוא גומר את
השיניים של הבן אדם
אז לכן פעם הבאה שאתם רוצים לבדוק בנאדם עם הבן אדם עם
שמחת חיים או לא פתח את השיניים אני אמרתי עכשיו אני מבין את האגדה של פסח הרשע הזה מנסה כמו שאומרים להקליט אותנו ולהכניס אותנו לאיזה שהוא
קנטור הוא מקנטור אותנו
כתוב שעושים מידה כנגד מידה
אף עתה
תגיד לו כאלה דברים שיתחיל לאכול את עצמו גם כן
ואז השיניים שלו יגמרו
איך אנחנו מזהים cane
איך מזהים אותם למה אני שואל למה אני שואל את זה
פשוט כולם יודעים מה זה קנטרנים זה לא נכון
יש משפט בספר היום יום של הרבי אהוב את הביקורת
כי היא תעמידך על המקום האמיתי הביקורת היא גם בונה אותנו כשאנחנו שומעים הערה אנחנו אפילו את האף שלנו
לא רואים אנחנו זקוקים
אנחנו
זקוקים למישהו
הוא יגיד לנו מי אנחנו
אז מה
איך אנחנו נוכל להבדיל בין בן אדם שבאמת רוצה את טובתינו וכאילו בין בן אדם שהעצה שלו כדאי שניקח אותה לתשומת הלב לבין בן אדם שאומר לנו איזשהו דבר וכמו שאומרים חבל להשקיע בו שניה אחת נוספת במילים אחרות מי הוא האדם הזה
שהמסר האלוקי לא עובר באמצעותו
צריכים ללמוד שהמסר הוא שאנחנו לא מה שהוא אומר
שהמסר שלי הוא
שלילי לא יש
מי הוא איך אנחנו מזהים אותו איך אנחנו קולטים אותו
כי
אז נאמר ככה
זה
את הפתרון לשאלה הזאת מצאתי
ב-1 המכתבים החסויים של הרבי זאת אומרת לא מכתב כל כך מפורסם קצת
שהשמיטו שהרשמיתו אותו מההדפסות הרגילות
ושם הוא נותן כלל יפה מאוד
שיכול לעזור לנו
אבל תקשיבו לדברי
הקינתור שאומרים לכם
באחוזים גבוהים
מאוד
קנטרן
ישנה מן האמת עליכם בשעה שהוא
מקנטר
כלומר
אתה שומע מישהו שמותח עליך
ביקורת
אם
הדוגמאות
שהוא לוקח יהיו דוגמאות מדויקות הוא לא משנה מן האמת
זה בן אדם שיש
מקום לשמוע אותו
אבל אם אתה שומע שכשהוא ככה יורה עליך חיצים וככה אבל הוא
הוא מעגל פינות הוא הוא אומר דברים לא לגמרי מדוייקים בוא נאמר מסלף מציאות והוא בעצם בעצם זה מה שהכי
מקומם אותנו לענות לו גם כן
אתה שקרן זה לא נכון זה לא היה ככה וכן הלאה תדעו לכם זה הקנטרן הקלאסית שאתם לא צריכים
לענות לו
מדוע
משום שהבן אדם הזה שקרן ומשקרן אתם לא
תצאו אף פעם
אתם תדעו שהמסר שהוא בא להגיד לכם מה אתם לא
לא מה שהוא אומר נכון אלא מה שאם הוא זה קלט אם הוא את זה סילב סימן שזה דווקא דבר חיובי שהוא פחד להשאיר אותו אז הוא היה צריך לסלף אותו היה צריך
לשנות אותו אני חושב שזה כלל יוצא מן הכלל זה כלל מאוד חזק מאוד
טוב שאנחנו יכולים לצעוד איתו
ולהיות
בטוחים במה שאנחנו עושים
כי זה תדעו לכם שהמבחן הכי קשה אני אומר את זה גם מתוך
הניסיון של החיים שלי
הניסיון הכי קשה שכש עומד
לפניך אדם
ואומר לך כל מיני דברים
מעצבנים ואתה אתה בדילמה מה
לקלוט ממנו ומה לא לקלוט ברגע שאתה רואה שהוא מסלף כשאת רואה שהוא מסלף יש לך כבר תשובה בכיס
אדם
מסרב זה אדם cרן אדם cנטרן זה לא אדם שבא להעביר לי מסר אלא בוא נגיד את זה בצורה נעימה הוא שם לי איזושהי מהמורה כדי שאני אפתח את כישרונות
הקפיצה שלי
אנחנו רוצים לומר לכם אלוקים
יכול לסלוח לנו על עבירות
שעשינו
אבל מערכת החיסון הפנימית שלנו לא סולחת לנו אף פעם כאשר אנחנו
אוכלים את עצמינו בזה אין מחילות
אני אומר לכם עכשיו דברים כי זה כואב לי אז אני אומר את זה זה כואב לי מי שרוצה למות בגיל צעיר
שימשיך לאכול את
עצמו מקנטרנים עובדה בשטח רוב בני האדם בעולם מתים כתוצאה מזה שהם לקחו ללב כל מיני מילים שנאמרו להם שלא במקום רוב בני האדם תחליטו איפה אתם רוצים להיות בארץ החיים או בארץ
וזה חד משמעי אין בזה אין בזה
משחקים של חצי חצי זה
חד משמעי האדם אחראי לבריאותו אתם יכולים ללכת לעשרות
סדנאות של בריאות
ללמוד כל מיני דיאטות
ואני אומר לכם עכשיו שכל זה חשוב אבל יש משהו לעוד לפני זה עדיין לא הייתם בסדנה הזו
הסדנה של הנפש היא העיקרית מדוע אני אומר את זה מה שאתם תגידו לי אל תתעצבנו אבל אני גם מאוד מחזיק מבריאות ואני עצמי
שומר על הרבה מאוד דברים בבריאות אבל מבטיח לכם יש
אנשים
שעישנו עד גיל 95 4 קופסאות ביום אני מכיר
ואני מכיר אנשים שאכלו בשר כמה שבא להם עם שומן ואני מכיר גם אנשים שאכלו סוארמות כמה שהם רוצים
וטונות של גבינות צהובות והאריכו ימים אז זה הכל נכון כי כי השם באמת אומר שאדם חייב לשמור על הבריאות שלו גם
בתזונה אבל זה לא הדבר הראשון זה הדבר השני
הדבר הראשון זה שלא תהרוס את הנשמה שלך בידיים ושלא תקצר את החיים של עצמך בידיים זה הדבר הראשון וזה לא משנה מה אתה אוכל זה משנה איך אתה איך אתה אוכל והאם אתה שמח כשאתה אוכל או כשאתה או שאתה עצוב
האם אתה חי באיזשהו
כיווץ פנימי ואתה בעצם איזשהו אחד שצריכים לקחת אותו כמו
יש כזה יש כזה משחקים
של ילדים ששמים בתוך המים
וזה וזה וזה מכשיר זה
מתנפח האם אתה איזה שהוא משהו מכווץ כזה שצריך להכניס אותו בתוך המים כדי שהוא יתנפח והתפשט או שאתה בן אדם
שפוי אתה חי ביום יום מסתכל על השמיים מסתכל על הפרפרים שמח וטוב לב וזה תלוי בזה
היום יום של האדם החיים
אדם תאמינו לי תאמינו
לי אומרים שכל סיגריה מורידה 5 דקות מאדם אני לא מעשן ואף פעם לא עישנתי
אבל אם האדם הזה חי 95 שנה וארבע קופסאות ביום אז היה צריך לחיות 100 80 שנה לפי הכלל הזה וזה לא יתכן אז אז אז משהו אחר יש פה יש פה גם
בנוסף לבריאות שעליה אנחנו חייבים לשמור זה גם היכולת שלנו
להכיל
את מה שהאנשים עושים לנו כשאנחנו
נפגשים איתם איך לקרוא את האנשים או אם תרצו איך לקרוא את האנשים
יש לפעמים שאתה צריך לקרוע את מה שאמרו לך ולזרוק
בפח
וזה לא להתייחס לזה בגרוש דקה אחרי זה כבר שכחת מה שהיה שם
אם אתה לא מסוגל לעשות את זה אז בבקשה תשים
שעון חול
ותדע שזה עניין של
זמן 54 ששים
מסכן מת צעיר למה אנשים לא אומרים
רצח את עצמו התאבד
זה אני לא יודע עדיין לא
עלו על זה זה הסוד שאני אומר לכם היום אבל הבני אדם עושים את זה לעצמם
צריך לשמור על הבריאות הפיזית אבל צריך לשמור על הבריאות
הנפשית כפל כפליים כפל כפליים צריך לשמור את הבריאות הנפשית
יש
נפש הבמית ככה חסידות קוראת לזה נפש הבמית קוראים לה על שם הבהמה אבל היא הרבה יותר גרועה מהבהמה
ובתורה כתוב
שאם אדם מתנהג
לא במוסריות ראויה אז אומרים לו אפילו יטוס
קדמח
אפילו היתוש נוצר לפניך היתוש נוצר ביום החמישי
אתה
ביום השישי
הוא קודם לך הוא יותר
משובח ממך
שאלתי את עצמי פעם אם בן אדם החליט שהוא רוצה להתנהג כמו בהמה לו יהיה לי יהיה בהמה
אבל למה גרוע יותר מהבהמה
אז התשובה פשוטה אתה בן אדם איך ירדת
לעולם הבעלי חיים אתה גרוע מהם אבל התשובה העמוקה יותר
וזה סוד שמגלה אותו הרבי הריאץ חותנו של הרבי ב-1 מהמאמרים שלו
הוא אומר בהמה היא תמימה
היא לא יודעת לקנתר
בני אדם עם היצר הרע והנפש הבהמית
שלהם יודעים לקנטר
כלומר האדם
הוא גרוע מן הבהמה משום שהוא יכול להרוג
את עצמו
אני עדיין לא שמעתי
על סוס שמת כתוצאה מהתקף לב
למה מפני שהסוס לא לוקח ללב
למה הוא לא לוקח ללב הוא
חי את מה שלפניו ורק
זה מעניין אותו גם סוס לא מקנטר אחד את השני הם לא מקנטרים זה את זה
ואנחנו צריכים ללמוד ממנו השם עשה אותנו בעולם של בעלי החיים כדי
הדברים היפים והטובים אין
להכיל להכיל את הדבר בצורה
הנכונה
בצורה קליטה
ולחיות את ההווה בצורה
המלאה
אני רוצה לספר לכם
כשקולומבוס
גילה את אמריקה
הזו יגיע
ל mail זאת אומרת לפני שהיא היתה אותה מדינה הוא הגיע למקום מסוים שמה היה שתיל קטן של עץ שהלכת וצמח וגדל
והוא הפך
להיות עץ רב פירות פירות
ובמשך 400 שנה
העץ הזה עמד
לפני רוחות
הוא עמד בפני ברקים רעמים שפגעו בו
ואף אחד מהם לא גמר אותו
דבר אחד גמר אותו אחרי 400 שנה הגיעו לשם איזה שהם חיפושיות והם התחילו לכרסם את הקליפה החיצונית שלו
ואחר כך את הגזע שלו ואחרי עבודה מאומצת של
זמן מכובד
העץ הזה
קרס והיום אנשים
הולכים ומטיילים רואים את השאריות שלו
אחרי הקריסה
כשאני קראתי את הסיפור את
את הדבר הזה אמרתי זה בדיוק הנושא שאנחנו היום לומדים
ישנם דברים
גרנדיוזים שקוראים לנו בחיים ברקים רעמים
לא זה מה שמפיל אותנו
לא זה מה שאוכל אותנו יש חיפושיות קטנות
קטנטנות כל מיני דברים קלים
דאגות קטנות
כאבי לב קטנים על שטויות
למה אני אומר על השטויות חיפושית אתה לוקח אותו בין אצבע לבוהן
מערכת אותה עוד אחת מערכת אבל כשהם כולם באים ובסדר במשמעת בהתמדה וכל אחד
מכירסם חלק אחד חלקי מיליארד מהסנטימטר
אבל הם עובדים
גם עץ חזק מאוד גומר את עצמו וזה נקרא כי האדם עץ השדה
יש לי טובה ויש לי רעה האדם עץ השדה שתלוי
בו איך הוא יתייחס איך הוא
יכיל איך הוא יכיל
את
את היום יום שלו
את היום יום הטוב
ואת היום יום הלא טוב החסידות קוראת לקינתורים ארס לא הרס באיי זה התוצאה אלא הרס באלף הם
מחלחלים לאט לאט
הרס של כמו הרס של נחת הם מחלחלים לאט לאט הם זה יוצר משקעים בנפש האדם
אם האדם
מלכתחילה לא יודע איך להכיל אותם
אז גם כאשר הוא שכח מהם אבל הם ממשיכים עדיין
לעשות לו לעבוד האם
חשבתם פעם על עצמכם
אתם מרגישים הרגשה לא טובה כזאת
למה אני עצוב
למה אני עצוב מה היה שעשתה לי שאני עצוב אז אנחנו מתחילים לדפדף באינטרנט חזרה אחורנית אחרונית אחורנית עד שפתאום עומדת לנו איזושהי תמונה אולי לפני 200 תמונות ביום היה לנו איזה משהו שעשה לנו לא טוב שכחנו ממנו שכחנו ממנו אבל אבל עדיין הוא נמצא שם
הוא אוכל כלומר זה לא רק לשכוח אלא זה גם כל חיפושית
להרוב מה זה להרוג זה לחשוב מחשבה חיובית כנגד
זה לא מספיק רק שאתה תסיר את זה מול העיניים
אתה מסיר אתה מסיר את זה מן העיניים אבל זה עדיין קיים
זה עדיין אוכל זה עדיין גומר אתה חייב לדעת באותו זמן להגיד לעצמך זה שטויות זה לא נכון אתה חייב להילחם בזה לעשות איזושהי כוחניות נגד כוחניות נגד ריסוס נגד אתה תצליח להתגבר על זה בעזרת השם אתה תצליח לצאת מזה
מה שאין כן אם אתה רק
תדחיק את זה
תעביר תמונה
זה עדיין קיים
וזה עושה אותך זה
משפיע עליך ואתה
אפילו לא זוכר למה
כמו שאמרתי לכם את הדוגמה קודם אני אני עצוב אני לא זוכר למה למה אני עצוב למה אני עצוב
לא יודע לא יודע מישהו
אמר לי משהו מישהו הזכיר לי משהו מישהו עשה לי משהו
אני חייב לדעת להתמודד בזה בצורה הכי חזקה
אנחנו מתקדמים כבר
יש
4
4 סוגים סוגי מצדקים מצטדק
תירוצים
הסברים אומר הרבי אראס המצטדק הראשון
איזה ביטוי יפה משתדק ויפה לו ככה הוא כותב
המצטדק הראשון מצטדק ויפה לו מה זה
מצטדק
תפסנו אותך
בטעות תפסנו אותך בכישלון תפסנו אותך במשהו
לא נעים בנפש יש אדם שיודע להכיל את זה מסתדק טעיתי ויפה לו תודה
רבה שתיקנת אותי וזה לא תודה רבה מן הפה ולחוץ
אלא הוא מעריך את זה כמו הסיפור המפורסם
אדם אחד בדק את התפילין
שלו אדם שני בדק את התפילין שלו שניהם נמצאו פסולות
מתברר שכבר 20 שנה הם לא מניחים תפילין אחד נפל מתעלף והשני התחיל לרקוד
המתעלף שאלו אותו אחר כך למה התעלף
אתה אומר 20 שנה לא הנחת תפילין
הרוקד שאלו אותו למה הרקד
אתה אומר עדיין לא שקעה חמה היום אני יכול אני
זה מאוד מאוד תלוי בהסתכלות שלך זה מאוד מאוד תלוי איך אתה
שופט את המציאות
אז כשאנחנו עכשיו מדברים על מצטדק ויפה
לו
הוא מה אתם חושבים שהוא לא ידע שהוא עשה טעות הוא יודע שהוא טעות מה הוא לא יודע שטעות זה טעות
הוא יודע שטעות זה טעות
הוא לא יודע שטעות זה דבר מעליב הוא
יודע דבר מעליב
אבל מעכשיו אני אעשה את זה טוב
מצטדק ויפה לו
הדרגה השניה במצטדק שמונע אותה הרבי הריאט במכתב הוא אומר
טעיתי
אני אני אני
לא שמעתי טוב מה שהם טעיתי באינפורמציה שאמרתי
לכם כי לא שמעתי טוב משתדק הוא משתדק טעיתי טעיתי אבל משהו באינפורמציה
שזרם אליי לא היה נכון
טעיתי
זה כבר דרגה יותר נמוכה
אני טעיתי
לא שמעתי טוב את האינפורמציה
לא הקשבתי טוב אני אבל זה לא אשמה שלי אתם מבינים יש אותי ויש את האינפורמציה זה לא אשמה כל כך שלי זה מצטדק ולא כל כך יפה לו אני לא דייק לזה
אתה שואל אותי איזה אוטובוס נוסע לרמת גן אני אומר לך 238 אתה בא אליי אומר לי לא זה 239 למה הטעת אותי
כנראה שלא
הסתכלתי טוב על המודעה אני לא הסתכלתי טוב על המודעה
אבל מי אשם בגדול זה רק האינפורמציה שהבאתי לך וזה על העמוד וזה זה לא אני
ויש אדם שתולה את כלילתו באחרים
את הקללה שלו הוא תולה
באחרים
עיטרו אותי באינפורמציה שנתנו לי טעיתי
אבל הטעו אותי באינפורמציה
והדרגה האחרת זה מצט לו
זה גרוע מאוד
אומר הרבי הרבץ אדם שמצטדק באמצעות כאשר מישהו מאיר לו על משהו הוא כועס הוא מתעצבן
זאת הדרגה הרביעית
עכשיו בוא נראה תסמנו כל אחד בלב איפה המשבצת שלו
משתדק ויפה לו
משתדק ולא כל כך יפה לו מסתדק ולא כל כך כל כך יפה לו ומסתדק
ורע לו
זה האדם
עכשיו עכשיו אנחנו נלמד מה זה קשור ל micro אז בוא נגלה לכם סוד
אומרת החסידות המקנטר הקלאסי עוד לפני שהוא קנטר אני דיברתי איתכם קודם איך אני
מזהה אדם שכבר מקנטר האם זה לטובתי שזה ביקורת בונה או שאני צריך לדעת ממה שהוא אומר מה לא זה דיברנו אם הוא קצת משנה מן האמת אבל איך אני מזהה בן אדם קודם אישה אומרת אני
יוצאת עם גבר אחד לפגישות מה אני עכשיו
אני אחכה עד שהוא יקנטר אותי ואז אני אבדוק אם הוא משנה מן האמת זה יקח עידן והידנים זה הרבה זמן
מאוד פשוט אם אתה רוצה
לדעת האם הבן אדם הוא קנטרן עוד לפני שהוא קנטר אותך
אתה אומר לו
דבר
שהוא לא קנטר ענות
אבל אפשר לפרש אותו כקנטרנות משהו שהוא באמצע
משהו
שהוא
באמצע
מה זה דוגמה
משולם תמיד כשאני רואה אותך
אני נזכר במישהו
במי במה
טוב או לא טוב לא יודע
משהו באמצע רגע רגע במי אתה נזכר לא משנה לא משנה
אתה נשאר בא אם אני יכול ליצור
מין דבר כזה לא ברור שהוא יכול לפרש
אותו לכאן ולכאן והוא יבחר לפרש אותו לרעה
והוא גם נכנס
וקנטרן in קרניים למה זה מה שיש לו בלב הוא מיד תרגם את זה
על מה שאתה נתת
כך דבר קח תמונה לא משופצת תמונה לא ברורה תמיד לא מול העיניים מה הוא רואה אז
עם את הכתבות תגיד לבן אדם איזה איזה איזה יפה איזה יפה חולצה שאתה לובש
היא מסתירה את הסנטר הכפול שלך
איך
איך בדיוק איך בדיוק אני אני אמור אתה רוצה באמת להגיד לי יפה אני רואה אתה בדיוק אין מצב את האצבע איפה
אם אתה יודע אם הוא מיד מפרש את זה אם אתה מיד נעלב
לא אני רק רציתי להגיד לך שהחולצה שלך יפה
רגע אבל מה דיברת על הסנטר הכפול לא כי כי
אז פה אתה יכול משהו בעיניים כזה משהו שהוא ביניים
אולי הדוגמה הזאתי
אפילו קיצונית זה צריך להיות משהו עדין יותר משהו עדין יותר שהוא באמצע
הוא עושה לי הוא עושה ואז אתה תראה איך הוא יפרש את זה ואז אתה קולט את האדם ותדעו לכם שזה מבחן אמת זה מבחן מאוד מאוד אמיתי
וזה מבחן שכדאי לעשות אותו כשהאדם רוצה להכיר עובד או להכיר להכיר שיש שידוך או להזכיר את
עכשיו אחרונה
הקדוש ברוך מאז חית עץ
הדעת יצא שאין בעולם דבר רע בלי שיהיה בו גם כן טוב
בכל טוב
יש רע ובכל
רע יש גם טוב כל השאלה באיזה מינון
אבל יש טוב ורע בכל דבר
גם בקנטרנות אפילו של הקנטרן השלילי יש משהו
טוב בשבילנו
וזה חשוב שאני אדע את זה
משום שזה נותן לנו
כח גם להכיל את זה
מספרים על הבעל שם טוב שפעם אחת הוא
נסע עם התלמידים שלו לאיזשהו
מקום
והבעל שם טוב היה בעל רוח הקודש גלויה ולאורך כל הדרך הוא ידע תמיד לפנות ימינה לפנות שמאלה לאן הוא מתקדם ופתאום
הג'י פי אס סי לעבוד
הוא לא יודע לאן הוא צריך להתקדם הוא לא יודע לאן הוא צריך לנסוע השם סילק
את המוחן שלו את הרוח הקודש שלו פתאום באמצע הדרך התלמידים רואים שנוסעים ונוסעים שואלים רבה לאן אנחנו נוסעים אומר להם אני לא יודע
והיום יום שישי והשבת הולכת להיכנס והבעל שם טוב לא יודע להגיד להם אם זה הולך להיות כפר יהודי כפר גוי אם יהיה להם איפה לשבות בסופו של דבר הם נכנסו
לאן שנכנסו והגיעו לאן
שהגיעו וראו איזה שהוא בית
אחד עם מזוזה והבית הזה כאילו הראה להם שכאן גר יהודי
פותחים דופקים בדלת פותח
להם אדם
חוץ מכבודכם עם הבגד התחתון
וככה זה
מה שאתם רוצים
פופו מפה אז הם אומרים להם אומר אומרים לו
עוד מעט
שבת אין לנו איפה להיות המזג אוויר לא מתאים שנשאר בחוץ
לא אני שונא
את הדתיים האלה אני שונא אותם לא רוצה אותכם היום כבודו יתן לנו רק איפה להיות בשבת אנחנו לא יכולים לא נבקש ממך כלום לא זה יעלה לכם ביוקר כמה שתרצה נשלם
והבן אדם הזה מתחיל
כל כל השבת
הוא הולך ככה עם הכית
איזה זה והם מתקבצים להם באיזה שהוא פינה וכל השבת הוא מתעלל בהם ומתעמר בהם מילולית
אתם פרזיטים שום דבר בחיים שלהם אתם לא עושים למה הוא עושה משהו כן אתם לא עושים שום דבר וזה מגיע שבת אז
לחם משהו לאכול
אז הוא נותן להם לחם וכל הזוג קללות ופגישות והשפלות לאורך כל השבת
ולאורך כל השבת התלמידים מסתכלים על הבעל שם טוב והם רואים כמו לאה חל הצמצום רואים בן אדם שהוא
איך אומרים המשדר לא לא מחובר
לא לא
אין לו מה להגיד הוא
במוצאי שבת
אחרי שיא של התעללות
הם הם יושבים ליד השולחן
פתאום הבן אדם הזה הפנים שלו השתנו הוא נכנס לבוש הכל בסדר ואז נפתחת הדלת היא יוצאת אישה
שהם לא ראו אותה כל השבת איפה היא באה פתאום
והיא אומרת לבעל שם טוב אתה מכיר אותי
אני לא מכיר אותך
לא מכיר
את עצמו עכשיו לא מכיר
כלום אחרי עוש כזה
אתה לא מכיר כלום כבר
אז היא אומרת לו אני
גדלתי אצלך בבית
היא היתה יתומה שהוא הכניס אותה אליו הביתה והוא גידל אותה היא הייתה יתומה מאבא ואמא מוכת שכין
שהוא לקח אותה במסירות נפש וכמו שאומרים לשתות טיפלה ועשתה לה אמבטיות עד שהיא התרפא ממחלת השכן שהיה לה
והמון המון
מסירות הם השקיעו בילדה הזאת בבחורה הזאת עד שהיא גדלה והיא עזבה את הבית
היא מספרת לו תדע לך שזה האיש הזה שאתה ראית זה בעלי
הוא צדיק נסתר
הוא אדם גדול אבל
בשמיים אנחנו ראינו עליך קטרוג היה פעם
שאשתך הרבנית טיפלה בשערות שלי ובשכיר שהיה שם לא על אף אחד ואני צעקתי צרחתי והיא הרגישה שהיא צריכה לקלף פה ולזכות והיא רצתה את טובתי אבל אני בכיתי
ואני הייתי יתומה
הדמעות שלי עלו לשמיים אלוקים כתב בתורה אלמנה ויתום לא טענו אתה עמדת ושתקת
לא אמרת לאשתך תעשי לה- כואב לא אמרת כלום עשה עלייך הקפדה בשמיים לרוב צדיקותך אדם פשוט יכול להיות שבשבילו זה היה מצווה אבל אדם צדיק כזה נדרש ממנו היה יותר
היית צריך להזדהות איתי בשמיים גזרו שבגלל המעשה הזה אין לך חלק לעולם הבא
עכשיו
עוד מעט אתה צריך אתה מתבגר
אנחנו ישבנו אני ובעלי קמנו והתפללנו להשם איך אפשר להחזיר לך את העולם הבא איך לתקן והגענו רק למסקנה אחת שבת אחת של יסורים מילוליים
וזה יכפר לך על הכל אנחנו דאגנו שאתה תצא לאן שתצא והתפללנו ונלקחה ממך רוח הקודש הגעת בהשגחה פרטית אלינו בעלי לקח על עצמו את העבודה הזאת
כל השבת עכשיו אתה נקי ובאמת היא סיימה לדבר והמוחים חזרו לו מיד
רוח
הקודש חזרה הוא ראה שכל מה שהיא אמרה זה אמת לאמיתו
אז אל תפחדו מהעונשים אבל תלמדו שאחרי שזה כבר בא
אל תגישי את הלכי השנייה אנחנו יהודים אנחנו לא נוצרים אבל אבל אחרי שזה בא
איך תתמודדו עם זה תבינו שזה עשה לכם איזשהו שיוף להרבה דברים אחרים שחלילה לא יקרו
כמובן שעכשיו אתם שוכחים
מזה כי אתם חיים איתה היום אבל אבל אבל
איך איך
מצליחים לעבור מהסקלה של הכאב לסקאלה של החיים לסקאלה של החיוך לסקאלה של היום זה על ידי זה שאתה מכניס לעצמך
את התובנה הזאתי אין רע בלא טוב גם הצער הזה וגם העוגמת נפש הזו שהעבירו לי היה לה איזה שהיא מטרה טובה היא עשתה לי איזה שהוא שירות
לתועלת קחו את הדברים באור החיובי גם את הטוב וגם מה שעדיין לא טוב ושתדלו להפוך את הלוטוב לטוב זה העבודה שלנו בעולם הזה בסיעתא דשמיא
כשהאדם מאמין בזה
הוא מצליח גם ליישם את זה הכי חשוב זה האמונה
אחד הדברים הקשים
שהיה
צרירה
משתדל כל פעם לקחת בני אדם זה האמונה
אתה רואה הם רשעים והולך להם אתה רואה הם ככה זה יש סוד
טבע אתה אף פעם לא תראה
איך הרשע נופל
כמעט אף פעם אלוקים
תמיד יעביר את זה מהעיניים שלך או שאתה כבר תהיה עסוק הוא יפול כשאתה
תעשה את העיניים שלך במקום אחר זה חלק מהניסיון זה קורה הוא תמיד נופל אבל אם אני עשיתי על זה פעם עבודה מדעית אני בדקתי פעם אחת את כל אלה שהיה לי איתם חשבונות מגיע להם עונש
יופי
רשמתי רשמתי הסתכלתי על מי שלא קיבל רק כשבדרך כלל אתה לא הולך ומחפש את זה אתה שוכח את זה אבל המועקה בלב הרשעים מצליחים יותר טוב להיות רסה
ככה יש אנשים שאומרים וזה הטעות הטעות היא תדע לך שיש דברים נסתרים לא הכל נמצא מול העיניים שלך
וגם ברוע הזה
שאתה ראית מול העיניים היה איזה שהיא מטרה של זיכוך אבל ברגע שגמרת אל תהיה מזוכיסט תמשיך הלאה מה שהיה היה מכאן או לאבא יהיה רק טוב