ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

עת לקרוע

שאול קורע את מעיל שמואל 🔹 בגד - ספירת ה''נצח'' 🔹 ההבדל בין דוד לשאול 🔹 עטיפה זו הגשה 🔹 דיווח אמת לחולה סופני 🔹 שיעור בספר קוהלת פרק ג פסוק ז

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

קוהלת פרק ג' פסוק ז' עת לקרוע ועת לתפור
אנחנו נתחיל עם העת לקרוע
העת לקרוע את מה במדרש כתוב
זה ממש בהשגחה פרטית
שאנחנו לומדים את הפסוק הזה
בימי בין המצרים
עת לקרוע
מתי יש לנו בכלל
שקורעים בתורה ביהדות מתי יש 7 קרובים אבא אמא וחלילה בן ובת
אח אחות ואישה או בעל 7 קרובים מי שהיה ומי שראה ירושלים בחור בנה לא ירושלים הר הבית בחורבנו או מי שהיה בצאת נשמה של מישהו צאת נשמה של יהודי
זה ההלכה
הפשוטה אם ככה
נוהגים בו לא זאת שאלה ואם ספר תורה נשרף על ידי יהודי
יש
יש עוד כמה דברים
למשל ששומעים שמורה רעה וכולו אבל
הדברים הם לא כל כך מוגדרים מה הגדר של השמורה רעה
וכולו אז מי שירצה יסתכל בשולחן ערוך יורד היה
סימן שין מם את כל העניין אבל אני רק
רוצה להזכיר שהעת לקת
לקרוע הוא מתאים בתקופה
על מה מדובר כאן כשכתוב אתליק רועה כתוב במדרש אנחנו מכירים את הסיפור בתנ ך
הקדוש ברוך הוא ציווה את שאול להילחם בעמלק
ולהשמיד את כולם והוא ריחם על הצאן
של עמלק
והוא אמר
שהוא רוצה את הצאן
בשביל להביא קורבנות לבית המקדש
זה היה הסיבה שהוא
המתין והמלק היו מכשפים גדולים והם התחברו שם בתוך הצאן
הפכו להיות בעלי חיים באותו לילה וככה נוצר נוצרה
המשכיות לעם הזה
אז שהקדוש ברוך הוא ראה את מה שעשה
שאול הוא שלח את
שמואל להוכיח את שאול
ושאול אומר לשמואל עשיתי את דבר השם הוא היה בטוח שהוא בסדר ושמואל שואל אותו
הוא מקול הצאן הזה שאני
שומע אז הוא אמר
כי העם חבל כדי להביא קורבנות אז
שמואל אומר לו הקדוש
ברוך הוא מעדיף
שתשמע לו ולא תביא קורבנות עוד מעט נסביר את זה על פי החסידות ושמואל הקפיד על שאול על זה שהוא לא שמר את דברי הקדוש ברוך הוא
והוא עזב אותו הלך
שאול תפס את הבגד שלו המעיל של שמואל
נקרא ואז מגיע הפסוק
שמואל אומר לשאול
קרא השם ממלכת ישראל ממך ונתנה לרעך הטוב ממכה זהו קריאת המעיל הייתה סמל
לזה שהקדוש ברוך הוא קורא קורע
את המלכות משאול ומעביר
אותה לדוד זה
זה העניין זה זה המסר הגמרא אומרת ששאול היה צדיק גמור
בן שנה באיזה גמרא זה
כתוב אהה
כן טענה שאול במולחו
שאול היה כמו תינוק בן שנה
לא חטא אף פעם
פתאום פה הוא נפל
פתאום פה הוא נכשל
איך זה קרה
הרבי מתייחס לשאלה הזאת הוא מסביר שהדבר
הכי נעלה שיש ביהדות
זה לקחת את הבהמה
ולהעלות אותה לקדושה בקורבן שמואל שאול
סליחה רצה לעשות קורבן
להשם של בעלי חיים
שבאו מעמלק הוא ראה
בזה את השיא של ההפיכה של החושך לאור לקחתי את השיא של הקליפה
שטמונה בקליפת עמלק ואת זה העליתי לקדושה בא הקדוש ברוך הוא
ואומר אתה צודק אבל לא שמעת לי ולכן אני קורע ממך את המלכות אז הרבי מסביר
המלכות זה ספירה ספירת
המלכות
ספירת המלכות עניינה הרוחני
קבלת עול
זה לא היה עונש זה היה מידה כנגד מידה
זה לא עונש
שאול הוכיח שהוא לא ראוי למלכות
כי הוא לא היה
מספיק בביטול
הוא לא היה מספיק
בהרכנת ראש
המלכות הסימן שלה שהיא לגמרי לגמרי
בביטול אז למה
אתה עברת את דבר
השם זה בעצם
מה שעושים ממנו את המלכות
אני רוצה להתייחס
קצת למושג הזה של בגד והמושג של קריאת
בגד הבגד בקבלה הוא ספירת הנצח
הוא מופיע הרבה פעמים
בחסידות הוא כנגד
ספירת הנסח אני
אסביר עוד מעט למה
בגד זה ספירת הנצח
מה עושה הבגד לאדם
כי הבגד
יעשה את האדם אנחנו
יודעים
לצאת ולבוא בין הבריות באמצעות הבגדים הבגד
זה
ההחצנה שלנו החוצה זה
הסמל שלנו איך אנחנו באים
לידי ביטוי בחוץ כאשר שאול קרא את
הבגד של שמואל
הוא קרא את הנצח
הבגד זה נצח
הוא קרא את הנצחיות של המלכות שלו
את
המלכות את את הנצח של המלכות
הוא קרא ולכן הוא לא המשיך להיות
מלך מה
הקשר בין הבגד לבין ספירת הנצח יש בזה סוד זה קצת עדין אבל אני סומך עליכם עברתם
הצלחתי לקרטע
ולהעביר לכם דברים יותר
קשים הבגד
זה סמל
בלשון של החסידות זה נקרא לבושים הבגד זה לבוש
מה זה לבוש לבוש זה שאתה עוטף את
עצמך במשהו יש אני עוטף את הגוף שלי במשהו ויש אני עוטף את המחשבות שלי במשהו יש אני עוטף את המעשים שלי
במשהו יש אני עוטף
את הדיבורים שלי במשהו
כל עטיפה פירושה הגשה צורת הגשה צורת
שאני מעביר את הדברים איך שחסידי חבד אומרים
באופן המתכבל האופן המתקבל
זה הפירוש ששמתי עטפתי אותו בלבוש
זה לא הוא כמו שהוא אלא הוא במעטפת
עכשיו אנחנו מכירים בתור
ישראלים מצויים טיפוסיים
אנחנו מכירים את הישראלי הדוגרי
שאוהב להגיד את הדברים על השולחן ואוהב תמיד להגיד שהוא לא מפחד מאף אחד אני אגיד מה שאני חושב
מה אתם
אומרים אני שואל אותכם
הדרך הזו השיטה הזו
הרבתה שלום בעולם או
ההפך הדרך של אני אמיתי אני אחד בפה ובלב
אני לא אני לא
משחק
אני אומר מה שיש
לי
הדרך הזאת היא נשמעת כאילו אדם כנה
הדרך הזאת הביאה לתוצאות חיוביות יותר או לתוצאות חיוביות-
חסידות אומרת
שכל דבר שאתה אומר
אתה צריך לעטוף אותו אתה צריך להלביש אותו בגד
יש בגד ארוך יש בגד
קצר
יש בגד צנוע
יש בגד- צנוע
אבל אם אתה רוצה
שהדברים יתקבלו כמו שצריך
הם צריכים לבוא באמצעות בגד
עכשיו
מה יקרה מה קורה
סליחה שאני מה
קורה כאשר אתה לא
שם בגדים על הדיבורים
שלך למשל או על המעשים
שלך זה לא משנה זה אותו דבר
אתה לא שם עליהם לבושים מה קורה
בצורה הכי גסה שהיא יכולה להיות
מעיפים אותך מכל המדרגות
בכל מקום שאתה מגיע
מהר מאוד אתה עף
מפה יש אנשים כאלה
בכל מקום שהם מגיעים הם מגלים
את המה שנקרא את את הפרונקלים של המקום את ה את
איפה שצריך לפוצץ שם מוגלה
והם ככה
אני לא אבל
אני אגיד את האמת
ולי לא יסתמו
את הפה כן אז מה עושים לא הסתיימו
לך את הפה
אבל אתה תהיה בחוץ
מוציאים אותך החוצה זורקים אותך החוצה
אז עכשיו אנחנו נבין את ההקשר של נצח ובגד מה עושה הבגד
שלא יעיפו
אותך במקום העבודה
שתישאר שמה יותר
בנצחיות הבגד יוצר חיץ
בין מה שאתה באמת לבין איך שאתה
מראה את עצמך לסביבה
זה נראה כאילו
אתה שקרן כאילו זה לא אמת אבל הלא אמת
הזאת זה דבר מאוד מעניין
הלא
האמת הזאתי נותנת נצחיות
קאץ האש יש שקר
אומרים שלשקר אין רגליים
שקר הוא
זה אבל כאשר
הבן אדם לא מגלה את כל מה שיש לו תחת
כף הלב
על
השולחן אז אז הקשר שלו עם אנשים מאריך ימים
ואילו כאשר
הוא מגלה את מה שיש על ליבו לכולם ככה על השולחן הקשר
הוא הוא איש קצר שעושה
קצרים כל הזמן יש קצרים בהנהגה שלו אז מה
מתברר מתברר דבר
מאוד עמוק
זאת אומרת זה יסוד
קבלי הקבלה מלמדת אותנו
שצריך
ללבוש בגדים
שצריך להלביש את הדברים
אנחנו אומרים בגדים או את המעשים שאנחנו אומרים בגדים
וזה לא שקר לזה קוראים
כלי המושג הזה נקרא כלי מה פירוש כלי
לא כל אחד הוא כלי לאמת שלך
לא כל אחד כלי מקבל
את מה שלך יש
למסור וזה שאתה רוצה
להגיד את האמת שלך כמו
שהיא אין לך שקר יותר גדול מזה כי אולי
ביחס לעצמך
אתם יודעים שככל שהאדם הוא- בריא בנפשו
כוח האיפוק שלו קטן
יותר
למה אני אגיד כל מה שאני
חושב אבל אף אחד
לא מסוגל לבנות
שום דבר ממה שאתה
חושב אתה שובר
במה שאתה אומר אתה
הורס
וכאן מגיעה החסידות לכלל
מאוד יסודי בנפש האדם
כלל חזק
אנחנו מכירים את המושגים תוהו ותיקון
הרס ובנייה
לרגע נראה
שהאמת זה צריכה להיות אמת מוחלטת אז אני אתן דוגמה
הלכתית
זה זה דבר שהוא
מבחינה
אתית נתון במחלוקת רופאים
ואני אגיד לכם מה אומרת
ההלכה עליו
ואנחנו נראה שההלכה רואה את האמת
במה שנותן קיום לעולם ולא באמת שמחוברת למילים יש אדם
חולה והמחלה שלו מחלה סופנית לא עלינו
והשאלה היא האם
לומר לו שהמחלה
שלו היא סופנית
או לא לומר לו את זה היהדות טוענת
שאם המצב הבריאותי שלו אפילו בספק הכי רחוק
יכול להיות גרוע כתוצאה מזה שהוא ידע את זה לא להגיד לו לא לספר
הרבי
נהג ככה הלכה למעשה והוא לא סיפר לאמו על פתירת
אחיו עד סוף ימיה
הוא נפטר האח נפטר בשנת ת ש י ב איי בשנת תו שין עף וויו
זה
כמעט כמעט 15 שנה הוא העלים ממנה
ולצורך זה הוא שיקר וסיפר לה סיפורי בדים ושלח
גלויות בשם האח שלו
וביים טלפונים
שהגיסה מתקשרת ומספרת שהבעלה
מאוד עסוק במבחנים
וזה וזהו שולח לה
15 שנה היא הייתה בניו
יורק הוא היה באנגליה זה לא היה באותו
רחוב
אז היה קל לספר
בשנים ההם
שהוא עסוק או שהוא
זה 15 שנה
עובדה הוא לא סיפר
לה מכיוון שמצב הבריאותי שלה לא הרשה
מבחינתית
סתכלו באנציקלופדיה הלכתית רפואית
שמה יש אריכות גדולה
מחלוקת הרופאים האם לספר
בכל מצב
או לא לספר
בכל מצב
אבל איך שלא יהיה
השאלה היא כזו היהדות
תגיד תנסח
את הדברים בצורה הזאתי
אמת שגורמת למישהו למות אין לך שקר
יותר גדול מזה
זה יהיה הניסוח האמת שמכחישה מישהו מבחינה גופנית נפשית
וכולי
זה השקר כי המושגים אמת ושקר הם לא מושגים אבסולוטיים במובן של אמרת בדיוק
מה שהיה או לא
אמרת מה שהיה אלא האם זה מקדם את העולם האם זה נותן חיים לבריאה אתן לכם דוגמה של
היה לנו עכשיו דיון
בבית הדין
על מה שנקרא חוק מתווכים
על פי החוק
של 1997 חוק האזרחי כאשר מתווך צריך תעודה אבל לא רק תעודה צריך זה מתווך תיווך דבר אני
מודה שהוא תיווך לי והעסקה לא הייתה יוצאת בלעדיו והוא דורש את כספו
אם הוא לא החתים אותי על מסמך מראש עם כתובת עם מספר
תעודת זהות וכתובת איזה
בית הוא מתווך לי
הבית המשפט יקבע שלא מגיע לו כלום למה כי כך כתוב בחוק המתווכים
אבל הוא עבד הוא השקיע הוא עשה
הפעולה נעשתה
פעולה כזו= כסף לא
החתימה על הנייר והוא מודה אם הוא משקר אני מסכים
שלא
החתמת אז אין לך
הוכחות
הוא מודה
אני עשיתי את הפעולה הזאתי הלקוח מודה עשית
רק לא חתמת על
שטר
אז כמה פסקי דין של בית המשפט ראיתי אתה לא צריך לשלם לו
כלום כשמדובר על דירה מילא
אתה יכול להגיד חצי% אז כשמדובר על
אדם
שתיווך עסקאות של מפעלים שרק הדמי תיווך
שלו זה עשרות אלפי דולר
בבית המשפט קבע
שלא מגיע לו כלום
על על הנייר
הזה כי זה לא
עומד לפי סעיף
המחוקק בחוק המתווכים היהדות לא מסכימה עם הגישה הזו היא אומרת זה לא ייתכן שאנחנו נעבוד לפי מילים כמו מטומטמים
לך
מאחורי ההיגיון שבדברים אם
נעשה פה
עבודה בתום לב יש
הוכחות
נסיבתיות שהוא באמת תיווך כולם מודים בעניין
מגיע לו
הכסף על זה אין ויכוח
וזה נקודת
מחלוקת אני חושב מחשבתית בין האמת של התורה לבין האמת המילולית
התאורה דורשת שהאמת תהיה אמת רעיונית ואילו המעשה ידי אדם
דורש
שזה יהיה מתאים למילים
אפילו זה יכול להרוס אפילו זה יכול לקרתע
לא משנה
אנחנו נצמדים למסגרת אפילו שהמסגרת פשטה את הרגל אנחנו
עדיין מחויבים לה אפילו שאין שום אין סיבה אין אין אין על
מה אני הייתי מאוד שמח למה
למצות את ההגדרה
אבל אני חושב
שחסר בהגדרה של פרט
כי אם ילד
שמח לקבל סכין ליד
אז אני אומנם שימחתי אותו אבל מבחינת
הניסוח אני לא הייתי
חושב שאתה היית מסכים
שזה דבר שזה דבר טוב
זה לא רק משמח אני מתכוון זה
יצר בנייה בעולם בנייה אמיתית לכן הבאתי את הדוגמאות זה הוסיף חיים זה גרם לאותה אישה
לחיות כשהיא לא יודעת שהבן שלה נפטר אתה לא מספר לה מה המצב
אז היא יכולה להמשיך
הלאה לחייך היא יכולה להמשיך לחיות המצב
הבריאותי שלה לא ניזוק
אתה רואה איך שזה עשה רק
טוב אלא מה הוא לא
ידע לא ידע לא
לרע מה קרה שום דבר לא קרה זה
היסוד האמת התורנית איך
שהתורה רואה אותה
שאול קורע את הבגד משמואל
שאול
תפס את קנס מילו ונקרא בגין
הקריאה הזו של
הבגד מסמלת שאתה התייחסת לצו השם לא בצורה מלאה
לא בצורה של
כמו שהמחוקק רצה וזו של הבדל בין לשון בני האדם לבין מה שהוא
הבסולוטי שהבורא יצר כשהבורא יצר איזה
שהוא דבר
אז אתה צריך לעשות את זה
במילים כמו שהוא אמר ואילו כשבני אדם
אומרים איזה שהוא דבר זה צריך להיות משהו מחשבתי מתאים אם זה מתאים מחשבתית טוב אם זה לא מתאים מחשבתית
זה לא טוב
אנחנו כבני אדם לא
יכולים להיות בורא זה הנוסחה הבאה שאני מבקש לטעון האדם הדוגרי הזה שרוצה להגיד את האמת כמו שהיא
ולא
לעטוף את המילים שלו
בבגדים זה
אדם שמשחק אותה סליחה על הביטוי אלוקים
אלוקים אומר
דוגרי כמו שהוא
והוא לא צריך
לשנות שום דבר
הבורא דורש ממך אדם
שלא תהיה דוכרי שתעטוף את הדברים במעטפת נכונה ואז יהיה לדברים שלך ולמציאות שלך קיום בעולם
תהיה בן אדם אל
תהיה אלוקים זה הנוסחה
עכשיו אני רוצה להתייחס להערה
שמישהו העיר בצדק דוד המלך גם קרא
ולא רק נקרא אלא קרה בידיים
דוד נכנס למערה
ושאול נכנס להסכת רגליו וזה היה באמצע רדיפה
ששאול רודף אחרי דוד רוצה להראות לשאול
שהוא לא שונא אותו אז הוא קורא כנף מכנף בגדו
כדי להראות
לשאול אני אוהב אותך לא שמענו בשום מקום שדוד הפסיד משהו במלכותו כתוצאה
מזה שהוא
קרא את בגדו של שאול
מה הוא הפסיד הוא הפסיד
שבערוב ימיו
היה לו קר הוא לא כיבד בגד של
מלכות אז בערוב ימיו הבגדים לא חיממו אותו השאלה היא למה שאול כן
ודוד לא מה זה
פרוטקציות זה נקודת ההבדל היא
ופה אנחנו חייבים אנחנו מקובלים קטנים הרבה פעמים אנחנו עושים השוואות אמרת
קריאת בגד קריאת בגד
אז גם הוא קרא
בגד
יש בקבלה רעיון ולפעמים לוקחים את הרעיון ושמים אותו גם כן באיזושהי גימטריה או באיזושהי באיזשהו
ראשי תיבות ראשי תיבות זה רק
סמל למשהו
אמיתי שעומד מאחורי הרעיון
אבל לא
יתכן
שאם אני הצלחתי למצוא גימטריה או ראשי תיבות אני אבנה על זה לבד משהו אתם מבינים את
המסר שאני רוצה להגיד
לפי זה אני לא יכול לקחת
קרית בגד
ולבוא ולהכתיב שהייתה פה
פגימה בספירת הנצח
שאול פגע
במעשה שלו בספירת הנצח
לא בקריאה של המעיל בלבד וכל המעשה שהוא התנהג בצורה מסויימת הוא קרא את המלכות ממנו כמו
שהסברתי הוא קרא את
הנצחיות של המלכות בזה
שהוא החליט
דברים שהם מתאימים
לקבלת עול
המלכות זה קבלת עול
והוא לא הלך בקבלת
עול בזה הוא קרא
מעצמו את ספירת המלכות
אז
זה בא לידי ביטוי
כמו
נורת ביקורת בזה שהוא
קרא לשאול לשמואל את הבגד שלו
אבל קריאת הבגד של שאול
ביקורת היא לא
היא לא עצם העניין עצם העניין זה היה טעות שהוא עשה
תראו לעצמכם בנאדם שהקומקום החשמלי שלו בבית יתקלקל אז הוא הולך ומביא
מאוד חשמלאי הוא אומר במקום
לא עובד
לא דולקת
ככה הוא אומר אז
הוא הולך מביא חשמלאי
שיחליף מנורה וגם לעובדת כי הקומקום לא עובד אז הוא מסדר בטריה שתפעיל את המנורה
עכשיו הכול יהיה בסדר
זה
נורת ביקורת זה לא
דבר אמיתי זה בדיוק מה שהיה
אצל דוד אצל דוד
מעשה קריאת הבגד עצמו
היה אחטא אצל שאול זה היה רק
תסמונת למשהו אחר שהוא עשה אז כיוון שכך
פה הייתה נשה
ופה לא הייתה אנשה וזה שני דברים שהם שונים לחלוטין
אז עד כאן קצת דיברנו
על על עצם המושג קריאה קריאת המלכות קריאת הנצח
קריאת הבגד אני
רוצה אני רוצה ללמוד איזה שהוא מסר
לחיים האישיים שלנו מהמעשה של מהמעשה של שאול מה קרה לשאול מה היה הבעיה הוא היה מלך
הוא היה צדיק
או היה חכם שכמו גבוה מכל העם
הייתה לו רק בעיה אחת הוא לא
היה בקבלת עול מלאה זה מלמד אותנו
שהבעיה
הכי גדולה שאנחנו נמצאים
בקשר חברתי
עם הזולת עם בני בית עם משפחה עם ילדים
כשיש מושג של חוסר ציות
זה זה זה המכה הראשונה זה הקריאה הראשונה שישנה פה קראת את הנצח את הנצח של מה
את הנצח של החברות
את הנצח של הידידות
את הנצח של הבית את הנצח של הקשר בין ההורים והילדים בין הבעל לאישה
כשאין מושג של ציות
זה בעייתי
איזה
ציות שאתם רוצים שיהיה
אבל הוא צריך להיות
אצל שאול זה היה צריך
להיות ציוט אלוקי למילים
אצל בני אדם זה
צריך להיות ציות
ענייני מחשבתי אבל ברגע שמפסיק הציות להיות אין הן אמון מסכמים דבר ולא עומדים
בו זה חורבן הבית זה האלף בית
אצל שאול
כמלך זה בא לידי ביטוי מיד קרא השם את המלכות ממך אין אין סנטימטים על המקום כריה זהו
אצלנו זה יכול להבות
טיפין טיפין
ולאט
לאט אבל זה קיים
זה מתחיל הקרע כבר מתחיל ישנה מלאכה אני בהמשך
של הרעיון ישנה מלאכה מעניינת במשכן
יש
קוריאה על מנת לתפור קורע על מנת
לתפור בשבת הוא עובר
על אחד מהאלם
טית מלאכות האסורות מתי היו עושים קוריאה על מנת
לתפור במשכן
בגד
שתולעת התחילה לאכול אותו וכך למשל את המפה פה במרכז נעשה
חור
מאיזה שהיא תולעת אני רוצה לתקן אותו מה אני צריך לעשות אני צריך לקרוע מתחילת
הבגד ואז ליצור כפל
ולעשות צפירה אמנותית באופן כזה שלא יורגש
שהיה פה חור והייתה פה קריאה זאת
אומרת כשננסה לבחור במרכז של דבר
אני לא יכול
להסתפר בזה שאני תופס אותו
ומנסה לתפור אותו זה
ייצור חוסר אחידות בבד שאני רוצה לתפור
ותהיה אחידות אני חייב לקרוע ואז אני
יוצר את האחידות בהתאם
למרחק שעשיתי זה נקרא
הקוריאה על מנת
לתפור זו הייתה מלאכה
במשכן הרעיון הזה של קורע על מנת לתפור באה לידי ביטוי בעבודה בנפש האדם גם כן
גם בעבודה בנפש
האדם יש את המושג הזה של תולעת שאוכלת וכדי לתקן צריך לקרוע
ואחר כך לחזור ולתפור
איפה זה בא לידי
ביטוי מושג אני קצת מצטער שאני לא מדבר ברצף כי אני לא
כל כך חש בטוב אבל אתם
תבינו אותי גם עם
ההפסקות הסדר
הוא
שבקריאה של בגד יש לי שני חלקים שני החלקים האלה על פי
הסוד
נקראים חלק אחד נקרא ייחוד ההילה החלק השני נקרא ייחוד התת
התפירה של הבגד שלאחה התפירה של הבגד
שלאחר התפירה שוב אני רוצה שי הרצף יהיה ברור
הייתה תולעת היא עשתה
חור אני רוצה לתקן את החור אני צריך לקרוע את הבגד לשני חלקים ואז אני צריך
ליצור כפל זהה ואז אני תופר
אותו
אז כשקראתי את הבגד
לשני חלקים זה נקרא כל חלק אחד מהם הוא איחוד האילה ואחד מהם איחוד התטה קודם כל מה הם המושגים מה זה יחוד האילה זה הצורה איך שכביכול מלמעלה מסתכלים על העולם
ייחוד התצעה זה כביכול
איך מסתכלים מלמטה על אלוקים
במילים יותר מסיביות ייחוד
התה נקרא אלוקות בפשיטות ולעולמות ומציאות בהתחדשות ויחודה תהיה נקרא בדיוק
הפוך אלוקות בהתחדשות
ועולמות בפשיטות איך זה עובד אצלנו
אנחנו קודם כל יודעים שיש
אני אחר כך
יש גם כן ממה על ממש ואחר כך יש גם
כן אלוקים
זה רק אחר כך
זה השלב המתקדם
אבל קודם כל המציאות שלי היא המציאות הברורה זה האדם זה טבעו
ואילו אצל הנאים
העליונים
הם אלוקות זה מושכל
ראשון אחר כך הם בודקים אני כאן או אני לא כאן אני חי או אני לא חי אני
כן שייך ל
אני שייך פה בתמונה או לא שייך פה אולי אני רק מדמיין זה אני שייך
פה
מי שלומד הרבה מאוד
חסידות באמת יכול לחיות כאן בעולם
הזה בדרגה של איחוד
האילאה בחסידות יש מושג שנקרא שאלה האם העולם הזה הוא מציאות או שהוא חלום
ועושה
הסברים והוכחות
שהעולם הזה הוא מציאות
ולא חלום
מה זאת אומרת מה אתה נורמלי
אני מדבר איתך
אתה לא שומע שאתה עכשיו ער
אז אמר לי מישהו
כן גם כשהייתי
בחלום היה מישהו
שצעק לי ככה
מאיפה אתה יודע במאה
% שאתה לא בחלום
אין לך הוכחה אם אתם למדתם קצת
פילוסופיה
פילוסופיה באוניברסיטה וגם אם לא
למדתם באוניברסיטה אבל
קראתם באנציקלופדיה העברית בערך
פילוסופיה בערך שכתב אותו פרופסור ישעיהו ליבוביץ
אז שם
הוא כותב
של הבעיה הפסיכופ פיזית מאיפה אתה יודע שאתה קיים
איזה
הוכחה יש לך שאתה קיים
אז הם הגיעו למסקנה זה הפתגם המפורסם של קאנט אני חושב סימן שאני קיים אם אתם תדעו את החילוק
שבין זה לזה אז
תבינו כשהחכמים חולקים בגמרא כל מיני דברים דקים זה לא פשוט שמה נוסחאות הן דקות תגיד
ככה תגיד ככה זה
שונה וזה משנה את כל צורת ההשקפה
אבל השאלה אם אנחנו חיים או לא חיים זו שאלה מהותית
אבל אצל הפילוסופים
באוניברסיטה היא רק שאלת
תיאולוגית אצל חסיד
שלומד הרבה
חסידות זה שאלה תחושתית המציאות שלו לא
מציאות מחייבת
לא לא ברורה לו הוא צריך הוכחה
של בראשית ברא אלוקים
את השמיים ואת הארץ
שהעולם הזה קיים ואנחנו
לא חיים באיזה שהוא דמיון זה מרגיע אותו אני כאן
כי הוא חי בייחוד
ההילה אנשים כערכנו לא חיים באיחוד ההילה חיים באיחוד אתה
קודם כל אני קיים
ואחר כך אולי
אלוקים גם נמצא פה בשטח וגם אנחנו צריכים להתייחס למה שהוא
בעצם רוצה להעביר
וכאן אני מגיע אם הייתם איתי עד
עכשיו אז סימן שאתם מגיע לכם
צלש אז עכשיו עוד קצת
בחסידות שואלים שאלה כזו אמרתי שכל אחד מהצדדים של הבגד
שקראתי כל אחד מהצדדים אחד מסמל לאיחוד ההילה אחד מסמל לאיחוד אתה לא נכנס כעת איזה צד כי זה לא משנה לנו עכשיו
אבל התפירה של הבגד
זה הייחוד שבין יחוד
האלה לאיחוד התה אז
איך אומרים כאמן איחוד האילאה
אני מבין מה המעלה
שלה אבל איחוד התה טעה בשביל מה צריך לתפור אותה
בשביל מה צריך להתייחד בשביל מה צריך לאחד בין איחוד האלה לאיחוד התתה
איזה איזה מעלה יש בזה
שאתה תדע שאתה קיים
כמעלה בפני עצמה
איחוד האילה מספיק מדוע
צריך את האיחוד הטעה
כאן אנחנו מגיעים לדבר מאוד מאוד מאוד עמוק
שהוא בלב ליבה של
החסידות
מה
החסידות בניסוח המופלא של הרבי הרשע
ב-1 המאמרים שלו הוא אומר כך
הייחוד הילה גורם ליישות רק להתבטל הייחוד התה טעה
גורם לישות להיות כלי
זה הלשון שלו
מה ההבדל זה רק מילים מה זה
מה זה שהייחוד ההילה
גורם ליישות להתבטל
מה זה נקרא
שהייחוד אתה טאג
גורם לה להיות כלי כדי להבין את זה
אז יש
דבר מאוד מאוד יסודי
הקדוש ברוך הוא
אתם שמעתם איזה מיליון פעם אני בטוח
נדאבק הקדוש ברוך
הוא להיות לו דירה בתחתונים מה פירוש דירה
בתחתונים אני לא מכיר
מקום יותר
חשוך מאשר העולם הזה כל הגניבות כל הגזילות
כל הרציחות
הדברים הכי הכי הכי הכי שחורים אפלים קורים כאן במה זה מתבטא שכאן
הקדוש ברוך הוא רוצה להיות הרי הקדוש
ברוך הוא זה שיא האור
זה שיא הטוב בעור
פני מלך חיים אומר
הפסוק נטבע
הקדוש ברוך הוא להיות
לו דירה בתחתונים סימן שהוא נמצא פה יותר מאשר בכל מקום אחר ראיתם מקום כל
כך מושחת כמו הכדור
הזה
ולמה
כנראה
שהמציאות של האלוקים העצמות
של האלוקים
באה לידי ביטוי לא
במושגי הטוב והרע הרגילים
שאנחנו מכירים אלא במשהו אחר במה
הוא בא לידי ביטוי בכוח
ליצור יש מאין
כוח ליצור
יש מאין יש רק
לאלוקים
הכוח ליצור יש מאין יחסי כמובן קיים רק כאן בבריאה למטה יותר מאשר בכל העולמות העליונים יש יחוד ההילה הוא
הסמל של עולמות העליונים
יש
ייחוד התה הוא הסמל
של עולמות התחתונים
ייחוד התה לוקח את היש ועושה אותו כלי
ככה אמר הרבי הרשב
עושה אותו כלי למי לאלוקות
אתם יודעים מה זה
כלי
כלי מושך אור
לי
קורא לעור בוא אליי כמו שהפרח עם הצבעים היפים קורה לפרפרים שיבואו והם בעצם מפריעים אותו ומעברים אבקנים כלי מושך אור העולם הזה
הייחוד אתה טעה
ההתבוננות שלנו בקדוש
ברוך הוא
יוצרת אותנו ככלי לאלוקות מה פירוש כלי לאלוקות שאנחנו מושכים עלינו אלוקות אנחנו מתחברים עם האלוקות ברמה הרבה יותר עוצמתית מאשר הנבראים שנמצאים בעולמות העליונים הנבראים של העולמות העליונים מצליחים רק לבטל את הישות שלהם אבל הם לא אומרים
תבוא תבוא אנחנו רוצים
אותך אצלנו אנחנו מתבטלים
נוכח אוזו וגדולתו בלבד
אבל אנחנו לא רוצים
לנשק אותו לחבק אותו
אנחנו לא רוצים להיות איתו אנחנו לא רוצים להתקרב אליו
לא
זה מה שעושה יחוד
ההילה אתם יודעים למה כי אלוקים לא נמצא שם הוא נמצא פה
אז כיוון שהוא
נמצא פה הוא יוצר יש מאין אתם יודעים מה הישן הכי גדול שיש בעולם שאנשים קרוצי בשר וחומר וחומר יכולים להיות כלי לעין האלוקי לרצות להיות מבקשי השם לרצות
אלוקות
נכון הם רוצים אלוקות קטנה מאוד יחסית קטנה מאוד כמו כוס של לחיים קטנה מאוד מאוד קטן נכון אבל את זה מבקשים זה המבוקס שלהם
יכול להיות המבוקש שלהם
ואילו בעולמות
העליונים אין את המבוקש
הזה וזה הוכחה
למציאותו של האלוקים כאן
אל תחפשו הוכחות
למציאותו של האלוקים בזה
שכאן הכל יפה וכאן הכל נכון וכאן הכל צודק וכאן הכל ישר
הכול לא יפה הכול לא ישר הכל לא צודק אבל
מה כן במה כן מתבטא המציאות של הקל כאן פה למטה יותר מאשר בעולמות העליונים שהצליחה לקחת אותנו ולעשות אותנו כלים
לאלוקות וזה בדיוק הסיבה
שתופרים את הבגד אחרי שנעשה אחור
רוצים להתחבר מבחינת איחוד האילאה ואיחוד הת שזה ביחד
כן
לאיחוד התה יש מה
למכור לאיחוד אלא מה לרצות אלוקות להיות מבקש השם
זה אין למעלה שמה איך אומרים ושם
ינוחו יגיעי כוח אני מנסה
לדמיין לעצמי איזה אדם יושב על כיסא נוח עם נרגילה בפה שקוע
מה אתה רוצה כלום אלוקים נותן דרסה עכשיו עזב אותי אז מה אני נח הוא כבר לא מבקש השם
זה לא מעניין אותו
כבר זה לא זה לא
פה יש לך את
הרדיפה אני רוצה לדעת אני רוצה אני רוצה להרגיש אני מחפש משהו אני רוצה אני רוצה להכיר אני רוצה מה זה
אלוקים יש כאלה שרוצים
להכיר מה זה אלקים על ידי זה שהם כופרים בו זה גם סוג מסוים של
התקרבות לאלוקים
למה הוא כופר באלוקים
ולא צריך לכפור בשפינוזה
למה הוא מרגיש
צורך לכפור דווקא
באלוקים באלוקים כי המציאות הזאת כל כך מאיימת
המילה היא כל כך
קרובה שצריך
לכפור בה זה גם צורת יחס
כפירה זה גם צורת יחס
אבל הכפירה הזאתי
היא קצת כלי לאלוקות
וזה אין למעלה עכשיו למעלה מה יש ופה אין הרי התפר הוא כפול
הוא תופר גם את הייחוד
התה באיחוד האלהב מעניק כלי לאיחוד האלה
התפר גם מעניק הפוך הוא מעניק
מהעוצמות של האור שיש
בייחוד האלה שאין באיחוד אתה יש שם עוצמות
אור אין כלים נכון אבל יש
עוצמות אור לא נורא עוצמות אור פנטסטיות את זה הוא מעניק ואז נוצר לנו האדם
השלם זה החריג הימים השלמות של האיחוד
האילאה והאיחוד הט טעה
ביחד זה משיח
עכשיו
אני רוצה אני רוצה
לתאר מה זה נקרא
הבגד השלם לפני הקריאה מה תיארתי עד עכשיו תיארתי את ה דילקתי על משהו אחד אני הולך להשלים אותו עכשיו יש תולעת שמכרסמת בבגד
יש בגד 1000 שלב
ראשון בגד שלב שני תולעת שמכרסמת בבגד שלב
שלישי שקוראים את הבגד לשתיים ושלב רביעי
זה התפירה
אז אני התחלתי בסדר
הלא נכון כדי שהדברים יהיו מובנים הסדר
הנקודה הראשונה זה התולעת
של מכרסמת בבגד תולעת
זה כמו דבר שחודר וחודר פנימה
וחודר וחודר הוא לא נותן מ נוח אדם יורד לעולם פשוט
בגד
חלק בלי קרעים
בלי תולעים בלי כלום
ואז
מתחילות לצוץ לו השאלות בחסידות
קוראים לזה הרבי הקודם ב-1 המכתבים הביא האדם בשלב הראשון דף חלק תמים
מקבל את כל הדברים
כמו שהם הדברים
המובנים יותר הדברים המובנים
– הכל
הוא מקבל במידה=
וזה
הכל נראה לא בסדר מגיע שלב בחיים שהאדם מתחיל
לשאול שאלות
למצב הזה קורה הרבי
הקודם תולה מכרסמת איפה היא מכרסמת בראש היא מטילה
ספקות
היא גורמת לאדם תהיות אם זה באמת נכון
שיש אלוקים
אז איפה היה האלוקים בשואה למשל
אם זה באמת
נכון שיש אלוקים אז למה הייתה כזו
ילדה קטנה צריכה להיהרג בידי כאלה
בני עוולה מה היא עשתה מיילא האנשים המבוגרים
חטאו אבל אנשים
תינוקת קטנה לא
חטאה לא הזיקה לא פשעה
למה
היא זו שצריכה להינזק בעצם התולעת המכרסמת כשרוצים לתקן תולעת מכרסמת כשרוצים
לענות על השאלות הללו
בתורת החסידות ואומרת אי אפשר
לענות על השאלות הללו עד שלא נתקן אי אפשר
לתקן
מה זה תולת כרסמה
בבד התמימות שלנו
במפת התמימות שלנו כרסמה
תולה
רוצים לתקן את זה
אי
אפשר לתקן את זה אם לא תקרא את הבגד עד הסוף ותעשה את החלוקה
של האיחוד האילה והאיחוד
התה מה זה
נותן כאשר האדם מבין
שלא כמו שחשבתי בעולם התמימות
אלוקים
הוא ברובד מסוים מובל
ויש
רובד דלוקי מסוים לא מובן
מלכתחילה לא מובן אלוקים ברא את
ההודעה את האדם ואת העולם
בשני ריטמוסים בשני צורות
כשאנחנו למשל יושבים במעבדה
ועושים איזשהי
פעולה איזה ניסיון מדעי
אז הכל
צריך להיות מתקתק אנחנו עושים איזשהו חישוב מתמטי
אז בעולם של
אלוקים אנחנו מגיעים לתוצאה ואם אנחנו
נראה שאנחנו הגענו לתוצאה ומישהו אחר הגיע לתוצאה אחרת
משמע שהייתה פה טעות
בחשבון כי התוצאות
במתמטיקה חייבות להיות זהות למה למה לא יכול להיות
שאצל ראובן התוצאה תהיה כזו ואצל
לאה התוצאה תהיה אחרת
למה לא למה זה
צריך להיות בדיוק תואם
כי אלוקים ברא את העולם
בצורה מתכונתית
כיוון שזה בצורה מתכונתית אז כשאתה עושה
ניסיון מדעי סטטיסטי אז אתה צריך להיות
מדויק אז
התוצאות צריכות להיות מדויקות
אבל שומו שמיים אנחנו רואים בכל
הסדר הזה איך
שאלוקים מנהל את הבריאה
כל כך הרבה
דברים לא מדוייקים ולא מובנים ולא סימטריים אז איפה הסימטריקה
בו לתוך העולם של
האלוקים כשבונים בניין
יש חוקי פיזיקה
איך כמה ברזל צריך לשים כמה אבנים צריכים לשים אז אנחנו יודעים שכללא
עומדים בכללים האלה
אז יש כבר סיי
ואין אין אי אפשר
אי אפשר וזה עובד כשאתה
עומד בתקנון זה חי וקיים כשאתה לא עומד
בתקנון זה מת
אבל
למה כשזה מגיע לכל
מיני בעיות אחרות תיאורטיות בצורת השיפוט איך שהקדוש ברוך הוא מנהל
את העולם פה אנחנו
נתקעים ואנחנו לא מבינים
ואנחנו לא רואים סימטריקה
מה אתה רוצה להגיד לנו בשיעור שמה שלפעמים הנה אני אראה לך ישב אצלי פעם בן אדם אומר מה אתה אומר
כתוב 10 תעשה בשביל שתתעשר
אני מסר מכל גרוש שנכנס ועדיין לא התעשרתי
שואל שאלה יש על השאלה
הזאת תשובות אבל הנה הוא שואל
אותך שאלה הנה כתוב זה לא זה לא זה לא עובד כמו שכתוב זה לא
בדיוק סימטרי יש דברים בעולם שהם סימטריים יש דברים
שלא אז איך זה עובד
אז באה תורת החשדות
ואומרת נכון
יש איחוד האילאה
יש איחוד התטה יש
דעת עליון יש דת תחתון יש נושא הפכים ויש האלוקות הממלאת כול על מין יש הסובב כול עלמין יש
המציאות האלוקית שהיא מלכתחילה
לא התכוונה להיות מובנת מלכתחילה היא באה לעולם
בצורה כזאתי לא ברורה ערטילאית לא
מתיישבת ויש אלוקות כזאת
שכן מתלבשת בתוך הבריאה
ויורדת עד
השיטים בצורה מלאה
או
אז שהבן אדם מבין את
היסוד הזה כל
השאלות שלו נופלות
אלוקים אף פעם לא התחייב לך
להיות מובן
מה קרה לנו כאשר אנחנו רואים
שואה שהשואה היא
באמת מחרידה
מה קרה לנו כשאנחנו רואים שואה ואנחנו
שואלים שאלות
טעינו רק טעות אחת
על האלוקים הזה של
השואה לא שואלים שאלות
מה פירוש
יש אלוקים שאתה תעשה
למשל בדיקה בדיקה למה ערע האסון המסוקים אתה יכול
לעשות בדיקה משהו טכני
מה מה היה שמה מה הייתה הטעות כדי
שזה לא יחזור על עצמו עוד פעם
הדוגמה שנתתי האולם שנפל
אתה יכול לעשות
בדיקה וללמוד מה קרה
שאני לא שאני שזה לא יחזור על עצמו עוד הפעם מה הייתה הטעות שלא תחזור עוד הפעם זה בתוך
האלוקים של ממלא כל על מין אבל ישנם דברים
שמלכתחילה האלוקים
עכשיו נכנס כמו שאומרים להילוך גבוה אני
לא פועל עכשיו
בעולם עם האור הממלא
אני
פועל בעולם עם האור
הסובב
איפה זה בא לידי ביטוי מאוד
צורת התבטאות של הרבי
הקודם הוא אמר ככה מלחמת העולם הייתה בערך 5 שנים העולם השנייה
אז הוא אמר מלחמת ככה הוא התבטא פעם מלחמת העולם הייתה רגע אחד
אבל רגע קשה
מה הוא התכוון כשהוא אמר רגע
אחד אנחנו יודעים שהבדלי הזמן
שלנו ושל אלוקים זה שיום אחד
זה 1000 שנה
אז הוא
התכוון רגע אחד
כל החמש שנים הללו
אצל אלוקים
לא היו אלא רגע
אחד אבל רגע קשה
מה קשה
קשה זה שהוא הפסיק
את הניט של העולם עם הממלא כולל מן והוא עבר לסובב כולל הוא מסתכל עכשיו הוא מנווט
את העולם לא לפי
המשקפיים של הייחוד
התה טעה אלא מנווט את העולם לפי האיחוד ההילה הוא מנווט
את העולם לא לפי הדת
תחתון הוא מנווט אותו לפי הדת עליון בדת תחתון אומרים
אז אנחנו צריכים
להבין קושיה
עליך הרב פאפה
אז צריכים
להבין מה השאלה התשובה מה שאלת מה ענית ואילו בדעת עליון אומרים אלוקים שהוא מובן
זרוק אותו לפח עד כדי כך ההבדל
הוא הוא
משמעותי עכשיו מה קורה
לאדם אני מנסה להבין
מה קורה
לאדם ששואל את השאלה
הוא רק טעה בדבר
אחד
הוא
קלט אני עכשיו משוחח עם האלוקים
הזה של הדעת תחתון אז אני שואל שאלות
אבל אני לא מקבל
תשובות
התשובה היא שכאן אין
תשובות כאן
השאלה והתשובה והסתירה והראיה הכל סורר ביחד
הוא גם אוהב אותך והוא גם רוצה את
טובתך והוא גם עשה שואה ותשאל את הסבתא
שלי איך זה מסתדר
ביחד
כי כי כי בתוך
העולם נשיאת ההפכים הזו
הוא
לא צריך להיות מובן
הוא לא צריך להיות
הגיוני שם הוא לא הגיוני
הוא קבע את כללי השכל
והוא החליט מתי אני
נכנס אליהם מתי אני
יוצא מהם כאן הוא יצא
מהם זה הדעת עליון ואז
אם אתה אומר לבן אדם את זה ואתה
מוכיח לו שיש שתי
צורות ניווט כל השאלות שלא נפלו
אין שאלות ולכן כשרוצים לתקן תמימות שהייתה מפת תמימה
ורוצים לתקן את החור
שעשתה התולעת קודם כל
עושים קריאה קריאת ים סוף
קוראים את המפה לשתיים ומראים לאדם בצורה חותכת שיש שני
צורי השגחה לבורא יש שני צורות יחס לבריאה ואחרי
שהוא קול שהוא קולט
את הנקודה הזאת
הוא כבר מתוקן אבל זה עדיין לא התיקון השלם
התיקון השלם יהיה ששתי
הצורות האלה יבואו לידי ביטוי ריאלי בעולם שלנו
אני רוצה שגם האור הלא הגיוני
הזה שנמצא שמה בדת
העליון ירד למטה ויתגלה פה בטוב הנראה והנגלה

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא