ואלה יעמדו על הברכה:

חנה (אנה) בת לייב ואסתר ינטה
לעילוי נשמה
ברוך בן אלה מלכה
לברכה הצלחה וזיווג
אלה מלכה בת חנה (אנה)
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
דוד בן ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
אילנית בת ז'אנה
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
ז'אנה בת מרים
לברכה הצלחה בריאות הנפש והגוף
בנימין יעקב בן איריס
לעילוי נשמתו ושאר נשמות ישראל השוכנות עימו
ליאור בן איריס ומשפחתו
הצלחה מרובה במעלות התורה, זיווג, רפואה וכל הישועות
לעילוי נשמת לונה בת לאה
נפטרה בג אייר תשע"ב
ישראל בן אסתר הכהן
לזכותו ולרפואתו
התמים דוד ברוך בן אליהו
להצלחה בכל
מלכה בת זהרה (שרה)
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
אליהו בן רחל
בריאות ואריכות ימים נחת מהילדים והנכדים
משפחת עזרא שיחיו
לזכותם והצלחתם בכל מכל כל
מיה בת נועה וליהי בת נועה
רפואה והצלחה משמעות ואמונה בדרך החסידות
אלכסנדר בן פליקס עזריאל ומרת ולטינה
לעילוי נשמה נלב"ע ב' אלול תשמ"ז
משפחת טביביאן
בריאות ושמחה הצלחה בשליחות נחת מיוצאי חלציהם
גל בן גדעון ונילי חן
והילדים: אראל, אליאב, אוריה, אחיה, אלחי ואדל
משפחת ליאור והילה מנחם
הצלחה בגשמיות וברוחניות
פרץ דהרי
לגאולת עם ישראל ברחמים אמן
משפחת שוורצברד
הצלחה רבה ומופלגה בחינוך הילדים
ברכה תמרה בת קנדב מרגלית
רפואה שלימה וקרובה
טל ויעל בנות חווה. חווה בת פרידה
להצלחה בכל
יעל בת שרה, מיכל ברכה בת יעל, יוסף יצחק בן יעל
סופה בת פאיבה, ישראל יעקב בן קושה, רוזה בת לב
לעילוי נשמה
ריזא בת שמעון, מאיר בן טודרוס, חיה בת ישעיהו
לעילוי נשמה
ילנה בת לובוב וכל משפחתה
עבודת ה' מתוך בריאות נכונה, מנוחת הנפש, שמחה וטוב לבב.
רועי בן לימור ויולי בת לימור
הצלחה בכל
ר' משה בן ר' ששון יהודה
לעילוי נשמתו ע"י משפחת אליהו
דוד בן רומיה
לרפואה שלימה
אלכסנדר יצחק ונחמה דינה
והבנות רבקה ובת אור
משפחת זכאי
לזכותם והצלחתם
בן ציון בן שרה, ירון יצחק בן שרה
לרפואה
יונה בן חנה יוהנה, אברהם בן שרה
לרפואה
רבקה בת עדילי
הצלחה ביראת שמים
יהונתן בן עדילי
הצלחה ביראת שמים
יעל בת עדילי
זווג הגון
גילית בת מרים וניסים בן מסעוד
רפואה שלימה בריאות איתנה
יוסף יצחק בן יוהנה ברכה
לזכותו והצלחתו
יבגניה בת סולומון
לעילוי נשמה
לילה בת נג"יה למשפחת אברהם
לעילוי נשמה
דוד בן אליהו זהבי
לעילוי נשמה
אורלי בת אסתר
לעילוי נשמה
יולה בת יבגניה
לעילוי נשמה
יהודה בן יוכבד ולאה בת מרסל
לעילוי נשמה
עפרה בת פנינה, מאיר אביב אברהם בן רבקה
לרפואה שלימה
נעה בת גילדה, חן בת איריס
לזיווג הגון
איתן ורחל רחלי ויוסף יצחק פרץ
בריאות, עושר ואושר שלום, נחת וגאולה
נחמה יהודית בת עמי בת משה
לעילוי נשמתה
רס"ן תדהר בן גבריאל טמפלהוף
לזכרון עולם ה' יקום דמו
נטלי בת ניצה, אוריאל בן פז שרה
זיווג הגון
רני בן יונה סימונה
רפואה שלימה
ישראל שלום בן מלכה וגיטל קילא גינענדל בת הינדא
ברכה והצלחה בכל להם ולכל יוצ"ח
יפה בת טורן ויפה בת שלמה
לעילוי נשמתן
יעקב בנימין בן איריס
לעילוי נשמה
ליאור בן איריס
לזריזות דייקנות ואהבה במעלות התורה
שמחה בת יקוט
לעילוי נשמה
צבי בן מרים
לעילוי נשמה
מנגה בת רבקה
לעילוי נשמה
גל אסתר בת הדס ושלומי יזהר בן חנה פרדסה
זרעא חייא וקיימא
מנחם מרדכי בן גניה ומרים בת נצחיה ישראלי
להצלחה בכל
חדוה בת פז שרה
זרעא חייא וקיימא בבריאות ובנקל
שיינא ברכה בת ענת
רפואה שלימה ומהירה בגוף ונפש ולזכות והצלחת כל המשפחה
רותי בת רבקה
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אוריה, אלישיב ואיתיאל בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אליאור, הילה, טלאור, ינון, בני רותי
בני, חיי, מזוני, בריאות ברכה והצלחה
אסתר בת ישראל הנולדת מן מסעודה מזל
לעילוי נשמתה ל' ניסן
מיכאלה מיכל, מור אבירם ואידור ברקוביץ והנכד אורי
בני חיי ומזוני רוויחי
אליעזר בן בלהה ויחיאל
שתמיד בחר בחיים מוקדש לעילוי נשמתו על ידי בתו רחל
יחיאל בן אליעזר
נרצח בזרועות סבתו האוהבת בשואה לעילוי נשמתו
אסתר מלכה בת רחל וישראל
לעילוי נשמתה מוקדש על ידי בתה רחל
הרשל בן לוי-יצחק
אחיינה האהוב של אמי הושמד בטרבלינקה לעילוי נשמתו
רחל שקד
לאחדות עם ישראל וטובתו

עשה רצונך כרצונו

מעלת צד ימין 🔹 משמעות הגבורה 🔹 רצון האדם בביטול 🔹 שיעור בפרקי אבות פרק ב 🔹 הרב יהודה ליב נחמנסון

 

תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):

בסיעתא דשמיא אנחנו נלמד היום על דברי חוכמה שאומר לנו רבן גמליאל בנו של רבי יהודה הנשיא

עשה רצונו כרצונך כדי שיעשה רצונך כרצונו זה נשמע כמו היפוך מילים אבל זה לא ככה בטל רצונך לפני רצונו כדי שיבטל רצון אחרים מפני רצונך אם אנחנו מנתחים את הפתגם לפני שלומדים אותו תעשה רצונו

עשה רצונך הסרנו כרצונך יש בטל יש עשה ויש בטל

זה הבליל אחד הבדל נוסף

בשכר שאתה מקבל כדי שיעשה רצונך כרצונו זה האופן הראשון באופן השני כדי שיעשה רצון אחרים מפני רצונך יבטל רצון אחרים מפני רצונך זה נשמע כמו טקטיקה להצלחה זה נכון זה לא נכון

כשאנחנו מדברים על המושג ביטול אז אני חושב שהסתירה הכי גדולה לביטול זה שאתה עושה ביול כדי להרוויח

זה del אתה פשוט משתמש באיזשהו באיזושהי טקטיקה כדי להשיג משהו לאמת

אז אנחנו נצטרך גם להבין את שני הביטויים

כדי כדי נתינתם תעשה כדי זה נשמע כמו משהו שתעשה שישלם לך יש פה מהלך של מידה כנגד מידה הפסקה הראשונה הסרטנו

רצונך מדובר על רמה מסוימת של ביטול שהוא עדיין בתוך היגיון ושכל שלך האדם ואילו הפתגם השני בטל רצונך מפני רצונו מדובר על רמה גבוהה יותר של ביטול שהוא כבר למעלה מההיגיון מהשכל והשכר יהיה בהתאם מה הפירוש שאני אומר לאדם

תעשה את הרצון שלך

שיהיה בדומה לרצון של הקדוש ברוך אתה לא ביטלת שום דבר

אתה מחפש

דברים מסוימים שהם מתאימים

לך

ואתה עושה אותם ועושה אותם בשביל רצון

השם רצה הקדוש ברוך הוא יש מאמר חזל רצה הקדוש ברוך הוא לזכות את ישראל לפיכך רב תורה ומצוות שנאמר השם מחפשה למעט

יש המון המון מצוות שקשה מאוד לקרוא להם מצוות כי הם לא קשות לעשייה למשל

אדם קושר את הנעליים או את הסנדלים לא משנה כל פעולה של קשירה לא משנה אם זה לשרוך או שזה באבזם או שזה בסקוט

אז התורה אומרת את הנעל הימנית את הרגל הימנית תכניס קודם כי ימין בתורה היא חשובה

ואת הקשירה תעשה לרגל השמאלית קודם

לפני שתפיל מניחים ליד שמאל אז המושג קשירה

בתורה קשור עם יד שמאל קודם יש לזה אות סודות אבל זה גם אישה גם איש אותו דבר כל אדם באשר הוא בסוף נועל את נעלב מה עשה הקדוש ברוך הוא אומר

אתה עושה את אותה פעולה אם תעשה אותה עם כוונה בגלל שככה אומרת התורה אתה מקבל עליה שכר

היא נת נע אליי עם הרגל כאשר האדם התרגל הוא תמיד מכניס את הרגל הימנית קודם ותמיד קושר לרגל השמאלית קודם הוא אפילו לא מרגיש שהוא עושה כאן משהו

זה לא כמו אפילו לברך

לפני האכילה זה בכל זאת מאמץ מסוים

לנעול נעליים בדרך שהיא על פי תורה זה הדבר הכי קל

ויש כאלה המון מצוות

ובעצם למה קראת לזה מצווה זו השאלה התשובה היא שאתה הקדוש ברוך הוא לזכות על זה

אני רוצה לתת לכם שכר אם אתם תעשו אפילו פעולות פשוטות בהתאם למה שהתורה דורשת בשבילי עשיתם דבר גדול

זה נקרא הסרט צונחה כרצונ מה הפירוש

אני לא דורש ממך שום ביטול מיוחד תהיה מה

שאתה רק את

אותו דבר שאתה עושה

אתה מסתפר לדוגמה אני אומר רק לא לא רק כדי שנבין

צד ימין לפני צד שמאל אתה מתלבש תכניס את השבול הימני לפני שבוע השמאלי יש לזה הרבה סודות וקבלה גם מה התועלת שזה נותן לאדם מבחינה רוחנית אבל כולם מתלבשים בסוף

זה לא איזה

שהוא דבר שאדם צריך בשבילו לעשות

השקעה מיוחדת ועל זה אני נותן לך שכר אז האדם באמת יכול לקחת את זה מה נדרש ממך בסך הכל לכוון שאתה עושה את זה בגלל שאתה אמרת את היהדות זה הכל

אתה עושה את זה בגלל שאת רואה ככה הוא אומר זה הכל וזה מספיק לקדוש

ברוך הוא זה נקרא הסברת שמחה

כרצונו רצונך להתלבש עכשיו נכון אז תעשה את זה כרצונו כמו שהוא רוצה שתתלבש אתה רוצה נעליים תעשה את זה תעשה את זה כמו שהוא רוצה

אתה לא משקיע דקה יותר זמן שום דבר אין פה שום

מאמצים זה לא עולה כסף

זה בא לידי ביטוי גם כשהוא עם ידיים אז הוא יתן לידיים ליד הינית קודם הוא

מכבד אותה בכל

דבר שהוא אוכב דבר מאכל בידו

הוא לוקח אותו ביד ימין שאתה ברכה ביד ימין שאתה אכילה איך שהוא רוצה אבל בגלל

יש לי חשיבות כזאתי

לצד הימין של האדם בכלל

דרך אגב זה בא לידי ביטוי מאוד גם בסגירה של הבגד העליון וזה יש הבדל גם בין נשים לגברים חולצה של נשים הוא תמיד ימין על שמאל ככה הם בטבעם

ולאושרם זה ככה אצל הגברים חולצה היא שמאלה על ימין וזה לא הכי מוצלח מבחינה רוחנית

החליפה הבגד העליון המעיל יש לו משמעות גם לגבר שהוא יהיה תלמיד ימין ושמאל לא שמאל ימין

עד כדי כך

שכשהיו באים אנשים שהיה להם בעיות בפרנסה אז הרבה היה אבל אני רואה את המעיל שלך הוא שמאלה לי תהפוך את זה ויהיה בסדר הרבה פעמים זה ככה היה זאת אומרת יש פה יש יש לזה משמעות רוחנית

הימין היא חזקה והיא גוברת גבורה זה לא אגו זה צמצום זה כמו צינור שאני לוחץ אותו אני לוחץ אותו הייתי יוצא מעט אני סותם זה כינור עם סטימה זה זה גבורה

אז לפעמים יש דברים המשכות חיוביות שיש על האדם הם לא יורדות מפני שיש הוא מגביר את הגבורה על לתת לכם דוגמה מאוד מעניינת אנחנו טוענים

היהדות טוענת ארץ ישראל היא ארץ הקודש וחוץ לארץ היא ארץ העמים באופן טבעי היא שייכת לא עם קדושה מיוחדת

היה אדם שהוא אדם פשוט מה זה פשוט לא מדבר בצדיק שיש לו רוח הקודש ועושה אותות ועושה רופאים

אדם פשוט

הוא אמר פעם

לרבי

שלו אני חש שכשאני בארץ הקודש

אני יותר

יותר בקדושה שאני בחוץ לארץ אני יותר בטומה אז הרבי שלו רצה לדעת באיזה רמה רוחנית הוא אומר זה לא טוב מה ההוכחה שלך

מה אתה מה אתה תן קבלות למה שאתה אומר אז הוא אומר אני סתם לב כל פעם שאני יודעת באופן אקטיבי אני תמיד שמה את רגל ימין על שמו

כשאני

רוצה כבר לשים רגל על

רגל תמיד ימין ותמיד יד ימין תופס

את יד שמאל ככה

תמיד שאני בחוץ לארץ רוצה להפוך

אמר לו זה נכון אם אם אתה פשוט יש לך הרגשה עדינה האנשים לא מבחינים בזה אבל זה נכון אתה צודק יש יש משהו בזה זה לא סתם דמיונות

מה שאתה אומר

אז התנועה של הקדושים שהיא תמיד הצד הימין אני הבאתי את זה רק

כדי להראות מה זה נקרא אסרט צונח

הסרט צורכי כרצונו פירושו

דברים תמיד שאתה עושה אתה יכול לעשות אותם באופן

באופן חיובי באופן מעולה באופן מעלה השלב השל

יותר קשה זה בטל רצח מפני רצונה זה לא עשה רצונך כרצונו שאתם בעצם נוהגים ביחד עם הרכב והולכים במסלול שלי ושל הקדוש ברוך הוא ואני לא מרגיש שאני עושה פה שום דבר בסרט חיוז זה כבר רמה

אני לא רוצה לעשות משהו או אני כן רוצה לעשות משהו ואני מבטל את הרצון שלי

ולא עושה או כן עושה תלוי לפי המצב

ביחס לקדוש ברוך הוא וגם השכר וזה לא הגיוני זאת אומרת בוא ניקח בצורה כנה

כשאדם רוצה משהו והוא עושה הפוך ממה שהוא רוצה והוא לא יכול להשתמש עם ההיגיון בשביל

זה

אלא רק עם הכוח של הקבלת הון כדי לעשות את זה

כאילו את הצמיחה תשים בצד תעשה אתה לא מבין תראה אחר כך לא זה טוב כיוון שהוא היה צריך לשים את עצמו בצד את עצמו שאני אומר לעצמו

אני עצמו בעיקר המונע המדבר אל האדם זה השכל אני חושב אני קיים האני של האדם זה השכל שלו

אז הוא צריך להסכים את עצמו על הצד וכיוון שהוא שם על את עצמו בצד בטל רצונך אז השכר בהתאם כדי

שיבטל רצון אחרים

זה

שכר מסוג אחר לגמרי אחרים הכוונה פה היא בפירוש הראשון אני מדבר יהודים שיש להם מכירה חופשית

וזה המכה הכי קשה שיש הבחירה החופשית של יהודי הדבר הכי בעייתי זה שהוא יכול לשבש הוא יכול לעשות מה שבא לו אף אחד לא יגיד לו מה

לעשות

ואז על פי כן אם אתה מבטל את

הרצון שלך

בשביל הרצון האלוקי הקדוש ברוך הוא מבטיח לזה

אני אני אקפוף אותו ואת הרצון שלו בשביל הרצון שלך אבל זה בתנאי שאתה ביטלת אני אתן לזה המחשה ציורית סיפורי זה יהיה מובן

היה אחד מהגדולים הגדולים הגדולים של של גאוני ליטא התלמיד של הגאון מוילנה קראו אותו רבי חיים ולוצ'ין

היא עשתה לי ישיבה בבלון איזה ישיבה שהיא עשתה תלמידים ותלמידי תלמידים מאוד מאוד מפורסם

בין התלמידים שלו היה לו תלמיד מה שנקרא בשביל הראש ישיבה זה ה

הוא נפשו רגע הוא גדול השם שלא יעיל הלל הילל המילאה הילל הלל הילל הלל הילל הזה היה באמת מוצלח והרב מאוד רצה אותו כחתיים

הציו

היה בעיה קטנה

הבת שלו הייתה

עם ליקוי מסוים

שנייה

וזה היה אמור להפריע

להביא לידי גמר בחור מוצלח עם איזשהו

אבל הוא הציע את השידוך בימים ההם הילדים לא היו

המן דה אמרים הראשונים בשידור הם היו האחרונים כלומר

קודם כל היה דו שיח בין ההורים ואם ההורים זה היה נראה להם מה זה

היינו מפגישים את את הזוג אז עוזימן את ההורים

לבחור והאמא הגיעה

היא באה לראות את המיועדת

להיות קלטה

לא מצאת בעיניה בכלל

עיקר הבעיה הייתה השמיעה

לא מצא חן בעיני

והיא לא הסכימה לשילוב והיא אמרה את זה

במילים ברורות

עכשיו כשהיא יצאה מהעיר לעשות רק בסוסים ועגלות אז רק היא יצאה מהעיר

הסוס התפגע

אני ירצה לחזור יצא עוד פעם היצול של העגלה נשבר אז הבין אז הוא עושה כל מיני משחקים בלי להחזיר אותה חזרה אז הגיע אליו הביתה היא הייתה מה שנקרא דעתנית הגיעה אליו הביתה

דרך אמרתי שמע אם אתה חושב שזה תצליח לאלץ אותי השידוך הזה עם כל מיני שטיקס כמו שאומרים כל מיני טריקים זה לא לא יעלה בידך

זה אמר לה שאין שום בעיה אני בסדר גמור

עברו כמה חודשים והוא מביא יום אחד ככה מבנה מזונות ומנה תרגם על הישיבה

ובקבוק לחיים והוא על הבחורים שמגיע לו מזל טוב אומר הבת שלי אסתר הסתכלתי עם עם היל

נרשמו מזה כלום גם לי אין לו שמה הוא היה בישיבה אז כזה טלפונים טלפונים לא היה

היה להם ידידות

איתו הם שאלו אותו מה מאיפה אתה יודע הוא אומר לאשתי נמצאת עכשיו מחוץ לעיר כמה שבועות היא נסעה לצורך עניין ואני מרגיש שהיא סגרה שידוך אמרו לו זהו על זה אתה אומר לך

אומרים תראו תבדקו תרשמו לכם

ברור

לי

אחרי שבוע שבוע וחצי אשתו חזרה והיא אמרה שהיא הייתה בעיר ההיא נפגשה במקרה עם האמא של הילל והם שמרו צלחת הם סגרו את השידור

התלמידים באו לרב אהרון נו ידענו שזה התלמיד חכם גאון גילוי הכל עכשיו אנחנו יודעים שאתה גם כן בעל רוח הקודש

אז הוא אמר להם לא

אני אני אין לי שום רוח הקודש אני אגיד לכם כל העניין היה כזה

אני מאוד מאוד מאוד רציתי את השידוך

ולא ידעתי איך להוציא אותו לידי פועל

הרגשתי

שהשידוך הזה זה השידוך האמיתי אבל מצד שני זה היה זה היה רצון שלי אני רציתי את השידוך הזה כשעשיתי חשבון נפש עם עצמי הבנתי שהקדוש ברוך הוא לא מעוניין

שאתה רוצה

תוסיף את עצמך מהתמונה אתה רוצה אתה מפריע למערכת

אז מה עשיתי החלטתי בסדר

אני או לוותר על הרצון הזה ועבדתי על עצמי במשך כמה חודשים עד שכבר הרגשתי שלא אכפת לי שהיא לא יהיה החתן של שבת ואני מחפשת שידוך אחר וזהו

ברגע שהרגשתי בנפש אני כבר לגמרי לא רוצה שהלל יהיה חתן שלי יהיה ידעתי שמגיע לי מגיע לי מזל טוב

ברגע שניקיתי את עצמי לגמרי אין שום ספק לי לא היה

שום ספק שהם יתבטלו ההורים שלו וזהו

אבל אבל אתה היית צריך

לנקות את עצמך מהתמונה באמת וכנראה שכנראה שזה עבודה זאת אומרת זה לא זה לא עניין של כמה רגעים זה עניין של תחושת נפש אמיתית

שלב נוסף

עד עכשיו דיברנו על רצון של אחרים עכשיו אנחנו מנסים באחרים לשים את הקדוש ברוך הוא בעצמו

הבר תנור אחד המשרשים של המשנה אומר שהתנא דיבר כאן בלשון נקייה על הקדוש ברוך הוא בטל רצונך מפני רצונו כדי שיבטל

רצון אחרים זה לא הכוונה

אחרים

רצון לא בעצמו

שלא הוא יבצל בשבילך כמו שאומרת הגמרא שהצדיק הוא גוזר והקדוש ברוך הוא מקיים

אתה מבטל את עצמך הקדוש ברוך הוא יבטל

מה ההיגיון בזה ההיגיון הוא ככה

הטבע העולם העולם הזה

הוא מושתת על יסודות מסוימים

והרצון של הבורא מה שנקרא הרצון הקונבנציונלי

שלו

הוא בהתאם לאותם יסודות

ברגע שאתה

עושה את רצונך אז אתה מה שאומרים מתחבר למערכת עם הדיסק שמתאים לה כי היא עושה את מה

שכדאי לי וגם אתה עושה את מה שכדאי לך אז אתם חברים טובים

ברגע שאתה לא עושה את הרצון שלך וזה לא נורמלי כי בעולם הזה כל יצור עושה רק מה שבא לו זאת אומרת מה שטוב לו

אז זה בעצם עולה טפח מהקרקע עולה אתה עולה

אז אתה מסוגל ליצור רצון חדש

כיוון שאתה מסוגל ליצור חדש גם מה שרצה הבורא בגלל זה הוא גזר את זה רק בהתאם לנסיבות של הקוסמוס הזה אבל כשאתה עלית מעל הקוסמוס אז אתה יכול לסדר דברים אחרים ואז אתה גוזר והקדוש ברוך הוא מטייל

זה עוד אני ארחיב בהמשך אבל בראיון אנחנו אחר כך צריכים להבין למה הכנה בחר להגיד שיבטל רצון אחרים מרצונך למה רצון אחרים

הקדוש ברוך הוא יסיר את האוטו אחר

אז יש לזה כמה תשובות אחת התשובות שעליה אני אתייחס עכשיו זה מפני שבשעה שאתה ביטלת את רצונך מתגלה שהרצון הפנימי של בורא העולם היה שאתה תבטל את הרצון שלו כלומר ככה תבטל את הרצון שלך ואז יהיה לך כוח לבטל את הרצון שלי

זאת אומרת יש פה משהו בבריאה שהבורא לפעמים מתכנן דברים מלכתחילה לך לכתחילה

כמו אדם שיוצר מבוך לתינוק רוצה לראות מה התינוק יעשה כשהוא זן כשהוא מגיע לכאן נו עכשיו הוא יידע לא זה טוב להתקדם הלאה אז שהוא ייצר הוא יתחיל לבכות

בעולם תכננו דברים מסוימים מלכתחילה שפה יהיה מחסום בוא נראה איך אתה מתקדם

עכשיו כדי שאתה תתקדם אתה צריך לתקן את עצמך עדיין ולבטל את עצמך ביטלת את

עצמך יהיה לך

כח לצאת סגירה למחסום הזה ולהתקדם הלאה

וזה חלק מהמערכה אז כשאתה רואה מחסום לא תמיד המחסום הזה אומר שככה הוא צריך להישאר מה שאני אומר עכשיו זה חידוש מאוד מאוד גדול מכיוון שבפשטות הייתי מסתכל על העולם

רגע זה רצון השם עכשיו אני רואה שאני הולך הולך הולך נתקעתי יש פה קיר מי עשה את הקיר הזה יהיה פה קיר אלוקים

אז אם ככה כנראה שהוא רוצה

שיהיה פה קיר אז אני נעצר

למה

כנראה נכנע לרצון השם

באה התורה ואומר לא לא תמיד זה ככה

יכול מאוד להיות שהקיר הזה דורש ממך איזושהי עבודה עצמית של ביטול האגו שלך ואז תוכל לתת לו פליק

בלי קדימה וזה הרצון של השם הרצון האמיתי של השם של המחסום הזה יתבטל האמת היא שזה ויכוח עדין מאוד בין גדולים

היה אחד מהתלמידים של הבעל שם טוב קראו לו רבי נחמן מאורדנקה

הוא היה לו מין משותק כזאת בעבודת השם

אני לא מבקש שום דבר אני לא מתפלל על שום דבר

מה שעובר עליי זה הכל טוב ככה רצון השם

היה איזשהו מצב שבעיר שלו היה איתה איזה גדרה קשה וזה והוא

היה

ניחוח באו אליו ביקשו שהתפלל תזה

מה הקדוש ברוך הוא זה שזה מה

זהו

עכשיו

אנשים ראו שאין איתו מה שנקרא אי אפשר לעשות איתו עסק אז הם הלכו לבעל שם טוב

סתם מה שהעשה אבל התבטלה ואז בזוגיות שאל אותם למה לא הלכתם אליו אז הם אמרו לו את האידיאולוגיה שלו הוא מאוד כעס עליו אמר לו מזל שאתה לא חיית בזמן של אסתר המלכה ועודך יהודי בגזרת המן אם אתה היית חי אז אתה היית משהו

בסדר מה שצריך להיות לא היית עושה שום התפטרות

לכלום עם ישראל לא יודע איפה היה ככה בעל שם טוב אמר לו בהקפדה

בביאורים של הרבי על פרקי עמוד על המשנה הזאת הוא מתייחס בדיוק לבעיה הזאתי הוא טוען שיש דברים יהודי רואה למשל קשיים גם גלותיים

אצלו בחיים האישיים

שלו

וזה גם הגלות הכללית

של כולם

אז יגיד שזה לצד נשים אז הרבי אומר לו לא ברגע שאתה עושה בטל

רצונך בפני רצונו אתה

יוצר לעצמי אלוקים רצון חדש

אין לך מה לפחד

מהקיר הזה שעומד כאן אתה רואה את

הקיר אבל נראה לך שהקיר הוא ממש מיוסד הוא ממש רציני הבעיה היא ממש מהותית

אז סימן שככה הקדוש ברוך הוא רוצה לא הקדוש ברוך הוא רוצה שהיא תזיז את הקיר

אבל איך מי נתן לך סמכות

הוא נתן לך סמכות לבטל את עצמך ואז לקבל כוח לעשות רצונות חדשים

אצלו אבל אצלו אצל הבורא

בעצמו

אתה יש לאדם

יתרונות לא רגילים זאת אומרת מעלות לא רגילות תשתמש בהם ואנחנו רואים שהכל תלוי באמונה זאת אומרת הייתי אומר ככה שברגע שהאדם מאמין שיש לו את היכולת לשנות כאן אז הוא משנה

אם הוא לא מאמין שיש לו יכולת לשנות

אז הוא לא משנה אז הוא נשאר

ככה זה הכל בהתאם לאמונה שלו בעניין

נוספת בטל רצונך מפני רצונו הרצון שלך זה הרצון הראשוני מה שנקרא המחשבה הראשונה היא ייעולית של האדם

מה זה רצונו רצונו זה המחשבה השנייה מה הכוונה

במילים של מוסר זה הנפש האלוקית והנפש בעמית הנפש הבמית זה המחשבה הראשונה שלנו

הכדאיות שלנו הנפש

אלוקית

זה מה צריך לא מה טוב לי אלא מה צריך לתועלת בטל

רצונך לפני רצונו

זה שתפסיק לעשות את מה שטוב לך

ותתחיל לעשות את מה שצריך מה שצריך זה לאו דווקא טוב לך מה שצריך זה לאו דווקא עם מחשבה על עצמך

זה יכול להיות מחשבה על העולם זה יכול להיות מחשבה

זה יכול להיות עניין שאפילו אולי הוא לרעתך תחשוב על העניין צאן האלוקי זה שכולנו כל אחד ואחת יהיה איזשהו צינור של השפעה של טוב

כל אחד ואחד בעולם

והאמת היא שלצורך ההשפעה הזאת כצינור עוברים אל האדם כל הטוב והחסד והחיובי שיש לו בחיים כל הדברים שאדם מקבל

כל המעלות הכישרונות היתרונות כל מה שיש לו זה בשביל שהוא שהוא יזרים את זה עליו אז זה האמת היא שהאדם מצווה לדאוג של המשפחה שלו יהיה טוב ברגע שהוא דואג

עצמו זה שלב אחד משפחתו רק סביבתו וכו זה חיובי

השאלה היא כוונה הכללית התועלת של כל המשפחה וכל הכוח הזה שאותו אני צובר כוח הכלכלי הכוח המוסרי לצורך מה לצורך עשיית טוב בעולם עזרה לזולת בכל רמה שהיא אף אחד לא אמר שלך לא יהיה טוב לא אתה תהנה מהטוב הזה גם כן אבל שיש לך איזה שהוא פונקציה

יש לו איזה שהוא אינטרס

לתועלת ובניית העולם גם זה שאני משקיע במשפחה וגם זה שאני משקיע כל זה לאיזשהי תועלת אידיאל שהוא למעלה מאשר ההנאה שלי ושלה ושלו וזהו משהו יותר יותר אידיאלי יותר רוחני יותר נפשי משהו לתועלת הכלל

אז הבורא אומר ככה אם אתה עושה את התועלת הכלל אז אתה יוצר ובונה את העולם

וזה טוב אז אתה צינור של בניה אז אני משקיע בך משקיע בך רצונות משקיע בך אמונות

הרצון נותן לך רצונות הרצון הזאת יהיה של צינור אם אתה צינור חיובי לדברים טובים אז אני מעביר דרכך דברים טובים יותר ויותר ויותר ויותר ויותר בלי סוף

אבל אם אתה הופך להיות מין משולש כזה של אני ואני ואני ומשפחתי

חוזר על עצמו וזה לא יוצא החוצה אז

פה השפע כמו שאומרים הצינור חמצן של אותו חולה כאילו לוחצים עליו והוא מרגיש שהוא לא יכול לנשום למה שהוא לא באופן של השפעה בטל רצונך מפני רצונו רצונו בטל את צינורך רצונך צינורך האישי שרק לי רק לתועלתי בפני רצונו פני הצינור של הבורא שמה האינטרסים

האינטרס של הבורא הוא ברא אותנו

הוא ברא אותך כפונק

פונקציה

בעולם הוא לא ברא אותך רק כדי שאתה תשב בגן עדן

של ערבים ותהנה מהחיים לא בשביל זה הוא הוא ברא את האדם הוא ברא את האדם באיזה שהיא תועלת לאיזה שהיא תכליתיות לאיזה אז אם אתה ממלא את הפונקציה הזאתי כי אתה ביטלת את הצינור הטבעי שלך הצינור הטבעי שלך זה הצינור של הנפש שבאמית הנפש הבהמית בשורש היונקת מתוהו תוהו תוהו זה הפירוש הוא אני זהו

אני וגמר זה הסמל של התור אני טוהלתי וזהו זה הנפש הברימית אם ביטלת את הרצון שלך ביטלת את הטוהו שלך מפני רצונו מפני התיקון שלו אז הקדוש ברוך הוא יבטל רצון אחרים מפני רצונך

מי זה האחרים לפי

המשמעות הזאתי לפי הפוקוס שלי מאיזה נקודת מוצא אתה הגעת לתפקיד

אם נקודת המוצא

שאתה רוצה להיות לממש את הכישרונות שלך ואתה חושב שיש לך יכולות רפואיות ואתה רוצה להעלות באיזה שהיא קריירה אז באיזה שהוא שלב כאשר אתה רואה שזה לא כזה קריירה וכנראה שאני רוצה כנראה שהם מרגישים שפה חונקים אותם ברמה מז או אחרת זה עובדה שאנחנו הולכים ויורדים ברמת הסטודנטים שמעוניינים להשקיע ברפואה ובמדינה

זה עובדה הטובים יוצאים לחוצה זה עובדה

מתווכח על זה אבל אחרי הכל אחרי הכל עם נקודת המוצא שלך איתם

להיות להיות אדם

שמסייע לאנשים אז אולי היית חושב פעמיים או הגוף שמנהל אותך היה חושב פעמיים לא משנה שוב אני לא לא שופט כזה אני לא מכיר את הנתונים שבהם הם עומדים אז אני לא יכול לדעת על איזה רמה אולי הם נמצאים בפיקוח נפש אני לא יודע

אבל ברמה העקרונית זה מאוד היה משמעותי לחנך בתודעה של האדם בכל מקום שהוא לא נמצא

שישתדל לעשות מעבר

למה למה למש

בארצות

הברית יש מה שנקרא פוס יש איזשהו חלוקת מזון חינם בצורה יוצאת דופן מחלקים כסף

והוא רק בשביל רק בשביל זה רק בשביל

מזון כאלושי מזון כאלה זה

זה כמו כסף אבל זה

לא דולר זה

אפשר

הרעיון הזה כולו נולד

כתוצאה

מרעיון של הרבי איך זה התחיל מאוד מוזר

זה התגלה רק עכשיו

לא לא לא כן נכון לא אבל אני מדבר איתך על שם מזל הסיפור היה אתה

מכיר את הסיפור

לא אני לא מבין אחד כן הסיפור היה זה

שהייתה

היא אישה מאוד מאוד פעילה

ממה שנקרא מהבלס מהשחורים

שהיא היה לה מאוד מאוד שאיפות לגדול ולהגיע לצמרת של הממשל ולשנות שם דברים והיא נלחמה הרבה עד שהיא הגיעה לסנאטור של ניו יורק הגיע ובסוף נתנו לה להיות אני חושב משהו של של חקלאות בניו יורק זאת אומרת היא ראתה בזה כמו שאומרים שהופכים עליה את הכוס ככה בפרצוף

היא עברה בדולרים אצל רבי

ואז הרבי מיוזמתו פנה אליה עומר אני שמעתי

שאת מאוד מאוד באירגונים של של לא לעשות אפליות וזה וזה וזה ושנבחרת עכשיו לזה וזה יש לי בשבילך

יש המון המון מפעלי מזון בכל המדינה שיש להם המון המון שאריות

ועודפים

אני חושב שבתור שרת חקלאות נדבר כעת על היבול על העגבניות והמזונים וזה ברגע שאת תתני קריאה

שננסה להקים איזשהו משרד כזה שאוסף את כל את כל מה שהם זורקים לפח שהיא תתפים ולחלק אותם למצרכים זה היה דבר מאוד מאוד אני חושב שזה היה מאוד מצליח

והיא קנתה את הרעיון ומזה נולד כל התעשייה הזו של המזון וזה והפכה להיות

והייתה עסוקה הייתה מלאה והיא עלתה מדרגה לדרגה ואז היא פעם אחת סיפרה שהיא הייתה ביאוש ומישהי שהעלה אותה על ה ושחושבים על הסיפור הזה

כאילו בגדול מי נהנה מהזה

השכבה האוכלוסייה נהיה שכבה נמוכה של הציבור זה באמת אוכלוסייה כזאת של אנשים מהמקור שלה

+ כל מיני אוכלוסיות מפרוטוקלים וכל מיני כאלה

מאוד מאוד מאוד פשוטים היהודים לא

נמצאים בשכבת העוני הזה הזו והרבי גם לא לא בא כדי לעזור להם לעזור

לאנשים שחייבים אני חושב שזה לא איזה שהוא צד אני לא מסתכל על זה רוח הקודש זה לא רוח הקודש

זה פשוט שאתה נמצא באיזה שהוא אתה עושה חשבון פשוט האישה הזאת כבר הגיעה אליי

ואני כבר קראתי בעיתון באיזה תפקיד נתנו לה ואני כבר יודע שזה למה אני לא אנסה לעשות איזשהו

שידוך פה מוצלח האמת היא שכולנו יכולים לעשות הרבה מעבר למה שאנחנו יכולים

והעולם היה נראה אחרת בכלל אני אני אומר את זה בכל המגזרים בכל המגזרים הדברים האלה צריכים והיסוד של הדבר הזה זה כאשר האדם מכיר בפחיתות עצמו אם הוא לא מכיר בפחיתות עצמו

אז האני פה הוא מאוד מאוד חזק שאני מאוד

מאוד חזק לא

ידע שתראה עוד מישהו אז מי הוא רצון האחרים שאותו תבטל בטל רצונך מפני רצונו תתחיל להיות צינור להשפיע

דברים חיוביים לכולם כדי שהוא יבטל רצון אחרים מי זה האחרים הזה אז כתוב שהאחרים זה בחינה של הקליפות והסדרה אחלה שהם רוצים רק הב

רק לעצמי הכל לעצמי כדי שיבטל את הרצון שלהם ככל שאתה תהיה יותר

לתועלת

אנשים מאחרים אז הקדוש ברוך הוא יבטל את אלה שהם רק תביא תביא תביא תביא לעצמי הלשון של המשנה זה יבטל רצון אחרים ו יבטל אותם יבטל את הרצון שלהם הרצון עוד להיות צינור שהצינור שלהם להיות הב יפסיק להיות רק האב אלא תן

הדוגמה לאדם שביטל את הרצון שלו בצורה יוצאת דופן

והתוצאה

של של מה שהוא ביטל הייתה ממש יוצאת דופן זה יוסף הצדיק יוסף בנו של יעקב אחים זורקים אותו לבור הוא נמכר לאבן עושה מה שעושה זורקים אותו למאסר ובסוף הוא יוצא מהמאסר למלוך על ארץ מצרים שהייתה אז המעצמה ודרך

ארץ

מצרים על כל העולם כולו זה דבר שאין לו אח ורע זאת אומרת אנחנו לא יכולים להביא דוגמה אחת נוספת לאדם שמהבורור מה שזה נקרא

בית המעבר הכי נמוך יצא לשלוט על כל העולם זה לא היה אבל עוד דבר יש אחת של הבדל שאתה צריך לקחת בחשבון אחת מראש תפס את המלוכה בזמן שהיא הייתה בנפילה

אז נכון הוא היה עבד היה אז היה פשוט אבל כמו שאומרים בזמן של מבוכה אתה תפסת את ההגה

אז נשארת כמו שאומרים מלך זה יכול להיות לגיטימי אבל בזמן

שיש

והמלוכה נשארה חזקה ואתה מיבור תופס את מקום המלך איפה נשמע כאן הדבר

הזה מאוד מאוד לא נתפס אז איפה איפה הנביאים

מעניין נעשה על ידי מה על ידי זה שיוסף ביטל את אנחנו לא יכולים להבין מה זה נקרא

גבר בסי רתיחת הדמים שלו לבד

והאשת אדוני מפתה אותו ומי שקורא את המדרש מספיק רק לקרוא את המדרש מה היא עשתה כדי שיהיה לך מחשבות זרות בראש רק כדי לקרוא מה היא הסתדלה בשביל לפתות אותו

והוא עצר את עצמו

והכתוב במדרס שזה מה שהביא לו את ה לא משנה יש עליות יש ירידות אבל זה היה על זה זאת אומרת השכר היה על זה

למה מכיוון שברגע שהאדם ביטל את עצום מאוד ומוכיח לקדוש ברוך הוא אני אני ראוי לבלוח אם אתה מסוגל לעצמך לבטל הרבה אז אתה תהיה מסוגל גם כן להשפיע על אחרים טוב ולא לראות רק את הצמח הוא עלה לארץ על רקע הפרעות של חומייני וכל אלה זה היה לו מוזר משום שעל השולחן למשל היה נקניק עם חמאה לא היה רגיל בבית לאכול נקניק עם חמאה והוא עמד הוא נלחם הוא נלחם הוא נלחם

בסוף שהיה לו יומולדת נתנו לו יום חופשי ומאז הוא עלה לארץ הוא לא היה בשום מקום קדוש לא פה הוא לא שם איזה אחד אמר לו אני נוסע לתל אביב נסע איתו באוטו שואל אותו באוטו תגיד תל אביב שלך

היא קרובה לירושלים אוקיי איך תביא תראה איזה 40 דקות

מה נוגע הוא שואל אותו מה אכפת

לך בירושלים טוב הוא קפץ

מאוטו ברח והגיע לכותל זה היה בדיוק לאיזה 9 באב

בסוף הוא עזב את

הקיבוץ הוא עוברותו אחר כך נפגש שוב עם החברים שהיו לו בקיבוץ אז הם סיפרו לו שהיה דו שיח בין המדריכה לבין הילדים המדריכה כאן

הם כולם רצו לדעת האם מה שעשה מנחם זה דבר נכון המדריכי אמרה שזה דבר לא נכון

נכון יש לו את העקרונות של אדם שלא היה צריך להישאר פה ולהילדים לא קנו את הכביסה הזאת כאילו מה אתה רוצה שאכן להילחם נגד קיבוץ שלם זה נאר הכנתי לכם כל החיים נגד הקיבוץ

אז אני אומר גם כמה כמה הוא יכול להילחם כמה הפסד עשה כל מה שיכול ולמה פרט מאוד חשוב כדי שאנחנו

נגיע נצליח

מה שנקרא לבטל רצון אחרים יש לנו כמה תנאים התנאי הראשון זה שהביטול יהיה מוחלט ביטול אמיתי זה ביטול אמיתי

זה לא ביטול כזה שהוא בשביל לקבל איזה שהם עוצמות כמו שהזכרתי קודם אלא ביטול לגמרי ברגע שהאדם מבטל את עצמו לגמרי שיוסף כאשר אחרי שהוא נפטר לקחו את הארון שלו ממצרים והעבירו אותו לארץ קמור בשכם עמדו עם ישראל עמד בקרית ים סוף והים נקרע אומר המדרש

בפני מה הוא נקרא

הוא ראה את הרונו של יוסף הוא נקרא ככה מכאן המדרש הים ראה את ארונו של יוסף הוא נקרא אנחנו יכולים להבין שכיוסף עבד על הטבע שלו עבד על האישיות שלו עבד על היצרים שלו

עבד עליו כל כך

חזק אז היה לו את הזכות שהטבע יקרה בשבילו הטבע של המים שהם יורדים במורד יקרה נוספת שהיא חשובה טבע שאין אדם שאין לו אויבים

זה יש לנו בשם הבעל שם טוב

שמה שלא יהיה מה שלא תהיה תמיד יהיה לך איזה אדם שיהיה ממש נגדך וגם אם אתה לא מכיר אותו אז הוא נמצא באיזה מדינה אחרת אתה לא תכיר אותו הוא תמיד תמיד זה ככה

אתה כזה טבע בעולם אם יש אישיות אחת יש אישיות מארגדת לאישיות הזאת חזק מאוד זה לא נעים בפרט שהאישיות הזאת עובדת מולך זה לא קל בטל רצונך מפני רצונו מפרשים כדי שיבטל רצון אחרים מפני רצונך

זה הולך על המקרים האלה

לנו כל אחד כאדם פרטי יש אוז'ים ולנו כעם ישראל יש גם כן אויבים שעומדים וחורשים מזימות איך

לעשות דברים לא טובים

מה הדבר שעומד נגדם יש דבר אחד על פי היהדות דבר אחד שעומד נגדם נכון שלפעמים לפעמים קורה שאנחנו מגלים את מה שהם מתכננים לעשות ואנחנו מפרים את הצתם בצורה של כוח

אבל איך גילינו וכהנה וכהנה יש סיכון של כל מיני מחשבות

לא טובות שחושבים ורוצים לעשות שמסתכלות לבד כמו שהיה במלחמת המפרץ 36 טילים נפלו פה אבל כמה עשרות שנפלו בים מי זה שדאג שהם יפלו בים

איזה כוחות רוחניים

שדאגו לזה כן

בזכות מה הכוחות

הרוחניים האלו עובדים פה בעולם בזכות שאדם מבטל את רצון אני אתה כל אחד

שהוא מבטל את רצונו קצת הוא יוצר בכספומט

האלוקי

מה שנקרא

אשראי בדיוק אשראי

שלא הראתי לא אתמול

הם כן לא לא אני אומר אני אומר אני אומר אני אומר התשובה היא התשובה היא שכנראה הם לא היו מספיק

הם הספיקו לכמה מאות ולא להיות

עד למד דבר

אם היינו עוד יותר מתבטלים זה היה קורה יותר למה זה לא נגד התזה אני טוען גם אותו דבר

קם להרוג חשכם להורגו אבל לפעמים אתה אפילו לא יודע שהוא גם להורגח

מה ייתן לך שתזכה ופתאום תבחין שהוא קם להורגך ותקום להורגו או מה יקרה שהוא ימות עוד עוד לפני שהוא יספיק להפיק את זממו מה היה הזה הבטל רצונך לפני רצוננו

זה זה הכוח

הרבי השתמש בשיטה הזאת בזמן מלחמת 6 הימים הוא דיבר הרבה על המבצע תפילין בשביל להניח תפילין להניח תפילין נניח תפילין

אז הניחו איזה חצי מיליון אנשים שלא הניחו בעבר הניחו תפילין וראו מיסים גדולים בשל המלחמה אחרי המלחמה שאלו את הרבי צריך להמשיך הלאה את ההשתדלות במבצע הזה

אז הוא אמר בטח שהוא רואה בשמיים שהקדוש ברוך הוא עשה ניסים באיך אומרים באשראי על סמך הנחות תפילין שעוד יעשו אז לכן צריך הרעיון הוא כזה

בצבעו אדם שלא התחנך להנחת תפילין אז בשבילו הנחת תפילין זה בטל רצונך אני לא בא לי עכשיו להניח תפילין אם אתה רוצה שאני אלך עכשיו

זה לא נעים

וברגע שהוא ביטל את הרצון שלו על נחת תפילין אז הוא יצר אשראי שלנו נגד האויב ככל שזה גדל היה לנו יותר כוח

זה ההסתכלות הרוחנית של העניין אבל פה יש איזשהו דבר שהוא מאוד מאוד חשוב אם אנחנו מדברים בצורת לחימה אז שהיא חשובה

יש אדם שהוא האויב שלך נניח

ואתה מבטל אותו יש אפשרות אתה מבטל אותו אבל הוא כל הזמן רוצה להמשיך הלאה לעשות רע

רק שעכשיו הוא נפל איך יוצרים נשק כזה שגומר אותו שלא

שיתבטל שיתבטל שיהפוך להיות אוהב אנחנו יודעים שיש גם סיפורים כאלה אחד שימש פעם בנגד

פתאום הוא הפך ל איך איך איך יוצרים מבחינה רוחנית

איך בונים תשתית לאדם כזה

אם אתה מבטל את רצונך או

אל מגיעים לחייל שיושב על הטנק בצפון

ועכשיו חורף

אתה אומר לו בוא נניח והוא רוצה הוא מוכן להוסיף עכשיו להוריד את זה את מה הוא צריך להוריד

שלומי אחד+ mail+ אפודה ושלוש גופיות וכל זהות צריך להוריד לחלץ את החולצה כדי להניחיל נפש מקור הזה לא נעים זה לא זה

הוא עושה את זה

אם הוא עושה את זה אוי

אז הוא יוצר באותו זמן

כדי שיבטל רצון אחרים כן הוא יוצר כאלה אחרים שמבטלים אותם אבל אותם אחרים התבטלו

והתבטלו

הפעם אבל יש

ברגע שאתה עושה משהו זה זה זה זה הטענה הרוחנית אבל אנחנו רואים את זה כמודע היא שישנם הם נדירים אבל

ישנם מקרים כאלה שאנחנו רואים שהקדוש ברוך הוא פתאום לקח איזה אחד כזה שהיה שם באי שם והוא הפך להיות מרגל שלנו לדוגמה עבר לא

לגמרי

זהו יש דברים כאלה יש גם כאבים הפוכים אבל אני אומר אבל יש מאיפה

זה נוצר ברגע שאנחנו יותר

נרגיל את עצמנו זה זאת אומרת לא הצלחנו

גם פנימית העניין רק לכן הפסוק אומר ויהפוך לך השם את הקללות למרות השם הפך לך אבל בילה הוא קילל ועל פי קבלה אנחנו סבלנו הרבה מהברכות שלו מה

מה למעשה למעשה ההיצע היא מוצאי ככה ככל שאנחנו מגבירים הסא בעשייה פשוטה

אנחנו מגיעים לשלב השני שאנחנו מסוגלים גם לבטל

העשייה הזה

שאתה עושה דברים מה שנקרא על

הדרך אחרי שעשית הרבה דברים על הדרך יש לך גם כוח

לקבל כוח נפשי

גם לבטל את הרצון ועל זה נקרא בלשון הקבלה היא כאפיה כפית את

עצמך

אחר כך אתה מגיע לשלב הגבוה יותר וזה התהפך את עצמך אתה הופך זאת אומרת אני כבר

לא אני לא

אני והקדוש ברוך הוא ואני מסכן תחת המגף שלו

אלא אני והוא זורמים ביחד

אחד מבחינת זה שאני בטלתי

ואז אנחנו מגיעים לאתפחה הייתה כה רוחנית הייתה פכה גשמית בכל השלבים בכל התחומים כמו שהזכרנו קודם

אני רוצה רק לסיים בנקודה אחת

החידוש

שהיה הפתעה בשבילי

הרצאה לא פשוטה

זה בא לידי ביטוי בסיפור הבעל שם טוב

הבשל טוב מספר על עצמו אני עשיתי עליית נשמה הוא הרבה פעמים היה עולה לעולם האלה עשיתי עליית נשמה

וראיתי נשמה

שעומדת על פתח גן עדן

הבנתי לא נכנסת

נשארת שם עומדת

שאלתי היה על הסיפור הזה היה היה תקדים

הבעל שם טוב עמד וראה את המלאכים רצים

והוא ניסה לשאול אותם משהו והם לא ענו לו

שעל עוד אחד והם לא ענו לו והוא חשב לעצמו איזה מין דרך ארץ יש פה בעולם העליון

זה היה ב-1 הפעמים הראשונות שהוא עלה שהוא לא היה כל כך

איזה מין דרך ארץ יש פה שהם לא לא מתייחסים אין להם נימוסים

ואז פגש את אותה נשמה וראה שהיא לא נכנסת לגן עדן ושאל אותה מה את עושה פה היא אמרה לו תראה אני כבר הייתי בגיהנום וגמרתי את התיקון שלי ואני צריכה להיכנס לגן עדן

אבל אי אפשר להיכנס לגן עדן עד שלא יהיה עליה של רצון מה שנקרא את רצון

ועכשיו אין עת רצון אומר מאיפה את יודעת שאין מה לא ראית את כל המלאכים רצים שאתה מנסה לדבר איתם אי אפשר לדבר איתם אין נימוס

אין זה נקרא אין עט רצון זה כמו אצלנו אין לי חשק אתה בא לבן אדם מנסה לעניין אותו במשהו תעשה לי טובה עכשיו רד ממני זה נקרא אין לי עכשיו רצון אין לי צינור אליך עכשיו אין לי התחמות לעוד דבר אני שקוע בעצמי

זה נקרא שאין להם מספיק חיות החיות שלהם מספיקה בקושי לעצמם ובטח לא להתייחסות לאדם אחר הסברת פנים לאדם אחר מצריכה כוחות נפש נוספים ואין להם את כוחות נפש אלה עכשיו

אז היא שואלת אותה נשמה איך עושים

שיהיה רצון

אז היא אמרה לו רק דבר אחד יכול לעשות את זה

רק האנשים פה למטה יכולים לעשות את זה

על ידי מה על איזה שהם מבטלים את רצונם כל פעם שפה למטה מבטלים את הרצון שמה למעלה נעשה רצון השפעה כמו שאמרתי אתה מוחק אויבים

זה במובן של אסור מרע אתה עושה אותם אוהבים אבל זה במובן של

תיקנת את הרע

אבל שמה בעולם העיון אתה יוצר רצון חדש המשכה חדשה ואז היא הוסיפה לו שזה בכלל לא רעיון יהודי זה בכלל לא קשור ליהודי כל אדם באשר הוא כל אדיש כל אישה כל כל מין המדבר כאשר הוא עושה ביטול לרצון שלו קצת הוא משפיע השפעה טובה מוריד המשכה טובה לכל העולמות כולם

וזה מה חשוב זאת אומרת הדבר מבחינת ללמד בני נוח ללמד תקועים זה דבר מאוד מאוד נחוץ

העולם כולו אמר רוצה לעשות מה כל העולם כולו עומד על הסוד הזה של רצונך מפני רצונו זה לא דבר שהיה רק ליהודים ושייך לכל העולמות ובכל גם למעלה גם למטה יהודי גוי ולא משנה ברגע שהם מבטלים ממשיכים עוד המשכה לעולם ככל שאנחנו נהיה יותר אנשים

כופים את עצמנו בדבר זה ובדבר אחר אנחנו מועילים תועלת לכלל זה בא לידי ביטוי אצל חכמי ישראל בזמן החורבן למשל

שהם יטענו במשך 40 שנה שלא יהיה חורבן אנחנו לא מבינים זאת אומרת כבר אנחנו בערב אבל במשך 40 שנה יום יום תענית

מה מה זה מה הקשר בין התענית לבין זה שאתה זכית את החורבן

מה 9 התאגיד שלך זה מין ביטול רצון שלך

מאכילה התעניתי

ביטלת את עצמך

ביטלת את הכוח של האויבים

מצד אחד דבר שני הורדת המשכות רוחניות לכל

אומרת החסידות

שהתענית הזאת היא הביטול הרצון הזה הכי חזק

שהוא קיים זה לא במעיים

היום

פעם זה היה במעיים אנחנו היינו צריכים לתקן אדם הראשון זה גוף היינו נשמות שנמצאות בתוך הגוף

יש נשמות שהיו בעיניים שלו יש נשמות שהיו באף שלו בפה שלו יש נשמות שתלויות על הידיים שלו יש לו

עד

למטה

כל דור ודור מאז החטא היה צריך לתקן חלק מהאדם הראשון אדם הראשון אכל מעץ הדעת הוא לכלך את הגוף שלו בחטא

הוא בעצם מחלקת לנשמות שלנו כולם איך מתקנים

מתקנים על ידי בירור

של הטוב מהר היה תקופה בעם ישראל שמאוד מאוד דיברו על תעניות וסיגופים וזה בגלל שבאותו הדור הם תיקנו את הקיבה של אדם הראשון אז זה בא אצלם לידי ביטוי בתאמין לסיבופים אנחנו לא צריכים לתקן את זה בזה התיקון שלנו זאת אומרת הדבר הכי הכי הכי קשה היום לתיקון

הוא תעני במובן של ביטול הרזון זה זה הפה

הפה הפה יש לו הרבה הרבה עוצמות הדיבור יש לו הרבה הרבה עוצמות כאשר בן אדם מצליח מה שנקרא מיסים עצמו כאילם בשעת מריבה הוא יודע לשתוק בזמן או בשעה שהוא מרגיש מאוד מאוד משוחרר וטוב אז הוא לא מדבר על אחרים ולא צוחק ועושה איתו וליצנות על אחרים

הוא בעצם כובש

עכשיו משהו שהיה נעים לו לעשות הכביש הזאתי היא מאוד מאוד קשה זה כמו בעבר תגיד לבן אדם

רעב תאים את זה זה אל תאכל עוד פעם אל תאכל זה קשה אז התנועה הזאת

בדיבור אצלנו היום היא זו

שעומדת על התקן הזה אם האדם מבטל את רצונו מפני הרצון

הקדוש ברוך הוא

אז באמת הוא משפיע על העולמות כולם זה עבודה רוחנית וכמו שאמרתי קודם העבודה הזאת לא עולה כסף וזה לא לא קשה לעשות שהיא לא קשה

היא לא כמו שאני אומר לבן אדם תשמור שבת שמור שבת מצריך ידע וזה מצריך כמה וכמה דברים להניח תפילין זה מצריך גם לקנות תפילין וגם תעשה את זה כל יש דברים כאלה שהאדם יכול לעשות אותם על הדרך וזה אחד הדברים שהוא יכול לעשות על הדרך

זה לשמור את הלשון שלו כמו שצריך לשמור את הפה שלו כמו שצריך לא רק מי לא צריך הוא אומר את זה לכם לא רק מקללות לא קללות יש להם משמעות קשה

לא רק בגלל הפה משמעותית לא רק

בגלל מדובר אפילו בדברים

נכונים אבל הם עלולים לבייש מישהו עלולים לגרום עוגמת נפש ומישהו עלולים ליצור אווירה לא נעימה במקום וזה מספיק זה מספיק כדי שאתה תמנע מזה הדבר הכי זול אצלך צריך להיות לסתום את הפה סליחה על הביטוי אבל זה צריך להיות הכי הכי כסף שיוצא מחשבה דיבור ומעשה

בכל אחד מהבחינות הללו יש מחשבה דיבור מעשה יש מחשבה שזה מחשבה

יש דיבור שבמחשבה יש מעשה שבמחשבה וככה בדיבור וככה במעשה

השלב הכי נקי של האדם שהוא תיקן גם את רובד המחשבה שלו ודאי את המעשה בוודאי אין מה לדבר

הדיבור הדיבור יכול להיות מחשבה דיבור למעשה בדיבור אני יכול

לדבר דיבורים כאלה שככה אני חושב אני יכול לדבר דיבורים שהם לא שייכים למחשב

יש אנשים שמדברים רק אחר כך הם חשבו מה שהם דיברו זה גם כן יכול להיות וגם מתווכים זה קורה אצל כל אחד אבל גם את הבחינה הזאתי צריך לתקן כי יש בחינה של דיבור בחלק המעשי שלו

אני אוהב אותך אני מכבד אותך אני אוהב אותך גם אחר כך

אבל אני כל הזמן מבטל

איך אני אהרוג אותך פעם סתם

אני אומרת את זה

בחיבה כן רוב חיבה אני לפני זה

או משהו עדין יותר

אבל זה מבחינה מעשית של הדיבור או יש נקי יותר האמא אומרת אני אוכל אותך

אז אני ממש זה אבל מבחינת המעשה של הדיבור המילולי ויש מיוחד נשים רחמניות בישלו ילדיהם זה חלילה זה זה דבר הביטוי לא נקי

הוא לא ביטוי

מוכן אז גם זה על ה נקי נקי לחלוטין גם מהבחינת במחשבה גם מבחינת אחת זה רובד המחשבה גם כן

וזה עבודה עבודה עבודה לכל אבל אבל העבודה הזאתי כמו שאומרים יוצרת זכויות מה שנקרא עם האדם אוהב את העם שלו אוהב את הארץ שלו אוהב את המשפחה שלו

אוהב את עצמו בסופו

של דבר זה את עצמו רק שלא יעשה את זה בשביל עצמו יעשה את זה בשביל הזה אני עושה את זה משל עצמו אז הוא מאבד את כל העניין זה חתיכת אגו הכי גדולה שיכולה להיות

אז זהו אז הקדוש ברוך הוא יעזור לנו שנצליח לעשות קודם כל את רצונו

את

נבטל הסרט כרצונו ואז אחרי שאנחנו כדי שיער את סולחה כרצונו מה פירוש

בשלב הראשון אנחנו עושים דברים על הדרך בשלב השני

זה כבר לא

דברים על הדרך אנחנו כבר עושים איזה שהוא רצון אבל זה עדיין לא במובן של ביטול מוחלט למה מתקדם יותר שנוכל גם כן לבטל את הצלב הכי מתקדם מה ששווה אבן שעושה משהו בשמחה לא שווים מהעבדים שעושים בכדור

זה זה זה כשהחד עושה את העבודה השד עובדת השם אחד עושה דבר ועושה אותו עם חיות הנאמנות שלו

זה נקרא אבן נאמן יש אבן פשוט ככה בלשון הקבלה עבד פשוט יש עבד נאמן על משה רבינו כתוב כי עבד נאמן

קראת לו כי הוא עושה את הדברים בשמחה

זה היה בשלב המתקדם של משל תחשבו לרגע שהעבודה הזו היא קלה היא לא קלה כלל לא כלל משה רבינו בהתחלה שהשם התגלה אליו בסוף

אז השם רצה להתגלה אליו

משה רבינו הסתיר את פניו כרע מהביטל לאלוקים זה היה לשמת הסוף אחר כך אחרי שנים הוא בא לקדוש ברוך הוא בבקשה הראל עיניים את כבודך אמר לו הקדוש ברוך הוא כשאני רציתי זה לשום המדרש כשאני רציתי אתה לא רצית כשאתה רוצה

אני לא רוצה וזה לא מובן מה זאת אומרת אם הקדוש ברוך הוא אומר לא יראני האדם וחי

אז זה בלתי אפשרי אז איך זה שקודם הוא כן רצה להראות לו

ובכלל הקדוש ברוך הוא אמר לנו שאסור להתנקם אז אם לנו אסור להתנקם אז גם לא אסור אז למה הוא אומר למשה רבינו כשאני רציתי אתה לא רצית נשמע כזה כמו

אז המפרשים אומרים שזה הסיפור היה אחרת לגמרי באמת האדם לא יכול לראות את האלוקים באמת

+ דבר שבאמת האדם באמת לא יכול לשנות את רצון השם

אי אפשר לשנות זה השם רוצה זהו מה

בסדר

הקדוש ברוך הוא כבה טבע שאם אתה מבטל את רצונך אז הוא מבטל את רצונו זה מין עסקה

זה בסדר זה טבע בבריאה טבע

מה הקדוש ברוך הוא למה שתראה כשאני רציתי אתה לא רצית

לא התנצרו אם היית רוצה היית מבטל את רצונך אז היום שאתה היית רוצה

אני הייתי בדלת רצון

אז היו אומרים אדם כמו משה רבנו זה היה לו היה לו היה לו הקשה

אז בתחילת דברי מתי היה לו קשה לבטל צופים בתחילת הדרך עוד לפני שהוא היה משה רבינו עם כל ה רקורד אחר כך הוא גדל הוא כבר כן יכול וכן רוצה לראות את הקדוש ברוך הוא השתנה לו כמו שאומרים הרצון לא לראות והוא כן רוצה לראות

אז בתחילת הדרך העבודה היא לא קלה אבל בהמשך אין הקדוש ברוך הוא בא בטרוניה עם בריאותיו והוא מסייע לכל אחד להגיע למה שהוא יכול שהשם יעזור נצליח

להרשמה לדיוור השבועי בדואר אלקטרוני:

עוד באותו נושא