תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
בסדר נו יש יש אנשים ברוך השם יש להם ילדים קטנים בבית ילד קטן כבר מתחיל לדבר לא תמיד שהוא מתחיל לדבר הוא עדיין נקי יכול להיות שהוא לא נקי
נו האם מותר
להנות אמן אחרי ברכה של ילד שהוא מלוכלך הוא מברך הוא יודע לדבר לימדת אותו לברך שהכל נהיה בדברו אבל הוא לא נקי אני יכול לענות אמן אחרי הברכה שלו לא הדבר הזה נתון למחלוקת הפוסקים יש לו טיטול מלא נו מה אתם לא מבינים
אז מה
זה שאתה צריך להגיד לו שיש שמה אנשים שרוצים ללמוד איתו חשוב
שמה הוא מיועד אנשים שילדים איתו בכבוד
תשמע
מה הנקודה הנקודה היא הדיברי חיים ושלוש מקומות בספר בא להדברי חיים מצאנז הוא כותב שאין עם זה שום בעיה מה זה משנה
הוא בירך מה אכפת לך הוא נקי או לא נקי הוא לא חייב בנקיות לך בעיה עם הברכה שלו לעומת זאת מסגרת השולחן בקיצור שולחן נמוך על
הוא לא
חייב
לברך ככה אבל
שומע אם מותר לך לענות על לא אמרתי לא נכון מיטול אתה לא מרחיק 400 בטח
הריח ואשכר זה משהו אחר אבל שיש לך טיטול במעליו מכנסיים אתה לא מכיר לרוב אתה לא מרגיש
מה הנקודה
3 נכנס ונכנס כן חברה חברה הוא צריך הוא רוצה לשבת ללמוד בחברות עם מישהו
תלמד אם מישהו שמה גם כן יש חברותא שמחכים לך שם
לא חברותא שם אני אני לא יכול ללמד כאן
אתה בסדר גמור אבל שמה יש לך חברותא השתבשת
שהם רוצים
כן אז בקיצור הנקודה הזאתי נתונה למחלוקת עליכם הלחם ואיך קראו לזה איך קראו לו בעל הקיצור שולחן ערוך יש לו יש פירו יש פירוש שמה לחם הפנים
לך הפנים אומר בשום פנים ואופן אתה לא יכול לענות עליהם על משהו מלוכלך כאילו דבר חיים אומר בטח שאתה יכול אני אני אני מצאתי איזה שהיא פשרה באמצע הפשרה שלי אומרת ככה אתה לא צריך לבדוק האם הילד נקי או לא נקי אבל אם אתה יודע שהוא לא נקי אל תענה אמן על הברכה שלו וזה יהיה משהו באמצע
האם זה רק קבוצת חיריג אתה לא פעם בברכה זה אפילו על עצם אני היטע
האם מותר לענות על המן על כזה