תמליל אוטומטי מהשיעור (יתכנו שגיאות):
דבר ראשון עוד מלך הבשן היה מלך מתקופה מאוד מאוד מאוד מוקדמת של החיים שלו הוא היה מלך ואתם יכולים להבין לבד אדם עם כוח כזה גדול תפס חשיבות מאוד גדולה בפרט בימים ההם הוא היה ממלכה העם האמורי
איפה הם היו איפה הם היו חיים תקופה האחרונה לפחות של החיים שלו זה היה בעבר הירדן המזרחי בצד המזרחי של הירדן
לפי המסורת הוא האדם שחי אולי הכי הרבה שנים בפועל מכיוון שהאדם הראשון נקבע לו לחיות 1000 שנים אבל הוא נתן 70 שנה מהחיים שלו לדוד המלך אז פועל במקרא כתוב שאדם הראשון חי 930 שנה ואילו עוד מלך הבעשן לפי החשבון שאנחנו לפי החשבון לא מדוייק אבל הפחות או יותר שאנחנו יכולים לעשות הוא חי 1000 שנה או טיפה- או טיפה יותר
בוא נקרא לזה 1000 שנים
הוא צאצא לפי המסורת של של מלאכי מרום שנפלו למטה והפכו לבני אדם היה בזמן של אנוש מלאכים עוזא ועזאל
ואחיה בר שמחזאי הוא היה נכד שלהם
זה העוג הזה וכמו שהם היה להם עוצמות אדירות אז גם הוא קיבל את העוצמות הפנטסטיות שלהם הוא
והוא היה עוד מלפני המבול
הוא שרד את המבול וכבר כבר מאז הוא היה שרד את המבול איך איך הוא הצליח לשרוד את המבול בתיבת נוח היה גובה של 50 אמה לא היה גובה פנטסטי של עוג מלך הבלשן הוא היה קשור לתיבה מבחוץ באיזה שהיא צורה ככה הוא שרד את המבול לפי דיעה אחת במדרש משום שהוא נקרא הפליט
בספר בראשית לגבי אברהם הוא נקרא פליט זה שמו
ממה הוא נפלט הוא נפלט מזה שהוא ניצל מהמבול אז אנחנו יודעים שהוא שהוא היה באותה תקופה חי חזל שואלים במדרש אז מתי משה רבינו הרג אותו תעשו חשבון שאם הוא היה חי בזמן המבול לפי כל הדעות משה הרג אותו בשנת בית אלפים תף פה חית שזה 1272 שנה לפני הספירה
אז מדובר באדם שחי זמן פנטסטי וכל הדעות למה הוא זכה לאריכות הימים הזאת שואלים את זה חזל במדרש אז הם מונים מפני שהוא קיבל שכר פסיות איזה שכר פסיות בזמן שאלות
שאלות נפרד מאברהם אבינו לקחו אותו בשבימלך מלכים כדר לעומר+ לקחו אותו בשבי ויבוא הפליט ויגיד לאברהם העברי שנשבע לו
והוא בא לאברהם העברי לספר לו את זה לא בגלל שמי זה היה הפליט או מלך המשאן והוא בא לספר את זה לאברהם לא בגלל שהוא היה צדיק גדול אלא בגלל שהוא רצה להתחתן עם שרה אחרי שימות אברהם כתוצאה מזה שהוא נלחם עם המלכים ואף על פי כן הוא קיבל כזו זכות
שהוא צריך לחיות 1000 שנה אני רק רוצה למה אני מספר לכם את זה
שתבינו איזה זכויות יש לכם הקדוש ברוך הוא כבר גזר והיו חייל 100 20 שנה
אנחנו לא מקבלים את האלף שנה באותם ימים עדיין לא הייתה הגזרה הזאת אבל מצד שני אנחנו עושים הרבה יותר מעשים מאשר שכר פסיות יש לנו שכר פסיות על הרבה דברים טובים שעשינו אז תבינו איזה זכויות יש לכם במרום עם עוג מלח היבשה נתנו לו 1000 שנה על שכר פסיעות שהוא הלך עם עם מחשבה עם נגיעה עצמית
אז תבינו איפה אתם נמצאים
עכשיו יש דעה נוספת מדוע הוא זכה לאריכות ימים כל כך גדולה מכיוון שהוא נתן מחמאות לאברהם ושריו והקדוש ברוך הוא אהב את זה שהוא חיזק אותם באותה תקופה קשה שהם היו בלי ילדים אז או בא בתור מלך אמר להם שאתם עצים מאוד מאוד טובים אתם אנשים מאוד איכותיים אז למה הוא בסוף מת קיבל אריכות ימים על זה למה בסוף מת מכיוון שהוא שם להם גם עקיצה תוך כדי שהוא אמר את זה זה תראו שאפילו
הוא עשה דבר לא מושלם אבל בכל זאת נתנו לו שכר הוא אמר להם אתם עצים מאוד טובים אבל אין לכם פירות אז הוא עקץ אותם זה היה לפני שנולד להם היצחק אמר הקדוש ברוך הוא יבוא מבני בניו של אברהם אבינו אחד מרבבות הילדים שלו שזה היה משה רבנו ויהרוג אותו
נוספת
שואל רבי צד הכהן מלובלין בספר שלא צדקה את הצדיק מדוע זכה אור להינצל מהמבול הרי כולם שם מתו חוץ מהצדיקים נוח ובניו ונשותיהם אז הוא אומר שהוא היה איש מיוחד או במלך השן היה איש מיוחד שהוא לא חטא בחטאי המבול הם חטאו בחטאים של גזל הם חטאו בחטאים של זנות הוא לא חטא
לפי קבלת האריז על זה מאוד מאוד מתאים האריז על כותב בשער הגלגולים
שיש חכם אחד שמופיע בפרקי אבות שקוראים לו רבי שמעון בן נתנאל ורבי שמעון בן נתנאל אומר שהדבר הכי חשוב זה להיות ירי חטא אומר הארי זל שאוג מלחשן שרבי שמעון בן נתנאל היה גלגול של אוג מלחן לפחות בחלק מסוים של הנשמה של הנשמה שלו ולכן הוא דיבר על ירי חטא כי גם עוד
בלשון היהךט או נזהר לא לחטוא באותם הימים ולכן הוא זכה ונפלט מהמבול הוא נשאר חי גם אחרי המבבול
אוקיי אז- או יותר אנחנו תיארנו את החיים שלו את האורך של החיים שלו עכשיו כמה דברים שהם יותר עיוניים בתוך החיים שלו ראשונה כשאברהם אבינו היה בין 113
אז הוא עשה בר מצווה לבן שלו הבר מצווה הראשונה הבר מצווה לבן שלו יצחק והוזמנו לבר מצווה הזאת כל גדולי הדור תרתי משמע ובניהם גם
היה גדול לא רק בכבוד כמלח אלא גם גדול בגובה ואברהם אבינו כנראה נורא התרגש במסיבה הזאת ומאוד ככה התלהב ודיבר בחשיבות על זה שהוא זכה לבן
ואוג ישב שם ביציע ולחשש עם החברים מימין ומשמאל מי זה מי זה אברהם הזה ויצחק הזה
אני באצבע קטנה ממולל אותם כאילו גומר אותם באצבע קטנה
אז קודם כול כאן אנחנו שומעים שוג היה טיפוס כוחני לא רק שהוא היה גדול וגיבור אלא היה טיפוס כוחני והוא בנה את הכוחניות שלו האלמנט הכמות אני גדול יותר האישיות של אברהם מבחינה איכותית הייתה עצומה
גם האישיות של יצחק אפילו ילד כבן 13 ועוג את זה לא ראה את מה הוא רואה
אני יכול למולל אותם באצבע קטנה כאילו כמות ביחס לאיכות אנחנו מוצאים פסוק בספר דברים שמתאר את ההריסה של הוג
הפסוק מתאר שההריסה של אוג הייתה 9 אמות 9 אמות זה 4 וחצי מטר הריסה של תינוק את 4 וחצי מטר רק שהפסוק אומר דבר מעניין הלא היא ברבת בני המון רבת אמון
שמה נמצאת ההריסה שלו שואל הרבי מה עושה העריסה של אוג שם אז הוא מסביר שהם היו אנשים כוחניים שהולכים אחרי הכמות
ולא אחרי
וכשרוצים לחנך דורות על משהו אז כמו שמה משביעים את חיל השריון אני לא יודע פה ושם כל מיני כאלה אותם השביעו
על ההריסה של אור אתם רואים זה כזה ראה וקדש צריכים להיות אנשים כוחניים זה הדוגמה השנייה שאנחנו רואים
מה הייתה מהות הפנימית שלו הנשמתית כמות שלא מתייחסת אלא
איכות
לא משנה לא צריך לפתח את הנפש
כמו שצריך לפתח את פיתוח הגוף
שם בספר דברים מסופר שמשה רבינו פחד מעוג מלך הבשן מה זה פחד כתוב שהקדוש ברוך הוא אמר לו אל תרע אותו אל תפחד ממנו סימן זה משה רבנו פחד
שואל את הגמרא במסכת נידה מדוע פחד משה רבנו מאוג מה הוא הרי הוא הרי הרג את שיחון שיחון היה גם ענק והוא כבר גמר אותו אז למה הוא פחד פתאום מאוד
אומרת הגמרא הוא לא פחד מעוגה פיזי הוא פחד מעוג הרוחני הוא לא פחד מאוד הוא לא פחד מאוג מעוג הכמותי הוא פחד מאוד האיכותי הוא פחד מהזכויות שיש להוג אותם זכויות שהביאו את הוג לאריכות ימים מה שהוא אמר מילה טובה לאברהם אבינו שהוא פסל לספר לאברהם אבינול מי זה הוא פחד
כלומר אנחנו רואים את ההבדל בין העם היהודי
או הולך עם כמות משה רבינו מצפים ממנו שמה אתה מפחד מהכמות של אוג תפחד מהאיכות הוא באמת פחד לא מהכמות של אוג
הוא פחד מהאיכות של אוג זאת אומרת מהדבר החיובי איכותי שאולי יש בו גם המוות של עוג היה לדעתי קשור עם איכות ולא עם כמות זאת אומרת משה רבנו הצליח להביס אותו לא עם עם מה שנקרא
אלא עם מה שנקרא תכסיסים דבר שהוא לא קונבנציונלי לא לא כוחני כמותי אלא שיותר קשור עם תחבולה ופה אנחנו יכולים לקבל קצת אינדיקציה מי שיוכל אני זוכר שזה היה דבר שהעסיק אותי כשהייתי ילד זה העסיק אותי הרבה אבל אני לא זוכר מה היו התוצאות שלי מבחינה מספרית
הגמרא מספרת והמדרש מביא את זה שמשה רבינו היה אדם בגובה של 10 אמות 10 אמות זה קרוב לחמש מטר זה גובה פנטסטי של בניין עכשיו כשאנשים שואלים אותי איך הוא דיבר עם האנשים האחרים סביר להניח שגם הם היו בגובה לא רחוק מהגובה הזה
יש לי לזה ראיה כיוון שהגמרא מספרת במסכת בבא בתרה מספרת שהיה איזה שהוא אליהו הנביא קוראים אותו תאיה קוראים אותו בדיוקואי שם בגמרא לא מבינים לא משנה כעת למה
סיפור בפני עצמו שהוא לקח את אחד החכמים אגדות רבא בר ברחן הזה נקרא הוא לקח את אחד החכמים והראה לו בוא תא אחרת מדבר בוא אני אראה לך את מתי מדבר ואז הוא הראה לו אנשים שהם שוכבים על הארץ במדבר באיזה שהוא מקום והרגליים שלהם מקופלות כאילו כמו רגל מקופלת שאדם יושב קורא שוכב על הגב קורא עיתון ככה עם רגליים מקופלות והם הצליחו עם הגמל שלהם
אם החנית הגבוהה של הבדואי וזה לעבור תחת הרגליים כשהן בצורה משולשת מקופלת זאת אומרת אתם מדברים פה על אנשים לא קטנים אנשים לא קטנים אז משה רבנו היה בגובה של 10 אמות ומשה רבינו היה לו גם כן יכולת ניטור לא רגילה הוא יכל לקפוץ גובה של 10 אמות
אמה זה חצי מטר בערך אז עוד 5 מ' בקטנה וגם המטה המיוחד של משה רבינו היה גם בגודל של 10
הוא הרים אותו
בגובה אז סך הכל זה היה משהו קטן של 30 אמה כלומר 15 מ' ואז הוא נתן מכה עם המקל ואז הוא הגיע לקרסול של אור עכשיו אתם תעשו חשבון על איזה גובה מדובר
עוד פעם אנחנו ניקח גובה של בן אדם ממוצע נגיד וניקח 100 קרקע עד הקרסול זה בערך ככה זה החשבון שהייתי עושה בתור ילד ככה 30 אמה תעשה ככה
לך אלגובה של מטר 80 ולפי זה תכפיל אותו ב-30 אמה תחלק לשתיים שזה הגודל של המטרים ואז- או יותר יהיה לך משהו דמיוני בעניין אני לא בטוח שכיוונתי לזה אבל מדובר במפלצת אדם
משהו כזה שקשה מאוד לדמיין אותו בוא נאמר שהעץ של 50 אמה שהתקין אמן למרדכי לא היה מספיק לו צריך צריך קצת יותר משהו יותר גדול
אז עכשיו אז אני מתבונן בסיפור הזה שמשה רבינו
מגיע עד 30 ממש 15 מ' נותן לו מכה בקרסול קודם כל
מישהו שיקבל מכה בקרסול מאיזה שהיא מכה שזה אני לא בטוח שכזה בעל חיים גדול אמור להזדעזע מהעניין כי בסיפור מסופר שהוא נפל על הארץ ואז הרגו אותו כתוצאה מהמכה בקרסול זה קצת עוד פעם
אנחנו לא אינדיקציה לעניין מדובר פה בטנק חי הרבה יותר מטאנק זה משהו לא נורמלי
אבל המדרש מספר לנו עוד משהו משום שהוא רצה להרוג את עם ישראל בקלות אז הוא חיבק איזשהו הר מכיוון שהוא היה מאוד גדול הוא הצליח להזיז את ההר ולהרים אותו והוא ניגש למחנה ישראל ורצה להטיל עליהם את ההר ולקבור אותם חיים תחת ההר זה היה התכנון של אור ואז באמצע התכנון הביאה הקדוש ברוך הוא נמלים וכשהוא מחזיק את ההר הנמלים אכלו שמה את החול
והתפורר לו ה ארב בידיים והתחיל להתלבש לו בתוך היד וירד וירד וירד וירד וירד עד שכיסל לו את הראש והוא רצה להוציא אותו החוצה הוא לא הצליח מכיוון שהם גדלו לו שתיים שתי שיניים קטניות במהירות גדולה והוא ניסה לשחרר את זה
הוא לא הצליח ואז בדיוק קיבל את המכה בקרסול ואז איבד שתנות אתם יכולים לתאר לעצמכם שבן אדם עם כובע טמבל כזה גדול כמו
על הראש כי הוא רצה לגמור אותם הם באו פה להיכנס לארץ ישראל הוא רצה לגמור אותם זה עובר מעל כל דמיון אבל אתם בטח מסכימים איתי שהמוות של עוג
ולרבשן היה מוות שקשור לתכסיס תכסיס שעשה הקדוש ברוך כמובן שהקדוש ברוך
הוא יכל להריוג
אותו גם בצורה אחרת אבל זה התלבש בטבע של העולם הזה בצורה תכסיסית ואז באמת משה הפיל אותו לכן אני קורא לזה שגם אור שהוא כמותי
הוא נפל בכוח האיכות ולא בכוח הכמות זאת אומרת לא נלחמו אותו לא נלחמו איתו באותה השפה אבל בכוח האיכות הצליחו לגמור אותו אז לכן אני היום מתבונן ב בנושא הזה שהתורה כל כך תיארה ומה שאני סיפרתי זה רק חלק התורה
כל כך תיארה את עוק ואת הגודל שלו ואת החיים שלו וזה וסך הכל מדובר באיזה גוי שלא היה משהו אבל היה לו כן משהו היה לו את הכמות
והכמות
היא הייתה חשובה אז זה נכון שהעם היהודי בעיקרון אתם המעט מכל העמים אז אנחנו לא עושים עסק כל כך מהכמות אבל זה כמות שהיה לה יכולת להביא איכות כל כמות מביאה איכות וכנראה שהכמות הזאת שהביאה איכות היא זו שהפחידה את משה רבנו מאוג ולכן יש משהו שאנחנו כן צריכים יכולים ללמוד מים מעלתה של הכמות שהיא מביאה איכות
אז עד עכשיו זה היה רק אקדמ עכשיו אנחנו נתחיל הפסוק ובזה אני משלים גם כן שהשיעור הזה הוא בעצם אנחנו ממשיכים
הרי קוהלת כל הזמן אז הפסוק הזה הפסוק שמדבר על כמות שמשלבת איכות בצורה הכי בוטה זה פסוק בקוהלת שלמה המלך אומר בפרק דלת פסוק טיט טובים השניים מן האחד
והשאלה הנשאלת מה רצה בדיוק שלמה לספר לי בזה שתביא
השניים מנה אחד זה הרי פשוט שאחד זה אחד
ושניים זה שניים ולא יתכן ששלמה המלך בא לספר לי אמיתות פשוטות דרך אגב אני רוצה לומר לכם איך זה היה עובד קוהלת משלי שיר השירים וכל החלק של התנך שקוראים לו כתובים איך הוא בדיוק עבד
משה שלמה המלך היה מוסר שיעורים בירושלים אז זה לא אני הראשון של מסרתי שיעורים בכוהרים בקוהלת שלמה מסר בירושלים שיעורים
וגם במשלי וגם בשיר השירים כל אדם שהיה מגיע לירושלים היה נכנס לשמוע את השיעורים של שלמה המלך בתחום ומכיוון שזה לא היו נבואות ישירות
אלא זה דברי
חוכמה שיצאו מפי אדם גדול ואותם הוא כתב לכן זה לא נקרא נביאים ככה היהודים שהתנך מחולק לנביאים ראשונים נביאים אחרונים זה
קוהלת נקרא בחלק הכתובים מדוע זה חלק הכתובים
שהוא כתב אותם כדברי חוכמה זה לא היה איזה נבואה שנמסרה לעם אלא זה קטעי קטעי שיעורים שהוא ישב והסביר לעם אז אומר שלמה המלך טובים השניים מן האחד הוא לא ישב בירושלים ולימד אנשים דברים פשוטים ששני אנשים הם יותר מאדם אחד זה פשיטה הוא בא להגיד אומר המדרש ששניים יש להם עוצמה חזקה על אחד הלא מבחינה כמותית
מהבחינה
האיכותית יש איזה אור גדול אור של מזל גדול בלשון הקבלה אור של מקיף ששורה על השניים שנמצאים ביחד שהשמירה שיש להם יוצמתית הרבה יותר מאשר כאשר מדובר באדם אחד רואים את זה גם אצל בעלי החיים למשל רואה את צאן סיבר את אוזניי שכאשר יש נניח זאב או בעל חיים אחר אשר רוצה לטרוף איזה שהיא כבשה מן העדר
הוא לא יקפוץ על העדר כולו אלא הוא יחפש את הנחשלים אחריך שנמצאים מאחורה ועליהם עליה הוא יקפוץ אבל לא על שניים על אחת איזה אחת שנמצאת שמה בסוף עליה הוא יקפוץ זאת אומרת שיש שניים יש לו יש איזשהו צל רוחני כזה שמפחיד אותו
מה כבשה כבר יכולה לעשות לו לא יכולה לעשות לו כלום אבל בכל זאת יש לו איזה שהיא עוצמה
ויש לה איזה יש לה יש לה הם איזשהי עוצמה
מפחד מהם
וכאן אני רוצה לגלות איזה שהוא סוד
כל דבר בבריאה חוץ מהקדוש ברוך הוא שהוא יחיד ומיוחד כל דבר בבריאה בנוי על בסיס של זוגיות זוגיות של משפיע או מקבל גם תיבת נוח הקדוש ברוך הוא יצא אתנה
תנאי שמי שרוצה להינצל זה בגלל שהם נכנסים זוגות זוגות שניים איש ואשתו זה הסדר היה צריך להיות אם כן כאשר
אנחנו עושים דבר כל דבר שאנחנו פועלים עושים יוצרים אומרים
תלוי אם הדבר הזה מורכב מאחד או שהדבר הזה מורכב משניים ואני אסביר מה אני מתכוון מה הפירוש עם הדבר הזה מורכב מאחד יש בנפש צנועה אחת ויש אפשרות לשתי תנועות כמו למשל תנועת החסד תנועת הגבורה תנועת המשפיע תנועת המקבל תנועת הלקיחה ותנועת הקבלה
כשאנחנו אוסרים יצירה אין במחשבה אין בדיבור והן במס רק שהמחשבה האנשים אחרים לא מכירים אבל אין בדיבור
אנחנו מדברים לזולת ואין במעשה בכל פעולה שאנחנו עושים ברגע שאנחנו מכניסים לתוכה אלמנט של שתי בחינות זה מתקבל חזק יותר בעולם בכל פעם שאנחנו מכניסים בתוך הדבר אלמנט של בחינה אחת זה לא מתקבל כל כך טוב בעולם
למשל אם אני לוקח מכחול ואני צובע דף כל כולו בצבע אדום ימכרו את זה במחיר של
עם תמונות של רמברנדט למה לא
למה לא זה צבע אחד זה לא משווק בעולם כל פעולה כמו שאנחנו מבינים את זה
בדוגמה גסה שאמרתי עם התמונה כל פעולה שהמוטיב שלה יהיה אחד זה לא יתקבל טוב אתה רוצה שזה יתקבל טוב טוב אם השניים מן האחד הבריאה כולה בנויה על יסוד של שניים משפיעה מקבל כאשר יש שם שניים שני צבעים בתוך הצבעים גוף השתי בחינות בחינת משפיע ובחינת מקבל
בחינה כזאתי שאתה מכניס בתוכך בתוך את היסודות שני יסודות אפילו שמנגדים אחד לשני ואתה מנסה להכניס אותם בתמונה אחת זה התקבל טוב אני אתן לזה דוגמאות בהמשך
אבל קודם כל זה היסוד היסוד הוא של השניים עכשיו
הנקודה הנקודה של של החיבור של המשפיע והמקבל היא יכולה לעזור לנו גם כן להבין מה זה מה מה קורה מה מה עושה לבני אדם
מבחינה שיווקית שיווק ויראלי זאת אומרת אתם למשל מקבלים לטלפון שלכם איזה שהיא תמונה או איזה שהוא אימרה או איזה שהוא סרטון לא משנה מה ואתם אמורים להחליט אם אתם ממשיכים אותו הלאה זאת אומרת לחברים שלכם לידידים שלכם מה קובע היסוד הקבלי מה קובע בנפש שלכם מה עושה לכם בנפש שאתם תעבירו אותו הלאה
זה היסוד הזה שאנחנו מדברים עכשיו אם מה שיובא שמה המסר שיו בא שמה הוא יהיה מסר של
גם וגם לפחות זה אם זה יהיה מסר קיצוני לכיוון אחד אפילו אם הוא יהיה נכון אפילו אם הוא יהיה חיובי אפילו אם הוא יהיה נחמד הטבע שלכם יסלוט ממנו מכיוון שהטבע של האדם זה שהוא רוצה שניות והוא לא רוצה שהדבר יהיה רק כיוון מסוים
מספרים על אחד מהמשפיעים הרבנים בישיבת תומכי תכנית בלובביץ שניגש לרבי הרבשע ואומר איך אני יכול להתוועד עם התלמידים של הישיבה כשאני בעצמי לא שלם באותם הדברים שאני אמור לדבר איתם אז הוא נתן לו קוד מאוד יסודי בהקשר שאנחנו מדברים עכשיו של טובים השניים מן האחד של החיבור של השתי בחינות משפיע או מקבל ומה שהוא נתן לו להבין זה איך אנחנו לבד יוצרים בתוכנו את בחינת השניים
הוא אמר לו אתה לא צריך להיות מושלם באותו דבר מספיק שהדבר הזה נוגע לך ומפריע לך ואתה מעוניין לתקן אותו אפילו אם לא הספקת לתקן אותו כבר דבריך יישמעו זאת אומרת בעצם הוא בא ללמד אותו כלל אתה צריך להיות בחינת מקבל לדבר
קיבלתי את הרעיון קיבלתי את המסר ואני מתבטל אליו עדיין לא תיקנתי את עצמי לגמרי אבל ברעיון אני קיבלתי אחרי שקיבלת בריאיון אתה מוציא אותו החוצה בפה שלך זה כבר השפעה הקבלה שלך
זה מקבל וההשפעה שלך החוצה כשהאנשים ישמעו את המסר שימו לב שיש אנשים שאומרים דברים חכמים מאוד ומשום מה לא בא לשמוע אותם יש אנשים שאומרים דברים נכונים ומשום מה אתם לא מתחברים
אני שואלת אתכם למה אתם לא יודעים להסביר התשובה היא מפני שהם לא מחוברים למה שהם אומרים מה פירוש הם לא מחוברים הם אומרים אבל הם עצמם לא
קיבלו את זה
קבלה פנימית כשאתה מקבל דבר פנימי אתה מקבל אתה יכול כבר להשפיע המקבל רואה בלי מילים בדברים שאתה עשית את תנועת הקבלה שלך זה מושפע עליו
זה עוזר לו לקבל גם כן אם הוא לא יראה את תנועת הקבלה
חזק
חיבור התרגשות
התקללות בדבר שאותו אתה מעביר אז זה לא ילך עליו זה לא משנה אם הדבר הזה נכון או לא נכון מתאים או לא מתאים זה טבעו של עולם וזה טבעו של אדם
יש אחד מחכמי הדור הרב עדין אבן ישראל הרב הוא ב-1 הספרים שלו מתאר שכשהוא כתב הרבה ספרים אז הוא אומר אני כותב ספר אני לא יודע מה יעלה בגורלו אני לא יודע איך הוא יתקבל
אני לא יודע לאן מגיעים כל העתקים שלו זה כמו פצצה שאתה יורה ואתה לא יכול לדעת לאן היא הגיעה ומה היא עשתה ובאיזה טווח אומר אבל מה שאני כן
יודע שספר כזה זה מתוך הניסיון של המשוב שהוא כן קיבל אומר ספר כזה שהוא היה בנוי
על מה שנדוע על סיסטם כאילו שיש יש פה גם בחינה של קו מסוים אבל גם הקו השני זאת אומרת הבחינה שעליה אנחנו מדברים עכשיו בחינת השניים טובים השניים מן האחד לא שהוא מביע איזה שהוא כיוון אחד חד משמעי
זה ספר שיש סיכוי שכאשר אנשים יקחו אותו ביד הם יגידו אולי יש לנו משהו ללמוד ואולי הם יתחברו למסר
אבל ספר כזה
מביע כיוון מסוים אתם לומדים ביריד הספרים ואתם לוקחים את הספר ביד ופתאום לא נראה לי
מה עשה לכם שתרגישו לא נראה לי לא תמיד אתם יודעים להסביר אותו בספרים אבל כשיש פה תחושה של קו אחד בלבד זה משהו שלא מתחבר לעולם
לא בא לכם להעביר את זה הלאה מי זה הלאה במקרה הזה אתם בעצמכם אתם פשוט לא קונים את הספר הזה אתם לא רוצים ברגע שהיה שמה יותר ויותר חיבור של יותר ויותר זוויות של העניין אנשים מתחברים אז הוא אומר אני יכול לתאר לעצמי מה זה נקרא הספר שיהיה פצצה מתקתקת
אני יכול לדמיין
לפעמים אני קולע זאת אומרת אם הדבר היה מספיק מחובר לכמה וכמה בחינות אז יוצא ויכול להתחבר בצורה חזקה יותר אז עד עכשיו אני דיברתי על ספרים עכשיו בוא נראה שזה גם בעולם האישי
כלומר גם בעולם האנושי
בוא נאמר שאנחנו עכשיו כולנו תלמידים בפנימייה
ונכנסים לשבת פה ביחד לאכול ארוחת צהריים ויש מישהי שרוצה להתחבר עם החברות פה והיא מאוד מאוד רוצה שיאהבו אותה ושיתחברו אליה ושיתקרבו אליה ולכן יש לה עצה יש לה רעיון מה היא תעשה היא תיפתח היא תחשוף את עצמה ותספר את כל הדברים מי היא ומה היא ומה איפה היא באה ולאן היא הולכת
ומהתחביבים שלה ומה זה וזה וזה ואנשים אוהבים אנשים פתוחים אז יאהבו אותם ויתחברו אליה מהר זה נכון או לא נכון לא נכון
דוגמה נוספת אם ישב בן אדם והוא מאוד מאוד רוצה להתחבר איתכם אני אגיד לכם
אתם יודעים
אני הייתה לי שיחה היום עם לא יודע עם עם מי להגיב בבחירות לא יודע הייתה לי שיחה עם זה וזה בוא אני אגיד לכם בסוד מה הוא אמר לי מה הוא חושב על
אני מוכר עופר לכם סקופים חדשים בוא נגיד שאני לא שקרן מה שאני אומר זה אמת אז הדבר הזה יגרום שתתחברו אליי או לא לא בהכרח ואולי בהכרח לא
ולמה לא לא בגלל שאני אומר זה על נתניהו אלא בגלל אלא בגלל שברגע שאתה בא בצנועה
חסד פתוח פתוח פתוח אתה הצבת רק קו אחד בלי שאנשים ישימו לב הם פשוט לא אוהבים את זה ברגע שאתה בא בתנועה של חושף סודות יש להם גם הסבר לעניין היום אתה חושף את הסודות שלו מחר אתה תחשוף את הסודות שלי למישהו אחר
מה שאני אדבר איתך תעביר למישהו אחר אנשים מה מגדיר אצלהם שהאדם שעומד מולם הוא אישיות
שיש לו משהו
כן מסכים לדבר ויש לו גם משהו לא מסכים לדבר יש לו משהו כן יעשה ויש לו מה
שהוא לא יעשה
איך אמר לי איזה אחד יש לי שכן טמבל אמרתי לו מה טמבל מה שאני זורק
הוא מוכן לקחת
אני מכבד שבן אדם משתמש גם יד שנייה זה בסדר זה אדם חסכן
אבל הכל
זה אומר דרשני
ברגע שזה תנועה של עכו תראה שהאנשים יש לי שכן טמבל כך הוא קורא לו שבן אדם רואה כיוון אחד כל הזמן אז הוא בדרך כלל סולד מהעניין אנחנו הרי לא נותנים חותמות לאף אחד להעביר מסר כן אז אז זה דוגמה כן
דוגמה לעניין
אחד אמר יש לו עצה להרצאה יש לו שיטה איך שההרצאה תהיה מוצלחת כמה תנאים כמה תנאים תנאי ראשון שתהיה פתיחה טובה
תנאי שני שיהיה סיומת טובה תנאי שלישי שהמרחק בין הסיומת להתחלה לא יהיה ארוך
בקיצור הרצאה קצרה תמיד הרצאה קצרה זה הרצאה שאוהבים בדרך כלל אבל אי אפשר לבוא ולהגיד רק למה משום שאני בעד הרצאה קצרה באמת אבל
אם אתה רוצה שהיא הרצאה קצרה שאוהבים אותה שמעת הטיפ השלישי שלי הוא אמר 3 התחלה סוף ואמצע קצר לי יש משהו רביעי להגיד אני רוצה להגיד שהקצר יהיה קצר
אבל התחושה של השומע צריכה להיות שיש פה הרבה מה לדבר על זה והרבה מה לחשוב על זה יש פה קצר אבל יש פה גם
ארוך כאילו בתחושה ערבבתי לו גם את הקצר וגם את הארוך ואז זה יהפוך להיות משהו אהוב מתחבר חזק דבר שרוצים להעביר אותו הלאה תשימו לב שאתם מתחברים לספר או לנוף או לתמונה או לכל דבר אחר כשאתם אתם מסתכלים וכל הזמן זה נותן לי עוד עוד יש פה עוד דברים שלא שמתי לב יש פה דברים שלא ראינו דברים שלא חשבנו
חשבתי זה זה זה זה מושך את העין ואת הנפש
דוחף אותה אחרי כל דבר שיש בו בחינות נוספות שאתה מגלה ובלי סוף אתה מגלה עוד+ זה דבר שמושך את האדם וזה גם גורם לאדם שהוא יוצא להעביר את זה הלאה דוגמה נוספת כתוב אתם יודעים יש ספר שנקרא איוב זה ספר כאוב זה ספר של אדם שסבל בחיים שלו הרבה הגמרא אומרת לפי דעה אחת שאיוב לא היה ולא נברא
הוא היה רק משל
זה משל ללמוד על
החיים ועל הסבל בחיים אחד
מהליצנים אמר פעם לי זה ברור שאיוב לא היה ולא נברא אתם יודעים איך זה ברור לי משום איך זה יכול להיות שבן אדם הפסיד את כל המשפחה שלו ואת כל הכסף שלו ואת הכל ונשארו לו 3 חברים נאמנים איך יכול להיות דבר כזה
ברור הדבר שזה רק משל
אבל אני חושב למה הביאו את זה כמשל אם זה לא נכון כנראה שיש גם בתוך המשל הזה איזשהו אמת מה הסיבה שנשארו לאיוב לאיוב המשל מדוע נשארו לו חברים נאמנים התשובה
התשובה היא מפני שאיוב
היה איש שהאישיות שלו הייתה משולבת מטובים השניים מן האחד הוא ידע להקשיב לחברים שלו אתה רואה בתוך התיאור של הפרקים איך שהוא מקשיב יפה ומדי פעם הוא גם כן מאיר וההערות שלא יהיה הערות ענייניות
כשאדם בא ורק רוצה לספר לך עכשיו משהו כיף לך לשמוע אותו פעם הבאה
לא רוצה לשמוע אותך רוצה רק להשמיע לא בן אדם שהוא רק שומע והוא לא מגיב לשום דבר מה שהוא אומר כמו
לדבר איתו גם כן לא השילוב המנצח זה שיש לו את שתי הבחינות הוא גם שומע הוא גם מקבל אבל הוא גם משפיע עכשיו אם הוא יהיה יותר מדי משפיע לא טוב הם יהיה יותר מדי
מקבל לא טוב זה איזון של בין שתי הבחינות זה האיזון המנצח שגורם לבני אדם
אוי הנה הוא מנסה לדבר איתו עוד הפעם
מה כל כך נעים לדבר איתו כשאני מדבר איתו אני גם מרגיש שאני נותן אני גם מרגיש שאני מקבל הוא גם בתנועה של מקבל הוא גם בתנועה של משפיע אז זה נהדר
זה עסק מושלם בצורה כזאת אם אנחנו באיזון הזה זה לא משנה כמה כסף יש לך ולא משנה מה מצב המשפחתי שלך האנשים יאהבו אותך פשוט
אז איוב לא היה ולא נברא לפי אותה דעה הוא היה רק משל וגם במשל האנשים רדפו אחריו למה
כי הוא היה טיפוס נעים שהיה אפשר לשוחח איתו בצורה נכונה ובריאה עד כאן דיברתי על מודל אחד בתוך המבנה הזה של כמות ואיכות ואני רוצה לעבור למודל העמוק יותר
ידוע שמשה רבנו היה דברים שהקדוש ברוך הוא דיבר ואמר לו לחוד משה קיבל אותם רק הוא
והיו דברים שהקדוש ברוך הוא מסר לו ומסר לו אותם ביחד עם אחיו אהרון הכהן והם שמעו אותם ביחד
ד אז ביחד שניים טובים השניים אומר המדרש טובים השניים מן האחד טובות הפרשיות
ששמע ששמעו משה ואהרון ביחד יותר מאשר הפרשיות ששמע משה לחוד
איך יכול להיות דבר כזה
מה זה יותר טוב הפרשיות של משה שמע ביחד עם אהרון מה הפרשיות של משה זה השאלה שואל אותה הרבי ב-1 המאמרים שלו והוא עונה על זה
תשובה הוא אומר כך משה נקרא בקבלה שושבינה דמלכארון נקרא בקבלה שושבינה דמטרונית מה הפירוש ששובינה שושבינה זה שושבים זה עורך דין זה מייצג זה פרקליט משה רבנו הוא המייצג
של המלכה מלכה בארמית זה המלך
המלך קדוש ברוך הוא האהרון הוא מייצג את המטרונית המ המטרוניתה כנסת ישראל עם ישראל עכשיו בוא ננסה לתאר לעצמנו איך הייתה נראית איך היה נראה מסר שמעביר אותו משה רבנו לחוד ואיך היה נראה מסר שהיה מעביר אותו
אהרון הכהן בשילוב עם משה רבנו
כשמשה רבנו היה מעביר את המסר כיוון שהוא היה פרקליט של הקדוש ברוך הוא המסר היה חד משמעי לא
מחפש להצטע לא מחפש להיות משווק טוב אלא מה שחשוב זה מה שאלוקים רצה שתשמעו את זה שמתי עליכם על השולחן ותשימו לב את מה שאתם צריכים לעשות
זה היה המסר ואילו כאשר
אהרון הכהן היה בשילוב אז הוא מיתן את זה איך הוא מיתן משה רבנו העביר את המסר אבל המסר של משה רבנו היה מאוד חד משמעי ומאוד בוטה
אהרון הכהן ניסה להמליץ את זה ולשווק את זה באופן שהמטרונית מי זה המטרונית הזה כנסת ישראל יקבלו את הדברים בצורה נעימה שתכנס להם באוזן בכיף אז המסר של אלוקים לא השתנה אבל הצורה ההגשה הייתה
אחרת
לכן טובים השניים מן האחד כאשר המסר הוא עבר על ידי שניהם הדברים יקבלו הלב השומע בצורה הרבה יותר מיוחדת הרבה יותר מכובדת זה היה יותר אהוב על עם ישראל
אפילו מה שאין כאן כשמשה רבנו העביר את המסר במכה אחת זה היה קצת יותר קשה לעם לקבל את זה זה המדרש וזה הפרשנות של המדרש לפי הקבלה שלשונה דמלכא של שבין הדמטרוני מספרים על הרבי אמרש שכל פעם שהיו שואלים אותו שאלה זו היום
התשובות על אותה שאלה לראובן היה תשובה כזאת לשמעון על אותה השאלה היה תשובה אחרת וכן הלאה אז מישהו שאל אותו איך יכול להיות אותה שאלה אתה עונה תשובות אחרות אז הוא ענה להם בבדיחות הא
אם אני אענה על כל שאלה את אותה תשובה אז אז כולם יוכלו להיות אדמורים ואז איך אומרים אני אאבד את העבודה שלי
זה בית החוט אבל בפנימיות אם לכל שאלה זו הרי לא מדובר פה שאלה במקרה אלא שאלה אישית מה שאנחנו
"
לעשות אם אתה אם אתה עונה את אותה תשובה אז איפה השניות איפה המיוחדות ברגע שלכל אחד אתה לוקח בחשבון גם את המצב האישי שלו גם את המצב המשפחתי שלו גם את המצב הנפשי שלו אז אתה יכול לתקן אותו בהתאם לנסיבות
אז כשאתה רוצה שדבר מסוים ירד טוב לעולם קח בחשבון כמה דברים אל תיקח רק דבר אחד בצורה סגורה ומוחלטת
יש שכונה של עשירים
בסן פרנסיסקו משהו אליטות הסמל של ארצות הברית 65000 איש בשכונה זה הבתי ספר הכי טובים
יש שמה הלימודים הכי גבוהים
האנשים הכי מוצלחים יכולים לגור שמה העשירים הכי גדולים
החברות הכי גדולות של ההייטק מתכבדות לבנות בשכונה הזאתי איזה שהוא איזה שזה אבל המחקר
גילה שגם האחוזים של הנערים המתאבדים שמה הוא פי 10 יותר מאשר בכל מדינות ארצות הברית נשאלת השאלה פה לא מדברים על אנשים שאין להם לימודים אבל מספרים על שוודיה על כל מיני שמה לא לוחצים אותם אז הם קצת מאבדים פה מדובר על אנשים שלוחצים אותם ולימודים והכל אז למה מתאבדים וזורקים את עצמם לרכבות
וזה מאוד קשה כאילו
מה שקורה
מה הסיבה אז אז הסיבה היא מה שהמחקרים אומרים זה מפני שמה שיש להם כל הזמן דבר שהם מסתובבים סביב עצמם ההצלחה שלי הקריירה שלי ההצלחה שלי הקריירה שלי תתקדם ויהיה לך טוב
אתה מסתובב שזה בחינת שושבינה דמלכא או ששבת שושבינה דמטרונית מטרוניתה זה מה זה מה מה מה אני מרוויח מהעניין איך זה משווק אליי טוב איך הלימודים משווקים אלה
לפעמים הלא לפעמים האדם לא יכול לחיות עם שושבים על דמלכא לבד הוא צריך את השילוב שאנחנו קוראים לזה הטובים השניים מן האחד הוא צריך שיהיה גם כן דברים מוחלטים שאני צריך לעשות אותם לא בגלל שככה טוב לי וככה אני אתקדם וככה אני יהיה לי טוב וככה אני ואני ואני הוא מאבד את הטעם בחיים
כשזה רק מטרוניתה זה חייב להיות גם כן מלכה לא רק השיווק שלי והתועלת שלי אלא גם השיווק של בורא עולם
משהו שלא תלוי בי אז שתעשה אותו זה ילך לך כמו שצריך אם לא זה
ייראה נורא נורא מצחיק זה מזכיר לי בדיחה שאיזה תיירת הגיע לירושלים בעיר העתיקה רצתה לעלות לה כותל ברגל ושמה זה העלייה ועליה ועליה+ עליה ופתאום יוצרת מתנשמת ומתנשפת עם נגלי זהה יורדים וככה היא אומרת אני לא מבינה את הישראלים האלה הם לא יכלו למצוא מקום אחר לבנות את הכותל
קצת מקום יותר נמוך יותר סימפטי למה צריך כל כך הרבה להעלות מצחיק מדברת על כותל של בית מקדש שמי שקבע את מקומו זה האלוקים אבל את כל כך עסוקה עכשיו בזה שאת עולה ושלך קשה וזה נקרא אדם שנמצא בתנועה ששושבים הדמטרוני
אז הוא לא משלב יש פה נכון
יהיה הר בית השם ונהרו אליו כל הגויים יש פה משהו אלוקי שהקדוש ברוך הוא נתן שהקדושה
תהיה על איזה הר גבוה זה אני לא רואה אני רואה את הקושי שעומד לי מול העיניים
זה תנועה חד חד היא לא היא לא היא לא
היא לא משלבת בתוכה אז היא לא צנועה מושלמת דוגמה נוספת לעניין
כשהאדם מקדש אישה אז הוא אומר הרי את מקודשת לי אומר אומרת האומרים המפורשים מקודשת מיוחדת מה פירוש
כשאתה אומר מקודשת אמרת מיוחדת אז למה רשי צריך לפרש מקודשת מיוחדת מה זה המשמעות
אז מפרשים ככה כשאני אומר מקודשת אני מבטא את השבינה הדמטרונית שיש בסיפור הזה אני
הרווחתי שלי תהיה אישה הנה זו תהיה האישה שלי זה כאילו המודל קודשת לי לי ברגע שאתה נותן לזה את הפירוש השני זאת אומרת אחרי המילה
מה זה נקודת מיוחדת מה זה מיוחדת רק היא מיוחדת אחרת לא
אז המיוחדת כאילו סוגר ובחינת גבול מבחינת גבורה מקודשת זה בחינת חסד לי יש מיוחדת זה הגבלה מקודשת זה בחינת שושבינה דמטרונית המה אני הרווחתי מיוחדת
זה מה אני עכשיו צריך לסגור בצו האלוקי מה לא אף אחת אחרת לא זו מיוחדת האחרות לא מיוחדות ואותו דבר הפוך אצל האישה אותו דבר אותה בחינה
למדנו מזה שהסדר הנכון של השיווק זה שקודם אתה אומר לבן אדם מה כן מה בשבילך בשבילך בבקשה אחר כך אתה גם אומר לו כמה אתה צריך לשלם על זה
זה הבחינת השושבינאכה יש משהו שמגביל אותך יש משהו שאוסר אותך
יש משהו שנותן לך את את היכולת להסתכל על הדברים בצורה אחרת
סיפר חייל שעבר מסלול של סיירת מטכל
אומר לקחו אותנו ביום אחד חורפי
בלב ים
לב לא לב אבל אמצע וזורקים אותך למים הקפואים עם ציוד של צוללן נותנים לך מסלול לאן אתה צריך להגיע ואתה תגיע לשם עם כל הסערה שיש בים
אז זה אומר בשלב הראשון אתה לגמרי מבולבל המים מעיפים אותך מכאן לכאן בשלב השני אתה מתחיל לצלול למטה ואז אתה מגלה שכל הסערה שיש למעלה נמצאת רק למעלה למטה שקט וכשאתה יורד למטה ושקט אז אתה מוציא את המצפן ואז אתה מסתכל לאן אתה צריך להגיע
ואז אתה יכול לצלול ולפעמים שאתה לא יכול לצלול כל כך למטה ואתה צריך לעלות למעלה אבל אחרי שכבר יש לך את הקו שלך ואתה יודע לאן אתה צריך להגיע אז כבר הסערה הזאת לא תפריע לך אתה יודע
כן אתה נוסע חשבתי שזה ממש ממש מודל שמכוון אותנו איך זה צריך להיות= נדה מלכהשו הדמטרונית היצר הרע מכונה בחסידות מים רבים
עניינו זה ים סוער לבלבל אותך לשגע אותך באמצע הדרך אתה רוצה זה ששביל הדמטרונית למה למה בחוץ סוער כי כל אחד רוצה לחטוף זה חוטף מזה ורוצה להשיג את זה וזה עם מרפקים
לזה זה היה הסוער של העולם אבל הבן אדם רוצה לדעת מה אתה התפקיד שלו אומרים לו תצלול לעומק
רדלה הפנימיות של הנפש שלך רד לפנימיות של המסרים שעד היום קיבלת מהקדוש ברוך הוא ופתאום תגלה ששם שקט כשאתה מתחיל להתעמק פתאום יש לך שקט בראש אתה יורד למטה אתה מוציא את המצפן אתה יודע בדיוק לאן הקדוש ברוך הוא רוצה שאתה תגיע
אתה ממש ממש מפוקס אתה יודע מה התפקיד שלך מה אתה צריך להגיע לאן אתה צריך לנסוע ואז אחרי שהגעת למלכה הגעת לשווא דמלכה הגעת למרות
הקדוש ברוך הוא עכשיו אתה כבר יכול לעלות למעלה ששווי הדמטרונית על הים הגדול אבל אז אתה כבר לא תאבד את הצפון זה המודל המודל תחפשו את הקדוש ברוך הוא ואחרי שאתם מחפשים את הקדוש ברוך הוא תוכלו לחיות עם כל הקישקושים שיש כאן בעולם ועם כל האנשים הרעים ועם כל האנשים הגנבים ועם כל המים רבים הסוערים ועגלים שרוצים לעשות לך ולבלוע אותך אבל אני יודע
אני צריך לעשות אני לא מתבלבל מהם אני יודע מה אמת אני יודע מה השקר אבל אתה לא תגיע אף פעם לאמת שלך אם לא תצלול פנימה ותגלה את בחינת המלכה את בחינת הקדוש ברוך הוא ומה הוא רוצה ממך
ואחרי שאתה יודע מה הוא רוצה ממך אז אף אחד מסביב לא יוכל לבלבל אותך ולא יוכל להוריד אותך אל התהום
מספרים
על איזה אדם כנראה שהיה לו גאווה גדולה אבל לא היה נעים לו להראות לכולם שהוא גאוותן אלה הכי מסוכנים הסוג הזה בסתר
אז איך הוא גאוותן בסתר
הוא היה אדם דתי והוא היום מזמינים אותו מדי פעם לשמחות בריתות כל מיני אז היה מכין אולי יגידו לי להגיד איזה דבר תורה יהיה לי מונח על הלשה אבל באמצע
הוא היה עושה
תרגיל לא יפה נגיד ויהיה לו מזמינים אותו זה היה עושה אויש
איך אומרים לי ככה בלי
הכנה אני אני לא לא יודע שום דבר נו נו בסדר אני אגיד משהו
ואז הוא היה אומר את הדרשה הבנויה לתלפיות שהוא הכין בבית וכולם וואו בלי להכין איך אומרים רק לקחת את המיקרופון וכבר מסודר לו בראש הכל וואו
הצנועה הזאת של הבן אדם הזה זה תנועה מוכרת של כולנו שאנחנו רוצים לשווק לפעמים את מה שאין לנו כאילו אני רוצה שתחשבו שאני יכול לעשות ניסים כאלה שאין לי את זה אבל תחשבו עליי שאני יכול
אבל אתה לא יכול אבל אני יודע אני לא יכול אבל תחשבו שאני יכול זה שקר מסוים שאני האדם שחי בתנועה הזאת הוא חינה ד מלכה או שהוא חי עם שווים
מטרוניתה עם איזה תנועת נפש הוא חי מטרונה זה איך אני משווק איך אני נראה איך אני מקובל איך אתה
רק אם איך אני לא עם
מה רוצים ממני מלמעלה זה זה מטרונית על לחלוטין המטרונית הזה כמו שתיארתי אותו בסיפור הזה זה משווק טוב או לא משווק טוב
לגמרי לא למה מתברר שבני אדם לא אוהבים מלאכים ומלאכיות הם רוצים בני אדם שלפעמים יש להם קצת נוזלת באף ולפעמים הם קצת נופלים למשכב
ולפעמים קצת לא בא להם ולפעמים קצת בא להם ככה בני אדם רבים אנשים אוהבים אנשים הם לא אוהבים סופר ממני הם לא אוהבים משהו יצא מגדר אנוש
זה לא קונה אותם באמת זה בדיוק המודל שרציתי להגיד משום שאם אתה נמצא כל הזמן ברחוב ההצלחה אתה נמצא כל הזמן בתנועה של הין זה המוכשר המיוחד המצליחה על המושלם
זה קו אחד
מה עם קו הכישלון קצת
עכשיו אני עובר לנקודה האחרונה בחסידות כתוב שיש
אחד
שניים
ואחד
מה פירוש
אחד שהוא רק אחד עליו נאמר טובים השניים מן האחד
שניים שהם בחינת
כמות ובתוכם יש מעט איכות כתוצאה מהכמות זה מבחינת אוג המשל ויש בחינה שלישית אחד שהשניים הפכו להיות אחד מוחלט זה כמו היריות של המשכן שעליהם כתוב שלקחת
וקירבת את היריות אחד על אחד
והיה המשכן אחד חיברת אותם שהם יהפכו להיות אחד ממש
כשאומרים לך טובים השניים מן האחד אז הם נשארו שניים הם לא רצו לאבד את הייחודיות שלהם הם לא התאחדו באיזה שהיא לגמרי
במאה% יש איחוד איחוד טכני איחוד כמוצי האיחוד הכמותי הזה הביא להם איזושהי איכות אבל אחרי הכל זה איחוד כמותי יש איחוד איכותי שזה שלמות מוחלטת אם אתם שואלים אותי אז אז האדם הזה של השתיים בואו נעשה
לדמיין מה הוא אומר
אני לא רוצה להתאחד לגמרי טובים השניים אנחנו שניים בכל שניים ביחד וכל אחד לחוד אנחנו מתאחדים טכנית והם מספיק לי
האיכות שיוצאת מהאיחוד הכמותי שאנחנו מתאחדים בו מספרים בשם רבי ישראל מסלט שהוא אמר כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן
זה היה איזה ליצן אחד שאמר
לתקן אבל לא חייבים לתקן אפשר אם רוצים אפשר
לתקן אז אומרים לו למה
אתה כל כך מתרגש מהחידוש שלך למה לא לתקן אז הסביר להם פשוט מאוד יש לי בגד
קרוע לשניים כשאני לא מתקן אז יש לי שניים כשאני מתקן
יש לי רק אחד אז זה לא משתלם עדיף שיהיה לי שניים ולא אחד אז אומרים לו טיפש אבל השניים האלה
מה תעשה עם שני חתיכות של מכנסיים רגל ימין רגל שמאל קרוע באמצע מה תעשה עם זה
מה זה משנה מה אני אעשה עם זה אבל יש לי שניים
לכמות הוא מתרשם מן הכמות
הוא עדיין לא הגיע לדרגה של להבין כי הוא מחוץ
ברגע שאתה מתאחד אחד אתה מאבד באיזה שהוא מקום את האגו שלך את היישות שלך אתה כולך מתמסר לעניין זה שונה לגמרי אז המצב שלך הוא מצב אחר
הוא מצב אחר
אבל תדעו שאנחנו היום נמצאים במצב שהאנשים
בנויים יותר לטובים השניים מן האחד יותר מאשר קרבת את היריות אחת על אחד והיה המשכן
אחד שזה הדרגה השלישית שמניתי כאילו להיות איכות לחלוטין זה קשה מאוד הבחינה הזאת זה בחינה שכשבית המקדש כבר קיים זה בחינה של שלמות פנימית מאוד קשה לאנשים להגיע לרמה הזאתי מיד כאן ועכשיו
האנשים עדיין בעולם רוצים את המציאות שלהם גם כן וזו
שהיא שהיא משמעותית בתוך
בתפיסה האנושית העולם כתוב גבוה רואה גבוה נמוך רואה נמוך השיר רואה עשיר ראה רשע
מיוחס רואה מיוחס כל אחד מחפש את העניין שלו וזה שלו ובדרך כלל אנשים טובים ותמימים הם לא מגיעים שמה לשפיץ איך בן אדם טוב ותמים הגיע בסוף לשפיץ מה עושים לו שמה מעיפים אותו
למה מכיוון שכאילו הקהל אומר לו מה אתה עושה פה זה לא שייך לך בכלל
אתה אתה בן אדם אנשים אתה בין זאבים אתה בן חיות אתה הגעת למקום של מלחמה
כזה מה הבעיה ואז הוא אומר להם אבל זה האמת אבל זה האמת אבל זה האמת
האמת הזאת האיכותית עדיין לא התגלתה בעולם אתם רואים את זה בשטח האנשים האמיתיים והישרים והזה הם לא המודל שיושב שם בראש זה לא זה
בפועל ממש לא
ככה אז מה כן כדי שאתה תוכל להגיע לשנות משהו לבנות משהו אתה צריך להיות מודל של איכות אבל האיכות הזאת צריכה להיות גם כן כמה כמותית
זה חייב להיות מתלבש גם בכמות כי זה מה שמדבר אל האנשים היום זה מה שהם רואים זה מה שהם חווים
הם לא יכולים רק לחיות עם הכמות עם האיכות שלך האיכות שלך לא מספיק מחברת אותם לעניין
אני אתן דוגמה אז
בספר הזה מופיע דבר מעניין מתארים את המלחמה ומחקרים שעשו על המלחמת 6 הימים מחקרים חלקם חדישים חלקם מאז אבל אספו אותם קיבצו אותם לספר אז אחד הדברים המעניינים שמתארים את
היה אז הנו ראש זה נו של חיל האוויר היה מוטי הוד הוא עשה הוא עשה מודל עכשיו עם צוות איך אנחנו לפני המלחמה
אז דבר ראשון הם אספו מידע על
דיוק 100% מה קורה עם כל טייס באיזה שעה הוא אוכל באיזה שעה הוא ישן באיזה שעה משהו לא רגיל על כל
טייס של האויב משהו לא סביר לחלוטין איפה הם שמים את המטוסים איפה הם יוצאים איך הם נוסעים איך פרטים מה שמודיעיני לא רגיל בנוסף לזה הם עשו חשבון כמה מטוסים הם יצטרכו
בשביל להפיל את הטייסת של האויב הם הגיעו למסקנה שהם צריכים איזה 500 קרוב לשש מאות מטוסים להם היה רק מתי
אז הם וגם עם האילו היה להם 500 אז ההצלחה הייתה בסיכוי של 30% לפי הציפיות שלהם הקדוש ברוך הוא הראה להם משהו אחר והם עבדו עם המטוסים שלהם 24 שעות תוך כדי תיקונים תוך כדי החלפת טייסים ותוך כדי כך ככה והם הצליחו בסיעתא דשמיא אבל אחד הדברים הכי מעניינים מחקר שעשו שמה זה שהמלחמה הזו נוהלה לחלוטין על ידי הגורמים הצבאיים ולא על ידי
על הגורמים המדיניים לחלוטין אז חשבתי לעצמי מה ההבדל בין גורם צבאי שהוא עושה שיקול לבין גורם מדיני שעושה שיקול יש הבדל מאוד משמעותי
אני אומר את זה בבדיחותה עכשיו הגורם המדיני זה גורם של ימות משיח הוא מסתכל במבט של ימות משיח
אני אבוא אני אגיד אהלן צהלה אני אגיד בואו בואו נשב לשולחן אחד הכל בסדר והם יהיו חברים שלי
או שזה כן או שזה לא לא תמיד זה עובד אבל זה מין חזיון שהוא חוזה את העתיד יהיה כך יהיה כך הגורם הצבאי לא עושה את החשבון במרחק כזה הייתי אומר הגורם המדיני הוא מסתכל בעיניים של איכות אם עומדים מולי אנשים איכותיים אני מדבר אליהם כמו בנאדם אז הם
מבינים כמו בני אדם
הגורם הצבאי לא מסתכל בעיניים איכותיות הוא מסתכל בעיניים כמותיות תכלס 200 מטוסים איפה הם מגיעים לאן איזה תח תחת 24 שעות סביב השעון אתה רואה את זה ככה אני לא מבין
משהו אחר זה מה שזה הוא טוען
אז אתה רואה שהמלחמה אז עמדה רק לפי עיניים צבאיות אתה רואה שאתה הצלחה לא נורמלית כשהמלחמה אילו המלחמה הייתה עומדת לפי עיניים מדיניות
אז אולי היו מכניסים את המשיח שם אבל לא לא את ה לא
לא את ההצלחה של המלחמה כאילו אתה מסתכל בעיניים איכותיות אבל הציבור שלך העם שעומד מולך הוא לא כזה איכותי שאתה יכול כאילו לחיות איתו בצורה
המושלמת באופן הזה
הטענה שאני מבקש להגיד בחידוש של השיעור הזה זה שהמודל שלנו היום בכלל כבני אדם זה אנחנו שואפים לכמות שתביא איכות זה זה היכולת שלנו להגיע לאיכות מושלמת
משה רבנו בעזרת השם זה יהיה
אבל אנחנו עדיין לא שמה אנחנו עדיין לא רושמים אסור לבן אדם להיות איך אומרים בלפעמים הוא מזניק את עצמו קדימה כמה צעדים שזה שזה עדיין לא קיים
העולם לא כשיר היום לרק איכות ללא תסמונת חיצונית כמותית לכן אוג הבשה מולבש בול עלינו משום שהוא היה איש כמותי הוא היה איש כמותי שהביא לאיכות וזה היה המודל ולכן משה רבנו פחד ממנו
משה ממה אתה מפחד משה אתה הרי שיא האיכות ממה אתה מפחד
כן אני שיא האיכות אבל העם שלי העם שלי עדיין מתרשם מהכמות אז אני עושה את החשבון שלהם גם כן אז אני מפחד בשבילהם אני יודע ממה הם שייירים וכאן מגיעה המנהיגות של משה רבנו איך שהרבי מסביר אותה זה שכדי שהוא לא רצה לחזק אצל עם ישראל את ההיבט הכמותי הוא ידע ששמה הם נמצאים
אבל הוא לא רצה לחזק את זה הוא לא גילה להם שהוא מפחדשן והרבי מספר על חותנות אותו דבר
אומר גם חותני הוא ידע שבשנה מסוימת תהיה לו שנה קשה הוא לא בגיל על החסידים שהשנה הזאת תהיה קשה והוא ייכנס למאסר למה לא רצה להפריד אותם כדי שהם ישאפו לאיכות אבל הם עדיין בכמות זה המודל אם בן אדם רוצה ובזה אני מסיים
עם בן אדם רוצה באמת להגיע להעלות ולהגיע לבחינה של כמות סליחה רוצה להגיע באמת לבחינת האיכות הפנימית קודם כל שבה כתוצאה מהכמות ובכלל
הוא צריך להתחיל להרגיל את עצמו
קצת איפוק קצת העכבה בלשון של החסידות קצת התקפיה אם הוא רוצה לעשות עולם יפה יותר הוא צריך לעזור גם לאנשים
אחרים להגיע לבחינה הזאתי ואם הוא רוצה לעשות עולם עוד יותר יפה הוא צריך לגרום לאנשים אחרים שהם גם
יגיעו לבחינה הזאת בלי שהם אפילו מרגישים שמזלזלים בהם ומבזים אותם אלא לקדם אותם לא רק לבחינה אחת של
הסבר פניך לעולה אלא גם היכולת שלך לאצור
ולשמור סוד אם אתם רואים אדם שהוא מספר הכל אתם יכולים לדעת שמאחוריו אין כלום
אם אתם רואים בן אדם שיש לו גם יכולת לאצור משהו בתוכו לסגור את הפה אז אתם יודעים שמאחוריו יש בן אדם יש פה איזה שהיא אישיות החוכמה היא לעשות את זה גם למישהו אחר
הבדיחה מספרת שמישהו פגש אחד מאנשי הצבא הבכירים ושאל אותו מחיל האוויר תגיד כמה מטוסים היום יש לחיל האוויר קרבים כמה יש
אז הוא עושה ככה
כן אבל תגיד לי אבל תגיד לי אתה אתה שומר
סוף אז הוא אמר לו אני בטח אתה יכול לסמוך על מילה שלי אז אמר לו כמה אני
כאילו שם אותו הוא שם אותו בפינה אם היה אומר לו
תשמע זה זה נושא מסווג אנחנו לא יכולים לדבר עליו וזה וזה אז זה אומר לו אתם שם יושבים למעלה ואז אתה לא מספר אתה לא חבר איפה זה אבל ברגע שהוא הביא אותו
המצב הוא גם הסכים שזה ככה צריך להראות
אני כמוך
בסך הכל אז זה נראה אחרת עיקר העיקרים כדי להגיע לשלמות הפנימית זה השילוב של שתי הבחינות ביחד ואני מדגיש את בחינת האיפוק יותר מאשר בחינת החסד כי בחינת החסד אנחנו כבר מבינים שהיא חשובה אבל צריך לשלב איתה ביחד את מבחינת הגבורה ואז אנחנו יכולים להיות גבוהים